Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Orphan » 18 Elo 2012 22:16

Orphan on vissiin sellainen hikkeoppilas? :D
Hahah, en nyt sentään, vaikka ollaan mua joskus yläasteella hikeksi kutsuttu. :D Keski arvona olis ellanen 8.5 päälle. Ja kuten taisin kysymysketjussa kertoa, että nostin lähes numerolla keskiarvoa 9. luokalla. Mulla on sillai, että aineet jotka mua kiinnostaa menee hyvin. Esim oon tosi innostunut kielistä ku haluisin oppii puhumaan hyvin kaikkii erilaisii kielii ja onhan niistä matkustelussakin hyötyä. :) Ja sitten taas vastaavasti matemaattiset aineet menee plajon huonmmin, kun nei yksikertaisesti vaan kiinnosta. :D
Olen kyllä itse hyvä olemaan stressaamatta asioista, eli voin siirtää tätä taitoa hiukan Orphaniin! Voisin vastalahjana ottaa vähän sitä hikke-asennetta, niin jostain joskus tulisikin jotain.
Joo ilomielin ! Mä en oikee osaa olla stressaamatta. Jotenkin se vaan tulee väkisin, vaikka kuinka yrittäisin olla stressaamatta. Lähetän nyt sitten sitä mun "hikkeyttäni" sinne! ;)

Eka viikko kyllä meni tosi nopeesti, vaikkakin läksyä tulee paljon enemmän kuin yläasteella ja jne. Lukio on kyllä todellakin ihan eri maailma kun tuo yläaste.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 19 Elo 2012 00:35

Orphan kirjoitti:vaikkakin läksyä tulee paljon enemmän kuin yläasteella ja jne.
Lukiossa mitään läksyjä tehdä. Ehkä ainoat aineet, joista tein lukion aikana läksyt (nekin joko hyppytunneilla tai välkällä ennen tuntia), tais olla matikka, saksa ja ruotsi. Matikan läksyt tein lähinnä sen vuoksi, koska luokassa kiersi lista. Tein vain sen takia, että jos oli tehnyt lähes kaikki niin arvosana nousi helposti numerolla. Ja meil oli ihan paras matikanope, eikä halunnu että se pettyy... :Love: Saksan ja ruotsin tehtävät tein sen takia, että pidin eniten kielistä ja kirjotin molemmat yo:na.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mary » 19 Elo 2012 01:48

Jahas. Aitä tuli oltua hetken aikaa (puoli vuotta) työttömänä. Sitä en jaksanut ja hain kokin hommia( juur niitä mihin musta ei enää pitänyt olla). Ja sain paikan paikallisesta ravintolasta. olen sitten ollut noin kuukauden ravintolasaa lounaskokkina. Työaika on 8-16 ja se on hyvä se :) oon tykännyt olla. Tuntuu kun en olis ollut poissa keittiöstä sitä 4-5 vuotta, joka on oikeesti kulunut. [smilie=a_smitten.gif]
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 19 Elo 2012 22:22

aapuua, perjantaina tuli taas käytyä työhaastattelussa. tää ois nyt oikeestaan eka sellanen kunnon työpaikka mihin oikeesti haluisin, pääsis vähän näytteleen ja näkemään miten oikee elokuva tehdään. saas nähä, harmi vaan, että tää kestää vaan jouluun, mutta oispa sinne asti ainakin mielekästä tekemistä.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Joanna
Reiska
Viestit: 1327
Liittynyt: 21 Syys 2008 17:45

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Joanna » 21 Elo 2012 21:35

Oli tuolla edellisellä sivulla puhetta lukiosta, niin mun on pakko sanoa, että kaipaan sitä lukioaikaa kyllä ihan tonnilla! Vaikka sainkin pirun hyvät yo-paperit tekemättä käytännössä mitään, niin harmittaa silti kun en tajunnut opiskella kaikkia aineita kunnolla. Lempiaineeni olivat maantiede ja historia (äikän lisäksi ainoat L:t kirjotuksissa), ja kävisin koska tahansa kaikki ne kurssit uudelleen.

Tällä hetkellä mulla näyttäs olevan työtunteja uuteen vuoteen asti (sesonkipaikka kun on), ja sen jälkeen pitää keksiä jotain. Koulun lopetin koska haluan vaihtaa alaa, enkä näe järkeä opiskella sellaista mistä tiedän etten halua koskaan alalle työllistyä. Typerä kai sitä oli kun ko. koulun edes aloitin ('kuhan nyt jotain opiskelee' taisin "fiksuna" tyttönä ajatella). Noh aika näyttää että mihin sitä tässä elämässä työn ja opiskelun suhteen rupeaa.
Jos et halua itseäsi poljettavan,
nouse ylös lattialta.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 31 Elo 2012 17:14

eka työviikko takana ja ollu ihan huippua! tänäänki tehtiin pihalla melkein kaupungissa keskittymisharjoituksia oli hauska katella ohokulkijoiden ilmeitä
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 22 Syys 2012 19:04

Nyt on sitten laitettu menemään hakemus AMK:hon. Täydet pisteet pitäisi olla koulumenestyksen perusteella eli pääsykokeisiin tulee tieni käymään. Saa sitten nähdä, että miten niissä käy. Paineita ei ole, kun on jo yksi opiskelupaikka valmiina odottamassa, mutta kyllähän se koe voi silti ratkaista koko elämäni suunnan. Hurjaa. :?
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 22 Syys 2012 21:36

^niin on. Kun tietää, mitä itse haluaa tehdä, pitäisihän sitä päästä toteuttamaan. Toinen vaihtoehto ei ole se kannustavin.

Tsemppiä ja onnea pääsykokeisiin. :tu

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja calderyon » 23 Syys 2012 13:55

Maanantaina alkoi opiskelu (ammatillinen perus, ilta) ja datanomiksi pyritään. Seuraavat kaksi ja puoli vuotta onkin sitten "tiukkaa" opiskelua.

Katotaan mitä tulee... ;) ;)
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 09 Loka 2012 20:22

Jonksu kirjoitti:No ei sit... en päässy kouluihin mihin hain, enkä päässy töihinkään :? Mul ois tällä hetkellä mun elämässä helposti masennuksen ainekset, mut emmä ainakaan vielä masentunu ole, ku tiedän ihmisiä joilla menee vielä huonommin ku mulla. Mut tietenkin se alkaa ärsyttää ku koko ajan tulee takapakkia...
Minnes hait? :imrgreen:

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 09 Loka 2012 22:02

^ No johan oot vanhan viestin kaivanu esii! Mut hain Lahden ja Turun Ammattikorkeisiin valokuvauslinjoille ja töihin hain ties mihin. Ton viestin jälkee oon ollu Citymarketissa kuukauden työharjottelussa (älkää kukaan koskaan menkö sinne töihin...) ja nyt oon ollu päälle kolme kuukautta yhessä pesulassa, mistä en ainakaa ihan heti oo lähössä. [smilie=a_tongue.gif]
That damn fox!

Kuva

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 10 Loka 2012 16:53

^ No ku mua kiinnosti tietää ;) Ja Citymarket. :tu

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 10 Loka 2012 22:43

Jonksu kirjoitti:Ton viestin jälkee oon ollu Citymarketissa kuukauden työharjottelussa (älkää kukaan koskaan menkö sinne töihin...)
Eikai Cittarissa ole sen enempää pielessä mikään kuin muissakaan ruokakaupoissa? Se siellä oli vähän ikävää, että joko olit kassa tai sitten osastotyöntekijä, eli vaihtelua ei ollut (paitsi itse pääsin olemaan molemmissa kun tein työharjoittelua samalla). Voin kyllä sen verran kompata, että älkää menkö kauppaan töihin jos ette ole todella ihmisrakkaita ja omistako lehmän hermoja (pitää olla omat, ei saa lainata lehmältä).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 12 Loka 2012 15:59

Olipas huippua, tänään töissä harjoteltiin akrobatiaa. Ihan huikeeta hommaa ja ite ku oon sellanen mini, niin sain kiipeillä kaikkia pitkin ja kaikkee muuta siistiä. Tuli muuten siellä ihan bb mieleen, ku nekin harjoitteli, mutta meillä oli erilaisia juttuja, mutta se pyramidi oli suht samanlainen.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Loka 2012 11:25

Eilen tuli täyteen 4 kuukautta koeaikaa ja nyt olen sitten virallisesti vakituinen traktorinmoottorikasaaja (ei edes haittaa, että en tiedä moottoreista yhtään mitään). Työkaveritkin on kivoja (vaikka alkuun tulikin fiilis, että ketään ei uudet kiinnosta ja välillä tuntui että saa ihan väkisin tunkea mukaan porukkaan, hitaastilämpiäviä) ja työajat aamuvuoroviikkoja lukuunottamatta sopii hyvin omaan unirytmiin. Seuraava palkkakin pitäs olla jo ihan rahaa, se on ehkä kivointa.

Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin. Ihan eri keskustella työjutuista kotona kun molemmat tietää heti mistä puhutaan, herätään samoihin aikoihin ja vapaa-aika ja -päivät osuu yksiin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 19 Loka 2012 13:01

tuusannuuska kirjoitti:Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin. Ihan eri keskustella työjutuista kotona kun molemmat tietää heti mistä puhutaan, herätään samoihin aikoihin ja vapaa-aika ja -päivät osuu yksiin.
Tuo on varmasti mukavaa. Kokemuksesta muistan, kuinka tylsää on olla itse vapaalla, mutta toinen on töissä ja toisin päin. No, sittemmin olen itsekin siirtynyt puuduttavaan noin 8-16 työaikaan. Kaipaan vuorotyön arkivapaita. Onneksi sentään tässä työpaikassa on paljon joustoa työajoissa eikä ole kellokorttia.

Mielessä kyllä kaipaan uutta työpaikkaa, tää nykyinen on todennäköisesti vaan loputon määräaikaisuuksien suo.
You know nothing.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Loka 2012 16:44

tuusannuuska kirjoitti:Ja sekin on oikeasti tosi kivaa kun mies tuli myös samaan työpaikkaan, samaan vuoroon ja samoihin hommiin.
This is madness! :o

En vois kuvitellakkaan olevani samassa työpaikassa oman puolisoni kanssa. Pakkohan sitä nyt on joskus olla "omaa aikaa". Vaikka sitten siellä töissä. Tosin turhaan mä tästäkään asiasta murehdin kun ei mulla sitä muijaakaan edes ole. :D

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Loka 2012 17:12

Risto kirjoitti:This is madness! :o
Ei me kyllä nähdä työpäivän aikana kuin ehkä se 15 minuuttia yhteensä ja ollaan aiemminkin oltu samassa työpaikassa melkein neljä vuotta (silloin ei kyllä oltu muuten yhdessä vielä). Vielä ei ole kertaakaan alkanut toisen naama vähimmässäkään määrin ärsyttää tässä reilun parin vuoden aikana, joten siltäkin pohjalta uskottiin että ratkaisu kyllä sopii molemmille. Uskon kyllä, että kaikille ei sovi jos on se kova tarve omaan aikaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 20 Loka 2012 21:29

JVDS kirjoitti:Mussutus ja mäkätys, kun tuli tieto tänä aamuna, että en saanutkaan hakemaani työpaikkaa. Ei auta kuin aloittaa etsiminen taas alusta. Jos pelkästään työharjoitteluun pääseminen on näin kovan työn ja tuskan takana, niin mitä mahtaakaan olla sitten, kun on paperit kourassa...
porista ainakaan mitään töitä saa. Työharjottelukin on kiven alla, kuulemma.

mut jos ilmaseks teet ja et mäkätä, ni puolisen vuotta saa kuulemma ilmaseks tehä kaffeenkeittoa ja lattianlakasua. Että näin täällä.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 30 Loka 2012 14:11

AMK:n pääsykokeesta 2/3 takana, vielä kohta joku soveltuvuustesti. Taitaa käydä niin, ettei tästä pojasta toimittajaa tule, tai ainakaan medianomia. Haastattelussakin onnistuin möläyttämään, että enpäs tosiaan ole hirveästi tuohon koulutusohjelmaan tutustunut. :king

Noh, se on sitten 10 kk päästä muutto Rovaniemelle. Yay, it's gonna be so much fun! [smilie=thefinger.gif]
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 30 Loka 2012 18:24

Voi vittu, kohta alkaa haku jatko-opintoihin ja haluaisin media-alalle, muttei mun paskassa amiksessa oo sitä alaa. [smilie=a_doh.gif] :td Ravintola-alalle en aio hakea, olen saanut köksästä jo tarpeekseni. Lukioon ehkä, jos saan parannettua numeroitani. :tu

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 30 Loka 2012 18:28

^ Jos oikeasti haluat media-alalle ja sitä ei lähimmästä koulusta löydy niin suosittelen kattomaan myös muista kaupungeista. Ei kannata tyytyä lähimpään, jos kauempaa löytyy se jota oikeasti haluaa.
That damn fox!

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”