Habib Mohseni

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin
caroline
Tapetti
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Syys 2010 03:32

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja caroline » 23 Syys 2010 11:20

Habib on kasvatettu Iranissa... olen ollut tekemisissa paljon Iranilaisten kanssa. On sanonta, (kuulin taman iranilaiselta) etta heidan kielensa, farsi - on sanan farssi alkupera, koska mihinkaan ei voi luottaa mita he sanovat ;)

Oman kokemukseni perusteella niin todellakin on, ja valitettavasti Habib vain vahvistaa tata kasitysta. Ihan kaikki on ensinnakin matkittua - Aso - ja sit sen rooli on sellainen minka han kasittaa olevan vapaamielisen Suomen tapa toimia (kunnes tajusi etta suomalaiset tekevat paljon enemman kuin han eivatka vaita olevansa pleijereita.) Nyt Habib sitten yhtakkia "kasvaa" ja ei olekaan pleijeri. Syo sanansa ja myos pelaa samalla. Luulee et me ollaan yhta tyhmia (kuin iranilaiset) ettei tajuttais moista vedatysta, koska lahi-idan ihmiset luulevat etta lansimaisten vapaamielisyys ja hiljaa oleminen tarkoittaa etta me ei vaan huomata kun he huijaavat.

Petskussa on vahan samaa, vaikka on isoeleisempi luonne... ja kun jaa kiinni, niin alkaa itku ja kaikki on yhtakkia ihan toisin kuin alunperin yritettiin esittaa. Ou mai kaat. En kesta...!

Niita on muutamia hyviakin iranilaisia (jos siis ovat asuneet pitkaan lansimaissa), mutta pitaa aina varmistaa et pitaako heidan sanansa paikkansa ennen kuin luottaa. Ei voi suorilta kasin. Iranilaiset itsekin taman myontavat. Sorry for the stereotype. Mut taa on vaan mun kokemus vuosien ajalta.

Avatar
Goofy
Tuottaja
Viestit: 1107
Liittynyt: 31 Elo 2009 08:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Goofy » 23 Syys 2010 11:40

^ Siis what? Eiks tää heebo ollukkaan Kabulista? :shock:
Taviskausi rules

Avatar
-Jellybean-
Uimavalvoja
Viestit: 413
Liittynyt: 07 Syys 2006 18:24

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja -Jellybean- » 23 Syys 2010 12:00

tää on niin turha asukki ettei tosikaan, miten ei tippunu viimeks. älkää ny vaan sanoko et moinen tapetti hengaa tuolla viel pitkään.. :tired

Belinda
Juonittelija
Viestit: 182
Liittynyt: 22 Syys 2010 00:27

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Belinda » 23 Syys 2010 12:48

Caroline:
Saman voin kertoa sinulle, että aina pitää varmistaa, voiko suomalaiseen luottaa.
On meitä suomalaisiakin muutama hyvä.......mutta niitä epäluotettaviakin yksilöitä löytyy.

Eiköhän se niin mene, että joka maassa niitä luikureita ja epäluotettavia tyyppejä on, en usko, että Iranissa kasvaneet ihmiset yksin tällaisia olisivat.
Ei pidä yleistää, jos sinulla muutama tällainen epäluotettava kaveri on ollut.
Voin kertoa, että minuakin vastaan on muutama kiero ja epäluotettava suomalainen kävellyt, mutta silti en yleistä kaikkia suomalaisia kieroiksi.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 23 Syys 2010 12:51

Aso oli sentään saanut tähän mennessä aikaan yhden kunnon kohun liittyen homo-, kulmakarva- ja tosimiespuheisiin, riidellyt kunnolla Jelenan kanssa ja tuottanut hupia Tuijan kanssa parisuhdepuheilla.
Habib ei ole saanut aikaan mitään näistä.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 23 Syys 2010 12:52

...paitsi saihan hän raivoa aikaan naisseikkailuillaan...

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 23 Syys 2010 13:50

"Se oli vaan läppä!" sanoo Habsu kaikkeen. Tuotanto vois sanoo koko Habista samaa, ja ottaa sen pois talosta.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 23 Syys 2010 15:34

Realcowboy kirjoitti:Aso oli sentään saanut tähän mennessä aikaan yhden kunnon kohun liittyen homo-, kulmakarva- ja tosimiespuheisiin, riidellyt kunnolla Jelenan kanssa ja tuottanut hupia Tuijan kanssa parisuhdepuheilla.
Habib ei ole saanut aikaan mitään näistä.
Ööh, dödöriita, läpivedot? Ei tämä 15-sivuinen ketju tyhjästä ole syntynyt.

eNten-eller
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Loka 2008 15:15

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja eNten-eller » 23 Syys 2010 16:58

Mulle tulee ihan Hubba Bubba tästä mieleen. Jotenkin vaikuttaa, ettei Habib aina ymmärrä kaikkea keskustelusta, lieneekö tuo suomenkieli vielä niin hakusessa. Opettelee sitten muiden hokemia, joita toistaa joka välissä. Suhtautuminen naisiin on jo luku sinänsä. Poies, poies kasvamaan.

zörg
Kasmasiini
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Syys 2010 16:55

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja zörg » 23 Syys 2010 17:04

caroline kirjoitti:Habib on kasvatettu Iranissa... olen ollut tekemisissa paljon Iranilaisten kanssa. On sanonta, (kuulin taman iranilaiselta) etta heidan kielensa, farsi - on sanan farssi alkupera, koska mihinkaan ei voi luottaa mita he sanovat ;)

Oman kokemukseni perusteella niin todellakin on, ja valitettavasti Habib vain vahvistaa tata kasitysta.
---

Niita on muutamia hyviakin iranilaisia (jos siis ovat asuneet pitkaan lansimaissa), mutta pitaa aina varmistaa et pitaako heidan sanansa paikkansa ennen kuin luottaa. Ei voi suorilta kasin. Iranilaiset itsekin taman myontavat. Sorry for the stereotype. Mut taa on vaan mun kokemus vuosien ajalta.
Korjaan muutaman asian tässä:

"Farssi" tulee ranskan sanasta farce, pieneksi hakattu tai jauhettu liha, joka pantiin kuoreen tai ruokaan täytteeksi, suomeksi färssi. 1300 -luvun lopulta näytelmäkohtausten väliin pantiin humoristisia välikohtauksia, joista käytettiin samaa nimeä. Sana alkoi tarkoittaa ilveilyä ja senhenkistä näytelmää. Alkusana oli latinan farcire, täyttää.

Toiseksi farsi on kielen farsinkielinen nimi, kieli tunnetaan myös nimellä persia.

Kolmanneksi Habib on syntynyt Kabulissa, Afganistanissa. Hän on afganistanilainen syntyjään tiedä sitten vaikka olisikin elänyt Iranissa, hän ei kuitenkaan ole iranilainen. Ja tuo mitä sanoit iranilaisista, ei minun kokemukseni mukaan pidä paikkaansa. Olen ollut erittäin läheisissä tekemisissä joidenkin iranilaisten kanssa jo vuosia, että oman kokemukseni perusteella rehtiä ja rehellistä porukkaa. Ja ei, osa näistä ei ole asunut kauan länsimaissa, sattuvat vaan kuulumaan siihen Iranin koulutettuun yläluokkaan (joka on länsimaisempi kuin keskivertosuomalaiset). Mutta tämä on siis minun kokemukseni, ei millään pahalla.

henkka
Reiska
Viestit: 1334
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:04
Paikkakunta: OULU

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja henkka » 23 Syys 2010 17:39

Punde kirjoitti:Voi herran pieksut sentää, nyt näin ekaa kertaa habiliksella Italia-paidan... tietysti voi olla täysin sattumaa, mutta kun kaverin koko pelikirja perustuu Ason matkimiseen, niin jotenkin mieleen ryömi että paita kuuluu taktiikkaan.

Mitähän se "olen oikeasti herkkä" jauhaminen kopissaki oli. Tajuaakohan afgaani-afro ettei se tule voittamaan pelaamalla jotain liveroolipeliä. Tasonnousu pelimiehestä herkäksi tuli aivan liian aikaisin kokemuspisteisiin nähden.

Seuraava siirto onkin muodostaa Petrin ja Paulin kanssa teho trio ja alkaa ehdottaa Ksenialle lusikassa nukkumista. Sen Jälkeen voi pyytää Ksenia pyllistämään ja viimeisenä voi alkaa laulamaan olen gay tai lauantai iltana. Tai Kenties tämä mies alkaa laulamaan sinä vain.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja knocker » 23 Syys 2010 19:54

henkka kirjoitti:

Seuraava siirto onkin muodostaa Petrin ja Paulin kanssa teho trio ja alkaa ehdottaa Ksenialle lusikassa nukkumista. Sen Jälkeen voi pyytää Ksenia pyllistämään ja viimeisenä voi alkaa laulamaan olen gay tai lauantai iltana. Tai Kenties tämä mies alkaa laulamaan sinä vain.
Mä voin vaikka vannoa jo kuulleeni Hobitin suusta "sinä vain", mutta siitä on jo aikaa.
Mutta matki tai ei (eli matkii), niin kyllä tuosta on jo päästävä.
a walking disaster

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 23 Syys 2010 20:01

knocker kirjoitti:Mä voin vaikka vannoa jo kuulleeni Hobitin suusta "sinä vain"
Juuh, on kuultu jo monta kertaa. Uskomaton urpo jos tosiaan luulee että huonolla Aso-imitaatiolla tuolla pärjää. Ja alkaa näyttämään vahvasti siltä että näin luulee.
On kyllä hyvä fiilis.

Avatar
Qrkkija
Asukaskokelas
Viestit: 119
Liittynyt: 23 Elo 2010 06:21
Paikkakunta: Nääsville

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Qrkkija » 23 Syys 2010 20:06

knocker kirjoitti:
henkka kirjoitti:

Seuraava siirto onkin muodostaa Petrin ja Paulin kanssa teho trio ja alkaa ehdottaa Ksenialle lusikassa nukkumista. Sen Jälkeen voi pyytää Ksenia pyllistämään ja viimeisenä voi alkaa laulamaan olen gay tai lauantai iltana. Tai Kenties tämä mies alkaa laulamaan sinä vain.
Mä voin vaikka vannoa jo kuulleeni Hobitin suusta "sinä vain", mutta siitä on jo aikaa.
Mutta matki tai ei (eli matkii), niin kyllä tuosta on jo päästävä.
Joka pippaloissa (ja vähän muulloinkin) se sitä hoilaa. Viime aikoina ei oo bileitä juuri ollu ni ei o hoilaustakaan paljoo kuulunu. Thank God!

Ensi viikolla ku Habib on täällä Tampereella valmistamassa mulle pizzaa (se Habin kioski on tossa 100m päässä), voi bileitä järjestää enempiki, ku ei oo tätä hoilottajaa pilaamassa tunnelmaa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 23 Syys 2010 21:08

Odotellaan seuraavaa saunailtaa, niin pääsee juttelemaan kiukaalle. Ainoa mitä ei ole Asolta matkinut on juomattomuus. Luulen, että juomattomuuden takana on nimenomaan tuon roolin päällä pitäminen. Saattaisi lipsua kännissä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja sandman » 23 Syys 2010 21:51

zörg kirjoitti: Kolmanneksi Habib on syntynyt Kabulissa, Afganistanissa. Hän on afganistanilainen syntyjään tiedä sitten vaikka olisikin elänyt Iranissa, hän ei kuitenkaan ole iranilainen. Ja tuo mitä sanoit iranilaisista, ei minun kokemukseni mukaan pidä paikkaansa. Olen ollut erittäin läheisissä tekemisissä joidenkin iranilaisten kanssa jo vuosia, että oman kokemukseni perusteella rehtiä ja rehellistä porukkaa. Ja ei, osa näistä ei ole asunut kauan länsimaissa, sattuvat vaan kuulumaan siihen Iranin koulutettuun yläluokkaan (joka on länsimaisempi kuin keskivertosuomalaiset). Mutta tämä on siis minun kokemukseni, ei millään pahalla.
Alkaa vissiin olemaan aikas ooteeta mutta kuitenkin:
Afganistanhan koostuu useasta kansasta. Habibhan saattaa hyvinkin olla Hazara vähemmistöstä, tai eihän siellä oikeastaan ole sitä enemmistöökän...
( http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people )
Sopisi tuo Iranissa asuminen silloin kuvioon hyvin.

Avatar
Goofy
Tuottaja
Viestit: 1107
Liittynyt: 31 Elo 2009 08:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Goofy » 23 Syys 2010 22:08

On se Habib asunut Iranissa 15 vuotta.
http://www.afghanstarz.com/apps/photos/ ... id=6969353
Hasarathan polveutuvat Tsighis-khanin mongoleista ja ovat ainakin olleet Afganistanissa alempiarvoisessa asemassa, en tiedä miten on nykyään. Eipä taida Habibissa olla mongolipiirteitä. :wink:
Taviskausi rules

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja sandman » 23 Syys 2010 22:54

Goofy kirjoitti:On se Habib asunut Iranissa 15 vuotta.
http://www.afghanstarz.com/apps/photos/ ... id=6969353
Hasarathan polveutuvat Tsighis-khanin mongoleista ja ovat ainakin olleet Afganistanissa alempiarvoisessa asemassa, en tiedä miten on nykyään. Eipä taida Habibissa olla mongolipiirteitä. :wink:
Tuolta linkistä löytyi tieto että puhuu Daria äidinkielenään mutta valitettavasti moni etninen ryhmä puhuu Afganistanissa sitä, lähinnä etnisesti Iranilaisten sukulaiskansat. Voinee ainakin vahvasti epäillä ettei Habib kuulu Afganistanin isoimpaan etniseen ryhmään Pashtuihin.

Askuri
Tapetti
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Syys 2010 21:54

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Askuri » 23 Syys 2010 23:21

Ei voi muuta kuin ihmetellä miten autistista porukkaa täälläkin on. Habibia ymmärretään kokoajan väärin, en sitten tiedä tarkoituksella vai vahingossa. Nyt myös tuotannonkin puolesta, kun viikkotehtävän kusemisen osasyy oli Habibin kommentti Hannulle mikä ei varmasti ollut ilkeäksi tarkoitettu.

Habib on asunut vasta 4 vuotta Suomessa, joten hänen kielitaitonsa on varmasti puutteellinen ja se näkyy myös talossa. Habibia ymmärretään väärin, kun hänellä on vaikeuksia ilmaista asioita suomenkielellä. Myös sivistyksen puute on täysin ymmärrettävissä, kun on suurimman osan elämästään viettänyt Iranissa missä vapaa tiedonjako on tarkoin rajattu.

Nyt kun on tuota 24/7:kin seurattu enemmän niin Habib vaikuttaa ihan kiltiltä ja huumorintajuiselta kaverilta, joka ei tarkoita pahaa jutuillaan. Enemmänkin hän on vain ajattelematon ja kulttuuriin tottumaton (esim. naisseikkailut). Habibissa on mielestäni paljon potentiaalia kehittyä hyvinkin viihdyttäväksi asukkaaksi, kun hän vain saa lisää rohkeutta talossa. Ehdottomasti mielummin katson Habibia talossa, kuin näitä Riikka Ellinoora Vilhelmiinoja.

Avatar
Qrkkija
Asukaskokelas
Viestit: 119
Liittynyt: 23 Elo 2010 06:21
Paikkakunta: Nääsville

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja Qrkkija » 23 Syys 2010 23:35

Askuri kirjoitti: ...hänen kielitaitonsa on varmasti puutteellinen ja se näkyy myös talossa. Habibia ymmärretään väärin, kun hänellä on vaikeuksia ilmaista asioita suomenkielellä. ....
Tämä on yksi syy miksi Habibia ei olisi pitänyt valita taloon ollenkaan. Suomen BB:ssä suomenkielen osaaminen on kuitenkin yksi pääsyvaatimuksista.

Jos on vaikeuksia ilmaista itseään jostain syystä (tässä tapauksessa kielitaito), silloin on tapetti.

Avatar
vanaja.
Mökkiläinen
Viestit: 209
Liittynyt: 31 Loka 2009 14:14

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja vanaja. » 23 Syys 2010 23:41

Askuri, erittäin hyvä kommentti. Minustakin tuntuu, että häntä ymmärretään koko ajan väärin. Ihan sama mitä hän tekee tai sanoo niin se on aina väärin. Monella liian pinttynyt kuva hänestä. Oikeasti hän on aika sympaattinen asukas.

"Jos on vaikeuksia ilmaista itseään jostain syystä (tässä tapauksessa kielitaito), silloin on tapetti."
Eli Marika on sitten vielä enemmän tapetti, ymmärrän Habibin puheesta paljon enemmän kuin Marikan puheesta.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Habib

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 23 Syys 2010 23:43

Sitten taas joku roti niiden mamukommenttien ja muiden arvailujen kanssa. Rasistiset viestit poistettu.
The reason I swear so much is because fuck you.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”