Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Joulu 2020 17:19

Miulla tulee aika harvoin pyörittyä työpäivinä täällä. Ehkä joskus silloin, kun omat aikataulut poikkeaa normaaleista, kaikki muut on jo käynyt syömässä ja kahvilla, niin silloin saatan ruoka- tai kahvitauoilla täällä pyörähtää. Tai sitten silloin, kun olen ollut sillä tuulella, että nyt ei ihmisiä ympärille. Tosin jännä, että ei se täällä pyöriminen silloinkaan haittaa, vaikka fyysisesti ei ketään lähelleen kaipaisikaan.

Tää on kyllä jo kohtalon ivaa tai erittäin lahjakasta vittuilua. Ollaan syyskuun puolesta välistä asti kyselty autopaikkamme perään. Irtisanomisaika edellisellä autopaikan haltijalla on kuukausi, joten paikka olisi pitänyt olla sillä logiikalla meillä viimeistään loka-marraskuun vaihteessa. Mutta ei. Monta kertaa ollaan sen paikan perään kyselty, auto kun olisi kiva saada lämpiämään näin talvella. Ja muutenkin olisi ihan kiva saada auto kotipihaan. Noh, äsken sitten tulin kotiin ja huomasin, että alaeteiseen oli tullut ilmoitustaululle jotain uutta. Menin katsomaan tarkemmin ja autopaikkalistahan se oli. Listassa oli jopa yksi vapaa paikka. Mutta ei vieläkään meidän nimeä. Ei saakeli nyt sentään. Pitääkö se nimi kohta sinne omin kätösin mennä kirjoittamaan?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Joulu 2020 08:54

Lainaus Iloisia asioita -ketjusta.
Wendla kirjoitti:
16 Joulu 2020 20:34
Ulkona on ihan kuin satumaailma. Maa ja puiden oksat puhtaanvalkoisina. Lunta on tippunut tänään taivaalta melkosen paljon. Talvea kauneimmillaan. Näin jos jatkuu, niin perjantaina voi suunnata joululomille hyvin talvisissa tunnelmissa.
Täällä kovaa vauhtia sulaa taas jo pois. Puiden oksilla ei enää mitään jäljellä.

Voisko se talvi oikeasti jo tulla, vai jääkö tänäkin vuonna tulematta kokonaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Joulu 2020 11:45

Mun auto kaipaa hoivaa ja huolenpitoa. Se on vähän oikkuillut tässä muutaman viikon, mutta eilen tytär oli sen kanssa liikkeellä ja lopulta kun tuli meillä käymään ja piti lähteä isänsä luo, ei enää saanut autoa pihalta käyntiin. Ei keritty illalla katsoa muuta, kuin että akku on tyhjä, niin se on ollut nyt laturin päässä. Tarvii illalla katsoa taas tarkemmin. Akku on vaihdettu kesällä ja eilenkin oli niin lämmintä että aiemmin oli startstop-systeemi toiminut ihan normaalisti liikennevaloissa, niin ei ole siinä ongelma, ja aiemmin on startti ja moottori toimineet ihan normaalisti, niin kai siinä joku sähkövika on.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Joulu 2020 11:47

Zygerö kirjoitti:
17 Joulu 2020 08:54
Lainaus Iloisia asioita -ketjusta.
Wendla kirjoitti:
16 Joulu 2020 20:34
Ulkona on ihan kuin satumaailma. Maa ja puiden oksat puhtaanvalkoisina. Lunta on tippunut tänään taivaalta melkosen paljon. Talvea kauneimmillaan. Näin jos jatkuu, niin perjantaina voi suunnata joululomille hyvin talvisissa tunnelmissa.
Täällä kovaa vauhtia sulaa taas jo pois. Puiden oksilla ei enää mitään jäljellä.

Voisko se talvi oikeasti jo tulla, vai jääkö tänäkin vuonna tulematta kokonaan.
Joo, ei ole lumesta tietoa täälläkään. Lämpötila pyörii siinä -2 - +8 -paikkeilla, aina jos vähän tulee lunta niin seuraavana päivänä on taas plussaa. Eikä sitä ole kovin paljoa tullutkaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Joulu 2020 20:26

Voisiko oikeasti vain jäädä sängyn pohjalle ja todeta, että nyt ei enää jaksa? Normaalisti olen aika sinut oman luonteeni kanssa, saatanpa jopa pitää itsestäni. Mutta välillä oma pehmeys alkaa jo nakertaa. Välillä sitä vain toivoo, että olisipa edes hiukkasen kovempi. Riemukseni olen päässyt eräiden mustalle listalle. Helkutin uuvuttavaa kuulla jatkuvasti kovia sanoja siitä, miten huono onkaan. Sentään itse hetkessä osaan antaa ymmärtää, että juu, eipä tunnu missään. Kun se vain olisikin niin.

Välillä tuntuu, että vetelen vähän turhankin pohjalla. Tartten nosturin.
Noh, huomenna maisemanvaihdos hetkeksi. Eiköhän se jonkin verran auta. Kyllä tästä kurjemmasta fiiliksestä ylitse lopulta pääsee. Tai jos ei ylitse, niin sitten vaikka alitse.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Joulu 2020 09:15

Tänään kun pääsen töistä niin meen kotia ja makaan jouluaattoon asti sängyssä. On kyllä elinvoimat ihan lopussa. Aivan uskomattoman rankka vuosi takana. Huh huh.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 18 Joulu 2020 11:41

Wendla kirjoitti:
17 Joulu 2020 20:26
Voisiko oikeasti vain jäädä sängyn pohjalle ja todeta, että nyt ei enää jaksa? Normaalisti olen aika sinut oman luonteeni kanssa, saatanpa jopa pitää itsestäni. Mutta välillä oma pehmeys alkaa jo nakertaa. Välillä sitä vain toivoo, että olisipa edes hiukkasen kovempi. Riemukseni olen päässyt eräiden mustalle listalle. Helkutin uuvuttavaa kuulla jatkuvasti kovia sanoja siitä, miten huono onkaan. Sentään itse hetkessä osaan antaa ymmärtää, että juu, eipä tunnu missään. Kun se vain olisikin niin.

Välillä tuntuu, että vetelen vähän turhankin pohjalla. Tartten nosturin.
Noh, huomenna maisemanvaihdos hetkeksi. Eiköhän se jonkin verran auta. Kyllä tästä kurjemmasta fiiliksestä ylitse lopulta pääsee. Tai jos ei ylitse, niin sitten vaikka alitse.
Toivottavasti maisemanvaihdos helpottaa ja fiilis paranee. :hug: Tuollainen mustalle listalle päätyminen ja kommenttien kuuntelu on tosi raskasta, toivottavasti se tilanne jotenkin ratkeaisi, ettei tarvitsisi pitkään sellaista kuunnella.
Risto kirjoitti:
18 Joulu 2020 09:15
Tänään kun pääsen töistä niin meen kotia ja makaan jouluaattoon asti sängyssä. On kyllä elinvoimat ihan lopussa. Aivan uskomattoman rankka vuosi takana. Huh huh.
Toivottavasti nyt lepo auttaa suakin. Onneksi tästä ihan just lähdetään taas kevättä kohti, niin toivottavasti valon määrän lisääntyminen auttaisi. :hug:

Mulla ei oikeastaan ole valittamista asiasta, mutta jatkan nyt tänne samaan paikkaan, että auto haettiin tässä aamupäivällä korjaamolle. Eilen illalla jätin soittopyynnön ensin merkkikorjaamolle, sieltä oli soiteltu klo 7.50 aikoihin mutta soittelin itse sinne takaisin päin sitten yhdeksän jälkeen kun olin jalkeilla. Sanottiin että auto sinne vaan, jos tulee ajoissa niin ehtivät ehkä tänään jo katsoa, mutta maanantaille on varattu ainakin aika. Samalla selvisi että kun kesällä käytin siellä merkkihuollossa, saan ilmaisen hinauksen heidän kauttaan. Selvittelin vaan ensin vakuutusyhtiöstä asiaa, kun sitä kautta saa auton tilalle korjauksen ajaksi, mutta kun se auto seisoo kotipihassa niin todettiin että turvallisempaa käyttää sitä huollon tarjoamaa hinuria, kun jos olisi vakuutusyhtiön tyyppi saanut auton käyntiin pihalta niin vakuutus ei olisi kattanut sitä käyntiä. Auto haettiin pihasta klo 10 aikaan, eikä lähtenyt apuvirrallakaan käyntiin niin vakuutuskin olisi sen sit lopulta kattanut, mutta hyvä näin. Nyt tarvii vaan miettiä että onko mulla edes tarvetta sille sijaisautolle, odottelen varmaan ensin yhteydenottoa sieltä korjaamolta ja päätän sit sen jälkeen.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Joulu 2020 13:37

Marjo kirjoitti:
18 Joulu 2020 11:41
Toivottavasti nyt lepo auttaa suakin. Onneksi tästä ihan just lähdetään taas kevättä kohti, niin toivottavasti valon määrän lisääntyminen auttaisi. :hug:
Kiitos. Pakko siihen on uskoa että tää kurjuus joskus helpottaa. On tässä nyt onneks kuukaus aikaa olla vaan tekemättä mitään.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Joulu 2020 20:53

Risto kirjoitti:
18 Joulu 2020 09:15
Tänään kun pääsen töistä niin meen kotia ja makaan jouluaattoon asti sängyssä. On kyllä elinvoimat ihan lopussa. Aivan uskomattoman rankka vuosi takana. Huh huh.
Lepiä nyt vain. Ja koita edes vähän nauttia, vaikka siitä sängystä. Uskon, että oot kuukauden loman ansainnut.

Marjo kirjoitti:
18 Joulu 2020 11:41

Toivottavasti maisemanvaihdos helpottaa ja fiilis paranee. :hug: Tuollainen mustalle listalle päätyminen ja kommenttien kuuntelu on tosi raskasta, toivottavasti se tilanne jotenkin ratkeaisi, ettei tarvitsisi pitkään sellaista kuunnella.

Kiitosta. (: Tilanne tuskin tulee ratkeamaan ihan heti. Mutta eipä miuta tuolta muilta mailta löydetä, joten siinähän jupisevat keskenään siitä kuinka paska ihminen olen. :D

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 22 Joulu 2020 22:11

Hain auton huollosta tänään. Ei löytynyt mitään vikaa siitä. Olishan se muuten ihan kiva, mutta on siinä jotain kuitenkin pakko olla, kun ei lähtenyt käyntiin. Saivat sen lopulta korjaamolla käyntiin jollain tehokkaammalla akkuboosterilla, mutta kun akussa oli kuitenkin sen verran virtaa että olis pitänyt käynnistyä vähemmälläkin. Sanoivat että ehkä on startti rikki tai sitten ei, mutta ei sitä kannata tässä vaiheessa ainakaan vaihtaa, koska maksaa sen verran ja vika voi kuitenkin olla jossain muuallakin. :noup:

Nyt pitäisi sitten keksiä riittävän usein asiaa johonkin riittävän kauas, että tulisi ajettua tuolla tarpeeksi usein ja pitkään. Vähän veikkaan että tytärtä ei oikein nappaa tallireissuja tehdä nyt tuon kanssa, kun joutuu sit jännittämään että pääseekö sieltä poiskin vielä. On mulla siinä hinaus- ja sijaisautopalvelut näköjään kahtakin eri kautta, kun kuuluu vakuutukseen ja sitten kun käytin tuon merkkihuollossa kesällä määräaikaishuollossa, niin sitä kautta tuli myös vuodeksi ilmainen autopalvelu.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Joulu 2020 11:42

Marjo kirjoitti:
22 Joulu 2020 22:11
Sanoivat että ehkä on startti rikki tai sitten ei, mutta ei sitä kannata tässä vaiheessa ainakaan vaihtaa, koska maksaa sen verran ja vika voi kuitenkin olla jossain muuallakin. :noup:
No auts. Ei kiva. Autoviat on kyllä ikäviä. Alkaa aina mielessä vilistä kaikki ne eurot, joita voi sen liikkuvan (tai liikkumattoman...) härvelin edestä joutua pulittamaan. Toivottavasti kuitenkin suostuu liikkumaan jatkossa.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 23 Joulu 2020 23:19

My cup runneth over.

Oon semmoisessa toimikunnassa minkä piiriin kuuluu parisataa ihmistä. Yleensä ollaan järkätty pikkujoulut, nyt ei saatu ja oon koko syksyn vääntäny meidän rahoja hallinnoivan tahon kanssa että mitä voidaan tehdä. Sain vihdoin marraskuun vikalla viikolla läpi suunnitelman ja ensin piti hoitaa se alkukuusta, mutta sitten sairastuin. Osto-oikeus vain mulla, toimikunnan kahdella muulla jäsenellä kyllä mahdollisuus auttaa jahka kamat on hallussa.
Nooh, nyt tuli vielä viimenen mutka ja meillä ei olekaan kaikkea mitä ois tarvittu, eikä saada sitä ennen ens vuotta. Saadaan auttavasti homma hoidettua, muttei jouluksi. Ei olla meidän suunnitelmia kerrottu kenellekään.
Olin viikon tosi kipeenä, reilun 8 tuntia päivystyksissä ja toivuin siitä toisen viikon. Nyt tähän toimikuntaan liittyvässä fb-ryhmässä on käynnissä "keskustelu", missä haukutaan koko toimikuntaa ja on menty jo aika henkilökohtaisiin arvosteluihin. Ulkonäöstä alkaen johonkin mitä oon sanonu tyyliin kesällä on arvosteltu vaikka mitä. En oo ite kommentoinu mitään, koska en jaksa jotain somemöyhäämistä. Mutta nää on tietoisia meidän toimikunnan vapaaehtoisuudesta ja koosta. Kukaan ei oo ilmoittanut lähtevänsä mukaan, mutta silti pitäisi enemmän olla tekemässä. Aikuiset, keski-ikäiset ihmiset. En ymmärrä, enkä jaksa.
Että ihmisillä on pokkaa ja aikaa joulun alla tämmöseen.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 23 Joulu 2020 23:21

Wendla kirjoitti:
23 Joulu 2020 11:42
No auts. Ei kiva. Autoviat on kyllä ikäviä. Alkaa aina mielessä vilistä kaikki ne eurot, joita voi sen liikkuvan (tai liikkumattoman...) härvelin edestä joutua pulittamaan. Toivottavasti kuitenkin suostuu liikkumaan jatkossa.
Joo. Se startin korjaus olisi yllättävän edullista odotuksiin nähden, merkkihuollon hinta alkuperäisosilla alle700 euroa. Mutta ei sitä kannata lähteä vaihtamaan jos ei ole varmuutta siitä, että siinä on vikaa. Voi olla että siellä on vaan ollut sähköissä jotain kun on ajettu niin vähän nyt kosteilla keleillä, mutta olis se mukavampi maksaa jonkun verran (ei sitä vajaata 700 euroa kuitenkaan) selkeän vian korjauksesta kuin jäädä arpomaan, että onko se kunnossa vai eikö se ole.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 23 Joulu 2020 23:26

Kierrekaneli kirjoitti:
23 Joulu 2020 23:19
My cup runneth over.

Oon semmoisessa toimikunnassa minkä piiriin kuuluu parisataa ihmistä. Yleensä ollaan järkätty pikkujoulut, nyt ei saatu ja oon koko syksyn vääntäny meidän rahoja hallinnoivan tahon kanssa että mitä voidaan tehdä. Sain vihdoin marraskuun vikalla viikolla läpi suunnitelman ja ensin piti hoitaa se alkukuusta, mutta sitten sairastuin. Osto-oikeus vain mulla, toimikunnan kahdella muulla jäsenellä kyllä mahdollisuus auttaa jahka kamat on hallussa.
Nooh, nyt tuli vielä viimenen mutka ja meillä ei olekaan kaikkea mitä ois tarvittu, eikä saada sitä ennen ens vuotta. Saadaan auttavasti homma hoidettua, muttei jouluksi. Ei olla meidän suunnitelmia kerrottu kenellekään.
Olin viikon tosi kipeenä, reilun 8 tuntia päivystyksissä ja toivuin siitä toisen viikon. Nyt tähän toimikuntaan liittyvässä fb-ryhmässä on käynnissä "keskustelu", missä haukutaan koko toimikuntaa ja on menty jo aika henkilökohtaisiin arvosteluihin. Ulkonäöstä alkaen johonkin mitä oon sanonu tyyliin kesällä on arvosteltu vaikka mitä. En oo ite kommentoinu mitään, koska en jaksa jotain somemöyhäämistä. Mutta nää on tietoisia meidän toimikunnan vapaaehtoisuudesta ja koosta. Kukaan ei oo ilmoittanut lähtevänsä mukaan, mutta silti pitäisi enemmän olla tekemässä. Aikuiset, keski-ikäiset ihmiset. En ymmärrä, enkä jaksa.
Että ihmisillä on pokkaa ja aikaa joulun alla tämmöseen.
Tuo on yksi syy, miksi en ole enää mukana missään yhdistystoiminnassa (tai no, yhden FB-ryhmän moderaattorina mutta sitä ei lasketa vaikka yllättävän paljon sekin aikuisten ihmisten suljetussa ryhmässä välillä työllistää). Menee hirveästi aikaa ja paljon useammin löytyy kritisoijia ja vaatijoita kuin vapaaehtoisia tekijöitä, varsinkaan sellaisia jotka saa hommat tehtyäkin eivätkä vain lupaile.

Toivottavasti asiat kuitenkin järjestyvät ja pysyt nyt terveenä. :hug: Meinasin toivoa, että someöyhöttäjät tajuaisivat jossain vaiheessa pyytää anteeksi, mutta se lienee turha toivo. :noup:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Joulu 2020 15:27

Kierrekaneli kirjoitti:
23 Joulu 2020 23:19
Nyt tähän toimikuntaan liittyvässä fb-ryhmässä on käynnissä "keskustelu", missä haukutaan koko toimikuntaa ja on menty jo aika henkilökohtaisiin arvosteluihin. Ulkonäöstä alkaen johonkin mitä oon sanonu tyyliin kesällä on arvosteltu vaikka mitä. En oo ite kommentoinu mitään, koska en jaksa jotain somemöyhäämistä. Mutta nää on tietoisia meidän toimikunnan vapaaehtoisuudesta ja koosta. Kukaan ei oo ilmoittanut lähtevänsä mukaan, mutta silti pitäisi enemmän olla tekemässä. Aikuiset, keski-ikäiset ihmiset. En ymmärrä, enkä jaksa.
Että ihmisillä on pokkaa ja aikaa joulun alla tämmöseen.
Ihmisten käytös on kyllä välillä ihmeellistä. Vaikka joku asia nakertaisikin, niin sen voisi kyllä pääsääntöisesti hoitaa ihan asiallisella linjalla. Mutta silti jotkut joskus kokevat paremmaksi ryhtyä asiattomuuksiin ja ilkeilyihin. Se kyllä kertoo yleensä enemmän ilkeilijästä itsestään kuin kohteesta/kohteista.

Tietyissä piireissä on tullut nyt useamman viikon ajan niskaan raivoamista, uhkailuja (ei sentään erityisen vakavia) sekä käskytys- ja kontrollointiyrityksiä. Viimeisinpänä sitten vielä heräsi huoli, että aikovatko yrittää mustamaalatakin toisten ihmisten silmissä. Ajan kanssa ahdistuskäyrä alkoi pikkuhiljaa nousta ja tietynlainen epätoivokin heräillä. Ehkä jopa kaikkein vaikeinta oli kohdata ne omat tilanteeseen liittyvät turvattomuuden- ja avuttomuudentuntemukset. Onneksi puoliso kuitenkin sai valettua joitain päiviä sitten minuun vähän taistelutahtoa. Sen jälkeen on ollut paljon helpompaa olla ja jollain tasolla tuntuu, kuin iso tunnekuorma olisi pudonnut hartijoilta. Tälläisissa tilanteissa voi olla onnellinen siitä, että puolisona on tuollainen tulisielu, jonka voimasta saa välillä itsekin lisäpuhtia.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 30 Joulu 2020 22:21

Vettä sataa. En jaksa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 02 Tammi 2021 20:16

Raaaah! Kurkkuni on kipeä. Jos tämä ei huomenna lopu, niin joudun taas koronatestiin. Kolmatta kertaa. Ei hele oikeasti vihaan sitä tikkua, se tuntuu niin järkyttävän pahalta.

Lisäys: Eikun paskha. Voi olla, että joudun menemään jokatapauksessa. Pitääpä tarkistaa työpaikan ohjeistukset.

... ja mentävähän se on. :victorianfalls:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Tammi 2021 21:30

Wendla kirjoitti:
02 Tammi 2021 20:16
... ja mentävähän se on. :victorianfalls:
Tsemppiä testiin! Ite oon onnistunut vielä välttämään koko testin. Ihme kyllä etten oo ollut kipeä koronan aikaan muuta kuin mieleltäni.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 02 Tammi 2021 21:44

Risto kirjoitti:
02 Tammi 2021 21:30
Wendla kirjoitti:
02 Tammi 2021 20:16
... ja mentävähän se on. :victorianfalls:
Tsemppiä testiin! Ite oon onnistunut vielä välttämään koko testin. Ihme kyllä etten oo ollut kipeä koronan aikaan muuta kuin mieleltäni.
Kiitosta tsempistä. Miekin olisin onnistunut välttämään testit tähän mennessä kokonaan, ellen olisi näissä hommissa missä olen. Nykyinen ohjeistus on, että pienimmistäkin oireista suunnattava heti testiin. Ei nämä oireet nyt edes erityisen isoja ole, mutta ohjeiden mukaan on mentävä.

Meni jo hermot siihen, kun taas joutui kaivelemaan netistä sitä koronatestinumeroa. Tallensin sen nyt sitten puhelimeen. Nyt puhelimessani on sitten yhteyshenkilö nimeltä Koronatesti. On se varmasti hilpeä kaveri. :D

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 04 Tammi 2021 15:10

Voi jösses. Oon kohta jonottanut 20 min erään lääkäriaseman puhelimeen. Viime vuonna tuli ilmoitus, että soittavat takaisin, jos kesti yli viis min. Näköjään tämä loistava systeemi poistettu näin vuoden vaihteen kunniaksi. Ai että, en malta oottaa millainen puhelinlasku sieltä pärähtää, kun viimein pääsen läpi, jos edes pääsen..
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Tammi 2021 17:45

Tikku nokassa ei tuntunutkaan enää niin pahalta kuin ennen. Alan kai tottua. Tai sitten tuo nyt näytteen ottanut hoitaja oli vain aiempaa hellempi. Veikkaan, että kyse oli tuosta hellemmästä tavasta ottaa näyte. Kipukynnykseni on nimittäin erittäin matala.
Noh, tärkeintä on, että tulos oli negatiivinen.

Tuli tänään tehtyä hyvin vaikea ratkaisu. Päätin, että en tämän kuukauden jälkeen enää jatka työskentelyä. Mietin sitä jo viime kuussa, mutta silti jatkoin. Nyt hieman kaduttaa. Voi kun vain pystyisin pysymään tuossa päätöksessä. Kieltäytyminen ei ole helppoa.
Elämä on kyllä välillä siitä kusipäämäinen, että joskus kaikki ikävä tulee niskaan kerralla tai ainakin yhteen putkeen. Juuri kun alkaa tuntua, että jostain takaiskusta selviää, niin tuleekin jo toinen. Lopulta on sitten ihan lopussa. Tullut vähän virkisteltyä muistia senkin suhteen, että millaista ahdistus voikaan olla, kun se ei vain mene ohi, vaan jatkuu useita tunteja. Olin jo ehtinyt unohtaa. Lamaannuttavaa se kyllä osaa olla. Pää ei toimi edes sen vertaa, että pystyisi tekemään edes ihan perusjuttuja, jotka normaalisti menee ihan rutiinilla. Piti pyytää puolisoltakin apua, kun en vain ymmärtänyt, mitä pyykki- ja tiskikoneen pesuohjelmien loppumisen jälkeen on tehtävä. Miten ne sammutetaan, miten ne avataan? Tuo alkaa olla jo surkuhupaisaa.

Harmittaa myös ylipäätään sekin, että mieli on niin synkkä. Mutta eiköhän tämä ajan kanssa parempaan suuntaan lähde.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 06 Tammi 2021 20:05

Wendla kirjoitti:
04 Tammi 2021 17:45
Tullut vähän virkisteltyä muistia senkin suhteen, että millaista ahdistus voikaan olla, kun se ei vain mene ohi, vaan jatkuu useita tunteja. Olin jo ehtinyt unohtaa. Lamaannuttavaa se kyllä osaa olla. Pää ei toimi edes sen vertaa, että pystyisi tekemään edes ihan perusjuttuja, jotka normaalisti menee ihan rutiinilla. Piti pyytää puolisoltakin apua, kun en vain ymmärtänyt, mitä pyykki- ja tiskikoneen pesuohjelmien loppumisen jälkeen on tehtävä. Miten ne sammutetaan, miten ne avataan? Tuo alkaa olla jo surkuhupaisaa.

Harmittaa myös ylipäätään sekin, että mieli on niin synkkä. Mutta eiköhän tämä ajan kanssa parempaan suuntaan lähde.
Toivottavasti sulla olo helpottaa pian. :hug:

Mulla ollut myös hankalin talvi vuosikausiin. Jotenkuten olen tähän asti pärjännyt, mutta perinteisesti tammikuu on ollut vaikeampi kuin loppuvuoden kuukaudet niin saa nähdä onko pakko pyytää jotain lääkkeellistä apua. Olen kyllä menossa huomenna tai perjantaina labraan mittauttamaan mm. rauta-arvot (en muista mitä muuta lääkäri siihen lähetteeseen laittoi), jos sieltä löytyisi selitys tähän älyttömään väsymykseen. Aika paljon on muutenkin samoja oireita kuin pari vuotta sitten, kun olin muutaman kuukauden rautakuurilla... Ja olen nyt koittanut käydä joka päivä kävelyllä joko miehen kanssa tai yksin, mikäli vain mahdollista niin valoisaan aikaan mutta viimeistään sitten illalla. On vaan voimat sen verran vähissä että eteneminen ei ole kovin vauhdikasta, mutta ehkä se siitä vähitellen kohenee. Tärkeintä lienee että pääsee kuitenkin liikkeelle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”