Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 10 Tammi 2020 11:03

Mä oon tässä viime aikoina huomannu, että mulle riittää arkisin vallan mainiosti 5-6 tuntia unta yössä. Se on myös sellainen unimäärä, ettei ole sitten iltaisin vaikeuksia nukahtaa. Viikonloppuisin nukun sitten yleensä pidemmän aikaa ja niiden unien voimalla jaksaa taas arkipäivät vähän vähemmällä unella.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Tammi 2020 13:42

Wendla kirjoitti:
10 Tammi 2020 06:55
Tsemppiä tälle päivälle, Skygge. Toivottavasti päivän lopputulokset ovat hyvät.
Kiitos. :D Jäin tosin kotiin nukkumaan, sillä oli vielä 06:30 veto ihan pois, eikä päivän toiminnasta olisi tullut mitään. Noh, kuten totesin, niin eipä tuolla onneksi ollut tänään mitään tärkeää. :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Tammi 2020 17:45

Mökillä :Love:

Meidän aurinkorantojen tähtöset (koirat) ei tosin arvosta viileää mökkiä. :D Mutta noh, kyllä tää koko ajan lämpenee.

Jännä muuten, miten niin pienet asiat voi herätellä niin kirkkaita muistoja ikään kuin väläyksittäin. Tuijotin liettä, yhtäkkiä mielessä välähti kuva edesmenneen papan kasvoista. Toimme siis kesällä tuon lieden papan entisestä kodista mökille. Tuolla liedellä oon minäkin keittänyt monet aamupuurot papalle.

Tähtitaivas näyttää muuten todella kauniilta. :Love:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 14 Tammi 2020 12:01

Wendla kirjoitti:
10 Tammi 2020 17:45
Jännä muuten, miten niin pienet asiat voi herätellä niin kirkkaita muistoja ikään kuin väläyksittäin. Tuijotin liettä, yhtäkkiä mielessä välähti kuva edesmenneen papan kasvoista. Toimme siis kesällä tuon lieden papan entisestä kodista mökille. Tuolla liedellä oon minäkin keittänyt monet aamupuurot papalle.
Tuttu ilmiö. Ollaan juotu nyt aika paljon irtoteetä, kun saatiin tosi hyvät teesiivilät jouluna, ja ollaan haudutettu sitä aina välillä mun isoäitini vanhassa teekannussa. Siitä tulee hyviä muistoja mieleen. Olen muutenkin vähän sitä koulukuntaa, etten kovin usein käy hautausmaalla, koska ne edesmenneet läheiset on mielessä aina ihan omassa arjessa ja ajatuksissa muutenkin, kun tekee eri juttuja tai käyttää tai näkee heille kuuluneita tai heiltä saatuja esineitä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Tammi 2020 21:08

Jep, esineiden lisäksi myös tietyt paikat tai tietynlaiset tilanteet tuo myös herkästi mieleen edesmenneet läheiset. Itse kuulun kuitenkin myös siihen koulukuntaan, jolle on tärkeää käydä haudalla ja pitää hauta kunnossa. Se vain on rauhoittavaa puuhaa, jotenkin myös kai jonkinlaista menehtyneiden kunnioitusta. Lisäksi toki myös ihan hauskaa, pidän erilaisista koristeiden asetteluista ynnä muusta vastaavasta. Paljon olen vienyt lyhtyjä ja pikkupatsaita isovanhempien haudalle. Kukkiakin voisin viedä, mutta muut ehtivät aina ensin. Tosin yhden häidemme koristekimpuista kyllä kesällä toimitin sinne.
Mutta siis kokonaisuudessaan siitä tulee hyvä mieli, kun hauta näyttää nätiltä ja siltä, että siitä on pidetty hyvää huolta.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 01 Helmi 2020 16:55

Olen pitkän tauon jälkeen tehnyt käsitöitä. Sain syksyllä töistä heijastinlankaa, niin neuloin siitä ensin pipon. Sitten hävitin sormikkaani, niin piti tehdä uudet. Sen jälkeen halusin harjoitella kuvioneuletta, niin tein toisen pipon. Nyt aloitin tytölle kaulaliinaa, kun hän sanoi että heijastinlangasta tehty kaulaliina olis kiva, ja mulla on sitä töistä saatua lankaa vielä jäljellä...

Se on kivaa puuhaa, mutta mulla menee hartiat ihan jumiin siitä. Tarvinnut sen takia pitää vauhti aika maltillisena, kun meinasi migreeni iskeä ihan vaan sen jumituksen takia. Ostin sit sporttipassin jämillä jonkun liikkuvuus- ja venyttelykurssin tms, niin tarvii muistaa sitä hyödyntää. Kyllä se on auttanut, niin eiköhän sen muista ainakin siinä vaiheessa kun ei taas pää meinaa kääntyä ja sahalaidat vilkkuu silmissä. :noup:

Mulla tulee yleensä neuloessa kivoja muistoja lapsuudesta, mummini ja isomummini tekivät paljon käsitöitä ja sitä oli kiva seurata. Se on varmaan osasyy siihen, miksi tykkään siitä, saa muistella heitä samalla, ja sitten saa aikaan jotain ihan konkreettista. Töissä kun kaikki on aika abstraktia, tapahtuu koneella ja verkossa, niin siellä ne aikaansaannokset ei ole niin kouriintuntuvia.

Mietin että tarvii liittyä Facebookissa johonkin hyväntekeväisyysneulontaryhmään, kun en oikein keksi kenelle muuten mitään tekisin. Äitini on sen verran tehokkaasti täyttänyt omat ja läheisten villasukkatarpeet, eikä tuotantolinja osoita hidastumisen merkkejä. :D

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Helmi 2020 19:35

Anopin neuletöitä on toimitettu ihan urakalla vähävaraisten ruokatapahtumiin. Kai niillä tapahtumilla joku virallisempikin nimi on, mutta sitä en tiedä. Mutta sieltä todennäköisesti ovat päässeet hyötykäyttöön.

Meillä on täällä pieni dilemma. Puolison ystävän mies on päättänyt, että puoliso tarvitsee ihan kunnon pelitietokoneen. Aikoo sitten koota sen puolisolle. Ihan kiva juttu, mutta mihin ihmeeseen me se mahdutetaan? Voi olla, että joudun luopumaan tilavasta työpöydästäni...Nyyhkistä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 04 Helmi 2020 10:48

Tossa meidän parkkiksen vieressä on tollainen hyvän kokoinen pikku metikkö/pusikko. Siinä on ollut hyvä käydä koirun kanssa ulkona. Jo ennen koirankin tuloa tykkäsin, että siinä on tollasta kivaa maisemaa, kun on vähän puuta ja puskaa. Nyt kun käytiin koiran kanssa aamukävelyllä siinä, niin huomasinpa sitten että sinne on työukot käyny laittamassa keppejä ja maalannut merkkejä sinne.

Taitavat rakentaa kerrostalon tuohon. [smilie=thefinger.gif] Ei siinä mitään, mutta hyvä maisemointi ja koiran ulkoilutuspaikka menee siinä sitten. Maisematkin huononee. Asun tosin ylimmässä kerroksessa (7.) mutta kyllä tuo nyt silti pilaa maisemaa, sikäli mikäli siihen nyt talo tulee. Toivottavasti tekisivät ennemmin siihen parkkipaikan noille jotka asuu kadun toisella puolella, eikä mitään kerrostaloa. Se olis pienempi paha. :roll:
:trollface:

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 04 Helmi 2020 14:00

Täällä kans nousee tornitaloja joka kulmalle ja mitä pienemmille tonteille. Parkkipaikkoja sitten ei ihan samassa suhteessa olekaan...
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 04 Helmi 2020 16:44

Mour kirjoitti:
04 Helmi 2020 14:00
Täällä kans nousee tornitaloja joka kulmalle ja mitä pienemmille tonteille. Parkkipaikkoja sitten ei ihan samassa suhteessa olekaan...
Tätä mäkin mietin. Tossa kadun toisella puolella on tosiaan muutama talo ja heillä ei ole kuin yksi pieni parkkihalli. Tällä alueella muutenkin on parkkipaikat asukkaille vähän kiven alla niin sanotusti. Onhan tossa kadulla ihan hyvin kiekollisia kadunvarsipaikkoja, mutta asukkaat toki pitää niissä omia autojaan ja vierailijoille yms. on varsinkin viikonloppuisin tuurista kiinni josko olisi muutama paikka tyhjänä. Sen takia tuohon pitäisikin rakentaa ennemmin uusi parkkipaikka, eikä kerrostaloa. Mutta eiköhän siihen joku kerrostalo nouse. :roll:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Helmi 2020 17:03

Vähänkään isommissa kaupungeissa taitaa olla yleinen ongelma, että parkkipaikkoja on ihan liian vähän.

Täällä meidän kotipihassa on onneksi aina vapaita paikkoja. Ja jos jostain syystä paikat loppuisivatkin kesken, niin tien toisella puolella on käytännössä rajattomasti kaupungin parkkipaikkoja, joissa auto voi kököttää ihan niin kauan kun vain sattuu huvittamaan.

Ostinpa puolisolle vähän etukäteen ystävänpäivälahjan, toisin sanottuna pelituolin. Laitoin hänet kyllä kantamaan lahjansa itse kotiin ja nyt sitten istun itse hieromatuolissa katsomassa, kun hän kokoaa tuota kapistusta. :D

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 04 Helmi 2020 17:09

Hieromatuoli kuulostaa sellaiselta pakko saada-jutulta! Meillä oli joskus joku siirrettävä, hierova "päällinen", mutta oli ruma ja epäkäytännöllinen.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Helmi 2020 17:40

Tääkin on tuollainen siirrettävä päällinen, mutta ihan kiva. Tosin tässä meidän versiossa on se ikävä puoli, että ei hiero niskoja. Niskat on miulla aina se eniten hierontaa kaipaava alue. Mutta ilmaiseksi saatu, joten en valita.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 04 Helmi 2020 18:15

Tämmöisestä tuolista mä oon välillä haaveillut. Joskus istunut tuollaisessa ja on muuten hyvä vehje! Harmi vaan, että hintaa on ihan mukavasti, niin ei ole viitsinyt ostaa. [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 04 Helmi 2020 21:36

Mä en pysty käyttämään noita shiatsutuoleja, kun niistä tulee matkapahoinvointia. :noup: [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 05 Helmi 2020 08:52

Skygge kirjoitti:
04 Helmi 2020 18:15
Tämmöisestä tuolista mä oon välillä haaveillut. Joskus istunut tuollaisessa ja on muuten hyvä vehje! Harmi vaan, että hintaa on ihan mukavasti, niin ei ole viitsinyt ostaa. [smilie=a_tongue.gif]
Tuo on aika lailla samankaltainen kun tää meidän vehje, tosin vaan reippaasti kehittyneempi.
Tää on kyllä hyvä, kun on asetettuna ihan kunnon nojatuoliin, jossa saa vielä jalatkin mukavasti ylös. Oon ottanut tavakseni ottaa tässä jokaisena aamuna 15 minuutin hieronnan. Rentouttaa mukavasti aina aamulenkin jälkeen.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 18 Helmi 2020 13:37

Ollaan menossa työporukalla tutustumaan virtuaalitodellisuuteenn loppuviikosta. Ei ole aiemmin tullut kokeiltua, niin kiinnostaa kyllä. Mulla on aika absurdi taipumus matkapahoinvointiin, en esimerkiksi pysty pelaamaan 3D-ajopelejä, kun niistä tulee huono olo. Tarvii valita tuolta siis joku sellainen, missä ei maisemat vilistä silmissä...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Helmi 2020 17:08

Tuo virtuaalitodellisuus kuulostaa kyllä jännältä. Varmasti kokeilemisen arvoinen.

Minun viimeisin jännä kokeilu on jääkellunta virrassa joitain päiviä sitten. Oli kyllä kiva kokemus. Yhessä kohtaa oli aika kova virta. En saanut siinä kohtaa olemattomilla voimillani yhtään ohjattua itteäni oikeaan suuntaan , vaan meinasin ajautua sinne kaikkein kovimman virran vietäväksi. Mutta onneksi sain puolison jalasta kiinni, se sit sai kiskoa miuta lähemmäs rantaa. :D
Mutta kivaa oli, voisin mennä vaikka uudestaan.

Ihanaa, huomenna vapaapäivä. :Love: Ja muutenkin viikon loma alkaa ihan pian. Mitähän sitä lomalla keksisi?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 02 Maalis 2020 13:09

Viikon päästä verikokeisiin. Tässä vähän terveyshuolia ollut ja katsellaan, että onko rauta- ja hemoglobiiniarvot nousseet. On ne, koska aiheuttaja on kontrollissa ja rautaa syöty. Eri juttu vain, että paljonko. :roll: Eipä sillä väliä, onko ne ees paljon nousseet, kunhan eivät ole laskeneet ja sitä ne ei kyllä ole, kun olokin kohentunut. Vaikkei mulla muita oireita oikeastaan ollut kuin kalpeus ja nyt huomannut, että oon vähän virkeämpi. :roll:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 02 Maalis 2020 17:02

Hemoglobiiniarvojen kanssa tappelu on kyllä syvältä. Aikoinaan tappelin niitten kanssa koko ajan, vähän väliä sai olla vetämässä jotain rautatabuja. Yritin kolme kertaa mennä luovuttamaan vertakin, mutta sitten meni hermot, kun ei minun vereni koskaan kelvanneet. Nyt on kyllä hempparit ollu viimevuosina kunnossa, johtunee varmaan siitä, että olen joutunut puolison "pakkoruokintaan". Tai no joutunut ja joutunut, hyvähän se oikeasti on syömistäkin harrastaa.
Hei, nythän voisi jopa testata, että jospa viimeinkin vereni kelpaisi! Tosin se piikki ei hirveesti houkuta, mutta eiköhän siitä hengissä selviä.

Voihan elämä... Tämä lyhkäisyys ja pyöreiden kasvojen yhdistelmä on kyllä jännä. Asiakas taisi juuri luulla minua jotain lähemmäs kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin olen. Puhui kuin lapselle. Eikä siis varsinaisessa negatiivisessa mielessä, ei siis puhunut kuin tyhmälle. Mutta oli hyvin huolehtivan oloinen, tietyllä tapaa se oli jopa herttaista. En oikein tiedä, pitäisikö tässä olla harmissaan, huvittunut vaiko tyytyväinen siitä, että minua ilmeisesti luultiin reippaasti nuoremmaksi. Noh, ehkä olen kaikkea samaan aikaan. :D

Mites muuten Marjon virtuaalitodellisuuteen tutustuminen meni? Millaista oli, tykkäsitkö? (:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 02 Maalis 2020 18:10

Minäkään en kelpaa verenluovuttajaksi, koska hemppari on luonnostaankin niin matala. Rautakuurilla olen ollut säännöllisen epäsäännöllisesti teini-iästä saakka ja varsinkin raskauksien aikana on ollut ongelmia tässä. Ihan rautatankkauksessakin olen käynyt. On kyllä ylimääräistä hommaa tuo matalan hemoglobiinin kanssa temppuilu. Aina se laskee vähän huomaamatta, sitten kärsii oireista ihan liian pitkään ennen kuin lamppu syttyy ja muistaa, mistä taas todennäköisesti on kyse... No, ehkä oppia ikä kaikki tässäkin asiassa?

Me aloitettiin kollegoiden kanssa Neljän tähden illallinen -formaatin tyylinen harrastus, eli käydään vuoroviikoin toisillamme kylässä ja emäntä tai isäntä kokkaa sitten kolmen ruokalajin illallisen vierailleen. Vielä olis omalta osalta teema ja menu hakusessa, haluaisin, että ruoanlaitossa olisi sopivasti haastetta ja teema selkeä ja sillä tavalla helposti toteutettavissa oleva, että sen voisi ulottaa paitsi ruokaan, myös kattaukseen ja muuhun koristeluun. Ideoita? En haluaisi mitään maata teemaksi, vaan jotain ihan muuta.
:thumbsup

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 03 Maalis 2020 11:19

Wendla kirjoitti:
02 Maalis 2020 17:02
Mites muuten Marjon virtuaalitodellisuuteen tutustuminen meni? Millaista oli, tykkäsitkö? (:
Joo tykkäsin kyllä, kun opin ensin käyttämään niitä härveleitä. :D Silloin illalla kun pääsin kotiin, surffailin netissä ja tutkin millaista valikoimaa ja missä hinnoissa on tarjolla, mutta tuskin tulee oikeasti mitään hankittua, kun menee päälle 500 euron sellainen setti joka mulle kelpaisi, enkä tiedä kuinka moneen kertaan sitä tulisi alkuinnostuksen jälkeen käytettyä...

Lapsille ja miehelle kyllä ehdotin, että mennään joku kerta käymään yhdessä siellä. (:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”