Online meetti

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 08 Joulu 2019 13:16

DosterMan kirjoitti:
07 Joulu 2019 22:37
Ollu vaikka mitä Gateja viemässä huomiota mm. #HaavistoGate ja #TissiGate, kolmannelle gatelle ei taida olla tagia, mut se on se demari/vihreä Veijo ja räppäri Bentso
Ja jossain taustalla pyörii tietty edelleen myös muodolliset mutta mahdollisimman nopeat hallitusneuvottelut, joissa väistyvä, epäluotettavana pidetty pääministeri häärää hallitustunnustelijana -gate ;)

Gate-rikas viikonvaihde tämä Suomi 102!
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2019 19:24

Se ois kunnon Snooker maratonia. Tässä pari viikkoa seurannut UK Championshippiä. Tänään huipentuu finaaliin. Ding Junhui - Stephen Maguire ekan jakson jälkeen 5-3 Dingille. Toivon Maguiren hoitelevan tän, niin hienosti pelasi eilen Allenia vastaan. Huomenna sitten Scottish Open turnaus. Näin snookerin ystävänä hyvä, että näitä tulee paljon. :tu

Ensi viikolla sitten lääkärikäynti tiistaina, röntgeniin ja verikokeisiin. Torstaina fyssarille ja perjantaina kuntoutusselvityksen psykologiset testit. :roll: Kohtahan se on joulukin perhana. :P
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Joulu 2019 19:41

Täälläkin pitäisi kai varailla tk:hon/lääkärille/jonnekkin aikaa. Tilanne on menossa aika hurjaksi, kun olen viimeaikoina heräillyt jotain lähemmäs kymmenen kertaa yössä, uudelleen nukahtaminen todella vaikeaa. Päivät menee väsymyksen takia ihan sumussa, lisäksi jatkuva väsymys alkaa vaikuttaa jo mielialaan, kaikki tunteet iskee 100 kertaa voimakkaampina. Paree katkaista kierre nyt, kun tilanne ei ole vielä päässyt ihan kaottiseksi.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2019 19:49

Wendla kirjoitti:
08 Joulu 2019 19:41
Täälläkin pitäisi kai varailla tk:hon/lääkärille/jonnekkin aikaa. Tilanne on menossa aika hurjaksi, kun olen viimeaikoina heräillyt öisin kymmeniä kertoja, uudelleen nukahtaminen todella vaikeaa.
Tää on tuttua. Hassunhauskaa varsinkin, kun kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä + uniongelmista niin ei oo mikään maailman mukavin yhdistelmä. Ootko kokeillut melatoniinia? Ilman reseptiä saa apteekista 3mg melatoniineja. Itellä on ihan resepti kirjoitettu, kun lääkäri ei enää bentsoja suositellut univaikeuksiin. Ite syön päivittäin 5-10mg melatoniinia ja noilla saan suhteellisen hyvin nukuttua. En tosin aina, mutta pääsääntöisesti kyllä.

Ilman mitään apuja en pystynyt juurikaan nukkumaan. Nukahtaminen oli todella vaikeaa ja heräilin parin tunnin välein 30-60 minuutiksi. Eli mun kokemuksen mukaan vahva annos melatoniiniakin saattaa jo auttaa univaikeuksiin.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Joulu 2019 20:08

Skygge kirjoitti:
08 Joulu 2019 19:49
Wendla kirjoitti:
08 Joulu 2019 19:41
Täälläkin pitäisi kai varailla tk:hon/lääkärille/jonnekkin aikaa. Tilanne on menossa aika hurjaksi, kun olen viimeaikoina heräillyt öisin kymmeniä kertoja, uudelleen nukahtaminen todella vaikeaa.
Tää on tuttua. Hassunhauskaa varsinkin, kun kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä + uniongelmista niin ei oo mikään maailman mukavin yhdistelmä. Ootko kokeillut melatoniinia? Ilman reseptiä saa apteekista 3mg melatoniineja. Itellä on ihan resepti kirjoitettu, kun lääkäri ei enää bentsoja suositellut univaikeuksiin. Ite syön päivittäin 5-10mg melatoniinia ja noilla saan suhteellisen hyvin nukuttua. En tosin aina, mutta pääsääntöisesti kyllä.

Ilman mitään apuja en pystynyt juurikaan nukkumaan. Nukahtaminen oli todella vaikeaa ja heräilin parin tunnin välein 30-60 minuutiksi. Eli mun kokemuksen mukaan vahva annos melatoniiniakin saattaa jo auttaa univaikeuksiin.
Voin kuvitella, että kansisuuntainen mielialahäiriö yhdistettynä uniongelmiin ei välttämättä ole se kaikein otollisin yhdistelmä.
Melatoniiniä voisi kyllä tosiaan kokeilla, siitä saattaisi olla apuakin. Mutta kokonaisuus huomioiden kantsii myös omalla kohdallani varuilta kysellä myös terveydenhuollon ammattilaisten näkökulmaa. Itsellänikin siis kun on taustalla jo entuudestaan mielialaongelmia, niin sitten niidenkin kannalta koitan välttää sitä, että tilanne ei pääsisi liian haastavaksi. Aiemmin oon ollut vähän turhan kova vitkastelemaan omaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa, mikä on sitten aiheuttanut ihan turhaa vaivaa. Muutenkin psykologi toitotti aiemmin, että jo aikaisemmassa vaiheessa kannattaa ottaa yhteyttä, niin menenpä nyt sitten hänen ohjeensa mukaan.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Joulu 2019 20:38

Wendla kirjoitti:
08 Joulu 2019 20:08
Itsellänikin siis kun on taustalla jo entuudestaan mielialaongelmia, niin sitten niidenkin kannalta koitan välttää sitä, että tilanne ei pääsisi liian haastavaksi. Aiemmin oon ollut vähän turhan kova vitkastelemaan omaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa, mikä on sitten aiheuttanut ihan turhaa vaivaa. Muutenkin psykologi toitotti aiemmin, että jo aikaisemmassa vaiheessa kannattaa ottaa yhteyttä, niin menenpä nyt sitten hänen ohjeensa mukaan.
Joo uni on tärkeää kyllä. Varsinkin, jos taustalla on mielenterveysprobleemia niin niiden kannalta uni on tärkeää. Kannattaa kyllä aina ajoissa tarttuu noihin ongelmiin, vaikka välillä tuntuisi että "ihan hyvin tässä itsekin pärjää." Nimim. kokemusta on. [smilie=a_tongue.gif] Ei sitä oikein vieläkään ole sisäistänyt, että apua pitäisi hakea ajoissa, vaikka näiden juttujen kanssa paininut rapiat 10 vuotta. Mutta pikku hiljaa. ;)
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Marjo » 08 Joulu 2019 20:49

Oho, vastasin mutta se katosi johonkin.

Mutta on ikävä löytää kohtalotovereita näissä uniasioissa.

Itse syön melatoniinia joka ilta sekä lyhyt- että pitkävaikutteisena. Se ei vaan auta aamuyön heräilyyn. Lisäksi mulla on kahta järeämpää lääkettä, bentsoihin kuuluva vaihtoehto A ja psykoosilääkkeenä käytetty vaihtoehto B. Vaihtoehto A on käytössä siinä vaiheessa kun on valvonut niin monta yötä että alkaa pää hajota, ja jos se ei auttaisi max 2-3 yön jälkeen, olisi vaihtoehto B. Onneksi yleensä auttaa tieto siitä, että molempia löytyy kaapista, tuo A-vaihtoehto tulee käyttöön max muutaman kerran vuodessa ja vaihtoehtoon B en ole turvautunut nyt useampaan vuoteen, pari vuotta sitten piti hakea purkki kaappiin, kun oli tullut niin pitkään valvottua...

Aikanaan kärsin unettomuudesta reilut puoli vuotta niin, että lopulta kun nuo nykyään toimivat lääkkeet löytyivät, olin sairauslomalla pari viikkoa kun viimein sain nukuttua. Ensimmäisten lääkkeen B avulla nukuttujen öiden jälkeen olisin voinut nukkua pari päivääkin, vaikka yleensä en terveenä pysty päiväunia nukkumaan. Eikä se enää myöhemmin saanut päiväkoomaa aikaiseksi, se oli vaan kropan reaktio siihen kun viimein sai sitä unta.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 08 Joulu 2019 23:10

Täällähän on menty vakaviin asioihin ns. syviin vesiin. Laitanpa oman lusikkani keittoon. Mä oon kärsinyt koko iän unettomuudesta. Välillä on (pitkiäkin) hyviä jaksoja ja välillä on yhtä helvettiä. En oo halunnut lääkkeillä hoitaa hommaa, enkä varsinaisesti oo minkään terapian tai psyykkeiden esitaistelija. Unettomuus alkoi kun olin kuusi vuotias ja nyt lähentelen neljääkymppiä, et pitkä on ollut taistelu.

Tavallaan läpimurto oli, kun luin julkaisuja, joissa kerrottiin et on ihan oikeasti erilaisia luonnollisia vuorokausirytmejä. Mul olin koko opiskeluajan vaikeuksissa aamujen kanssa. Työelämässä sain puserrettua itseni rahanahneuksissani luonnottomaan unirytmiin (kuudelta töihin). Jos yhteiskunta ei olis näin kehittynyt ja edistynyt, mä olisin se tyyppi joka suojelisin muiden nukkuessa ja vahtisin yöllä nuotiota ja kaikkien turvallisuutta ja ottasin päiväunet ku muut jäljittäisi jänistä aamupäivällä. Kun mä oon tiedostanu ja sisäistäny miks mulle on luonnotonta nukkua yöllä mä saan nukutuksi yöllä. Sänkyyn mennessä kun tiedostaa, et on aika turvallista, ovessa on lukko ja mulla on pesäpallomaila, sammutuspeitto ja hyvä yleiskunto. Nukun nykyään aika hyvin yöni. Kop kop, koputan puuta.

Ps. Evoluutio on mun narttu nykyään.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 11 Joulu 2019 00:24

Mops olisko ideaa vetästä #tipatontammikuu #tipaton jälkeinen viikendi & seuraava yritys?

Eli ehdotan 31.1.2020-2.01.2020. Eli käytännössä tipattoman tammikuun vikana päivänä tylsät ja pari päivää bailandoa kaikki muut?

Online meetti versio öö 4?
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Joulu 2019 08:20

Mukana :tu

Ainakin meetissä, tipattomasta en vielä tiedä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Joulu 2019 09:48

Joo kyllä mäkin tänne silloin kirjoittelen. :tu

Tipatonta en vietä, kun oon tässä doggon tulon jälkeen ollut kuivinsuin. [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Online meetti (6.-8.12.2019)

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Joulu 2019 21:34

Mä oon täällä aina.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 12 Joulu 2019 08:46

Mä taas en ole täällä kovin usein viikonloppuisin, koska mulla on mukamas muutakin elämää, mutta osallistun parhaani mukaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Risto » 12 Joulu 2019 15:35

Zygerö kirjoitti:
12 Joulu 2019 08:46
Mä taas en ole täällä kovin usein viikonloppuisin, koska mulla on mukamas muutakin elämää, mutta osallistun parhaani mukaan.
Elämä? Onko se jotain syötävää kenties?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 13 Joulu 2019 15:43

Tipattomaan en missään nimessä osallistu, miittiin kylläkin!

Nyt, kun alkaa vihdoin olla koivet taas kunnossa, aion välittömästi ensi vuoden puolella riskeerata tilanteen täysin ja nappasta myöhäispikkujouluhuppelit liukkaan ja pimeän vuodenajan kunniaksi.
:thumbsup

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Joulu 2019 16:28

Pitää koittaa muistaa tulla paikalle. [smilie=a_okbyenow.gif]

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 20 Joulu 2019 21:59

Joo :tu . Panos edelliseen miittiin oli minimaalinen kun tuli yks jos toinenkin sairaaksi eikä itselläkään kunto ollut parhain. Koitan paikata seuraavassa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Mour » 20 Joulu 2019 22:08

Pölähdän paikalle.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Online meetti 31.1 - 2.2.2020

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 29 Tammi 2020 09:11

Muistakaa käydä viikonloppuna kirjottamassa ainakin yks viesti jonnekin päin plääzää. Mitä pitempi sen parempi, laadulla ei niin väliä. Vai toisinpäin.. Aioin höperehtiä selvää mutta eipä sitten voikaan.

Ps. Saisko miittiketjulle nastan bb-kauden ulkopuolella niin pysyis paremmin mielessä.

Pss. Voisiko tuota aihealueella olevaa otsikkoa muokata moderaattorit / ylläpito niin että miitin päivämäärät sais aina siihen näkyviin.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Tammi 2020 10:27

Ainiin tääkin on tulossa. Hyvä hyvä!
Minä todennäköisesti pälättelen tapani mukaan pitkästi. Laadusta en sitten tiedä.

Nytkin olisi jo niin paljon hölötettävää, mutta koitan harrastaa välillä itsehillintääkin. Välillä ois ihan hyvä pitää turpa tukossa. Tai tässä kohtaa kai ennemminkin sormet solmussa.

Pahimmillaan sitten kai viikonloppuna tulee jättipurkaus kun koen tarvetta jakaa tänne muun muassa ihan kaiken :D

Viikonloppuihin, Plazan väki!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja Skygge » 29 Tammi 2020 17:38

Kaippa sitä tulee parit viestit kirjoiteltua tähänkin toikkiin sitten. Mikäli ei unohdu tai ole muita kiireitä, mutta tuskin. :roll:
:trollface:

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Online meetti

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 31 Tammi 2020 13:25

Hello!

miitti on julistettu alkaneeksi!

Tänään on Brexit-päivä ja tipattoman tammikuun päätös. Mitäs muuta?
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”