Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Elo 2020 23:04

Wendla kirjoitti:
18 Elo 2020 17:18
Tää on Hoie of Scandinavian Exclusive Superior. Kulostaapa hienostelevalta. :D Mutta siis tämmönen, missä on korkeus säädettävissä, sopivan pehmeä ja upottava, kuitenkin sillä tavoin, että muovautuu mukavasti, eikä upota niin paljoa että tuki katoaisi ja niska menisi mutkalle. Kahden testauksen perusteella ainakin miulla vaikuttaisi toimivan hyvin. Tarkemmin sanottuna tämä siis: https://jysk.fi/makuuhuone/tyynyt/kuitu ... e-superior
Kiitos, tarviikin käydä Jyskissä katsomassa, bongasin toisen tyynyvaihtoehdon niiden nettisivuilta myös, niin tarvii mennä hypistelemään livenä. Aika usein on tullut ostettua tyynyjä Jyskistä, ja olen ollut niihin pääasiassa tyytyväinen. (:

Sain tänään viimein kaikki vaatteeni järjestykseen. Piti käydä eilen tekemässä vielä muutama hankinta, että sai viimeisetkin kamppeet purettua. Nyt olisi vielä muutama muuttolaatikko, joissa on jotain epämääräistä rompetta, jotka tarvitsisi purkaa. Ja ulkovarasto järjestellä. Mutta on tässä lomaakin vielä reilut 2 viikkoa jäljellä, niin eiköhän ne kerkiä, vaikkei ihan hirveän vauhdilla olla noita viimeisiä juttuja laitettukaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Elo 2020 19:24

Marjo kirjoitti:
20 Elo 2020 23:04


Kiitos, tarviikin käydä Jyskissä katsomassa, bongasin toisen tyynyvaihtoehdon niiden nettisivuilta myös, niin tarvii mennä hypistelemään livenä. Aika usein on tullut ostettua tyynyjä Jyskistä, ja olen ollut niihin pääasiassa tyytyväinen. (:

Onnea tyynyn metästykseen, toivottavasti löytyy tälläkin kertaa hyvä. (: Yllättävän positiivisia vaikutuksia voi olla niinkin pienellä asialla. Tai ainakin näin "vanhana", kun ei enää voikaan nukkua niska ties millä korkkiruuvilla ilman kipuja.

Tää on oikeastaan ihan ensimmäinen kerta, kun miulla on tyyny, joka on hankittu nimenomaan miuta varten. Aiemmin kun on elänyt opiskelijabudjetilla, niin tyynyt on ollut poikkeuksetta vanhemmilta nyysittyjä. Niin onhan tää jonkimmoista arjen luksusta, että tyyny on ihan vain miuta varten hommattu. :)

Ah, yksi elämän pienistä iloisista asioista on kyllä se, kun tulee kotiin lenkiltä ja huomaa, että joku toinen tiskaa. Oon siis perheemme tiskikone, vaikka vihaankin tiskaamista. Tosin ruoanlaittoa vihaan sitäkin enemmän, joten paljon mieluummin valitsen kahdesta pahasta vaihtoehdosta ne tiskit. Mutta tällä kertaa en joutunutkaan toimittamaan tiskikoneen virkaa. Kyllä muuten tuli hyvä fiilis. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Dille » 22 Elo 2020 22:37

Vettä sataa :festari:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Elo 2020 14:44

Sade voi kyllä olla kaunista. Varsinkin jos on tummat pilvet, rankkasade, lisäksi vielä kovempi tuuli. Täydellistä. Syysmyrskyjä odotellessa. :Love:

Olipas virkistävä pidempi "perhelenkki" toisella puolella kaupunkia. Kissat kyllä jätettiin kotia, mutta kaikki muut matkassa. Koirapapparaiselle vain tuli ilmeisesti liian kuuma, sillä hyppäsi kesken kaiken virtaavaan jokeen. :D No emmie sitä kyllä syvälle päästänyt eli ihan hyvin pääsi takaisin rantaan. Olin kyllä vienyt herran joelle ihan vain juomatauko mielessäni, mutta onnistuuhan se virkistyminen noinkin. :bidmouth:

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Dille » 25 Elo 2020 23:04

Naapuri näki poliisit kylillä niin ajoin mopollani rajotusten mukaan ja siellähän oli kamera/tutka-auto apteekin kulmalla vahdissa. Kannatti siis käydä naapurilla ennen kyläreissua.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Elo 2020 08:44

Uskaltaakohan sitä jo iloita? Ajoin peltikameraan reipasta ylinopeutta, MUTTA poliisilta ei ole vielä kuulunut mitään ja siitä on jo yli kuukausi aikaa. Kai sieltä olisi jo jotain kuulunut, jos olisi kuuluakseen? Ainakin toivon niin...? Olisikohan mahdollista, että kuva olisi jostain syystä epäonnistunut, eivätkä saa selvää rekkarista?

Hyhhyh, se oli elämäni ensimmäinen välähdys koskaan. Ei pitäisi miettiä työasioita liikenteessä. Tuon jälkeen tullut kyllä kytättyä nopeusrajoituksia taas tarkkaan. Alussa jopa värähtelin aina tolpan kohdalla. :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Elo 2020 11:31

Wendla kirjoitti:
26 Elo 2020 08:44
Uskaltaakohan sitä jo iloita? Ajoin peltikameraan reipasta ylinopeutta, MUTTA poliisilta ei ole vielä kuulunut mitään ja siitä on jo yli kuukausi aikaa. Kai sieltä olisi jo jotain kuulunut, jos olisi kuuluakseen? Ainakin toivon niin...? Olisikohan mahdollista, että kuva olisi jostain syystä epäonnistunut, eivätkä saa selvää rekkarista?
Olisi sieltä kuulunut jo jotain. Itse olen yhden soosoolapun saanut kotiin ja yhden sakon. Vahinkoja molemmat toki. Molemmat lappuset tulivat parin viikon kuluessa tapahtuneesta. Jos yli kuukausi on mennyt, niin joko olet ajanut siihen niin vähäistä ylinopeutta, ettei sakkoon ole aihetta tai sitten kuva on epäonnistunut. Epäonnistumiseksi riittää se, ettei kasvot ole tunnistettavissa. Noissa kun pitää myös kuski pystyä tunnistamaan, pelkkä rekisterinumero ei riitä.

Itse sain nelisen vuotta sitten "soosoo" lapun kotiin, kun ajoin 40 km/h alueella tutkan mukaan 43 km/h. Osa kameroista välähtää siis pienistäkin ylinopeuksista. Sakon sain pari vuotta sitten siitä, kun erehdyksissäni ajoin 60 km/h alueella 71 km/h. Luulin että kyseessä oli 80 km/h tieosuus ja olin kiihdyttämässä 80 km/h nopeuteen kun tolppa tuli vastaan. Siitä tuli sitten 140 euron arvoinen pikavoitto kotiin. Harmittihan se pienituloiselle ja kun muutenkin olen tarkka nopeuksien suhteen. Mutta sellaista se on joskus ja vahinkoja sattuu.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Elo 2020 11:54

Skygge kirjoitti:
27 Elo 2020 11:31
Jos yli kuukausi on mennyt, niin joko olet ajanut siihen niin vähäistä ylinopeutta, ettei sakkoon ole aihetta tai sitten kuva on epäonnistunut. Epäonnistumiseksi riittää se, ettei kasvot ole tunnistettavissa. Noissa kun pitää myös kuski pystyä tunnistamaan, pelkkä rekisterinumero ei riitä.
Veikkaan tässä kohtaa tuota epäonnistunutta kuvaa. Ylinopeus kun ei ollut ihan vähäistä. 80 km/h nopeusrajoitus oli muuttunut 50 km/h, jotenkin olin missannut sen ajatuksissani täysin. En sentään 80km/h siinä kohtaa ajanut, lähestyvän risteyksen takia olin silti hiljentänyt. Mutta kyllä siinä mittarissa varmaan jotain n. 70km/h oli. Ihmeellistä siinä sekin, että oon ajanut kyseistä reittiä ties miten monta kertaa töihin ja ainahan se 50 -lätkä on siinä ollut. Siinä vaan lakijuttuja pyöritteli päässään ja sitten ihan yllättäen vaan RÄPS! Kyllä nakerti silloin.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 28 Elo 2020 16:12

Mulla on samanlainen tyyny kuin Marjolla ja lisäksi Ikean specialtyyny. Hyvin pelittävät.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 29 Elo 2020 22:56

kotikissa kirjoitti:
28 Elo 2020 16:12
Mulla on samanlainen tyyny kuin Marjolla ja lisäksi Ikean specialtyyny. Hyvin pelittävät.
Varmaan Wendlaa tarkoitat. :scratch Ostin itse tämän tyynyn, kun se oli vielä alennuksessa: https://jysk.fi/makuuhuone/tyynyt/eriko ... n-42x56x15 Muutaman yön jälkeen olen tyytyväinen kyllä.

Tänään saatiin viimein vietettyä tyttären ylioppilasjuhlaa. Juhlaporukka oli jaettu kahteen osaan, mutta oli kiva nähdä kaikkia, ja saada juhlistaa kevään uurastuksen tuloksia. :Cheers:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Syys 2020 21:02

Tästä päivästä eteenpäin olen asunnon omistaja. Jännää. Muuttoa odotellessa. Uusi koti on täydellinen. :in love: Siinä vaihtuu kaupunkikin samalla isompaan.

On perjantai. Viikonloppu. Selvisin kaoottisesta työviikosta hengissä ja jotakuinkin järjissäni.

BB alkaa pian.

Olo on jotakuinkin keveä. (: Ja hiukan uupunut. Uupuneen keveä? Sellainen, että kun kellahtaa pian sänkyyn, niin vajoaa todennäköisesti jotakuinkin heti tyytyväisenä unten maailmaan.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 07 Syys 2020 12:28

Keräsin marjoja. Juolukoita, puolukoita, variksenmarjoja ja mustikoita. Yleensä thaikut on käyny ryöstämässä mun marjat raakoina, mut nyt sai kerätä kypsää marjaa niin paljon kun selkä kesti. Puolukoita pitää vielä käydä keräämässä lisää, kunhan loputkin kypsyy. Lisäksi omista pensaista kolmenlaisia viinimarjoja. Sieniäkin tuli kerättyä, mut olivat niin matoisia, ettei tullut kuin pieni purkillinen suolasieniä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Syys 2020 19:36

Wuhuu, matkalla tulevaan kotikaupunkiin. Kaverin luokse. Jospa sitä tulisi lähdettyä pitkästä aikaa viihteelle. :banana

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Syys 2020 13:43

Ostin äsken XXL-kokoisen paidan ja se oikeasti sopii mun päälle. Iloista se on siksi että about vuosi sitten kaikki vaatteet oli vähintään 4XL, jotkut jopa isompia.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 19 Syys 2020 10:57

Risto kirjoitti:
17 Syys 2020 13:43
Ostin äsken XXL-kokoisen paidan ja se oikeasti sopii mun päälle. Iloista se on siksi että about vuosi sitten kaikki vaatteet oli vähintään 4XL, jotkut jopa isompia.
Kuulostaa hienolta, onnea! :thumbsup

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Syys 2020 11:16

Marjo kirjoitti:
19 Syys 2020 10:57
Risto kirjoitti:
17 Syys 2020 13:43
Ostin äsken XXL-kokoisen paidan ja se oikeasti sopii mun päälle. Iloista se on siksi että about vuosi sitten kaikki vaatteet oli vähintään 4XL, jotkut jopa isompia.
Kuulostaa hienolta, onnea! :thumbsup
Kiitos, kiitos. Pitkästä aikaa tuntuu siltä että on saavuttanut elämässä jotain. Tää on toki vasta välietappi, mutta suunta on ainakin oikea.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 19 Syys 2020 11:21

Risto kirjoitti:
19 Syys 2020 11:16
Marjo kirjoitti:
19 Syys 2020 10:57
Risto kirjoitti:
17 Syys 2020 13:43
Ostin äsken XXL-kokoisen paidan ja se oikeasti sopii mun päälle. Iloista se on siksi että about vuosi sitten kaikki vaatteet oli vähintään 4XL, jotkut jopa isompia.
Kuulostaa hienolta, onnea! :thumbsup
Kiitos, kiitos. Pitkästä aikaa tuntuu siltä että on saavuttanut elämässä jotain. Tää on toki vasta välietappi, mutta suunta on ainakin oikea.
Onhan tuo iso muutos, vaatii oikeasti ajattelemista ja elämäntapojen fiksaamista. Eli vaikka tuntuisikin siltä, että matkaa on vielä edessä, niin saa siihen olla tyytyväinen ja ylpeä itsestään, että kuitenkin on päässyt irti sieltä sohvanpohjalta ja selkeästi tehnyt jo ison työn. :Cheers:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Syys 2020 20:33

Risto kirjoitti:
19 Syys 2020 11:16

Pitkästä aikaa tuntuu siltä että on saavuttanut elämässä jotain. Tää on toki vasta välietappi, mutta suunta on ainakin oikea.
Tuo on kyllä oikeasti aika iso elämänmuutos. Hyvillä fiiliksillä ja pienellä ihailulla on tullut lueskeltua juttujasi aiheeseen liittyen. Se kertoo paljon ihmisestä, että pystyy pitäämään tuollaista linjaa yllä. Elämäntapamuutosten aloittaminen on yleensä aika helppoa, mutta eri asia onkin sitten se, että miten pystyy oikeasti pitämään kiinni siitä kaikesta uudesta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Syys 2020 20:38

Wendla kirjoitti:
19 Syys 2020 20:33
Hyvillä fiiliksillä ja pienellä ihailulla on tullut lueskeltua juttujasi aiheeseen liittyen.
Kiitos, kiva kuulla. Tarvin tällä hetkellä kaiken positiivisen energian mitä lähtee. En tiiä johtuuko syksystä vai mistä, mutta ollut semi-mälsä fiilis muutaman viikon ajan. Tarttisin ehkä vähän lomaa töistä.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Syys 2020 10:54

Risto kirjoitti:
19 Syys 2020 20:38
En tiiä johtuuko syksystä vai mistä, mutta ollut semi-mälsä fiilis muutaman viikon ajan. Tarttisin ehkä vähän lomaa töistä.
Jos ei loma onnistu, ja vaikka onnistuisikin, niin koita ottaa D-vitamiinia ja/tai käytä kirkasvalolamppua. Mulla iskee kans tälleen syksyn tullessa semmoinen ankea fiilis, mutta noiden kanssa pystyn yleensä helpottamaan olotiloja. Tietty jos pääsisi aurinkoisella kelillä ulos kävelemään, niin sekin olis aika bueno. Toivottavasti olo helpottaa joka tapauksessa. :hug:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 24 Syys 2020 07:55

Loman kaipuuseen voin niin hyvin samaistua. Se on kipeää kaipausta se.

Otin huomisen ylityövapaaksi. Eli neljän päivän viikonloppu alkaa tänään! [smilie=vibes.gif] Vielä vähän pitää koittaa tsempata. Jaksaa, jaksaa...

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 27 Syys 2020 17:19

Muutto suoritettu. Uusi koti on ihana, kodikas. Täällä on ihmisen hyvä olla ja elää :in love:
:thumbsup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”