Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 09 Loka 2020 08:51

Myöhästyneet synttärionnittelut, Wendla ja Siru! :Cheers:

Inspiroiduin teistä ja aion tehdä tänään voileipäkakun. Tällä kertaa teen niin ison, että saan itsekin kunnon palasen.
:thumbsup

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Loka 2020 09:10

En oo syöny voileipäkakkua vuosiin. Nyt tekee kovasti mieli, kiitos Plazan.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Loka 2020 09:14

Mä söin voileipäkakkua viimeks kymmenen kuukautta sitten Ukin hautajaisissa. Jos hautajaisista nyt jotain hyvää haluaa kaivaa, niin se on, että niissä yleensä tarjotaan erinomaista voileipäkakkua.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 09 Loka 2020 10:46

Hyvin tehty voileipäkakku on kyllä parhautta. :drooling2 Oispa...
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Loka 2020 16:29

Mingviini kirjoitti:
09 Loka 2020 08:51
Myöhästyneet synttärionnittelut, Wendla ja Siru! :Cheers:
Kiitosta. (:

Ja pakko hiukan kehaista, että miulla on muuten kotona pirun hyvä voileipäkakkuautomaatti. :Love: Hyvän maun lisäksi voileipäkakut myös vaihtelee teemoiltaan koristelun suhteen.

Tulipa muute hyvä mieli, kun töissä on alettu jättää kahvia termariin tämmöselle töissä asuvalle toopellekin. Varmaan jäänyt mieleen kun kerran kolmen jälkeen palasin kahvihuoneesta niin murtuneena. :D Terkuin tyytyväinen kahvitaukolainen. (:

Ihanaa viikonloppua! :Love:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 09 Loka 2020 17:52

Voileipäkakkutehtaalta iltapäivää! Tein nyt sekä kinkun että lohen. Kakkua on sen verran, että oli jo kutsuttava vieraita. Nyt on sitten suunnitelma paisunut ja saunailta tuloillaan, mikäs sen mukavampaa.

Minäkin tykkään kovasti koristelusta. Tein kinkkukakusta kukkakimpun näköisen, on siis malliltaan puolikas pallo, ja "kukat" on tehty leikkeleistä, salaatista, juustosta... Ja niitä tuli väkerrettyä aika paljon, kun pikku kätyrit kävivät joka välissä vähän maistelemassa :bidmouth: Lohikakku on perinteisempää mallia, siinä koristelun johtavana ideana tilli-ruohosipuliköynnös, koska yrttejä olisi muuten jäänyt liikaa yli.

Olen siis saunan ansainnut! [smilie=vibes.gif]
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Loka 2020 22:06

Hyvältä kuulostaa. (:

Päätinpä sitten ryhtyä oikein kovan luokan työnarkomaaniksi. Lukitsin itseni jumiin työpaikalle. Koko talo tietenkin jo täysin tyhjänä silloin kuuden jälkeen. En mie nyt oikeasti ihan niin kirjaimellisesti sitä tarkoittanut, kun sanoin itseäni työpaikalla asuvaksi toopeksi.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 10 Loka 2020 01:42

Kiitos munkin puolesta! :hug: Itse en ole voileipäkakkua koskaan tehnyt koska ajatellut sen olevan aina ihan saatananmoinen homma. Ei kai sitten olekaan, vai? Syön kyllä mieluusti jos on tarjolla ja kerran yksillä synttäreillä tilannut leipomosta, mutta en ole itse tehnyt. Ja se leipomosta tilaamani oli muuten pahaa ja sain hyvityksenä sitten jotain.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Loka 2020 07:18

10 vuotta Plazailua takana. Kiitos seurasta kaikille.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 10 Loka 2020 09:44

Onnea Ristolle 10-vuotisesta Plaza-historiasta ja Wendlalle ja Sirulle myöhästyneet synttärionnittelut! :Cheers:

Voileipäkakku on kyllä tosi hyvää, mutta en ole itse koskaan tehnyt sellaista, jotenkin olen ajatellut että se on liian työlästä. Nyt tekisi kyllä mieli, en vaan tiedä kuin helppo olisi tehdä vain kahden hengen annos. Tosin kyllä sitä useampaan kertaankin söisi, jos siitä oikeasti hyvä tulisi... Pitääpä miettiä asiaa.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 10 Loka 2020 10:00

Siru84 kirjoitti:
10 Loka 2020 01:42
Kiitos munkin puolesta! :hug: Itse en ole voileipäkakkua koskaan tehnyt koska ajatellut sen olevan aina ihan saatananmoinen homma. Ei kai sitten olekaan, vai?
Ei se ole, latoo vaan leipää ja täytteitä vuorotellen. Jos tekee itse sen leivän, se nostaa työteliäisyyskerrointa kummasti. Minä tein nyt tuohon kinkkukakkuun alusta asti, kun tarvitsin pyöreän, ja samassa yhteydessä päätin jälleen kerran, että enää en sitä leipää jatkossa vaivaudu itse tekemään.

Todella hyvä kakku tulee ihan kaupan paahtoleivästäkin. Leikkaa reunat pois vaan, niin saa rakennettua tasaisen.

Tänään meidän torpassa leivotaan joulutorttuja, koska miksei ;)
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Loka 2020 14:16

Risto kirjoitti:
10 Loka 2020 07:18
10 vuotta Plazailua takana. Kiitos seurasta kaikille.
Onnea Risto! :thumbsup

Ollaan pohjanmaalla muijan ja koiran kanssa. Harmi, kun on vähän huonot kelit. Olis lääniä missä ulkoilla Taavin kanssa, muttei kauheasti kiinnosta olla ulkona. :roll: Onneksi sentään on tabletti mukana, niin pystyy seuraamaan BB:tä ja välillä kurkkia mikä meno täällä on. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Loka 2020 17:53

Risto kirjoitti:
10 Loka 2020 07:18
10 vuotta Plazailua takana. Kiitos seurasta kaikille.
Onnittelut. (: Se on pitkä aika se.

Niin ja kiitoksia Marjollekin. (:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 10 Loka 2020 23:49

Kiitos Marjolle onnitteluista ja Ristolle onnittelut täydestä kympistä täällä! :Cheers:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Loka 2020 20:42

Terveisiä koronatestistä. [smilie=a_okbyenow.gif]
Kävin pari-kolme viikkoa sitten ensin lauantaina ja sitten seuraavan viikon torstaina konttorilla tekemässä töitä, ja siellä siivotaan tehostetusti yhdessä kerroksessa, ja aika puoliteholla sitten esim. siinä kerroksessa, missä itse istun hommissa. Halusin kuitenkin istua omalla paikalla, mutta varsinkin sen torstain jälkeen huomasi, että hengitystiet ärtyi siitä pölystä. Sen jälkeen sitten ollut vähän ongelmia silloin kun on tarvinnut puhua työpäivän aikana paljon. Nyt sitten viikonloppuna tein töitä kotona ja huomasin sunnuntaina heti aamusta että ei nyt tee hyvää se puhuminen, mutta ei siltä välttyäkään voinut. Eilen sitten totesin että pakko kysellä jo lääkäriltä ohjeita, että miten kannattaa asiassa nyt edetä.

Etälääkärille piti lähettää kuva kurkusta ja sen lisäksi se kysyi että onko närästänyt, ja kun sanoin että on aina joskus, niin määräsi kahta eri närästyslääkettä ja käski koronatestiin, kun kuulemma kurkku vähän punoitti siinä kuvassa. Mitään äänenhuolto-ohjeita tai edes vinkkiä, että mistä niitä löytäisi, en saanut vaikka niitä pyysin. Ja kurkku mulla ei ole missään vaiheessa ollut kipeänä, ongelmana ollut vain tuo äänen rasittuminen. Mutta kävin sit tänään aamusta terveysasemalla testissä ja pari-kolme päivää kuulemma pitää odottaa tuloksia. Negatiivinen vaan ilmestyy omakantaan, positiivisesta tulee soitto.

Mutta olen nyt sit vielä huomisen sairauslomalla, ja koitan olla puhumatta liikaa. Mutta nyt illallakin on pystynyt ihan normaalisti miehen kanssa keskustelemaan, kun aika vähän päivän aikana tuli mitään juteltua. Olisi se aika hämmentävää, jos näillä oireilla se korona todettaisiin.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Loka 2020 21:07

Marjo kirjoitti:
13 Loka 2020 20:42
Terveisiä koronatestistä. [smilie=a_okbyenow.gif]
Marjo hyvä, kuka kumma vilkuttelee iloisesti koronatestin jälkeen? :D
Mutta toivottavasti on negatiivinen tulos.

Ja aika jännä käytäntö tuo, että negatiivinen vaan ilmestyy omakantaan. Se kyllä tosin selittäisi sen, että miksi en koskaan saanut viestiä siitä negatiivisesta tuloksesta, vaikka niin sanottiin. Ei saanut puolisokaan, mutta kannasta sitten katsottiin. Mutta mites on esimerkiksi nettiä käyttämättömien laita. Ikuinen epätietoisuus?

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Loka 2020 21:51

Wendla kirjoitti:
13 Loka 2020 21:07
Marjo kirjoitti:
13 Loka 2020 20:42
Terveisiä koronatestistä. [smilie=a_okbyenow.gif]
Marjo hyvä, kuka kumma vilkuttelee iloisesti koronatestin jälkeen? :D
No ei löytynyt sopivampaa vaihtoehtoa palstan valikoimista. :D Mutta oli se miellyttävämpi kokemus kuin esimerkiksi nielunäyte tai hammaslääkärikäynti, niin ei sitä ens kerrallakaan tarvitse stressata... Varsinkin kun olin n. 97% varma, että mikä on lopputulos.

Nopeaa toimintaa oli kyllä, kävin katsomassa mun reseptejä Omakannassa, kun tarvii allergialääkettä hakea kohta, ja samalla ajattelin vilkaista että mihin se tulos mahtaa tulla. Se näkyikin siellä jo, negatiivinen oli. :Cheers:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Loka 2020 10:06

Wendla kirjoitti:
13 Loka 2020 21:07
Ja aika jännä käytäntö tuo, että negatiivinen vaan ilmestyy omakantaan. Se kyllä tosin selittäisi sen, että miksi en koskaan saanut viestiä siitä negatiivisesta tuloksesta, vaikka niin sanottiin. Ei saanut puolisokaan, mutta kannasta sitten katsottiin. Mutta mites on esimerkiksi nettiä käyttämättömien laita. Ikuinen epätietoisuus?
Ei siinä mitään jännää ole. Tällä hetkellä tuolla terveydenhoitoalalla on aika paljon muutakin tekemistä kuin soitella jokaisen negatiiviset tulokset läpi. Mä ymmärrän sen täysin. Jos ihmisellä ei ole nettiä käytössä, niin hän varmaan saa suunsa auki siellä testeissä ja kertoo siitä. Luulisin, että silloin käytäntö on joku muu, on se sitten puhelu tai kirjeposti tai mikä lie.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Loka 2020 10:22

^ Mulle on tullut tekstiviestillä tieto negasta. Testissä olen käynyt kahdesti ja jälkikasvun testaukset päälle, niin omakohtaisten kokemusten mukaan viesti on tullut jopa ennen kuin tieto on päivittynyt omakantaan. Ihan näppärä systeemi.
:thumbsup

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Loka 2020 10:24

^Joo tekstiviesti on vielä ihan hyvä vaihtoehto, koska ne saa automaatioksi todella helposti. Pointtina tuossa systeemissä kuitenkin on se, että ei turhaan viedä hoitohenkilökunnan työtunteja puhelimessa roikkumiseen.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Loka 2020 10:35

Joo siis kommentoin nimenomaan sitä, että omalla kohdalla se tekstarikäytäntö on toiminut moitteetta, kun ilmeisesti siinäkin näköjään aukkoja on - mikä on kyllä huolestuttavaa. Onhan se niin, että jos viesti luvataan, sellainen pitäisi myös toimittaa, näiden asioiden tiimoilta se epätietoisuus on aika ikävää.

Hoitohenkilökunnan työtunteja soisi tosiaan kohdistettavan muuhun kuin puhelimessa roikkumiseen, siitä ollaan ehdottomasti samaa mieltä. Saisivat vaikka taukonsa pidettyä ihan ensi alkuun.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Loka 2020 14:41

Marjo kirjoitti:
13 Loka 2020 21:51
Wendla kirjoitti:
13 Loka 2020 21:07
Marjo kirjoitti:
13 Loka 2020 20:42
Terveisiä koronatestistä. [smilie=a_okbyenow.gif]
Marjo hyvä, kuka kumma vilkuttelee iloisesti koronatestin jälkeen? :D
No ei löytynyt sopivampaa vaihtoehtoa palstan valikoimista.
No se sitten selittääkin. Minä jo melkein huolestuin, että nyt on kovan luokan masokisti kyseessä. :D
Zygerö kirjoitti:
14 Loka 2020 10:06
Wendla kirjoitti:
13 Loka 2020 21:07
Ja aika jännä käytäntö tuo, että negatiivinen vaan ilmestyy omakantaan. Se kyllä tosin selittäisi sen, että miksi en koskaan saanut viestiä siitä negatiivisesta tuloksesta, vaikka niin sanottiin. Ei saanut puolisokaan, mutta kannasta sitten katsottiin. Mutta mites on esimerkiksi nettiä käyttämättömien laita. Ikuinen epätietoisuus?
Ei siinä mitään jännää ole. Tällä hetkellä tuolla terveydenhoitoalalla on aika paljon muutakin tekemistä kuin soitella jokaisen negatiiviset tulokset läpi. Mä ymmärrän sen täysin. Jos ihmisellä ei ole nettiä käytössä, niin hän varmaan saa suunsa auki siellä testeissä ja kertoo siitä. Luulisin, että silloin käytäntö on joku muu, on se sitten puhelu tai kirjeposti tai mikä lie.
Noinhan se varmaan onkin. Eikä tarkoitukseni ollut mitenkään arvostella terveydenhuollon työntekijöiden työtä. He ovat ylityöllistettyjä ilman koronnaakin. Tuli vaan mieleen, kun itse työskentelen paljon netittömien ihmisten kanssa. Sitä kautta on tullut huomattua, miten monet asiat ovat nykymaailmassa siirtyneet nettiin. Ja miten vaikeaa se osalle voi olla. Mutta varmasti terveydenhuollossa sovelletaan asiakkkaiden tilanteiden mukaan.

Meille tosiaan aiemmin sanottu, että tulokset tulee tekstiviestinä, jos on negatiivinen. Kummallakaan kerralla ei kuitenkaan tullut, niin tuli mieleen sekin, että oliko vahingossa ohjeistettu väärin meitä. Oli miten oli, eipä se kyllä niin haittaa, kun kannasta nähtiin. Enkä ole yllättynyt siitä, että viestit ovat unohtuneet. Työmäärän suhteen voin hyvin samaistua terveydenhuollon henkilöstön tilanteeseen.

Kävinpä sitten taas ottamassa sen tikun sieraimeeni. Nyt sitten taas testikaranteeni ja etätyö. En tykkää yhtäään, vaikka eipä tälle mitään voi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”