Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Joulu 2020 20:35

Skygge kirjoitti:
06 Joulu 2020 20:16


Juu alkoi jo eilen tuntuun. :) Mutta varsinkin nyt, kun tärkeimmät kamat on paikoillaan, niin saa noi muut sit omaan tahtiin purkaa. :tu Tää on muuten todella luksusta, että meillä on erillinen kunnon keittiö. Olohuone, keittiö, makuuhuone ja wc siis. Aiemmissa asunnoissani on aina ollut keittokomero. Nyt kun on kunnon erillinen keittiö, niin onhan se tosi kiva. Ei vie olohuoneesta tilaa ja muutenkin kotoisampaa. :thumbsup
Hyvä juttu. :) Ja kyllähän erillinen keittiö kieltämättä kätevä on. Tuli juuri tänään katseltua kuvia ensimmäisestä kämpästäni ja siitä pienenpienestä keittokomerosta, mikä siellä oli. Tuli mieleen, että oli se kyllä silloin melkoista tetristä, kun piti koittaa saada kaikki tarpeellinen mahtumaan sinne. Toki sitten tuntuihan se pieni tila myös jotenkin kotoiselta, kun joltain pikkupesältä. Mutta kyllähän se silti elämää mukavasti helpottaa, että keittiössä on vähän tilaakin.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 06 Joulu 2020 20:45

Wendla kirjoitti:
06 Joulu 2020 20:35
Hyvä juttu. :) Ja kyllähän erillinen keittiö kieltämättä kätevä on. Tuli juuri tänään katseltua kuvia ensimmäisestä kämpästäni ja siitä pienenpienestä keittokomerosta, mikä siellä oli. Tuli mieleen, että oli se kyllä silloin melkoista tetristä, kun piti koittaa saada kaikki tarpeellinen mahtumaan sinne. Toki sitten tuntuihan se pieni tila myös jotenkin kotoiselta, kun joltain pikkupesältä. Mutta kyllähän se silti elämää mukavasti helpottaa, että keittiössä on vähän tilaakin.
Mulla on ollu sillee hyvä tuuri edellisten kämppien kanssa, että noi keittokomerot on ollut suhteellisen tilavia kahdessa niistä. Ensimmäisessä asunnossani, joka oli yksiö, oli tilavin keittokomero. Tosi hyvin suunniteltu ja siinä ois mahtunu leipoon vaikka pullaa. :lol: Sit toisessa kämpässä oli vähän ahtaampi. Mahtui tyyliin yksi henkilö olemaan kunnolla siinä, että mahtui pyöriin ja hääräämään, kaksio oli se. Edellisessä kämpässä oli taas yllättävän tilava, muttei niin tilava kuin ensimmäisessä kämpässä. Edellinenkin siis kaksio. Mut kyllä tosiaan se erillinen keittiö tuo ihan pirusti lisätilaa ja mahtuu tekemään oikeesti kaikkea. :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Joulu 2020 21:07

Miulla on matkan varrelle mahtunut keittiöitä ihan pikkukopeista sitten nykyiseen oikeasti isoon keittiöön. Jos nyt oikein laskin, niin tämä taitaa olla kuudes kämppäni sen jälkeen, kun lapsuudenkodista muutin.

Oi vitsit, nyt aloin ihan kunnolla muistelemaan ensimmäistä kämppää. Oli se ihana. Oli keskustassa. Oli ranskalainen parveke. Usein vain avasin sen oven, istuin alas lattialle siihen oven eteen katselemaan maailman menoa ja mietiskelemään kaikkea jännää. Siinä omissa maailmoissa saattoi helposti mennä tuntikin. Tosin ihan liian syvälle omiin ajatuksiin ei uskaltanut vajota, koska piti myös vahtia ninjakissaa, joka yritti sinnikkäästi karata siitä oven kautta. Välillä koitti hiippailla hiljaa ja huomaamattomasti, välillä taas piti ottaa koppia, kun katti otti kaukaa vauhtia ja koitti rynnistää ylitse. :lol:
Ja oli lenkkipolut lähellä. Ja uimaranta. Ja liikenne kuului siihen kämppään jotenkin juuri oikealla tavalla. Vielä edelleenkin tietynlainen liikenteen ääni tuo mieleen sellaisen kotoisan ja turvallisen tunteen.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2020 11:12

Aletaan oleen valmiita. Enää vaatteet paikalleen ja se ois oikeastaan siinä sitten. :tu Vielä ei ole kauheasti päästy Tampereeseen tutustumaan, kun on kamoi järkätty. Toki ollaan kaupassa käyty ym. mutta sekin pimeään aikaan. Joku päivä mennään kävelemään päiväsaikaan tähän lähimaastoon, että tulee lenkkireitit yms. tutuksi. :)
:trollface:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 08 Joulu 2020 11:16

^Hieno homma. On se vaan mahtava fiilis, kun tavarat on paikoillaan ja voi vaan istua sohvalle ihmettelemään uutta kämppäänsä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2020 11:25

Zygerö kirjoitti:
08 Joulu 2020 11:16
^Hieno homma. On se vaan mahtava fiilis, kun tavarat on paikoillaan ja voi vaan istua sohvalle ihmettelemään uutta kämppäänsä.
Joo se on. Ja alkaa oikeesti tuntumaan kodilta, kun ei oo tavarat sikin sokin. Täytyy sanoa, et oon muutenkin tyytyväinen tähän seutuun ja taloon. Todella paljon lapsiperheitä vaikuttaa olevan ja mukavan rauhallista. On tässä iso ero nuorisosäätiön vuokra-asuntoon verrattuna. Vaikka se talo oli kuulemma nuorisosäätiön rauhallisin. Ero on silti huomattava.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 08 Joulu 2020 14:20

Skygge kirjoitti:
06 Joulu 2020 20:45
Mulla on ollu sillee hyvä tuuri edellisten kämppien kanssa, että noi keittokomerot on ollut suhteellisen tilavia kahdessa niistä. Ensimmäisessä asunnossani, joka oli yksiö, oli tilavin keittokomero. Tosi hyvin suunniteltu ja siinä ois mahtunu leipoon vaikka pullaa. :lol: Sit toisessa kämpässä oli vähän ahtaampi. Mahtui tyyliin yksi henkilö olemaan kunnolla siinä, että mahtui pyöriin ja hääräämään, kaksio oli se. Edellisessä kämpässä oli taas yllättävän tilava, muttei niin tilava kuin ensimmäisessä kämpässä. Edellinenkin siis kaksio. Mut kyllä tosiaan se erillinen keittiö tuo ihan pirusti lisätilaa ja mahtuu tekemään oikeesti kaikkea. :tu
Meillä oli edellisessä asunnossa tosi iso keittiö, siis rivitaloasunnoksi. Se onkin melkein ainut asia mitä sieltä kaipaan, tosin nyt kun aloin ajatella asiaa, se oli kiva että kissat pääsi parvekkeelle saunan pikkuikkunasta, täällä joutuu pitämään makuuhuoneen ikkunaa auki. Ja siellä oli parvekelasit.

Tässä nykyisessä on sellainen kapea ja pitkä keittiö, toisessa päässä on ruokapöytä ja toisessa päässä kaikki kaapistot U-muodossa, niin ei siellä mahdu kaksistaan tekemään mitään kun toinen seisoo aina edessä...

Mutta onnea uuteen kotiin teille! Toivottavasti on kivoja ilmoja tulossa, että pääsette tutustumaan ympäristöön.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Joulu 2020 18:21

Skygge kirjoitti:
08 Joulu 2020 11:25

Joo se on. Ja alkaa oikeesti tuntumaan kodilta, kun ei oo tavarat sikin sokin. Täytyy sanoa, et oon muutenkin tyytyväinen tähän seutuun ja taloon. Todella paljon lapsiperheitä vaikuttaa olevan ja mukavan rauhallista. On tässä iso ero nuorisosäätiön vuokra-asuntoon verrattuna. Vaikka se talo oli kuulemma nuorisosäätiön rauhallisin. Ero on silti huomattava.
Hyvältä kuulostaa. :) Olikos Tampere teille entuudestaan yhtään tuttu?

Hmm... Nyt aloin miettiä, että millaisiahan perheitä meidän alueella asuu enimmäkseen. Muistaakseni luin jostain, että ikääntyneitä. Se kelpaa. Harvemmin ne ikääntyneet kai ainakaan mitään huligaanibileitä on järjestämässä. :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2020 18:43

Wendla kirjoitti:
08 Joulu 2020 18:21
Skygge kirjoitti:
08 Joulu 2020 11:25

Joo se on. Ja alkaa oikeesti tuntumaan kodilta, kun ei oo tavarat sikin sokin. Täytyy sanoa, et oon muutenkin tyytyväinen tähän seutuun ja taloon. Todella paljon lapsiperheitä vaikuttaa olevan ja mukavan rauhallista. On tässä iso ero nuorisosäätiön vuokra-asuntoon verrattuna. Vaikka se talo oli kuulemma nuorisosäätiön rauhallisin. Ero on silti huomattava.
Hyvältä kuulostaa. :) Olikos Tampere teille entuudestaan yhtään tuttu?

Hmm... Nyt aloin miettiä, että millaisiahan perheitä meidän alueella asuu enimmäkseen. Muistaakseni luin jostain, että ikääntyneitä. Se kelpaa. Harvemmin ne ikääntyneet kai ainakaan mitään huligaanibileitä on järjestämässä. :D
Puoliso on muutaman kerran Tampereella käynyt ennen muuttoa, minä en kertaakaan. :lol: Ajanut vaan moottoritietä ohi. Olin kyllä kuullut jo vuosia aiemmin, että Tampere on kiva paikka, niin sit olin innoissani kun tehtiin päätös muuttaa tänne. Tähän mennessä oon vaan tykännyt. Kaikkein parasta on, et Tampere ei oo Helsinki. ;)

Joo lapsiperheet ja ikääntyneet on yleensä ne parhaimmat naapurit, jos haluaa rauhallista meininkiä. Eläkeläisissä toki sit saattaa olla niitä vähän höpsähtäneitä naapurikyttääjiä, mut niidenkin kanssa voi oppia elämään. Toki talosta riippuen voi myös lapsista lähteä elämisen ääniä, mut noi äänihommat on sit enemmän talon rakenteista kiinni. Pahemmin se biletys kuuluu kuin joku satunnainen lasten huuto.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Joulu 2020 18:52

Skygge kirjoitti:
08 Joulu 2020 18:43

Puoliso on muutaman kerran Tampereella käynyt ennen muuttoa, minä en kertaakaan. :lol:
No mut sitten ainakin riittää tutkittavaa ja tutustuttavaa. :tu
Skygge kirjoitti:
08 Joulu 2020 18:43
Eläkeläisissä toki sit saattaa olla niitä vähän höpsähtäneitä naapurikyttääjiä, mut niidenkin kanssa voi oppia elämään.


No joo... Itse asiassa taidettiin päätyä naapurikyttäyksen kohteeksi jo muuttopäivänä. Tuohon oven eteen kun ei siis saa parkeerata pitkäksi aikaa. Oltiin sitten pysäytetty auto siihen, jotta voidaan purkaa kamoja. Melkein heti oli kuulemma tullut joku mummeli viereisestä rapusta kyttäämään. Itse en häntä nähnyt, koska olin silloin sisällä. Mutta puoliso kertoi, että se ihan otti kuvan siitä, että auto parkeerattu siihen oven eteen. Puoliso oli sitten todennut, että puretaan vain kamat, auto lähtee tästä ihan kohta. Oli kuulemma mummeli lähtenyt nopsaan takaisin sisälle. :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Joulu 2020 13:56

Se ois huomenna lyhyt reissu tiedossa. Käydään hautajaisissa. Sunnuntaina onneksi jo takas kotiin. :tu
:trollface:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 12 Joulu 2020 10:23

Mukavaa, että tuntuu jo Skygge kodilta :banana Tervetuloa Tampereelle!
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 13 Joulu 2020 16:55

Siru84 kirjoitti:
12 Joulu 2020 10:23
Mukavaa, että tuntuu jo Skygge kodilta :banana Tervetuloa Tampereelle!
Kiitos. :)

Nyt on hautajaisreissusta selvitty. Oli onneksi yllättävän vähän porukkaa, kun on tää koronahommakin. Lisäksi 99% vieraista käytti maskia. :tu Paikalla lähinnä lähisuku. Oli nätti tilaisuus.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 18 Joulu 2020 17:53

Nyt on kaikki kamat paikallaan. :tu Eipä tässä enää muuta ku pari turhaa laatikkoa kellariin. Mut kaikki on ns. valmista.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Joulu 2020 21:05

Skygge kirjoitti:
18 Joulu 2020 17:53
Nyt on kaikki kamat paikallaan. :tu Eipä tässä enää muuta ku pari turhaa laatikkoa kellariin. Mut kaikki on ns. valmista.
Nopeaa toimintaa.

Istuinpa tänään pöydässä, joka oli täynnä miesten kanssa suhteessa olevia/ olleita naisia. Olen ennen luullut, että se naisten iän ikuinen mäkättäminen miesten jutuista olisi lähinnä vain vitsi. Että ei sitä oikeasti tapahdu. Mutta ehkä oonkin ollut väärässä. Siinä vaan kuuntelin, mitkä kaikki pienenpienet jutut ja tavat onkaan pielessä niiden ukkeleissa. Ja miten ne eivät milloinkaan opi. Millon on vaatekappale väärässä kohtaan, milloin sitten jotain muuta. Siis hyväntahtoista mäkättämistähän tuo oli, ei siis mitenkään ikävää kuunneltavaa, enemmänkin vain huvittavaa. Mutta ei siinä oikein muuta osannut kuin vain kuunnella hämmentyneenä hymähdellen. :D Ihmeellisiä nuo naisten ja miesten väliset suhteet ilmeisesti.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 19 Joulu 2020 20:16

Käytiin tekemässä loppusiivous vanhaan kämppään tänään ja palautettiin avaimet. Nyt voi sanoa, että on hyvä fiilis. :tu Tänään juon olutta ja viiniä.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 19 Joulu 2020 22:12

Wendla kirjoitti:
18 Joulu 2020 21:05
Istuinpa tänään pöydässä, joka oli täynnä miesten kanssa suhteessa olevia/ olleita naisia. Olen ennen luullut, että se naisten iän ikuinen mäkättäminen miesten jutuista olisi lähinnä vain vitsi. Että ei sitä oikeasti tapahdu. Mutta ehkä oonkin ollut väärässä. Siinä vaan kuuntelin, mitkä kaikki pienenpienet jutut ja tavat onkaan pielessä niiden ukkeleissa. Ja miten ne eivät milloinkaan opi. Millon on vaatekappale väärässä kohtaan, milloin sitten jotain muuta. Siis hyväntahtoista mäkättämistähän tuo oli, ei siis mitenkään ikävää kuunneltavaa, enemmänkin vain huvittavaa. Mutta ei siinä oikein muuta osannut kuin vain kuunnella hämmentyneenä hymähdellen. :D Ihmeellisiä nuo naisten ja miesten väliset suhteet ilmeisesti.
Toi on kyllä outo ilmiö. Mulla ei ole mitään tarvetta valittaa miehestäni tai kokea että olisi mun tehtäväni jotenkin häntä opettaa tekemään asioita tai muuten "kouluttaa". Meillä on molemmilla omat tapamme tehdä eri asioita, mutta kummankaan tapa ei ole automaattisesti toisen tapaa parempi tai oikeampi, ja monia juttuja tehdään ja mietitään yhdessä. On meissä molemmissa jotain hassuja/outoja/ärsyttäviä tapoja tai luonteenpiirteitä, mutta kyllä mä koen, että ennemmin haluan häntä tukea ja puhua niistä kaikista hyvistä asioista, riippumatta siitä onko hän mukana porukassa vai ei.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Joulu 2020 08:44

Marjo kirjoitti:
19 Joulu 2020 22:12


Toi on kyllä outo ilmiö. Mulla ei ole mitään tarvetta valittaa miehestäni tai kokea että olisi mun tehtäväni jotenkin häntä opettaa tekemään asioita tai muuten "kouluttaa".
No joo. Kyllähän se kieltämättä hieman hassu ajatus on, että kahden tasavertaisen aikuisen suhteeseen kuuluisi jonkinlaista opettamista tai "kouluttamista". Tosin nuo keskustelut kuitenkin oli sellaisia, että en usko, että heidän kumppaninsa olisivat niistä pahastuneet, vaikka olisivat kuulleetkin. Jollain tapaa voisi melkein sanoa, että rakkaudella mäkätettyjä juttuja oli ne. :D

Ja pakko myöntää, että taitaahan tähän meidänkin suhteeseen jonkinlaista "kouluttamista" (tai ainakin sen pyrkimyksiä) sisältyä, joskin ehkä aika köyhin tuloksin. Olen aika monessa asiassa reippaasti epäjärjestelmällisempi kuin puoliso. Hän pitää siitä, että tavaroille on omat paikkansa, minun jäljiltäni tavaroita taas löytyy sieltä minne ne satun käsistäni laskemaan. Se on meidän taloudessa varmaan jokin kestomäkätyksenaihe, kun olen taas sirotellut kaikki tavarat lahjakkaasti ympäri kämppää ja puoliso siitä vallan tuskastuu. :D Tosin sen verran fiksu tuo sentään on, että on jo oppinut siihen, että liian kova koulutus ei toimi. Tietää jo, että isken jarrut välittömästi pohjaan, jos koen, että nyt aletaan jo komennella. :D

Hienovaraisesta kouluttamisesta tuli mieleen, että puolison pieni hienovarainen vihjailu automatkalla herätti minussa hieman hilpeyttä. Siinä kaikessa rauhassa ajeltiin eteenpäin, puoliso kuskina ja minä koirien kanssa takapenkillä. Radio soi taustalla, muuten oli hiljaista. Yhtäkkiä havahdun siihen, että radio kovenee hieman. Vilkaisen puolisoa peilin kautta, hän katsoo minua takaisin kohottaen hieman kulmiaan. Radiossa soi Nylon Beatin Anna mulle kertosäe:

"Anna mulle autosi sun
Noi bootsit onko mun
Farkkusi voisin pitää
Anna mulle CD:si pois
Se rakkautta ois
Kun sä et tarvitse mitään"

Ai kauhia, kyllä se taitaa vaimonsa tuntea. :lol: Saatan ehkä mahdollisesti joskus lainailla häneltä kaikenlaista. Ja sitten ne lainaillut jutut vain jotenkin ihmeellisesti päätyy loppuiäksi minun tavaroideni sekaan. En tiedä mitä tapahtuu, en mie tahallani, jotenkin niin vain käy! :D

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 21 Joulu 2020 12:04

Wendla kirjoitti:
20 Joulu 2020 08:44
Ja pakko myöntää, että taitaahan tähän meidänkin suhteeseen jonkinlaista "kouluttamista" (tai ainakin sen pyrkimyksiä) sisältyä, joskin ehkä aika köyhin tuloksin. Olen aika monessa asiassa reippaasti epäjärjestelmällisempi kuin puoliso. Hän pitää siitä, että tavaroille on omat paikkansa, minun jäljiltäni tavaroita taas löytyy sieltä minne ne satun käsistäni laskemaan. Se on meidän taloudessa varmaan jokin kestomäkätyksenaihe, kun olen taas sirotellut kaikki tavarat lahjakkaasti ympäri kämppää ja puoliso siitä vallan tuskastuu. :D Tosin sen verran fiksu tuo sentään on, että on jo oppinut siihen, että liian kova koulutus ei toimi. Tietää jo, että isken jarrut välittömästi pohjaan, jos koen, että nyt aletaan jo komennella. :D
No joo, kai tuo molempien tapojen ja siisteyskäsityksen yhteensovittaminen kuuluu siihen parisuhteeseen aina jossain määrin. Mutta sellainen "pitipä taas taitella lakanat uudestaan kun ei se mies taas osannut" -kommentointi ja yleensäkin se asenne että oma tapa tehdä asiat on se ainut oikea tapa, on tosi raskasta.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 21 Joulu 2020 12:25

Marjo kirjoitti:
21 Joulu 2020 12:04

No joo, kai tuo molempien tapojen ja siisteyskäsityksen yhteensovittaminen kuuluu siihen parisuhteeseen aina jossain määrin.
Jeps. Ja kun omaakin häseltämistäni mietin, niin en mie nyt niin yllätty, että tuolta toiselta meinaa välillä jopa mennä hermo. Kyllähän se voi hieman nakertaa, jos ei löydä omasta kodistaan välillä suurin piirtein mitään. Ja vielä enemmän voi nakertaa sitten siinä kohtaa, kun kysyt toiselta, että missä ne tavarat x ja y on, niin toinen ei edes itse muista, minne on ne laittanut. :lol:

Mutta juu, kyllähän sellainen äärimmäisempi paremmin tietäminen ja paremmin osaaminen voisi kyllä olla aika raastavaa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Joulu 2020 11:55

Tulipas lämmin mielleyhtymä/ muisto mieleen. Olin keittämässä porukoilla kahvia. Samalla alkoi porukoilla nykysin oleva mummon ja papan vanha kaappikello soida. Jotenkin se kahvin tuoksu ja kaappikellon ääni yhdessä toi mieleen kesät joidenkin vuosien takaa. Muutamana kesänä olin papan omaishoitajana. Pappa oli tottunut siihen, että kahviaika oli klo 13, joten keitin aina kahvit siihen aikaan. Niin monta kertaa on tullut kahvia keiteltyä sen kaappikellon soidessa tasatunteja, melko tarkka kun olin kahviajan suhteen. Ja nyt kun kello alkoi sattumalta soida kahvinkeiton aikaan, niin mielessä välähti kuva papan keittiöstä ja papasta istumassa siinä keittiönpöydän ääressä. Jotenkin hyvin kaunis ja herkkä muisto. :Love:

Tänään on ollut mielenkiintoinen tarinoiden aamupäivä. Isä on kertonut papalta aikoinaan kuulemiaan tarinoita sota-ajoista. Vaikka sutkot paljon olenkin jo niitä sota-ajan tarinoita kuullut, niin silti sain jälleen kerran uutta tietoa. En ollut aiemmin edes tiennyt, että tämä minunkin kotikylä on aikoinaan ollut evakoituna. Muutenkin oli jännä kuunnella, mitä kaikkea ihmeellistä sota-aikaan oli tapahtunut jopa ihan tässä kotitontilla.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 29 Joulu 2020 13:47

Tättärää ja sieltä 4000. viestiä täyteen. Mä uumoilin, että olisin jo BB kauden aikana saanut rajapyykin rikki, kun tuntui niin paljon asiaa olevan. Kertoo kuitenkin jotain menneestä kaudesta, ettei loppua kohti kauheasti jaksanut kirjoittaa. Siltikin asiapitoista tekstiä tuli tasaiseen tahtiin. [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”