Käytätkö kasvomaskia?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Käytätkö kasvomaskia?

Kyllä
42
65%
En
23
35%
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja James » 11 Loka 2020 11:09

Mennään ajankohtaiseen aiheeseen eli perhanan koronaan. Pandemia vaikuttanut vähän BB:n tekemiseenkin, mutta miten on palstalaisten laita? Käytättekö esim. kaupassa tai julkisessa liikenteessä kasvomaskia?
Milloin Nelonen/Sanoma laittaa myyntiin maskeja BB:n logolla? :eye:

Itse kun asumme pääkaupunkiseudulla niin ruokakaupoissa on alettu käyttämään maskeja vaimon kanssa. Onhan niitä tullut muutamia erilaisia tilattua jo netistäkin.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Marjo » 11 Loka 2020 11:30

Joo, Turun seudulla asutaan ja ollaan nyt reilun viikon verran käytetty maskia joka kerta kaupassa tai muualla käydessä, aiemmin ei tullut montaa kertaa niitä pidettyä. Maskeja löytyy kankaisina ja kertakäyttöisinä on kirurginmaskeja enemmän ja sitten paketti paremmin suojaavia maskeja lisäksi.

Pojan kouluun tuli tämän viikon alussa ohjeistus, että pitäisi käyttää maskeja, mutta ei siellä kovin monella sellaista kuulemma päässä ollut. Ensi viikko niillä on syyslomaa, niin saa nähdä mikä tilanne on sitten viikon päästä. Tytär opiskelee yliopistossa ja suurin osa opetuksesta on jo ollutkin etänä, pari pienryhmää taitaa olla viikossa, jotka ovat lähiopetuksena. Siellä on kuulemma sermit joka opiskelijan välissä, niin eivät ole maskeja kuulemma käyttäneet. Molemmat kulkee pyörällä, mutta mukana on maskeja siltä varalta, että tarvii bussiin hypätä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Loka 2020 11:48

Kasvomaskeja on tuolla kaapissa kyllä odottamassa. Seuraan suosituksia asiaan liittyen. Täällä päin ei ainakaan vielä ole ollut sellainen tilanne, että olisi ollut tarvetta kaivaa maskit esiin. Julkista joukkoliikennettä kun en käytä ja eipä juuri ole sellaisia tilanteita, joissa ei voisi välttää lähikontaktia. Eli tällä hetkellä en käytä, koska ei ole ollut tarvetta. Mikäli suositukset muuttuvat, niin sitten menen niiden mukaan.

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Bandit » 11 Loka 2020 12:12

Vastaukseni oli tällä hetkellä ei.

Perustelu: olen ollut etätöissä useamman kuukauden ja sosiaalinen kanssakäyminen on minimissään. Julkista joukkoliikennettä en käytä.
* One Day at a Time *

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 11 Loka 2020 16:31

Toivoisin kaikkien, jotka voivat käyttää maskeja käyttävän niitä.
Olen kokeillut, mutta saan paniikkikohtauksen tai astma- ja allergiaoireita kaikista maskeista. Olen kokeilut viiden eri valmistajan kirurgista maskia ja kolmea kangasmaskia. Henki loppuu alle 10 minuutin aikana, eikä tähän mennessä mikään ole auttanut. Haluaisin voida käyttää maskia, enkä herättää huomiota ilman suojia naamalla.

Tästä syystä ole myös etätöissä. Onnekseni ei tarvitse käyttää julkisia liikkennevälineitä.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja ramasee » 11 Loka 2020 17:07

En käytä. Julkisia en käytä, pyörällä onneks pääsee täällä mihin ikinä tarvitseekaan. Töissä ei tarvi ainakaan vielä, vaikka etätyöt ei ole mahdollisia. Jotenkin ahdistaa ajatus, et sellainen pitää laittaa, mut laitetaan, jos tarve vaatii. Vielä en omista yhtäkään, enkä ole koskaan semmoista vielä käyttänytkään, toivon totisesti, ettei koskaan tarvitsisikaan, mutta vain aika näyttää..
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 11 Loka 2020 21:36

Olen käyttänyt maskia jo monen kuukauden ajan. Käytän sitä bussimatkoilla ja julkisissa sisätiloissa (mm. apteekki, terveysasema jne). Olen ollut maaliskuusta lähtien pääosin karanteenissa, koska olen riskiryhmää ja siksi en ole käynyt ruokakaupassa, kulttuurimestoissa, ulkona syömässä pitkään aikaan ja maaliskuussa käytin ekoja kertoja maskia. Ja siis mielestäni maskia on helppo käyttää ja olenkin siihen aika hyvin tottunut. Harmittavan vähän ihmiset niitä kuitenkin käyttävät.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 11 Loka 2020 22:13

Mitä enemmän tietoa tästä viruksesta tulee, sitä vähemmän edes harkitsen kasvomaskeja. Alkuvuodesta olisin ehkä käyttänyt, jos niitä maskeja olisi ollut saatavilla.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Siru84
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1363
Liittynyt: 23 Syys 2006 16:36
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Siru84 » 12 Loka 2020 08:08

Ei ollut vaihtoehtoa, että joskus. Olen yrittänyt, mutta astman takia ei oikein pysty pitämään, vaikka haluaisi. Kokeillut olen useita. Mutta ehdottomasti jos pystyisin, pitäisin.
BB 2021 suosikit: Jasmiina, Lasse, Taavi, Samir ja Anssi (Aki Jasmiinan kanssa)
BB-2021 inhokit: Pekka, Sami ja Melody

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 12 Loka 2020 11:15

Asuinkunnassani ei ole maskisuositus voimassa, eikä täällä oikein ole julkisiakaan, mitä käyttää. Noudatan viranomaisohjeistuksia ja seuraan niitä aktiivisesti. Tänään asioin terveyskeskuksessa, joten laitan maskin mukisematta ja huomenna lähden työreissulle kaupunkiin, jossa maskisuositus on voimassa, joten laitan tietysti maskin.

Toivoisin yleisesti ottaen, että ihmiset paitsi noudattaisivat suosituksia, myös kiinnittäisivät huomiota maskin käytön oikeaoppisuuteen.
:thumbsup

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 12 Loka 2020 15:08

Linja-autossa ja junassa on tullut käytettyä, muualla ei. Tällä seudulla on toistaiseksi ollut hyvin vähän koronatapauksia.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 12 Loka 2020 21:33

Töissä meillä on maskipakko työntekijöillä. Olen kaupassa töissä. Julkisissa käytän myös maskia. Luultavasti myös pienemmissä kaupoissa tulee käytettyä, jos sitä edellytetään. Hypermarketeissa näin tuskin tulee käymään, kun niissä on tilaa saada hyvät turvavälit.

Chicago
Läyhääjä
Viestit: 139
Liittynyt: 19 Syys 2019 23:58

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Chicago » 17 Loka 2020 18:40

en käytä täällä plazassa,mutta kaupoissa kyllä. julkisia en käytä.
1. Kristian

Kokona11
Intruuderi
Viestit: 273
Liittynyt: 02 Syys 2019 18:36

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Kokona11 » 19 Loka 2020 17:47

Käytän vaan hevostallilla kun ollaan tallin sisätiloissa.

miidupiidu
Tapetti
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Syys 2019 20:46

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja miidupiidu » 11 Marras 2020 12:53

Töissä päivittäin sekä julkisessa liikenteessä. Kaupoissa en käytä, mutta vältän aidosti ruuhkatilanteita ts. kierrän ne kaukaa.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja ramasee » 11 Marras 2020 13:12

Oho, oon näköjään kuukausi sitten vastannut tähän, että en käytä. On tässä kuukauden aikana paljon tapahtunut. Käytössä on päivittäin
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Marras 2020 19:03

Vapaa-ajalla oon alkanut käyttää aina kuin poistun kotoa. Tai no lenkille en nyt laita, mutta kaikkialle muualle kodin ulkopuolisiin tiloihin kyllä. Töissä käytän sitten asiakastapaamisilla.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Marras 2020 15:46

Isovanhempien luona kyläillessä tulee käytettyä, mutta eipä oo muuten tullut käytettyä. Jos ihan määräysten mukaan maskia käyttäisin niin niitä menis mulla varmaan 10 päivässä, joten en jaksa nähdä vaivaa.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 25 Marras 2020 16:08

Oon nyt kahdesti pitänyt väkisin, vaikka tiedän että se on mun elimistölle liikaa.
Ensimmäisessä tilanteessa siksi, kun samassa tilassa oli korkeamman tartuttavuusriskin alueelta porukkaa, koin että haluan pitää sitä rättiä naamassa oman mielenterveyden vuoksi ja toisen kerran nyt kun oli pakko mennä käymään kauppakeskuksessa.
Ensimmäisellä kerralla meni ihan ok, koska istuin vain paikallani.
Nyt eilen meinasi mennä taju ja koko loppuilta oli yhtä astmayskää ja tuskaisaa hengittämistä.

Meillä työpaikalla on altistuneisuus vähäistä, vaikka riskitilanteita on ollut. Maski + turvaväli + maskiton aika samassa tilassa alle 15min on toiminut ja vaikka on ollut positiivisia testituloksia, ei ole tullut lisää tartuntoja, eikä edes altistuksia. Käsienpesu tietty tähän lisäksi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Marras 2020 18:24

Kiihtymisvaiheen laskiessa takaisin perustasoon olen jättänyt maskit vapaa-ajalta lähes kokonaan. Busseissa kyllä käytän. Mistä tulikin mieleen, että maskijuoksu se vasta onkin jännä laji. Toissapäivänä muistin bussipysäkillä unohtaneeni kotiin yhden jutun. Siitä sitten kiireen vilkkaa kotiin ja takaisin pysäkille. Läähpuuh.

karh
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Elo 2014 15:25

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja karh » 28 Marras 2020 16:43

Nyt kun tuli vakavampi suositus, niin kyllä olen käyttänyt kun menen kauppaan ja kyllä suojaudun.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Käytätkö kasvomaskia?

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 01 Tammi 2021 00:48

Junan ja bussin lisäksi pidän nyt kaupoissakin. Kylmästä tullessa alkaa usein yskittää, mutta minulle on tullut tuntuma, että maski estää tämän. Lämpimämpi sisäänhengitysilma?
Työpaikalle tuli lähestulkoon maskipakko, joten teen etätöitä, kunnes määräykset lievenevät.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”