Esa A. Seuranen

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin
sisupussi
BB-talon ylijumala
Viestit: 4640
Liittynyt: 16 Marras 2009 14:47

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja sisupussi » 21 Marras 2009 19:16

Lievää kaksinaismoraalia on kyllä havaittavissa Esan kohdalla esim. siinä, että nimesi Kätlinin sen vuoksi, ettei tämä tahdo puhua kaikista itseään koskevista negatiivisista asioista (esim. julkisesti ottaa esille itseensä kohdistuvia muiden seläntakanapuukottamisia), mutta sitten itse hän toisaalta vaikenee systemaattisesti esim. omasta seksielämästään. Ts. hän sallii itselleen valinnan siitä mitä tahtoo ottaa esille, mutta Kätlinin hän tuomitsee vastaavanlaisesta henkilökohtaisesta valinnasta johtuen. Mielenkiintoinen logiikka.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Mole » 21 Marras 2009 19:18

^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:

Talossahan hän ei ole tietääkseni harrastanut seksiä.

Avatar
IInes
Heikoilla hangilla
Viestit: 85
Liittynyt: 23 Loka 2009 20:29

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja IInes » 21 Marras 2009 19:25

sisupussi kirjoitti: Ts. hän sallii itselleen valinnan siitä mitä tahtoo ottaa esille, mutta Kätlinin hän tuomitsee vastaavanlaisesta henkilökohtaisesta valinnasta johtuen. Mielenkiintoinen logiikka.
Mikä logiikka sulla :roll: Käsittääkseni Esa tarkoitti sitä, miten Kätlin käsittelee talon asukkaiden välillä tapahtuneita asioita, sosiaalista kanssakäymistä. Esan privaattielämä on ihan eri asia.

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja jamppa » 21 Marras 2009 20:09

Kiitokset sellofaanille, sisupussille ja monille muille järkevistä kirjoituksista. Annatte vielä uskoa siihen, että suomessakin säilyy kriittisen ja kuvia kumartamattoman ajattelun perinne. Toivon, että koskaan ei tule koittamaan se päivä jolloin ihmisiä aletaan arvostamaan testitulosten perusteella, eikä ihmisten arvoa mitata älykkyyden perusteella.

NoGo
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 516
Liittynyt: 10 Syys 2008 22:45

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja NoGo » 21 Marras 2009 20:12

jamppa kirjoitti:Kiitokset sellofaanille, sisupussille ja monille muille järkevistä kirjoituksista. Annatte vielä uskoa siihen, että suomessakin säilyy kriittisen ja kuvia kumartamattoman ajattelun perinne. Toivon, että koskaan ei tule koittamaan se päivä jolloin ihmisiä aletaan arvostamaan testitulosten perusteella, eikä ihmisten arvoa mitata älykkyyden perusteella.
Se mitä mä en tajua on, että miksi sitten älykkyyden perusteella mitaten tyhmyydestä pitäisi palkita?!? Miksi aina uusi tollo voittoon?

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja jamppa » 21 Marras 2009 20:19

NoGo kirjoitti:Se mitä mä en tajua on, että miksi sitten älykkyyden perusteella mitaten tyhmyydestä pitäisi palkita?!? Miksi aina uusi tollo voittoon?
Älykkyys on täysin epäolennainen tekijä, tietenkään tyhmyydestä ei pidä palkita mutta ihmisillä on paljon muitakin ominaisuuksia kuin tyhmyys tai älykkyys. Anniina oli katastrofi, mutta ei sitä asiaa saa enää korjattua vaikka Esa valittaisiin voittajaksi.

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 21 Marras 2009 20:26

jamppa kirjoitti:Kiitokset sellofaanille, sisupussille ja monille muille järkevistä kirjoituksista. Annatte vielä uskoa siihen, että suomessakin säilyy kriittisen ja kuvia kumartamattoman ajattelun perinne.
Ja tämän kirjoitit aivan vilpittömästi?

Otan osaa.
On kyllä hyvä fiilis.

NoGo
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 516
Liittynyt: 10 Syys 2008 22:45

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja NoGo » 21 Marras 2009 20:34

Tärkein syy sille, että toivon Eskon voittoa on, että se mahdollisesti havahduttaisi tuotannon ymmärtämään, että katsojat eivät halua vain kännäystä, peitonheiluttelua ja Leuka-Kalinaisia.

Esa on mielestäni hyvä tyyppi mutta ei mikään yli-ihminen. Esassa on hyvät puolet ja vikansa joita en todellakaan halua puolustella. Siksi koen sen hassuksi, että osasta noista muista, tavallaan paljon vajavaisemmista asukkaista, moni on rakentamassa täysin viattomia pyhimyksiä. Joka vuosi saadaan uusia täydellisiä ihmisiä känniääliöilyineen, ulosottovelkoineen ja tsättijuonamisineen mutta kun kerrankin on saatu kunnollinen ja reilu tyyppi (meinasin kirjoittaa "jamppa") taloon, niin siitä ollaan täällä rakentamassa ties mitä psykoottista murskaaja-tallaajaa joka sotkee "toistakymmentä vuotta" itseään nuoremmat lapsiparat suohon :mrgreen:

Avatar
Hedgehog
Jebou
Viestit: 2705
Liittynyt: 29 Elo 2006 16:17

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Hedgehog » 21 Marras 2009 20:40

jamppa kirjoitti:Kiitokset sellofaanille, sisupussille ja monille muille järkevistä kirjoituksista.
Rinkirunkkausta voi harrastaa vaikka privaattiviestein, se ei kuulu tälle tai muullekaan alueelle.
jamppa kirjoitti:Toivon, että koskaan ei tule koittamaan se päivä jolloin ihmisiä aletaan arvostamaan testitulosten perusteella, eikä ihmisten arvoa mitata älykkyyden perusteella.
Ilmeisesti kuitenkin se että ihmisiä arvostetaan ja arvon määritetään tositv-ohjelman perusteella on kuitenkin ok?

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Mole » 21 Marras 2009 20:42

NoGo kirjoitti:Esa on mielestäni hyvä tyyppi mutta ei mikään yli-ihminen. Esassa on hyvät puolet ja vikansa joita en todellakaan halua puolustella. Siksi koen sen hassuksi, että osasta noista muista, tavallaan paljon vajavaisemmista asukkaista, moni on rakentamassa täysin viattomia pyhimyksiä. Joka vuosi saadaan uusia täydellisiä ihmisiä känniääliöilyineen, ulosottovelkoineen ja tsättijuonamisineen mutta kun kerrankin on saatu kunnollinen ja reilu tyyppi (meinasin kirjoittaa "jamppa") taloon, niin siitä ollaan täällä rakentamassa ties mitä psykoottista murskaaja-tallaajaa joka sotkee "toistakymmentä vuotta" itseään nuoremmat lapsiparat suohon :mrgreen:
Melko hyvin tiivistetty. Itsekin olen arvioinut Esaa ns. normi-ihmisen asteikolla BB:n alusta lähtien, ja yllättynyt kaikesta positiivisesta mitä siihen päälle on kertynyt. Kyllähän Esan sosiaalisissa taidoissa on parantamisen varaa, mutta mies on ollut mielenkiintoista seurattavaa talossa juuri tuosta tavis-aspektista katseltuna.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Sihi » 21 Marras 2009 20:43

Nyt taas vähän jäitä hattuun ja keskittykää Esaan, ei toisiinne.
-Sihi-
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 21 Marras 2009 20:52

Mole kirjoitti:^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:
Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että Esa puhuu tyttöystävänsä kanssa makuuhuoneessakin kirjakieltä. "Minä ejakuloin nyt." :P

sellofaani
Tuotantoassistentti
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Elo 2009 22:04

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja sellofaani » 21 Marras 2009 21:02

LuckyTheFox kirjoitti:
Mole kirjoitti:^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:
Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että Esa puhuu tyttöystävänsä kanssa makuuhuoneessakin kirjakieltä. "Minä ejakuloin nyt." :P
:damnfunny Mikä mielikuva...

Mutta siis jos tosissaan ollaan, tuskin makkarin puolella paljoa puhutaan. Tai mistä sitä tietää käyttävätkö Esa ja hänen tyttöystävänsä makkaria, vai kenties keittiönpöytää... Tai sitten molemmat ovat aseksuaaleja. Kuka tietää. Mutta tärkeämpää on, ketä kiinnostaa. :blackeye

ellunkana
Toukka
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Syys 2009 15:55

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja ellunkana » 21 Marras 2009 21:05

"Tärkein syy sille, että toivon Eskon voittoa on, että se mahdollisesti havahduttaisi tuotannon ymmärtämään, että katsojat eivät halua vain kännäystä, peitonheiluttelua ja Leuka-Kalinaisia."

Samaa mieltä. Tätä känniääliöintiä ym. on nähty tarpeeksi.

EsaA:n hermot ovat kestäneet hyvin jokaviikkoista biletystä. Pystyn eläytymään hyvin Esan osaan, sillä koen myös itseni ulkopuoliseksi silloin kun porukoiden promille- ja desibelitasot nousevat liian korkealle. Itse en olisi kyennyt mitenkään olemaan noin rauhallinen enkä kyennyt pitämään suutani kiinni. Esan käytöksestä hänelle epämukavassa tilanteessa isot plussat!

Jos Esaa vertaa esim. Toniin (ja moneen muuhun talon asukkaaseen) niin Esa reagoi epämiellyttäviin tilanteisiin aivan eritavalla. Kuin muut huutavat, murjottavat, äksyilevät niin Esa vetäytyy ja on hiljaa. Mukava kun talossa on nyt ihminen, joka näyttää, että hankaliin tilanteisiin voi suhtautua muutenkin kuin rähinällä.

Täällä on puhuttu paljon sitä, ettei Esa ole viihdyttävä. Jos viihdyttävä on sitä, että huutaa, kirkuu ja juopottelee niin silloin Esa on tylsä. Mutta kun porukka on pienentynyt, ESa on päässyt enemmän esille ja sieltähän kuoriutunut oikea helmi - todellinen vähäeleisen tilannekomiikan taitaja!

Esalle plussat myös siitä, että hän sanoo asiat suoraan ja rauhallisesti, eikä vedä hernettä nenään itseensä kohdistuneesta kritiikistä. Esasta löytyy kypsyyttä suhtautua asioihin tyynesti pieni hymynkare silmäkulmassa.

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja jamppa » 21 Marras 2009 21:13

LuckyTheFox kirjoitti:
Mole kirjoitti:^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:
Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että Esa puhuu tyttöystävänsä kanssa makuuhuoneessakin kirjakieltä. "Minä ejakuloin nyt." :P
Se mikä hämäsi, oli se, että Esahan puhuu ihan normaalia yleiskieltä suurimman osan ajasta. Kirjakielen puhuminen liittyy näihin sarkasmi/ironia/olen-älykäs kohtauksiin, mutta sitten se tyttöystävän kanssa suoritettu pk-performanssi tehtiin täysin kirjakielellä, joten en tiedä mihin psykoseksuaalisen patologian lokeroon tämä Esa-seksuaalisuus pitäisi luokitella.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Mole » 21 Marras 2009 21:18

LuckyTheFox kirjoitti:
Mole kirjoitti:^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:
Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että Esa puhuu tyttöystävänsä kanssa makuuhuoneessakin kirjakieltä. "Minä ejakuloin nyt." :P
"42! 42! nelkyyyt....kaaaks...aah"

Eskin mielestä Dana omistaa talon parhaat boobsit. Väärältä puolelta siis hinkkasi lohduttaessaan tyttöä intensiivisesti männä iltana.

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja jamppa » 21 Marras 2009 21:33

Mole kirjoitti:Eskin mielestä Dana omistaa talon parhaat boobsit. Väärältä puolelta siis hinkkasi lohduttaessaan tyttöä intensiivisesti männä iltana.
Minnan rinnat olivat alunperin ihanteelliset Esalle, mutta ehkä Dana on sitten paras Minnan lähdön jälkeen.

Avatar
HPP
Merirosvo
Viestit: 1260
Liittynyt: 09 Marras 2007 05:06

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja HPP » 21 Marras 2009 21:37

jamppa kirjoitti:
LuckyTheFox kirjoitti:
Mole kirjoitti:^ mistäs sitä tietää, ehkä Esku on varsinainen Don Juan makkarin puolella, eikä tyttiksellä ole mitään negatiivista sanottavaa. :wink:
Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että Esa puhuu tyttöystävänsä kanssa makuuhuoneessakin kirjakieltä. "Minä ejakuloin nyt." :P
Se mikä hämäsi, oli se, että Esahan puhuu ihan normaalia yleiskieltä suurimman osan ajasta. Kirjakielen puhuminen liittyy näihin sarkasmi/ironia/olen-älykäs kohtauksiin, mutta sitten se tyttöystävän kanssa suoritettu pk-performanssi tehtiin täysin kirjakielellä, joten en tiedä mihin psykoseksuaalisen patologian lokeroon tämä Esa-seksuaalisuus pitäisi luokitella.
Josko välttäisit jo luokittelujasi vähitellen, ihan foorumin luettavuuden takia. Kiitos.
"HPP - Aina asiallinen ja hyvin koostettuja mielipiteitä"

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 21 Marras 2009 21:39

jamppa kirjoitti:
Mole kirjoitti:Eskin mielestä Dana omistaa talon parhaat boobsit. Väärältä puolelta siis hinkkasi lohduttaessaan tyttöä intensiivisesti männä iltana.
Minnan rinnat olivat alunperin ihanteelliset Esalle, mutta ehkä Dana on sitten paras Minnan lähdön jälkeen.
Kerro lisää. Kai tämä nyt jotain muutakin kertoo Esasta?
On kyllä hyvä fiilis.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja Evalds » 21 Marras 2009 21:58

Ensi viikolla pääsen tänne kirjoittamaan tutun lauseen "mitä mä sanoin", ei Esa tätä voita, koska sen kannattajat eivät ole superäänestäjiä ja kukaan joka on pärjännyt esim. gallupeissa mm. IS.ssa ei ole voittanut!

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 21 Marras 2009 22:15

ellunkana kirjoitti:Jos viihdyttävä on sitä, että huutaa, kirkuu ja juopottelee niin silloin Esa on tylsä.
Minä en pidä listaamiasi asioita viihdyttävinä (Tai, no, kolmas kohta riippuu henkilöstä. Sauli ja Niko olivat viihdyttäviä, Dana ja Sampo eivät niinkään.), mutta pidän Esaa silti tylsänä. Jännää, eikö?

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Esa A.

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 21 Marras 2009 22:41

ElMoronico kirjoitti:Esa sanoi ettei Kätlin halua eikä osaa puhua negatiivisista asioista, kritiikistä itseään kohtaan. Ei tarkoittanut ylipäänsä negatiivisia asioita.
Esa sanoi, ettei Kätlin käsittele negatiivisia asioita. Ei viitannut mitenkään, että ne asiat olisi juuri kritiikkiä Kätlinistä itsestään.

Lainaus nimeämisperusteluista: Mielestäni Kätlin ei halua puhua negatiivisista asioista ollenkaan.

Ja vielä uutisesta: Esa selitti sanan tarkoitusperää Kätlinille ja perusteli tälle, ettei syvempää yhteyttä ihmiseen voinut mitenkään luoda, kun puolet asioista putosi pois keskustelusta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”