Esa A. Seuranen

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin
Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 25 Marras 2009 21:40

Evalds kirjoitti:Ihme väite että vain yksi pelaa ja muut vain ovat luonnonlapsia, typerää suorastaan!
Hieman samanlaista kuin väite, että vain yksi on järkevä ja muut pissiksiä.

Videoon en ota kantaa. Olen oppinut jo kauan sitten jättämään Utulan jorinat omaan arvoonsa.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 25 Marras 2009 22:32

Itseasiassa nyt nähtyäni tuon Esan antaman kritiikin niin se oli varsin rakentavasti annettu. Ja Esa antoi myös vinkkejä mitä Kätlinin kannattaisi tehdä ja ymmärrän nyt myös hyvin miksi Kätlin osasi ottaa tuon hyvin. Uutisointi asiasta oli kovasanaisempaa kuin Esan sanat oli. Mikä tärkeintä myös Esa itsekin myöntää että se perheasia oli vähän isku vyön alle. Hyvä, koska tuo asia oli se mikä minua häiritsi.

:thumbsup

Edit, pieni korjaus jolla toistoa pois.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Karhu » 25 Marras 2009 22:59

Käpsytin kirjoitti:Itseasiassa nyt tuon nähtyäni tuon Esan antaman kritiikin niin se oli varsin rakentavasti annettu.
Siis nyt vasta näit tuon tapahtuman ensimmäisen kerran. Hyvä, että se ei sentään estänyt sinua mesoamasta aiemmin esim. näin:
Käpsytin kirjoitti:Vai ei Esan sanoissa ja tavassa kertoa nuo asiat ollut tälläkään kertaa mitään vikaa, no ei tietenkään ylijumala Esassa sellaista voi olla. Esan jumallinen totuus niellään taas ilman kritiikin häivääkään. Muiden syyt myös oli jotenkin huonompia, miten niin? Muut eivät nähneet tarpeelliseksi haukkua muita vaan perustelivat sen oman voiton muilla syillä jotka oli ihan riittäviä. Miksi repiä rikki kun voi olla rakentavan kriittinen? Tietenkin jos ei ole kokemuspohjaa rakentavan kritiikin antamisesta niin sitten tuo Esan tyly tapa voi tuntua oikealta.

Esitän uudelleen kysymyksen, millä koulutuksella Esa tietää kertoa että ellei Kätlin muutu hän ei tule saamaan perhettä? Kukaan mies/nainen ei huolisi tätä nykyistä Kätliniä? Tai ei pystyisi elämään Kätlinin kanssa?

Sun
Intruuderi
Viestit: 251
Liittynyt: 12 Syys 2008 21:31

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Sun » 25 Marras 2009 23:10

Käpsytin kirjoitti:Itseasiassa nyt tuon nähtyäni tuon Esan antaman kritiikin niin se oli varsin rakentavasti annettu. Ja Esa antoi myös vinkkejä mitä Kätlinin kannattaisi tehdä ja ymmärrän nyt myös hyvin miksi Kätlin osasi ottaa tuon hyvin. Uutisointi asiasta oli kovasanaisempaa kuin Esan sanat oli. Mikä tärkeintä myös Esa itsekin myöntää että se perheasia oli vähän isku vyön alle. Hyvä, koska tuo asia oli se mikä minua häiritsi.

:thumbsup
Komps. En myöskään nähnyt eilen livena ko. tapausta ja Subjectin uutisoinnissa ja erinäisillä palstoilla riehuneiden keskusteluiden perusteilla Esan sanoista sai vääristyneen kuvan. Oli myös hyvä, että koosteessa näytettiin Esan pk-käynti, jossa hän myönsi olleensa ehkä turhan jyrkkä tuossa perheasiassa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Punde » 25 Marras 2009 23:20

Eiköhän Esa kutsuttu koppiin, ja BB sanonut tyyliin "menikö mielestäsi kätlinin perhetulevaisuuden kommentointi liian pitkälle" josta Esa päätteli että meni, ja koosteeseen päätyi selitys. Eli tuotanto jeesas Esaa.

Samalla Asoa verrattiin tuotannon puolesta koiraan, monta kertaa. Pois jätettiin myös Esan kommentti että toivoo Ason voittoa. Törkeää.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 25 Marras 2009 23:23

Minä mesosin virallisten sivujen uutisen perusteella. Siinä tuli kuva että Esan kritiikki oli sävyltään kovempaa kuin se oli.

Siis tämän jutun perusteella ja olihan sitä lainattu iltalehtiinkin.
http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?1003570
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Reilulaksatiivi
VIP-vieras
Viestit: 879
Liittynyt: 14 Syys 2009 22:16

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Reilulaksatiivi » 25 Marras 2009 23:41

Nyt kun näin tämän päivän koosteen ja sen kun Esa perusteli miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa niin paljonkuin hän,tuli mieleen se että Esa ei oikein ymmärtänyt tehtävää.Esa vaan kertoi hänen näkemyksiä Kädlinistä ihmisenä ja persoonana ja se mitä mieltä Esa on Kädlinistä ihmisenä ja persoonana eikä oikeastaan millään tavalla perustelu miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa vs Esaan. Esa siis antoi yksinomaan kritiikiä Kädlinistä ilman että perusteli sitä miksi hän itse ihmisenä ja persoonana ansaitsisi voiton kädlinin sijasta. Pointti siis on se että jos tähän kysymykseen ja bb.n antamaan tehtävään vastataan kritisoimalla toista henkilöä persoonana ja ihmisenä niin silloin olisi pitänyt myös kertoa millä tavalla itse on paremmi persoona ja ihminen ansaitakseen voiton.Tietenkin tämä bb antama tehtävä oli erittäin vaikea varsinkin kun otetaan huomioon että tehtävän suorittajat ovat itse kanssakilpailijoita kilpailussa jossa ei oikeastaan ole kilpailullisia sääntöja ja menestys / onnistumismittareita siinä muodossa missä asukkaat voisivat itse arvioida tekemisiään. Esan mielestä Aso ei ansaitsisi voittoa koska oli jättänyt jotain asioita kesken ennen taloon tuloa ulkomaailmassa ja jne. eli taas hyvä esimerkki siitä että Esa ei oikein ymmärtänyt kysymystä ja tehtävää koska tämä hänen Aso höpinätkin oli aivan epäloogisia kun otetaan huomioon se että tehtävä oli kertoa miksi toinen henkilö ei ansaitsisi voittoa niin paljon kuin Esa itse.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja knocker » 25 Marras 2009 23:49

Käpsyttimelle pojot rehellisyydestä. Noi BB:n uutiset on tasan sitä, miten kirjoittaja haluaa asiat nähdä ja esittää. Ikinään en ole niihin luottanut.
Sori, jos tämä jo oli täällä, vaikken löytänyt, mutta:

http://www.youtube.com/watch?v=wJjDUglTRVo&fmt=18
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Marras 2009 23:59

Reilulaksatiivi kirjoitti:Esa siis antoi yksinomaan kritiikiä Kädlinistä
Toki kaikista muistakin.
Reilulaksatiivi kirjoitti:ilman että perusteli sitä miksi hän itse ihmisenä ja persoonana ansaitsisi voiton kädlinin sijasta.
Kai tarkoitus oli implikoida, että Esassa ei itsessään ole niitä piirteitä, joita hän muissa kilpailijoissa kritisoi, ainakaan yhtä vahvana. Siis Kätlinin naiiviutta tai "laput silmillä" -tyylistä yltiöpositiivisuutta, huomiohakuisuutta ja materialistisuutta, Ason haluttomuutta suorittaa tehtäviä ja keskeneräisten asioiden pakenemista tai Antin piilohuomiohakuisuutta.

jez
Kesä-Esa
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Syys 2009 00:12

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja jez » 25 Marras 2009 23:59

Reilulaksatiivi kirjoitti:Nyt kun näin tämän päivän koosteen ja sen kun Esa perusteli miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa niin paljonkuin hän,tuli mieleen se että Esa ei oikein ymmärtänyt tehtävää.Esa vaan kertoi hänen näkemyksiä Kädlinistä ihmisenä ja persoonana ja se mitä mieltä Esa on Kädlinistä ihmisenä ja persoonana eikä oikeastaan millään tavalla perustelu miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa vs Esaan. Esa siis antoi yksinomaan kritiikiä Kädlinistä ilman että perusteli sitä miksi hän itse ihmisenä ja persoonana ansaitsisi voiton kädlinin sijasta. Pointti siis on se että jos tähän kysymykseen ja bb.n antamaan tehtävään vastataan kritisoimalla toista henkilöä persoonana ja ihmisenä niin silloin olisi pitänyt myös kertoa millä tavalla itse on paremmi persoona ja ihminen ansaitakseen voiton.Tietenkin tämä bb antama tehtävä oli erittäin vaikea varsinkin kun otetaan huomioon että tehtävän suorittajat ovat itse kanssakilpailijoita kilpailussa jossa ei oikeastaan ole kilpailullisia sääntöja ja menestys / onnistumismittareita siinä muodossa missä asukkaat voisivat itse arvioida tekemisiään. Esan mielestä Aso ei ansaitsisi voittoa koska oli jättänyt jotain asioita kesken ennen taloon tuloa ulkomaailmassa ja jne. eli taas hyvä esimerkki siitä että Esa ei oikein ymmärtänyt kysymystä ja tehtävää koska tämä hänen Aso höpinätkin oli aivan epäloogisia kun otetaan huomioon se että tehtävä oli kertoa miksi toinen henkilö ei ansaitsisi voittoa niin paljon kuin Esa itse.
Ensinnäkin Kätlin, eikä Kädlin. Toiseksi koosteessa ei näytetty kaikkea, mitä Esa sanoi. Anttihan oli esimerkiksi sitä mieltä, että Esa suoritti tehtävän heistä parhaiten.

Sun
Intruuderi
Viestit: 251
Liittynyt: 12 Syys 2008 21:31

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Sun » 26 Marras 2009 00:02

Reilulaksatiivi kirjoitti:Nyt kun näin tämän päivän koosteen ja sen kun Esa perusteli miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa niin paljonkuin hän,tuli mieleen se että Esa ei oikein ymmärtänyt tehtävää.Esa vaan kertoi hänen näkemyksiä Kädlinistä ihmisenä ja persoonana ja se mitä mieltä Esa on Kädlinistä ihmisenä ja persoonana eikä oikeastaan millään tavalla perustelu miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa vs Esaan.
Esan perustelu, miksi itse ansaitsisi voiton oli leikattu pois koosteesta.

Avatar
Reilulaksatiivi
VIP-vieras
Viestit: 879
Liittynyt: 14 Syys 2009 22:16

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Reilulaksatiivi » 26 Marras 2009 00:23

Sun kirjoitti:
Reilulaksatiivi kirjoitti:Nyt kun näin tämän päivän koosteen ja sen kun Esa perusteli miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa niin paljonkuin hän,tuli mieleen se että Esa ei oikein ymmärtänyt tehtävää.Esa vaan kertoi hänen näkemyksiä Kädlinistä ihmisenä ja persoonana ja se mitä mieltä Esa on Kädlinistä ihmisenä ja persoonana eikä oikeastaan millään tavalla perustelu miksi Kädlin ei ansaitsisi voittoa vs Esaan.
Esan perustelu, miksi itse ansaitsisi voiton oli leikattu pois koosteesta.
Mitkä ne perustelut olivat?

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja henkka » 26 Marras 2009 00:39

IInes kirjoitti:
Burph kirjoitti: Toisaalta kuvittelisin Esan olevan melko ratkaisukeskeinen ihminen. Tyypillisen insinöörin tapaan virheen huomatessaan pyrkii sen korjaamaan.
Mutta fiksun ihmisen pitäisi tajuta se, ettei ihminen muutu, ellei itse halua muuttua. Sikäli rakentavakin palaute on ihan turhaa, ellei toinen ole vastaanottavainen.
Nimenomaan. Olen itsekin saanut vastaavalla viiltävällä tyylillä ns. analyysiä DI-poikaystävältä. Ärsyttävää, mutta ei tarkoitettu välttämättä ylimieliseksi. Esa oikeasti halusi herätellä jotain Kätlinissä, vaikka tyyli oli mitä oli. En tiedä onko Käpä vastaanottavainen..toisaalta vaikuttaa, että hän osaa kääntää tuonkin imarteluksi, että Esa häntä (ja hänen tulevaisuuttaan) noinkin paljon pohtii. Muistakaa Esan tyyli: verrattuna hänen yleiseen keskustelutyyliinsä tuo ei kai poikennut siitä kovasti. Sen sijaan jos joku muu tyyppi yhtäkkiä puhuisi tuohon sävyyn, se olisi varmemmin tylyttämistä.

Mitä taas tulee Kätlinin nuoriin faneihin, joissa on varmasti paljon pinnallisia materialisteja..he äänestävät Käpän raivoisasti voittoon, kun tylsä nörtti-Esa kehtasi kritisoida ihanan iloista Käpää.

Saanko kysyä ihan uteliaisuuttani, että mitä pahaa siinä on jos on pinnallinen tai materialisti?? Itse, olen aika kova käyttämään merkkituotteita ja muutenkin kova tuhlamaan ja Käpän fani niin tekeekö se minut huonommaksi, kuin vaikkapa jonkun ihmisen joka fanittaa Esaa ja harrastaa lautapelejä??

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja henkka » 26 Marras 2009 00:44

Hei osaaako joku sano miten asia on, kun kuulin että Käpä oli kutsunut Esan ja tämän tyttöystävän Viroon juhannukseksi niin, oli Esa kuulemani mukaan vastannut jotenkin tylysti Käpälle ja sen lisäksi katsonut Käpää halveksien niin voisiko, joku kertoa miten asia meni oikeasti??. :D

Blangis
Kasmasiini
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Marras 2009 07:37

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Blangis » 26 Marras 2009 00:51

Tervehdys kaikille! Silloin tällöin tämän kauden aikana olen lueskellut näillä sivuilla käytäviä kiintoisia keskusteluja; usein on tehnyt itsekin mieleni kommentoida, nyt loppumetreillä on pakko.

Minua nimittäin vaivaa - tai pikemminkin ihmetyttää - se suunnaton vakavuus ja fanatismi, jolla jotkut Esan kannattajat suosikkiinsa suhtautuvat. Tiettyjen viestien perusteella ulkopuolinen kuvittelisi vähintään, että mies on viisas kuin Sokrates, älykäs kuin Gauss, rohkea kuin leijona, psykologiselta silmältään kuin Simenon - ja oman tiensä kulkija kuin ikään Jeesus itse.

Näinhän ei tietenkään todellisuudessa ole, vaan kyseessä on kohtalaisen tavallinen häiskä (tämän jokainen ymmärtänee vaikka vain miestä Ninoon tai Anttiin vertaamalla), joka on aikoinaan omista syistään ohjelmaan hakenut, tullut sinne valituksi, ja BB-talossa asuessaan yrittänyt parhaansa mukaan pärjätä, siinä sivussa esitellen hyviä ja ei-niin-hyviä puolia itsestään - aivan kuten kaikki muutkin.

Finaali sinänsä ei minussa herätä suuria intohimoja suuntaan eikä toiseen. Korkeintaan ehkä toivon, ettei voitto luiskahtaisi Asolle.

bb2009
Toukka
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2009 16:19

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja bb2009 » 26 Marras 2009 00:52

--- ESA A ---

- Ylimielinen
- Ehdoton
- Tuomitseva
- Syyttelevä
- Epäsosiaalinen
- Liian kriittinen

Missä elämäni tilanteissa viihtyisin Esan kanssa hyvin?

En keksisi hetkeäkään. Elokuvissa Esaa varmaan häiritsisi karkkipussini pieni rapina ja loistoelokuvan jälkeen Esa keskittyisi löytämään elokuvasta puutteita, kuin että keskittyisi kehumaan elokuvan hyviä puolia.

Rennot kahvikuppikeskustelut olisivat jäykkiä ja liian asiapitoisia. Nauru jäisi kokonaan pois. Ne jäykät kommentit eivät jaksaisi pitkään naurattaa.

Jos minulla olisi elämässä paha tilanne, niin Esa todennäköisesti etsii syitä heti minusta ja siitä miten minä olen asiat tehnyt väärin, kuin että lähtisi etsimään syitä muista tahoista, mikä on sitten ajanut minut siihen tilanteeseen.

Alkoholi on kohtuu käytössä hyvä rentoutumiskeino. En ymmärrä tälläistä totaalista kieltäytymistä, vaikka en ymmärrä niitä känniövereitäkään. Ei pidä olla aina jomman kumman asian ääripäässä vaan paras tapa on olla siinä keskellä, siis BB:nkin kannalta. Esa A:n jäykkyydelle muutama olut voisi olla ihan paikallaan?

Esa A on aivan liian ylimielinen vaikka mikään ei oikeuta siihen. Hän on ehkä älykkäämpi kuin moni muu, mutta ei sen viisaampi. Kuten olemme huomanneet. Hän ei ole myöskään sosiaalisilta kyvyiltään muiden tasoa, joten puutteita on hänessä aivan kuin kaikissa muissakin.

Kukaan ei ole täydellinen ja Esa ei ole tämän kauden paras asukas.

BB ei ole älykkyyskilpailu, BB ei ole asiallisuuskilpailu, BB on SHOW, jonka pääasiallinen tarkoitus on viihdyttää ihmisiä.

Jos kuvitellaan asiaa niin, että talossa olisi ollut 20 ESA A:n tyylistä persoonaa ja yksi näistä "Esoista" olisi kisan sitten voittanut. Niin olisiko silloin tämä kausi ollut parhaimmillaan jos verrataan, että talossa olisi ollut esim. 20 Samin tyylistä ihmistä tai 20 Kätlinin tyylistä ihmistä?

Summa summarum, ESA A ei ole ollut tämän kauden paras asukas ja se on mielestäni se ainut asia, jolla on tässä vaiheessa väliä.

Se tyytytämätön perusilme mikä Esalla aina on (suupielet alaspäin) huokuu kyllä täysin sen persoonasta. Voi kun ihmiset vain sen ymmärtäisivät. Sanotaan, että ihmisen äänestä voi jo kuulla, kun ihminen hymyilee. Esasta no niin...

Nyt asiaa enemmän miettineenä, Kätlinille ehkä mieluiten soisin voiton. Nyt kun oma ylivoimainen suosikki on jo talosta joutunut lähtemään :(

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 26 Marras 2009 01:12

bb2009 kirjoitti:Missä elämäni tilanteissa viihtyisin Esan kanssa hyvin?

En keksisi hetkeäkään.
Esan kaltainen ihminen on kullan arvoinen siinä vaiheessa kun tarvitaan loppuun asti ajateltua, rehellistä, mutta asiallisesti muotoiltua mielipidettä johonkin tärkeään ja elämää ravistelevaan päätökseen. Esan kaltaisiin ihmisiin voi myös luottaa siinä, että jos tarvitset apua tai haluat kertoa asioita jotka eivät saa levitä kenenkään muun korviin, on apu aina tarjolla ja salaisuudet eivät taatusti leviä.

Siitä, onko näistä kumpikaan hyviä BB-talon asukkaan ominaisuuksia, voidaan olla montaa mieltä. On kuitenkin aika kummallista sanoa, että ei missään tilanteessa viihtyisi Esan kaltaisen ihmisen kanssa. Ehkä jotkut Sampon ja Saulin kaltaiset eivät viihtyisikään.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Cale
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Syys 2009 17:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Cale » 26 Marras 2009 01:23

bb2009 kirjoitti:
Alkoholi on kohtuu käytössä hyvä rentoutumiskeino. En ymmärrä tälläistä totaalista kieltäytymistä...
Minä taas en ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä jokaisen ihmisen on pakko ottaa alkoholia. Eiköhän se ole jokaisen ihan oma asia, ottaako vai ei.
Esa A on aivan liian ylimielinen vaikka mikään ei oikeuta siihen.
Miksi Esa on mielestäsi ylimielinen? Siksikö, että hän sanoo asiat suoraan ja rehellisesti?
Kukaan ei ole täydellinen ja Esa ei ole tämän kauden paras asukas.
Ei kai kukaan Esaa ole täydelliseksi sanonutkaan, ainakaan tosissaan? Ja se on ihan oma mielipiteesi, että Esa ei ole tämän kauden paras asukas. Minun mielestäni hän on.
Jos kuvitellaan asiaa niin, että talossa olisi ollut 20 ESA A:n tyylistä persoonaa ja yksi näistä "Esoista" olisi kisan sitten voittanut. Niin olisiko silloin tämä kausi ollut parhaimmillaan jos verrataan, että talossa olisi ollut esim. 20 Samin tyylistä ihmistä tai 20 Kätlinin tyylistä ihmistä?
Ei tietenkään? Ideahan Big Brotherissa on juuri laittaa taloon mahdollisimman paljon erilaisia persoonia.
Se tyytytämätön perusilme mikä Esalla aina on (suupielet alaspäin) huokuu kyllä täysin sen persoonasta. Voi kun ihmiset vain sen ymmärtäisivät.
Kysehän voi olla yhtälailla siitä, että sinä et vain ymmärrä Esaa, eikö? ;)
Esa A! [smilie=a_goodjob.gif]

ozzytherose
Vaihtoasukas
Viestit: 308
Liittynyt: 26 Syys 2008 00:18

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja ozzytherose » 26 Marras 2009 01:23

--- ESA A ---

- Fiksu
- Järkevä
- Suorasanainen
- Toiset huomioon ottava
- Tunteikas
- Ei tyhjänpuhuja

Missä elämäni tilanteissa viihtyisin Esan kanssa hyvin?

En keksisi hetkeäkään. Toisaalta ei kiinnostakaan, koska en ole aikeissa viettää loppuelämääni Esan kanssa. Ei kiinnosta häiritseekö Esaa joskus tulevaisuudessa karkkipussin rapina, tai minkälaisia kahvipöytäkeskusteluja hänellä mahdollisesti tulee kenenkin kanssa olemaan. Samoin kuin muitakin asukkaita, arvioin Esaa BB-asukkaana, En tulevana elämänkumppanina. BB-talossa Esa on mukavaa, järjellistä vaihtelua kaikkien tyhjäpäiden joukossa.

Avatar
Slamjam
Ninja
Viestit: 3078
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Slamjam » 26 Marras 2009 01:25

Minä en viihtyisi Esan kanssa kovin pitkään, Esa ei ole niitä eläväisimpiä ihmisiä ja tuo yleistietokin aika hukassa. Keskustelu joka keskittyy pelaamiseen tai matemaattisuuteen kohtalaisen tylsä vaikka itsekin joskus niistä puhun. Esasta voisi samalla lailla sanoa takaisin jos hänen mielestä Kätliniltä puuttuu puolet jos ei negaa, niin Esalta puuttuu puolet kun ei joraa ja iloitse.

Mies finaleista viihtyisin eniten Ason seurassa, mies joka osaa pitää hauskaa, mutta olla myös vakava tarvittaessa. Asolla sosiaalisuutta Esalle jaettavaksikin.
Finding life since 1970, forum member #1223

Avatar
vanaja.
Mökkiläinen
Viestit: 209
Liittynyt: 31 Loka 2009 14:14

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja vanaja. » 26 Marras 2009 01:38

Mikäs kriteeri tämä Esan seurassa viihtyminen on Esan voiton kannalta katsottuna. En itse viihtyisi Esan, ja enkä varmasti ainakaan Saulin tai Sammon seurassa. Kätlinin seurassa viihtyisin hetken hänen kauneutensa vuoksi, kunnes "turha pälpätys" kävisi hermoilleni. Eniten viihtyisin varmaankin Antin ja Ason seurassa.

Mutta Esa ansaitsee sen voiton kuiteskin. Hän on niin suorasanainen, nöyrä ja tunteikas ihminen.

Avatar
Slamjam
Ninja
Viestit: 3078
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Slamjam » 26 Marras 2009 01:43

Eikö Esan ketjussa keskustella Esasta ei pelkästään kuka voittaa ja kuka ei. Ei sitä tarte aina hehkuttaa miksi jonkun pitäisi voittaa. Pitääkö Esan ketjussa lopettaa keskustelu heti finaalin jälkeen vai voiko hänestä keskustella muutenkin, vaikka uudenvuoden aattona. :blackeye
Finding life since 1970, forum member #1223

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”