Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Tammi 2021 20:49

Marjo kirjoitti:
06 Tammi 2021 20:05

Toivottavasti sulla olo helpottaa pian. :hug:
Kiitos. Kuin myös toivottavasti siulla. :hug:
Vakaasti uskon, että kyllä kaikki vielä järjestyy. On järjestynyt ennenkin, jotenka miksipä ei nytkin.
Marjo kirjoitti:
06 Tammi 2021 20:05
Ja olen nyt koittanut käydä joka päivä kävelyllä joko miehen kanssa tai yksin, mikäli vain mahdollista niin valoisaan aikaan mutta viimeistään sitten illalla. On vaan voimat sen verran vähissä että eteneminen ei ole kovin vauhdikasta, mutta ehkä se siitä vähitellen kohenee. Tärkeintä lienee että pääsee kuitenkin liikkeelle.

Lenkkeily kyllä tekee joskus yllättävän hyvää, kunhan vaan tosiaan jaksaa lähteä liikkeelle. Nykyisin tosin koirat liikuttaa täällä päin vähän väkisinkin, mikä on kyllä ihan hyvä juttu. Mutta erityisesti mieleeni on, kun lähetään porukalla perhelenkeille, tai meidän omalla kielellä sanottuna perselenkeille. :D Niistä lenkeistä erityisesti nautin. Ja varsinkin nyt kun on löytynyt uusi ihan täydellinen lenkkireitti. Jos liikenteen huminan unohtaa, niin voisi oikeasti luulla liikkuvansa maalla. On puron lorina ja kaikki. :Love: En uskonut, että täältä kaupungista voisi löytyä jotain niin täydellistä. Tulee ihan mieleen lapsuuden lenkit korvessa aikoinaan.

Pakko vielä todeta, että oot Marjo viimeaikoina ollut todellinen voimantuoja tässä ketjussa. Kiitos. :Love:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Tammi 2021 10:38

Wendla kirjoitti:
04 Tammi 2021 17:45
Tuli tänään tehtyä hyvin vaikea ratkaisu. Päätin, että en tämän kuukauden jälkeen enää jatka työskentelyä.
Aika kova! :tu Uskaltaispa itekki tehä saman ratkaisun.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Tammi 2021 16:25

Risto kirjoitti:
09 Tammi 2021 10:38
Wendla kirjoitti:
04 Tammi 2021 17:45
Tuli tänään tehtyä hyvin vaikea ratkaisu. Päätin, että en tämän kuukauden jälkeen enää jatka työskentelyä.
Aika kova! :tu Uskaltaispa itekki tehä saman ratkaisun.
Nooo, nyt kun vielä pysysisi siinä ratkaisussa. Mutta yksi elämähän tässä vain on. Ihan hyvä on välillä kuunnella itseään, jos jokin ulottuvuus elämässä alkaa tuntua liian väärältä.

Apua, minua ollaan houkuttelemassa huomenna yöksi kylmään mökkimaailmaan. Ei siinä mitä, mökille lähden mielelläni, mutta että yöksi... Siellä on niin kylmää ja kosteaa! Ja yöllä tulee suru, jos paleltaa, ei silloin saa unta. Nukun sentään joskus kotonakin viiden viltin alla, kun on niin vilu. Entäs sitten jäätävän kylmässä mökissä? Huonolta kuulostaa. Ja varsinkin kun tiedostan sen, että olen niin tyhmä, että ihan oikeasti olen houkuteltavissa mukaan tuohon hulluuteen...

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 10 Tammi 2021 20:20

Wendla kirjoitti:
06 Tammi 2021 20:49
Lenkkeily kyllä tekee joskus yllättävän hyvää, kunhan vaan tosiaan jaksaa lähteä liikkeelle. Nykyisin tosin koirat liikuttaa täällä päin vähän väkisinkin, mikä on kyllä ihan hyvä juttu. Mutta erityisesti mieleeni on, kun lähetään porukalla perhelenkeille, tai meidän omalla kielellä sanottuna perselenkeille. :D Niistä lenkeistä erityisesti nautin. Ja varsinkin nyt kun on löytynyt uusi ihan täydellinen lenkkireitti. Jos liikenteen huminan unohtaa, niin voisi oikeasti luulla liikkuvansa maalla. On puron lorina ja kaikki. :Love: En uskonut, että täältä kaupungista voisi löytyä jotain niin täydellistä. Tulee ihan mieleen lapsuuden lenkit korvessa aikoinaan.

Pakko vielä todeta, että oot Marjo viimeaikoina ollut todellinen voimantuoja tässä ketjussa. Kiitos. :Love:
Voi kiitoksia, kiva jos on edes vähän täältä etäältä pystynyt auttamaan. :hug:

Me oltiin eilen kunnon perselenkillä. :D Haettiin lapset meille ja etukäteen jo sanoin että voisivat varautua niin että käydään matkan varrella jossain kävelyllä, kun on nätti keli ja ollaan valoisaan aikaan liikkeellä. No, ensin jouduttiin odottelemaan varmaan vartti, että molemmat lapset oli valmiina lähtöön, sen jälkeen ensin autossa keskusteltiin siitä että mihin päin mentäisiin kävelemään, niin päätettiin että ajellaan Turkuun Halistenkoskelle, niin siitä on hyvä sitten sopivan mittainen kierros kävellä jokirannassa. Pojalle tuli parkkipaikalla ihan täysin uutena tietona, että ollaan menossa kävelemään, ei ollut pitkiä kalsareita eikä pipoa ja mitälie, että hän ei kyllä kävele mihinkään vaan jää autolle odottamaan. [smilie=a_listenuppunks.gif] Pakotin sen mukaan muutaman sadan metrin matkalle, mutta sitten totesin että nopeammin päästään jos se vaan kävelee takaisin sinne autolle ja me sit tehdään edes joku lyhyt mutka, ei sit tarvi kuunnella sitä kitinää ja marinaa koko aikaa. Käytiin sit sellainen n. puolen tunnin koukkaus tekemässä, ettei se ihan siellä odotellessa jäätyisi... Jospa ens kerralla sit menis vähän sujuvammin.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 10 Tammi 2021 21:41

Risto kirjoitti:
09 Tammi 2021 10:38
Wendla kirjoitti:
04 Tammi 2021 17:45
Tuli tänään tehtyä hyvin vaikea ratkaisu. Päätin, että en tämän kuukauden jälkeen enää jatka työskentelyä.
Aika kova! :tu Uskaltaispa itekki tehä saman ratkaisun.
Sama täällä.
Mulla on tosi kova työahdistus ja -ankeus ja mietin taas että josko irtisanoisin itteni.
Voisin keskittyä muihin asioihin. Ainoastaan talous menisi siitä ihan kuralle.
Mulla on myös takana vakituinen työsuhide vuodesta 2002 alkaen. Toki työtehtävät ja toimet on välissä vaihtuneet. Ens vuonna sais puljulta kiitokseksi jonkun hirvittävän taidelaatan ja nimen sisäiseen viestintään :lol:.
Onko tämä nyt se ikäkriisi? Alle 40-vuotiaana 20-vuoden työsuhde.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 11 Tammi 2021 11:34

Kierrekaneli kirjoitti:
10 Tammi 2021 21:41
Risto kirjoitti:
09 Tammi 2021 10:38
Wendla kirjoitti:
04 Tammi 2021 17:45
Tuli tänään tehtyä hyvin vaikea ratkaisu. Päätin, että en tämän kuukauden jälkeen enää jatka työskentelyä.
Aika kova! :tu Uskaltaispa itekki tehä saman ratkaisun.
Sama täällä.
Mulla on tosi kova työahdistus ja -ankeus ja mietin taas että josko irtisanoisin itteni.
Voisin keskittyä muihin asioihin. Ainoastaan talous menisi siitä ihan kuralle.
Työahdistus täälläkin, mutta ei talous kestäisi irtisanoutumista kyllä mitenkään. Olis kyllä kiva jos olisi sellainen työ, joka kiinnostaa ja tuntuu mielekkäältä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Tammi 2021 12:36

Täällä sentään sellainen tilanne, että ei irtisanoutua tarvitsisi. Kunhan vain kieltäytyisi, kun kysytään, että voinko jatkaa. Mutta erinäisistä syistä kieltäytyminen ei ole ihan niin helppoa. Ja kyllähän se toki taloudessakin näkyy, jos lopettaa työskentelyn. Tosin siinäkin olisi kyse todennäköisesti vain joistain kuukausista, mutta silti. Mutta kyllä sitä opintotuella, puolison tuloilla ja tarvittaessa säästöillä joitain kuukausia selviäisi.
Olen vain koko ajan heräämässä enemmän ja enemmän siihen todellisuuteen, että en saa opintojani koskaan valmiiksi, jos jatkan työskentelyä. Yksinkertaisesti en vain jaksa käydä töissä ja sitten "vapaa-ajalla" vääntää gradua. Tarvitsen aikaa palautumiseen. Aiemmin oli jo tarkoitus jäädä työkentiltä hetkeksi pois, vääntää gradu valmiiksi, sitten palata taas takaisin työkentille. Mutta tapahtui asioita, kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan. Joten työelämässä on nyt tullut oltua tiiviisti ja opinnot ovat vain viivästyneet entisestään.

Toki turhapa sitä on pelkästään töitä syyttää siitä, että opinnot ovat ihan persiillään. Itsehän siitä gradusta olen mielessäni mörön tehnyt. Mutta suoraan sanottuna en olisi koskaan uskonut itsestäni, että minulla tulisi olemaan ongelmia opintojen loppuun viemisessä. Olin ollut yläasteelta asti opintorintamalla hyvin pärjäävä. Panostin paljon opintoihini, pärjäsin, arvosanat olivat hyviä, olin suunnitelmallinen ja aina aikataulussa opintojen suhteen, olin tyytyväinen opintomenestykseeni. Itsetuntohaasteita on ollut, mutta opinnot olivat aina olleet minulle itsestäänselvästi se osa-alue, jossa olin hyvä ja pärjäävä. Mutta sitten elämässä tapahtui asioita, jaksaminen romahti ja samalla myös romahti kyky opiskella. Ja itsetuntohaateiden täyteisessä mielessäni käänsin silloin vain kaiken niin, että olen nyt epäonnistunut siinä ainoassa asiassa, jossa olen koskaan ollut hyvä.
Kyllähän toki nykyisin sen tiedän, että en todellakaan ole mikään epäonnistuja, vaikka opintojen kanssa onkin haasteita ollut. En kutsuisi ketään muutakaan vastaavassa tilanteessa epäonnistujaksi, jotenka miksipä kutsuisin itseänikään. Mutta silti jostain ihmeen syystä jokin tuolla pääkopassa kuiskii sitä epäonnistujaa heti, jos edes ajattelen mitään opintoihin liittyvää.

Noh, tulipa taas tarinoitua. Hiukkasen vielä opintoahdistustakin työahdistuksen päälle. Taivas sentähän.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Tammi 2021 11:13

Neljän viikon loma vetelee viimeisiään. En ymmärrä miten kuukausi meni näin äkkiä. Jos töissäkin menis aika yhtä nopeaan kuin kotona, niin siellähän kävis ihan mielellään.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 18 Tammi 2021 19:29

Erottiin avovaimon kanssa. Hänen aloitteesta. Mitäpä minä tuohon sanomaan... Joskus se menee näin. Ei voi mitään. :noup:
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Tammi 2021 19:31

Skygge kirjoitti:
18 Tammi 2021 19:29
Erottiin avovaimon kanssa. Hänen aloitteesta. Mitäpä minä tuohon sanomaan... Joskus se menee näin. Ei voi mitään. :noup:
Tsemiä :hug:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Tammi 2021 19:41

Skygge kirjoitti:
18 Tammi 2021 19:29
Erottiin avovaimon kanssa. Hänen aloitteesta. Mitäpä minä tuohon sanomaan... Joskus se menee näin. Ei voi mitään. :noup:
No voihan hitto. Tsemppiä. :hug:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 18 Tammi 2021 19:56

Risto kirjoitti:
18 Tammi 2021 19:31
Tsemiä :hug:
Wendla kirjoitti:
18 Tammi 2021 19:41
No voihan hitto. Tsemppiä. :hug:
Kiitos tsemeistä. :hug: Kyllä tää tästä. Elämä kantaa. Harmi vaan, että muutettiin tänne ja heti ero. Mutta sikäli ei harmita muutto, kun halusin muutenkin pois Helsingistä ja Tampere on kiva paikka. Taavi jää todennäköisesti muijalle. Hän on Taavin ostanut ja pystyy taloudellisesti ja muutenkin Taavista huolehtimaan. Itse kun olen kuntoutustuella ja työkyvystä ja töistä ei ole tietoa, niin tekisi aika tiukkaa. Taavia tulee ikävä, vaikka sovittiin, että voin sitä nähdä. :victorianfalls: Niin ja mä jään tähän asuntoon, hän muuttaa pois. Se on sentään hyvä puoli tässä, että mun ei tarvi muuttaa. Viihdyn tässä kämpässä ja tällä seudulla.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 18 Tammi 2021 21:15

Voi ei, voimia kovasti :hug:
Kyllä se ero oman surutyönsä vaatii, ja on varmasti raskasta kun Taavi muuttaa pois samalla. :sad55: En tiedä tarkemmin teidän tilanteesta, mutta mun siskolla on ollut exänsä kanssa nyt koiran yhteishuoltajuus muutaman vuoden ajan, alkuun oli viikko-viikko, mutta nyt jo pidempään 2 viikkoa - 2 viikkoa. Koira on sopeutunut hyvin, samoin omistajat. Riippunee toki koirasta ja elämäntilanteista, ei voi kovin kaukana toisistaan asua ainakaan.

Mutta joka tapauksessa, koita jaksaa muistaa, että asioilla on tapana järjestyä kuitenkin. Itse kävin 7 vuotta sitten aika pohjamudissa, kun ensin tuli ero ja muutto, ja juuri kun alkoi tuntua että alkaa elämä tasoittua, loppui vielä työt.. Mutta siitä ei lopulta mennyt kuin 1,5 vuotta, kun sain uuden vakityön ja olin tavannut tuon nykyisen mieheni.

Täältä löytyy kuuntelevia korvia tarvittaessa kyllä varmasti, älä jää ajatusten kanssa yksin. :Love:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 18 Tammi 2021 21:32

Ensinnäkin, kiitos tsempeistä sieltäkin. :hug:
Marjo kirjoitti:
18 Tammi 2021 21:15
Riippunee toki koirasta ja elämäntilanteista, ei voi kovin kaukana toisistaan asua ainakaan.
No meillä on tosiaan alusta asti ollut selvää, että puoliso saa Taavin, jos ero tulee. Se on mulle ihan ok. Kyllä tässä on vähän ollut puhetta, että mä voin Taavia nähdä, vaikka ero tuli. Mutta saa nähdä. Alkuun ehkä joo, mutta voi olla että joutuu vaan hyväksymään faktan ja päästämään tostakin irti. Kuitenkin joutuisi exän (onpa outoa kirjoittaa että ex, kun vasta se oli avovaimo) kanssa olemaan tekemisissä. Ja se ei välttämättä tee hyvää mielen päälle.
Marjo kirjoitti:
18 Tammi 2021 21:15
Mutta joka tapauksessa, koita jaksaa muistaa, että asioilla on tapana järjestyä kuitenkin. Itse kävin 7 vuotta sitten aika pohjamudissa, kun ensin tuli ero ja muutto, ja juuri kun alkoi tuntua että alkaa elämä tasoittua, loppui vielä työt.. Mutta siitä ei lopulta mennyt kuin 1,5 vuotta, kun sain uuden vakityön ja olin tavannut tuon nykyisen mieheni.
Pitää yrittää muistaa joo. Tässä on pää kyllä aika sekaisin. Välillä ei tunnu miltään ja välillä ahdistaa perkeleesti. Onneksi tämä ei ole mun ensimmäinen parisuhde, joten erot on tuttuja. Mutta ero on silti aina ero. Ehkä sitä kuitenkin osaa käsitellä paremmin, kun on ikää ja kokemusta kertynyt. Eniten tässä huolettaa oma pään kestävyys. Mulla kun on (kuten olen täällä jossain aiemmin kertonut) kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin on auttamatta riski, että iskee päälle maniat tai masennus. Mutta tämänkin kanssa oppinut elämään ja lääkitys on suht kunnossa, niin ehkä turha pelko.
Marjo kirjoitti:
18 Tammi 2021 21:15
Täältä löytyy kuuntelevia korvia tarvittaessa kyllä varmasti, älä jää ajatusten kanssa yksin. :Love:
Hyvä tietää. [smilie=a_smitten.gif]
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Tammi 2021 12:52

Onhan tää nyt. Maanantaina vetäsin kunnon kännit, jotta pääsee alkushokista paremmin yli. Voisin sanoa, että välillä on ihan ok fiilis ja välillä hyvin paska. Mitään ei oikeastaan huvita tehdä. Olen tässä lähinnä tuijotellut Kotikatua Yle Areenasta ja makoillut sohvalla.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Tammi 2021 18:33

Skygge kirjoitti:
20 Tammi 2021 12:52
Onhan tää nyt. Maanantaina vetäsin kunnon kännit, jotta pääsee alkushokista paremmin yli. Voisin sanoa, että välillä on ihan ok fiilis ja välillä hyvin paska. Mitään ei oikeastaan huvita tehdä. Olen tässä lähinnä tuijotellut Kotikatua Yle Areenasta ja makoillut sohvalla.
Ei tarvi tehdä mitään, jos ei huvita. :hug: Jos yhtään jaksaa, niin ulkona voisi olla hyvä käydä jos on nätti ilma, mutta jos ei sekään nappaa, niin antaa olla sitten. Olisko jotain kiinnostavaa peliä, minkä maailmaan pääsisit pakenemaan? Tietty siinä voi olla se riski, että sen jatkossa yhdistää niihin ankeisiin fiiliksiin, mitä pakenee, mutta riippunee pelistäkin.

Tietty jos huomaat, että lipsahtaa niistä erofiiliksistä pahemmin masennuksen puolelle, niin sitten hae apua, mutta älä kehitä mitään suorituspakkoa itsellesi. Tuntuu että tuossa vaiheessa se voi olla ihan hyväkin jonkun aikaa olla vaan, jos siihen on kerran mahdollisuus.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 21 Tammi 2021 11:25

Marjo kirjoitti:
20 Tammi 2021 18:33
Ei tarvi tehdä mitään, jos ei huvita. :hug: Jos yhtään jaksaa, niin ulkona voisi olla hyvä käydä jos on nätti ilma, mutta jos ei sekään nappaa, niin antaa olla sitten. Olisko jotain kiinnostavaa peliä, minkä maailmaan pääsisit pakenemaan? Tietty siinä voi olla se riski, että sen jatkossa yhdistää niihin ankeisiin fiiliksiin, mitä pakenee, mutta riippunee pelistäkin.
Joo, onneks ei oo pakko tehdä mitään. Mulla on pari kelan lomaketta, jotka pitää täyttää ja toimittaa eteenpäin. Mutta niilläkään ei ole tulipalokiire ja ajattelin viikonloppuna hoitaa pois. Oon kyllä pohtinut, että vaikka Taavi ei mulle jää, niin kävisin pari kertaa viikossa ulkona kävelemässä. Ainakin silloin, kun keli sallii. :scratch Pelejä ois kyllä vaikka muille jakaa. Mut oikeen mikään ei innosta nyt. :lol: Ehkä voisin tappaa aikaa pelaamalla my summer caria.
Marjo kirjoitti:
20 Tammi 2021 18:33
Tietty jos huomaat, että lipsahtaa niistä erofiiliksistä pahemmin masennuksen puolelle, niin sitten hae apua, mutta älä kehitä mitään suorituspakkoa itsellesi. Tuntuu että tuossa vaiheessa se voi olla ihan hyväkin jonkun aikaa olla vaan, jos siihen on kerran mahdollisuus.
Tää mua tässä eniten huolettaa. Diagnosoituja mt-ongelmia kun on. Mä en oikeestaan tota masennusta niinkään pelkää. Sen kanssa pystyy jotenkin elämään, vaikka paskaahan sekin pahimmillaan on. Enempi huolettaa, jos paukahtaa mania päälle. Sitä on vaikeampi kontrolloida. Fiilis kun on se että olen silloin jumalasta seuraava ja kaikki on mahtavasti. :td Mutta onneksi tähänkin on lääkitys ihan ok kunnossa ja syön lääkkeeni säännöllisesti. Olishan se kiva käydä jossain juttelemassa. Mutta vielä ei ole tullut kutsua tänne Tampereen psyk.polille. Sinne kyllä lähete laitettiin, kun vielä Helsingissä asuin, mutta näissä kestää aina aikansa.
:trollface:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 21 Tammi 2021 11:28

Skygge kirjoitti:
20 Tammi 2021 12:52
Onhan tää nyt. Maanantaina vetäsin kunnon kännit, jotta pääsee alkushokista paremmin yli. Voisin sanoa, että välillä on ihan ok fiilis ja välillä hyvin paska. Mitään ei oikeastaan huvita tehdä. Olen tässä lähinnä tuijotellut Kotikatua Yle Areenasta ja makoillut sohvalla.
Ruokaa kannattaa ajoittain syödä.
:hug:

Komppaan Marjoa, ettei kannata suorittaa.
Suru pitää kuitenkin surra pois ja antaa itselleen aikaa. Kliseistä, mutta myös totta. Pieniä asioita, vähän kerrallaan ja joku Kotikatu on just hyvää höttöä.

--

Mä otin tän ja huomisen saikkua. Meni ihon alle tilanne, missä työpaikan johto ei vetänyt hommaa ihan maaliin. Totesin että sen verran meni syvälle, että omat kelat meni vinoon ja nyt on parempi ottaa etäisyyttä kuin alkaa v*ttuilemaan tai olemaan inhottava. Onneksi yksi lähijohtaja meillä on semmoinen jonka kanssa ollaan samoilla pituuksilla ja oli helppo soittaa hänelle. Pienen yhteisen kiroilun ja keskustelun jälkeen hän totesi ettei tämä nyt myöskään ole mun vika, eikä tahallista. Ite oon ihan varma että oli tahallista ja parempi olla pois kuin sanoa typeriä tai kiivastuksissa vääristyneitä asioita.
Silti tosi iso helpotus kun ei tartte tehdä töitä.
En tiedä pitäiskö olla huolissaan vai vaan olla.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 21 Tammi 2021 11:55

Kierrekaneli kirjoitti:
21 Tammi 2021 11:28
Ruokaa kannattaa ajoittain syödä.
:hug:

Komppaan Marjoa, ettei kannata suorittaa.
Suru pitää kuitenkin surra pois ja antaa itselleen aikaa. Kliseistä, mutta myös totta. Pieniä asioita, vähän kerrallaan ja joku Kotikatu on just hyvää höttöä.
Tää on kyllä. Mä huomasin tossa eilen, että ruoka ei maistu. Heitin sitten ihan vaan pakastepizzan uuniin ja söin siitä puolet. Tänään menen kauppaan ja ostan viikonlopun eväät. Ajattelin, että teen ihan vaan perus jauhelihapihvejä jos vain jaksan. Lisäksi multa löytyy mustaamakkaraa jääkaapista jo valmiiksi. :drooling2 Sit kun vointi kohenee, niin täytyy kokkailla jotain "kunnon" ruokaa, vaikka onhan noikin ruokaa. :D

Niin ja näinhän se menee. Suru pitää surra pois. Välillä voi kyllä ottaa myös alkoholia, jos siltä tuntuu. Mutta siihen ei saa tuudittautua, että se parantaisi asiat. Pitää myös olla selvinpäin ja käsitellä asioita. :tu Onneks en ole ns. ekaa kertaa pappia kyydissä ja osaan ajatella asioista niin kuin aikuiset. Joskus teinivuosina ja parikymppisenä ekoja eroja potiessa ei ollut tälläistä työkalupakkia asioiden käsittelyyn.

Kierrekaneli kirjoitti:
21 Tammi 2021 11:28
Mä otin tän ja huomisen saikkua. Meni ihon alle tilanne, missä työpaikan johto ei vetänyt hommaa ihan maaliin. Totesin että sen verran meni syvälle, että omat kelat meni vinoon ja nyt on parempi ottaa etäisyyttä kuin alkaa v*ttuilemaan tai olemaan inhottava. Onneksi yksi lähijohtaja meillä on semmoinen jonka kanssa ollaan samoilla pituuksilla ja oli helppo soittaa hänelle. Pienen yhteisen kiroilun ja keskustelun jälkeen hän totesi ettei tämä nyt myöskään ole mun vika, eikä tahallista. Ite oon ihan varma että oli tahallista ja parempi olla pois kuin sanoa typeriä tai kiivastuksissa vääristyneitä asioita.
Silti tosi iso helpotus kun ei tartte tehdä töitä.
En tiedä pitäiskö olla huolissaan vai vaan olla.
Tämmöisissä tilanteissa on mun mielestä ihan hyvä syy ottaa saikkua. Jos joku juttu käy mielen päälle, niin ei kannata yrittää olla väkisin töissä suorittamassa. Mielummin on kotona hetken aikaa puhaltelemassa ja prosessoi asiaa läpi. Sitten sen jälkeen paremmalla fiiliksellä töihin. Onneksi sulla on kuitenkin tuollainen kaveri, jonka kanssa puhua asioista. Helpottaa varmasti olemista, vaikka mietittyyhän tommoinen. Tsemppiä. :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Tammi 2021 18:17

Skygge kirjoitti:
21 Tammi 2021 11:25
Olishan se kiva käydä jossain juttelemassa. Mutta vielä ei ole tullut kutsua tänne Tampereen psyk.polille. Sinne kyllä lähete laitettiin, kun vielä Helsingissä asuin, mutta näissä kestää aina aikansa.
Noissa tuppaa kyllä välillä kestämään, jonot voi olla jonkimmoiset. Mutta jos tarvetta on, niin odotellessa pitäisi olla myös muita paikkoja, jonne päästä juttelemaan. Ensimmäisenä nyt tuli mieleen esimerkiksi kriisikeskus, sinne pitäisi päästä sutkot nopeasti, eikä lähetettä tarvita.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 21 Tammi 2021 18:37

Wendla kirjoitti:
21 Tammi 2021 18:17
Skygge kirjoitti:
21 Tammi 2021 11:25
Olishan se kiva käydä jossain juttelemassa. Mutta vielä ei ole tullut kutsua tänne Tampereen psyk.polille. Sinne kyllä lähete laitettiin, kun vielä Helsingissä asuin, mutta näissä kestää aina aikansa.
Noissa tuppaa kyllä välillä kestämään, jonot voi olla jonkimmoiset. Mutta jos tarvetta on, niin odotellessa pitäisi olla myös muita paikkoja, jonne päästä juttelemaan. Ensimmäisenä nyt tuli mieleen esimerkiksi kriisikeskus, sinne pitäisi päästä sutkot nopeasti, eikä lähetettä tarvita.
Joo on näitä paikkoja onneksi. Niihin on kuitenkin pakko päästä. Etenkin, kun diagnosoituja sairauksia on ja lähete psyk.polille mennyt. Siinä tilanteessa viimeistään (ja kyllä muutenkin) pitäisi päästä, jos tarve vaatii. Toivottavasti mulle vaan ei tarvetta tule. Onneks tässä on aika hyvä tukiverkko takana, että jos meinaa mennä hommat perseelleen vituiksi, niin tukea saa ystäviltäkin. :)

edit. Näin muuten viime yönä pitkästä aikaa unta, että olin BB talossa. Tää vahvisti fiilistä, että haen kyllä tänäkin vuonna mukaan. :lol:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Tammi 2021 20:00

Skygge kirjoitti:
21 Tammi 2021 18:37
Onneks tässä on aika hyvä tukiverkko takana, että jos meinaa mennä hommat perseelleen vituiksi, niin tukea saa ystäviltäkin. :)
Se on iso voimavara se. :tu

Viime aikoina on mietityttänyt niinkin hilpeä asia kuin kiusaaminen. Ja nimittäin aikuisten keskuudessa tapahtuva kiusaaminen. Puhuin tuossa jonkin aikaa sitten erään ihmisen kanssa eräästä tilanteesta, joka on jatkunut jo jonkin aikaa. Tämä ihminen sitten sanoi, että tuohan on kiusaamista. Jotenkin se pysäytti. Jotenkin iski täysin päin naamaa, että jos se on kiusaamista, niin olenko sitten kiusattu?

Jollain tapaa hämmentävää oli havaita itsestään se välitön häpeän kokemus. Enkä edes järjellä ymmärrä, miksi ne häpeäntuntemukset. Olenhan kohdannut ihmisiä, jotka ovat tulleet aikuisiällä kiusatuiksi. Enkä koskaan ole ajatellut, että he olisivat millään tapaa noloja.
Mutta jotenkin sitten kun vielä lähti hakemaan tietoa kiusaamisesta... Vähän väliä tulee juttua kiusaamisesta lasten keskuudessa. Tai oikeastaan usein ei edes puhuta kiusaamisesta nimenomaan lasten keskuudessa. Puhutaan ihan vain kiusaamisesta ja siinä usein on ikään kuin jonkinlaisena automaationa, että kyseessä on lapset. Aikuisista puhutaan usein vain silloin, kun korostetaan aikuisten vastuuta puuttua kiusaamiseen. Mutta entäs silloin jos kiusaaja on aikuinen? Kiusattu on aikuinen? Tuli vähän sellainenkin ajatus, että kun aina puhutaan aikuisten vastuusta ja aikuisista puuttujina, vaikuttajina, väliin menijöinä... Mitä on sitten olla aikuinen, joka ei osaa "puuttua" omaan kiusaamiseensa? Pitäisikö aikuisen ihmisen osata jo pitää sen verran puoliaan, että ei tulisi kiusatuksi?

Hmm, joo. En ehkä ole ihan halukas asettumaan nyt tuohon kiusatun rooliin. Mutta kunhan on tullut mietittyä. OIkeastaan ollut jopa hiukkasen hämmentävää seurata omaa ajatuksenjuoksuaan asiaan liittyen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”