Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Loka 2020 14:48

Wendla kirjoitti:
14 Loka 2020 14:41
Meille tosiaan aiemmin sanottu, että tulokset tulee tekstiviestinä, jos on negatiivinen. Kummallakaan kerralla ei kuitenkaan tullut, niin tuli mieleen sekin, että oliko vahingossa ohjeistettu väärin meitä.
No jos näin kerran on sanottu, niin silloin on ihan ymmärrettävää, että sitä tekstiviestiä myös odottaa. Mun sisko ja serkku kävi muutama viikko sitten testeissä ja heille oli sanottu suoraan, että omakantaan tulee tulos, jos se ei ole positiivinen. Itse en ole testeihin joutunut, niin omakohtaista kokemusta ei ole.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 14 Loka 2020 22:37

Mun tarvii kyllä sanoa, että toi testausprosessi toimi mun kohdalla todella hyvin. Soitin sinne ajanvarausnumeroon maanantaina joskus ennen puoltapäivää, automaatti vastasi ja parin kysymyksen jälkeen sanoi, että mulle soitetaan n. klo 14.40. Soitto tuli suunnilleen siihen aikaan ja testiajan sai tiistaiaamuksi klo 9.40.

Olin tiistain n. klo 9.39 terveysaseman koronavastaanoton tuulikaapissa asettelemassa maskia päähän, kun aulassa huudeltiin nimeä. Eli kävelin sit suoraan testiin ja olin siellä sisällä varmaan jotain 3 minuuttia. Tuloksen piti tulla 2-3 päivässä, mutta se oli tosiaan jo saman päivän iltana näkyvissä. Ei mitään valittamista. :tu

Ja tosiaan ihan ymmärrettävää, ettei negatiivisesta tuloksesta oteta yhteyttä, mutta toi on kurja jos sanotaan, että tulee tekstiviesti ja sitä ei tulekaan. Multa kyllä kysyttiin siellä, että pääsenkö katsomaan tuloksen netistä, niin kai siihen olis muuta vaihtoehtoa tarjottu, jos ei olisi ollut pääsyä. Esimerkiksi sen ikäisistä lapsista, joiden tiedot ei näy enää vanhemmille omakannassa mutta joilla ei ole itsellään pankkitunnuksia tai muuta tunnistautumistapaa, tarvinnee saada tieto jollain muulla tavalla. En tiedä miten se mahtaa mennä, omilla on molemmilla mahdollisuus tunnistautua ja kumpaakaan ei ole testattu vielä kertaakaan...

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Loka 2020 13:11

Kävin tossa jokaviikkoisessa fysioterapiassa. Selkä oli viikonloppuna kipeytynyt aikalailla. Teki hyvää kyllä, kun sain lisäksi hieronnan fyssarissa. :tu Jospa tää selkä nyt pysyisi taas hetken aikaa kivuttomana.
:trollface:

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 15 Loka 2020 22:37

En tiennyt minne laitan tämän, mutta en tiennyt, että vauvapalstallakin seurataan tätä foorumia [smilie=a_chuckle.gif]
Plazan äänestys
1. Ella 29 % 2. Kati 20 3. Sami 15
OP 8 Marko 7 Paula 4 Joel 3 Kristiina 7 Timo 1%
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 16 Loka 2020 12:26

Skygge kirjoitti:
15 Loka 2020 13:11
Teki hyvää kyllä, kun sain lisäksi hieronnan fyssarissa. :tu
Mä taidan käydä ihan väärällä fyssarilla! Aina lähtiessä on enemmän tai vähemmän hakattu olo, yleensä enemmän :D

Olen muiltakin kuullut tällaisia urbaanilegendoja hieronnoista ja muista, miksi oi miksi mun kuntoutuskohteet ei sellaista ansaitse?!

(Ja siis oikeasti olen kyllä tosi tyytyväinen fyssariini, hienoa duunia tehnyt mun koipien kanssa, kunhan mussutan :umh: )
:thumbsup

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 16 Loka 2020 13:00

Mun fyssarilla on näiden sekamuoto. Välillä on ihan piesty olotila ja välillä kevyt ja leijuva.
Hierontaa ei ole ollut koskaan, koska kuulema fysioterapeutit ei hiero? Silti välillä on lihaksia runnottu kuin olisi urheiluhierojalla käynyt.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 16 Loka 2020 14:12

Kierrekaneli kirjoitti:
16 Loka 2020 13:00
Mun fyssarilla on näiden sekamuoto. Välillä on ihan piesty olotila ja välillä kevyt ja leijuva.
Hierontaa ei ole ollut koskaan, koska kuulema fysioterapeutit ei hiero? Silti välillä on lihaksia runnottu kuin olisi urheiluhierojalla käynyt.
Niin en sitten tiedä, kuinka tarkkaa toi nykyään on. Voihan se tietysti olla, että nykyisessä sääntö-suomessa fysioterapeutilta vaaditaan erikseen lisänä hierojan opintoja. Mut en tosiaan tiiä. :scratch
:trollface:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 16 Loka 2020 16:37

Skygge kirjoitti:
16 Loka 2020 14:12
Kierrekaneli kirjoitti:
16 Loka 2020 13:00
Mun fyssarilla on näiden sekamuoto. Välillä on ihan piesty olotila ja välillä kevyt ja leijuva.
Hierontaa ei ole ollut koskaan, koska kuulema fysioterapeutit ei hiero? Silti välillä on lihaksia runnottu kuin olisi urheiluhierojalla käynyt.
Niin en sitten tiedä, kuinka tarkkaa toi nykyään on. Voihan se tietysti olla, että nykyisessä sääntö-suomessa fysioterapeutilta vaaditaan erikseen lisänä hierojan opintoja. Mut en tosiaan tiiä. :scratch
Oon käyny fyssareilla yli 10 vuotta ja varsinkin silloin 2010-luvun alkupuolella oli jotenkin tosi tarkkaa ja kaikki fyssarit korosti etteivät hiero. Mikä oli ihan absurdia kun hartiat oli niin jumissa ettei päänsärkyyn auttanut lääkket, mikä olisi käsittelyllä lauennut, mutta niitä jumpattiin pahempaan jumiin. Vasta kun niska kosahti kunnolla ja lääkäri määräsi fysioterapeutin käsittelemään niitä niin fysioterapeutti semmoisella laitteella niitä yritti puljata.
Vasta käsittely ja toisenlainen aktivointi muutti tilanteen.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 16 Loka 2020 16:44

Kierrekaneli kirjoitti:
16 Loka 2020 16:37
Oon käyny fyssareilla yli 10 vuotta ja varsinkin silloin 2010-luvun alkupuolella oli jotenkin tosi tarkkaa ja kaikki fyssarit korosti etteivät hiero.

Aika jännä. Mä oon saanut koko ikäni fysioterapiaa, koska mulla on hemiplegia ja aina on hierottu selkää/kättä/jalkaa, jos oon pyytänyt. Googletin vähän aiheesta ja fyssarin opinnot sisältävät hyvin vähän hieronnan opintoja. Liekö sitten mun fysioterapeutit aina opiskelleet enemmänkin hierontaa, koska ikinä ei oo kieltäydytty. :scratch
:trollface:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 17 Loka 2020 02:05

Skygge kirjoitti:
16 Loka 2020 16:44
Kierrekaneli kirjoitti:
16 Loka 2020 16:37
Oon käyny fyssareilla yli 10 vuotta ja varsinkin silloin 2010-luvun alkupuolella oli jotenkin tosi tarkkaa ja kaikki fyssarit korosti etteivät hiero.

Aika jännä. Mä oon saanut koko ikäni fysioterapiaa, koska mulla on hemiplegia ja aina on hierottu selkää/kättä/jalkaa, jos oon pyytänyt. Googletin vähän aiheesta ja fyssarin opinnot sisältävät hyvin vähän hieronnan opintoja. Liekö sitten mun fysioterapeutit aina opiskelleet enemmänkin hierontaa, koska ikinä ei oo kieltäydytty. :scratch
Se voi olla.
Osa fyssareistahan opiskelee ensin hierojaksi ennen fysioterapeutin opintoja. Osa omasta tahdostaan, osa sitten taas siksi että saisi siitä jotain hyötyä hakemiseen. Tälläkin voi olla tekoa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Loka 2020 11:58

Välillä sitä vain havahtuu ajattelemaan, että miten ihmeellisen yhteen sitä voikaan kasvaa jonkun ihmisen kanssa. Jopa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on ollut monessa suhteessa kuin yö ja päivä. Tullut taas huomattua puolison kanssa, että kun keskustelemme jostain asiasta, niin aika usein toteamme saman asian täsmälleen samaan aikaan, täsmälleen samoilla sanoilla. Ihan kuin oltaisiin kajareita toisillemme. Ja muutenkin jotkut asiat ovat vain kummallekin niin itsestäänselviä, niistä ei tarvitse edes mainita, vaan kumpikin tietää, että miten nyt toimitaan. Esimerkiksi tänään aamukahvin jälkeen vain paineltiin suoraan takaisin makkariin nukkumaan. Ei sitä tarvinnut edes sopia, suunta oli kummallekkin ihan itsestäänselvä.

Oon aina ihastellut niitä tarinoita vanhoista pariskunnista, joilla puolisot lopettavat toistensa lauseet. Onkohan meistä tulossa samanlaisia? Tosin sillä erolla,että olemme ikkinuoria. Tai ainakin minä olen.

Terkuin,
herkistelevällä tuulella oleva Wendla

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 18 Loka 2020 14:44

Jotenkin tänään on tosi matalapaineinen olotila. Mieli on ihan maassa.
Ensin katselin elokuvaa äänettömällä kissan kanssa. Äänet tuntui liian kuormittavilta.
Nyt päätin yrittää piristää itseäni ja katson Star Trek -elokuvia.
Olispa videotykki ja kangas millä katsella avaruuselokuvia.
Josko iltaan mennessä olis parempi mieli ja jaksais sitten katsoa häätöäänestyksen.
Tämä alakuloinen mielentila voi tosi myös olla seurausta eilisen migreenistä.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 23 Loka 2020 23:32

Hui vittu! Säikähdin puolikuoliaaksi äsken. Asutaan mun miehen kanssa 7 kerroksessa kerrostalossa ja asuttu tässä 4 vuotta eikä koskaan aikaisemmin ole käynyt vastaavaa niin ehkä sen takia pelästyinkin. Kuulin kuinka meidän ovikello soi ja joku yrittää avaimilla sisään. Mun mies oli nukahtanut sohvalle ja herätin sen siitä ja kuunneltiin aikooko uudestaan, mutta ei onneksi. Teki mieli mennä rappuun katsoo oisko vielä siellä, mutta en uskaltanut. Varmasti väärä ovi, mutta säikähdin silti :lol:
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 24 Loka 2020 19:58

Avovaimo osti tuoksukynttilöitä. Toi toinen on notskin hajuinen ja toinen joku laventeli tjsp. Toi notskin tuoksuinen on kyllä kiva. Tuoksuu jonkun verran jopa silloin, kun ei pala. :thumbsup Mä en normaaleista kynttilöistä niin perusta, mut tuoksukynttilöitä on kyllä kiva polttaa syksyisin.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 24 Loka 2020 20:07

Mie oon rakastunut yhteen tuoksukynttilään, jonka tuoksuna kirpeä omena. Omena tuoksuna on kyllä muutenkin ihana. Shamppoissa, pesuaineissa, aikalailla kaikessa mahollisessa. Alko tehdä mieli siitä tuoksua. Seuraavalla Ikean reissulla vois kyllä taas hamstrata niitä kynttilöitä, jos niitä on siis vielä saatavilla.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 29 Loka 2020 21:13

Ongelma: Kalle Palander ja Toni Nieminen esiintyvät aika ajoin julkisuudessa ja tv-ohjelmissa. Tunnistan molemmat ulkonäöltä ja tiedän myös lajit.

Mutta: Kun olen lopettanut uutisen lukemisen tai vaihtanut seuraavalle kanavalle, olen jo unohtanut, kumman asioita ruodittiin.

En tiedä kummalla on avio-ongelmia ja kummalla taloudellisia tai jotain muita. Kenellä oli tytär jossain ja kenellä ei. Näiden kahden jampan asiat menevät mielessäni täysin sekaisin. Oliko se Toni Palander vai Kalle Nieminen?

Olen hiihtolaji-ex-huippu-urheilija-juorujulkisuussokea.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Loka 2020 21:21

Miu ongelmat on sitä luokkaa, että en edes tiedä, kuka on Kalle Palander tai Toni Nieminen. Puhuipa joku melkeinpä kenestä tahansa julkisuudenhenkilöstä, niin olen lähes poikkeuksetta täysin ulalla.

Pian se olisi halloweenkin. Hieman houkuttaisi lähteä seikkailemaan kauhujen yöhön, mutta alkaa vaikuttaa siltä, että nyt ei ole kaveria mukaan matkaan. Mutta voisipa sitä lähteä vaikka itsekseenkin yöhön kyttäämään, että millaisia asuja ihmisillä on tällä kertaa.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 30 Loka 2020 08:28

Kävin eilen Lidlissä ja siellä oli tarjouksessa sellainen karkkipussi, jonka sisällä on minipusseja. Tajusin siinä vaiheessa, että täällä meidän nykyisellä asuinalueella on niin paljon tota pikkuväkeä, että täällä voi kulkea jotain "karkki tai kepponen" -jengiä viikonloppuna, niin ostin sitten sellaisia. Olen vähän pihalla noista kuvioista, kun omat lapset on nyt 16 ja 19v ja ne ei ole koskaan kierrelleet muuta kuin parina pääsiäisenä virpomassa. Ja nyt en sit tietty tiedä että jos ne joku muu vuosi täällä kiertäisikin, niin onko nyt jotain koronarajoituksia toiminnassa...

Joka tapauksessa näin viime yönä unta, että joku pikkuheebo kävi soittelemassa ovikelloa, mutta ei huolinut niitä karkkeja. :D Saa nähdä miten käy sit ihan oikeasti, kyllä me saadaan ne karkit itsekin syötyä, jos ei tänne ketään tulekaan. :lets dance:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 30 Loka 2020 09:38

Mä oon huomannut että meillä ei vielä niin ole tuo ovilla kiertely tapana halloweenin aikaan. Enemmän se on naamiaisia ja sitä oranssimustaa koristelua. Hämähäkkejä ja seittejä, kummituksia. Ainakin vielä alakouluikäisillä. Isommilla sitten taas kauhuleffoja ja toisten pelottelua.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 30 Loka 2020 14:05

Mä en oo hirveemmin Halloweenia sen kummemmin viettänyt. Lähinnä jotain kauhuleffoja saattanut katsoa, jos on ollut fiilis. Pari kertaa oon kyllä ollut kavereiden Halloween bileissä, mut eipä muuta. Ostettiin avovaimon kanssa ihan huvikseen koristeeksi tällainen Luurangon pää. Ihan hauska [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 30 Loka 2020 16:42

Mie tykkään pukeutua halloweenina. Harmi vain, että herkkä nassu ei kestä kasvovärejä, niin se vähän rajoittaa kauhulookin tekoa. Mutta kivaa se pukeutuminen on silti.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 30 Loka 2020 17:07

Wendla kirjoitti:
30 Loka 2020 16:42
Mie tykkään pukeutua halloweenina. Harmi vain, että herkkä nassu ei kestä kasvovärejä, niin se vähän rajoittaa kauhulookin tekoa. Mutta kivaa se pukeutuminen on silti.
Sama täällä.

Pari vuotta sitten innostuin kauhuteemasta ja liimasin itseeni irtosilmiä. Vasta juhlien aikana muistin olevani allerginen liimalle. [smilie=a_doh.gif]
Eipä sille oikeen minkään enää tehnyt kun niiden ympärillä oli jo meikkiä ja muuta. Lopputulos oli itselle horroria, kun liima poltti ihoon pieniä haavaumia.

Ite oon käyttänyt noita maskeeraukseen sopivia tuotteita ja aloittanut ihonhoidon pari päivää aikaisemmin jos on tarvinnut vetää esim. meikkivoidepohja ja paksut pakkelit. Arjessa en meikkaa ollenkaan, jolloin koen että just se aiemmin aloitettu buustaaminen ja kunnon primerit pohjustamassa auttaa ettei iho ihan niin ota itseensä meikkikerroksista.
Vuosia sitten käytin sellaista ihanaa puhdistusmaitoa mikä katosi markkinoilta ja en ole löytänyt vastaavaa, joka olisi tarpeeksi hellävarainen, mutta tehokas meikinpoistaja. Pintakuivalla iholla vielä usein jää sitä meikkiä johonkin inhottaa jos en saa yhdellä pesukerralla pestyä kaikkia ihohuokosia puhtaiksi.
Kookosrasvaa en käytä, koska vihaan kookosta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”