Suuri Joululahjaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!

Oletko tyytyväinen joululahjoihisi?

Kyllä, ihan kaikkiin
23
48%
Kyllä, lähes kaikkiin
20
42%
Fifty sixty
0
Ei ääniä
Joihinkin
4
8%
En ollenkaan
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 48

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 15 Joulu 2012 00:52

Mussutus ja mäkätys -thread:sta..
Marika1 kirjoitti:Vittu!! :madone: Olin just menos junalla vähän suurempaan cityyn ostamaan joululahjoja, mutta muistin sen lähtevän 3 minuuttia myöhemmin kuin oikeasti. Noh, siinähän matkalla jo näki, että tuola se viipottaa asemaa kohti, ja sieltähän se oli kadonnutkin ennen kuin olin perillä. Tais lähtee vielä minuutin etuajaskin, ainakin mun kellon mukaan. Ens juna taas lähtee liian myöhään siihen nähden koska sieltä tulee takasin viimenen juna. Linja-autotkaan ei kulje vissiin lauantaisin oikein minnekkään täältä minikaupungista. Eli viikon eteenpäin siirtyy mun jouluostokset..

Argh! :jkmatami:

Se ois sitte huomenna uus yritys! :) Toivon todella, että sielä tulee sopivia lahjaideoita roppakaupalla vastaan, sillä yhtään pitemmälle en haluais lahjojen ostoo enää pitkittää. Nih!

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja mrj » 15 Joulu 2012 09:12

^ei muutako ajoissa liikeenteesee nii et myöhästy uudestaan..
JuHu - :drink55:

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 15 Joulu 2012 10:27

Ihana pikku putiikki ratkaisi lahjakriisin parin naispuoleisen (miehillekin toki) immeisen kohdalla, laadukkaat merkkihajuvedet eivät varmasti mene pieleen. Muutenkin alkaa lahjahomma olla kasassa, vaikka vähän aikaa sitten olin jo luovuttamassa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 15 Joulu 2012 17:44

No en mä nyt aivan totaalisen tyytyväinen ole lahjasaaliiseeni, mutta ihan kohtalaisesti niitä kuitenkin mukaan tarttui. Ja parille tyypille keksin lisäksi potentiaalisia lahjaideoita, mutten viitsinyt ruveta etsimään niitä itselle suht vieraasta kaupungista (Seinäjoelta), kun tiedän kyseisiä tuotteita löytyvän ihan täältä lähistöltäkin. Eniten harmittaa ehdottomasti se, etten löytänyt paria sellaista kauppaa, missä olisin halunnut käydä. Olis vaan pitäny soittaa jolleki tutulle ja kysästä.

Hiukan yli puolet lahjoista nyt jokatapauksessa hankittu, eli voiton puolella tässä selvästi jo ollaan. Onneksi! Ens viikolla sitten loputki..

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja jetta » 15 Joulu 2012 18:45

Itsellä täytyy ostaa vain kummipojalle lahja. Vielä en ole sitä hankkinut, mutta kun tietää mitä ostaa, niin ei tarvitse kuin kauppaan mennä ja se on sillä selvä. Ei tarvitse siellä alkaa miettimään, että mikä olis hyvä ja mieluisa 3 vuotiaalle.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 15 Joulu 2012 19:27

Voin erään tutun ikävän kokemuksen kautta suositella erästä todella hyödyllistä lahjaa, nimittäin:

häkävaroitin

Vaikka olisi ikänsä lämmittänyt kämppää puilla, voi silti käydä niin, että saa vakavan häkämyrkytyksen (onneksi tällä kertaa säästyttiin kuolonuhreilta, mutta vakava tila se pitkä tajuttomuuskin on). Häkähän ei millekään haise ja tappaa kyllä yhtä varmasti kuin savukin, jos hyvä tuuri käy, selviää pelkällä tajuttomuudella mikä ei sekään ole aivoille hyvä juttu.
The reason I swear so much is because fuck you.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 15 Joulu 2012 19:34

^^Lähisukulaiset ottivat häkävaroittimen irti, kun se aina piippas kun lämmittivät uunia :(. Palovaroittimiin löytyi kyllä paristoja, kun hyvä tuttava kuoli vastaavan tyyppisen talon palossa pari vuotta sitten :(.

Itse en hirveästi joululahjoihin panosta, koska ei ole lähipiirissä enää pieniä lapsia ja aikuisten lahjat ei ole olleet tapana suvussa yleensäkään, johtuen isosta suvusta puolison puolella. Kuitenkin perinteeksi on tullut sukkia tai pipoja tehdä suvun poikamiehille,kun tykkäävät. Mulla loppui junassa lanka, ostin täältä uutta;onneksi sai. Vaan mulla ei ole täällä mallisukkaa, enkä yhtään tiedä minkä kokoisen kärjen tekisi, muuta kuin että isompi kuin itsellä. Pojalla on samankokoinen jalka kuin velipojalla, mutta kaikki ne sukat kuten poikakin on nyt toisella paikkakunnalla.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 18 Joulu 2012 19:57

Risto kirjoitti:Vaikee ostaa ihmisille mitään, kun ei tiedä mitä ne haluaa eikä ne kerro suoraan.
Olet päässyt asian ytimeen! Välillä pää lyö täysin tyhjää, eikä kaupassa kierteleminen meinaa auttaa ollenkaan.

Tänään tuskailin parisen tuntia viimesiä lahjoja ostaessa, ja sit kun piti alkaa lähtemään, niin ei ollu mitään vielä kassissa (potentiaalisia lahjaideoita toki oli mielessä muutama, mut en ollu vielä ihan varma niistä). Sain mä kuitenkin jonku ihmeen kaupalla siinä paniikissa kaikki tarvittavat lahjat ostettua, josta olen kyllä todella helpottunut. Nyt voi vihdoin kunnolla alkaa valmistautua joulunodotukseenkin, kun ei ole niistä enää stressiä.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja JVDS » 20 Joulu 2012 20:38

"Jouduin" nyt sitten ostamaan ainakin yhden lahjan tänä jouluna niin kuin pelkäsinkin. Kaverille lähti kaupasta kaljapullo, jollaisen sain myös häneltä. Ei ollut kuitenkaan sentään sama pullo. Jos ei kelpaa, niin juon sitten ite. [smilie=a_tongue.gif]
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja janne » 21 Joulu 2012 22:27

Risto kirjoitti:Vaikee ostaa ihmisille mitään, kun ei tiedä mitä ne haluaa eikä ne kerro suoraan.
Joskus kun on käynyt näin niin olen yrittänyt vain miettiä mistä se kaveri tykkäsi. Jos en keskiny mitään niin sitten ostin vaan Fazerin Sinistä. Onneksi tänä vuonna ovat kaikki kertoneet, mitä haluavat lahjaksi.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 24 Joulu 2012 19:21

Joululahjoista tänä vuonna löytyi kaksi Tolkienin kirjaa, Taru Sormusten Herrasta kaikki kolme yhdessä painoksessa ja Hobitti. [smilie=a_cool.gif] Todella mieluisia molemmat (niitä toivoinkin) ja voi olla, että mulla ei ole tästä edespäin elämää.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Joulu 2012 20:55

Mä sain:
- petivaatteita
- leffalipun
- mäkkärin 10€ lahjakortti
- semmonen ihmeellinen nalle koriste <3
- shampoota ja dödöö
- suklaata

Mitään en toivonut, mut kyl noille kaikille käyttöö löytyy.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja dertsi » 24 Joulu 2012 21:18

Kaikkea hyödyllistä sain, kuten olin toivonutkin. Ruokailuvälineitä, pyyhkeitä, lasivuoka, ihanan pehmeä kylpytakki, rahaa ja kirja. Kerrankin joulu ilman turhaa krääsää tai tavaraa jolla ei oikeasti tee mitään. :)
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja JVDS » 24 Joulu 2012 22:05

Olin saanut jo kaikenlaista ennen joulua, mutta sata euroa tuli vaaterahaa isovanhemmiltani. Huomenna käydään siellä vielä kylässäkin, joten saattaa sieltä vielä suklaatakin irrota yms. Isä antoi lahjaksi ihan tyylikkään pipon ja kaveri osti tosiaan olutpullon, joka on vielä juomatta. [smilie=a_happyhappy.gif]
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 24 Joulu 2012 22:26

Mitään en toivonut ja oikeastaan kielsin ostamastakin, mutta ainahan niitä lahjoja ilmaantuu. Juuri pääsin töistä ja kotona odotti:

- satiinilakanat
- lahjakortti kenkäkauppaan
- ihana kuvakirja tehtynä meidän häistä ja matkan varrelta muutenkin
- 800 e
- kaksi viinipulloa
- rannekello
- kaksi mariskoolia

Sitten tuli yhteisiä lahjoja jokunen. Tietysti tykkään kaikista.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja jetta » 24 Joulu 2012 23:20

Kaikki mitä sain oli sellaisia mitä olin toivonut, eli tyytyväinen olen jokaiseen lahjaan. Mitään turhaa krääsää ei siis tullut. Tällä kertaa mua oli jopa kuunneltukin, kun en suklaata saanut ollenkaan!

- House kausi 3
- Home Alone 1-4 leffaboksi (toivoin tosin vain kahta ensimmäistä, 3 ja 4 on perseestä)
- Juomapullo
- Joogamatto
- Sellaiset pehmeet oleskelu tossut
- Rahaa uusiin juoksu/treenikenkiin
- 700g TV mix karkkiboksi.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Fender
Kasmasiini
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Loka 2012 23:16
Paikkakunta: Itäinen Siperia

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Fender » 25 Joulu 2012 00:40

Elämän jatkuminen onpi se kaikkien aikojen ykköslahja ainaki täälläpäin: ts. isohko leikkaus onnellisesti takanapäin, "vanhassa" näköjään vielä henki pihisee... vaikka tikkien takia joutuukin välillä pikkusen irvistelemään. Tarkkailun alla tässä kai joudutaan olemaan koko loppuelämä, mut pahin pitäis olla vissiin jo ohitse, toivotaan toivotaan.

Ei oo tod. tarkotus dissailla tai vähätellä ketään ns. perinteisiä joululahjoja saaneita, paketeissa ei oo mitään vikaa, päinvastoin... Tulen vaan henk.koht. näkemään joulunajan ehkä vähän eri perspektiivistä tästä lähtien.. :) Mut joo, heti kakkoslahjana tuleekin ne villasukat joita tähän Jäätävään kämppään olikin toivottu jo pidemmän aikaa...kiitokset siis tätäkin kautta vaikkei ko. henkilö varmasti tänne ikinä eksykään. :D

Tiedän, oon suht tuore "kasvo" tänne foorumille, ainoa viesti taitaa olla näpytelty joskus syksyllä, ja vähemmän selvinpäin. :/ mut olosuhteet muuttuu ja immeiset siinä mukana... Ahkera taustailija oon kuitenki ollu jo n. 5v. ajan, jostain syystä se bb vaan jaksaa kiinnostaa.. ei niinkään enää formaattina mut mielenkiintoisten persoonien takia, en oo varmaan ainoa? :)

Hyvät joulut ja uudet vuodet vaan jokaikiselle Plazalaiselle, yli 90% teistä on oikeesti ihan loistotyyppejä jo pelkän luetun perusteella, pitäkäähän foorumi elossa vaikkei Sbb tulevaisuudessa "yllättäen" enää jatkuiskaan, terävä- ja tylsempikynäisiäkin kirjottajia tarvitaan aina, pysyy jutut sopivasti balanssissa..

(vaikka "siviilissä" suht paljon kirjottelenkin niin tämmösiä yleisiä palstoja ei oo tapana häiriköidä, ehkäpä parempi niin..)
“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 25 Joulu 2012 01:07

Peruskamaa kuten paita, verkkarit (asunhan pohjois-karjalas), nivea for men jotain. Sokerina pohjalla Nintendo Game & Watch Donkey Kong Jr. vuodelta 1982. Toimiva.

Kuva

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 25 Joulu 2012 01:46

Ei tullut oikein mitään ylläripukettia, vaikka en toivonutkaan juuri muuta kuin syötävää/juotavaa. Tilaa niille siis olisi ollut. Ihan tyytyväinen kuitenkin olen, ja pääasia mulle muutenkin on viime vuosina ollut se, että mun antamista lahjoista tykättäisiin.

Lahjaksi sain ainakin nämä:
- Lahjakortin Jack&Jonesiin (ilmoitin tämän tässä ketjussa jo aikaisemminkin)
- Rahaa (tätä tulee varmasti vielä enempikin, joten en ala summaa nyt sanomaan)
- Jonku söden 3D-kissakalenterin ( :Love: )
- Päärynänmakuisen limsauutteen SodaStreamiin (toivoin)
- Hellapoliisi - Ruokavuosi: Sesonkien herkkuja -kirjan (ehkä se paras lahja tänä vuonna)
- Leivonnaisia herkkusuille -kirjan (toivoin)
- Nacho Cheddar -maustejauhetta, joka sopii esim. poppareihin (toivoin)
- Siskoni itsetekemän kynttilän
- 3 leffaa
- Kravatin
- Kokispullon ( :D )
- Lyijytäytekynän + lyijyä

Makeisia en listannut, koska niitä tuli niin montaa erillaista. Herkkusuu kun olen. [smilie=a_tongue.gif]

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 25 Joulu 2012 03:36

Tuli kyllä paljon ihania lahjoja, ja sain kaiken mitä toivon joten se oli kyllä erityisen mukavaa :). Parit yllätysetkin oli jotka oli myös ihan mahtavia :Love: .

Paras lahja oli varmaan joko raha tai yks ihana leopardi oloasu joka oli niin läppä ettei mitään rajaa... :D Vaatteita tuli muitakin tosi paljon myös ja parit ihanat kirjat ja yksi kalenteri jonka meinasin jopa itse tilata joten se oli kyllä ihana yllätys (en ollut ees maininnut kalenterista äidilleni, mutta kyllähän se tietää mitä haluun ilman sanomistakin! ;)) Ja sitten tietty Pretty Little Liars tuottis 1 joka oli ihan must have!! Ja sitten oli jotain random kamaa niinku tyyliin kannettavaan hiiri, puolen vuoden lehdet, converset, angrybirds suihkugeeliä <3, jätti hiuslakkapullo ja tälleen. + Arpoja, joista ei tietysti ikinä tuu penniäkään.
Jotkut lahjat sain kyllä jo ennen joulua koska ei jaksanut odottaa (esim. iPhone 5 joka on paras puhelin ikinä, ja jotain pientä.)

Ite ostin vaan parit lahjat itse läheisimmille ja niiden metsästäminen olikin tossa lauantaina tosi kivaa parin onnettomuuden jälkeen...

Oli kyllä kiva joulu vaikka kinkkua tuli syötyä vähän liikaa ja päälle :D Mutta suklaatahan ei koskaan voi syödä liikaa ;).

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Joulu 2012 03:47

En nyt jaksa kaikkia lahjoja luetella enkä kaikkia muista, mutta tällaisia ainakin tuli.

- Panuun huppari (jonka kyllä itse valitsin että saan jotain mitä käytän oikeasti)
- Rahaa
- KoKo-astioita muutaman
- Neljä leffalippua
- Suklaata aika vitusti ja marmeladiakin oli
- Söpön kirjasen, jolla on paljon tunnearvoa henkilökohtaisesti! :Love:
- Lakanoita (niitähän mulla pitääkin olla kun ne suttaantuu niin nopee lol [smilie=thefinger.gif] )
- Jotain sukkia yms
- Hiuslakkaa pari pullollista
- Peili jossa toinen puoli on sellanen suurentava (ja lol lahjan antajan mielestä taidan olla jotenkin liian epäneiti kun piti vielä peilikin antaa)
- Aku Ankka -lehti ensi vuodelle

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Suuri Joululahjaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 26 Joulu 2012 20:50

Jälkijunassa lahjaksi tuli myös Huumorin musta kirja - 666 valittua. Varmaan ensimmäinen vitsikirja, joka oikeasti naurattaa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”