92. päivä

Kaikki liveketjut arkistoituna.
BBPlaza
Botti
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Elo 2008 10:33

92. päivä

Viesti Kirjoittaja BBPlaza » 23 Marras 2009 23:00

Keskustelua 92. päivästä
BBPlaza.net - Big Brother-fanisivusto!

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 00:02

Valot alkaa olemaan himmentynyt. Esa viimeisenä PK:seen. Antti korjailee roskia keittiössä.

0:06 Antti otti tuttuun tapaan monta lasillista vettä ja suuntasi sitten makkariin. Naisten valkoiset alushousut laatikosta. Aikoo ilmeisesti pukea vielä päälle.

0:09 Kätlin tuli makkariin ja Antti esitteli, että siinä ne nyt on. Ei kuitenkaan laittanut päälle. Kätlin kikatteli, että miksi ne on keltaiset. Antti totesi, että siihen on vähän mennyt. Kätlin nappasi pupunkorvat pannaksi, että saa pestyä meikit ja lähti takaisin kylppäriin. Pyysi Anttia näyttämään Asolle ja Anttihan tuli. Aso räkätti herranjumalaa. Kätlin huomautti, että siinä on keltaista. Antti kertoi, että ne on vasta pari viikkoa ennen taloon tuloa ostettu ihan puhtaina.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 00:12

Kätlin vessassa. Antti ja Aso odottelivat vuoroaan makkarissa. Aso puhui uusista kamerakavereistaan. Wilson on kaikista paras. Kätlin huuteli Asoa apuun uusien tuotteiden kanssa. Kätlinille oli epäselvää pitääkö se pestä pois. Aso jäi neuvomaan Kätliniä ja Antti lähti hääräilemään keittiöön.

0:17 Kätlinillä edelleen epäselvyyksiä. Aso vakuutteli, ettei sitä tarvitse pestä pois ja lähti takaisin kylppäriin. Antti alkoi tiskaamaan ajankuluksi.

0:21 Aso sai opastettua tuotteiden kanssa ja jätti Kätlinin vielä yksin kylppäriin.. Aso tuli Antin kanssa makkariin ja alkoi höpöttämään taas Wilsonille. Antoi jo Wilin lempinimeksi. Aso hämmästeli tyhjää makkaria ja muisteli, kun oli ihan täynnä kamaa. Antti mietti nimeä omalle kaverikameralle. Joku oli kaikkien kaveri, niin ei voinut ottaa sitä. Aso totesi, että Wili katsoo vain häntä.

0:23 Kolmikko kylppärissä taas tuotteiden kimpussa. Aso katseli, että hänelläkin on nyt paljon. Mutta Tonilla oli monta pussia. Kätlin alkoi laittamaan yövoidetta. Aso selitti Antille, että Wilson tulee jostain Tom Hanksin elokuvasta. Kätlinin mielestä se on Robinson Crusoestä.

0:27 Aso meinasi, että Antti voisi kutsua omaa kameraa Robiksi. Joka tapauksessa Aso tykkää Wilsonista. Ason mielestä Rob on ehkä vähän pervo. Wilsonkin ehkä, mutta on hänen kaveri. Äijät lähtivät juttelemaan taas kameroille. Antti kyselee haluaako olla Robinson. Rasputin on toinen vaihtoehto. Ei tule vastausta. Kätlininkin tuli jo makkariin. Aso kävi nukkumaan ja toivotti Wilsonille erikseen hyvää yötä.

0:29 Aso huuteli vielä sängystä Wilsonille. Antti katseli, että Robinson seuraa häntä, mutta Wilson seuraa Kätliniä. Kätlin otti päiväpeiton toiseltakin puolelta pois ja alkoi vaihtamaan yöhousuja. Antti huomautti, että nyt ainakin Wilson seuraa Kätliniä. Antti lähti pesemään hampaita ja meinasi vielä lopuksi, että ei ole saanut koulutettua vielä ihan täysin omaansa. Aso totesi, että jokaiselle pitää olla oma Wilson.

0:32 Kätlin meni myös peiton alle. Alkoi miettimään, että huomenna pesee tukan. Aso pesee myös. Kätlin aikoo lenkkeillä ja syödä terveellisesti. Aso taas toivoo tortilloja. Kätlin mietti onko valot himmentynyt. Antti tuli kylppäristä ja äijien mielestä on himmentynyt jo vähän. Kätlin ei uskalla laittaa silmiä vielä kiinni. Antti alkoi katselemaan taas, että hänen kaveri tykkää enemmän Kätlinistä. Se on täysi hetero, mutta Wilson on ihan... Aso sanoi, ettei Wilson halua olla muiden kaveri.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 24 Marras 2009 00:28

Aso ja Antti juttelevat kameroille. Antti kyselee että minkä niminen yks makkarin kamera tahtoo olla, tahtooko olla Rasputin? Ason paras kaveri on Wilson, huutelee sille. Antti etsii omaa parasta kaveriaan. Ason mielestä jokaiselle pitää olla oma Wilson, mutta Antti ei mielestään ole vielä onnistunut kesyttämään itselleen kaveria.

Kätlin ja Aso aikovat pestä hiukset nyt joka päivä. Kätlin miettii että pitäiskö lenkkeillä ja syödä terveellisesti, Aso toivoo tortilloja.

Miettivät onko valot himmentyneet. Vähän, hitaasti kuulemma.

Antti yrittää vielä vietellä kameraa.
Antti: Ei se tuu mun perässä. Se tykkää enemmän Kätlinistä.
Kätlin: Kuka?
Antti: Mun kaveri. Se on ehkä enemmän hetero.

Kätlin hyräilee jotain.
Kätlin: Aso mieti kun tän jälkeen menee baariin, ei tiedä mitään uusia biisejä.
Aso: Niinpä. Mä en enää ees muista miltä baari näyttää.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 00:35

Kätlin alkoi miettimään, että kun menee baariin, niin on ihan outoja uusia biisejä. Aso ei enää edes muista miltä baarit näyttää. Kätlin ei muista vanhojakaan biisejä. Kätlin on yrittänyt käydä mielessään puhelinnumeron, "osoide", pankkitili... Antti lähti vielä täyttämään juomapullon ja pyörii keittiössä.

0:37 Antti näköjään vain ensin pesi ja kuivasi pullon. Sitten alkoi perus juomamaraton, mutta tällä kertaa lasin sijasta pullo. Lopulta täytti ja otti mukaan makkariin.

0:38 Antti alkoi analysoimaan kameroita taas. Taas oma on Kätlinissä ja joku toinenkin. Kätlin bongasi vielä kolmannen. Kätlin mietti onko valot himmentynyt taas. Aso sanoi, että nyt on. Kätlin katsoi, että himmentyy koko ajan enemmän.

0:40 Kätlin kysyi onko Antilla kuvia netissä. Antti kertoi, ettei ole missään sellaisessa.
Antti: Mutta on mulla osoite ja puhelinnumero.
Kätlin: Mikä sun puhelinnumero on? No ei.
Kätlin kertoi miettineensä kaikki puhelinnumerot, osoitteet, pankkitilit ja Facebookin tunnuksetkin läpi. Antti on miettinyt myös. Kätlin ei muista kaikkia, mutta Antti meinasi, että ne palautuu kyllä mieleen.

0:42 Äijät huomasivat, että Wilsonkin alkoi katsomaan Kätliniä. Aso suuttui Wilsonille. Antti totesi vielä, että on pyydetty monesti liittymään Facebookiin, mutta on ainakin huono hetki, kun on luopunut koneesta kokonaan.

Valot himmeni kokonaan. Hyvät yöt toivoteltiin. Aso sanoi hyvää yötä myös Wilsonille, vaikka onkin suuttunut. Kätlin iloitsi puhtaista lakanoista ja mietti onkohan Esa lähtenyt kebabille.

0:45 Antti meni vaatelaatikolleen ja kysyi nukkuuko Kätlin jo. Kätlin ei nukkunut vielä. Antti kysyi sitten onko Kätlin nähnyt talossa eroottisia unia. Kätlin kertoi nähneensä etenkin alkuaikoina. Antti kysyi lisätietoja, että oliko kunnon tapahtumaakin. Kätlin kikatteli, että siinä oli naisia. On nähnyt myös muitakin, mutta ei muista enää, kun siitä on pitkä aika. Ei ole viime aikoina näkynyt.

0:47 Antti kysyi onko Kätlin ollut kiihottuneessa tilassa. Kätlin kertoi, ettei ole ollut. Talossa ei ole ajatellut sitä. Ulkomaailmassa ajattelee ihan päivittäin niin kuin normaalit ihmiset ajattelee. Antti kertoi kyllä ajattelevansa. Kätlin kertoi, että kavereiden kanssa tulee puhuttua paljon seksistä. Talossa ei ole puhunut niin paljon. Kätlin on tosi kaksimielinen. Antti on myös kaksimielinen. Kätlin sanoi, että talossa on niin paljon kaikkea muuta, ettei ole edes ehtinyt ajattelemaan.

0:52 Antti kertoi, ettei ole niin vähääkään kaksimielinen. Kyllä sitä tulee ajateltua ja on vielä puutteessa. Kätlin kertasi, että slummissakin oli paljon tehtäviä, niin ei sitä ajatellut.

Kätlin on lisäksi käynyt mielessä vanhoja aikoja. Miettinyt kaikkia kavereita ja muita. Antti ei ole niinkään ajatellut sellaisia. On vaan meinannut, että itse on talossa ja kaverit ulkomaailmassa. Antti kysyi onko ollut mitään ikävää. Kätlin kertoi, ettei ole todellakaan. On juuri yrittänytkin muistella niitä iloisia juttuja. Antti kysyi miltä ajoilta. Kätlin sanoi, että nuoruudesta myös, mutta enemmän lähivuosilta. Viimeiset vuodet on ollut hyviä elämässä. Kätlin ei ole miettinyt paljon menneitä, mutta talossa on ollut aikaa.

Kätlin totesi, että nyt on hirveä väsy ja käy nukkumaan. Antti käy myös ja ei halua pitää hereillä. Hyvät yöt vielä.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 00:54

Antti vaihtoi yövaatteet ja lähti vielä häröilemään pois makkarista. Katseli hetken ulos, pyöri olkkarissa ja suuntasi sitten vessaan. Kätlin makoili hetken jalat reunan yli, mutta veti takaisin sängyn puolelle. Wilson kuvaa taas nukkuvaa Asoa ja kaikki on hyvin.

0:56 Näköjään myös Robinson kuvaa Asoa. No kyllä se Antti tulee kohta kouluttamaan.

0:59 Antti venytteli hetken kylppärissä ja suuntasi sitten vielä ulos. Toisessa jalassa musta BB-tossu ja toisessa pinkki.

1:02 Antti sai tallusteltua riittävästi terassilla ja lähti sitten vinkuvasta ovesta sisälle. Käyskentely jatkuu vielä olkkarissa ja keittiössä. Ja sitten vesimaraton lasin kanssa. :tu

1:04 Antti hiippaili vielä tutkimaan omaa laatikkoaan. Vaatevalintaa kai suoritettiin vähän ja jätettiin lasit sinne. Sitten nukkumaan.

1:17 Esa PK:sta. Summeri soi vielä 2 kertaa sen jälkeen. Ekalla kerralla Esa varmisti, että väliovi meni kiinni. Sitten kylppäriin pesemään hampaat.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 01:32

Esan iltatoimet suoritettu. Vielä tavarat slummimakkariin ja sitten nukkumaan. Palataan asiaan aamulla. Miten muutenkaan voisi vapaapäivää viettää. [smilie=a_okbyenow.gif]

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 09:58

9:30 Hyvää huomenta. Kätlin näki unessa myös Tanan ja Sarannan, mutta oli sellainen "ei kerrota niille". Antti oli taas nähnyt, että tuotannon porukka uusi slummin seinät.

Kätlin ensimmäisenä suihkuun. Esa alkoi tiskaamaan ja Aso laittoi kahvia tulemaan. Viralliset hyvät huomenet vielä keittiössä äijien kesken. Aso toivotti myös Wilsonille, mutta ei katsonut häntä.

9:40 Kätlin suihkusta ja sitten Antin vuoro. Asokin taisi mennä jo kylppäriin. Esa jatkaa tiskaamista.

9:47 Antti pukeutumaan makkariin. Kätlin päivitteli sekaista vaatelaatikkoa. Antti kysyi miten Kätlin nukkui ja Kätlin kertoi nukkuneensa hyvin.

9:52 Kätlin pyysi Esalta käännösapua uuden tuotteen kanssa, kun Esa osaa erikoisempia sanoja englanniksi. Asia selvisi ja Kätlin kiitti. Sitten levittämään sitä ja Esa jäi edelleen tiskaamaan.

9:57 Antti pukeutunut (onneksi) ihan normivaatteisiin. Tuli keittiöön vetämään päivän ekan vesimaratonin. Kätlin aloittaa meikkaamaan postilaatikon viereisen peilin edessä.

10:02 Kätlin tuli hakemaan aamukahvin: Kiitos Esa, ku tiskaat taas.
Esa: Ei mittään.
Kätlin haikaili, ettei ole vieläkään lunta. Esa meinasi, että sitä ehtii tulla vielä.

10:05 Kätlin jatkoi laittautumista ja kysyi Esalta taas käännöstä. Esa ei osannut auttaa, kun Kätlin kysyi voiko laittaa silmien alle. Kätlin kertoi, että miettivät tyttöjen kanssa jo samaa. Esa heitti, että kokeilemalla selviää. Voisi kokeilla vaikka Asolle.
Aso tuli makkarista pukeutuneena: Onks sulla ongelma?
Kätlin: Sulla on kohta onkelma.
Aso lähti laittamaan "putrua hiuksiin".

10:08 Antti tuli katsomaan Esan tiskailua. Vieläkin lämmintä vettä. Esa kertoi, että helpompi tiskata, niin ei tarvitse olla koko ajan laittamassa konetta päälle. Aso alkoi hyräilemään Sinä vain meikkaavan Kätlinin takana ja Kätlin työnsi pois.
10:11 Esa puhui, että vieläkin tulee lämmintä vettä ja heti loppui. Ason mielestä Esa on kätyri. Aso sanoi, että saivat käytyä kuitenkin suihkussa. Kätlin harmitteli, ettei Esa käynyt vielä suihkussa. Esa meinasi, että tänään jonkun urheilusuorituksen jälkeen sitten kuitenkin kylmään suihkuun. Ason mielestä voisi tulla lämmintä jo koko ajan.

10:15 Antti tuli esittelemään vielä pitämätöntä asua. Vihreät bokserit ja takki + yo-lakki. Aso lähti tupakalle. Antti vaihtoi vaatteet takaisin ja kysyi laittaako Esa sen yhden paidan mitä ei ole pitänyt. Esa ei tiedä. Antti kysyi onko Kätlinillä jotain mitä ei ole pitänyt. Kätlin meinasi, että varmaan jotain toppeja.

10:18 Varasto auki. Asolle lisää tupakkaa. Kätlin hihkui, kun löytyi lempijogurttia. Lisäksi mehua, omenoja, sipuleja jne. Kätlin lupasi tehdä tosi hyvää ruokaa tänään.

lake79
Uimavalvoja
Viestit: 438
Liittynyt: 16 Marras 2008 14:14

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja lake79 » 24 Marras 2009 12:22

Sinä vaaaaaiin! Ihan kuin maailmassa ei muuta biisiä olisi kuin tuo kamala Tauskin renkutus. Luulisi nyt noidenkin jo kyllästyvän tohon jatkuvaan hokemiseen.

Esa A mietteliäänä "slummin" puolella, mitähän lie miettii.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 12:40

10:30 Kätlin meikkaili vielä hetken ja menivät sitten aamupalan ääreen keskustelemaan tulevaisuudesta. Esa kysyi ensin Asolta mitä kuvittelee tekevänsä 5 vuoden päästä. Aso laski, että on silloin 29 ja alkoi miettimään. Asuu edelleen Turussa. Ainakin joku hyvä työ. Mahdollisesti myös perhe ja 3-5 lasta.

Esa mietti, että pahin mahdollinen skenaario olisi olla yksinäinen mies. Toivottavasti kuitenkin parisuhteessa ja hyvä työ. Jos lapsia aletaan tekemään, niin niitä pitää tehdä sitten useampi ja siihen pitää ryhtyä aika nopeasti. Vanhana ei oikein jaksa sitten enää murrosikäistä. Pitäisi myös keskittyä Go:hon niin paljon, että voittaisi sen Suomen mestaruuden. Ei välttämättä asu kuitenkaan Helsingissä. Ei ole tullut kiintymystä mihinkään tiettyyn alueeseen.

Antti seuraavaksi. Parisuhde ei ole välttämätön. Voi ihan hyvin olla sinkkunakin. Töissä joko viihde-, taide- tai humanistisella alalla. Ehkä myös tiedealalla. Koti samalla suunnalla.

Aso alkoi kertomaan, ettei hänellä ole kotia. On vain matkalaukku. Turusta ei kyllä luovu. Voi tulla käymään kyllä paljon Helsingissä, mutta sitten taas "Turku 5"-kyltti ja voi taas hengittä rauhallisesti.

Kätlin mietti eikö häneltä kysytä samaa. Antti meinasi, että Kätlinillä on sitten vuoro. Aso selitti, ettei Kätlinin tarvitse sanoa, kun itse juuri kertoi, että ovat Turussa ja 3-5 lasta. Kätlin ei hyväksynyt tätä. Antti nauroi, että 5 vuoden päästä 5 lasta on aika kova tahti.

Esa kysyi sitten Kätlinin suunnitelmia 5 vuoden päästä. Aso vastasi taas, että hänen kanssa.
Kätlin: Ei todellakaa.
Kätlin alkoi miettimään, että on silloin 27.
Kätlin: Mä uskon, et mul on silloin perhe. Puoliso.
Aso: Eli minä.
Kätlin: Älä unta nää.
Aso näyttää kädellä viereen: Tee näin "Puoliso".
Kätlin työntää Asoa sivummalle: Ei todellakaa.
Aso: Miksei?
Kätlin: Miks sä edes kysyt jotain tollasta "Miksei"?
Aso: Miksei?
Kätlin jatkoi, että joka tapauksessa aikoo olla töissä. Ei halua olla töissä. Haluaa tehdä töitä. Aso ihmetteli kuka lapsia sitten katsoo, kun on 5 lasta. Kätlin työnsi Asoa taas kauemmas. Antti heitti, että koti-isä Aso. Aso sanoi, että hänen pitää käydä töissä. Kätlin jatkoi, että sellainen työ mistä tykkää. Kauneuteen liittyvää ja missä pääsee olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Asiakaspalvelua tai liikuntaa.
Aso: Mutta et mee sitte asiakkaitten kans kahville.
Kätlin: Oo hiljaa täällä.
Aso: En mä tommosta selitystä hyväksy.
Kätlin uskoo, että 5 vuoden päästä voisi olla perhe.
Aso: Just sitä mä sanoin.
Kätlin katsoi pitkään: Oo hiljaa.
Esa kysyi mitä Kätlin sitten toivoisi. Kätlin tarkensi, että se on juuri sitä mitä toivoisi.
Aso: Kyl mä toteutan sun unelmas.
Kätlin: Ei tuu tapahtuu.
Aso: Älä sano.
Kätlin: Sanon sanon.
Aso: Et sä voi tietää.

Kätlin käänsi keskustelun takaisin ja katsoi, että Esa haluaa kysyä jotain. Esa kysyi haaveita mitä haluaa toteuttaa. Tekoja mitä haluaisi tehdä.
Kätlin: Joo! Mmm...
Aso: Joo hän haluis tehä mun kans 69:n mitä se viimeks sano.
Kätlin: Asoo! Onks sul ikinä ollu munaa ottas?
Aso: No sano niille. Sano Eskulle mitä sä haluut.
Kätlin: Sua en ainakaa.
Antti: Ei sitä tiedä mitä tapahtuu. 5 vuotta on pitkä aika.
Kätlin: Kai mä sen tiedän. Siis ei vois tapahtuu mitään. Että. Herranjumala. No no no no no.
Aso: Jumala rankasee sinua!
Kätlin läpsäisi olkapäälle: Oo hiljaa nyt.
Kätlin kysyi Esalta uudestaan sen kysymyksen. Eli haaveina opiskella jotain liikunta-alaa, mahdollisesti vetää jotain tanssitunteja ja itse oppia uusia tanssityylejä.
Kätlin: Ja tota mmm... Kehittää ittes eteenpäin. Tanssiharrastuksen... Tanssiharrastuksen suh... Ei.
Esa: Se on vaan mun käyttämää kapulakieltä.
Kätlin: Mä en osaa puhuu tällä sun kielellä. Tota mut mä haluisin just tanssiharrastusta. Niinku ittestä... Ittes... Mikä se sana on? Kehittää enemmän. Ja just se, että mä tykkään opettaa lapsille. Ihan sama minkä ikäsii ne on. Tanssia. Mä tykkään tosi paljon.
Aso: Voiksä opettaa mulle?
Kätlin: Tottakai mä voin opettaa sulle.
Aso: Mutta sänkytanssia.
Kätlin alkoi läpsimään: Aso!
Aso lähti karkuun: No mitä? En mie osaa.
Antti: Vaakamamboa.
Aso: Nii.
Kätlin: Sä et osaa sänkytanssia. Se on sun onkelma.
Aso: Opeta mulle.
Kätlin: En todellakaa.
Aso: Jos sä haluut just olla opettaja. Mä oon sun asiakas. Sun on pakko opettaa mulle. Hähähä!
Kätlin: Asoo!
Aso: En mie kiusaa sua. En mie kiusaa.
Kätlin: Nyt riittää. Anna meidän puhuu niinku normaalit ihmiset.
Aso räkättää: Joo joo.

Esa kysyi miten ajatteli edistää haaveiden toteutumista. Kätlin meinasi, että Helsinkiin muutto ainakin. Aso huuteli, että Turusta ei lähdetä mihinkään, mutta Kätlin ei kuunnellut. Kätlin kertoi, että Helsingissä on vaikka mitä eri harrastuksia ja tanssimahdollisuuksia.
Kätlin: Kyllä se on helpompi todeuda... Toteuda, jos asuu Helsinkis.
Aso: Ei Aso tuu Helsinkii. Aso on Turussa.
Kätlin jatkoi, että Seinäjokeen verrattuna on paljon erilaisia. Suomeen muuttaessa tuntui, että jäi juurille. Kätlin halusi oppia paljon uutta ja kehittyä eteenpäin, mutta ei ollut mahdollisuuksia. Nyt on varmasti tullut 6 vuodessa paljon uutta, mutta silloin ei ollut mitään. Sitten vaan katsoi netistä ja improvisoi itse. Tuntui koko ajan, että haluaa lisää, lisää ja lisää. Kätlin haluaa oppia tosi kovasti. Ei ole hyvä pää matikassa, kemiassa ja fysiikassa, niin liikunta ja taide on sellaisia mistä on kiinnostunut ja haluaisi tehdä. Kätlin haluaisi käydä myös meikki koulun.
Kätlin summasi: Kauneus- ja liikunta-ala. Kehittää ittes eteenpäin.
Esa: Kauneus, liikunta ja hyvinvointi.
Kätlin: Seki.
Kätlin jatkoi vielä haaveillen ilmeikkäästi: Ja sitte kun ruvetaa miettii, nii mä haluisin auttaa tosi paljo kotittomii eläimii. Mut se on mahdotonta.
Antti heitti, että se on hankala yhdistää siihen kauneus- ja liikunta-alaan ja Kätin alkoi kikattamaan.
Antti: Kauneus-, liikunta- ja eläinhoito.
Kätlin: Mä en tiedä. Se ei ehkä toimis.
Antti: Monipuolinen.
Kätlin: Kauneus ja hyvinvointi. Ihmisille ja myös eläimille.
Esa: Voin tulla lemmikin kanssa sitte.

Aso innostui sitten laulamaan: Kun mä nään miten liinasi liehuu! Mun rinnassa rakkaus kiehuu! Sua ootan ja melkeinpä palvon!
Kätlin: Mee pois! Aso!
Aso: Yöni valvon aatellen!
Kätlin: Sä voit laulaa, mut älä tuu lähelle.
Aso: Tuu mun vaimoksein!
Esa kommentoi, että oli vähän muuttunut. Aso lähti tupakalle.

11:50 Kätlin kysyi mikä on lähellä Esan sydäntä lautapelien lisäksi. Esa mietti onko sellaista. Kätlin tarkensi, että joku sellainen työ mihin haluaa tosi kovasti. Nauttii siitä niin kuin hän meikkaamisesta ja kaikkea kosmetiikkaa, parfyymiä... Esalla ei ole mitään yksittäistä. Tuottaa suunnatonta nautintoa, kun aivojansa saa käyttää ja huomaa, että onnistuneesti hoksaa jotain. Niitä elämyksiä voi saada monella saralla. Harrastuspuolella siinä lautapelaamisessa. Kätlin kysyi onko Esa hyvä täyttämään ristikoita, mutta ei harrasta niitä.

Antti lisäsi, että oma tavoite on kehittyä myös sisältäpäin. Kehittyä paremmaksi ihmiseksi. Kätlin sanoi, että jokainen ihminen oppii päivä päivältä enemmän tuntemaan itseään. Löytää uusia puolia tai oppii virheistään. Kätlin kysyi onko suomessa sellaista sanontaa, että ihminen opiskelee koko elämän, mutta kuolee silti tyhmänä. Antti meinasi, että ei ihan niillä sanoilla, mutta samantyylistä. Kätlin totesi, että ihminen oppii koko ajan ja joka päivä jotain uutta. Antti meinasi, että vaikka tietäisi miten paljon, niin silti kukaan ei tiedä juuri mitään.

Esa jatkoi tavoitteista ja haaveista. Jonglööraamisen oppiminen 5 pallolla. Pianon soitto. Kätlin kysyi onko Esa ikinä soittanut, mutta vain pimputtelua. Sitten vielä jossain vaiheessa haluaa kirjoittaa kirjan. Kätlin kysyi mistä aiheesta. Antti ehdotti Go:ta. Esa kertoi kuitenkin, että on ajatellut fantasiakirjaa.
Esa: Nyt otamme huomioon, että Aso ei ollut tässä lähellä, koska nyt tulisi irstasta naurua kolmannella. Ja Anttikin hymyilee siihen malliin.
Antti kysyi tuleeko ihan omaan käyttöön. Esa meinasi julkaisukelpoiseksi asti. Kätlin kysyi onko jo aloittanut, mutta ei ole vielä. Kätlin meinasi, että päässä kuitenkin suunnilleen mistä kirjoittaa ja Esa vastasi myöntävästi. Lisäksi Go:ssa olisi kiva olla suhteellisen pätevä tai pätevämpi pelaaja, mutta tällä hetkellä aika ei enää riitä. On jo liian vanha.

Aso tuli tupakalta ja pyydettiin heti PK:seen. Aso mietti, että tänään huomattiin aika nopeasti. Esa jatkoi vielä, että joku lautapeli olisi kiva suunnitella. Kätlinin mielestä eilinen oli kiva lautapeli. Esa meinasi, että se oli sellainen abstrakti hässäkkä. Esa mietti mikä olisi pelikelpoinen, että kehtaa todeta "Hei tää on mun". Kätlin kysyi keksikö Esa tikkupelin itse, mutta se oli suora kopio. Kätlin summasi, että Esa tykkää kehittää asioita. Antti kysyi haaveileeko Esa olevansa kuuluista. Kätlin heitti, että Esa on jo kuuluisa. Esa kierteli, että on "kuuluisa".

Kätlin kysyi haluaisiko Esa, että siitä kirjasta tulisi iso juttu. Esalle sillä ei ole merkitystä. Kunhan on vaan sellainen mitä kehtaa lukea ja luetuttaa ehkä kavereillekin. Kätlin lupasi ainakin ostaa ja lukea sen, jos Esa kirjoittaa kirjan. Esa virnuili, että tulee kesken kaiken pitkät jorinat Go:sta. Kätlin pahoitteli, että sanoo väliin, mutta tuli vaan mieleen. Ei ole mikään iso juttu. Sisko nukahtaa useasti, kun lukee lehtiä tai kirjoja. Opiskelee paljon jne. Kerran aurinko paistoi sisälle ja oli tosi kuuma. Sisko nukahti pää kiinni lehteen. Sitten kun heräsi, niin lehdessä ei ollut enää sanoja, kun kaikki oli tarttunut otsaan. Kätlin kikatteli ja pyysi Esaa jatkamaan vaan. Esa heitti, että oli tyhjentävä pätkä. Antin mielestä hauska. Esa mietti onko vielä jotain mielitekoja, mutta ei ollut.

11:55 Antille tuli yksi kysymys mieleen, mutta ei kysy, kun Esa ei vastaa kuitenkaan.
Esa: Ja nyt odotetaan noin 2 minuuttia ja se kysyy kuitenkin.
Antti: Ja sit sä vastaat "En kommentoi".
Esa: Se on hyvin mahdollista.
Kätlin halusi, että kysyy kuitenkin. Antti kysyi sitten, että onko jotain mitä haluaisi toteuttaa seksuaalisesti. Mutta se on on varma "En kommentoi"-aihe ja niinhän se olikin. Kätlinillä ei ole ainakaan mitään. Antti meinasi, että on kokeillut jo kaiken haluamansa. Kätlin kertoi, ettei ole kokeillut paljon asioita, mutta ei ole mitään mikä tulisi mieleen, että haluaisi varmasti kokeilla. Kätlin kysyi onko Antilla. Antilla ei ensin ollut ainakaan sellaista mitä voisi ääneen sanoa, mutta sitten tuli mieleen kimppakiva. Antti meinasi, ettei sitä pidä kokeilla liian isolla porukalla, kun huomiota ei riitä kaikille. Kätlin nauroi kädet kasvoilla, että miten taas keskustelu meni seksiin. Kätlin muisteli, kun eilen illalla Antti kyseli nukkuuko hän jo. Ei nukkunut ja sitten tuli kysymys eroottisista unista. Antti totesi, että se nyt tuli vaan kysyttyä. Antti mietti, että on joitakin juttuja mitä ei edes kokeilisi. Pissa- ja kakkaleikkejä ei ainakaan.
Kätlin: Okei. Säki voisit kirjottaa kirjan, mutta aivan eri aiheesta.
Antti kertoi, että onkin kirjoittanut väitöskirjan lisäksi kaksi julkaisematonta. Voisi kirjoittaa kyllä joskus. Ei kyllä siitä aiheesta. Tai voi sitäkin olla. Kirjoissa se on vaan niin kulunut aihe.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 24 Marras 2009 13:29

Antti kyselee Esalta menisikö luodin eteen jos joku uhkaisi tyttöystävää. Esa sanoo että sen tietäisi jos kyseinen tilanne tulisi eteen. Esa yrittää elää elämäänsä niin ettei vastaaviin tilanteisiin jouduta, jo joutuu niin elämä on ryssitty todennäkösesti jo aikaisemmin. Antti sanoo että voihan se olla ihan satunnainen tapahtuma. Esa sanoo sitten että jos olisi kyseessä ryöstäjä, ei lähtisi sitä vastustamaan. On ihan tarpeeksi varallisuutta ettei tarvitse lähteä sankaria leikkimään sellaisessa tilanteessa.

Aso kuuntelee hiljaisena vierestä. Lähtee sitten "makkaan perkele" sohvalle ja lukemaan. Pelin ohjekirjaa.

Antti sanoo vielä Esalle että sori jos oli ikävä kysymys, sen oli tarkoitus olla ihan pohdinnallista vaan. Esa sanoo vaan että vaikea kysymys.

Kätlin kertoo että kun alkaa tehtävä, se tapahtuu sohvaryhmän ääressä. Se joka puhuu, seisoo. Kätlin haluaa olla ensimmäinen. Aso haluaa olla viimeinen. Antti tarjoutuu toiseksi.

------

13:34

Kätlin potkaisee itseään varpaaseen. Naureskelee ja pyörii hermostuneesti. Esa kysyy hermostuttaako Kätliniä. Hermostuttaa kyllä!

Varastohuone auki. Kätlin ja Esa menevät katsomaan mitä siellä on. Aso kohta perässä, "mitä siellä on?". Kätlin huutaa että viinaa, Aso ei usko. Lainalaatikoita siellä vain on.

Asukkaat, kokoontukaa sohvalle. Tehtävä alkaa.

-------

Tehtävä on "Totuuden hetki"

Kätlin seisoo muiden edessä. Kertoo että ensin luuli Asoa kovaksi jätkäksi, mutta nyt tietää että Asolla on suuri sydän, on herkkä ja kiitos kun on puolustanut Kätliniä. Vaikka Aso heittää kaikenlaista läppää niin Kätlin on osannut ottaa sen huumorilla.

Antin huumori on Kätlinistä härskiä, mutta hauskaa. Esim se kun oli aamulla rintsikat päällä ja kysyi joskus aamiaisella että onko kukaan saanut Kätlinin ruskeaa nappia. Kätlin naureskelee tätä kertoessaan.

Esaa sanoo herrasmieheksi.

Jos on pakko löytää syyt miksi Kätlinin pitäisi voittaa, Antin hän voittaisi siksi että on ollut alusta lähtien talossa, on kokenut myös slummin. Ason voittaisi siksi että Kätlin on ollut niin monesti enemmän häätöäänestyksessä ja joutuu maksamaan kavereille bensa- ja puhelinkuluja. Esan voittaisi siksi että Esalle voitto ei taida olla niin A ja O, ei välitä niin paljon rahasta.

--------

13:41

Eteen astuu Antti. Antin mielestä Aso, Kätä ja Esa ansaitsevat finaalipaikan, heissä kaikissa on eniten oma juttu, oma persoona. Mutta koska nyt pitäisi kertoa miksi Antti itse ansaitsisi voiton enemmän kuin he...

Aloittaa Esasta. Sama kuin Kätlinillä, kun Esalle ei merkitse ne rahat niin paljon. Antille ne merkitsis enemmän. Ja sitten vielä sellainen huono syy että Esa on jo voittanut pleikkarin. Porukka nauraa.

Kätlin taas on saanut jo Filippiinien matkan, joka oli ehkä vähän suurempi juttu kuin se pleikkari. Kätlin kikattaa.

Aso on Antin mielestä niin monesti sanonut että voi lähtee, haluaa lähtee, ei oo siitä voitosta niin puhunut. Antti ei oo ehkä itsekään puhunut, mutta Aso on puhunut saaneensa sydämeensä niin paljon että on jo voittaja sitä kautta.

Sitten vielä mainitsee että on ollut paljon vähemmän aikaa talossa kuin muut, mutta jos haetaan yhtä ihmistä joka erottuu eniten massasta, se on hän. Kaikki muutkin kyllä erottuu, ja positiiviseen suuntaan. Jos joku syy pitää sanoa, niin se on se että on kaikista erottuvin.

-------

13:48

Esa astuu eteen. "Dodiin... dodiin..."

Esa itse arvostaa ja pitää tärkeänä rehellisyyttä, ja teot merkkaa enemmän kuin puheet. On sanonut suoraan jos on kysytty, mutta tarkoituksen mukainen pahan mielen aiheuttaminen ei ole koskaan ollut tarkoituksena, sellainen ei palvele mitään. Pehmeämmät menetelmät on hyviä, ja niin on yrittänyt toimia.

Esa aloittaa Kätlinistä, koska uskoo että Kätlin on voittamassa. Kätlin peittää hetkeksi kasvonsa peittoon. Aikoo kertoa kolme seikkaa Kätlinistä. Ensimmäinen on naiivius, se pudottaa puolet keskustelun syvyydestä pois. Toisena on tietynlainen itsekeskeisyys, ne jutut mitkä lähtee liikkeelle on paljon minä-kertomuksia. Kätlin haluaa myös olla keskipisteenä, esim. istua sohvalla keskellä. Se toimii hyvin viihdeformaatissa, mutta ei ehkä muualla maailmassa. Kolmantena pinnallisuus, materiasta välittäminen. Esa sanoo että on kysynyt mitä Kätlin pitää tärkänä, mitä haluais täältä mukaan. Ekana Kätlin on aina sanonut materiaan liittyviä asioita. Tärkeyskysymyksiin on tullut vastaukseksi toki myös kaverit, perhe.

Seuraavana Esa kertoo Asosta. Äsken sanoi että uskoo Kätlinin voittavan, niin Ason kohdalla Esa toivoo sitä voittoa. Olisi myös vähiten näistä henkilöistä uskonut että Aso on näin pitkällä. Aso on ollut Esasta vähiten mukana tehtävissä, ja se ettei Asoa nappaa on välittynyt myös eteenpäin. Aso on Esan mielestä kasvanut tän matkan aikana kaikista eniten, mutta se tilanne mihin jätti elämänsä kun lähti taloon, sekin kertoo ihmisestä paljon. Että pakeni ja jätti viimeistelemättömiä asioita.

Sitten Antti. Helpointa olisi tietenkin vedota aikaan, mutta Esa kehittää jotain muuta. Esan mielestä se että Antti viime viikolla ahdistui siitä ettei hänestä ollut videomateriaalia, kertoo siitä että Antti on huomionhakuinen vaikkei sitä olekaan myöntänyt. Tässä olisi pieni itsetutkiskelun paikka.

-----

14:02

Aso astuu lavalle. Sanoo ensimmäisenä että ei tullut hakemaan voittoa, lähti rajoittamaan menojaan. Ei ikinä nähnyt itseään finaalissa, siksi hänellä on vain ne kuuden päivän varusteet. Raha ei merkitse Ason elämässä mitään, hänellä on kädet ja jalat ja pystyy tienaamaan. Näiden viikkojen aikana Aso on mielestään ollut eniten henkisesti kipeänä.

Kaikki muut ansaitsevat voiton myös, mutta uskoo että Esa voi tienata aivoillaan tuplasti yhtä paljon rahaa kuin voittorahat ovat heti kun lähtee talosta. Kätlin taas on kaunis ja hänellä on kuuleman perusteella turvaa myös Filippiineillä. Kätlinin ei tarvitse varmaan kuin ilmoittaa että tulee sinne, niin tienaa rahaa.

Ason elämää voittorahat helpottaisivat tässä tilanteessa. Jos saa potin, ei pidä sitä taskussa. Hän on aina rahoillaan auttanut ja antanut. Aso uskoisi että käyttäisi sitä myös muiden asukkaiden kanssa jos tarve on.

Antille Aso sanoo että kallistuu enemmän Esan ja Kätlinin puoleen koska he ovat olleet slummissa. Antti on varmasti kestänyt myös henkisesti, mutta ei fyysisesti niinkuin muut. Aso uskoo myös että hän on kestänyt eniten henkisesti ja fyysisesti.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 13:50

11:08 Kätlin alkoi kertomaan viime yön unestaan. Näki Danan, Esan ja Sarannan. Lisäksi oli sisko ja äiti. Oli joku tehtävä. Piti kiivetä johonkin katolle. Oli tikapuut ja Saranna pääsi ensin ylös. Sitten se työnsi tikapuut alas. Kätlin mietti miksi se tekee noin, kun kyseessä on kilpailu. Saranna huusi jotain ja Kätlin muisteli, että se oli tosi ilkeä. Dana yritti roikkua katon reunassa ja Kätlin pyysi olemaan tosi varovainen, ettei tipu alas.

Ylhäällä oli vanha puuikkuna ja Saranna oli jo siellä. Sitten se otti sieltä tosi söpön kissan. Kätlinin sisko oli alhaalla ja Saranna vaan heitti sen kissan alas. Kätlin huusi "Ota kissa kiinni! Ota kissa kiinni!" Sisko yritti, mutta se ei saanut. Kissa tippui ihan suoraan tosi korkealta alas. Kätlin näki, että yksi tassu oli kokonaan murtunut. Se oli kuitenkin elossa ja yritti juosta, mutta ei päässyt. Kätlin käski siskoa ottamaan sen syliin ja tuli itse alas.

Kätlin otti kissan syliin ja katsoi, että oli ihan murtunut koko tassu. Kätlin ajatteli, että vitsi se on pakko viedä nyt sairaalaan. Kätlin ei tiennyt yhtään missä asennossa se pitäisi olla ja yritti koko ajan saada tassun niin, ettei sattuisi paljon. Kätlin ajatteli, että se sinnittelee vahvasti, kun ei pitänyt mitään ääntä ollenkaan. Oli tosi rauhallinen, vaikka oli tullut iso vamma. Yht'äkkiä äiti tuli siihen auton kanssa ja Kätlin käski ajamaan sairaalaan. Äiti alkoikin vaan työntämään autoa. Kätlin ihmetteli miksei aja. Kätlin opasti, että tulee istumaan sisään. Siinä on kaasu ja jarru ja kaikki, että pitää niitä käyttää.

Siitä ei muista enempää. Sitten toinen oli, kun kysyi Esalta mitä siinä uudessa seerumissa lukee, että pitääkö pestä pois vai mitä. Esa oli heittänyt vaan, että se tarkoittaa "Koska olet sen arvoinen" ja ihmetteli miten Kätlin ei tajunnut sellaista lausetta L'Orealin mainoksesta. Ihan sekavia unia.

Antti alkoi miettimään mitä kissa tarkoittaa. Kysyi minkä värinen se oli. Kätlin muisteli, että se oli sekavärinen. Siinä oli monta kissaa. Antti meinasi, että se symboloi jotain, mutta ei muista mitä. Kätlin muisti, että koira tarkoittaa ainakin kaveria. Antin mielestä kissa on joku vapauden symboli. Esa jonglöörasi mandariineilla ja totesi, että riippuu miten määritellään. Kätlin sanoi, että Virossa unikirja on ihan erilainen kuin Suomessa. Esa on lukenut yhden unikirjan, mutta vain yleiset pätkät. Kerrottiin aika vähän ja oli kirjoittajan omia uskomuksia. Antti kertasi vielä, että tikapuut kaatui, kun Kätlin pyrki sinne. Kätlin korjasi, ettei se ollut niin. Saranna vaan kaatoi ne. Juoksi tosi edelle ja meni sinne. Danakin roikkui siinä.

11:12 Aso PK:sta ilman infoa. Unen pohtiminen jatkui. Antti analysoi, että tikapuilla pyritään johonkin tavoitteeseen. Kätlin ei tiedä. Antti kysyi missä yhteydessä se kissa sitten tuli. Kätlin kertoi, että Saranna heitti sen alas. Aso kauhisteli, että siis "tää" Sarannako heitti kissan katolta. Kätlin kertoi, että juuri sama Saranna ja sitten tajusi sanoa, että näki unta.
Esa virnuili: Hirveetä dissausta Sarannaa kohtaa. Eka se potkasee tikapuut alas ja sitte vielä heittää kissan.
Aso: Yritäksä mustamaalata Sarannaa?
Esa jatkoi vielä: Yritäksä mustamaalata Sarannaa unissas?

Kätlin kertoi, että kaikista eniten on nähnyt talossa karhua unissa. Näkee tosi usein, että karhu on loukkaantunut. Esa pohti, että miten saisivat edellisen unen väännettyä Samiin. Saranna symboloisi uhkaa. Kätlin jatkoi karhusta. Se tarkoittaa rikasta miestä. Äiti sanoi niin, kun ennen taloon tuloa näki karhusta unta. Kätlin kertasi, että karhu on purrut, karhu on suojellut ja paljon on ollut karhuja keskenään. Antti heitti, että haaveileeko Kätlin siis rikkaasta miehestä kenellä on joku ongelma. Kätlin nauroi, ettei haaveile. Esa jatkoi, että jos Aso voittaisi BB:n, niin sitten olisi rikas mies.

11:15 Aso kertoi nähneensä myös unta. Kätlinistä. Ei voi kertoa, kun on vaarallinen. Antti kysyi oliko se eroottinen. Aso alkoi virnuilemaan ja lähti Kätlinin läpsäisyä karkuun.
Kätlin: Sä huijaat. Sano, et sä huijaat.
Aso: En minä huijaa.
Kätlin: Oikeestiko? No kerro.
Aso: En mää kerro. Se on vaarallinen.
Kätlin: Kerro. Mä en usko sua. Ja unet ei tarkotta mitään.
Antti on samaa mieltä. On hänkin nähnyt eroottista unta talossa. Kätlin kysyi kenestä. Antti kertoi, ettei ole nähnyt asukkaista. Ulkopuolisista ihmisistä ja lähinnä Vapusta. Kätlin muisti, että Minna näki kerran hänestä eroottista unta. Oli nähnyt, että harrastivat seksiä yhdessä Esa J:n kanssa.

11:19 Aso alkoi pelleilemään, että hänkin näkee sellaista unta Kätlinistä. Alkoi muka nukkumaan pöydän ääressä ja sanoi näkevänsä Kätlinin. Kätlin käski lopettamaan, kun siitä tulee rankkuakin.
Aso: Mä kuvittelen vaa.
Kätlin: Millä mä voisin lyödä sua...
Aso: Mä kiusaan sua vaa.
Kätlin: Mä en sua kiusaa. Mä oon tosissaa.
Aso: Ai oot vai? Oikeesti? Sit minä kuvittelen!
Kätlin tönäisi Asoa: Äla!
Aso räkätti taas.

11:25 Antti alkoi puhumaan sitten Ason kanssa kimppakivasta. Ei välttämättä riitä huomiota tarpeeksi kaikille.
Aso: Voin mä kyllä riittää, mutta ehkä kestävyys ei ihan riitä.
Kätlin kikatti: Sä oot kahden minuuttin mies.
Aso: Jos Kätlin on siinä, nii...
Antti: Mutta ehkä se Kätlin ei nyt ole siinä.
Aso: Mutta on siinä. Mä kuvittelen.
Kätlin: Älä nyt kuvittele! Pliis. Hyii.
Aso Antille: Entäs jo Kätlin on yksin meiän kans?
Kätlin nousi pöydästä: Eeeiii herranjumala! Nyt loppuu tää keskustelu tähän. Piste!
Antti: Minä ja Kätlin tai kaks naista olis...
Kätlin: Herranjumala! Älä unta nää. Anakkonda! Mä sanon sulle.
Antti ja Aso räkättivät pöydän ääressä.
Kätlin: Älkää edes ajattelko mitään tällasta. Ei tuu tapahtumaa. Voin kertoo. Voin kertoo!
Aso: Älä suuria nyt puhu siinä.
Kätlin: Aso!
Aso: Antti on kuitenki lähellä Seinäjokee. Yht'äkkiä Antti vaan koputtaa.
Antti: Mä en oo kyllä kovin lähellä Seinäjokee.
Kätlin: Se on sama kaukana, ku Helsinki. Kuopio-Seinäjoki.
Antti: Mut vaa eri suunnassa.
Aso: Mutta Antti tulee kattomaa pesäpalloo siellä.
Kätlin: Nii mut mä aion muuttaa pois.
Antti: Voin mä nyt kylässä käydä, mutta...
Aso repesi nauramaan.
Antti: Siis ihan vaan kahvilla.
Aso: Kahvilla? Päiväkahvilla?
Antti: No voi sitä päiväkikahvilla käydä.
Aso vinkkasi: Siis päiväkahvilla?
Antti: Niin no niin...
Kätlin: Esa puolusta mua. Sano niille, että ne pitää suut kiinni. Sinä (Aso) varsinki.
Esa: Jeps. Pojat älkää ajatelko Kätliniä sillä tavalla.
Kätlin: Joo mua ei saa ajatella sillä tavalla.
Antti: Mutta onhan Esakin katsellut.
Taas revettiin nauramaan.
Kätlin: Ou mai kaat. Esa ei oo katsellu siinä mielessä.
Aso: Ai ei vai?!
Antti: Mistä me tiedetää missä mielessä?
Aso esitti: Se oli sillee.
Kätlin selitti, että tottakai kyllä kaikki katselee toisiaan. Jos joku mies kävelee alasti, niin varmasti silmät menee. Minna ja Esa J:kin harrasti seksiä, niin ei halunnut katsoa, mutta silmät vaan meni sinne.
Aso: Eiku se ei tarkota. Miks Esku ei kattonu niitä?
Kätlin: Esa meni pois tilanteesta.
Aso: Miks sä et menny pois? Koska sä oot pervo.
Kätlin nauroi: Miten se tähän liittyy? Mut en mä usko, et Esalla olis mitää tällasta päässä.
Aso: Ai ei vai?!
Kätlin: Eii.
Esa virnuili.
Aso: Ai Esa ei oo mies? Sillä ei oo munaa?
Kätlin: En mä sitää väittäny.
Aso: No mitä sä väität?
Kätlin: Ei se tarkotta, että jos sä oot mies ja sulla on muna, et sä niinku ajattelisit heti tällasia juttuja.
Aso: Älä kuule Esaa sekota tähän juttuun, koska Esa ajattelee piilos.
Kätlin: Esa sano jotain. Sano, et se asia ei oo näin.
Esa kommentoi, että jokainen voi myöhemmin katsoa mitä ja missä mielessä on ajatellut Kätlinistä.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 13:53

11:28 Keskustelu loppui ja lauleskelivat Tuu mun vaimoksen. BB kuulutti sohvalle.
Totuuden hetki

Asukkaat. On tullut aika kertoa, mitä toisistanne oikeasti ajattelette.

Kullakin teistä on nyt tilaisuus pohtia, miksi muut teistä eivät ansaitse Big Brotherin voittoa yhtä paljon kuin te itse. Big Brother ilmoittaa, kun määräaika on päättynyt.

Tämän jälkeen kukin teistä kertoo vuorollaan muille asukkaille miksi he eivät ansaitse voittoa yhtä paljon kuin te itse.

Ette saa keskustella tehtävästä tämän tehtävänannon lukemisen jälkeen ennen tehtävän suoritusta.

Terveisin

Big Brother
Pohtivat hetken sohvalla asiaa. Esa vetäytyi slummimakkariin miettimään. Kätlin ja Aso alkoivat tehdä ruokaa. Sinä vain on tänäänkin päivän biisi. Sitten ruokailu.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 14:10

Aso viimeisenä eteen. Aloittaa siitä, että ei ensinnäkään lähtenyt taloon rahan perässä. Lähti vain rajoittamaan elämään. Lisäksi halusi kokeilla miltä tuntuu elää eristyksissä. Ei ole ajatellut ikinä finaalipaikkaa tai voittoa. Sen takia vain 6 päivän tavarat mukana. Asolle on ollut kaikista varmaan henkisesti raskainta. On kehittynyt talossa ja on jo nyt voittajaolo. Niin kuin on sanonut, niin raha ei merkitse hänen elämässä mitään.

Kaikki on ansainnut voiton. Mutta etenkin Esa ja Kätlin. Esa ehkä vielä enemmän. On fiksu tyyppi ja on käyttäytynyt viisaammin. Pystyy älykkyydellä varmaan tuplaamaan sen potin minkä saisi voitosta.

Kätlin on saanut lisäksi kaikkia kokemuksia toiselta puolelta maailmaakin. Sitä ei muut saaneet kokea. Kätlinillä on kauneus. Jos Kätlin tarvitsee oikeasti rahaa joskus, niin ei tarvitse kuin ilmoittaa sinne. Voi mennä vaan vaikka käymään ja tienata rahat.

Jos Aso voittaisi, niin ne rahat ei menisi omaan taskuun. Käyttäisi vaikka muiden asukkaiden auttamiseen tarvittaessa.

Antista vielä, että kallistuu kyllä kolmikosta enemmän Esan ja Kätlinin puoleen. Antti on ollut vähän aikaa ja ei ole kokenut edes slummia. On käyty kylmässä suihkussa, nukuttu kovalla lattialla jne. Antti ei ole kokenut ollenkaan sitä ja Ason mielestä hän on kärsinyt siitä eniten. Ei sitten muuta.

Kätlin halusi lisätä vielä Esan juttuun, että on kyllä pohtinut päässä asioita, mutta ei ole sanonut niistä. On myös keskustellut, mutta ei välttämättä Esan kanssa, vaan Danan kanssa. Esa pahoitteli väärää kuvaa. Kätlin sanoi, ettei tarvitse. Se on se kuva minkä Esa on saanut hänestä. Mutta hyvät perustelut oli kaikilla. Aso toivoi, ettei kukaan loukkaantunut tai mitään. Aso PK:seen.

Antti huomautti Esalle, että kyllä hänkin sanoo mielipiteensä asioihin. Eilenkin otti Kätlinin ja Ason keskustelussa Kätlinin kannan. Ymmärsi myös Ason pointteja. Otti kuitenkin sen kannan.

14:12 Aso PK:sta. Kätlin meinasi, että nyt on jotain. Ason pitää suorittaa tehtävä uudestaan. Miksi juuri hän ansaitsee voiton. Esa varmisti, että muiden perustelut on mennyt läpi.

Aso aloittaa Esasta. Ei oikeastaan osaa sanoa. Esalla menee rahallisesti hyvin. Itsellä ei mene. Kuitenkin on ehkä kestänyt enemmän talossa. Esa on saanut myös puhua läheisen kanssa ja on helpottunut. Pystynyt vetämään pari viimeistä viikkoa helposti. Asolla on ollut paineita koko ajan. Pitkä aika on ollut ikävä. Ehkä Esa on henkisesti kovempi. Ja fyysisesti kanssa. Ehkä juuri sen takia Aso ansaitsee enemmän voittoa. Vaikka molemmat tarvitsevat. Esa meinasi, että kohta pyydetään uudestaan PK:seen. Asolla ei oikeasti ole mitään. Kätlin sanoi, ettei heilläkään ole. Aso on mielestään jo voittaja. Esa sanoi olleensa mielestään voittaja jo 7. viikolla.

Sitten Antti. Antti on ollut vaan niin vähän aikaa talossa.

14:15 Kätlin vielä. On saanut enemmän palkintoja. On kokenut enemmän. Käynyt toisella puolella maailmaa. On saanut enemmän huomiota. Pojista sekä tytöistä. Ehkä kaikki on kiinnittänyt huomion tekemiseen. Kätlin on saanut ehkä jonkin verran halaamista ja rakkautta. Aso ei ole sitä saanut. Palkitsee itsensä ehkä sillä voitolla. Ansaitsee enemmän sitä. Ei muuta. Jos ei kelpaa, niin lähtee tehtävästä pois.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 24 Marras 2009 14:13

Aso tulee pk:sta. Hänen täytyy suorittaa tehtävä uudelleen, perustella miksi hän ansaitsee voiton enemmän kuin muut.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 14:25

Tehtävä ohi. Kätlin antoi vielä uudet taputukset. Alkoi myös silittämään Ason jalkaa, että onhan Asokin saanut poijista huomiota. Aso harmitteli tehtävää, kun ei ollut ajatellut yhtään sellaista. Kätlin lohdutti, ettei muutkaan. Mutta asiasta toiseen, että onko Esalla hammastikkuja. Lähtivät hakemaan.

Aso tupakalle ja Antti seuraksi. Asolla teki pahaa sanoa, ettei Antti ansaitse voittoa. Tottakai Anttikin olisi ollut alusta loppuun, jos olisi saanut. On vaan alkuperäisten ylivoima. Mutta ei sitä voittajaa talossa päätetä. Antti on kyllä sitä mieltä, että Aso ansaitsee oikeasti eniten ne rahat. Ihan jos vain pelkkää rahaa ajatellaan. Ei ole töitä ja ei ole ehkä kotiakaan. Aso sanoi, että ei kyllä pidä kuitenkaan omassa taskussa. Antin oli vaikea keksiä hyviä perusteluja, kun ei ole mitään arvosteltavaa muissa. Ason mielestä tällaiset tehtävät hajoittaa henkisesti ihmisen. Varsinkin kun uskoo, ettei ole ikinä voittamassa koko hommaa. Antti totesi, että joku heistä se on. Aso pohti, että Esa ja Kätlin on ollut jo 6 kertaa äänestyksessä. Niistä huomaa sen, että viimeksikin oli tiukka äänestys ja selvisivät. Niillä on paremmat mahdollisuudet, vaikka ehkä itse ansaitsikin eniten rahoja. Antti meinasi, ettei voi tietää kuka voittaa.

Lähtivät sisälle. Aso toivoo nyt jotain naurettavaa ja hauskaa telkkarista. Menivät Esan ja Kätlinin seuraksi keittiöön. Kätlin kertoi, että on vaan oma itsensä. Tykkää puhua positiivisista asioista. Tunnisti kyllä itsensä niistä mitä Esa sanoi. Ja ei todellakaan loukkaantunut. Oli ihan mukavaa. Taas toivottiin kivoja videoita telkkariin.

Asolle mikkikuulutus. Kätlin luuli, että taas PK:seen ja lähti puhdistamaan hampaitaan jollain muulla, kun tikut oli paksuja. Antti huomasi, että Esa on selvästi miettinyt asiaa. Aso nauroi, ettei hänen perustelut riitä ikinä. Antti kysyi mitä mieltä sitten Esa oli muiden perusteluista. Esa myöntää sen, että on varallisuutta, mutta se Pleikkari oli vähän. Antti sanoi, että sen nyt oli sellainen heitto. Ason mielestä Pleikkarikin maksaa 700€ ja se on iso raha. Naureskelivat, kun Aso ymmärsi tehtävänannon ihan väärin. Piti kehua itseään ja haukkua muita. Aso ei vaan osaa ajatella koko asiaa, että on 25% mahdollisuudet.

14:29 Esa heitti, että jälkeenpäin voi sitten katsoa PK-pätkistä mitä mieltä oikeasti on. Aso lupasi katsoa Esan kaikki PK-reissut. Katsoo 10 pätkää ja jos ei puhuta muusta kuin Go:sta, niin sitten lopettaa. Esa jatkoi, että sitten selviää miksi kestää aina niin kauan.

Ason mielestä olisi ollut kivempaa, jos olisi loppunut jo keskellä viikkoa. Tiistaina tulivat, niin tiistaina voisi myös loppua. Tai lauantaina ja sunnuntaina olisi kaikilla vapaapäivä. Esa totesi, että eiköhän sekin selviä.

14:35 Äijät jatkavat pohtimista keittiössä. Antin pitää miettiä vielä Esan perusteluja. Esa kysyi oliko helpompi haukkua muita vai kehua itseään. Antti sanoi miettivänsä juuri sitä. Aso nauroi, että Antilla oli hyvät perustelut. "On saanut jo Pleikkarin."

Kätlin siivoili vaatelaatikkoa makkarissa ja lauleskeli jotain viroksi. BB kuulutti, että pitää puhua suomea. Kätlin hämmästeli, että saahan englanniksikin laulaa. Esa meinasi, että ehkä se tulkittiin viestiksi ulkomaailmaan. Kätlin totesi, että lauleskelee sitten suomeksi väärillä sanoilla.

Keittiössä mietittiin mitä vielä voisi tulla. Nyt tämäkin niin alkuviikosta. Esa meinasi, että eiköhän sieltä tule vielä jotain lisää. Antti palasi vielä siihen, että Esan mielestä hän ei ota asioihin kantaa. Niin kyllä ulkomaailmassa tuttujen tyyppien kanssa on ihan selkeästi jotain mieltä.

14:38 Aso haaveili kivoista pätkistä. Esa totesi, että niitäkin näkee kyllä sitten myöhemmin. Aso alkoi miettimään mitä BB sanoi silloin sunnuntaina, kun saivat skumppaa. Esa kertoi ja Aso imitoi.

14:50 Antti kutsuttiin PK:seen ja spekulointi loppui. Esa lähti lenkille. Aso makoilee mietteliäänä sohvalla joku pahviputkilo suussa.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 15:13

14:53 Kätlin siivosi vaatelaatikot ja tuli olkkariin Ason seuraksi. Piti ottaa kolmas laatikko käyttöön, niin nyt ne mahtui.

14:55 Kätlin kysyi mitä Aso miettii. Aso kertoi toivovansa videoita. Kätlin ehdotti, että pelaavat bluffia, kun äijät tulevat joskus myös olkkariin. Ilmeisesti se eilinen peli on viety pois. Kätlin kävi kurkkaamassa sataako ulkona, mutta ei oikeastaan.

14:57 Aso kysyi mitä Kätlin meinaa tehdä sunnuntaina. Kätlinin pitää palata melkein heti kotiin ja töihin. Haluaisi kovasti Viroon tapaamaan perhettä, mutta ei ole aikaa. Voi pitää korkeintaan viikon lomaa. Aso sanoi, että onhan Kätlinillä joululoma ja alkoi kyselemään matkustamisesta. Kätlin selitti, että pitää mennä Seinäjoelta Helsinkiin, sieltä Tallinnaan ja sitten vielä 185 kilometriä. Kätlin haluaisi tosi kovasti viettää joulun perheen kanssa, mutta ei tiedä. Toivottavasti olisivat sunnuntaina vastassa.

15:01 Kätlin kysyi mitä Aso tekisi voittorahoilla. Aso ei ole miettinyt sitä ja kysyi samaa Kätliniltä. Kätlin on miettinyt ja kertoi Antillekin. Ensimmäisenä auttaisi vanhempia taloudellisesti. Kätlin on vaan aina halunnut sitä. On iso laina ja isä tekee koko ajan töitä. Isän terveys ei ole kaikista paras, mutta se ei ajattele sitä. Kätlin haluaisi, että voisivat olla huolehtimatta, koska perhe on tosi tärkeä. Auttaisi myös siskoa, että pääsisi opiskelemaan. Sitten itse pääsee muuttamaan helpommin Helsinkiin. Se auttaisi paljon palautumistakin elämään. Mutta kaikille kyllä löytyy takuuvarmasti rahalle käyttöä. Kätlinille on jo tosi iso juttu, että pääsi finaaliin.

15:05 Kätlin oli ihan varma, että tippuu jo alkuaikoina, kun oli niin paljon äänestyksissä. Aso on kyllä ajatellut koko ajan, että Kätlin on loppuun ja jopa voittaja. Kätlin ei ole ajatellut kertaakaan. Tuli ihan yllätyksenä. Kätlin on ajatellut Samin ja Danan finaaliin. Itse asiassa kaikki sunnuntaina lähteneet + Sami olisi voinut olla finaalissa. Aso olisi uskonut Samposta ainakin. Kätlinille ei tullut Aso yllätyksenä. Aso tuli itselleen yllätyksenä. Kätlin oli ajatellut lähtevänsä ennen Danaa ja Sampoa.

15:07 Aso muisteli, että oli Sampon, Tonin, Samin ja Markon kanssa äänestyksessä ja nyt ne kaikki on pois. Minnakin oli tosi kauan ja on ollut myös tosi kauan pois. Kätlin lisäsi Ninon ja Esa J:n. Ehti tulla tosi läheisiksi. Aso kysyi tiesikö Kätlin ketään ennen BB:tä. Kätlin on nähnyt Esa A:n, mutta ei ole tietänyt ketään.

15:08 Antti PK:sta. Jäi vielä höpöttämään ovelle summerin soidessa. Aso räkätti, että mitä oikein puhui. Kätlin kysyi elikkää ja ei ollut. Aso kysyi mitä Antti tekisi voittorahoilla. Antti ei ole paljon miettinyt. Suurin osa menee ruokaan. Kätlinin kanssa juttelikin jo eilen siitä. Sitten pitäisi järjestää myös jotkut juhlat tutuille. Kätlin järjestäisi myös. Kätlin jatkoi nauraen, että pitäisi myös maksaa kaikille ketkä ovat rampanneet Seinäjoelta studioon koko ajan. Antti ei sano mitenkään "Äänestäkää mua", mutta lahjoittaisi ehkä myös jonnekin hyväntekeväisyyteen. Ei ole miettinyt tarkkaan. Kätlin tietää kyllä tarkkaan mitä tekisi rahoilla ja tärkein on perhe.

15:11 Alkavat pelaamaan kolmestaan bluffia.

15:20 Antti tippui ensimmäisenä. Aso oli varma, ettei Kätlin voita, mutta lopulta Kätlin vei.
Aso: Kätlin tuo porkkana.
Kätlin toi sohvalla makoilevalle Asolle.
Aso: Kiitos. Sust tulee hyvä vaimo.
Kätlin: Mut ei sulle.
Kätlin haki itselleen omenan ja Aso halusi tietää miksei Kätlin voi olla hänen vaimo. Kätlin sanoi, ettei Aso ole yhtään hänen tyyppiä. Kokonaisuus on vaan niin "friendly". Aso vihjaili, että heistä tulee vielä paljon enemmän. Kätlinin mielestä ei tule. Aso totesi, ettei parempaakaan ole tarjolla. Aloittivat uuden pelin.

15:42 Kolme peliä pelattu ja jokainen voitti kerran. Kätlin hierontatuoliin. Antti hääräilee ympäri kämppää.

Asolla tupakkatauko. Esa keskeyttänyt lenkin ja juttelee Ason kanssa. Aso kertoi, ettei tiedä taloudellisesta tilanteesta mitään, mutta on ainakin kokemusta rikkaampi. Ei ole ajatellut voittoa. Ei ole ikinä voittanut mitään. Aina on jättänyt jonkun takaportin. Nytkin pääsi finaaliin ja se on hyvä. Kotona ei sitten tarvitse katsella muita asukkaita telkkarista. Saa kaikkiin yhteyden jne. Aso kysyi Esalta samaa ja Esa totesi, että kokemus on saatu.

15:44 Lähtivät sisälle. Antti puolestaan kävelylenkille. Aso lauleskeli Che Guevaraa ja lähti sohvalle syömään sipsejä. Esa vaihtaa lenkkivaatteita pois.

15:53 Eaa kävi kylmässä suihkussa ja suuntasi slummimakkariin pukeutumaan. Aso jatkaa edelleen makoilua sohvalla ja nyt kädessä jo aiemmin ollut joku putki.

15:58 Esa tuli olkkariin kysymään onko Asolla yksinäistä. Aso pohti kameroiden suuntia ja mietti koska se sunnuntai tulee. Esa kertoi, että heti lauantain jälkeen. Aso haluaisi edes jotain hauskaa katseltavaa.

16:01 Sitten analysoidaan sodastreamia. Aso halusi tietää tuleeko vichy siinä halvemmaksi kuin kaupasta ostettaessa. Esan mielestä tulee pitkässä juoksussa, koska edellytyksiä myyntiin ei muuten olisi. Aso aikoo ostaa sellaisen ulkomaailmassa, jos eläminen jatkuu exän kanssa. Heillä oli aina Vichyä monta 1,5 litran pulloa.

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 16:17

16:03 Kätlin tuli PK:sta ja kauhisteli miten pimeää ulkona on jo. Aso kysyi pyysikö mitään pätkiä. Kätlin käpertyi sohvan kulmaan viltin alle ja sanoi, ettei voi puhua mitä on pyytänyt tai jättänyt pyytämättä. Esa kutsuttiin seuraavaksi PK:seen. Sitten onkin kaikki jo käynyt tänään.

16:05 Aso toivoo telkkaria ja Pleikkaria. Kätlin huokaili, että huomenna on jo keskiviikko. Aso lauleskeli Che Guevaraa. Kätlin kysyi mitä tekisivät. Aso päivitteli, ettei ole mitään tekemistä. Kätlin kysyi haluaako Aso, että hänet meikataan. Aso ei lähtenyt ja ehdotti samaa toisinpäin, mutta totesi lopulta, ettei osaa edes piirtää.

16:07 Kätlin laskeskeli, että nyt on 92. päivä. Ensi viikon keskiviikkona olisi 100. Ason mielestä loppuu sunnuntaina. Kätlin meinasi, että pitää pestä peilitkin. Aso ei ole varma. Aso alkoi muistelemaan "Kuinka sinä selviytyisit 100 päivää" ja kysyi muistaako Kätlin niitä mainoksia. Kätlin muistaa.

16:09 Kätlin ihmetteli miten viime viikolla oli niin paljon juttuja ja viikko tuntui silti niin pitkältä. Alkoivat käydä läpi kaikkea tapahtunutta.

Kätlin kysyi mitä Aso meinaa laittaa finaaliin päälle. Aso ei tiedä ja kysyi saman Kätliniltä. Kätlinkään ei ole vielä päättänyt. Aso ehdotti sitä prinsessamekkoa. Se olisi tosi hieno ja etenkin mennä se päällä voittajana ulos. Kätlin lisäsi, että jos voittaa. Aso totesi, ettei Kätlin kaukana siitä ole. Kätlin totesi, että se on 25%. Aso kierteli vähän ja päätyi sanomaan vain "Kumminkin". Aso katseli, ettei mikään kamera seuraa heitä. Kaikki on suuttunut.

16:11 Kätlin mietti miten kestää, kun kaikki loppuu. Aso mietti samaa. Siellä on paljon porukkaa. Kätlin kauhisteli jo etukäteen yleisöä.

Aso huomasi, ettei mikään kamera katso enää häntä. Kätlin kikatteli, kun yksi kamera kääntyi Ason takana kokonaan pois. Aso huuteli Wilsonille, mutta sekin on varmaan suuttunut.

Kätlin mietti, jos näkee perheen studiossa. Finaali on niin iso juttu, että on varmaan paikalla. Pitää laittaa vedenkestävää ripsaria. Aso ihmetteli onko Kätlinillä joku sellainen uusikin. Kätlin kertoi, että onhan sellaisia ollut jo. Se on vaan aika huono. Kätlin alkaa varmasti itkemään, kun näkee perheen. Aso alkaa myös.

16:13 Kätlin alkoi lauleskelemaan "Tip tap tip tap tipe tipe tip tap" ja meinasi, että joulukin on jo kohta. Ei ole vielä yhtään joululahjaa. Ei Asollakaan ole. Kätlin mietti, että sunnuntaina studiossa on kaikki edelliset asukkaat. Terttukin.

16:15 Esa PK:sta. Aso kysyi elikkää ja sitä oli. Voi käydä vessassa ja sitten lämpimästi päälle ja pihalle. Aso kysyi oliko Esa tosissaan ja suuntasivat sitten makkariin. Esa ilmoitti myös Antille. Aso käveli Kätlinin perässä kädet pitkällään ja Kätlin päivitteli. Aso ehdotti, että menevät sänkyyn.
Kätlin: Asoo! Älä unta nää!
Aso lähti sitten vessaan ja Kätlin vaihtoi housut.

16:17 Kätlin mietti, että ovat pitkään ulkona, kun pitää varustautua. Esa naureskeli ja Kätlin kysyi syytä. Oli vaan niin hassu kysymys PK:ssa, mutta ei siitä sen enempää. Kätlin luuli jo, että Esa saa kertoa, mutta joutui lähtemään pettyneenä vessaan. Aso höpötteli Wilsonille, mutta Wilson on suuttunut.
BB: Kameroiden häiritseminen on kiellettyä.

16:19 Meinasivat, että oli Wilsonista. Antti heitti, että pitäisi tulla erikseen kuulutus Wilsonista.
Aso: Wilsonin häiritseminen on kielletty.
Antti joi pari lasia vettä ja Aso nappasi muutaman tupakan mukaan. Kätlin mietti pitäisikö ottaa vesipullo, mutta alkaa vaan pissattamaan ja ei ottanut. Odottelivat ulkovaatteet päällä ovella.
Aso lauloi Kätlinille: Sinä vaaaiiin! Ei muut mua huomiseen saa jaksamaan! Sinä vaaaiin! Yksin pystyt mulle kymmentä lasta antamaan!
Kätlin: Asoo! Pitää ottaa viltit mukaan. Aso ota viltit. Ole mies.
Aso ilmoitti tekevänsä vaimon puolesta mitä vaan ja kysyi tarvitseeko muuta. Ei tarvinnut.

16:22 Kätlin mietti pitäisikö ottaa vielä joku peli mukaan. Päättivät jättää kuitenkin sisälle. Kätlin suuntasi terassille ja Aso tupakalle.
Kätlin: Moi Aso!
Aso: Moi! Kuis panee?
Kätlin: Vasemmalla.
Aso: Ei sul voi. Sun pitää sanoo vaa, et panee hyvin. Esku voi sanoo, et roikkuu vasemmalla.
Kätlin kikatteli: Se on totistettu.
Esa kommentoi, että se olisi ollut pätevä perustelu miksi ei halua Kätlinin voittavan. Kätlin kikatteli hallitsemattomasti ja pahoitteli.

16:25 Kaikki terassilla. Kätlin kysyi mitä Esa veikkaa, että sisälle tulee. Esa mietti muisteluhuonetta slummiin, mutta olisi varmaan pitänyt siirtää tavarat pois sitä ennen. Verhot alas. Antti jatkaa kuntoilua.

16:26 Kätlin kysyi Antilta vaikuttaako se liike vatsoihin. Antti kertoi, että Kätlin on oikeassa. Kätlinin mielestä hyvä liike. Ei ole itse tajunnut tehdä. Esa kommentoi, että siinähän on ihan selvä järjestys käsillä. Aso nauroi, että Esa satuttaisi itseään, jos tekisi sitä. Kätlin alkoi kikattelemaan. Esa meinasi, että tänäänkin oli vain ihan pieni kompastus. Esa kysyi miksi Aso ei ole huolissaan Kätlinistä, kun Kätlin potkii varpaitaan koko ajan ja huutaa perään.
Aso: Oon mä huolissaan. Tuunks mä siihen?
Kätlin: Et.

16:29 Esa mietti, että kohta on joulukin. Kätlin kysyi kertoiko kaikille, kun juhlivat joulua päivää liian aikaisin. Aso muisti, että hänelle kertoi. Kätlin kertoi, että jostain syystä juhlivat jo 23. päivä. Soittivat isovanhemmille ja isän äiti oli sanonut, että huomenna vasta. Kätlin nauroi, ettei tajua miten siinä niin kävi. Sitten juhlivat toisen päivän putkeen. Esan mielestä aika outoa.

16:31 Kätlin sanoi, että sitten joulun ja uudenvuoden jälkeen alkaa odottamaan synttäreitä ja juhannusta. Esa kysyi juhannussuunnitelmia, että onko mökkeilyä tiedossa. Kätlin kertoi viettäneensä aika monta juhannusta Suomessa. Ei ole puhuttu mitään, mutta olisi kiva mennä Viroon johonkin. Kätlin tykkää mökkeilystä. Ei ole niin festari-ihminen.

Kätlin kysyi Esalta samaa. Esa mietti, että perinteisesti on ollut äidin siskon mökillä. Tosin viime juhannus korvessa.
Kätlin: Korvi? Missä on korvi?
Esa selitti, että se tarkoittaa metsässä keskellä ei mitään. Olivat vaeltelemassa ja telttailemassa. Oli ihan mukavaa. Ei tiedä vielä onko sukulaisten vai kavereiden kanssa. Kätlin lisäsi tyttöystävän ja Esa totesi myös samaa. Kätlin lupasi pyytää Esan ja tyttöystävän mukaan, jos keksii jotain kivaa juhannukseksi. Kätlin uskoo, että Virossa menevät sitten varmaan johonkin saarelle. Kätlin kysyi onko Esa käynyt siellä ja Esa kertoi käyneensä vain Tallinnassa. Kätlin kehui etenkin Saarenmaa paikkoja. Esan mielestä kuulosti hyvältä. Kätlin lupasi pyytää Esan tyttöystävän kanssa messiin.

16:33 Aso naposteli taskusta M&M'sejä. Esalla kävi mielessä, että voisi jakaa ne pieniin pusseihin ja jemmata ympäri kämppää, mutta ei sitten jaksanut. Aso kysyi haluavatko muut. Esa ei ota, kun ei ole syönyt tänään karkkia ollenkaan. Kältin nauroi, ettei hänkään ja on ylpeä siitä. Esa jatkoi, että on tosin syönyt sipsejä ja suolatikkuja. Kätlin.

16:35 Esa pohti, että sisälle on tehty tyhjään seinään sellainen aikajana. Siinä on sitten kaikkien häädettyjen kuvat jonkinnäköisessä kuviossa. Muistojen polku.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 24 Marras 2009 16:40

Kätlin kysyy onko Esalla kukkia? Esa on ostanut ikeasta pienen bambun. Kätlinistä se on söpöä. Entä onko Antilla kukkia? On Anopin kieli. Kätlin kysyy onko se kukka, millainen? Antti kuvailee että sellainen vihreä... tiedätkö Anopin hampaan? Kätlin ei tiedä. Tietää kyllä mikä on anoppi. Antti kertoo ettei se varsinaisesti liity anoppiin mitenkään.

Aso kertoo että hänellä on ollut kukkia mutta on hukuttanut ne. Esakin on hukuttanut jukkapalmun.

Miettivät millainen on apinanleipäpuu.

Aso kertoo että äidillään on siisti kukka joka menee seinää pitkin, on mennyt koko talon ympäri. Kätlin kertoo että äidillään kukat pärjäävät, Kätlin ei tajua miten se tekee sen.

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja Mama » 24 Marras 2009 17:13

Asukkaat pihalla tuoleilla istumassa.
Käpä ehdottaa, että laulettais Tuu mun vaimoksen.
Ja niinpä laulu alkaa.
Ei se kyllä sävelen suhteen mene sen paremmin kuin isommallakaan porukalla lauantaina :thumbsup , mutta sanat muistavat hyvin.
Käpän lauluääni kuulostaa nyt jostain syystä ihan jonkun pikkulapsen ääneltä :oops: :P
Käpä jää miettimään jonkun kohdan sävelkulkua. Aso hoilottaa korkeelta ja kovaa sen hälle :damnfunny

17.18 Antti sanoo, että jo kahtena sunnuntaina hänelle on tullut laulamiseen liittyviä kysymyksiä. "Tuotannolle kiitos, että minulle niitä ei ole tullut", sanoo Esa.
Aso sanoo, että hälle vaan vittuillaan sunnuntaisin. Esimerkiksi "Ottaako tosimiehellä koville, kun meikataan..." Käpä sanoo, että Asolle vittuillaan siksi, että Aso on itse antanut aihetta ko. jutuille.
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 17:14

16:38 Keskustelua kasveista. Antti yritti selittää anopinkielestä Kätlinille. Antti kertoi, ettei sillä ole anopin kanssa mitään tekemistä. Aso tiesi ja yritti selittää, että se on sellainen piikikäs. Kätlin meinasi, että se on siis kaktus. Muut opastivat, ettei ole ihan kaktus. Aso on kastellut yhtä kaktusta liikaa. Esa hukutti yhden jukkapalmun. Aso alkoi kertomaan, että jotkut kasvavat alaspäin.
Kätlin: Apinapuuleipa...
Antti: Apinaleipäpuu.
Kätlin: Joo. Ja sitä kai kutsutaan myös rahapuuksi. Niin eikö se kasva alaspäin?
Aso kertoi, että yksi kasvaa seinää pitkin ja sitä voi itse ohjailla. Kätlin ei ymmärrä miten äiti saa kasvatettua kaikki niin kauniiksi. Itsellä kuolee kaikki. Kätlin ei tiedä mitä mitä se oikein tekee niille.

16:42 Esa kertoi, että deittaili hetken yhtä kasvien hoitajaa viime vuonna ja siltä sai hyviä vinkkejä. Kätlin tiedusteli saako kysyä miksei siitä tullut mitään. Esa mietti, ettei se vaan toiminut. Kätlin kysyi oliko Esa surullinen. Esa totesi, että oli tietysti vähän, mutta sitten jatkoi vaan.
Kätlin: Ahaa! Lähditkö tilannetta karkuun? Etkö halunnut puhua negatiivisista asioisa?
Esa: Ahaa! Äskeiset asiat jäivät siis vaivaamaan?
Kätlin kikatti: No ei. Tuli vaan tilaisuus heittää se.
Antti kysyi onko Kätlin sitten ollut surullinen suhteiden päätyttyä. Kätlin huokaili, että on ollut niin monta kertaa. Äitikin on sanonut, ettei saa itkeä, mutta Kätlin on itkenyt niin paljon. Kertoo sitten myöhemmin tarkemmin. Ei tavallaan suhteessa, mutta kuitenkin.

16:45 Alkoivat puhumaan jonglööraamisesta. Kätlin haluaisi oppia "tsonglööraamaan". Oppi jo sen tekniikan silloin aiemmin. Esa alkoi demonstroimaan, että heittelee vaan palloja. Kätlin repesi nauramaan Antin kanssa, että se näytti ihan muiden pallojen nostelulta. Esa ihmetteli pervoja. Alkoi sitten näyttämään samaa hanskoilla. Kätlin kikatti, ettei se äsken ihan siltä näyttänyt. Kysyivät Ason mielipidettä ja Aso totesi, että on aina sanonut Esan olevan piiloperverssi.

16:48 Kätlin jatkoi kikattelua, että se oli niin hyvä, kun kysyivät Esalta onko enemmän tissi- vai persemies. Kertoi olevansa tissimies, mutta kuitenkin unelmanainen on J Lo, koska on hyvä perä. Antti heitti, että J Lolla on siis myös hyvät tissit. Esa mietti, että jälkeenpäin Kätlin kuvailee Esaa vain miehenä kenen mielestä J Lon perä on hyvä. Kätlin nauroi, että se menee juuri niin.

16:51 Aso heitti, että onkohan torstaina nimeämiset. Esa kysyi kenet nimeäisi. Alkoivat heittelemään, että kolme pitää nimetä samoilla pisteillä.

16:54 Esa kysyi mitä Antti oli mieltä päivän tehtävästä. Antti kierteli ja Esa kysyi uudestaan, että mitä mieltä oli päivän tehtävästä. Ason mielestä Esa teki pahan virheen, kun Antti alkaa kohta puhumaan taas siitä.

Antti sitten alkoikin. On kyllä vähän eri mieltä asioista. Esa sanoi Kätliniä naiiviksi. Antin mielestä tietty lapsenmielisyys täytyy aina pitää. Esa korjasi, ettei se välttämättä ole ihan oikea sana, mutta ei tullut parempaakaan mieleen. Kätlin kysyi eikö se tarkoita sinisilmäistä. Esa tarkensi, että käytti sitä siinä yhteydessä, että Kätlin ei puhu negatiivisista asioista. Antti on siitä eri mieltä, koska kyllä Kätlin puhuu niistä. Sitten toinen on se, että Esan mukaan Kätlin on pinnallinen. Antti on puhunut Kätlinin kanssa siitä ja päätynyt siihen, ettei Kätlin ole todellakaan materialisti.

16:56 Siitä Antti on samaa mieltä Esan kanssa, että Kätlin on huomionhakuinen, mutta kyllä kaikki on. Kätlin myönsi itsekin, että on huomionhakuinen. Tykkää tottakai huomiosta. Kätlin tietää myös keskeyttävänsä välillä muita. Ei halua tehdä sitä, mutta tekee kuitenkin. Kätlin ei tiedä kuuluuko se sitten luonteeseen. Välillä miettii, että "Herranjumala olinko mä itsekäs". Kätlin yrittää katsoaa itseään myös sivusilmällä ja on huomannut keskeyttävänsä. Kätlin tykkää olla äänessä. Aina mukana ja selittää asioita. Jos jotain tapahtuu, niin innostuu aina. Tykkää tottakai huomiosta ja on mielummin lavan päällä esiintymässä kuin katsomossa. Se kuuluu vain luonteeseen.

16:58 Aso kysyi tuleeko Antille pettymyksenä, jos ei voitakaan. Antille ei tule. On tyytyväinen tähänkin jo. Sama kysymys Kätlinille. Kätlin on ajatellut ottavansa päivä kerralaan ja ei ajattele liikaa. Jos sitä alkaa toivomaan, niin tulee pettymys. Sitten vielä Esku. Esa ei ole ajatellut voittoa, mutta valehtelisi, jos väittäisi, ettei se voitto hivelisi egoa. Antti ei ole ajatellut juurikaan koko asiaa. Kätlin kertoi, että äiti käski ennen lähtöä olla miettimättä voittoa juuri sen takia. Kätlin on elänyt päivä kerrallaan ja tuli mitä tuli.

17:00 Antti palasi vielä edelliseen, että huomionhakuisuuden allekirjoittaa kyllä, mutta niistä muista on eri mieltä. Esa selitti, että se oli hieman kärjistetty pätkä Kätlinistä, mutta oli jossain määrin tosia. Jos ei ole, niin voi todeta, että oli vain sekopäisen luolamiehen jorinoita. Tuli vain ulos luolastaan huutelemaan ja meni takaisin. Kätlin kikatteli luolamiehelle ja jatkoi, että jokaisella saa olla omat mielipiteet. Aso lähti tupakalle, ettei kuule lisää mielipiteitä. Kätlin jatkoi, että Esa on myös aiemmin sanonut niistä. Terveysviikolla sanoi viimeksi, niin ei tullut yllätyksenä. Esa kehui, että kyllä Kätlin on energinen ja iloinen ja innostaa muita. Ei siitä pääse mihinkään. Kätlin hymyili ja tuuletti. Antti meinasi, että myöhemmin tulee sitten sellainen.

17:10 Spekulointi jatkui vielä hetken. Antti totesi, että nyt on hänen puolesta asiat käsitelty.
Esa: Niin varmaan.
Seuraavaksi alettiin puhumaan tunteiden näyttämisestä. Aso mietti, ettei Esa olisi varmaan halunnut itkeä kaikkien edessä, mutta sille ei vaan voinut mitään. Kätlin kertoi itkeneensä useasti talossa.

17:12 Sitten lauloivat Tuu mun vaimoksen.
Kätlin: Se oli hyvä biisi.
Esa: Se oli hyvä biisi. Nyt se on raiskattu.
Alkoivat lauleskelemaan uudestaan. Sanat vähän haussa. Kätlin nauroi, että kaikilla ihan eri sävel.

17:15 Aso: Sun pitäis sanoo "Tuu mun mieheksein".
Kätlin: En. Tää on tosi kaunis biisi. En ollu aikasemmin kuullu. Mitenkä se toinen meni?
Aso: Sinä vain!
Lauleskelivat hetken Kätlinin kanssa. Aso mietti, että on oppinut paljon biisejä talossa. Kätlin kysyi ovatko nähneet Hopeanuoli piirrettyjä. Aso alkoi hoilaamaan Sininen ja valkoinen. Muut yhtyivät hetken päästä.

17:18 Esa kiitti tuotantoa, ettei hänelle ole tullut kysymyksiä laulusta. Kävivät taas läpi viime sunnuntain kysymykset.

17:20 Kätlin: Mitä tapahtuu?
Aso: Sen näkee kohta.
Kätlin: Toivottavasti kohta.
Aso: Siel on taas hieronta ja sama hieroja.
Esa: Mervi tulee takasin.
Kätlin: Se ois kivaa.

17:22 Kätlin tykkäsi siitä papista. Se oli hauska. Esa näki, että sitäkin jännitti siinä alussa.
Aso: Mä odotin, et ois tullu "Pappi rikot sääntöjä". Tai "Pappi sinut on häädetty talosta".

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: 92. päivä

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 24 Marras 2009 17:59

17:25 Alkoivat muistelemaan jättihämähäkkiä. Kätlin kiljui niin paljon. Esa on aika varma, että se PK:seen viety oli sama. Kätlin laski, että siitä ekasta kerrasta on 2 kuukautta. Slummissa oli hänen lisäksi Esa, Sami ja Justiina. Kätlin ei ole nähnyt ikinä niin isoa hämähäkkiä Suomessa. Antti on nähnyt kerran yhden puussa. Kätlin kauhisteli, että sen kroppakin oli tosi outo. Esa mietti, että nyt se liikkui vähän hitaasti. Kätlin sanoi, että se oli vain tokkurainen. Se oli talviunilla ja nyt löysivät sen. Kätlin kysyi kuka sen löysi ja Aso kertoi nähneensä sen lisähuoneen edessä.

Aso kysyi ovatko nähneet käärmeitä Suomessa. Kaikki kertoivat nähneensä. Aso näki kerran ison keltaisen. Antti on nähnyt isommankin. Asolle se oli jo riittävän iso. Aso pelkää sellaisia. Kätlin kysyi pelkääkö kastematojakin ja Aso myönsi. Ei pelkää hämähäkkejä, mutta sellaisia käärmeitä ja muita. Kätlin kysyi voisiko ottaa käärmeen käteen. Aso ei ottaisi. Esakaan ei ihan heti. Jos on muita keinoja, niin käyttää ne ensin.

17:29 Aso kysyi onko Suomessa käärmeet myrkyllisiä. Esa tiesi, että vastaa ampiaisen pistosta. On vaarallinen, jos on allerginen. Kätlin on allerginen ampiaisen pistokselle, niin varmaan sitten kyyllekin. Antti kysyi voiko Kätlin kuolla siihen. Kätlin selitti, että riippuu mihin pistää. Pitää olla myös varovainen, kun käy Diivan kanssa metsässä lenkillä. Jos käärme puree (sylkäisi kolme kertaa olan yli), niin se on vaarallista, kun Diiva on niin pieni koira.

17:32 Antti kysyi pelkääkö Aso anakondiakin. Aso pelkää niitäkin. Sitten alkoivat puhmaan anakondista. Kätlin kysyi voiko ne olla jotain 20-metrisiä. Antti meinasi, että vain 8. Miettivät missä päin maailmaa niitä elää. Jossain Amazonin lähettyvillä kai. Kätlin harmitteli, ettei ole Wikipediaa, niin voisi tarkistaa niin monta asiaa. Aso muisti, että yksi anakonda oli kuollut, kun söi kokonaisen sian. Antti selitti, ettei anakondat käy kuitenkaan ihmisten kimppuun yleensä. Kätlin sanoi, että leffassa kävi. Antti totesi, että leffassa kyllä, mutta ei yleensä. Esa muisteli, että on itsekin saattanut nähdä sen leffan. Aso kauhisteli, että toivottavasti ei törmää ikinä sellaiseen.

17:35 Kätlin kysyi missä Suomessa on eläintarhoja. Esa mainitsi Korkeasaaren. Aso kertoi, että Turussakin on joku. Kätlin kertoi, että Tallinnassa on kirahveja ja elefantteja. Kätlinille kerrottiin, ettei Suomessa ole sellaisia. Esa alkoi luettelemeen mitä kaikkea Korkeasaaressa on. Kätlin ihmetteli miksei muka ole hirviä. Aso kommentoi, että vie niin paljon tilaa. Kätlin kysyi hinnoista ja Esa muisteli. Opiskelijat, eläkeläiset ja työttömät sai halvemmalla. Kätlin ei tiennyt, että työttömille tulee alennuksia lipuista. Kätlin kysyi onko niillä siitä sitten joku "totistus". Esa kertoi, että on siitä joku. Kätlin kysyi kuuluuko Antti johonkin liittoon niin kuin hän on Elintarvikeliitossa ja jotkut vaikka Rakennusliitossa. Antti ei ole missään.

17:39 Kätlin huomasi taas hyttysen. Pihalle tullessa näki myös 2 ja ihmetteli mikä talvi muka on. Kätlin pohti, että Seinäjoella voi ollakin jo lunta.

Antti kysyi mikä on Kätlinin suosikki villieläin. Kätlin vastasi pantterin tai tiikerin. Antti kysyi miksi. Kätlinin mielestä ne on tosi kauniita. Antti kysyi onko luonteella väliä. Kätlin mietti, ettei sillä ole. Ei tykkää kyllä, että syövät toisia eläimiä. Kätlin tykkää oikeastaan kaikista eläimistä. Antti lisäsi, että paitsi ötököistä. Kätlin vahvisti asian. Kätlin tykkää myös delfiineistä, koska ne on ystävällisiä.

17:43 Keskustelu eläimistä jatkui. Kätlin kauhisteli sitä isointa ötökkää. Esa muistutti, että se on tarantella. Kätlin mietti miten vanhaksi kilpikonnat voi elää. Itse veikkasi 300 vuotta. Antin mielestä ei niin vanhoiksi kuitenkaan. Kätlin totesi, että häntä on huijattu. Wikipediasta voisi tarkistaa senkin. Kätlin kysyi mikä eläin elää pisimpään ja Esa meinasi, että eiköhän se ole juuri kilpikonna.

Esa kysyi Antin lempieläintä. Antilla on kissa. Sen takia tykkää myös muista kissaeläimistä. Esa kysyi haluaisiko Antti olla kissa. Antti meinasi, että ihminen on ihan hyvä, mutta voisi olla kissakin. Kätlin haluaisi olla koira tai hevonen.

17:46 Aso räkätti, että Antti voisi olla aasi. Kätlin kysyi mikä sitten on Ason lempivillieläin. Aso vastasi naureskellen Kätlinin. Aso ei tykkää oikein eläimistä, mutta koira on varmaan paras. Antti kysyi mikä eläin Aso sitten mieluiten olisi. Aso olisi koira. Sama rotu kuin Diiva. Sen takia, että Kätlin laittaisi jogurttia pimpan päälle ja antaisi nuolla pois.
Kätlin: Asoo! Senkin pervo! Onneks sä et tykkää eläimistä, jos sä tekisit noin!

17:48 Kätlin haluaisi olla koirista ehkä bokseri. Heillä on ollut sellainen. Se piereskeli tosi kovasti. Antti innostui aiheesta ja alkoi miettimään, että kaikki piereskelee varmasti.
Kätlin: Paitsi muumit.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”