82. päivä

Kaikki liveketjut arkistoituna.
BBPlaza
Botti
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Elo 2008 10:33

82. päivä

Viesti Kirjoittaja BBPlaza » 13 Marras 2009 23:00

Keskustelua 82. päivästä
BBPlaza.net - Big Brother-fanisivusto!

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 00:09

Aso rummutti innoissaan biisin aikana Kätlinin persettä. Seuraavaksi Toni halusi laulaa Pelle Miljoonaa. Dana ilmoitti, ettei hän ole saanut laulaa. Kätlin sanoi, että juurihan Dana lauloi Pinkiä. Aso haluaa laulaa seuraavaksi. Kätlin huomioi, ettei Antti ole laulanut. Antti sanoi, että koko ajan saa laulaa, mutta ei ole vaan mikkiä. Moottoritie on kuuma pyörimään. Toni ja Sami mikeissä. Dana nuokkui sohvalla ja kysyi biisin alussa "Missä Andy McCoy?" Toni antoi mikin Sampolle. Muut laulavat ilman mikkejä fiilistellen.

Aso pusutteli Kätliniä ja sanoi, että näkevät seuraavassa elämässä. Menossa jo nukkumaan? Kätlin huomasi, että Asolla on Danan rasvaa. Dana pussasi Asoa suulle ja Aso hämmentyi. Dana pyysi, ettei ota sitä rasvaa. Voi ottaa mitä muuta vaan. Lähtivät makkariin. Aso naureskeli ja väänsi tekoitkua. Dana halaili ja yritti sanoa jotain. Aso pahoitteli, että on kännissä ja nyt tupakalle. Dana pyysi vielä, että Aso tulee laittamaan hänen hajuvettä. Sitten Aso ja Toni pääsivät tupakalle.

Olkkarissa lauletaan PMMP:n Matkalaulua. Kätlin ainakin toisessa mikissä. Sami selittää Sampolle Hanoi Rocksin syntyä ex-slummiolkkarissa.

0:12 Aso ja Toni yrittävät löytää hyviä tumppeja. Toni tajusi, etteivät menneet saunaan ja paljuun ollenkaan. Toni alkoi puhumaan häädöstä. Aso sanoi, että olisi halunnut tippua juuri tällä viikolla, jos tippuminen olisi tullut. Toni on aivan varma, ettei ole mitään mahdollisuuksia selvitä. Vielä tällainen viikko alla. Aso otti Jesan lähdön puheeksi. Toni tietää hyvin miksi tippui. On varmaan kiusattu "tuolla yhessä huoneessa".

0:16 Aso analysoi, että Jesa tippui kilahdusten takia. Ei välttämättä seksin takia, koska Samikin on säilynyt. Porukka ei tykkää, jos menettää hermonsa. Tänäänkin tuli PK:sta ja heitteli tavaroita. Toni sanoi, ettei heitellyt tavaroita. Aso kertoi, että joku siitä mainitsi olkkarissa. Mutta pitäisi pystyä hillitsemään itsensä, vaikka olisikin hermot kireillä. Toni korotti vähän ääntään, että jos ei saa tupakkaa, niin on hermot kireällä. On aina ajatellut sitä Ason sanontaa aasista. Aso sanoi, ettei muutukaan, mutta pitäisi yrittää ainakin hillitä. Aso alkoi pohtimaan, ettei osaa edes ajatella itseään voittajana. Ei pystyisi olemaan voittajana. Sami tuli myös tupakalle. Joku on vienyt Antin oluen.

0:18 Pohtiminen jatkuu. Jesa lähti ekassa äänestyksessä, mutta myös Minna. Minna ei menettänyt kertaakaan hermoja. Aso oli yllättynyt, kun selvisi häädöstä ja Marko lähti. Sami sanoi, että kaikki on lähtenyt ketkä on koskenut häneen ja onkohan nyt oma vuoro. Ason mielestä ei ole. Justiina ja Saranna lähtenyt vain, niin ei sitä voi ajatella.

0:20 Sami luuli lähtevänsä heti ekassa niin kuin Jesa ja Minna. Aso sanoi, että ei kuitenkaan lähtenyt. Nyt on uusi äänestys. Ja todella tiukka sellainen. Ei tiedä tosin monta lähtee, mutta kuitenkin. Toni on selvinnyt monesta äänestyksestä. Esa on tosi fiksu tyyppi. Siis oikeasti tosi fiksu. Sami hieno persoona ja voittajasuosikki. Kätlin myös selvinnyt monesta ja voittajasuosikki.

0:23 Tupakkakeskustelu alkoi taas. Ason mielestä pitää mennä tilanteen mukaan. Maailma pyörii koko ajan. Vaikka ei olisi ruokaa, niin ei voi kompastua joka kiveen. Toni sanoi, ettei voi muuttua. Sami komppasi Asoa, että pitää sopeutua tilanteeseen. Toni ei halua muuttua. Se on juuri pelisilmää ja ei halua pelata. Toni otti esille taas Ason aasisanonnan. Aso sanoi, ettei muutkukaan, mutta pitää sopeutua. Jos joutuu Afrikkaan ja ei ole ruokaa, niin pitää selvitä. Toni sanoi, ettei sitten varmaan olisi siellä.

0:26 Sami totesi väliin, että saivat sikaria merkiksi miten paskaa sikari ja tupakka on. Toni jatkoi, ettei halua muuttua. On oma itsensä. Aso sanoi, ettei tarvitse muuttua. On kestänyt jo 5 päivää. Toni ei halua pelata. Sami toisteli, että jokainen saa olla oma itsensä. Toni sanoi, ettei ole kuitenkaan ollut oma itsensä tällä viikolla. Aso sanoi, että se on vaan koettelemus miten käyttäytyy ilman tupakkaa. Aso kysyi kuoleeko Toni, jos maailmasta loppuu tupakka. Toni sanoi varmaan kuolevansa. Aso nauroi, ettei viitsi. Ei välttämättä ole rahaakaan tupakkaan, niin se pitää kestää. Toni on varma, että on aina sen verran rahaa.

0:27 Toni suutahti, että on pyytänyt vain yhtä asiaa. Aso on itse huudellut ruuan ja suolan ja vaikka minkä perään. Aso sanoi, ettei ole pyytänyt niitä tosissaan. Toni sanoi, että ehkä hänkin on. Sami totesi, että kyllä Asokin on pyytänyt ihan tosissaan. Ihan turhaan alkaa syyttämään Tonia.

Avatar
plop
Isä Pernoo
Viestit: 3281
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:43

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja plop » 14 Marras 2009 00:23

Dana itkee sisällä Sampolle, Kätlinille ja Steffille. Puhui isästään, joka on kuollut ja ettei ole sisaruksia.

e.0.25 Dana itkee Sampon olkapäätä vasten. Kaikki muut on ihan hiljaa. Esa ja Anttikin paikalla. "minillä ei ole siskoja eikä veljiä.. olen yksin perheessä"

e. 0.28 Dana siirtyi kylppäriin itkemään ja niistämään. istuu ammeen vieressä yksin ja niiskuttaa.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 00:28

Aso yrittää selittää Tonille miten tilanteisiin pitäisi yrittää sopeutua, vaikka itseään ei tarvitsekaan muuttaa. Asolla menee kohta hermo, koska Toni vaan jankkaa, että hän ei muutu ja hokee Ason sananlaskua "ei aasistakaan tule hevosta vaikka sen veisi Ruotsiin". Aso yrittää selittää, Toni jankkaa vastaan.

A: Mitä jos sä joudut vaikka Afrikkaan, sulla ei ole siellä edes ruokaa, et sä sillon tartte tupakkaa.
T: Mä lähtisin pois sieltä!
A: Et sä pääse.
T: Pääsisinpä!

Sami alkaa puolustella Tonia, että Aso on pyytänyt ihan yhtälailla suolaa kun Toni tupakkaa. Aso sanoo, että pointti on siinä, että hän ei ole suuttunut asiasta, Toni on.

Aso: Jos sä joudut vaikka Venäjän vankilaan, luuleksä että ne on sulle siellä niin kilttejä, että antaa sulle tupakkaa?
Toni: Älä vittu vetoa tuollasiin, älä nyt Aso oikeesti viiti.
Aso: En mä sano, et sun pitää muuttua, vaan et sun pitäs oppia hillittemään itseäs. Mä oon tsempannu sua, mä oon aina ollu sun mukana.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 00:28

Sisällä vähän rauhallisempi keskustelu menossa. Esa kertoi itkeneensä viimeksi 5 vuotta sitten isän kuoleman takia.

0:29 Steph alkoi kertomaan jostain kaveristaan. Kaverin työkaveri (?) teki itsemurhan. Pitivät hauskaa sinä iltana ja tuli yllätyksenä. Oli kova Elvis-fani ja laittoi jonkun biisin lyriikat Facebookiin juuri ennen sitä. Tyttöystävä tuli kotiin ja löysi hirttäytyneenä sängyn päältä. Sitten kaverin piti mennä siivoamaan sinne.

0:34 Pihalla jatkuu keskustelu. Sami kehuu, että Toni on tsempannut hyvin. Asokin sanoi tsempanneensa hyvin esim. slummissa. Ei ole ollut lähtemässä pois. Toni jatkoi, että on vetänyt kaiken täysillä. Jumpat ja kaikki. Sami on huomannut sen. Alkaa olemaan Aso vs. Toni ja Sami tilanne. Aso yrittää sanoa, että tsemppaa Tonia. Ei halua vaan, että Toni lähtee tyhmien juttujen takia. Sami on varma, että Toni jää. Tonia ei haittaa, vaikka tippuisikin. Aso haluaa olla hyvissä väleissä ulkomaailmassakin. Tonin pitää olla ylpeä finaalipaikasta. Kaikki kolme on siellä. Toni ei ole ajatellutkaan sitä ja on ylpeä jo nyt. Ason mielestä pitää olla vielä ylpeämpi. Lähtivät pyytämään PK:sta röökiä ja juomaa. Toni pyytää myös Civil waria.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 00:38

Aso kysyi miksi Dana itkee. Ei saa itkeä. Sami kiinnostui myös ja siirtyi keittiön pöydän toiselle puolelle kysymään aiheesta. Dana nyyhkyttää, että itkee isin takia. Sampo syö viinirypäleitä ja sanoo ymmärtäneensä. Isi oli varmasti rakas. Dana itkee, kun ei ole ollut isiä. On ollut vain äiti. Sami on varma, että isi on vitun ylpeä Danasta, kun katselee jossain. Äiti vielä ylpeämpi. Jokainen olisi ylpeä sellaisesta tytöstä. On niin show must go on - tyttö. Sami voi ymmärtää miltä Danasta tuntuu. Dana itkee, että on käynyt kaikkea läpi elämän aikana ja pitänyt niitä asioita sisällään. Sami voi nähdä Danan läpi ne asiat. Dana itkee, että ne asiat on ihan vitun hirveitä. Sami on tehnyt pieniä analyysejä päässä ja on nähnyt, että Danalla on paljon kerrottavaa. Danalla on koko ajan rooli päällä ja kantaa sisällään paljon raskasta. Dana ei voi sanoa sitä täällä. Sami ymmärtää ja siirtyy viereen istumaan. Aso tuli Samin paikalle.

0:40 Sami kertoo, että ei ole kokenut sellaista, mutta on järkännyt oman elämänsä sellaiseen kierteeseen, että talo on ollut tosi rentouttava kokemus. Dana itkee, että kukaan ei ole ymmärtänyt taloon lähtöä. Ei äiti tai kukaan kavereista. Isi ei ole ollut mukana. Sami näkee, että Dana on samanlainen levoton sielu.

0:42 Danan itkunsekaisesta tilityksestä ei saa oikein kunnolla selvää. Sami sanoo ymmärtävänsä ja Dana voi kertoa ulkomaailmassa kaiken. Samin kanssa voi puhua kaikesta vakavasta. Sami näkee, että Dana on näyttelijä ja pitää roolia päällä. Sisällä on vakavia asioita.

Kuva siirtyi sitten olkkariin. Miettivät sammuttaisikohan BB jo valot. Kätlin voisi mennä kysymään PK:sta. Tosin haluaa käydä lämpimässä suihkussa vielä. Kätlin tiedusteli meneekö kukaan saunaan tai onko se edes päällä. Antti olisi halukas menemään, mutta ei jaksa yksin. Kätlin ehdotti, että menee Esan kanssa. Itse voisi mennä jo nukkumaan. Aso on myös väsynyt.

0:45 Meinasivat lähteä kysymään PK:sta nukkumisesta, mutta jäivät lohduttamaan Danaa keittiöön. Sami haluaisi saunaan. Pitää käydä kysymässä lisää juotavaa ja sitten vihtomaan. Toni iloitsee paremmasta elämästä. Heti kun sai tupakkaa, niin kaikki on vitun hyvin.

0:47 Toni sanoi olevansa nyt oma itsensä. Sellainen on oikeasti. Kätlinin mielestä hyvä. Esa toi Danalle lisää paperia ja niistäminen ja silmien pyyhkiminen jatkuu. Samibox aloittelee "On niin helppo olla onnellinen!" Toni jatkaa, että kaikki on nyt niin vitun hyvin. Ei ollut hänen viikkotehtävä, mutta nyt ei tarvitse enää mitään. Antti kysyi missä Cookie on. Dana haluaa varmaan sen.

0:49 Dana lähti huojuen kylppäriin ja viittoi Esan mukaan. Esa lohduttaa ammeen edessä. Dana itkee, ettei pysty käsittelemään sitä. Samin huutolaulu kuuluu läpi. Dana siirtää asioita. Joi synttäreinä niin paljon, koska isi kuoli synttäripäivänä.

0:53 Esa totesi, että se on rankka paikka. Itse ei ole viettänyt synttäreitä, koska... Dana keskeytti, ettei ole viettänyt 5 vuoteen synttäreitä. Aina juodessa ajattelee vain sitä yhtä asiaa. Ei pysty unohtamaan sitä koskaan. Ei itkenyt hautajaisissa. Ei kun sai tietää. Tajusi vasta, kun muutti yksin asumaan. Dana ei voi antaa itselleen anteeksi. Ei tiedä miksi sai sydänkohtauksen silloin. Esa yrittää lohduttaa, että järjellä ajatellen Danalla ei ollut tekemistä sen asian kanssa. Itsensä syyllistäminen on vain itsensä kiduttamista. Dana ei ymmärrä miksi juuri 10.10. Esa sanoi, että sellaista sattuu. Danan mielestä ei vaan voi sattua. Esa yritti perustella, että vuodessa on 365 päivää ja keskimäärin joka 365. lapsi kokee sen. Sami tuli vaihtamaan shortsit ja Sampo katseli hetken ovella. Dana ei ymmärrä syytä. Miten vitun todennäköistä on, että juuri 10.10.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 00:49

Dana itkee vessassa, Esa pitää kättä ympärillä. Dana selittää, että ei pysty käsittelemään isänsä kuolemaa, isä kuoli Danan synttäripäivänä. Siksi Dana ei ole viiteen vuoteen viettänyt synttäreitään. Taustalta kuuluu kun Samiboksi huutaa "Heeeeei, on niin helppo olla onnellinen!"

Dana: Aina kun mä juon, mä aattelen vaan sitä yhtä asiaa. Mä en pysty unohtamaan sitä koskaan, mä en koskaan itkeny sen hautajaisissa.

Esa sanoo väliin useimmin vaan "njaaa". Puhui myös jostain montako päivää vuodessa on ja monelleko lapselle on käynyt samoin kuin Danalle.

Dana ei ymmärrä miten todennäköistä oli, että isä kuoli 10.10. ja Dana kuoli 10.10. Esa koittaa selittää jotain, että jos haluaa uskoa että asioilla on jotain suurempaa merkitystä, mutta Dana puhuu päälle. On yrittänyt viisi vuotta miettiä miksi. Dana selittää Esalle, että miksi hän juo syntymäpäivänään itsensä aina niin känniin, johtuu tästä. Esa kiitti tiedosta.

Dana muutti Ranskaan ja Jenkkeihin, koska ei ole voinut käsitellä asiaa ollenkaan. Sanoi, että se kun Esa oli ihmetellyt miksi Dana viettää synttäreitään sillä tavoin (liikaa juomalla), se oli osunut kipeästä "tähän kohtaan" (sydämeen).

Dana: Kyl sä tavallaan tiesit, et se on joku tällanen juttu.
Esa: Enpä aavistellut mitään tuohon suuntaan.
Dana: No mut oot sä tavallaan aika fiksu Esku.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 14 Marras 2009 00:52

tuusannuuska kirjoitti:Dana itkee vessassa, Esa pitää kättä ympärillä.
Kuva
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 00:56

Dana ja Esa taas kahdestaan. Dana toistelee, ettei tajua syytä. Miksi juuri 10.10. Syntyi silloin ja miksi sen piti kuolla juuri sinä päivänä. On yrittänyt juoda niin kovan kännin, että saisi vastauksen. Esa kiitti tiedosta ja pyysi kertomaan kaiken, jos on lisää. Dana ei ole juhlinut 5 vuoteen synttäreitä. Muutti pois Ranskaan, kun ei voinut käsitellä asiaa. Muutti pois Jenkkeihin, kun ei voinut käsitellä asiaa. Esan kysymys miksi juhli niin paljon osui niin arkaan paikkaan. Esa pahoitteli ja sai anteeksi. Danan mielestä Esa on kyllä fiksu.

Kätlin, Sampo ja Steph pihalla kertaamassa päivän juomapeliä.

0:57 Toni ja Antti myös pihalle. Tonilla joku temppu ja Kätlin avustajana.

0:59 Toni käski sekoittamaan eri aineita kulhoon. Sitten piti nostaa ylös ja pitää tiukasti kiinni. Kätlin ei halua polttaa käsiä. Toni vakuutteli, ettei polta. Täytyy pitää silmiä kiinni 5 sekuntia. Kätlin epäili vähän ja Toni sytytti lopulta sytkärin kulhon alle. Tuli paloi veden alla. Pointti oli se.

1:01 Ja sitten takaisin sisälle. Aso istuskelee yksin sohvalla. Sami huuteli muita saunaan. On ehkä hänen viimeinen kerta BB-talossa saunassa. Ason mielestä ei voi olla.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 01:02

Dana: Mä oon varmaan lukenut liikaa psykologiaa.

Ja taas päästiin siihen, että Dana ei tajua vieläkään miksi on tapahtunut juuri näin. On lukenut sen takia 4 vuotta psykologiaa, että saisi selville miksi.

Dana: Miksi, miksi. Miksei kaikki voi vaan kestää ikuisesti.
Esa: Ei kaiken tarvitsekaan kestää ikuisesti. Se mitä elämässä pitäisi saada aikaan on oma onnellisuus.

Kätlin tuli vessaan. "Sori mä keskeytän, mä tulin vessaan". Esa ja Dana ei juuri kiinnittänyt huomiota. Dana jatkaa kertomista.

Kätlin: Anteeks mut mä en voi pissaa, tulee ujopissa. Voisittekste siirtyy?
Esa: Mä voin poistua hetkeksi.
Kätlin: Mä oon ihan selvinpäin.
Dana: Mä oon ihan kännissä.
Kätlin: Sä oot ihan turvoksissa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 01:03

Sampo ja Steph napostelevat jotain pöydän ääressä. Aso sanoi haluavansa pelata. On siis pelaavinaan ohjain kädessä, vaikka Pleikkarissa ei olekaan virtoja. Kätlin pesee meikkejä pois. Toni Samin seuraksi saunaan. Myös Antti tulossa. Samibox vetää Olavi Uusivirtaa saunassa. On oikeasti helppo olla onnellinen. Ehkä viimeinen kerta, kun istuvat saunassa. Toni on varma, että jompi kumpi lähtee. Sami on samaa mieltä. Mutta sitten lähtee. Ei se haittaa.

1:06 Sami: Jos lähtee, nii lähtee. Jos jää, nii jää.
Toni perusteli näkemystään, etteivät ole olleet neutraaleja. Ovat yrittäneet pitää elämää talossa. Sami hyväksyy kohtalon. Ovat kyllä shownsa ansainneet. Anttikin saunaan.

Avatar
wäinämöinen
Vastaava tuottaja
Viestit: 3779
Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja wäinämöinen » 14 Marras 2009 01:05

Kuva
Antti kävi kusasemassa samalla kun Dana tilittää fiiliksiään.

Kätlin pöntölle seuraavaksi.

Kätlin: "Anteeks mä en voi oikeesti pissaa, voitteks te siirtyy, mult tulee ujo(kuiva?)pissa."
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 01:08

Toni ja Sami huutavat musiikkia. Edes saunaan. Edes se Civil war. Sami jatkoi, että myös kaljaa ja pikkuaski röökiä. Toni on toivonut 8 viikkoa sitä ja nyt pitää tulla. Sitten voi sanoa, että on nähnyt kaiken talossa. Herkistyisi niin.

1:11 Biisien toivominen jatkui saunassa. Dana tilittää keittiön pöydän ääressä, ettei pysty puhumaan. Esa tsemppaa, että yrittää vaan jaksaa. Dana kertaa, ettei ole viettänyt synttäreitä 5 vuoteen ja se tuli täällä esille.

Avatar
plop
Isä Pernoo
Viestit: 3281
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:43

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja plop » 14 Marras 2009 01:10

Aso on sammunut sohvalle pleikkariohjain kädessä. Dana halaa Esaa toisaalla ja kiittelee tuesta. Itku taitaa jatkua taas.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 01:12

Steffi kysyi Esalta muuttiko Esan isän itsemurha Esaa mitenkään. "Ehkä musta tuli vakavampi ja tuli tarkemmin mietittyä elämän tarkoitusta."

Dana ja Kätlin tuli pois vessasta.
Dana: Mä vaan herkistelen. Mä oon aina ollu kova
Kätlin: Mä oon aina näyttäny tunteet.
Kätlin: Haluutsä Dana nauraa, kato, Aso nukkuu (istuallaan sohvalla).
Dana naurahti lyhyesti.

Esa ja Dana halaa. Tai Dana halaa ja Esa ei, sitten piti käsiä vähän ympärillä.
"Koita muistaa, että sä et ole kuitenkaan yksin tässä maailmassa, sulla on paljon ystäviä."

Taas lähti Danalla sama levy päälle, ei ole viiteen vuoteen viettänyt synttäreitä...

Aso on taas hereillä ja selittää pleikasta ja "lapsestaan". "Nyt pelataan!" Haluu utlamunan! No sit mennään ostaan utlamuna. Haluu muumi! Sit pitää kattoo pikkumyy, sit mä pääsen pelaamaan. Halu maito! Haluu lippii! Mitä, mikä on lippi? Lippi! Aa, pilli.

Sampo naureskelee vieressä. "Minkäikänen se on?" Kaks ja puoli kertoo Aso, sen pitäs osata kaikkea enemmän, sen äiti ei ole vienyt sitä päiväkotiin oppimaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 01:18

Esa ehdotti jotain muuta lähestymistapaa. Dana ei saa sitä mielestä. Esan mukaan kyse ei ole kuitenkaan syntymäpäivistä. Kyse on isän menehtymisestä. Dana myötäili. Mutta aina ajatukset siirtyvät 10.10. päivään, kun yrittää käsitellä sitä. Sai silloin sen sydänkohtauksen. Esa kysyi oliko se kohtaus odotettavissa vai tuliko yllättäen. Dana kertoi, että se tuli tosi yllättäen.

Aso esittää sohvalla Sampolle miten pelaa Pleikkaria. Aamuisin ei voikaan pelata, kun lapsi katsoo Muumeja. Aso vaan taustalla "Muumipeikko, Pikku Myy..." Pitää kysellä haluaako maitoa. "Halu utla muna! Halu muumi!" "Ei ku Pleikkari. Ei Muumi. Pelataa Pleikkaria. Futista." Sitten alkaa vaan pelaamaan ja "Oonks mä tärkeempi ku se peli?!" "Mä haluun pelata." "Yhyyy!" Kyseessä nyt siis kuitenkin oikeasti exän lapsi. Aso selitti, että "lippi" tarkoittaa pilliä. Lapsen äiti ei ole laittanut vielä hoitoon. Juuri ennen lähtöä kiellettiin tutti ja tuttipullot. Aso huokaili jotain ja Sampon mielestä naiset on vaikeita.

1:22 Dana selitti Ranskaan lähdöstä. Äiti pääsi yli siitä ja Dana ei halua, että tulee mitään uutta. Dana näyttelee talossa. Ei paljasta oikeita tunteitaan. Esa totesi, että äiti on siis päässyt yli ja Danakin pääsee. Dana ei halua talossa. Esa sanoi, ettei tarvitekaan talossa. Dana summasi, että siinä oli vastaus Esan kysymykseen miksi joi niin paljon synttäreillä.

1:26 Esa kysyi onko Dana löytänyt psykologiasta vastauksia. Dana on kyllä löytänyt. Mutta ei puhu talossa enempää siitä jutusta. Toni tuli antamaan pusun Danalle ja jatkoi takaisin saunaan. Esa kysyi minkä ohjeen antaisi, jos jollekin on käynyt samalla tavalla. Meni ohi mikä se olisi ollut. Jotain tunteiden peittämisestä. Danan piti kertoa heti alussa, mutta kuuli Esan tarinan. Ei halua puhua kaikesta talossa. Esa kertoi, että isä kuoli maanantaina ja Esalla oli synttärit perjantaina. Kummitäti menehtyi myös samana vuonna.

1:29 Dana tilittää, että oli tosi kylmä silloin. Ei ole juhlinut synttäreitä 5 vuoteen. Esa meinasi, että Dana voi juhlia myöhemmin. Dana ei halua juhlia synttäreitä milloinkaan. Dana tuntee syyllisyyttä.

Kuva pihalle. Sami ja Toni avasivat paljun ja siirtyivät sikarille. Huutelivat Asoa tuomaan tulta. Antti altaaseen. Äijät tajusivat, että ulkotulista voi sytyttää.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 01:28

Esa: Mitä sä sanoisit nyt sellaselle joka on samassa tilanteessa kuin sinä?
Dana selittää, että pitäisi pitää kaikki sisällä niin kauan, että pystyy kertomaan sen jollekin sellaselle joka ymmärtää ja tietää(?). En saanut ihan selvää. Esa haluaa olla asian kanssa sinut ja pystyä puhumaan asiasta normaalisti.

Esa kertoo millaisella aikajanalla oma isä kuoli. "Oli maanantai ja itsellä oli syntymäpäivät perjantaina, keskiviikkona menehtyi myös kummitäti samana vuonna. Itse en ole sen koommin viettänyt synttäreitä."

Dana kertoo taas, että se on syy miksi hän synttäreillä juo niin hirveät kännit. Oli isän kuolinpäivänä liian huonossa kunnossa synttäreiden takia, eikä tajunnut mitään että joku olisi vialla. Dana soitti ambulanssin liian myöhässä. Nyt ei ole enää mitään väliä kun on jo myöhäistä, ei ole väliä missä kunnossa on. Esa yrittää lohduttaa, että ehkä sillä ei ollut merkitystä olisiko soittanut ambulanssin pari minuuttia aiemmin. "Et kuitenkaan tietoisesti ollut tehnyt sellaista valintaa."
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 14 Marras 2009 01:33

Sami ja Toni sikarit kädessä altaaseen. Laskivat kauan Antti voi maksimissaan olla, jos on loppuun asti. Sami totesi, että on nyt ekaa kertaa nimeämisten takia äänestyksessä. Toni on nähnyt kaiken. Slummin, asukasvaihdon, lisähuoneen... Sami jatkoi listaa, että leijonan ja joulupukin. Aso tuli altaaseen lauleskellen HIM:iä. Toni meinasi, että se pakollinen julkkis on näkemättä. Sami mietti, että Iida oli se tällä kaudella. Chat-juontana, niin kyllä se on verrattavissa Martinaan. Aso sanoi olevansa myös julkkis. Muistivat Mr. Finlandin ja naureskelivat, että Aso on se pakollinen julkkis. Aso kertoi olleensa Seiskassa. Myös Sampo altaaseen.

1:39 Kätlin tuli toivottamaan hyvät yöt. Kysyi makkaroista ja Sami pyysi ottamaan, kun on siinä sopivasti. Sami jatkoi, että on nähnyt kaiken. Kuukauden jälkeen lähtö olisi vituttanut, mutta ei enää. Antti kysyi kuka oli leijona. Asolla on veikkaus. Tonin mielestä on ollut aina sama. Ylhäältä. Ei kukaan. Sama kuin poramies. Sami on samaa mieltä. Aso mietti, että se oli Sampon ja Danan kanssa. Veikkaa Ninoa. Muut olisivat huomanneet käytöksestä. Alkoi miettimään, että ehkä joku entinen asukas. Toni heitti Anniina tai vaikka Kaki. Aso muisti, että Kaki on turusta. Kaikkien mielestä huipputyyppi. Päätyivät kuitenkin siihen, että oli joku ylhäältä. Sampon mielestä olisi ollut siistiä, että olisi vetänyt pään pois lasin takana ja paljastanut kuka oli. Aso mietti, ettei edes tiedä ketä on ollut ekalla kaudella. Muut muistuttivat Pertusta. Sekin koko ajan äänestyksessä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 02:08

Dana selittää, että hänellä on yksi asia jota ei ole kertonut talossa ja kertoo sitten BB:n jälkeen. Siitä ei tiedä kuin Danan äiti ja isä tiesi myös. Samasta aiheesta keskustelu jatkuu. Esa sanoo, että Dana on ehkä jollain tasolla kokenut paljon traagisempia asioita kuin Esa elämänsä aikana. Dana sanoo kertovansa vielä joskus mitä koki Ranskassa, kaksi vuotta helvettiä. Kertoo sitten tarkemmin kun pääsevät pois talosta.

Dana: Antti vois ehkä ymmärtää mua ja Stephania. Sami vois ehkä ymmärtää mua. Sinä, Antti ja Stephania.

Keskustelu alkaa olla loppupuolella. Dana kiitti Esaa kuuntelemisesta ja ymmärtämisestä. Helpotti paljon kun sai puhuttua. Selittää toki vielä, että tulee vielä kertomaan paljon asioita lisää joista ei voi nyt puhua.

Keskustelu siirtyy Danan psykologiaopintoihin ja kuinka osaa piirtää taulukoita eri ihmisistä, väreillä ja viivoilla. Ei osaa tekstinä kertoa ihmisistä, on viiden kielen välissä (suomi, ranska, venäjä, englanti joku?). Osaa selittää itseään paljon paremmin piirtämällä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
plop
Isä Pernoo
Viestit: 3281
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:43

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja plop » 14 Marras 2009 02:21

Dana halaa Esaa taas pitkään. Sanoo, että tiesin, että suhun voi luottaa. Esa kysyi, että helpottiko ollenkaan. Dana sanoi, että todellakin!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 02:24

Esa ja Dana saivat keskusteltua, halasivat lopuksi.

Minisini-kieli alkoi taas, taisi jopa olla Tonin aloitteesta? Dana jatkaa luontevasti... Toni, Sami ja Antti tulivat pöydän ääreen ruokailemaan. Sami sanoo Danalle, että kenenkään ei ole pakko pysyä vahvana, Antti komppaa. Dana selittää, että pitää pysyä vahvana, pojat ihmettelee minkä takia. "Isin takia." Sami on sitä mieltä, että isä on tyytyväinen kun Dana antaa vaan tulla.

Sampo istuu näköjään myös pöydän ääressä, en huomannut. Sori Sampo!

Sami selittää miten Danan pitää kohdata asia, jotta pääsee joskus yli siitä. Toni komppaa ja sanoo, että tunteet pitää näyttää ja antaa tulla ulos. Antti kysyi haluaako Dana vielä keskustella kahden Esan kanssa, mutta Dana sanoi, että kertoi jo kaiken.

02.35 (tai jotain...) Dana alkoi kertoa Sampolle jotain psykologiaympyräjuttua.

02.44 Dana ja Esa halasi taas. Olivat tähän asti silitelleet toisiaan (Esa edelleen Danan selkää, Dana Esan käsivartta). Dana kiitti taas ja miettii menisikö nukkumaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 82. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 14 Marras 2009 02:56

Dana, Toni ja Esa iltapesuilla. Dana kauhistelee silmiään, meni taas antamaan Eskulle pitkän halauksen. Toni kyselee harmittaisiko Esaa jos lähtisi häädössä, Tonia itseään ei haittaisi yhtään. Dana halaa vielä uudestaan ja kiittää Esaa kuuntelemisesta, Esa kiittää luottamuksesta. Nyt alkaa jo Esankin halaus näyttää paljon luonnollisemmalta. Esa muistuttaa vielä, että Danan onnellisuus on kiinni Danasta itsestään.

Dana lähti kylppäristä ja Esa pesee hampaita. Makkarissa muut alkaa olla jo pedissä kaikki.

03.08 Makkarissa jutellaan vielä jostain Tonin mainitsemista tyttöjen nimistä, oli sekoillut nimissä puhuessaan Sampolle ja arvailivat nyt ketä mahtoi oikeasti tarkoittaa. Steffi sanoi lopulta, että menkää sohvalle juttelemaan, mutta päättivät alkaa nukkumaan. Hiljaista on.
The reason I swear so much is because fuck you.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”