Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Marras 2020 17:07

Skygge kirjoitti:
03 Marras 2020 14:41
Olipas kiva kämppä. Tilava olkkari, sopivan kokoinen keittiö ja makkari. Parveke sisäpihalle, joten maisematkin on kivat. Päädyttiin ottaan se. :tu Nyt sit vaan odotellaan soittoa, niin sovitaan käytännön asiat. :thumbsup
Onnea. :tu Hyvältä kuulostaa. (:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Marras 2020 17:18

Skygge kirjoitti:
03 Marras 2020 14:41
Olipas kiva kämppä. Tilava olkkari, sopivan kokoinen keittiö ja makkari. Parveke sisäpihalle, joten maisematkin on kivat. Päädyttiin ottaan se. :tu Nyt sit vaan odotellaan soittoa, niin sovitaan käytännön asiat. :thumbsup
Onnittelut! :tu

Saispa joskus omat asuntohommat rullaamaan, mutta se menee ehkä enempi mussutus ja mäkätys -aiheeseen.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 03 Marras 2020 17:58

Onnea Skygge! Kuulostaa todella hyvältä! Tsemppiä myös tulevaan muuttoon! :banana
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Marras 2020 18:01

Kiitos kaikille onnitteluista. Ootte ihanii. :hug:
:trollface:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 04 Marras 2020 10:55

Oi ihanaa kun se asunto on hyvä ja tsemppiä muuttoon! :hug:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 05 Marras 2020 11:20

Pojalla on muutaman viikon työharjoittelu alkuvuodesta ja korona on hankaloittanut huomattavasti harjoittelupaikan saamista, kun monella firmalla on joko kaikki etätöissä tai sitten linjaus että eivät ota harjoittelijoita koronan takia ollenkaan. Mutta nyt näyttäisi paikka löytyneen ja tuntuu että tarjolla on sellaisia työtehtäviä, mitkä oikeasti auttavat sitten myöhemmin työpaikkaa hakiessakin. (: Pitää vaan toivoa että muutkin opiskelukaverit löytävät paikan itselleen, ei ole mikään helppo aika sellaista nyt hakea.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 05 Marras 2020 19:07

Hyvä että löyty harkkapaikka. :tu

Tänään mieltä lämmitti työkaverin ihanan välitön ja jotenkin niin aito toteamus, että "ihana kun Wendla on noin pirteä jo heti aamusta!" Toteamus oikeastaan jopa hieman hämmensi, koska tajusin silloin itsekin, että miehän oon pirteä. Ja hyväntuulinen. Viime aikoina kun on tullut vellottua välillä aika pahassakin epätoivossa, niin ihana välillä havaita valonpilkahduksia. Jollain hassulla tapaa tuntuu kuin olisi saamassa itseään pikkuhiljaa takaisin.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 06 Marras 2020 02:19

Wendla kirjoitti:
05 Marras 2020 19:07
Tänään mieltä lämmitti työkaverin ihanan välitön ja jotenkin niin aito toteamus, että "ihana kun Wendla on noin pirteä jo heti aamusta!" Toteamus oikeastaan jopa hieman hämmensi, koska tajusin silloin itsekin, että miehän oon pirteä. Ja hyväntuulinen. Viime aikoina kun on tullut vellottua välillä aika pahassakin epätoivossa, niin ihana välillä havaita valonpilkahduksia. Jollain hassulla tapaa tuntuu kuin olisi saamassa itseään pikkuhiljaa takaisin.
Tuollaiset kohteliaisuudet vai miksikä niitä kutsuisikaan, tuntuu kyllä hyvältä ja mieltä lämmittävältä :thumbsup Hienoa kun sait sellaisen ja olet myös pirteä ja hyväntuulinen.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Marras 2020 17:13

Siru84 kirjoitti:
06 Marras 2020 02:19


Tuollaiset kohteliaisuudet vai miksikä niitä kutsuisikaan, tuntuu kyllä hyvältä ja mieltä lämmittävältä :thumbsup
Jeps, kyllähän positiivinen palaute aina mieltä lämmittää. Mutta erityisen paljon silloin, kun tulee niin välittömältä ja aidolta ihmiseltä. Joskus mietin, että ajatuksesta tuskin ehtii varmaan mennä sekuntiakaan, kun hän on jo ilmaissut ajatuksensa ääneen. Ja tätä tarkoitan siis hyvällä tavalla. Tulee sellainen tunne, että jos hän jotain sanoo, niin voi luottaa siihen, että todellakin tarkoittaa sitä.

Tänään on tullut kyllä naurettua vatsa kippurassa ja kyyneleet silmäkulmissa. Äiti ollut kylässä. :Love:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 10 Marras 2020 11:31

Mulla ja mun miehellä tänään 17-vuotispäivä! :Love: Ollaan siis susipari eli ei kihloissa tai naimisissa. Asuttu yhdessä 10 vuotta ja oltu yhdessä nyt sitten 17 vuotta tänään. Syömään siis mennään tänään myöhemmin :in love:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Marras 2020 19:51

Siru84 kirjoitti:
10 Marras 2020 11:31
Mulla ja mun miehellä tänään 17-vuotispäivä! :Love: Ollaan siis susipari eli ei kihloissa tai naimisissa. Asuttu yhdessä 10 vuotta ja oltu yhdessä nyt sitten 17 vuotta tänään. Syömään siis mennään tänään myöhemmin :in love:
Onnea ja ihanaa vuosipäivää. :Love: 17 vuotta on jo melekosen pitkä aika. (:

Meillä on nyt kymmenisen vuotta siitä, kun pieninä lukiolaisina alettiin pyöriä aktiivisesti samassa porukassa. Voi niitä aikoja...

On muuten ihanaa, kun kaupoissa on taas kaikenlaista jouluhärpäkettä. Winter apple -käsisaippua suorastaan huusi minua ostamaan sen. Tuoksu on täydellinen.
Jos sitä vielä kiipeilisi ripustamaan loputkin valot ikkunoihin...

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 10 Marras 2020 20:58

Siru84 kirjoitti:
10 Marras 2020 11:31
Mulla ja mun miehellä tänään 17-vuotispäivä! :Love:
Onnittelut :Cheers:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Marras 2020 18:35

Iski vain yllättäen sellainen fiilis, että kaikkihan on kuitenkin aika hyvin. Saatiin kämppä siivottua, ympärillä näyttää hyvältä. Kohta lenkille, sen jälkeen pääsee saunaan. Sitten voi pystyttää katsomon kotisohvalle ja jännittää häätöäänestyksen tulosta. Sitten pääsee nukkumaan puhtaisiin lakanoihin. Ja huomenna vieläpä vapaapäivä, joten saa nukkua pitkät unet.

Onneksi välillä tulee näitä oivalluksia, jolloin tajuaa, että kyllä kaikesta selviää, ei ole mitään suurempaa hätää. Viimeaikoina on ollut vähän vaikeaa olla sinut itsensä ja elämänsä kanssa. Mutta kyllä se henki kuitenkin vielä kulkee. Ja tulee kulkemaan jatkossakin.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 16 Marras 2020 08:42

Wendla kirjoitti:
15 Marras 2020 18:35
Onneksi välillä tulee näitä oivalluksia, jolloin tajuaa, että kyllä kaikesta selviää, ei ole mitään suurempaa hätää. Viimeaikoina on ollut vähän vaikeaa olla sinut itsensä ja elämänsä kanssa. Mutta kyllä se henki kuitenkin vielä kulkee. Ja tulee kulkemaan jatkossakin.
Noi on tärkeitä hetkiä. Mauno Koivistoa lainatakseni, asioilla on tapana järjestyä.

Me ehdittiin eilen viimein käymään Ikeassa, nyt on pojalla sopivamman kokoinen työpöytä ja tyttären huoneessa matto, bonuksena poika sai vielä yöpöydänkin. Ja kun viime viikolla saatiin myös askarreltua uusi kukkapöytä alakertaan, niin alkaa olla viimeisetkin hankinnat huonekaluihin liittyen hoidossa. Tarvii vaan miettiä, saisiko tuolle pojan huoneessa aiemmin olleelle pienemmälle työpöydälle jonkun paikan keksittyä, siitä saisi yhden etätyöpisteen lisää. Mies istuu tälläkin hetkellä keittiön pöydän ääressä hommissa...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Marras 2020 15:32

Se on kyllä hieno tunne, kun saa viimein kaikki huonekaluhankinnat tehtyä. Kuitenkin vasta huonekulejan jälkeen kämppä alkaa ikään kuin saada lopullisen muotonsa. Itseäni on aina häirinnyt, jos huonekaluja ei saa nopeasti hommattua, koti tuntuu silloin liian keskeneräiseltä. Siksipä aina muuton jälkeen olen ryntäillyt sinne, tänne ja tuonne huonekalujen perässä. Ja puoliso suurinpiirtein tullut jupisten perässä. Varsinkin kun laitan hänet aina kantamaan kaikki raskaammat jutut. :D

Ja suosittelen työpisteen hyötykäyttöä, jos suinkin vain mahdollista. Välillä olen jopa vähän ihmetellyt sitä, miten vähän työpisteitä ihmisillä on kotonaan. Tosin kaikki välttämättä ei ehkä asu samalla tavalla koneen ääressä, että sekin voi olla syy työpöytien vähäisyyteen. Mutta oma linjani on, että jokainen aikuinen tarvitsee kyllä oman työpöydän.

Ikea on kyllä ihmekauppa. Sieltä tullut viimeaikoina ostettua kaikki sellaiset huonekalut, joita ei löydy sopivina kirppareilta. Viimeisimpänä on tullut katseltua keittiön kaapistoja mökille. Rakastuin sellaisiin tummanvihreisiin kaapin oviin. Mökillä toimisi niin hyvin se, etä toisi vähän luonnon väriä sisälle. Keväällä/ kesällä olisi sitten sisätöiden vuoro ja samalla rakentuu uusi keittiökin. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Marras 2020 08:07

Perjantai. Enempää ei tarvi että olen nyt edes vähän iloinen.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 20 Marras 2020 08:21

Kissa tuli viereeni, kun syön aamupalaa. Yleensä ei kissaa näy. Tästä tulee hyvä päivä!
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Marras 2020 09:09

Risto kirjoitti:
20 Marras 2020 08:07
Perjantai. Enempää ei tarvi että olen nyt edes vähän iloinen.
No elä. Kuluneen viikon jälkeen voisi melkeinpä itkeä ilosta pelkän perjantain vuoksi. No ehkä kotona sitten, ei välttis kahvitaukohuoneessa nyt.
ramasee kirjoitti:
20 Marras 2020 08:21
Kissa tuli viereeni, kun syön aamupalaa. Yleensä ei kissaa näy. Tästä tulee hyvä päivä!
Se on hyvä merkki selkeästi.

Tosin itse välillä tulee toivottua, että kumpa edes kerran ei olisi päivystäjät ruokapöydän vieressä. Mutta turha toivo. Sen siitä saa, kun ottaa kroonista ikuisuusnälkää potevia katukoiria. :D

Perjantai on hyvä päivä myös sen vuoksi, että työpaikan viereisen ravintolan ruokalistat on poikkeuksellisen hyvät perjantaisin. Ruokataukoa odottaen.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Marras 2020 18:57

Perjantai, perjantai! :banana

Tulipa töissä ihana soitto juuri oikeaan saumaan. Olin niin kyrpiintynyt ja tyännä koko työmailmaa, kun sitten puhelin soi ja sain tietää, että eräs juttu olikin onnistunut. Olin panostanut siihen aika paljon ja venyttänyt kärsivällisyyttäni aika pitkälle asian suhteen. Olin jo miettinyt, että olinko vain tuhlannut aikaani, että ei se taida kuitenkaan onnistua. Mutta kappas, se onnistuikin. Vielä kovempi yllätys se oli senkin takia, kun olin puhelimen soidessa ajatellut, että jumakeuta ihmiset jättäkää miut rauhaan, älkää nyt perjantai-iltapäivänäkin tunkeko lisää hommia. Väkisin sitten vastasin ja sitten pamahtikin täysin puskista tieto asian onnistumisesta. Antoi muuten ihan omanlaistaan puhtia loppupäivään. Ja ennen kaikkea se antoi uskoa siihen, että en oikeasti ole niin paska työntekijä, vaikka se pirullinen ääni pään sisällä välillä niin väittääkin.

Lisäksi lumestakin tulee hyvä mieli. On se niin kaunista. :Love:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 21 Marras 2020 10:45

Wendla kirjoitti:
20 Marras 2020 18:57
Tulipa töissä ihana soitto juuri oikeaan saumaan. Olin niin kyrpiintynyt ja tyännä koko työmailmaa, kun sitten puhelin soi ja sain tietää, että eräs juttu olikin onnistunut. Olin panostanut siihen aika paljon ja venyttänyt kärsivällisyyttäni aika pitkälle asian suhteen. Olin jo miettinyt, että olinko vain tuhlannut aikaani, että ei se taida kuitenkaan onnistua. Mutta kappas, se onnistuikin. Vielä kovempi yllätys se oli senkin takia, kun olin puhelimen soidessa ajatellut, että jumakeuta ihmiset jättäkää miut rauhaan, älkää nyt perjantai-iltapäivänäkin tunkeko lisää hommia. Väkisin sitten vastasin ja sitten pamahtikin täysin puskista tieto asian onnistumisesta. Antoi muuten ihan omanlaistaan puhtia loppupäivään. Ja ennen kaikkea se antoi uskoa siihen, että en oikeasti ole niin paska työntekijä, vaikka se pirullinen ääni pään sisällä välillä niin väittääkin.

Lisäksi lumestakin tulee hyvä mieli. On se niin kaunista. :Love:
Positiivista palautetta on aina kiva saada. Ja varsinkin tuolleen viikon päätteeksi antaa varmaan mukavan boostin viikonloppuunkin. :tu

Ja samaa mieltä lumesta, se valaiseekin niin kivasti. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Marras 2020 11:50

Marjo kirjoitti:
21 Marras 2020 10:45


Positiivista palautetta on aina kiva saada. Ja varsinkin tuolleen viikon päätteeksi antaa varmaan mukavan boostin viikonloppuunkin. :tu
Jos tarkkoja ollaan, niin tässä kohtaa en oikeastaan saanut positiivista palautetta. Mutta enpä sitä oikeastaan olisi tässä kohtaa tarvinnutkaan. Tärkeintä tieto siitä, että asia oli hoitunut. Ja oikeastaan enpä itse edes suurinta työtä tässä kohtaa tehnyt, että oli ihan minun vuoroni antaa positiivinen palaute hälle, joka suurimman työn teki. Mutta sen verran omassa mielessäni annoin kyllä positiivista palautetta itsellenikin, että totesin toimineeni keskeisenä mahdollistajana sille, että kaikki meni hyvin. Ehkä hieman omakehua nyt, mutta välttämättä ei olisi ilman onnistunut. Mutta kyllähän sitä itselleen on opittava positiivistakin palautetta antamaan, ettei aina vaan ole syyttelemässä ja morkkaamassa.

Mutta antoi kyllä hyvän pohjan viikonlopulle. (:

Toivottavasti tosiaan lumi pysyisi. Tuo kieltämättä sitä valoisuuttakkin. Jotenkin tuli hyvä olo siitäkin, kun syksyn pimeyksistä pahoin kärsivä puoliso totesi yllättäen, että on muuten ihanan kirkasta. Hänelle se erityisesti tekee hyvää. :Love:

Olipas muuten ihanan laiska aamu tänään. Lenkillekin vasta klo 11 jälkeen. Tänään aion kyllä pitää rauhallisen kotipäivän. Korkeintaan käväisen kaupassa ja lenkeillä. Muuten sitten aion ihan vain rentoilla. Täydellistä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Marras 2020 11:06

Miulla on uusi läppäri. [smilie=vibes.gif] Tai no puolison vanhahan tää on, mutta miulle uusi. Aika hyvään saumaan tuli, sillä omasta mennyt näppäimistö rikki ja korjaus olisi maksanut reippaasti päälle satasen.

Pakko myöntää, että on kyllä puolison paras ystävä ja tämän mies ihmeheppuja. Ovikello soi, kävin avaamassa niille oven. Katsoin ensin ihmeissäni pää kallellani, että mitä ihmeen isoa mustaa mötikkää ne on meille raahaamassa. Sitten tajusin, että se on tietokone. Ne oli kasannut puolisolle pöytäkoneen pelaamista varten. Ihan vaatimattomaksi joululahjaksi. Härreguuda.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”