Moottoriurheilu
Re: Yleinen urheilutopic
Kallio jatkaa kehitystään koko ajan ja ehkä ensi kaudella pystyy ajamaan useammin 10 joukkoon, kun on tottunut MotoGP-pyörään!
"Mustaa päivää vaan, ottakaa musta tuoli ja istukaa mustat perseenne alas, nostetaan vähän mustia verhoja, jotta musta aurinko pääsee sisään!"
-Rauno Repomies
-Rauno Repomies
Re: Yleinen urheilutopic
Mikko Hirvonen nousi voittoon Loebista, kun tämä sai aikasakon. Toivottavasti MM-johto riittää kauden loppuun ja maalilmanmestarus Suomeen.
"Mustaa päivää vaan, ottakaa musta tuoli ja istukaa mustat perseenne alas, nostetaan vähän mustia verhoja, jotta musta aurinko pääsee sisään!"
-Rauno Repomies
-Rauno Repomies
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Kerrankin pomppii kotiinpäin nämä rankut.Bna kirjoitti:Mikko Hirvonen nousi voittoon Loebista, kun tämä sai aikasakon. Toivottavasti MM-johto riittää kauden loppuun ja maalilmanmestarus Suomeen.
Ei huono päivä muutenkaan, lätkässä vietiin ruotsia Euro Hockey Tourissa 8-3
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Niin, mäkihypyssä ja lätkässä pärjätään..niitä lajeja ei kauhean laajalti harrasteta maailmalla. Totta sekin, että turhan kovat karsintaryhmät osuu kohalle fudiksessa.
Edes fudiskulttuurista ei suomen kohdalla voi puhua.
mtv3.fi/f1
Edes fudiskulttuurista ei suomen kohdalla voi puhua.
mtv3.fi/f1
Piquet'n hätkähdyttävä todistajanlausunto vuoti nettiin
Nelson Piquet. Kuva: MTV Oy.
F1SA-verkkosivusto on julkaissut kokonaisuudessaan todistajanlausunnon, jonka entinen Renault-kuljettaja Nelson Piquet junior antoi Kansainvälisen autoliiton FIA:n kuulustelussa viime vuoden Singaporen GP:n tapahtumiin liittyen.
Piquet kertoi FIA:lle, että Renault'n tallipäällikkö Flavio Briatore ja tekninen johtaja Pat Symonds pyysivät häntä kolaroimaan tahallaan Fernando Alonson varikkokäynnin jälkeen, jotta turva-auto tulisi radalle ja Alonso hyötyisi siitä.
- Symonds kysyi Briatoren läsnäollessa minulta, olisinko halukas uhraamaan kilpailuni tallin hyväksi "aiheuttamalla turva-autotilanteen", Piquet kertoi 30. heinäkuuta FIA:n päämajassa järjestetyssä kuulustelussa.
Piquet kertoo suostuneensa pyyntöön, koska oli hermostunut sopimustilanteestaan. Renault ei ollut vahvistanut hänen sopimustaan kaudelle 2009. Brasilialaiskuljettaja kuitenkin kiistää, että talli olisi luvannut hänelle jatkosopimuksen palkinnoksi.
- Missään vaiheessa kukaan ei sanonut minulle, että suostumalla onnettomuuden aiheuttajaksi minulle taattaisiin sopimukseni uusiminen tai muita etuja. Uskoin kuitenkin siitä olevan apua tavoitteen saavuttamisessa, Piquet totesi.
Piquet'n mukaan talli antoi hänelle tarkat ohjeet siitä, missä ja milloin ulosajon tulisi tapahtua.
- Symonds vei minut rauhalliseen paikkaan ja näytti minulle kartan avulla tarkalleen mutkan, jossa minun pitäisi ajaa ulos. Mutka valittiin siksi, että siinä kohdassa rataa ei ollut nostureita, joiden avulla vaurioitunut auto olisi voitu siirtää pois, eikä myöskään poistumisteitä joita pitkin ratavirkailijat olisivat voineet siirtää auton pois radalta, Piquet kertoi.
- Symonds kertoi minulle myös, millä kierroksella onnettomuus pitäisi aiheuttaa, jotta tallitoverilleni Fernando Alonsolle voitaisiin valita sopiva taktiikka varikkokäynnin tekemiseen ennen turva-auton tuloa radalle, Piquet jatkoi.
Tiesivätkö muut?
Alonso kävi varikolla poikkeuksellisen aikaisin, jo kierroksella 12. Turva-auton tultua radalle hän nousi kärkipaikalle muiden kuljettajien poistuttua edestä varikolle. Espanjalaiskuski myös voitti kilpailun.
- Taktiikan onnistumisen avaimena oli lähes varma tieto siitä, että turva-auto tulisi radalle kierroksella 13 tai 14, Piquet väitti.
- Varmistaakseni sen, että aiheutan onnettomuuden oikealla kierroksella, pyysin monta kertaa tallia vahvistamaan radion välityksellä, millä kierroksella olen. Noin en normaalisti tee, Piquet lisäsi.
Piquet kertoo Briatoren kiittäneen häntä lyhyesti kilpailun jälkeen, mutta sen koommin tilanteesta ei hänen mukaansa keskusteltu tallin sisällä.
Piquet ei omien sanojensa mukaan tiennyt, olivatko muut henkilöt tallin sisällä tietoisia kolaritaktiikasta. Hänen oma kilpailuinsinöörinsä oli kuitenkin GP:n jälkeen ihmetellyt sitä, että auto lähti Piquet'n käsistä erikoisella tavalla.
- Vastasin, että menetin auton hallinnan. Uskon fiksun insinöörin huomaavan auton telemetriatiedoista, että aiheutin onnettomuuden tarkoituksella, koska jatkoin kiihdyttämistä vaikka normaali reaktio olisi ollut jarruttaa niin pian kuin mahdollista, Piquet kuvaili.
Mikäli FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto toteaa Renault'n syylliseksi kolarin järjestämiseen, uhkaa tallia, Piquet'tä ja mahdollisesti myös Alonsoa ankara rangaistus.
Piquet sai virallisesti potkut Renault-tallista elokuun alussa. FIA oli ryhtynyt tutkimaan Singaporen GP:n tapahtumia jo hieman aikaisemmin. Piquet myöntää kertoneensa kilpailun jälkeen kolaristaan ystävälleen ja neuvonantajalleen Felipe Vargasille, joka oli puolestaan välittänyt tiedon hänen isälleen Nelson Piquet seniorille. Julkisuudessa on spekuloitu, että juuri isä-Piquet vuotanut FIA:lle vihjeen ulosajon tahallisuudesta.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Nyt sitten bensamääriä odottelemaan.mtv3.fi/f1
Kimi ja Heikki kakkosriviin Monzassa
Kimi Räikkönen, kuva: Clive Rose/Getty Images
Ferrarin Kimi Räikkönen ja McLarenin Heikki Kovalainen starttaavat Italian GP:hen sunnuntaina toisesta lähtörivistä. Paalupaikalle Monzan radalla kaasutteli McLarenin Lewis Hamilton.
Hamilton pudotti viimeisellä kierroksellaan Force Indian Adrian Sutilin paalupaikalta 0,195 sekunnin erolla. Räikkönen jäi paalupaikka-ajasta 0,457 sekuntia ja Kovalainen 0,779 sekuntia. Kovalainen vahvisti MTV3:n haastattelussa, että hänen autossaan on raskaampi polttoainekuorma kuin Hamiltonilla.
Toisen Ferrari-kuljettajan Giancarlo Fisichellan vauhti ei riittänyt mukaan aika-ajon viimeiseen osioon. Aamulla autonsa romuttanut Fisichella jäi 14. sijalle.
Kolmannen lähtörivin miehittivät Brawn-tallin kuljettajat Rubens Barrichello ja Jenson Button. Brawnilla on mahdollisuus vahvistaa asemiaan valmistajien MM-sarjan kärjessä, sillä ainoan uhkaajan Red Bullin kuljettajat Sebastian Vettel ja Mark Webber jäivät viidenteen lähtöriviin.
Williamsin Nico Rosberg karsiutui ensimmäisen kerran tällä kaudella kahdesta viimeisestä osiosta. Rosberg jäi tallitoverinsa Kazuki Nakajiman taakse 18:nneksi.
Molempien BMW Sauber -kuljettajien Nick Heidfeldin ja Robert Kubican autot hyytyivät radan varteen aika-ajon toisessa osiossa. Kubica startaa kisaan 13:nnesta ja Heidfeld 15. lähtöruudusta.
Italian GP:n lähtöjärjestys:
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1.24,066
2. Adrian Sutil Force India-Mercedes +0,195
3. Kimi Räikkönen Ferrari +0,457
4. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +0,779
5. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes +0,949
6. Jenson Button Brawn-Mercedes +0,964
7. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +0,977
8. Fernando Alonso Renault +1,006
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +1,114
10. Mark Webber Red Bull-Renault +1,248
11. Jarno Trulli Toyota
12. Romain Grosjean Renault
13. Robert Kubica BMW Sauber
14. Giancarlo Fisichella Ferrari
15. Nick Heidfeld BMW Sauber
16. Timo Glock Toyota
17. Kazuki Nakajima Williams-Toyota
18. Nico Rosberg Williams-Toyota
19. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari
20. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
Kaikesta päätellen Hamiltonilla kevein auto, Kimillä myös suht kevyt. Heikki raskaalla kuormalla, määrät selvinnee parin tunnin sisään.
--mtv3.fi/f1
Järvilehto: Espanjalaiset saivat nenilleen
Jyrki Järvilehto ja Oskari Saari, kuva: MTV Oy
Espanjalaistoimittajat joutuivat pettymään tänä viikonloppuna Monzan varikolla, kun Ferrari ei julkistanutkaan Fernando Alonson sopimusta Ferrari-talliin. MTV3:n F1-asiantuntija Jyrki Järvilehto ei asiasta yllättynyt.
- Espanjalaiset saivat vähän nenilleen. Hyvin tarkkaan on tiedetty, että Kimillä on sopimus ensi kaudeksi, Järvilehto totesi MTV3 MAXin lähetyksessä.
Räikkönen on kerännyt kaikista kuljettajista eniten pisteitä viidessä edellisessä kilpailussa. Tällä hetkellä näyttääkin siltä, että jatkuvista huhuista huolimatta Alonso ei uhkaa Räikkösen paikkaa Ferrarilla.
- Kimi on ajanut hyviä tuloksia koko ajan, kerännyt paljon pisteitä ja voittanut edellisen kisan. Kimi ajaa koko ajan vahvasti ja on parempi kuin uudet tallitoverit. Mistä löydät paremman miehen? Järvilehto jatkoi.
mtv3.fi/f1
Italian GP:n kärkikymmenikön autojen painot kisaan lähdettäessä:
kg
Hamilton McLaren-Mercedes 653,5
Sutil Force India-Mercedes 655,0
Räikkönen Ferrari 662,0
Kovalainen McLaren-Mercedes 683,0
Barrichello Brawn-Mercedes 688,5
Button Brawn-Mercedes 687,0
Liuzzi Force India-Mercedes 679,5
Alonso Renault 677,5
Vettel Red Bull-Renault 682,0
Webber Red Bull-Renault 683,0
Muiden kuljettajien autojen painot kisaan lähdettäessä:
Trulli Toyota 703,0
Grosjean Renault 699,8
Kubica BMW-Sauber 697,5
Fisichella Ferrari 690,0
Heidfeld BMW-Sauber 697,5
Glock Toyota 709,8
Nakajima Williams-Toyota 706,2
Rosberg Williams-Toyota 708,6
Buemi Toro Rosso-Ferrari 706,0
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 706,0
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
Re: Yleinen urheilutopic
Se on taas Formulakisan aika.
Kimi veti hyvin aika-ajot ja lähtee kolmannesta ruudusta. Kimillä painavampi auto kuin kahdella edessä olevalla, mutta toiveissa on, että KERSillä heti startissa ainakin Sutilin ohi. Ei haittaa vaikka Lewiksesta painelee myös ohi. Kunhan ei vain perinteisesti kolaroi Sutilin mahdollisuuksia hyvästä kisasta :mrgreen:
Sitten Kimin takana taas on kaikki melkein yli 20 kiloa painavammalla lastilla liikenteessä, joten karkuun pitäisi päästä nopeasti, muuten taktiikka kusee ja mahdollisuudet pallille menee.
Ja tähän loppuun voin heittää arvon foorumisteille oivan vetovihjeen. Illalla Veikkausliigassa HJK-RoPS. Kannattaa pelata suurinumeroista kotivoittoa
Kimi veti hyvin aika-ajot ja lähtee kolmannesta ruudusta. Kimillä painavampi auto kuin kahdella edessä olevalla, mutta toiveissa on, että KERSillä heti startissa ainakin Sutilin ohi. Ei haittaa vaikka Lewiksesta painelee myös ohi. Kunhan ei vain perinteisesti kolaroi Sutilin mahdollisuuksia hyvästä kisasta :mrgreen:
Sitten Kimin takana taas on kaikki melkein yli 20 kiloa painavammalla lastilla liikenteessä, joten karkuun pitäisi päästä nopeasti, muuten taktiikka kusee ja mahdollisuudet pallille menee.
Ja tähän loppuun voin heittää arvon foorumisteille oivan vetovihjeen. Illalla Veikkausliigassa HJK-RoPS. Kannattaa pelata suurinumeroista kotivoittoa
- Kari-Matti
- Tehtäväryhmän vetäjä
- Viestit: 902
- Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
- Paikkakunta: Åbo
Re: Yleinen urheilutopic
F1 Monza lopputulos:
1. Rubens Barrichello Brawn
2. Jenson Button Brawn +2,8
3. Kimi Räikkönen Ferrari +30,6
4. Adrian Sutil F.India +31,1
5. Fernando Alonso Renault +36,6
6. Heikki Kovalainen McLaren +39,2
7. Nick Heidfeld BMW +52,9
8. Sebastian Vettel Red Bull +54,9
9. Giancarlo Fisichella Ferrari +1.06,3
10. Kazuki Nakajima Williams +1.19,8
11. Timo Glock Toyota +1.21,3
12. Sebastien Buemi T.Rosso +1.22,3
13. Jarno Trulli Toyota -1 kierros
14. Romain Grosjean Renault -1 kierros
15. Lewis Hamilton McLaren kesk.
16. Nico Rosberg Williams -2 kierrosta
17. Vitantonio Liuzzi F.India kesk.
18. Jaime Alguersuari T.Rosso kesk.
19. Robert Kubica BMW kesk.
20. Mark Webber Red Bull kesk.
Hamilton veti 3 paikalta seinään viimeisellä kierroksella
1. Rubens Barrichello Brawn
2. Jenson Button Brawn +2,8
3. Kimi Räikkönen Ferrari +30,6
4. Adrian Sutil F.India +31,1
5. Fernando Alonso Renault +36,6
6. Heikki Kovalainen McLaren +39,2
7. Nick Heidfeld BMW +52,9
8. Sebastian Vettel Red Bull +54,9
9. Giancarlo Fisichella Ferrari +1.06,3
10. Kazuki Nakajima Williams +1.19,8
11. Timo Glock Toyota +1.21,3
12. Sebastien Buemi T.Rosso +1.22,3
13. Jarno Trulli Toyota -1 kierros
14. Romain Grosjean Renault -1 kierros
15. Lewis Hamilton McLaren kesk.
16. Nico Rosberg Williams -2 kierrosta
17. Vitantonio Liuzzi F.India kesk.
18. Jaime Alguersuari T.Rosso kesk.
19. Robert Kubica BMW kesk.
20. Mark Webber Red Bull kesk.
Hamilton veti 3 paikalta seinään viimeisellä kierroksella
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"
Re: Yleinen urheilutopic
Oikeus toteutui ja Hamilton keskeytti.
- Kari-Matti
- Tehtäväryhmän vetäjä
- Viestit: 902
- Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
- Paikkakunta: Åbo
Re: Yleinen urheilutopic
Ehdottomasti! Hannu Hanhi sai nokilleen.Petri kirjoitti:Oikeus toteutui ja Hamilton keskeytti.
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"
- ElMoronico
- Pääohjaaja
- Viestit: 2251
- Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
- Paikkakunta: Sweet Home Alabama
Re: Yleinen urheilutopic
Hähhäää! Kuminaamalla taisi tulla jälleen aivokatko väärässä paikassa.
Ja McLarenille etukäteen tiedoksi että turha yrittää selitellä tuota millään mekaanisella vialla.
Ja McLarenille etukäteen tiedoksi että turha yrittää selitellä tuota millään mekaanisella vialla.
On kyllä hyvä fiilis.
Re: Yleinen urheilutopic
Elwis! :cheers :damnfunny :damnfunny
Kimi taas pallille ja pisteitä ropisee. Maailmanmestaruus on nyt teoriassakin mahdoton homma, mutta se nyt on ollut aika selvä peli jo pitemmän aikaa. RedBullit floppasi taas ja Kimi on jo ihan kannassa MM-taistelussa. Enää 14 pistettä eroa kolmospaikkaan.
Maailmanmestaruuskamppailu tiukentui taas. Buttonin etumatka kapeni taas parilla pisteellä ja mestaruus on nyt Brawnin jäsentenvälinen. Toivottavasti kamppailua ei pilata tallipelillä. Barrichellolla on muuten kaikki saumat vielä mestaruuteen. RedBullit on käytännössä varmasti ulkona MM-taistelusta.
Kimi taas pallille ja pisteitä ropisee. Maailmanmestaruus on nyt teoriassakin mahdoton homma, mutta se nyt on ollut aika selvä peli jo pitemmän aikaa. RedBullit floppasi taas ja Kimi on jo ihan kannassa MM-taistelussa. Enää 14 pistettä eroa kolmospaikkaan.
Maailmanmestaruuskamppailu tiukentui taas. Buttonin etumatka kapeni taas parilla pisteellä ja mestaruus on nyt Brawnin jäsentenvälinen. Toivottavasti kamppailua ei pilata tallipelillä. Barrichellolla on muuten kaikki saumat vielä mestaruuteen. RedBullit on käytännössä varmasti ulkona MM-taistelusta.
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Vähän elättelin toiveita molempien brittien ulosajosta lopussa..(Rubens > Jenson)
Hyvä näinkin
Kimi ropsinut eniten pisteitä viimeisissä kuudessa kilpailussa.
Heikki taas yrittää pitää McLarenin MM-tallikisassa mukana, Lewisin jatkaessa keskeytysten sarjaa..
(tällä kertaa Hamilton kuitenkin tulosluettelossa 12. vaikka ei maalin asti selvinnytkään)
Hyvä suomi!
Fisicolle kultainen ananas, 56s kimille hävinneenä.
Hyvä näinkin
Kimi ropsinut eniten pisteitä viimeisissä kuudessa kilpailussa.
Heikki taas yrittää pitää McLarenin MM-tallikisassa mukana, Lewisin jatkaessa keskeytysten sarjaa..
(tällä kertaa Hamilton kuitenkin tulosluettelossa 12. vaikka ei maalin asti selvinnytkään)
Hyvä suomi!
Fisicolle kultainen ananas, 56s kimille hävinneenä.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
Re: Yleinen urheilutopic
Renault myöntää syytteet - Briatore eroaa!
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /09/955444
Sai Piquet kunnolla kostettua.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /09/955444
Sai Piquet kunnolla kostettua.
Re: Yleinen urheilutopic
Tarkoitat kai Mosley ja Ecclestone? Niiden kostostahan tuossa ensisijaisesti oli kyse.Brand kirjoitti:Renault myöntää syytteet - Briatore eroaa!
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /09/955444
Sai Piquet kunnolla kostettua.
Totuus on tuolla ulkona.
Re: Yleinen urheilutopic
No ohhoh. Tuli kyllä yllätyksenä. Olin aivan varma, ettei Piquet´n syytöksissä ole niin paljon perää, että Renault tuomittaisiin syyliseksi. Mutta näemmä olin väärässä. Nythän homma vasta menee mielenkiintoiseksi. Minkälainen rangaistus tulee ja vaikuttaako se miten Alonsoon? Voiko esim. Alonso saada kilpailukieltoa? Jos ei saa, mutta talli saa niin Ferrari-siirto on lähes varma ensi kaudeksi? Elämme jälleen mielenkiintoisia aikoja.
Re: Yleinen urheilutopic
No huhhuh, Briatore eroaa. On ollut Formuloissa niin kauan kuin olen ikinä seurannut. En olisi uskonut, että tulisi koskaan näin eroamaan.
"Mustaa päivää vaan, ottakaa musta tuoli ja istukaa mustat perseenne alas, nostetaan vähän mustia verhoja, jotta musta aurinko pääsee sisään!"
-Rauno Repomies
-Rauno Repomies
Re: Yleinen urheilutopic
Kai Ecclestone ja Briatore sentään väleissä ovat kun omistavat QPR:n yhdessä (+ Mittalin kanssa). Mosleyn tai FIA:n kostosta tässä kai lähinnä oli kyse.Tirkka kirjoitti:Tarkoitat kai Mosley ja Ecclestone? Niiden kostostahan tuossa ensisijaisesti oli kyse.
Re: Yleinen urheilutopic
Voi olla joo että Ecclestone ja Briatore olisivat väleissä. Lähinnä oletin että hekin olisivat huonoissa väleissä kun Briatoren on oletettu haikailevan sitä valtaa mikä Ecclestonella nyt on F1-sarjassa.sandman kirjoitti:Kai Ecclestone ja Briatore sentään väleissä ovat kun omistavat QPR:n yhdessä (+ Mittalin kanssa). Mosleyn tai FIA:n kostosta tässä kai lähinnä oli kyse.Tirkka kirjoitti:Tarkoitat kai Mosley ja Ecclestone? Niiden kostostahan tuossa ensisijaisesti oli kyse.
Totuus on tuolla ulkona.
Re: Yleinen urheilutopic
Katkeran miehen eli Mosleyn kostostahan tässä lienee kyse, ensin iski Dennisin kimppuun ja nyt sitten Briatoren vuoro. Dennis ja Briatore olivat pääpukareina siihen että Mosleyn loppupeleissä piti luopua FIA:n johtamisesta. Itse muistelen että Ecclestone on männä vuosina useampaan otteeseen maininnut Briatoren jopa mahdolliseksi manttelinperijäkseen formula sirkuksessa.Tirkka kirjoitti:Voi olla joo että Ecclestone ja Briatore olisivat väleissä. Lähinnä oletin että hekin olisivat huonoissa väleissä kun Briatoren on oletettu haikailevan sitä valtaa mikä Ecclestonella nyt on F1-sarjassa.
Aamulehdessä oli ainakin ihan hyvä juttu tapauksesta ja varmaan iltapäivä lehdissäkin aiheesta tänään jauhetaan.
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Maikkarin netti
Tässä on Piquet'n motiivi salaliiton paljastamiselle
Nelson Piquet juniorin motiivi paljastaa ex-tallinsa Renault'n salaliitto on tullut julki sen jälkeen, kun Flavio Briatore joutui eroamaan Renault'n tallipäällikön paikalta.
Briatore toimi tallipäällikön roolinsa lisäksi myös Piquet'n henkilökohtaisena managerina. Sopimus on niin pitkä, että Briatore tienaisi sen nojalla seuraavan 15 vuoden ajan 20 prosenttia Piquet'n tuloista.
Vedenpitäväksi laaditun managerointisopimuksen katkaiseminen ei onnistunut, vaikka Piquet'n ja Briatoren välit tulehtuivat ja Briatore siirsi Piquet'n sivuun Renault-kuljettajan paikalta.
- En voinut keskustella asiasta tallin kanssa, koska Nelsinhon työnantaja oli Flavio ja hänen managerointiyrityksensä, jolla oli sopimus tallin kanssa, poikansa edustajana toimiva Nelson Piquet senior kertoi Auto, motor und sport -lehdelle.
Näin ollen Piquet'n perheen täytyi osoittaa selkeä sopimusrikkomus, joka nojalla managerointisopimuksen voisi katkaista. Tähän tarjosi mahdollisuuden Briatoren sääntöjenvastainen toiminta liittyen pyyntöön tahallisesta kolarista Singaporen GP:ssä.
- Vasta nyt minulla on neuvotteluvaltit, joilla pääsemme irti sopimusrikkomuksen perusteella, Piquet senior perustelee.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
- wäinämöinen
- Vastaava tuottaja
- Viestit: 3779
- Liittynyt: 30 Syys 2006 16:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen urheilutopic
Mustakarin blogi
Miksi Räikkönen ei kelpaa Ferrarille?
Formula 1-maailman ”media osasto” on jo pitkään ollut varma siitä, että Ferrari haluaa päästä eroon Kimi Räikkösestä ja istuttaa Fernando Alonson toiseen punaiseen autoon Felipe Massan rinnalle. Lienee vain viikkojen kysymys kun tämä vaihto saa vahvistuksen Ferrarin pääjohtajan, Luca di Montezemolon taholta.
Räikkösellä on sopimus Ferrarin kanssa ensi kauden ajamisista, mutta kuten F1-historia on lukemattomia kertoja osoittanut, kaikki sopimukset voidaan purkaa ja tarvittaessa nopeastikin. On todennäköistä, että Räikkösen ja Ferrarin sopimuksessa löytyy purkuklausuuleja riittävästi, joten se, että talli joutuisi maksamaan Räikköselle täyden palkan, vaikka ei ensi kaudella ajaisi metriäkään, ei välttämättä pidä paikkaansa.
Miksi Ferrari sitten haluaa eroon Räikkösestä? Se ei voi johtua Räikkösen kilpasuorituksista, vaikka kausi 2008 ei mikään täysosuma ollutkaan. Silloin Räikkönen voitti vain kaksi osakilpailua (Malesia ja Espanja), mutta oli lähellä voittoja neljässä muussa (Kanada, Ranska, Britannia ja Belgia), päätyen lopulta kuljettajien sarjassa kolmannelle sijalle. Tämän kauden alku on ollut surkea, mutta syyn siihen tietävät Ferrarin herrat hyvin. F60-auto on ollut auttamatta liian hidas ja vaikea ajettava. Panostaminen auton kehittämiseen täysillä kauden 2008 loppuun tuli tämän kauden auton suunnittelun kohdalla kalliiksi. Felipe Massan loukkaantumisen jälkeen Räikkösen suorituskyvyssä on tapahtunut selvä hyppäys parempaan. Mistä se on sitten johtunut? Ehkä siitä, että kun voidaan täysillä keskittyä yhden kuljettajan auttamiseen, saadaan sekä miehestä, että autosta enemmän irti. Tämä ainakin osittain selittää sen menestysputken missä Räikkönen on neljässä viimeisessä kisassa ollut. Ja nämä menestykset ovat tulleet autolla, jonka kehittäminen lopetettiin Unkarin kisan jälkeen!
Eli ajosuoritukset sellaisenaan ei voi olla syynä välirikkoon Kimin ja tallin välillä. Onko se sitten se, että kaudella 2008 ja tämän kauden alkupuolella Felipe Massa oli keskimääräisesti Räikköstä parempi vaikka ansaitsee selvästi vähemmän kuin Räikkönen.. Eli oliko panos-hyötysuhde täysin väärä? Se voi olla yksi suuri syy. Toinen on se, että Räikkönen ei ole Ferrari-kausien aikana osannut ottaa italialaisia niin kuin heidät olisi pitänyt ottaa. Hän ei ole oppinut toimimaan siten, että olisi koko ajan saanut mekaanikkojen ja insinöörien varauksettoman tuen taakseen vaan on pitänyt heihin, kuten kaikkiin muihinkin ihmisiin varikolla, koko ajan etäisyyttä. Adjektiivit kuten ”jäämies”, ”cool Kimi” ja ”nykyajan James Hunt” uppoavat kyllä joihinkin ihmisiin, mutta ei näköjään niihin, jotka Räikkösen työnteon kannalta ovat tärkeimpiä, eli Ferrarin väkeen. Sillä sektorilla Felipe Massa on ollut ylivoimainen Räikköseen verrattuna ja ei ole mikään ihme, että talli on ollut koko ajan vahvemmin hänen takanaan kuin Räikkösen. Hyvät ajosuoritukset ovat yksi asia, mutta ”Ferrari-perheessä” eläminen perheen tapojen mukaisesti on kokonaan toinen asia. Ja jos se ei toimi, niin silloin ei toimi mikään. Onko Fernando Alonso tässä suhteessa parempi vaihtoehto? Todennäköisesti on sillä jo hänen latino taustansa ja italian kielen taitaminen tekevät hänestä pikavauhdilla uuden ”perheenjäsenen”. Sitä sopeutumista avittaa lisäksi Ferrarin viiden vuoden sponsorisopimus espanjalaisen Banco Santanderin kanssa.
Miksi Ferrari on sitten pantannut sitä tietoa, jonka lähes kaikki ihmiset F1-varikolla jo näyttävät tietävän? Yksi syy on Massan loukkaantuminen Unkarissa. Kukaan ei voi vielä toistaiseksi sanoa varmuudella, onko Massa takaisin tullessaan yhtä hyvä kuljettaja kuin hän oli ennen Unkarin onnettomuutta. Lisäksi Räikkösen esitykset viimeksi ajetuissa kisoissa ovat olleet, Ferrarin kannalta, kiusallisen hyviä. On Ferrarin lopullinen päätös mikä tahansa, se pitäisi pian kertoa niin Kimi Räikköselle kuin nälkäisenä varmaa tietoa odottavalle lehdistöllekin. Toisaalta voi hyvinkin olla, että Räikkönen itse tietää jo mikä tuo päätös tulee olemaan. Vähän se on ollut luettavissa hänen viimeaikaisista lausunnoistakin, vaikka suoraan hän ei ole sitä (saanut) sanoa.
On myös valitettavaa, että Räikkösen managerit, Steve ja David Robertson, eivät ole ymmärtäneet opettaa Kimille niitä elämän tosiasioita ja arvoja joita jopa kylmän laskelmoidussa ja menestysnälkäisessä F1-maailmassa arvostetaan. Paremmilla neuvoilla Kimi Räikkönen olisi, ei pelkästään parempi kuljettaja ja pitkäaikainen Ferrari-tähti, vaan myös parempi työntekijä omassa ammatissaan. Nyt Räikkönen on joutunut yksin, ilman hyvää ohjausta ja hyviä neuvoja, työskentelemään ympäristössä jossa kaikesta huolimatta arvostetaan huippusuoritusten lisäksi muitakin inhimillisen elämän käytöstapoja ja arvoja. Toki viimeinen kysymys, joka tulee mieleeni, on se, että haluaako edes Kimi itse, että hänet muistetaan erinomaisena F1-kuljettajana ja mukavana ihmisenä vai riittääkö hänelle se, että hän on ”vain” erinomainen F1-kuljettaja?
Tässä muutaman kollegani ajatukset tästä samaisesta aiheesta:
Andrea Cremonesi, kirjoittava toimittaja, La Cazzetta dello Sport (Italia):
- Talli uskoi saavansa Kimistä samanlaisen kuljettajan, kuin mitä Michael Schumacher oli ollut. Pian kuitenkin selvisi että yhteistyö Kimin kanssa oli paljon huonompaa, niin autoon liittyvissä kuin muissa (sponsori) asioissa. Auton kehittäjänä hän oli paljon Schumacheria heikompi Kimi ei halunnut muuttua ”italialaiseksi”, jota tallin työntekijät kuitenkin, ainakin jossakin määrin, häneltä odottivat.
Eje Elg, televisio kommentaattori, Viasat Sport (Ruotsi):
- Kimi persoonallisuus yhdessä puhumattomuuden ja odotettua heikomman palautteen takia ei vain toiminut niin kuin Ferrari odotti. Pelkkä suorituskyky, vaikka hyväkin, ei tässäkään lajissa näinä ankeina taloudellisina aikoina riitä. On osattava olla medialle ja sponsoreille mieliksi. Sillä sektorilla Kimi on ollut koko F1-uransa ajan huono.
Gergard Kuntschik, kirjoittava toimittaja, Salzburger Nachtrichten (Itävalta):
- Suoritusten epätasaisuus ja halussa antaa joka kerta kaikkensa eivät ole olleet Kimin vahvuuksia. Teot suhteessa hänelle maksettavaan palkkaan eivät ole olleet missään järkevässä suhteessa toisiinsa. Lisäksi hän on ollut sponsoreille suorastaan painajaismainen ihminen. Tuppisuumainen esiintyminen ei nykyaikana enää toimi, vaikka olisit kuinka kova jätkä omassa lajissasi.
Tony Dodgins, kirjoittava toimittaja, Autosport (Englanti):
- Kimille maksettu palkka on ollut aivan älytön suhteessa siihen mitä hän on antanut tallille (2007 maailmanmestaruudesta huolimatta, jonka hän hyvällä onnella voitti). Felipe Massa on pystynyt yhtä hyvään työhän huomattavasti pienemmällä palkalla. Kimi ei ole osannut heittäytyä siihen työhön, mitä häneltä on odotettu, täysillä vaan on mennyt liian usein siitä aidan yli, missä aita on matalin. Kimi olisi voinut ottaa oppia Massasta kuinka hän iloitsi jokaisesta voitosta yhdessä tallin työntekijöiden kanssa maaliin saavuttuaan. Massan oppi-isänä siinä asiassa oli Schumacher. Kimille voittaminen ja menestyminen näyttää olevan yhden tekevää. Ja vaikka hän ei olisikaan aina ollut älyttömän iloinen voittojensa jälkeen, hän olisi voinut näytellä sellaista, jos ei muuten niin tallin väen iloksi.
Spekulaatio tallipaikoista käy järjettömän kuumana ja alkaa entistä selvemmältä näyttää, että Kimi on lähdössä Ferrarilta.
Parasta teoriaa (faktaa?) tähän astisista spekulaatioista löytyy mielestäni Musta lippu blogista.
Lähitulevaisuus näyttää miten käy.
"Big Brother House, this is Davina. You are live on Channel 4; please do not swear. The lines are closed, the votes have been counted and verified, and I can now reveal... It's now time for you to say your goodbyes. I'm coming to get you!"
Re: Yleinen urheilutopic
Voi saakelin Barrichello minkä meni tekemään. Vei Vetteliltä varman paalun ja nyt Hamilton pääsee köröttelemään johdossa maaliin asti huomisessa kisassa. Vettelille paljon pisteitä, jotta jännitys maailmanmestaruudesta säilyy vielä kauden päätöskisoissa. Onneksi Button jäi ruutuun 12.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)