BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Keskustelua liittyen Suomen kuudenteen Big Brotheriin.
Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Marras 2010 21:53

Tämä BB vuosi alkaa olla paketissa ja seuraavasta ei vielä tietoa ole. Tämä aihe on kuitenkin hyvin tarpeellinen, varsinkin jos ensi vuonna vielä jatketaan Suomen BB:n kanssa.

Kyseessä on siis foorumin toimivuus, isoveljien/adminien toiminta ja yleisesti keskustelijat. Täälläkään ei saa haukkua ketään keskustelijaa vaan kysymys onkin enemmän foorumiviihtyvyydestä, että mättääkö siinä joku.

Voit vastata suoraan tähän, mutta josset halua ajatuksiasi koko foorumin nähtäville niin minulle voi laittaa myös yksityisviestiä.
Eli muutamia kysymyksiä tämän kauden foorumista.

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)


Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?


Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?

Yleisesti hyviä asioita?

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)

Anna arvosana foorumille: (4-10)

Osaisitko itse paremmin? ;)
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 16 Marras 2010 22:44

Vaikka tämä ei olekaan varsinaisesti minulle tarkoitettu niin enpäs malta olla kommentoimatta tätä joiltakin osin. Ei niinkään kritiikkinä ketään kohtaan vaan pohdintana siitä että mitä ehkä itse olisin voinut tehdä toisin? :)

minna kirjoitti:Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
Toivottavasti kukaan ei ainakaan ole kokenut joutuneensa kenenkään isoveljen silmätikuksi, vaikka sellaisesta onkin nähty merkkejä välillä doorumilla? Onneksi kuitenkin etupäässä John McCririckin ja kaalilaatikon kaltaisten trollien suunnalta. Jos joku kokee joutuneensa minun silmätikukseni niin siitä sopii laittaa privaviestiä niin selvitetään sellainenjuttu sitten samantien. En minä pure (eikä varmaan kukaan muukaan isoveli jos vastaavasta kysyy heiltä asiallisesti).
minna kirjoitti:Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
En ole. 8) Tai no, olen muuten mutta kolumneja olen suuresti ikävöinyt tänäkin vuonna, kuten viime vuonnakin. Kun vaan löytyisi joku joka kirjoittelisi niitä, niitä oli mukava lukea. Lisäksi asukasketjujen "spämmi" pistää välillä kyllästyttämään mutta keskustelemiseenhan sekin alue on tarkoitettu enkä halua osoitella ketään sormella.
minna kirjoitti:Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Toivottavasti ei. Tarkoituksena on ollut se että viimevuotiselta juupas-eipäs-taistelulta ja liialta fanitus-antifanitus-sodalta vältyttäisiin kun se teki foorumin lukemisesta epämiellyttävää viime vuonna.
minna kirjoitti:Yleisesti hyviä asioita?
Isoveljien toiminta? ;) Muutamilta kanssa-isoveljiltä niin aktiivista toimintaa että hävettää oikein se miten vähän olen toisinaan ehtinyt paikalle ongelmatilanteissa. Vai onkohan niitä paljoa edes ollut...
minna kirjoitti:Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Ei tule mitään mieleen.
minna kirjoitti:Anna arvosana foorumille: (4-10)
Lienen jäävi vastaamaan tähän.
minna kirjoitti:Osaisitko itse paremmin? ;)
En.

----

Toivottavasti en nyt pelota ketään pois, vastatkaa ihmeessä varsinkin jos tulee jotain parannettavaa mieleen. :)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Marras 2010 23:15

Tämä siirretty myös näkyvyyden vuoksi tänne.
Ja vastailkaahan ihmeessä, jotta saadaan ensi vuodelle taas paremmin toimiva foorumi. Sanoja ei tarvitse säästellä, kunhan osaa kirjoittaa fiksusti eikä mennä lastentarhatasolle.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Evalds » 17 Marras 2010 10:47

Itse ole tyytväinen, paras BB-forde ja tämä ei ole nuoleskelua.

Kun on ikänsä seilannut kaikenmaailman Jiippin (RIP), Subin ja Suoli24:n kaltaista moskaa niin voin verrata. Tämän on laadukas forde.

Mm. keskustelua EI ole rajoitettu liikaa, itsen ole saanut tällä kaudella kaksi huomatusta ja viime kaudella varoituksen ja aiheesta.

Keskustelussa ovat mukana erilaiset kirjoittaja, itsen ole ns. oneliner-kirjoittaja joka kirjoittaa lyhyitä viestejä ja välillä on tullut toistoa ja siitä huomatuksen.

Keskustelut on jaetti moniin osiin ja näin forden järkevyys ja luettavauus on huippuluokkaa. Vertaa sekavaan Subiin. Ja hyvä että on myös BB:n ulkopuolista keskustelua.

Kaksi negaa:

1. Jonkun kirjoittajan henkilöön meneviä juttuja on ollut ja niihin kovempi linja.

2. Suosikki- ja inhokkiäänestys on minusta jotenkin aikansa elännyt. En tiedä voiko sitä parantaa. Tuntuu että sinne floodataan miikkoja ja plussia? Voin olla väärässä.

Arvosana: 9,5

En osaa paremmin!

Avatar
Julius
Heikoilla hangilla
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Elo 2010 14:36

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Julius » 17 Marras 2010 14:57

minna kirjoitti:Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
Ei minusta. Moderointikäytäntökin on ollut minusta ihan oikea, ehkä liian ylhäältä ohjautuva.
minna kirjoitti:Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
Jotain parannuksia voisi tehdä. Kirjautumisproseduurissa oli alussa jotain häikkää. Uudelleen sisäänkirjautumista huolimatta palsta heitteli ulos milloin sattui ja kirjautuminen uudelleen onnistui vain pääsivun kautta. Ei vaivannut kauaa.
minna kirjoitti:Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Ei.
minna kirjoitti:Yleisesti hyviä asioita?
JUUSO! Rapoineen. IIISOOO käsi, kiitos. Kuin myös kaikille muille. Olette tehneet meille laiskimuksille ison palveluksen, josta ei voi riittävästi kiittää!11!

Olen palstasta pitänyt sen minkä olen ehtinyt vierailla. Vaikka ohjelma on ollut aika kuraa, niin palsta on ollut hyvä.
minna kirjoitti:Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Ei.
minna kirjoitti:Anna arvosana foorumille: (4-10)
9 :roll:
minna kirjoitti:Osaisitko itse paremmin? ;)
Kyllä. Siksipä en antanutkaan kymppiä :D


Kirjoitinko viestin todellakin minä, joka ei hymiöitä käytä. Kuten SuperNallePuh tietää! :wink:
Tommy on INAn pidempi kuin Joonas.

Avatar
Marianne
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1581
Liittynyt: 08 Elo 2006 23:28

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Marianne » 18 Marras 2010 13:52

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
No en. Aiemmin kyllä, mutta johtunee mun ah niin loistavasta suomenkielen kirjoitus taidosta.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
Nojoo. Kaipaisin sellaista keskusteluaihetta, että jos ei seuraa liveä, niin siitä voi kysyä mieleen tulevia asioita esim. jos haluaa tietää onko joku asukki vasenkätinen. Jos täällä yrittää kysyä jotain, niin kukaan ei viitsi vastata.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Ei ole.

Yleisesti hyviä asioita?
Saa lisätietoa asukkaiden luonteesta ja talon tapahtumista. Ilman tätä en varmaan edes viitsisi seurata koko ohjelmaa. Joidenkin sarkastiset jutut.

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Se ettei täällä keskustella vaan jokainen höpisee omiaan.
Mietin saako täällä muut kuin modet aloittaa uusia keskusteluja.

Anna arvosana foorumille: (4-10)
9

Osaisitko itse paremmin? ;)
En totisesti.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Marras 2010 14:03

Marianne kirjoitti:Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
Nojoo. Kaipaisin sellaista keskusteluaihetta, että jos ei seuraa liveä, niin siitä voi kysyä mieleen tulevia asioita esim. jos haluaa tietää onko joku asukki vasenkätinen. Jos täällä yrittää kysyä jotain, niin kukaan ei viitsi vastata.
Tällaisen ketjunhan saa kyllä aloittaa, tosin tälle kaudelle se on ehkä jo myöhäistä. Eri asia on sitten, tuleeko kukaan tähän erilliseen ketjuunkaan niihin kysymyksiin vastaamaan, mutta luulisin että tulee. Sen verran fiksun oloista porukkaa täällä kuitenkin pyörii.
Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Se ettei täällä keskustella vaan jokainen höpisee omiaan.
Mietin saako täällä muut kuin modet aloittaa uusia keskusteluja.
Tietysti saa, eikä sitä tarvitse pelätä. Jos nyt vaikka sattuisi tilanne, että vastaavanlainen ketju jostain foorumin syövereistä jo löytyy, niin modet sitten siirtävät viestit sinne. Rohkeasti vaan keskusteluja aloittamaan, kerran se vaan kirpaisee. :wink:
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja JVDS » 18 Marras 2010 16:38

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)

Omalla kohdallani en ole tätä ainakaan huomannut (tai sitten olen sokea), mutta välillä tuntuu siltä, että tiettyjen käyttäjien viestit "tuomitaan" heti alkuunsa esim. jos siiri.x kertoo omia mielipiteitään, niin isoveli tai joku muu käyttäjä täräyttää heti takaisin, että "taasko se siiri alkaa tästäkin asiasta vänkäämään" tms. Tässä pitäisi noudattaa ehdottomasti nollatoleranssia oli kyseessä sitten kuka tahansa ja ihmisiä sitä kaikki ollaan.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?

Ei tule ainakaan näin äkkiseltään mitään mieleen, mikä vielä puuttuisi, ja sitä mukaa niitä sitten tehdäänkin. Mielestäni jopa liikaa löytyy kaiken maailman spämmiaiheita ja välillä on vaikeaa löytää joku tietty ketju näiden joukosta.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?

Ei ole ja lisää kuria kaipaisin esim. asukaskeskusteluihin, joiden lukemista olen tällä kaudella vähentänyt huomattavasti sen jatkuvan spämmäyksen vuoksi erityisesti tiettyjen käyttäjien toimesta.

Yleisesti hyviä asioita?

Mukava foorumi tämä on kaikesta huolimatta ja on ollut viime kausina tärkeässä asemassa omaa BB-seuraamistani ja kiva tänne on tulla keskustelemaan BB:stä ja kaikesta muustakin ja huomata, etteivät kaikki todellakaan ajattele samalla tavalla kuin minä ja palvo Jezbaa jne. :)

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)

Joka vuosi sama juttu, että ainakin itselleni on tullut näiden vuosien aikana sellainen vaikutelma tästä foorumista, että täällä saa spämmätä melkeinpä niin kuin huvittaa. Lisäksi tietyt käyttäjät tuntuvat suosivan "sisäpiiriä", ja jos ei seuraa esimerkiksi 24/7:aa (niin kuin minä), niin olen jotenkin huonompi käyttäjä kuin joku toinen tai jos en ole spämmännyt tänne 10 000 viestiä. Näissä asioissa olisi vielä parantamisen varaa.

Anna arvosana foorumille: (4-10)

8 :thumbsup

Osaisitko itse paremmin? ;)

Modeksi nimitystä odotellaan yhä, joten katsotaan sitten 8)
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Marras 2010 18:05

JVDS kirjoitti:Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)

Joka vuosi sama juttu, että ainakin itselleni on tullut näiden vuosien aikana sellainen vaikutelma tästä foorumista, että täällä saa spämmätä melkeinpä niin kuin huvittaa. Lisäksi tietyt käyttäjät tuntuvat suosivan "sisäpiiriä", ja jos ei seuraa esimerkiksi 24/7:aa (niin kuin minä), niin olen jotenkin huonompi käyttäjä kuin joku toinen tai jos en ole spämmännyt tänne 10 000 viestiä. Näissä asioissa olisi vielä parantamisen varaa.
Tuosta spammaamisesta kysyisin, että missä ja miten tätä erityisesti ilmenee? Jäi vaan mietityttämään kun tänä vuonna varsinkin on tähän asiaan yritetty kiinnittää huomiota (esim. että ei nyt ainakaan joka puolella foorumia keskusteltaisi samasta dramaattisesta tapahtumasta, vaan että keskustelu pysyisi yhdessä ketjussa, sama juttu jos jollain tuntuu olevan missiona kirjoittaa pelkästään yhdestä asukkaasta jo provosoivankin negatiivisesti/positiivisesti joka paikassa).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja sandman » 18 Marras 2010 18:45

minna kirjoitti: Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
En nyt millään jaksaisi joka kohtaan vastata kun vasta tilitin tuon 'paras foorumisti äänestys' epookin.

Mutta tähän kohtaan ehdottaisin semmoista 'asukas chat' osiota, voisi olla asukkaat kohdan alla siis ja tähän ketjuun voisi heitellä semmoisia perus chat viestejä tyyliin 'Petri on ruma', 'Marika on IhQuuu', 'Eetu ei osaa edes paskantaa oikein' ym siis one linereitä tai muuten lyhyttä tavaraa. Antaisi paremman oikeutuksen modejen poistaa höttö viestejä asukkaiden alta.

Ja '24/7 keskustelu'n voisi uudelleen nimetä '24/7 chat'tiksi koska sitähän se on, eikä siinä siis mitään vikaa.

Ajantapon voisi minun puolestani poistaa yleisten keskustelujen alta ja pistää vaikka kokonaan omaan osioonsa. Yleiset keskustelut kohtaan kun usein tulee uusi viesti ja sitten katsoo että mitä niin joku on veikannut häätöveikkausta, sillei vähän hämää.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja JVDS » 18 Marras 2010 19:35

tuusannuuska kirjoitti:
JVDS kirjoitti:Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)

Joka vuosi sama juttu, että ainakin itselleni on tullut näiden vuosien aikana sellainen vaikutelma tästä foorumista, että täällä saa spämmätä melkeinpä niin kuin huvittaa. Lisäksi tietyt käyttäjät tuntuvat suosivan "sisäpiiriä", ja jos ei seuraa esimerkiksi 24/7:aa (niin kuin minä), niin olen jotenkin huonompi käyttäjä kuin joku toinen tai jos en ole spämmännyt tänne 10 000 viestiä. Näissä asioissa olisi vielä parantamisen varaa.
Tuosta spammaamisesta kysyisin, että missä ja miten tätä erityisesti ilmenee? Jäi vaan mietityttämään kun tänä vuonna varsinkin on tähän asiaan yritetty kiinnittää huomiota (esim. että ei nyt ainakaan joka puolella foorumia keskusteltaisi samasta dramaattisesta tapahtumasta, vaan että keskustelu pysyisi yhdessä ketjussa, sama juttu jos jollain tuntuu olevan missiona kirjoittaa pelkästään yhdestä asukkaasta jo provosoivankin negatiivisesti/positiivisesti joka paikassa).
Erittäin hyvä juttu, että olette heränneet tuohon ongelmaan ja varmasti olette yrittäneet ratkaista sitä parhaanne mukaan, mutta aina se ei ole riittänyt. Uusia käyttäjiä tulee koko ajan enemmän ja enemmän, joten isoveljiä tarvitaan myös jatkuvasti lisää.

Plus/miinus-topicit ovat oikein malliesimerkki tästä spämmäämisestä, vaikka itsekin olen noihin ottanut osaa ja onhan näitä vaikka millä mitalla.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Marras 2010 20:03

JVDS kirjoitti:Plus/miinus-topicit ovat oikein malliesimerkki tästä spämmäämisestä, vaikka itsekin olen noihin ottanut osaa ja onhan näitä vaikka millä mitalla.
No juu, noitahan minä en ole lukenut tänä vuonna varmaan ollenkaan (ei ole ollut ehtimystä eikä kyllä kiinnostustakaan). Toki ymmärrän sen, että on ikävää jos joku/jotkut sotkee peliä tykittämällä tolkuttomat määrät viestejä.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Marras 2010 01:39

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
Tällä kaudella en. Johtuu Spencerin puutteesta.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
Olen siinä mielessä, että kaikki tarvittava löytyy. Suuri helpotus foorumin seuraamiseen oli +- sunmuiden ajantappopelien siirtäminen omalle ala-alueelle. Nykyisin niistä, tai niiden uuden viestin punaisuudesta, pääsee nopeasti eroon klikkaamalla "Merkitse kaikki alueet luetuiksi" eikä tarvi etsiä erilaisten peliketjujen välistä asiapitoisia ketjuja.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Eip tuu mieleen. Ehkä moderoinnin tiukkuuteen on vaan tottunut. Jotkut nyypät voi kokea sen aika shokkina, mut en oo nyyppä.

Yleisesti hyviä asioita?
Erään moden poissaolon lisäksi? ;) Aika paljokin moneen muuhun foorumiin verrattuna, ei jaksa tässä luetella.

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Tästä modet onki jo varmaan saanu miulta jonkun verran suoraa palautetta vuosien varrella, joten en mene siihenkään tässä.

Anna arvosana foorumille: (4-10)
9-

Osaisitko itse paremmin? ;)
;)

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja sunday » 19 Marras 2010 04:05

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
- En.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
- Olen ihan tyytyväinen.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
- No ei todellakaan. Henkilökohtaisesti tykkäisin, jos sitä rajoitettaisi enemmän. On aika tylsää ja mielenkiinnotonta selalilla topiceja, kun juuri missään ei ole oikeaa keskustelua. Jotkut eivät edes vaivaudu perustelemaan mielipiteitään, vaan heittävät kehiin jonkun mitäänsanomattoman one-linerin. Toki lyhyissäkin viesteissä voi joskus olla asiaa, mutta tykkäisin kyllä enemmän lukea kunnon perusteluja sisältäviä viestejä. Varsinkin tuo Äänestykset-alue tuntuu täysin turhalta. Äänestykset on ihan mielenkiintoisia, mutta en ymmärrä, miksi äänestämisen lisäksi pitää aina kertoa äänestystopicissa, minkä vaihtoehdon valitsi. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään, että jonkun suosikki on Marika, jos sitä ei perustella mitenkään. Jos ei ole mitään sanottavaa, niin eikö voisi vain antaa sen äänen?

Yleisesti hyviä asioita?
- Onhan niitä paljonkin. Täällä on tosi mukava ja rento ilmapiiri, ja kysymyksiin jaksetaan yleensä vastailla nopeasti ja ystävällisesti.

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
- Taisin jo valittaa tarpeeksi tossa ylempänä.

Anna arvosana foorumille: (4-10)
- 8

Osaisitko itse paremmin? ;)
- Varmasti omasta mielestäni osaisin, mutta muut saattaisivat nähdä asian eri tavalla.

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 19 Marras 2010 15:01

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
Enpä ole. Näin saattaa joistakin tuntua, mutta ainakaan en ole sellaista ketjua lueskellut missä näin olis käynyt.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
On löytynyt. Varmasti löytyis enemmänkin, mutta en ole jaksanut edes kaikkia selata. Nimenomaan tuo Pundenkin mainitsema "merkitse kaikki alueet luetuiksi" helpottaa uusien viestien seuraamista haluamissaan ketjuissa. Eli toistaiseksi olen tyytyväinen.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Ei ole. Mieleen muistuu useitakin foorumeita joilla moderointi on todellakin olematon ja liekkisota ja lapsellinen nimenhuutelu on enemmän sääntö kuin poikkeus, joten plussat tästä. Enemmänkin voisi toki puuttua, koska ihmeen nopeasti täälläkin keskustelu degeneroituu joissain aiheissa keskustelijoiden väliseksi huuteluksi joita sitten jälkijunassa poistellaan. Vaan eihän kukaan tätä 24/7 realtime pysty valvomaan.

Yleisesti hyviä asioita?
Mukava ja helppolukuinen foorumi, joka on mm. helpottanut omaa seuraamistani huomattavasti. Ellen olis tänne eksynyt niin tuskin koko kautta olis tullut edes seurattua sen kummemmin.

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Kovinkaan paljon kritisoitavaa ei ole ... mitä nyt tuota samaa ongelmaa kuin jo yllä mainittiin on esiintynyt, eli ulos lentää tasaisin väliajoin jos pitää vaan auki taustalla eikä hetkeen lue mitään, ja sisäänkirjaus ei onnistu kuin kirjautumissivun kautta. Tosin voi olla mun kohdalla kyllä kyse omista Firefox-asetuksista.

Anna arvosana foorumille: (4-10)
8

Osaisitko itse paremmin?
Osaisin - ehkä. Viitsisinkö ja jaksaisinko? En.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Marras 2010 17:18

Kannatan tota Sandmanin ideaa asukas-chatista tjsp, sinne sopisi noi "läpät" hyvin!

Sunadaylle, itsen EN jaksa perustella kaikki asioita koko aikaa, varsinkin jos asia on tavallaan itsestään selvä ja tuttu monille BB-seuraajille. En itse oikein jaksa lukea "novelleja". Oletan että lukijalla on joku käsitys jo asiasta tai asukkaasta. Foorumit ovat mun mielestäni parhaimmllaan kun on monipuolista kirjoittelua mm. onlinereita ja perusteellisia kirjoituksia jne....

Noi äänestykset on minusta lähinnä viihdettä ja en itse ainakaan ota niin vakavasti ja en perustele niitä.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Marras 2010 21:37

Menee nyt off topiciksi, mutta tähän vinkkinä:
White Rabbit kirjoitti:Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Kovinkaan paljon kritisoitavaa ei ole ... mitä nyt tuota samaa ongelmaa kuin jo yllä mainittiin on esiintynyt, eli ulos lentää tasaisin väliajoin jos pitää vaan auki taustalla eikä hetkeen lue mitään, ja sisäänkirjaus ei onnistu kuin kirjautumissivun kautta. Tosin voi olla mun kohdalla kyllä kyse omista Firefox-asetuksista.
Helpottaa (ainakin joissan tapauksissa pysyvästi) kun menee foorumin etusivulle, EI kirjaudu sillä sivulla yläreunassa olevien kirjautumislaatikoiden kautta, VAAN klikkaa linkkiä Kirjaudu (siellä saman rivin viimeisenä) ja ruksittaa kohdan "Kirjaudu automaattisesti sisään".
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja sunday » 19 Marras 2010 22:24

Evalds kirjoitti:Sunadaylle, itsen EN jaksa perustella kaikki asioita koko aikaa, varsinkin jos asia on tavallaan itsestään selvä ja tuttu monille BB-seuraajille. En itse oikein jaksa lukea "novelleja". Oletan että lukijalla on joku käsitys jo asiasta tai asukkaasta. Foorumit ovat mun mielestäni parhaimmllaan kun on monipuolista kirjoittelua mm. onlinereita ja perusteellisia kirjoituksia jne....

Noi äänestykset on minusta lähinnä viihdettä ja en itse ainakaan ota niin vakavasti ja en perustele niitä.
No mä käsitin, että tähän sai kirjoittaa omia ajatuksiaan, ja niin tein. Kyllä mä sen olen huomannut, että kaikkia ei huvita perustella. Sanoinkin vain, että minusta olisi mukavampaa lukea perusteltuja viestejä, koska muuten ne eivät tuo keskusteluun mitään uutta, enkä saa niistä mitään irti. Kyllähän se on ihan luonnollista olettaa, että lukijalla on jo asukkaasta joku käsitys, mutta ei se kyllä mun mielestä mitenkään estä mielipiteensä perustelemista.

Henkilökohtaisesti en näe siinä hirveästi mitään viihteellistä, että vastaa suosikkiäänestykseen yhdellä sanalla, kun on jo osallistunut topiciin antamalla äänensä, ja kukin voi siitä äänestystuloksesta katsoa äänten jakauman. Mutta kukin tyylillään.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 19 Marras 2010 22:38

Oletko kokenut, että sinä/joku muu olisi joutunut tänä vuonna isoveljien silmätikuksi? (Tästä on aiemmin ollut puhetta)
En mä ainakaan, tosin kun suht. hyvin käyttäytyy on inhoavan modenkin vaikea mitään herneille nenässään tehdä.

Oletko tyytyväinen foorumin aihealueisiin? Löytyykö kaikki tarvittava?
Ignore-nappi tietyille aluelle olisi ihan jees. Itseä hieman jossain vaiheessa rasitti laittaa "merkitse luetuksi" johonkin survior peliin muutaman minuutin välein. Päädyin sitten miinustamaan siihen peliin sitä, jolla oli vähinten pisteitä. Varmaan jotain muuta ärsyttää nuo BB:n +- -pelit samalla tavalla.

Onko mielestäsi keskustelua rajoitettu liikaa?
Välillä tuntuu siltä. Jos et ole koneen ääressä kommentoimassa välittömästi tapahtuman hetkellä, tulee monesti eteen tilanne jossa keskustelu aiheesta on jo kielletty.

Yleisesti hyviä asioita?
Moderaattoreita on monta. Se on aina hyvä juttu. Tietysti onlinessä sillä olevat modet on ns. vallassa, mutta täydellistä systeemiähän on mahdoton keksiäkään.

Yleisesti huonoja asioita? (parannettavan varaa)
Ei mitään yleistä huonoa juttua, tiettyjen yksilöiden kanssa vähän. Se on tosin täysin normaalia ja suotavaa. Ihmisten pitääkin olla erilaisia, muuten tämä maailma olisi aika hemmetin tylsä.

Anna arvosana foorumille: (4-10)
8

Osaisitko itse paremmin?
Osaisin toki, mutta eri asia olisiko tarpeeksi aikaa ja halua.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Marras 2010 22:42

Okein käsitit Sunday, omia ajatuksia pitääkin tuoda esiin, enkä mitään ole torjumassa, sana on vapaa. Kommentoin vain.

Mutta kyllä tää on laadukas forde verrattuna esim. Suoli24:n BB-sivuihin, Iltalehden BB-keskusteluun, ja surullista kylläkin Subin omaan fordeen, jossa ei taida enää olla minkäänlaista valvontaa ja näitä floodajia/trolleja on muutamia pilaamassa palstaa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Marras 2010 22:49

DosterMan kirjoitti:Varmaan jotain muuta ärsyttää nuo BB:n +- -pelit samalla tavalla.
Hear hear! Ainoa mielenkiintoinen tai jollain tavalla järkevä +- peli on ollut Mycobacterium fortuitum -kladin bakteerit +/- peli.

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: BBplazan tyytyväisyysgallup 2010

Viesti Kirjoittaja Xanten » 19 Marras 2010 23:14

Tässä äkkiä heitettynä, tuntuu että Moderaattoreista Zygerö on melko nuori, ja tuusannuuska ottaa herkästi herneitä. Mukavasti juovuspäissään molemmat kommentoivat, jos Zygerölle vielä myydäänkään.

Yleistä soopaa asukkaista-ketju voisi olla, jossa saisi rähistä ällösti sitä sun tätä asukkaista. Ettei perusketjuissa sonta lentäisi. Vähemmän tänä vuonna on ollutkaan kuin aikaisemmin.

Foliohattuketju on ollut todella mukavan mielenkiintoinen, mitä ja missä vaan saa leijua ja kuvitella :lol:

Live rapo hiukka säälittää.. kun ei sinne paljon juttua tule, mutta ei ole paljon ole sanottavaakaan, asukkaiden ja tuotannon vuoksi. :cry:

Sitä sun tätä ketjut pomppii esiin niille jotka välittää, mm. BBUK, jalkapalloa, Survivor US ja kotimaa, jne. kaikenlaista tv showta, mutta mukava kai heille, jotka asiaa/ohjelmaa seuraavat.

Että sopivan sekavaa, jotkut ketjunaloitukset jäävät toki varjoon. Joskus on vaikea valita mihin kommentoida, Extraan, Live24 vai asukkaan kohdalle, vai yleistä asukkaista jne. mutta sama lie muillakin.

Tuntuu että talossa ei tapahdu sitäkään vertaa kuin aikaisemmin, että sama vaikka olisi ketjut "ajantapossa" jollekin kilpailulle, pelille tai ristikolle. Tms. ajantappoa, jossa kisailla keskenään.

Kun tämä BBPlaza on aina kuitenkin päällä, sekä kotona, että duunissa :thumbsup

Yleisarvosanaksi 8,5 ja itse en jaksaisi sitoutoutua palstanvalvojaksi.

Kiitokset sinällään heille, jotka jaksavat :cheers

Jäkihuomautus: Kun luin aikaisempia kommentteja: heittää joo pihalle about 30-45 min. jos et ole aktiiivinen. Yllättäen huomaa että joudut kirjautumaan uudestaan :?: Itse kun joskus huutelin että miksi niin paljon "vierailijoita" eikä sisään kirjautuineita. Syy lie sama.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2010”