Evalds kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää mitä isot sponssit ja varsinkin PAM miettivät tästä viikosta? Olen sitä mieltä nyt on jo pikkasen tahriintunut sponsorienkin maine kun tukevat tätä paskaa. Mutta varmaan heidän on pakko hymyillä väkinäisesti kun kerran menivät mukaan!
mikä tässä viikossa sitten oli erikoista sponssien mielestä?
Isot sponssit ja varsinkin PAM miettii seuraavaa:
- hmm.. mitähän ohjelmaa meidän kohderyhmä katsoo?
- mistähän saataisiin mahdollisimman halvalla näkyvyyttä?
- onko tästä yhteistyöstä meille hyötyä taloudellisesti?
Faktoja:
1. BB:n pääsponsorisopimukset on halpoja verrattuna ns. pääkanavien vastaaviin. Sub on kuitenkin valtakunnallinen kanava siinä missä MTV3 ja siinä mielessä tavoittaa suuren yleisön. 3kk:n mainoskampanja useaan kertaan päivittäisellä näkyvyydellä parhaaseen katseluaikaan ei ole halpaa yleensä. BB on.
2. Sponsoreiden tuotteiden kysyntä ja näkyvyys kasvaa. Ja mitä enemmän talossa örvelletään, sitä enemmän sponsoritkin saa näkyvyyttä "miksi PAM sponsoroi tälläistä" jne jne. ja sitten siihen jeesustellaan kielteisiä juttuja, todellisuudessa hierotaan käsiä yhteen.
3. Sponsorit tuskin kesken kaiken lähtee. Hinta on maksettu jo keväällä (?) ja sillä on ostettu mainosaikaa. Miksi kukaan haluaisi irti sellaisesta, varsinkin kun "skandaalien" vuoksi katsojaluvut luultavasti nousee ainakin hetkellisesti.
4. Sub haluaa lisää katsojia, tuotantotiimi lisää rahaa, katsojat haluaa nähdä Ksenian tissit. Sponsorit haluaa, että katsojat, nähtyään Ksenian tissit, menee ja juo Kukkoa Amarillossa ja tilaa mättöeväät Gastronautista katsoessaan 24/7.
Win-Win. Paitsi katsojille yleensä.