Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Marras 2020 16:39

Wähää! Tää alkaa jo olla naurettavaa. En pahemmin lämpene muutenkaan verikokeen ajatuksesta, mutta en näytä saavan sitä samperin piikkiä suoneeni, vaikka miten yritän. Ensin ei ole sähköistä lähetettä. Toisella yrityksellä saan tietää, että eihän meidän työterveyteen liittyviä kokeita edes oteta siellä, vaikka niin oli sanottu. Noh, selvisinpä taas yhden päivän piikittä. Ensiviikon maanantaina on sitten niin verikoe kuin myös influenssarokotus, kun verikoekin siirtyi sinne. Mikä tuplariemu.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 23 Marras 2020 17:05

Meidän työterveydestä loppuivat influenssarokotteet kesken. Peruivat jo varattuja rokotusaikoja ja lähettivät pahoittelevan sähköpostin, jossa sanoivat, että muita keinoja kausi-influenssaa vastaan on mm. ahkera käsien peseminen. No kiitti!
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 23 Marras 2020 19:05

Zygerö kirjoitti:
23 Marras 2020 17:05
Meidän työterveydestä loppuivat influenssarokotteet kesken. Peruivat jo varattuja rokotusaikoja ja lähettivät pahoittelevan sähköpostin, jossa sanoivat, että muita keinoja kausi-influenssaa vastaan on mm. ahkera käsien peseminen. No kiitti!
Sama juttu. Varasin kunnalliselle ajan, kun kuulun riskiryhmään, reilun viikon päästä on aika. Toivottavasti siellä sentään on mulle varattuna se rokote...

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 23 Marras 2020 22:45

Marjo kirjoitti:
23 Marras 2020 19:05
Sama juttu. Varasin kunnalliselle ajan, kun kuulun riskiryhmään, reilun viikon päästä on aika. Toivottavasti siellä sentään on mulle varattuna se rokote...
Mäkin kunnalliselta varasin kun kuulun myös riskiryhmään, niin toivottavasti on sitten rokote siellä. 1.12. aika mulla. Se ei kai maksa riskiryhmäläisille?
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 24 Marras 2020 07:39

Siru84 kirjoitti:
23 Marras 2020 22:45
Se ei kai maksa riskiryhmäläisille?
Hoitohenkilökunta tekee siitä arvion, mutta näin yleisenä nyrkkisääntönä on, että se ei maksa, jos riskiryhmään tai riskiryhmäläisen läheisiin kuuluu.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Marras 2020 15:43

Väsyttää. Väsyttää aivan kaikki.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Marras 2020 18:27

Risto kirjoitti:
25 Marras 2020 15:43
Väsyttää. Väsyttää aivan kaikki.
Voimahali. :hug: Vaikka eipä siitä kai niin hirmusesti apua ole. Voisipa energiaa lähettää.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Marras 2020 18:33

Wendla kirjoitti:
25 Marras 2020 18:27
Risto kirjoitti:
25 Marras 2020 15:43
Väsyttää. Väsyttää aivan kaikki.
Voimahali. :hug: Vaikka eipä siitä kai niin hirmusesti apua ole. Voisipa energiaa lähettää.
Kiitos. Ois kyl kätevä jos pystyis lataamaan itsensä vaikka puhelimen laturilla.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Marras 2020 18:36

Risto kirjoitti:
25 Marras 2020 18:33

Kiitos. Ois kyl kätevä jos pystyis lataamaan itsensä vaikka puhelimen laturilla.
Mieluummin jonkun kannettavan akun kautta. Ei sitä nyt yhdessä kohtaa jaksaisi nököttää ikuisuutta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Marras 2020 18:40

Wendla kirjoitti:
25 Marras 2020 18:36
Ei sitä nyt yhdessä kohtaa jaksaisi nököttää ikuisuutta.
Helposti jaksais.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Marras 2020 18:43

Risto kirjoitti:
25 Marras 2020 18:40
Wendla kirjoitti:
25 Marras 2020 18:36
Ei sitä nyt yhdessä kohtaa jaksaisi nököttää ikuisuutta.
Helposti jaksais.
Pyh, liikkumisvapauden rajoittamista. Ei, ei, ei.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 26 Marras 2020 01:50

Huh, johan oli matka kotia. Lunta sato hirveetä kyytiä. Jäätävä hiki, mut ei jaksais suihkuun mennä. Yleensä menee matkassa vartti, äsken 50 min. Noo, äkkiä se unohtuu, kun pääsen lumen riemuista nauttimaan, kuhan nyt ei vaan sulais enää pois. Nälkäkin ois, ehkä ensin jotain yöpalaa ja mietin sitten sitä suihkua uudestaan
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 26 Marras 2020 09:15

Risto kirjoitti:
25 Marras 2020 18:40
Wendla kirjoitti:
25 Marras 2020 18:36
Ei sitä nyt yhdessä kohtaa jaksaisi nököttää ikuisuutta.
Helposti jaksais.
Joo, ainakin johonkin maaliskuulle asti onnistuisi ihan helposti... Mulla on taas perus syysahdistus päällä, ei voi paljoa uutisia seurata tai lueskella nettilehtiä, kun iskee jäätävä maailmantuska päälle. Mutta pari kirkasvalolamppua on käytössä, toinen keittiön ruokapöydällä ja toinen tässä työpöydällä, niin tarvii vaan koittaa niiden avulla pärjätä tää pari-kolme kuukautta vielä. Ei tänne tule nykyään edes lunta enää, se auttaisi vähän kun ei ole aina pimeää ja harmaata.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Marras 2020 09:59

Marjo kirjoitti:
26 Marras 2020 09:15
Mulla on taas perus syysahdistus päällä, ei voi paljoa uutisia seurata tai lueskella nettilehtiä, kun iskee jäätävä maailmantuska päälle.
Joo, en tiiä miks tulee ees uutisia luettua kun jo etukäteen tietää että tulee paha mieli. Tekis mieli paiskata puhelin seinään. Kai se on joku riippuvuus tämäkin. Aika monta sometiliä oon viimeaikoina poistanut, mutta silti tulee netissä roikuttua ihan liikaa ja suurimman osan tuosta ajasta vaan ahdistaa. Plääh.

Onneks huomenna on sentään perjantai.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 26 Marras 2020 10:07

Risto kirjoitti:
26 Marras 2020 09:59
Marjo kirjoitti:
26 Marras 2020 09:15
Mulla on taas perus syysahdistus päällä, ei voi paljoa uutisia seurata tai lueskella nettilehtiä, kun iskee jäätävä maailmantuska päälle.
Joo, en tiiä miks tulee ees uutisia luettua kun jo etukäteen tietää että tulee paha mieli. Tekis mieli paiskata puhelin seinään. Kai se on joku riippuvuus tämäkin. Aika monta sometiliä oon viimeaikoina poistanut, mutta silti tulee netissä roikuttua ihan liikaa ja suurimman osan tuosta ajasta vaan ahdistaa.
Sama täällä.
Lopetin tietoisesti uutisten seuraamisen jossain huhtikuun kohdalla, enkä ole vielä palannut. Ollessani loppukesästä meidän porukoilla missä katsotaan uutiset kolmasti päivässä olin ihan helisemässä. Onneksi pystyi aina mennä ulos kun joku katsoi samoja uutisia uudestaan ja uudestaan.
Itse ahdistuin tästä niin että halusin vain huutaa ääneen.

Sama somessa. Lopetin tietoisesti aktiivisen instagramin seuraamisen ja käytön. Ensimmäiset viikot huomasin että olin ajattelemassa että pitäisi kyllä seurata. Syyskuussa havahduin että hupsishei, ei oo tehnyt edes tiukkaa. Okei, en näe kaikkia söpöjä eläinasioita, mutta sitä varten mulla on fb:ssä pari ryhmää missä hukuttaa itsensä eläimiin.
Oikeastaan sulkenut sieltäkin ihmisten asiat pois ja keskittynyt vain eläimiin. Niistä tulee hyvä mieli.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Marras 2020 14:57

Saakeli tätä tietotekniikkaa. Vissiin emolevy menossa paskaksi. Välillä kadottaa kiintolevyn, jossa on Windows asennettuna. SATA-kaapelin portin vaihto auttaa joskus, joskus ei. Ja vaikka kone SSD-levyn tunnistaisi, niin eipä välttämättä käynnisty Windowsiin asti. Jostain kumman syystä Windowsin uudelleen asennus auttaa ongelmaan. Tosin vain hetkeksi. Joskus päiviksi, joskus viikoiksi, joskus kuukaudeksi. Tänään sit oli asennushommat edessä. Onneksi kaikki tarvittavat ohjelmat on eri kovalevyllä tallessa, niin ei tarvi kaikkee alkaa lataamaan netistä uusiksi.

Näin it-alan ammattilaisena ja pitkänlinjan harrastajana oon onnistunut diagnosoimaan vian syyksi mahdollisesti kolme eri syytä. Prosessori, emolevy tai virtalähde. Vahvin ehdokas emolevy. Täytyy muuton jälkeen roudata tää kone johonkin liikkeeseen. En ala itse vaihtelemaan komponentteja, koska en ole 100% varma vian aiheuttajasta. Saapahan sitten samalla uuden prossun tilattua, jos vähän upgreidaisi tätä kokoonpanoa, vaikkei tää oo kuin pari vuotta vanha.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 26 Marras 2020 15:01

Kierrekaneli kirjoitti:
26 Marras 2020 10:07
Risto kirjoitti:
26 Marras 2020 09:59
Marjo kirjoitti:
26 Marras 2020 09:15
Mulla on taas perus syysahdistus päällä, ei voi paljoa uutisia seurata tai lueskella nettilehtiä, kun iskee jäätävä maailmantuska päälle.
Joo, en tiiä miks tulee ees uutisia luettua kun jo etukäteen tietää että tulee paha mieli. Tekis mieli paiskata puhelin seinään. Kai se on joku riippuvuus tämäkin. Aika monta sometiliä oon viimeaikoina poistanut, mutta silti tulee netissä roikuttua ihan liikaa ja suurimman osan tuosta ajasta vaan ahdistaa.
Sama täällä.
Lopetin tietoisesti uutisten seuraamisen jossain huhtikuun kohdalla, enkä ole vielä palannut. Ollessani loppukesästä meidän porukoilla missä katsotaan uutiset kolmasti päivässä olin ihan helisemässä. Onneksi pystyi aina mennä ulos kun joku katsoi samoja uutisia uudestaan ja uudestaan.
Itse ahdistuin tästä niin että halusin vain huutaa ääneen.

Sama somessa. Lopetin tietoisesti aktiivisen instagramin seuraamisen ja käytön. Ensimmäiset viikot huomasin että olin ajattelemassa että pitäisi kyllä seurata. Syyskuussa havahduin että hupsishei, ei oo tehnyt edes tiukkaa. Okei, en näe kaikkia söpöjä eläinasioita, mutta sitä varten mulla on fb:ssä pari ryhmää missä hukuttaa itsensä eläimiin.
Oikeastaan sulkenut sieltäkin ihmisten asiat pois ja keskittynyt vain eläimiin. Niistä tulee hyvä mieli.
Mulla ei ole muina vuodenaikoina yleensä ongelmia uutisten kanssa, mutta olen nyt viitisen vuotta sinnitellyt kaamosmasennuksen kanssa ilman masennuslääkkeitä, niin on tässä alkanut oppia, mitä kannattaa silloin vältellä. Yks paha on ne "näistä oireista tunnistat tämän salakavalan sairauden" -tyyppiset jutut, joista saisin tähän aikaan vuodesta diagnosoitua itselleni varmaan kaikki mahdolliset taudit. :unbelievable: Mutta eiköhän tää tästä taas helpota, sit keväämmällä...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Marras 2020 17:38

Nettimaailmassa pyöriminen häiritsee kyllä myös. Joskaan ei omalla kohdalla uutisten tai maailmantuskan vuoksi. Ennemminkin häiritsee se, että pyörin täällä ihan liikaa. Voisin sen sijaan tehdä niin paljon järkevämpiäkin asioita. Lisäksi vielä enemmän häiritsee se, että tiedostan syyn sille, miksi pyörin netissä liika. Olen vain liian yksinäinen sielu.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 26 Marras 2020 17:39

Wendla kirjoitti:
26 Marras 2020 17:38
Nettimaailmassa pyöriminen häiritsee kyllä myös. Joskaan ei omalla kohdalla uutisten tai maailmantuskan vuoksi. Ennemminkin häiritsee se, että pyörin täällä ihan liikaa. Voisin sen sijaan tehdä niin paljon järkevämpiäkin asioita. Lisäksi vielä enemmän häiritsee se, että tiedostan syyn sille, miksi pyörin netissä liika. Olen vain liian yksinäinen sielu.
Sama vika rahikaisella :kippis:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 26 Marras 2020 17:41

Siru84 kirjoitti:
26 Marras 2020 17:39
Wendla kirjoitti:
26 Marras 2020 17:38
Nettimaailmassa pyöriminen häiritsee kyllä myös. Joskaan ei omalla kohdalla uutisten tai maailmantuskan vuoksi. Ennemminkin häiritsee se, että pyörin täällä ihan liikaa. Voisin sen sijaan tehdä niin paljon järkevämpiäkin asioita. Lisäksi vielä enemmän häiritsee se, että tiedostan syyn sille, miksi pyörin netissä liika. Olen vain liian yksinäinen sielu.
Sama vika rahikaisella :kippis:
Joo, samma här.
Toki varmaan nyt joulukuun aion käyttää tv-sarjoihin ja elokuviin. Olen laittanut odottamaan Babylon Berlinin, The Crownin ja joku oli vielä lisäksi.
Josko se vähentäisi sitten kaikkea muuta. Toivon pääseväni lomalla kunnon kuplaan, minkä aikana ei tapahdu yhtään mitään. Ainakaan ensimmäiseen kahteen viikkoon en halua ajatellakaan mitään.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 26 Marras 2020 19:37

Kierrekaneli kirjoitti:
26 Marras 2020 17:41
Joo, samma här.
Toki varmaan nyt joulukuun aion käyttää tv-sarjoihin ja elokuviin. Olen laittanut odottamaan Babylon Berlinin, The Crownin ja joku oli vielä lisäksi.
Josko se vähentäisi sitten kaikkea muuta. Toivon pääseväni lomalla kunnon kuplaan, minkä aikana ei tapahdu yhtään mitään. Ainakaan ensimmäiseen kahteen viikkoon en halua ajatellakaan mitään.
Kannattaa tehdä juuri näin! Nauti lomasta :hug:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 27 Marras 2020 08:35

Kierrekaneli kirjoitti:
26 Marras 2020 17:41
Siru84 kirjoitti:
26 Marras 2020 17:39
Wendla kirjoitti:
26 Marras 2020 17:38
Nettimaailmassa pyöriminen häiritsee kyllä myös. Joskaan ei omalla kohdalla uutisten tai maailmantuskan vuoksi. Ennemminkin häiritsee se, että pyörin täällä ihan liikaa. Voisin sen sijaan tehdä niin paljon järkevämpiäkin asioita. Lisäksi vielä enemmän häiritsee se, että tiedostan syyn sille, miksi pyörin netissä liika. Olen vain liian yksinäinen sielu.
Sama vika rahikaisella :kippis:
Joo, samma här.
Toki varmaan nyt joulukuun aion käyttää tv-sarjoihin ja elokuviin. Olen laittanut odottamaan Babylon Berlinin, The Crownin ja joku oli vielä lisäksi.
Josko se vähentäisi sitten kaikkea muuta. Toivon pääseväni lomalla kunnon kuplaan, minkä aikana ei tapahdu yhtään mitään. Ainakaan ensimmäiseen kahteen viikkoon en halua ajatellakaan mitään.
Mä pyörin kans liikaa netissä ympäri vuoden, mutta tälleen syysmasennuksen aikaan huomaa että se vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin ihan eri tavalla kuin muun ajan vuodesta.

Olin tossa joku aika sitten viikon sairauslomalla, kun ääni ei kestänyt puhumista. Asuin pelikuplassa sen ajan, ja pakenen sinne vieläkin. Telkkarista en jaksa katsoa mitään sarjojakaan oikein, ei ole ollut aikoihin mitään sellaista, mikä olisi koukuttanut. Varmaan Game of Thrones viimeksi. Lukeminen olisi kans hyvä tapa päästä irti todellisuudesta, mutta huomaa että tälleen netissä poukkoilun aikakaudella ei keskittymiskyky oikein riitä siihen, että kerkiäisi päästä sen kirjan imuun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”