Iida Ketola

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin
Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Petri » 19 Loka 2009 00:00

Saatiinpahan se jo kaivattu promoottorikin taloon. Jippijaijei ja hiuksista vittuun mielellään tehtäväalueen hiekkakentän kautta raahaten.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Taika » 19 Loka 2009 00:14

Iida on ollut talossa alle tunnin ja päässyt inhokkilistan kärkeen, kun 91 ihmistä on äänestänyt. Aika liipasinherkkää porukkaa mun mielestä. :) Huvittaa sekin, että naisen luetellessa ihannemiehen ominaisuudeksi lihaksikkuuden, niin hänet voi teilata samantien pinnalliseksi, mutta miehet kyllä saa kaikki luetella kauneuden, urheilullisuuden tai J-Lon perseen, eikä siinä ole mitään pahaa. Varsinkin, jos muistaa lisätä älykkyyden yms johonkin kohtaan listaa.
Kuva

-mirkku-
Toukka
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Loka 2009 11:51

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja -mirkku- » 19 Loka 2009 00:15

sunday kirjoitti: Ensivaikutelmaa muodostaessa ulkoiset seikat ovat melkeinpä ainoa asia, joiden perusteella voin sen tehdä. Tässä kohtaa minulla oli apunani myös hänen esittelynsä BB:n sivuilta, ja se vahvisti vaikutelmaa, jonka Iidasta sain.

Epäilemättä kaikki taloon hakeneet tiedostavat, että he saavat siitä julkisuutta, mutta kuvittelisin, että jotkut tavoittelevat sitä enemmän kuin toiset. Kyllä omat sympatiani ovat yleensä aina enemmän sellaisten asukkien puolella, jotka kertovat olevansa talossa kokeilemassa rajojaan kuin päästäkseen julkisuuteen.

Enkä todellakaan tuomitse ketään asukasta parin minuutin perusteella. Oikeastaan en koe tarpeelliseksi tuomita heitä missään vaiheessa, koska enhän minä heitä tunne. Kuitenkin, kun mietin omaksi huvikseni omia suosikkejani, yritän muodostaa heistä jonkinlaisen käsityksen, joko positiivisen tai negatiivisen.

Muodostaessani mielipiteitäni ihmisistä, kiinnitän enemmän huomiota ihmisen olemukseen ja käytökseen, ilmeisiin, eleisiin ym. En niinkään fyysiseen ulkonäköön (esmes hiusten väri). Fyysisen ulkonäön toki huomaa ensimmäisenä (varsinkin miesten kohdalla :D ) mutta varsinaisen mielipiteen muodostamiseen tarvitsen enemmänkin tietoa.

Kerroit, että hänen tekstinsä vahvisti negatiivista vaikutelmaasi. Eli sulla oli ensivaikutelma pelkän fyysisen ulkonäön perusteella. Ok, ei tässä mitään, mutta toisaalta olit valmis teilaamaan hänet jo sen perusteella että hän on blondi ja että hänellä on hiusten pidennykset. Olit jo valmiiksi lopen kyllästynyt häneen. Kokonaisia ihmisryhmiäkö muodostat tälläisten heppoisten seikkojen perusteella?

Toki se ulkonäkö aina jotain kertoo, mutta pelkän blondiuden ja hiustenpidennysten avulla et tiedä naisesta mitään muuta, kuin että hän on turhamainen. Monet suomalaiset naiset ovat blondeja. Monet naiset ovat turhamaisia. Silti nämä naiset (usko tai älä) ovat paljon muutakin. Monet nuoret käyvät baareissa. Silti jokainen blondi hiuspidennykset omaava baareissa nuorena käynyt nainen on omanlaisensa ihminen. Maailmassa on ihmistyyppejä yhtä paljon kun on ihmisiä.

Mitä turhamaisuuteen tulee, se taas ei korreloi pinnallisuuden kanssa. Pinnallisuus on yleistä pintapuolista suhtautumista asioihin, eikä sillä ole mitään tekemistä esimerkiksi sen kanssa, että onko hiustenpidennykset vai ei. Maailman rumin perunasäkkikin voi olla pinnallinen. Turhamaisuus ei ole myöskään pois syvällisemmistä ajatuksista.

Joskus tuntuu, että varsinkin hyvännäköisiä naisia pidetään automaattisesti bimboina, pinnallisina ja tyhminä. Heidän tehtäväkseen jää vain todistaa, että saattavat olla jotain muutakin. Itseäni jotenkin inhottaa se, että tehdään sekunnin vilkaisun perusteella syvääluotaavia analyyseja. Hirvittää ajatus, että jotkut ihmiset linkittävät eri ihmisiä yhteen jonkun älyttömän seikan perusteella ja inhoavat sitten heitä kaikkia kollektiivisesti. Tälläinen kertoo monesti omasta huonosta itsetunnosta sekä kypsymättömyydestä. Eräskin kaverini inhosi teiniangsteissaan isoja korvakoruja käyttäviä naisia :D

Ihmisestä pitäminen pelkän ulkonäön perusteella on pinnallista (huomaa monista kätä-faneista) toisaalta ulkonäön perusteella inhoaminen on yhtä pinnallista. Olen sitä mieltä, että jos teilaa ihmisiä pelkän ulkonäön perusteella, ei arvaakaan, kuinka moneen hyvään tyyppiin jää tutustumatta.

Tosin Idan tekstin perusteella ei kyllä ihan munkaan lemppari ainakaan tässä vaiheessa ole. Mutta katsotaan...

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja henkka » 19 Loka 2009 00:18

Onko Iida tämän vuoden Henna??? Nyt vielä Tukiainen tuonne Iidalle ystäväksi niin kohu blondit voisivat laittaa talon sekaisin. :D

Avatar
sjoku
Ohjaaja
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Syys 2008 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja sjoku » 19 Loka 2009 00:27

Taika kirjoitti:Iida on ollut talossa alle tunnin ja päässyt inhokkilistan kärkeen, kun 91 ihmistä on äänestänyt. Aika liipasinherkkää porukkaa mun mielestä. :) Huvittaa sekin, että naisen luetellessa ihannemiehen ominaisuudeksi lihaksikkuuden, niin hänet voi teilata samantien pinnalliseksi, mutta miehet kyllä saa kaikki luetella kauneuden, urheilullisuuden tai J-Lon perseen, eikä siinä ole mitään pahaa. Varsinkin, jos muistaa lisätä älykkyyden yms johonkin kohtaan listaa.
Aika paljon ärsyttääkin tuollaiset, jotka on katselleet nyt Iidaa muutaman tunnin talossa, ja jo haukutaan pinnalliseksi. Ei näköjään auttanut, että Minna häädetään talosta. Pitäähän täällä aina jotain naista tyrkyksi haukkua.

Avatar
Kadi<3
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 511
Liittynyt: 30 Elo 2007 02:38

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Kadi<3 » 19 Loka 2009 00:35

henkka kirjoitti:Onko Iida tämän vuoden Henna???
Ainakin rintavarustuksen osalta löytyy samoja piirteitä.

Mutta muuten ihan nätti tyttö, tosin luonnollinen Kätlin painii ihan omassa luokassaan. Mutta kyllä Iidasta voi ihan kiva asukas muodostua, kovasti on kyllä äänessä, saas nähdä alkaako ärsyttämään jossain vaiheessa.

Avatar
Phoebs
Mökkiläinen
Viestit: 232
Liittynyt: 28 Elo 2009 00:18

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Phoebs » 19 Loka 2009 00:39

Pissaliisa tuli taloon :evil: Ylimielisen ja ärsyttävän olonen likka. Ulos heti!

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja henkka » 19 Loka 2009 00:40

Saa nähdä tuleeko Iidasta uusi uhri kolmiodraama Sami ja Käpä??

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Taika » 19 Loka 2009 00:46

henkka kirjoitti:Saa nähdä tuleeko Iidasta uusi uhri kolmiodraama Sami ja Käpä??
Naisena en pysty käsittämään, että miksi talon nuorinta naista kiinnostaisi tuo elähtänyt pubistara. (Justiina kyllä todisti minun arvostelukykyni täysin vääräksi jo aikaisemmin, joten...) Lisäksi myös Sami taisi jo nimetä Sarannan kiinnostavaksi, ei Iidan.

Ja eiköhän nää uudet oo katsonut BB:tä. Tuskin ketään kiinnostaa Samiin sotkeutua, monestakaan syystä.
Kuva

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja henkka » 19 Loka 2009 00:48

Iida on itse sanonut ainoastaan Samin olevan omaa mies tyyppiään.

Avatar
UntamoW
Vaihtoasukas
Viestit: 330
Liittynyt: 04 Loka 2009 15:50

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja UntamoW » 19 Loka 2009 01:06

henkka kirjoitti:Iida on itse sanonut ainoastaan Samin olevan omaa mies tyyppiään.
Vai käskikö tuotanto sanomaan niin ... saa nähdä missä vaiheessa epäillään tuotannon kätyriksi, töissä sentään samalla kanavalla ...

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja sunday » 19 Loka 2009 01:07

-mirkku- kirjoitti:Muodostaessani mielipiteitäni ihmisistä, kiinnitän enemmän huomiota ihmisen olemukseen ja käytökseen, ilmeisiin, eleisiin ym. En niinkään fyysiseen ulkonäköön (esmes hiusten väri). Fyysisen ulkonäön toki huomaa ensimmäisenä (varsinkin miesten kohdalla :D ) mutta varsinaisen mielipiteen muodostamiseen tarvitsen enemmänkin tietoa.

Kerroit, että hänen tekstinsä vahvisti negatiivista vaikutelmaasi. Eli sulla oli ensivaikutelma pelkän fyysisen ulkonäön perusteella. Ok, ei tässä mitään, mutta toisaalta olit valmis teilaamaan hänet jo sen perusteella että hän on blondi ja että hänellä on hiusten pidennykset. Olit jo valmiiksi lopen kyllästynyt häneen. Kokonaisia ihmisryhmiäkö muodostat tälläisten heppoisten seikkojen perusteella?

Toki se ulkonäkö aina jotain kertoo, mutta pelkän blondiuden ja hiustenpidennysten avulla et tiedä naisesta mitään muuta, kuin että hän on turhamainen. Monet suomalaiset naiset ovat blondeja. Monet naiset ovat turhamaisia. Silti nämä naiset (usko tai älä) ovat paljon muutakin. Monet nuoret käyvät baareissa. Silti jokainen blondi hiuspidennykset omaava baareissa nuorena käynyt nainen on omanlaisensa ihminen. Maailmassa on ihmistyyppejä yhtä paljon kun on ihmisiä.

Mitä turhamaisuuteen tulee, se taas ei korreloi pinnallisuuden kanssa. Pinnallisuus on yleistä pintapuolista suhtautumista asioihin, eikä sillä ole mitään tekemistä esimerkiksi sen kanssa, että onko hiustenpidennykset vai ei. Maailman rumin perunasäkkikin voi olla pinnallinen. Turhamaisuus ei ole myöskään pois syvällisemmistä ajatuksista.

Joskus tuntuu, että varsinkin hyvännäköisiä naisia pidetään automaattisesti bimboina, pinnallisina ja tyhminä. Heidän tehtäväkseen jää vain todistaa, että saattavat olla jotain muutakin. Itseäni jotenkin inhottaa se, että tehdään sekunnin vilkaisun perusteella syvääluotaavia analyyseja. Hirvittää ajatus, että jotkut ihmiset linkittävät eri ihmisiä yhteen jonkun älyttömän seikan perusteella ja inhoavat sitten heitä kaikkia kollektiivisesti. Tälläinen kertoo monesti omasta huonosta itsetunnosta sekä kypsymättömyydestä. Eräskin kaverini inhosi teiniangsteissaan isoja korvakoruja käyttäviä naisia :D

Ihmisestä pitäminen pelkän ulkonäön perusteella on pinnallista (huomaa monista kätä-faneista) toisaalta ulkonäön perusteella inhoaminen on yhtä pinnallista. Olen sitä mieltä, että jos teilaa ihmisiä pelkän ulkonäön perusteella, ei arvaakaan, kuinka moneen hyvään tyyppiin jää tutustumatta.

Tosin Idan tekstin perusteella ei kyllä ihan munkaan lemppari ainakaan tässä vaiheessa ole. Mutta katsotaan...
En omista 24/7-palvelua, eikä tuossa talkkarin lopussa olleiden parin sekavan hetken perusteella kovin helposti mitään suurempia käytösanalyyseja tehdä. Kyllä toki itsekin mieluiten muodostan ihmisistä käsityksen heidän käytöksensä perusteella. En todellakaan ole muodostanut "varsinaista mielipidettä" tästäkään asukkaasta, vaikka sainkin hänestä vahvasti negatiivisen kuvan, jonka en usko muuttuvan.

Kyllä, minulla oli ensivaikutelma pelkän ulkonäön perusteella. Minkä muunkaan perusteella se olisi voinut syntyä, kun pääsin lukemaan esittelyn vasta sen jälkeen, kun olin nähnyt häntä talkkarissa? En toki ollut valmis teilaamaan häntä pelkän ulkoisen habituksen perusteella. Minulla oli epäilemättä jonkinnäköisiä ennakkoluuloja sen suhteen, mutta olin - ja olen edelleen - valmis antamaan hänelle mahdollisuuden osoittaa luuloni vääriksi. Tätä ihmisryhmä-mielipidettäni en todellakaan muodostanut ennen esittelyn lukemista, enkä vieläkään pidä sitä minkäänlaisena absoluuttisena totuutena.

Ja haluaisin nyt huomauttaa, että olen itsekin värjännyt hiukseni blondiksi. Olen myös harkinnut pidennyksiä. Enkä koe, että minun pitäisi tuntea olevansa vastenmielinen tyyppi sen vuoksi. Mutta kun nämä seikat yhdistää siihen, että asiat, jotka hän haluaa itsestään ensimmäisenä muille kertoa ovat tasoa "olin tähtityttönä, juonnan rantalentis-chattia ja mun vaatimus mieheltä on, että se on ennen muuta lihaksikas!", muodostuu henkilöstä itselleni vahvempi käsitys siitä, että kyseinen henkilö kuuluu tähän ihmisryhmään, josta valitin.

Minusta se ei tee hänestä pinnallista, että hän on blondi. Sen käsityksen sain noista mieskriteereistä. En yhtään epäile, etteivätkö turhamaiset, baareissa käyvät ihmiset olisi omanlaisiaan ihmisiä. Turhamaisuus on kuitenkin piirre, jota en itse arvosta, joten lasken sen negatiiviseksi asiaksi käsitystä muodostaessani. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten voisi tutustua turhamaisena pitämääni henkilöön, tai pitää hänestä.

En koe tehneeni syväluotaavia analyyseja "sekunnin vilkaisun perusteella", enkä muutenkaan. Kerroin vain oman vaikutelmani, joka pohjautui enemmän esittelytekstiin kuin mihinkään muuhun. Ulkonäön perusteella pitäminen/inhoaminen on typerää ja pinnallista, olen samaa mieltä. Väitän kuitenkin, etten koskaan ole inhonnut ketään ulkonäön perusteella. Pyrin aina muodostamaan kuvani ihan muiden asioiden pohjalta, ja ulkonäölliset seikat vaikuttavat vain siihen ensivaikutelmaan, jolla ei olennaisempien seikkojen tultua esiin ole enää merkitystä. Joskus kuitenkin huomaan, että muut seikat sopivat ensivaikutelmaan, ja siitä syystä mainitsin nuo hiukset. Jos esittelytekstin perusteella tyyppi olisi vaikuttanut erilaiselta, ei blondiudella olisi ollut merkitystä, enkä varmastikaan olisi sitä tuonut esille.

En vieläkään ole millään tavalla "teilannut" Iidaa, vaikka ennakko-odotukset ovatkin huonot.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Loka 2009 01:17

Huono startti, renkaat sutii pahasti, "tähän se peellä alkava sana" jengin uusi jäsen :(

Avatar
LexLuthor
Kesä-Esa
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Loka 2009 17:39
Paikkakunta: Action Strasse

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja LexLuthor » 19 Loka 2009 01:24

odottakaa nyt pari päivää, tai mielellään pari viikkoa ennenkuin joukko lynkkaatte sen.

Avatar
ninsqi
Kuhnuri
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Syys 2009 23:10

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja ninsqi » 19 Loka 2009 01:32

Yhdyn sundayn ajatuksiin tästä tytöstä.
Nino <3

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja ff » 19 Loka 2009 01:47

Vaikea sanoa tässä vaiheessa vielä mitään järkevää. Vaikuttaa ihan okei.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Hazel
Mökkiläinen
Viestit: 230
Liittynyt: 31 Elo 2005 21:01
Paikkakunta: Kangasala

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Hazel » 19 Loka 2009 01:55

En tykkää. Kaunis on, mutta niin raivostuttava kälättäjä, vaikuttaa ihan tyhjäpäältä. Ulkonäkö tuo mieleen Chipan, mutta luonne tuntuu olevan ihan mitätön Chipaan verrattuna.

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja henkka » 19 Loka 2009 01:58

Hazel kirjoitti:En tykkää. Kaunis on, mutta niin raivostuttava kälättäjä, vaikuttaa ihan tyhjäpäältä. Ulkonäkö tuo mieleen Chipan, mutta luonne tuntuu olevan ihan mitätön Chipaan verrattuna.

Chipa, olikin loistava asukas, joten tällainen feikki Chipa tuntuu varmasti mitättömältä. Minulla tulee itellä enemmän Henna mieleen, kun Chipa.

Avatar
Dimma
Julkkisasukas
Viestit: 496
Liittynyt: 31 Elo 2006 01:55
Paikkakunta: Muncca

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Dimma » 19 Loka 2009 02:25

On kyllä kaunis, mutta meikkiäkin on ainakin kilo. Vielä en ole ihastunut tuohon kälättämiseen ja kyselyiässäkin näyttää vielä olevan. Ei herätä positiivista kiinnostusta minussa ainakaan. Ainakin Kätlinin lämpö Iidasta puuttuu. Vaan ans kattoo... josko yllättäisikin.
Kätlin olet jo niin voittaja - ainoa nainen finaalissa!

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Loka 2009 03:38

Ihan paska. (=ensivaikutelma)

edit 03:44: muutin mieleni kun näin kaula-aukon kumartaessa.
edit2: mikäs kopioapina toi luuttorin leka on, pilaa miun huonon vitsin...

Avatar
LexLuthor
Kesä-Esa
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Loka 2009 17:39
Paikkakunta: Action Strasse

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja LexLuthor » 19 Loka 2009 03:44

Ihan hyvä. (=ensivaikutelma)

Jospa nyt keskusteltaisiin ihan vain Iidasta eikä Punden viestistä. //Tirkka

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Iida

Viesti Kirjoittaja calderyon » 19 Loka 2009 04:20

Iida = Tän vuoden tissi-blondi. Puhuu ja pälpättää paljon, mikä voi alkaa pitkässä juoksussa joko ärsyttämään tai sitten ei...
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”