Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Marras 2019 18:59

No pöh, joulukoristeethan just piristää ja erityisesti jouluvalot on aivan ihania syksyn pimeydessä. :Love: Mutta joo, minä lähden sitten takaisin joululandiaani. :bidmouth:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Marras 2019 20:11

Meilläkin on jo kuusi koristeltuna ja valot ikkunassa!

Toki itse kutsun niitä sesonkivaloiksi enkä jouluvaloiksi, jotta saan tekosyyn pitää niitä ikkunassa pääsiäiseen asti... Venytän sesonkien hyvät puolet mahdollisimman pitkäksi :D
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Marras 2019 20:44

Miekin oikeastaan kutsun noita valoja yleensä tässä vaiheessa syysvaloiksi. Mutta joulukuusi ei ehkä taida enää mennä läpi syyskuusena tai halloweenkuusena. :bidmouth:

Joulukuusen lisäksi olen hyvin tyytyväinen olkkarin ikkunassa olevaan jättimäiseen tähteen, makkarin ikkunaa kiertävään sateenkaaren väreissä loistavaan valonauhaan, keittiön loistavaan kettupatsaaseen sekä parvekkeella olevaan kehikkoon, johon asensimme valoketjun. Ihanaa saada viimeinkin partsille valot :Love:

Onhan noita valoja täällä jo enemmänkin, mutta nuo nyt on lempparini. Ihan kaikkia en ole vielä edes laittanut.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Marras 2019 09:28

Wendla kirjoitti:
14 Marras 2019 15:47
Voin kuvitella, että nuo kuntoutusselvitykset on kyllä melkoisia pläjäyksiä. Toivotaan kuitenkin, ettei reumaa löydy. Ja jos se pysyvä eläke sitten vaikka napsahtaisi.
Joo onhan noi aika raastavia silleen, etenkin ku ei voimat meinaa riittää. Mut saapahan sentään asioita etiäpäin. Joo eipä tässä oikeen muuta odota, kun tuota pysyvää eläkettä. Siihen on kuitenkin kovat kriteerit, mutta hyvä että näitä nyt tosissaan selvitellään. Vaatisi tosiaan melkoisen lottovoiton, että pystyisin edes osatyökykyisenä jotain tekemään. Mutta joo, aika näyttää mihin tässä edetään, enkä viitsi tuosta mitään hirveetä stressiä ottaa.

Mingviini kirjoitti:
14 Marras 2019 20:11
Meilläkin on jo kuusi koristeltuna ja valot ikkunassa!
Ootte te hulluja. [smilie=a_chuckle.gif] Mä just tällä viikolla näin, että pari naapuria on koristellut parvekkeensa jouluvaloilla. Ootko mun naapuri? [smilie=a_happyhappy.gif] No ei vaan, ei se väärin ole. :) Itse oon vaan sellainen, etten pahemmin jouluksi koristele. Yleensä en joulua tosin kotona vietäkkään, vaan tulee lähdettyä vanhempien ja siskojen luo pohjanmaalle. Sama juttu tänä vuonna. :tu
:trollface:

Avatar
Nukke1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 25 Elo 2014 14:52

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nukke1 » 15 Marras 2019 10:05

Mä laitan valot jo lokakuussa kun alkaa illat pimenemään. Toki ne ei ole nimeltään jouluvalot vaan kaamosvalot tai talvivalot :umh:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Marras 2019 12:02

Ihanaa huomata, että en ole ainoa, joka on jo valoja laitellut. Tosin kyllä sitä jo huomaa keskustassa kävellessään, että koko ajan tulee vain enemmän ja enemmän valoja ihmisten ikkunoihin ja parvekkeille. Niistä tulee hyvä mieli.

Nyt on käytetty autokin korjaamolla. Muruseni liikkuu taas sulavasti ilman ulinoita. Tuo auto on kyllä niin ihanan helppo ja kevyt ajaa. Kuin minua varten luotu.

Näin muuten yöllä jännää unta, olin päässyt bb-taloon. Se oli hyvä uni. Valitettavasti vain heräsin kesken, kettuunnuin kuin ajattelin, että nyt jäi unikin pahasti kesken. Sitten nukahdin kuitenkin uudestaan ja onneksi uni vielä jatkui siitä.

Onko täysin kahjo, jos ihan oikeasti unelmoi taloon pääsystä?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Marras 2019 12:21

Wendla kirjoitti:
15 Marras 2019 12:02
Onko täysin kahjo, jos ihan oikeasti unelmoi taloon pääsystä?
Tuskinpa. Joskus itsekin nähnyt unia, että oon ollut BB-talossa. Varsinkin 2011 aikoihin tuli nähtyä, kun silloin hain taloon. Hain myös kaudelle 2012. Ehkä haen ensi kaudelle. ;) Vakavasti pohtinut tuota, että jos hakisi kolmannen ja viimeisen kerran. :scratch
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Marras 2019 12:39

Skygge kirjoitti:
15 Marras 2019 12:21
Wendla kirjoitti:
15 Marras 2019 12:02
Onko täysin kahjo, jos ihan oikeasti unelmoi taloon pääsystä?
Tuskinpa. Joskus itsekin nähnyt unia, että oon ollut BB-talossa. Varsinkin 2011 aikoihin tuli nähtyä, kun silloin hain taloon. Hain myös kaudelle 2012. Ehkä haen ensi kaudelle. ;) Vakavasti pohtinut tuota, että jos hakisi kolmannen ja viimeisen kerran. :scratch
Noni, en ole siis ainakaan ainoa kahjo täällä. :D
Muistan kun joskus 2012 mietin, että olisi ihan siistiä päästä taloon. Mutta silloin se oli vielä sellaista leikkimielistä ajattelua, en oikeasti silloin ihan täysin vakavissani miettinyt, että voisin ihan aikuisten oikeasti mennä taloon. Nyt ajatukset on jo alkanut kääntyä siihen suuntaan, että voisin jopa harkita vakavissani hakemista, jos vain seuraava kausi tulee.
Kerroin bb:tä seuraavalle äidilleni, että voisin vakavasti harkita taloon hakemista. Äiti järkyttyi jo siinä vaiheessa syvästi, saisi varmasti oikeasti jonkin kohtauksen, jos joskus taloon pääsisin. Noh, äidin onneksi taloon on vaikea päästä. :bidmouth:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Marras 2019 14:53

Mä en kyllä pystyis menemään BB-taloon. En kestäis sitä tylytystä mitä somessa sais kaikesta tekemisestään.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Marras 2019 14:58

Risto kirjoitti:
15 Marras 2019 14:53
Mä en kyllä pystyis menemään BB-taloon. En kestäis sitä tylytystä mitä somessa sais kaikesta tekemisestään.
Jep, tuo on kyllä totta, että somessa tulee välillä aika rankkaakin settiä asukkaita kohtaan. Käsittääksenihän asukkaita yleensä kai kehotetaan, että ei kannata lueskella itsestä somessa kirjoitettuja juttuja. Mutta ei varmasti ole aina ihan helppoa vastustaa kiusausta, sitä paitsi osasta kommenteista asukkaat voisi varmasti myös saada ihan hyvää palautetta, johon peilata itseään. Mutta etukäteen on varmasti aika vaikea suodattaa asiattomia törkykommentteja ihan asiallisista kommenteista. Ja vaikka törkykommentit mielestäni kertovatkin yleensä enemmän kommentoijasta kuin asukkaasta itsestään, niin voin kuvitella, että kyllä sellaisten kommenttien lukeminen varmasti sattuu ja voi käydä itsetunnonkin päällle, jos niitä paljon tulee vastaan.

Joskus sitä oikeastaan on itsekin täällä kirjoittaessaan havahtanut siihen, että minähän kirjoitan oikeasti ihan aidoista, elävistä ja tuntevista ihmisistä. Tietyllä tapaa se tuntuu jopa lähes sairaalta, että minäkin täällä ruodin pikkutarkasti toisten ihmisten tekemisiä, olemusta ja persoonaa. Mutta toisaalta sepä kai onkin iso osa bb:n ideaa: kytätä erilaisia ihmisiä, elää sitä menoa mukana ja muodostaa tapahtumista ja asukkaista erilaisia näkemyksiä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Marras 2019 18:25

Wendla kirjoitti:
15 Marras 2019 14:58
Jep, tuo on kyllä totta, että somessa tulee välillä aika rankkaakin settiä asukkaita kohtaan.
Se on kyllä välillä ihan sairasta minkälaista settiä ihmiset kirjoittaa jostain niinkin tärkeästä asiasta kuin Big Brother. Onneks täällä Plazalla keskustelu pysyy suht järkevällä tasolla modejen (en tarkoita nyt itseäni) ansiosta. Välillä vaan mietityttää että miten ihmeessä jonkun BB-asukin sanomiset tai tekemiset voi mennä niin tunteisiin, että tulee sanottua aivan hirveitä asioita.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 15 Marras 2019 19:01

Risto kirjoitti:
15 Marras 2019 14:53
Mä en kyllä pystyis menemään BB-taloon. En kestäis sitä tylytystä mitä somessa sais kaikesta tekemisestään.
En kans. Olen niin utelias, että en pystyisi jättämään niitä juttuja lukematta kuitenkaan. Ja sit olen kyllä niin introvertti, etten jaksaisi olla noin tiiviisti kenenkään kanssa noin pitkään (tai edes sitä viikkoa...).

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 16 Marras 2019 10:22

Skygge kirjoitti:
15 Marras 2019 09:28
Mingviini kirjoitti:
14 Marras 2019 20:11
Meilläkin on jo kuusi koristeltuna ja valot ikkunassa!
Ootte te hulluja. [smilie=a_chuckle.gif] Mä just tällä viikolla näin, että pari naapuria on koristellut parvekkeensa jouluvaloilla. Ootko mun naapuri? [smilie=a_happyhappy.gif] No ei vaan, ei se väärin ole. :) Itse oon vaan sellainen, etten pahemmin jouluksi koristele. Yleensä en joulua tosin kotona vietäkkään, vaan tulee lähdettyä vanhempien ja siskojen luo pohjanmaalle. Sama juttu tänä vuonna. :tu

En valitettavasti ole naapuri, mulla ei nimittäin ole parveketta :D Terassi ja piha saavat valonsa, kunhan ainakin kaksi muutakin naapuria ovat laittaneet - mähän siis olisin laittanut jo ulkokoristeetkin, mutta mies ei kuulemma haluta, että ollaan "se talo" kadulla, niin päädyttiin tällaiseen kompromissiin. Ei siis halua tunnustaa julkisesti, että vaimonsa on jouluhihhuli... [smilie=a_chuckle.gif]

Mekin varmaan töiden salliessa tehdään reissut perheiden luo Pohjanmaalle ja Savoon joulun välipäivinä, mutta itse joulu vietetään nyt kolmatta kertaa ihan omalla porukalla. Ihana rauha! Tai näin mä aina ajattelen, kahden lapsen kanssa se sellainen autuas joulurauha ei ehkä aina ihan toteudu kuitenkaan...

Tuohon BB-taloon menosta, mä ainakin vakavissani harkitsen hakua mahdolliselle ensi kaudelle. Monesti aiemminkin yllytetty, mutta nyt vasta on kiinnostus herännyt, että mitä jos ihan oikeasti yrittäisi. Riskinä tosin on, että päätyisin asukkaana sinne keittiö-kodinhoito-osastolle huolehtimaan huushollista ja leipomaan niitä iänikuisia sämpylöitä.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Marras 2019 19:09

Meillä puoliso aina pudistelee päätään ja jupisee itsekseen minun valohömpötyksilleni. Jokunen viikko sitten meillä oli vakava leikkimielinen riita siitä, että ovatko nuo nykyiset valot syysvaloja vaiko muka jouluvaloja. Nythän on syksy, tottakai nuo on syysvaloja, kai tyhmänkin se jo pitäisi tajuta [smilie=a_chuckle.gif] Jouluvaloja ne on sitten joulun alkaessa lähestyä.

Ja silti tuo uuno jupinoistaan huolimatta hommaa valoja ja ripustelee niitä pyytämättäkin. Toisin sanottuna hemmottelee minua pilalle. :Love: :D

Me lähdetään jouluksi Karjalaan. Mennään puolison suvun luokse, siellä on joka vuosi kolmepäiväinen joulujuhla. :tonttu :Cheers: Sen juhlinnan jälkeen kyllä aina vähän väsyttää, vaikka ihan kivaa onkin.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 28 Marras 2019 10:11

Saiskohan sitä vielä tänä vuonna täyteen 2000 viestiä? :scratch Tämä on viesti nro 1967. Muutama viesti tulee kirjoitettua viikossa. Vähän siinä ja siinä. Jos jotain BB-uutisia pukkaa ulos, niin sitten menee heittämällä rikki. Nyt on tosiaan vähän hiinä ja hiinä. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Marras 2019 10:46

2000 viestiä oiskin jo aika kiitettävä summa.

Aloin katsomaan YouTubesta uudestaan tämän vuoden BB:n 24/7 videoita. Jumaloin häntä, joka on nuo videot tuonne laittanut :bow:
Minulla ei siis ollut kauden alkupuolella 24/7 vielä itselläni. Nyt on jännä huomata, että kun olen katsonut alkupuolen livelähetyksistä pidempiä pätkiä, niin näkemykseni jokaisesta asukkaasta on muuttunut positiivisemmaksi, jopa niin sanottujen inhokkieni kohdalla.

On se jännä, miten herkästi sitä tekee ihmisistä jo aika nopeasti erilaisia päätelmiä hyvinkin pienen tietomäärän perusteella. Havaitsin itsestäni, että olen tehnyt osan asukkaiden kohdalla jo alussa turhan yksinkertaistavia päätelmiä. Ja sitten kun se ennakkokäsitys on ehtinyt muotoutua, niin siitä ei ole sitten päässyt kovinkaan helposti irti. Näin on käynyt siitäkin huolimatta, että itse jopa tietoisesti pyrin välttämään tällaisia yksinkertaistavia päätelmiä. On mielenkiintoista miettiä, että miten erilaisia näkemykseni joistain asukkaista olisivatkaan voineet olla, jos olisin alusta alkaen seurannut heitä 24/7, enkä vain pienissä pätkissä leikatuissa koosteissa.

Samalla tuli laajemminkin mieleen se väittämä, että usein ennakkoluulot joitain ihmisiä ja/tai ihmisryhmiä kohtaan voivat selittyä paljon myös tiedon puutteella. Kun ei tiedä kun hyvin vähän, niin herkästi tekee yksinkertaistavia yleistyksiä. Näin on tainnut käydä omalla kohdallani ainakin parisen kertaa elämässä. Varmaan useamminkin, mutta aina sitä ei vain valitettavasti tiedosta. Ei vaikka miten yrittää olla herkkänä ja kriittisenä omaa ajatteluaan kohtaan.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 28 Marras 2019 21:16

Wendla kirjoitti:
28 Marras 2019 10:46
2000 viestiä oiskin jo aika kiitettävä summa.
Joo etenkin, kun ottaa huomioon, että itellä oli totaalinen kirjoitustauko BBPlazalle sinä aikana, kun oli tää viiden vuoden tauko. Laskeskelin siis, että yhden kauden aikana on tullut paukutettua noin 400 viestiä plazalle per kausi. :D Jotain 1500-1700 viestiä taisi olla kirjoitettua ennen tätä kautta.
Wendla kirjoitti:
28 Marras 2019 10:46
Aloin katsomaan YouTubesta uudestaan tämän vuoden BB:n 24/7 videoita.
Itse en ole tämän kauden pätkiä kauden jälkeen katsonut. Ei pysty, tulee vaan taas BB-kuume ja juuri edellisestä BB-krapulasta toipunut. [smilie=a_tongue.gif] On mulla tosin Elisa Viihteessä kaikki kauden jaksot + sunnuntain livet tallessa. Ehkä katson noita joskus, ehkä en. Todennäköisesti en, mutta onpahan jonkun aikaa tallessa... :roll:

Youtuben maailmassa on tullut tosin aika paljon pyörittyä nyt, kun aikaa on ollut. Siinä saa kyllä hyvin kulutettua aikaa, jos on tylsää ja ei keksi tekemistä. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Marras 2019 21:48

Täällä ei oo oikeestaan missään vaiheessa BB-kuume edes laskenut. On se vakava sairaus. :D

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 29 Marras 2019 08:50

Wendla kirjoitti:
28 Marras 2019 21:48
Täällä ei oo oikeestaan missään vaiheessa BB-kuume edes laskenut. On se vakava sairaus. :D
Mulle se on lääke. :D Syksy sujui paljon paremmin siihen asti kunnes BB loppui, sen jälkeen on taas ollut sellainen eniten v*tuttaa kaikki -fiilis. Mutta ehkä tää tästä, "jo" kuukauden päästä alkaa päivät pitenemään... (Sitä ei mietitä että siihen asti ne vielä nykyisestä lyhenee. [smilie=a_listenuppunks.gif] :sad55:)

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Marras 2019 19:01

Onhan siinä bb:ssä kieltämättä kyllä lääkinnällinenkin vaikutus.

Hyi helkutti, mikä keli ulkona. Loskaa ja räntää. Lopputulos olisi ollut ihan sama, jos olisi vain kiskonut lenkkivaatteet päälle ja kävellyt suoraan suihkuun.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 29 Marras 2019 20:51

Just hyvä keli. Täällä muuttui jo lumeksi. Tosin eipä noi kauaa pysy maassa, jos ei huomenna oikeasti ole pakkasta.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Joulu 2019 15:37

Ihanaa ensimmäistä advettisunnuntaita, Plazan väki :Love:
Ensimmäinen suklaakalenterin luukku avattu, sieltä tuli porot. Koskaan ei ole liian vanha suklaakalenterille.
Ja pian alkaa torttujen teko ja jumalaton mättäminen. Toivottavasti onnistuvat tällä kertaa yhtä hyvin kuin viimeksi. On se torttujenkin teko tarkkaa puuhaa. Aavistuskin liian kauan uunissa, niin niistä tuleekin vain ihan jees torttuja.

Tänään pitäisi vetää uusi väri päähän. Ajattelin kerrankin ottaa jonkun aika turvallisen ja tavallisen värin. Pitääpä katsoa miltä näyttää.

Voisi laittaa kynttilät palamaan. Puoliso osti aivan ihanat tuoksukynttilät Ikeasta. Yleensä en tuoksukynttilöistä niin välitä, niissä kun on yleensä ihan ylivoimakas tuoksu, mikä käy päähän. Mutta näissä on just hyvällä tavalla hento tuoksu, että sen juuri ja juuri haistaa välillä, mutta ei niin voimakkaasti, että pää posahtaa. Tuoksuina kirpeä omena ja vaniljajäätelö :Love: Kummanhan tuoksun valitsisi?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”