Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 29 Joulu 2020 17:03

Huomenna pitäisi palata arkeen pariksi päiväksi, työt alkaa klo 8 paikkeilla. Sai 6 vapaapäivää peräkkäin, kun teen nyt tulevana viikonloppuna töitä. Tuli kyllä tarpeeseen.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 30 Joulu 2020 16:24

Hyvää uuttavuotta vaan kaikille plazalaisille jo näin päivää etukäteen! :) Huomenna lähdetään lyhyelle uv-reissulle. :tu
:trollface:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 30 Joulu 2020 20:56

Oltuani kuukauden lomalla, palasin maanantaina töihin.
Olen edelleen ihan sekaisin siitä mikä päivä tänään on.

Joulu meni onneksi aika kivuttomasti, uusi vuosi todennäköisesti samoin.
Yleensä nämä on kamalia hetkiä ja joulut ihan hirveitä.
Ihanaa kun on taas takana jotain muuta.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Tammi 2021 12:21

Taisi pistää vuoden vaihtuminen nupin vähän sekaisin. Aamu-unisena pedissä makaillessani kuulin käskyn keittää kahvia. Mekaanisesti nousin ylös ja vasta makkarin ovella tajusin, mitä olin tekemässä. Puolisokin oli ihan epäuskoinen, että mitäs helkuttia, totteliko se. :shock: Onneksi tulin kuitenkin järkiini, nappasin koirat mukaan ja häippäsin aamulenkille. Minähän en käskystä loiki. En tiedä, kumpi meistä huolestui enemmän tästä hyvin epätyypillisestä toiminnasta, minä vai puoliso. :D

Vuosi vaihtui hyvin kauniissa maisemassa. Ulkona näyttää nyt jotakuinkin siltä, miltä tähän aikaan vuodesta pitäisikin näyttää. Toki vähän pienellä haikeudella muistelen niitä lapsuuden isoja lumikinoksia, mutta nykyisin sellaiset taitavat olla aikamoinen harvinaisuus. Että kyllä nuo nykyisetkin lumet kelpaa. Rakastan sitä, että ei tarvitse kuin astua ulko-ovesta ulos, niin on heti kuin toisessa maailmassa. Ne samat reitit, joita on jo useita kymmeniä kertoja kävellyt, tuntuvat lumipeitteen ansiosta lähes kuin uusilta.

Nyt mietin syvällisesti, että pitäisiköhän noita joulukoristeita hieman karsia. Vaikea kysymys.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Tammi 2021 15:56

Tuli sitten tintattua alkoholia ihan huolella uutenavuotena. Noh, harvoinpa tuota onneksi enää niin usein. Olot oli kyllä sen mukaiset. :sick Ei tässä nyt kuitenkaan mitään tipatonta aleta viettämään, mutta samanlaisessa kunnossa ei kyllä tarvi olla kuukausiin. Ei siinä muuta syytä ole kuin se, ettei vanha enää jaksa noita olotiloja. [smilie=a_makeitstop.gif]
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Tammi 2021 18:42

Miunkin oli tarkoitus naatiskella vuoden vaihteessa juomia hieman reippaammin. Teki vain mieli tyhjentää pää täysin. Iski kuitenkin järkyttävä väsymys ja lisäksi mieliala aika matalalla, päässä liikkui vähän ikäviä juttuja. Sen verran itseäni jo tunnen, että tuossa tilassa runsas alkoholi ei todellakaan sovi minulle. Eli pari juomaa sai kuitenkin riittää. Ja ihan hyvä niin. Booli oli kyllä hyvä kirpsakka omppubooli.

Sain viimeinkin ylimääräisen randomhuoneen siivottua muuton jäljiltä. Eihän siinä mennytkään kuin päälle kolme kuukautta. Mutta nyt on sitten vieraillekin tarvittaessa oma huone.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 04 Tammi 2021 12:51

Mä join vaan alkoholitonta kuohua, mikä oli ihan riittävästi. Mulle valvominen tekee jo krapulaisen olon ja neljään asti pelattu videopeli vielä varmisti sen. Vuoden eka päivä meni vain makoillessa, toinen päivä sitten migreenissä.

Taas pitäisi töitä tehdä, mutta meidän duunitsysteemit on niin... *sensuroitu*, että tässä mä kattelen kun minuutit pyörii.
Oispa innostava duuni. Tää ei mitenkään lisää hyvinvointia olla tekemättä töitä ja vaan pyöritellään peukaloita.
Oispa duuni missä ois kiva olla, tää meinaan ei oo.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 04 Tammi 2021 15:06

Hyvää uutta vuotta kanssa plazalaiset! Tuli vedettyä pari päivää putkeen, tiukka setti, mutta tulipahan juhlittua. Heti kun pärähti tammikuun puolelle, niin sää sen mukainen. Hiihtokauden sain viimein startattua 2. päivä, mut eihän tuonne enää tarkene lähteä hiihtämään. Eiköhän tässä vielä kerkeä myöhemminkin :bidmouth:
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 06 Tammi 2021 20:08

Wendla kirjoitti:
03 Tammi 2021 18:42
Miunkin oli tarkoitus naatiskella vuoden vaihteessa juomia hieman reippaammin. Teki vain mieli tyhjentää pää täysin. Iski kuitenkin järkyttävä väsymys ja lisäksi mieliala aika matalalla, päässä liikkui vähän ikäviä juttuja. Sen verran itseäni jo tunnen, että tuossa tilassa runsas alkoholi ei todellakaan sovi minulle. Eli pari juomaa sai kuitenkin riittää. Ja ihan hyvä niin. Booli oli kyllä hyvä kirpsakka omppubooli.
Mä olen puolet vuodesta melkein absolutisti, en voi paria siideriä enempää juoda kun se vetää mielialat niin matalaksi. Kesäisin sit kestää pää paremmin, mutta aika harvoin nykyään tulee sen vertaa otettua että oikeasti humalassa olisi.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 07 Tammi 2021 23:42

Sisko on muutaman kuukauden ajan puhunut kaikista tulevaisuuden suunnitelmistaan ja miettinyt mitä sitä tehdä elämässä. Nyt hän pääsi opiskelemaan ja koska se tähtää yksityisyrittäjyyteen, pyysi hän siinä sitten ideoimaan sellaista nimeä mikä ois hyvä.
Lopputulos oli, että vaan randomilla heittelin sanoja, kunnes totesin että ihan samahan se on mikä sen verkkokaupan nimi on, kun sitten maksutapahtumissa lukee joku "Minä olin täällä oy"-tyylinen nimi, mikä ei liity mitenkään siihen kauppaan.
Lopputulos oli, että sisko ihastui just siihen mitä ihastuin ja vissiin sillä mennään.
Yritin että hei se oli vitsi, älä nimeä yritystäs vitsiksi, mutta meni ihan kuuroille korville.
Naurettiin myös miten meidän ideoista hänen miehensä jalosti vanhanaikaisia nimiehdotelmia ja sai aina semmoisen hirveän henkisen hämähäkin verkon putoamaan niskaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Tammi 2021 16:37

Selailin YouTubessa satunnaisesti videoita. Lopulta vastaan tuli lyhytelokuva. Ei tarvinnut kauan katsoa, kun havahduin siihen, että maisemat on muuten todella tuttuja. Vanhoja lukioaikojen maisemia. Niihin paikkoihin liittyy kyllä niin paljon hyviä ja kauniita muistoja. Ne olivat kyllä yhtiä elämäni parhaimpia vuosia. Takana maisemanvaihdos. Olin lopultakin löytänyt sen porukan, jonka joukkoon kuuluin. Porukka sopivasti niin outoa, että minäkin sovin joukkoon. :D Kyllä oli elämä silloin mallillaan. Toki eihän silloinkaan kaikki täydellistä ollut, olihan silloinkin omat murheensa. Kuten erittäin palava rakastuminen ja suuret sydänsurut. Voi kun olisi silloin tiennyt, että kyllä mie vuosien venkslaamisen jälkeen sen muijan nappaan, niin olisi säilynyt niiltäkin huolilta. Mutta toisaalta ihan hyvähän se kai oli kokea sellainenkin palava ja epätoivoinen rakastuminen nuoruudessa. Varsinkin, kun lopputulema oli hyvä.

Lopulta havahduin siihen, että niistä ajoistahan on kymmenisen vuotta. Herrajestas sentään. Niin kauan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Tammi 2021 18:20

Tänään tuli mietittyä, että mitenhän tyhmältä oikeasti näytän. Kerroin autokorjaamolla, että auton jarrujen varoitusvalo alkoi palaa punaisena kesken matkan. Noh, sieltä todettiin, että ei se oli varmaan vain avoimen oven varoitusvalo. [smilie=a_doh.gif] Nojaa... Olen kyllä rehellisesti sanottuna täysin uuno autojen kanssa. Mutta että nuo kaksi menisi jo sekaisin... En tiedä, miten suhtautua tähän.
Ei kai niissa jarruissa sitten kai mitään vikaa ole, jos niin sanovat. Mutta silti mietityttää. Entä jos alkaa huomenna palamaan taas, uskaltaako silloin ajaa?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 16 Tammi 2021 13:45

Wendla kirjoitti:
14 Tammi 2021 18:20
Entä jos alkaa huomenna palamaan taas, uskaltaako silloin ajaa?
Vähän myöhässä vastaus. Mutta tuollaisessa tilanteessa testaisin ekaksi, että toimiiko ne jarrut. Jos ne tuntuu pelittävän, niin uskaltaisin itse ajaa. Toki varovaisuutta noudattaen ja lähinnä taajamanopeuksissa. Ihan vaan siltä varalta, jos ne sattumalta jostain syystä yhtäkkiä eivät toimisikaan. Tuossa tilanteessa tosin kannattaisi ajaa auto mahdollisimman suoraa huoltoon, jossa voivat tutkia, että mistä jarruvalojen varoitusvalon palaminen johtuu. Itse tosin pystyt tsekkaamaan, että autossasi on jarrunesteet paikallaan. Tosin tämän ne varmaan huoltamokäynnillä jo tarkisti? :scratch En itse ole automekaanikko, joten sen kummemmin en osaa neuvoa.

Asiasta kukkaruukkuun. Mukavaa kun kelit on vähän lämmenneet. Pari päivää oli niin pirun kylmä, ettei paljoa ulkona huvittanut liikkua. Toki koiran kanssa peruslenkit, eikä Taavia tuntunut haittaavan. :D
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Tammi 2021 14:06

Skygge kirjoitti:
16 Tammi 2021 13:45
Wendla kirjoitti:
14 Tammi 2021 18:20
Entä jos alkaa huomenna palamaan taas, uskaltaako silloin ajaa?
Vähän myöhässä vastaus. Mutta tuollaisessa tilanteessa testaisin ekaksi, että toimiiko ne jarrut. Jos ne tuntuu pelittävän, niin uskaltaisin itse ajaa. Toki varovaisuutta noudattaen ja lähinnä taajamanopeuksissa. Ihan vaan siltä varalta, jos ne sattumalta jostain syystä yhtäkkiä eivät toimisikaan. Tuossa tilanteessa tosin kannattaisi ajaa auto mahdollisimman suoraa huoltoon, jossa voivat tutkia, että mistä jarruvalojen varoitusvalon palaminen johtuu. Itse tosin pystyt tsekkaamaan, että autossasi on jarrunesteet paikallaan. Tosin tämän ne varmaan huoltamokäynnillä jo tarkisti? :scratch En itse ole automekaanikko, joten sen kummemmin en osaa neuvoa.
Auto on siis torstaina ollut huollossa. Alkoi aamulla motarilla siis tuo jarrujen varoitusvalo palamaan punaisena yhteen putkeen. Pysäytin sitten laitaan ja soitin tiepalvelulle, kun en itse tiennyt, mitä pitäisi tehdä. Sieltä sitten sanoivat, että ei enää pidä ajaa yhtään. Tulivat sitten hinaamaan tuonne korjaamolle. Myöhemmin torstaina sitten soitin korjaamolle ja kysyin, että mikä tilanne. Sanoivat, että auton voi noutaa ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Sanoivat, että auton ovi oli jäänyt auki (joo takaovi oli varmaan jäänyt raolleen siinä yhteydessä, kun istuskelin takana hinausta odotellessa), että oli varmaan vain oven auki olosta varoittanut valo palanut ja mie oisin vain sekottanut sen jarrujen varoitusvaloon. Olin sitten siinä puhelimessa vähän hämmentyneenä, että ei, kyllä se ihan jarrujen varoitusvalo oli. Sen enempää en edes ehtinyt jarruista kysellä, kun jo kertoivat tehneensä ties mitä muuta sille autolle, siis kaikkea mitä en edes ollut pyytänyt ja mikä ei millään tavalla liittynyt ollenkaan edes jarruihin. Siinä sitten hämmennyin entistä enemmän, enkä enää edes siinä ymmyrkäisenä tajunnut varmistaa, että kai he nyt sentään varmistivat, että jarrujen osalta kaikki on okei. Niin puhelun jälkeen jäin sitten miettimään, että ei helevattu, toivottavasti eivät vain kuitanneet sitä jarrujen varoitusvaloa pelkästään vain sillä, että olisin luullut oven aukiolosta varoittavaa valoa jarrujen varoitusvaloksi.

Perjantaina aamulla menin sitten noutamaan autoa. Konepelti oli ylhäällä, joten mieleeni tuli sekin, että olivatkohan kuitenkin puhelun jälkeen päätyneet siihen, että parasta vielä tsekata puhelun vuoksi seuraavana aamuna, että jarrujen suhteen kaikki varmasti okei. Tokihan mahdollista, että olivat sen jo torstaina tarkistaneet, mutta eivät vain siitä puhelimessa maininneet. Mutta joka tapauksessa perjantaiaamuna sanoivat, että jarruneste ollut vähissä. Ja ilmeisesti siitä johtunutkin, koska ei ole enää valo palanut.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 16 Tammi 2021 17:40

Wendla kirjoitti:
16 Tammi 2021 14:06
Mutta joka tapauksessa perjantaiaamuna sanoivat, että jarruneste ollut vähissä. Ja ilmeisesti siitä johtunutkin, koska ei ole enää valo palanut.
On kyllä ollut mielenkiintoinen korjaamoreissu autolla, jos jarrujakaan ei heti ensi alkuun tarkastettu. Tossa on kuitenkin sellainen homma, että kyllähän asiakasta pitäisi uskoa. Jos olet huomannut, että jarrujen varoitusvalo palaa, niin silloin se palaa. Kaikki viat kun eivät ole ns. aktiivisia koko aikaa vaan voivat ilmetä ajoittain. Kummallista väittää, että "joo se oli vaan ovi on auki merkkivalo" (mikälie oikealta nimeltään tuo valo nyt onkaan :D) Mutta eiköhän ne tosiaan ole jarrut tarkistaneet. Nesteet nyt siis ainakin. On meinaan firmallekkin riskialtista väittää, että on korjattu, vaikkei olisikaan. Mainehan siinä menee ja kun jarruista kyse, niin huonossa lykyssä kuskille käy jotain. :roll: Mut hyvä, jos kaikki on nyt kondiksessa. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Tammi 2021 10:58

Skygge kirjoitti:
16 Tammi 2021 17:40


On kyllä ollut mielenkiintoinen korjaamoreissu autolla, jos jarrujakaan ei heti ensi alkuun tarkastettu.
Niinno varmaksi en osaa sanoa, että missä vaiheessa tarkastivat jarrujen osalta asian. Kokonaisuuden kannalta jäi kyllä sellainen miete mieleen, että ehkä eivät olisi alussa edes tarkastaneet. Mutta toki on olemassa sekin mahdollisuus, että olen täysin väärässä. Tärkeintä kuitenkin tosiaan se, että kaikki on nyt kunnossa.
Mieleen tuli sekin vaihtoehto, että ehkä kuulivat tuon torstain puhelun aikana, kuinka puoliso kirosi taustalla sutkot äänekkäästi kuunnellessaan puhelua. Niin ehkä sitten vainusivat tyytymättömän asiakkaan riskin ja miettivät, että ehkä parasta vielä palata sen auton pariin. :D


Ja todellakin on kyllä hyvä, että nyt on kelit lämmenneet jopa inhimilisiksi. Ne pari pahinta pakkaspäivää oli aivan järkyttäviä. Onneksi jaoimme koirien kanssa silloin näkemyksen siitä, että kauas kotoa ei muuten lähdetä. :D

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 17 Tammi 2021 18:21

Facebookissa luki, että olisi jo 2021 BB mainos pyörinyt televisiossa. Ootteko te nähneet? Itse en.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Tammi 2021 18:35

Siru84 kirjoitti:
17 Tammi 2021 18:21
Facebookissa luki, että olisi jo 2021 BB mainos pyörinyt televisiossa. Ootteko te nähneet? Itse en.
Eipä ole näkynyt. Tosin harvoin edes on tv auki, niin ei sinällään mikään ihme. Pikaisella haullakaan en videota mistään löytänyt. Eikös tuo olisi jo aikas ajoissa, jos jo nyt mainos pyörisi?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Tammi 2021 19:51

Enpä ole nähnyt minäkään. Tosin Nelosen ohjelmia tulee katsottua muutenkin todella vähän, joten ihme olisi jos olisin ko. mainoksen nähnyt. Todella ajoissa ovat liikkeellä, jos jo nyt mainostavat.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Tammi 2021 21:25

Wendla kirjoitti:
14 Tammi 2021 18:20
Tänään tuli mietittyä, että mitenhän tyhmältä oikeasti näytän. Kerroin autokorjaamolla, että auton jarrujen varoitusvalo alkoi palaa punaisena kesken matkan. Noh, sieltä todettiin, että ei se oli varmaan vain avoimen oven varoitusvalo. [smilie=a_doh.gif]
No jopas. Toi avoimen oven varoitusvalo sentään on yksi niistä, mitä useimmin näkee, niin kyllä kaikkien luulisi sen sentään tunnistavan. Enkä tiedä miten sen sitten jarruja tarkoittavaksi joku tulkitsisi. :scratch

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Tammi 2021 22:30

Marjo kirjoitti:
17 Tammi 2021 21:25

No jopas. Toi avoimen oven varoitusvalo sentään on yksi niistä, mitä useimmin näkee, niin kyllä kaikkien luulisi sen sentään tunnistavan. Enkä tiedä miten sen sitten jarruja tarkoittavaksi joku tulkitsisi. :scratch
Samaa kieltämättä tuli pohdiskeltua. Hmmm.... Tyyliin jarrut paskana, ovi auki ja pakane vielä kun ehdit, kohta rysähtää? Sellanen hieno pakokehotusvalo, voishan sellainen kai olla kätsykin. No joo, en todellakaan tiedä. :D

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Tammi 2021 12:51

Hämmentävää huomata laihtuvansa, vaikka mitään ei ole sen eteen tehnyt. Pari viikkoa sitten kiinnitin huomiota siihen, että lenkkitakki tuntuu löysemmältä kuin ennen. Tänään sitten havaitsin, että tietyt aiemmin hyvin istuneet vaatekappaleet uhkaavat alkaa valumaan. Ja kun peilistä tuli itseä pällisteltyä, niin on tuosta vatsan seudulta oikeasti tainnut lähteä jotain. Ihmeellistä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”