Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Avatar
omelia
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 26 Syys 2010 19:17

Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja omelia » 26 Syys 2011 14:47

Tämä ei tavallaan liity Amandaan, mutta tavallaan liittyy, nimittäin pohdin tuossa, että mahtaako olla ihan kaikkien hyvien sääntöjen mukaista esittää sanasta sanaan toisen henkilön foorumikirjoituksia omina mielipiteinään blogissaan ? Siis, ettei edes muokkaa näitä toisen henkilön kirjoituksia vähemmän tunnistettaviksi vaan kopioi ne täältä foorumilta sanasta sanaan ja antaa kuvan, että esittää omia mielipiteitään ? Ei siinä mitään sinänsä ole, olen otettu, että joku BB-bloggailija on sitä mieltä, että mun mielipiteet on ilmeisesti olleet hänen mielestään hyviä, kun on ne itselleen kopioinut. Kyse siis tästä Iida Ketolan Amandaa koskevasta blogi-kirjoituksesta, jonka jokainen lause tuohon kuvaan asti on mun eri kirjoituksistani tälle BBPlazan foorumille tähän Amandan ketjuun: http://bb2010.seiska.fi/2011/09/25/seinaruusuista/ Missään ei kuitenkaan lue, että kirjoitukset on täältä foorumilta kopioitu vaan lukija jää siihen mielikuvaan, että lukee Iidan itse keksimää tekstiä. En kanna plagioinnista kaunaa, ainoastaan ihmettelen, että jos haluaa pitää Bb-blogia niin eikö idea siinä ole se, että sinne kirjoitetaan niitä oman pään sisällä liikkuvia ajatuksia eikä kopioida sanasta sanaan muiden ajatuksia, samat mun tekstithän jokainen voi käydä täältä foorumiltakin lukemassa.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja carjock » 26 Syys 2011 15:02

omelia kirjoitti:Tämä ei tavallaan liity Amandaan, mutta tavallaan liittyy, nimittäin pohdin tuossa, että mahtaako olla ihan kaikkien hyvien sääntöjen mukaista esittää sanasta sanaan toisen henkilön foorumikirjoituksia omina mielipiteinään blogissaan ? Siis, ettei edes muokkaa näitä toisen henkilön kirjoituksia vähemmän tunnistettaviksi vaan kopioi ne täältä foorumilta sanasta sanaan ja antaa kuvan, että esittää omia mielipiteitään ? Ei siinä mitään sinänsä ole, olen otettu, että joku BB-bloggailija on sitä mieltä, että mun mielipiteet on ilmeisesti olleet hänen mielestään hyviä, kun on ne itselleen kopioinut. Kyse siis tästä Iida Ketolan Amandaa koskevasta blogi-kirjoituksesta, jonka jokainen lause tuohon kuvaan asti on mun eri kirjoituksistani tälle BBPlazan foorumille tähän Amandan ketjuun: http://bb2010.seiska.fi/2011/09/25/seinaruusuista/ Missään ei kuitenkaan lue, että kirjoitukset on täältä foorumilta kopioitu vaan lukija jää siihen mielikuvaan, että lukee Iidan itse keksimää tekstiä. En kanna plagioinnista kaunaa, ainoastaan ihmettelen, että jos haluaa pitää Bb-blogia niin eikö idea siinä ole se, että sinne kirjoitetaan niitä oman pään sisällä liikkuvia ajatuksia eikä kopioida sanasta sanaan muiden ajatuksia, samat mun tekstithän jokainen voi käydä täältä foorumiltakin lukemassa.
Kieltämättä hyvin outoa ja ei todellakaan mitään sattumaa. Ellet sitten sä Omelia ole todellisuudessa tämä Iida Ketola? ;) Mutta Amandasta vielä, on tainnut saada kaiken periksi lapsuudessaan ja tottunut kaikkeen hyvään. Ja olikos se vielä niin, että kukaan tuolla talossa Stefania lukuunottamatta ei tiedä että Amandan sukunimi on Harkimo? No Ben taitaa tietää myös. Amanda kiusaantuu aina siitä jos sukunimeä ruvetaan utelemaan.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Polo
Mökkiläinen
Viestit: 208
Liittynyt: 24 Elo 2011 13:07

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja Polo » 26 Syys 2011 15:11

No hyh hyh Iidan plagiointia. Eipä taida blogiin tulla julkiseksi mainintani plagioinnin rumuudesta ("kommenttisi on arvioitavana"). Vois laittaa vaikka Seiskaan @ tuosta.

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 26 Syys 2011 16:12

Jos seiska maksaa Iidalle palkkaa, on tämä vähintään potkujen paikka. Sääli, että sortui tollaiseen, tosi tyhmää. :td Jos kyseessä olisi laatulehti ja asiatyyli, tosta voisi nousta rikosjuttu tai miksei nytkin.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja Spencer » 26 Syys 2011 16:27

Pitänyt kirjoittaa jotain, mutta iskenyt tyhjän paperin kammo? Iida. [smilie=nonono.gif] Laitetaan vielä vertailun vuoksi nämä kirjoitukset tähän.


Otsikko: Amanda Harkimo
omelia kirjoitti:Amandasta aluksi pidin paljon, mutta en enää. En vain voi ymmärtää miten pystyy yhtä aikaa roikkumaan Benissä ja omien sanojensa mukaan rakastamaan ulkomaailmassa olevaa poikaystäväänsä, ei mielestäni pitäisi olla mahdollista. Lisäksi toivoisin tämän sanovan Stefanille ihan suoraan, ettei tällä ole mahdollisuuksia Amandaan, kun sen tuntuu kaikki muut paitsi Stefan ymmärtävän. Jotenkin tuntuu, että Amandalla täytyy olla paljon niitä, jotka hänessä roikkuu, että hän ei osaa olla mitään yksin omana persoonanaan, omana itsenään, ettei hänellä ole mitään persoonaa. Jää hyvin vähälle huomiolle katsojan kannalta, kun roikkuu vain Benissä ja kun ei oikein tunnu sanovan tai tekevän talossa mitään, mistä hänet muistaisi muuta kuin tuo Ben-juttu. Tyttö on kaunis, mutta ei hänellä sitten muuta annettavaa taloon olekaan, saattaa ehkä roikkua ulkonäkönsä turvin talossa vielä jonkun aikaa.
Iidan blogi kirjoitti: Seinäruusuista

Mulla niin laskee Amandan pisteet aivan koko ajan. En vain voi ymmärtää miten pystyy yhtä aikaa roikkumaan Benissä ja omien sanojensa mukaan rakastamaan ulkomaailmassa olevaa poikaystäväänsä. Lisäksi ihastuneen tunteilla leikkiminen ei koskaan ole kaunista, joten toivoisin Aman sanovan Stefanille ihan suoraan, ettei tällä ole mahdollisuuksia tähän, kun sen tuntuu kaikki muut paitsi Stefan ymmärtävän. Jotenkin tuntuu, että Amandalla täytyy olla paljon niitä, jotka hänessä roikkuu, että hän ei osaa olla mitään yksin omana persoonanaan, omana itsenään, ettei hänellä ole mitään persoonaa. Jää hyvin vähälle huomiolle katsojan kannalta, kun roikkuu vain Benissä ja kun ei oikein tunnu sanovan tai tekevän talossa mitään, mistä hänet muistaisi muuta kuin tuo Ben-juttu. Kaunis Amanda on, mutta ei hänellä sitten muuta annettavaa taloon olekaan, saattaa ehkä roikkua ulkonäkönsä turvin talossa vielä jonkun aikaa.

http://bb2010.seiska.fi/2011/09/25/seinaruusuista/
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 26 Syys 2011 17:28

Odotitteko Iidalta siis jotain omaperäistä? ;) Optimistista toiveajattelua.

Avatar
taru
Kyttääjä
Viestit: 78
Liittynyt: 11 Syys 2011 17:27

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja taru » 26 Syys 2011 19:02

omelia kirjoitti:Tämä ei tavallaan liity Amandaan, mutta tavallaan liittyy...
Hahahah eikös ole mun Suvi-ketjuun lähettämästä viestistä suoraan kopioitu tämän blogikirjoituksen eka lause :D mä pistän tästä kyllä ragea iidalle (omalta osaltani siis), ihan vaan koska tänään on kyrpä otassa jo valmiiks muutenkin
taru kirjoitti:Suvilta on tullut välillä ihan fiksujakin kommentteja, ja kyllä suvista selkeästi huomaa että on hieman muita vanhempi ja elämää nähneempi ihminen, mutta silti noi alapääjutut ja yleinen pissismäisyys vähentää kyllä arvosanaa.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Spencer » 26 Syys 2011 19:12

On kyllä törkeää. Käykääpä tsekkaamassa Iidan BB-blogista, jos tyttö on plagioinut muitakin kuin omeliaa ja tarua: http://bb2010.seiska.fi/author/iida/
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Amanda Harkimo

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 26 Syys 2011 19:16

Polo kirjoitti:No hyh hyh Iidan plagiointia. Eipä taida blogiin tulla julkiseksi mainintani plagioinnin rumuudesta ("kommenttisi on arvioitavana"). Vois laittaa vaikka Seiskaan @ tuosta.
Pistin myös kommenttia ja roikkui tosiaan arvioitavana jonkin aikaa ja sen jälkeen poistui kokonaan. Kumma juttu.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Punde » 26 Syys 2011 19:16

Pakkohan se kai on kopioida täältä postauksia kun omat blogimerkinnät on, todennäköisesti tuntien tuskailun jälkeen, parhaimillaankin tällaisia:

"Salar suoraan häätöäänestykseen!!!! JESS!!!!!"

Naurettava pelle.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Burph » 26 Syys 2011 19:20

Pistäkää seiskalle palautetta. On Iidankin aika oppia, ettei asiat ihan noin mene, että copypeistailee (varastaa) blogiinsa juttuja ja kuittaa palkkion. Perkele!!!

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Karhu » 26 Syys 2011 19:23

Muija ei tosiaan ole omasta sanavarastostaan löytänyt edes synonyymejä savuverhoksi. Naurettavaa. Laitoin palautetta suoraan Seiskalle.

Avatar
Rujin
Peitonheiluttaja
Viestit: 168
Liittynyt: 27 Elo 2010 14:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Rujin » 26 Syys 2011 19:25

Ei se ihmekään, että olen pitänyt Iidan bloggauksista. Musta ne on olleet hyviä ja kivan näkemyksellisiä. Kiitos omelia ja muut :tu
*kyllä, olen ilkeä

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Punde » 26 Syys 2011 19:27

Karhu kirjoitti:Laitoin palautetta suoraan Seiskalle.
Laitoin myös asiallisen palautteen seiskalle, ja vähemmän asiallisen kommentin iidalle. Sitä kommenttia ei varmaan tosin koskaan tulla siellä näkemään.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 26 Syys 2011 19:38

Eiköhän korkeasta moraalistaan tunnettu laatulehti Seiska esitä vähintäänkin julkisen anteeksipyynnön omelialle, rahallisen korvauksen lisäksi that is.

Jäämme kuulolle. ;)
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Taika » 26 Syys 2011 19:39

Mä oon nyt kyl vähän loukkaantunut, ettei mun kirjoituksia ole kopioitu. Pitäiskö pistää Iidalle palautetta?

No joo, vakavasti puhuen, ihan uskomatonta touhua. Sillä kun ei tunnu olevan mitään ihmeempiä laatuvaatimuksia ton bloginsa suhteen, ni luulis kauemmin kestävän etsiä täältä jotain tekstejä kopioitavaksi, kuin kirjottaa MIKSU ON IHQ, ANNIKA ULOS!!!!!1 Noin niinku, jos haluaa vaan helpolla päästä.
Kuva

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 26 Syys 2011 19:47

Seuraavassa seiskassa: "BB-Iidan elämä koki kolauksen. Foorumin kirjoittaja syyttää häntä plagioinnista. BB STARA kiistää kaiken". Siihen päälle vielä kuvia jossa Iida "itkee"
[smilie=a_doh.gif]

Avatar
Nipa
Mökkiläinen
Viestit: 221
Liittynyt: 31 Elo 2011 15:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Nipa » 26 Syys 2011 19:56

Lisää plagioinnintuoksuista bloggailua:
sinna kirjoitti:En vieläkään jaksa tajuta sitä, että Suvi ei ole ymmärtänyt, että BB:hen on hakenut Suvi, EI Suvin lapset, EI Suvin lapsien kaverit, EI Suvin lapsien kaverien vanhemmat, EI Suvin ex-puoliso, EI Suvin Ori, EI Suvin asiakkaat, EI Suvin naapurit jne. jne. jne. jne.
...

Veikkaan, että Suville tulee vaikeat ajat sen jälkeen, kun tulee BB-talosta ulos...
vrt.

http://bb2010.seiska.fi/2011/09/25/suvin-tulevaisuus/

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Burph » 26 Syys 2011 20:13

Mulle onkin usein iskeny deja vu, kun olen Iidan blogia lueskellut. Ja toisaalta olen ihmetellyt, miten hyvin se kirjoittaa - vastoin Iidasta luomaani käsitystä siis.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Sihi » 26 Syys 2011 20:59

Törkeää tosiaan...ei taida Iida olla ihan penaalin terävimpiä kyniä (kaikki sen jo tietää).
.....kopioi siitä!!! (niin kuin yksi Salakka voisi sanoa). :td
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Slamjam
Ninja
Viestit: 3078
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Slamjam » 26 Syys 2011 21:11

Taitaa petoksen kriteerit täyttyä jos on saanut palkkion copy pastesta. Kannattais varmaan pyytää anteeksi ja toivoa Omelian olevan hyvällä päällä. Plagioinnista on professorejakin erotettu miks ei plogistia. [smilie=nonono.gif]
Finding life since 1970, forum member #1223

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seiskan bloggaaja kopioi foorumikirjoituksia BBPlazalta

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 27 Syys 2011 02:17

Rujin kirjoitti:Ei se ihmekään, että olen pitänyt Iidan bloggauksista. Musta ne on olleet hyviä ja kivan näkemyksellisiä. Kiitos omelia ja muut :tu
Sanos muuta :lol:
Omelian kirjoitukset itse asiassa täältä aina luen, eli kaipa omelian voisi suoraan palkata bloggariksi kun Iidan naamalla kerran nyt jo bloggaa? ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Arkisto”