Nostalgiaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Joulu 2012 23:10

^Tuosta tuli mieleen, että otettiin veljen kanssa kerran kisa, jossa molemmilla oli pussillinen snöreneitä, jotka sitten solmittiin yhteen pötköön ja toinen pää suuhun ja mussuttamaan (ilman käsiä tietty). Voittaja oli luonnollisesti se, joka ensin sai koko vyyhdin syötyä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 14 Joulu 2012 23:26

Entäs sitten?:

Kuva
Vallan ihania olleet aina. Mun kissan nimi muuten, mutta ei johdu kekseistä, vaan J. Karjalaisesta. [smilie=a_cool.gif]
a walking disaster

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Joulu 2012 23:29

^ Nam. :drooling2 Työpaikalle oli kerran ilmestyny noita nii mä vallan nappasin kaks!
That damn fox!

Kuva

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Joulu 2012 23:31

Juu, Dorikset on hyviä. Niitäkin on montaa makua, joista se minttutäytteinen on mun suosikkini.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Mardis » 14 Joulu 2012 23:35

^^^ Onkohan nuo niitä, mitä kuvittelisin niiden olevan? Luultavimmin kyllä, ja silloin ovat kieltämättä suurta herkkua. Slurps! [smilie=a_tongue.gif] Pitäspä siis joku päivä maistella noitakin taas pitkästä aikaa.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja KariTa » 15 Joulu 2012 00:40

Herkuista puheen ollen, ruotsissa myytiin aikoinaan popcorneja puolen metrin pusseissa nimikkeellä "En halvmeter popcorn". Ihan tavallisia poppareita ne olivat mutta jostain syystä tuo mitta oli mainittava nimessä.

Image

Ne olivat suurta herkkuja yhdessä näitten sipsien kanssa joita en koskaan ole nähnyt myytävän täällä:

Image

Tulee vesi kielelle kun näkee tuon tillillä ja ruohosipulilla maustetun herkun.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Punde » 15 Joulu 2012 03:54


Oli muutes aika hyvä pätkä, Pandora edellee ihq, turhan lyhyt haastattelu vaan. Ja parasta ennen on tosiaan parasta mitä radiosta tulee.

Tota ite ohjelmaa, puoli seittemä, en oo vissiin katton ku ehkä kerran, ja vaikka Hintikka on ihq ja luonteva töllössäki, ni toi ukkeli on aivan älyttömän pökkelö.

http://areena.yle.fi/tv/1736340

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 18 Joulu 2012 15:18

Yhtenä iltana töissä sattui televisio olemaan päällä Pikku kakkosen aikaan ja silmiin osui Pelle Hermanni. Hitto, että pelkäsin sitä lapsena ja ihan yhtä inhat fiilikset aiheutti nytkin. Ei muuta kun kanava äkkiä vaihtoon! :imrgreen: Ei niin ihana nostalginen tunnelma tuli siis siitä. Luulin, että mokoma olisi jo poistunut aikaa sitten ruudusta.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 31 Joulu 2012 07:26

En voi itsekään sanoa olevani sen enempää Pihlaja-karkkien (vaikka marmeladikarkit on muuten aina olleet jossain määrin herkkua) kuin varsinkaan viinakarkkien ystävä. Silti on jäänyt katkera muisto lapsuudesta kun voitin laivalla bingosta laatikollisen niitä bingosta ja sain syödä siitä rasiasta ehkä kaks karkkia. Törkeetä, ajattelin silloin vaikken sillonkaan kauheesti niistä pitänyt. :D

Snöret oli jotkut kans hyvvää, mut mansikkaversio ei maistu enää mun makuun oikein miltään ja salmiakkiversio taas on suorastaan pahaa. Se normaali lakuversio taas on erittäinkin hyvää.

Pandora on kyllä ihana, varsinkin livenä. Muutama vuosi olin sen keikalla kun oli esiintymässä täällä Oulussa. Uuh. :drooling2
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nostalgiaketju

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Tammi 2013 17:39

Tulipa nostalginen olo kun näki tämän 7-8 vuotta vanhan esiintymisen! :love61:


Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 09 Maalis 2013 19:31

Ysäri-bileisiin mars! Oisin laittanu tän örvellysketjuun, jos örveltäisin, mut ku en örvellä nii laitan tänne. [smilie=a_cool.gif] Alkuilta menny ysäribiisei kuunnellen ja koht pitäs lähtä bileitä kohti.
That damn fox!

Kuva

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 10 Maalis 2013 01:00

Mitä kullekin tulee mieleen 90-luvusta?

Mulle ei juuri mitään. :shock:
80-lukua aina muistellaan, että siitä tietää olkatoppaukset ja permanentit.

Mutta mitä meillä oli 90-luvulla?
Milloin tuli cd-telineet? [smilie=a_teeth.gif]

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 10 Maalis 2013 01:28

^Tuulipuvut?

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 10 Maalis 2013 01:39

Tuulipuvut, nappiverkkarit, vyölaukut ja tekno.
Totuus on tuolla ulkona.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 10 Maalis 2013 07:18

Tässähän on kivaa nostalgiaa puheena. Minä muistan 90-luvulta hiihtohousut, sieltä alkupuolelta. Muistan sen siitä, kun ne oli kätsyn joustavat vasta äidiksi tulleelle...sitten oli bulahatut, tosin itse en käyttänyt, mutta lapsilla oli. Koetin etsiä kuvaa linkitettäväksi, mutta en aidosta bulahatusta löytänyt oikein kunnollista, oli vain jotain ihme pipoja ja jäljitelmiä. Purjehduskengät taisi myös olla 90-luvun muotia? Mulla ainakin taisi olla, jopa kahdet kulutin loppuun, ja ne oli itse asiassa minun "hankala löytää sopivia kenkiä" -jaloilleni hyvät kengät.

Tuulipuvut olivat mielestäni enemmänkin 80-lukua, sillä minulla oli sellainen jo lukioiässä.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 10 Maalis 2013 09:15

Päällimmäisenä 90- luvusta tulee mieleen ns. matkapuhelimien vallankumous, kun 90- luvun alussa oli niitä monta kiloa painavia möhkäleitä NMT puhelimia (NMT-450 ja NMT-900) joista pikkuhiljaa siirryttiin kännyköihin, kun Radiolinja avasi Suomessa muistaakseni v. 1991 GSM verkon.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 10 Maalis 2013 09:26

Mulla ensimmäinen oma puhelin taisi olla peritty "banaani". Matopeli kännyköissä taisi olla 90-lukua, mutta loppupuolta?

On muuten aika järkkyä huomata, että kun jossain vaiheessa 70-luvulla oli 50-luku muotia, niin silloin 50-luku tuntui kauhean kaukaiselta ajalta. Mutta nyt tuntuu, että vastahan äskenhän se 90-luku oli...
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Maalis 2013 10:37

mävaan kirjoitti:Mitä kullekin tulee mieleen 90-luvusta?
MM-95 nevö föget!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 10 Maalis 2013 12:13

mävaan kirjoitti:Mitä kullekin tulee mieleen 90-luvusta?
Kyllä mulle tulee vaikka mitä: nappiverkkarit, tamagotchit, Spice Girls, ne rumat kaulapannat, tutit, Tepsi ja Jokerit hallitsivat SM-liigaa. Onhan näitä. :bidmouth:
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 10 Maalis 2013 12:29

Oliko gameboyt jo 2000-lukua vai 90-luvun loppupuolta?

Sitten tuli vielä mieleen, kun Neuvostoliiton maat kilpailivat yhdessä ivy-tunnuksella mm. urheilukisoissa, eli Itä-naapurin hajoaminen, samoin jugoslavian hajoaminen taisi mennä juuri ja juuri 90-luvun puolelle?

Spice girlistä tuli mieleen poikabändit, joiden nimiä en muista, mutta oliko ne 80-luvun loppua vai 90-lukua? Ne, missä oli joku 5 äklöimelää laulajaa...

Prinsessa Diana oli aika yleinen uutisaihe, teki mitä tahansa.

Mullistavampia asioita vielä matkapuhelinten lisäksi muistan kaksi, tosin nämä eivät tulleet ihan ensimmäisenä mieleen, kun aluksi mietin vain muotia:

1. Lama ja työttömyyslukujen räjähtäminen käsiin, sekä joka päiväiset uutiset massairtisanomisista

2. Internet joka jampan ulottuville. Itse kävin ensimmäisen kerran netissä vuonna 1996, kun eräällä kurssilla pääsin tutustumaan sen syövereihin.

Lisätään vielä, kun tässä oikein alkoi tosissaan muistella, television suosikkiteinisarjoja oli se, missä oli Shannon Doherty ja hänellä oli kaksoiveli, Beverly Hills jotain..oliko siinä joku postinumero lopussa? Sen jälkeen taisi tulla Melrose Place, jossa oli jokunen näyttelijä tuosta sarjasta. Kotimaisista komedioista Kummelit.

Etninen ruokakulttuuri taisi tehdä nousunsa 90-luvun puolella. Prismoja rupesi nousemaan joka kaupunkiin 90-luvun alkupuolelta lähtien.

Keskustapuolueen valtakausi ja Esko Aho. Pankkituet, joiden luvattua takaisinmaksua tässä odotellaan yhä...
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 10 Maalis 2013 12:45

rubyblue kirjoitti:tamagotchit, Spice Girls
Voi kyllä. Tamagotcheja saattoi olla vaikka viisi yhtä aikaa ja mikä suru, kun joku kuoli! Ja Spice Girls... Se nyt vaan oli kova.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 10 Maalis 2013 13:46

Tapetti kirjoitti:Spice girlistä tuli mieleen poikabändit, joiden nimiä en muista, mutta oliko ne 80-luvun loppua vai 90-lukua? Ne, missä oli joku 5 äklöimelää laulajaa...

Lisätään vielä, kun tässä oikein alkoi tosissaan muistella, television suosikkiteinisarjoja oli se, missä oli Shannon Doherty
Ensimmäiseen yks vastaus on ainaki Backstreet Boys ja toiseen on ainaki Siskoni on noita. Toinen ja itseasiassa kolmas hyvä esimerkki ysärisarjoista on Buffy vampyyrintappaja ja Sabrina teininoita.

Tamagotchit, niin loistavia! Mulla saattaa vieläki olla jossain kätkössä yks, siit on varmaa kyl patterit loppu enkä tiiä toimiiko muutenkaan. :<

Nii ja hei löytyyhän meilt Suomesta tietyst Nylon Beat ja Aikakone. ;)
That damn fox!

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”