Kuulutko kirkkoon? (polli nollattu 19.10.2010 klo 6:00)

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Kuulutko kirkkoon?

Kyllä ja olen uskonnollinen
15
14%
Kyllä, mutten ole uskonnollinen
39
36%
En, mutta olen uskonnollinen
5
5%
En, enkä ole uskonnollinen
46
43%
En tiedä
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 107

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Punde » 24 Marras 2009 21:25

Zygerö kirjoitti:Mä olen muuten jostain lukenut, että Jumalalla oli pitkät hulmuavat kutrit. :wink:
Olikohan jumala myös kenties naispuolinen ja eestistä kotoisin?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 24 Marras 2009 21:37

Punde kirjoitti:
Zygerö kirjoitti:Mä olen muuten jostain lukenut, että Jumalalla oli pitkät hulmuavat kutrit. :wink:
Olikohan jumala myös kenties naispuolinen ja eestistä kotoisin?
Saattaa hyvin ollakin. Hyvin mahdollista sekin, että avassasi ja Jumalassa on paljonkin yhdennäköisyyttä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 16 Loka 2010 11:44

Kuten toisaalla kirjoitin, miksi erota, mikseivät ihmiset äänestä seurakuntavaaleissa homoehdokkaita ja muita homomyönteisiä ehdokkaita?

Ei tarvitsisi kuin että n. 10-15 % äänestäisi, niin tulisi "vallankumous" kirkossa. Äänestysprosentti on niin pieni. En ymmärrä miten ihmiset eivät tajua tätä.

Voihan sitä sitten vaalien jälkeen erota, jos vielä siltä tuntuu.

Tästä asiasta on erittäin hyvä kirjoitus tänään Hesarin mielipidepalstalla, Kallion seurakunnan kirkkoherra Riitta Männistö kirjoittaa vaikutusmahdollisuuksista. Kuinka mm. jo n. 10 vuotta sitten Kallioon tuli sateenkaarimessu. Ja tänä vuonna seurakunta teki päätöksen, että Kallion kirkkoa voi varata parisuhteen rekisteröineiden rukoushetkeä varten.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Taika » 16 Loka 2010 12:07

En, enkä ole uskonnollinen.
Kuva

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja jamppa » 16 Loka 2010 12:36

Kyllä kuulun vaikka en ole uskonnollinen, koska suomalainen kirkko edustaa eurooppalaisia arvoja ja pyrkii säilyttämään niitä, mikä on nyt erityisen tärkeää kun Eurooppaan suuntautuu voimakas muslimien ja muiden vieraiden kulttuurien maahanmuutto. Evankelis-luterilainen kirkkohan ei Euroopassa ole pelkästään uskonnollinen instituutio, eikä mielestäni edes pääasiassa uskonnollinen instituutio, vaan kulttuurinen instituutio, joka yhdistää suomalaisia. Alunperinhän keskiajalla tieteiden tutkimusta ylläpidettiin kirkon toimesta ja tämä traditio on jatkunut näihin päiviin asti.

Suomessa kirkosta löytyy kaikki mahdolliset polittiset laidat ja löytyy myös arvokonservatiiveja ja arvoliberaaleja pappeja, joten jos haluaa erota kirkosta, niin aina löytyy pappi, joka edustaa eri kantoja mitä itse edustaa ja tätä voi sitten käyttää tekosyynä eroamiseen.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja minna » 16 Loka 2010 15:57

Höh. Täällä ei pääse vaihtamaan enää vastaustaan joka nykyään kuuluu: En, enkä ole uskonnollinen.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 16 Loka 2010 19:27

Itse asiassa koko kyssäri on perseestä, parempi olisi: kuulun, ja uskon Jumalaan, kuulun, mutta en usko Jumalaan jne.

"Uskonnollisuus" on juuri sitä farisealaisuutta jota kristitty ei suosi.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja sunday » 16 Loka 2010 22:25

En ole koskaan elämässäni kuulunut kirkkoon, ja olen siitä valtavan kiitollinen vanhemmilleni. On ollut tosi hienoa, että oon saanut itse päättää, mihin uskon. Uskoin kyllä pienempänä Jumalaan - opiskelin koulussa uskontoa, kävin kirkossakin aika usein, koska itse halusin tehdä niin. Yläasteella, kun aloin enemmänkin ajatella asioita ja lueskella Raamattua ihan ajatuksella, tajusin ettei se tuntunut ollenkaan omalta, ja vaihdoin sitten sen uskonnon opiskelunkin elämänkatsomustietoon. Myöhemmin mulle on oikeastaan kehittynyt melko negatiivinen suhtautuminen kirkkoon, ja yleisestikin uskontoihin.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Burph » 17 Loka 2010 21:21

En kuulu. Erosin kirkosta 18-vuotiaana. En ole uskonnollinen, vaan päinvastoin uskonnoton. Mun on itse asiassa vaikea ymmärtää uskonnollisuutta. Kaipa uskonto antaa ihmisille lohtua ja turvaa + on oikein näppärä hallitsemiskeino.
Mun maailmankuva on enempi tieteellinen ja profeettani on Esko Valtaoja.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 17 Loka 2010 22:00

Mun maailmankuva on myös tieteellinen, mutta silti uskon Jumalaan.

Tiedehän ei kerro mitään Jumalasta eikä sen olemassaolosta, eikä puutu siihen asiaan mitenkään, joten ne kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois mitenkään.

Tuossa vielä lisää viime päivien juttuihin:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010101 ... 2_uu.shtml
.
Ihmisten edessä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Loka 2010 22:58

Ja tässä kristillisdemokraattiehdokkaan, Jumalan ja kirkon puolustajan ja kirkkoa vahviten politiikassa edustavan puolueen sekopään blogikirjoitus aiheesta (ja mikä pelottavinta, hän on entinen luokanopettaja, moisista uskovaishihhuleista on omia kokemuksia ala-asteelta, eikä todellakaan hyviä):
Miksi ja keiden tahdosta maailmassa on homomyönteinen buumi?

Olen miettinyt tässä useiden päivien ajan, laitanko minäkin lusikkani tähän homokeskustelusoppaan, joka alkoi TV2:n tiistaisesta (12.10.2010) Homoilta-ohjelmasta ja on sen jälkeen ollut valtakunnan ykköspuheenaihe jo neljän päivän ajan. Olen tosin jo kommentoinut aihetta jonkin verran, mutta tässä on oma kirjoitukseni, joka lähestyy asiaa aivan uudesta näkökulmasta, mitä ei yleensä tuoda esiin.

En aio nyt referoida tai kommentoida kyseistä keskustelua sen lähemmin. Sen verran voin todeta, että kun ohjelman jälkeen kirkosta eroamiset lisääntyivät tuhatmäärin, niin näyttää siltä, että suurin osa ihmisistä ajattelee, että kyseessä on protesti niitä vastaan, jotka ovat kirkossa homoseksuaalisuutta vastaan. Erityisesti on osoiteltu Päivi Räsästä.

On kuitenkin käynyt ilmi, että myös monet kirkon homomyönteisyyteen kyllästyneet ihmiset ovat eronneet kirkosta protestina kirkon liialliselle liberaalisuudelle ja maailmanmielisyydelle. Kuinka paljon on kumpiakin, niin sitä ei tiedä kai kukaan.

Haluan sen sijaan tuoda tähän homokeskusteluun uuden näkökulman. Kyse on koko homobuumin taustoista.

Ainahan maailmassa on ollut homoutta. Aina 1970-luvun alkuun asti homous oli kuitenkin Suomessa sairaus ja rikos. Mistä johtuu, että homoseksuaalisuus on tullut 40 vuodessa yhä enemmän hyväksytyksi? Homoseksuaalisuus ei ole enää sairaus eikä rikos Suomen lainsäädännön mukaan. Mutta sekään ei riitä. Nyt homoille pitää antaa kaikki samat oikeudet kuin heteroillekin, kuten pyhän avioliiton status ja oikeus adoptoida lapsia.

Minä haluan kiinnittää huomiota siihen, että tämä homomyönteisyys ei ole sattuma. Kyseessä on suunniteltu operaatio, jossa ihmisten mielipiteitä muokataan pikku hiljaa homomyönteisimmiksi. Kyse on aivopesusta.

Suurinta osaa tässä homouden saattamisessa hovikelpoiseksi on esittänyt viihdeteollisuus, ennen kaikkea elokuvat, TV-ohjelmat ja musiikkimaailma. Ensin homot esitettiin huvittavina, joille voitiin hyväntahtoisesti nauraa. Se propaganda loi mielikuvaa siitä, että eiväthän tuollaiset naurettavat ressukat ole mitään vaarallisia tyyppejä. Seuraava askel oli esittää homoutta romanttisena rakkaustarinana, johon oli ympätty mukaan kaikki Hollywoodin tehokeinot kyynelkanavien avaamiseksi. Se propaganda loi käsitystä siitä, että homoudessa on kyse vain kahden ihmisen välisestä rakkaudesta.

Seuraava askel onkin ollut sitten homojen vaatimukset tasa-arvosta ikään kuin heille kuuluisi samat oikeudet kuin heteroille. Minun mielestäni homoille ei kuulu samat oikeudet kuin heteroille. Esim. avioliittoinstituutio ei kuulu homoille ollenkaan, koska avioliitto on vain miehen ja naisen välinen virallistettu suhde. Homoille riittää rekisteröity parisuhde. Avioliitto ei kuulu homoille eikä adoptio. Lapsella on oikeus syntymänsä jälkeen elää kodissa, jossa on sekä isän että äidin malli.

Mistä ihmeestä tämä kaikkialla maailmassa riehuva homomyönteisyys on sitten saanut alkunsa? Vai ovatko viihdeohjelmien homo-ohjelmat vain sattumaa?

Sattumasta ei ole kysymys. Ei myöskään siitä, että ihmiset olisivat vain nyt 40 vuoden aikana yhtäkkiä tulleet viisaammiksi ja suvaitsevammiksi.

Kyse on suunnitellusta globaalista aivopesusta ja yleisen mielipiteen tietoisesta muuttamisesta.

Miksi ihmeessä sitten tällaiseen ihmisten käsitysten muuttamiseen on pyritty? Onko sillä ollut jokin syy?

Nimenomaan on ollut ja on edelleen syy. Mitään ei tapahdu ilman syytä ja motivaatiota. Maailman muuttamiseen homomyönteiseksi on ollut kaksi tärkeää syytä.

Kaiken homopropagandan tarkoituksena on ollut ja on tuhota eri sukupuolten välinen luonnollinen erilaisuus ja perinteinen miehen ja naisen välisen yhteyden kautta syntynyt perheyhteys. Suunnitelmaan kuuluu hävittää sukupuolierot ja heikentää perinteisen perheen asemaa, jotta sen kautta yhteiskuntaan saataisiin luotua mahdollisimman paljon heikkoutta ja epävakautta. Perinteinen perhe on nimittäin aina ollut yhteiskunnan perussolu, ja jos uuden yhteiskunnan suunnittelijat haluavat luoda uutta, heidän pitää ensiksi horjuttaa nykyisen järjestyksen vahvinta elementtiä eli miehen ja naisen perhettä.

Tämä ei koske yksittäisiä homoja. Hehän eivät edes tiedä näistä pahoista taustasuunnitelmista.

Kaiken kirjoittamani jälkeen on jäljellä yksi, ehkä se kaikkein suurin kysymys: "Keitä nämä tahot sitten ovat, jotka haluavat muuttaa maailmaa homosuuntaan ja samalla tuhota perinteistä perhemallia, joka ei ole vain kristillinen, vaan myös monissa muissa uskonnoissa vannotaan miehen ja naisen avioliiton kautta syntyvän perhemallin nimeen, kuten esim. islamissa?"

Niin, keitä nämä ihmiskunnan tuhoajat ovat?

Kyseessä on joukko maailman vaikutusvaltaisimpia (rahan tai vallan takia) ihmisiä, jotka haluavat tuhota nykyisen maailmanjärjestyksen. He haluavat hävittää perinteiset uskonnot, perinteiset kansallisvaltiot ja perinteiset perhearvot.


Miksi he haluavat sellaista tuhoa?

Nämä tahot haluavat nykyisen systeemin tuhoa, koska he haluavat pystyttää sen tilalle uuden maailmanjärjestyksen, joka on enemmän heidän mielensä ja tahtonsa mukainen, yhden maailmanvaltion, jossa ei ole enää kansallisvaltioita eikä eri uskontoja. EU on ollut vain ensikokeilu sillä tiellä. Tavoitteena on MU eli Maailman unioni.

Mutta keitä nämä tyypit ovat?

He ovat niitä, jotka puhuvat Uuden maailmanjärjestyksen puolesta. He ovat niitä, joilla on todellinen valta kaikkien hallitusten yli, mukaan lukien USA. He ovat maailman todellinen valta, mitä ei siis ole eri valtioiden hallituksilla.

He ovat maailman rahavalta. Tämän maailman jumala on raha. Nämä pahat ihmiset manipuloivat maailmaa rahan avulla. He omistavat viihdeteollisuuden. Siksi sieltä päin on tullut homoviestejä jatkuvasti, koska se toiminta on suurella rahalla sponsoroitua tietoista propagandaa. Samasta syystä media muutoinkin on homomyönteinen, koska tämä taustalla oleva homoutta edistävä rahaeliitti omistaa kaikki maailman tärkeimmät mediat, TV:n ja sanomalehdet. Myös Suomen media on mukana samassa kytköksessä. Siitä syystä johtuen media, kuten Helsingin Sanomat, ei myöskään kerro kriittisesti tämän maailman rahaeliitin suunnitelmista, koska he ovat osallisina saman suunnitelman toteuttamisessa ja ovat sitoutuneet vaitioloon. Sen takia HS ei julkaise mitään tutkivia raportteja esim. Bilderberg-kokouksista, vaan ollaan hiljaa, koska Bilderberg on käskenyt tiedotusvälineitä olemaan hiljaa.

No, ehkä tämä riittää. Asiaan perehtymättömät eivät ymmärrä tästä mitään, mutta asioita tutkineet tietävät tarkalleen, mistä minä kirjoitan. Tässäkin suhteessa Suomi jakautuu kahtia.

Loppupäätelmäni on se, että tiettyjen hyvin vaikutusvaltaisten tahojen agendaan sopii erinomaisesti homoseksuaalisuuden rohkaiseminen, koska se rikkoo perinteistä yhteiskuntamallia, kun heidän suunnitelmissaan on luoda täysin uusi yhteiskuntamalli, jotta sen tilalle voitaisiin rakentaa uusi diktatuurinen maailmanhallinto. On valitettavaa, että jotkut kirkon edustajatkin ovat menneet tähän petkutukseen mukaan, joten he edistävät omilla kannanotoillaan uuden antikristillisen hallinnon syntymistä - muka rakkauden nimissä. Mutta hehän eivät toimikaan tiedon mukaan, vaan sisäisen tunteensa mukaan.

Tämä asia on kuitenkin liian vakava pohdittavaksi vain tunteellisen intuition pohjalta. Kyseessä on koko maailman muuttaminen pahaa suuntaan. Yksi käytetyistä keinoista on homoseksuaalisuus, joka on kapinaa Jumalan alkuperäistä luomissuunnitelmaa vastaan.

Jouko Piho

KD:n kansanedustajaehdokas
Uudenmaan vaalipiirissä
Kommenttien joukossa lisää tämän sekopään möläytyksiä. http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi. ... inen-buumi

:roll:

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 17 Loka 2010 23:12

Punde kirjoitti:Ja tässä kristillisdemokraattiehdokkaan, Jumalan ja kirkon puolustajan ja kirkkoa vahviten politiikassa edustavan puolueen sekopään blogikirjoitus aiheesta
Tuo on sinun tulkintasi, kuten linkkaamani artikkelit osoittovat tuollainen ei todellakaan ole mikään kirkon tai sen jäsenten yleinen kanta. Puolueella on myös vähän kansanedustajia, luulenpa että kunkin kolmen suurimman puolueen riveissä on enemmän kirkkoon kuuluvia edustajia kuin kd:llä, joten niiden voisi sanoa olevan enemmän kirkkoa edustavia.


En ymmärrä miksi ääriajattelijoita otetaan aina esimerkiksi, aivan sama kuin minä esittäisin jonkun sekopääateistin kirjoituksia siten ikään kuin osoittaen että ateismissa on jotain vikaa..
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Loka 2010 23:21

Juu ja puolet maailman valtaapitävistä ovat oikeasti ulkokuorensa alla ulkoavaruudesta tulleita homoliskoja, joiden ainoa tavoite on saada kaikki ajattelemaan samalla tavalla ja varsinkin homomyönteisesti. Ei terve, mitä paskaa.

Tämä siis Jouko Pihon kirjoitukseen kommenttina, ei siiri.x:lle.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Punde » 17 Loka 2010 23:29

siiri.x kirjoitti:En ymmärrä miksi ääriajattelijoita otetaan aina esimerkiksi, aivan sama kuin minä esittäisin jonkun sekopääateistin kirjoituksia siten ikään kuin osoittaen että ateismissa on jotain vikaa..
Siksi, koska se tuo aiheelle enemmän julkisuutta ja kirkosta eroamisille on nyt menossa mainio buumi, ja tuollaiset kirjoitukset todennäköisesti lisäävät eroajien määrää :) Totakin höpinää on facebookkiin jaeltu yli 22 000 kertaa.

Laita vapaasti sekopääateistien kirjoituksia vaikka tänne, en usko että on pelkoa että sellaiset lisäävät kirkkoon liittyvien määrää. :thumbsup

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 17 Loka 2010 23:59

Onhan se nyt ihan selvä että läheskään kaikki näistä kirkosta eroajista ei eroa tuon homokeskustelun takia vaan hyvin moni noista on ajatellut eroamista jo pitkään. Nyt sattui vaan hyvä hetki ja loistava tekosyy sille :)
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Loka 2010 07:29

""Piispainkokous on jo hyväksynyt homojen parisuhteet"
- Piispainkokouksen linjauksessa homoseksuaalisuutta ei pidetä syntinä eikä kehoteta elämään selibaatissa. Piispainkokous on myös hyväksynyt homojen parisuhteet ja sen, että homoseksuaalin pariskunnan puolesta voidaan järjestää rukoushetki kirkossa."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010101 ... 2_uu.shtml

"Papit entistä suopeampia homoliittojen siunaamiselle
Homoparien kirkollista siunausta kannattaa kolmasosa papeista. Saman verran pappeja taas ei siunausta sallisi.

Kahdeksan vuotta sitten vain joka kymmenes pappi kannatti homoparien siunausta ja puolet papeista vastusti sitä."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2264731

"Räsänen suututti papit"
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2264774

"Arkkipiispa Neloselle: Räsänen ei edusta kirkon ääntä
"Olen kuullut tässä eroliikkeessä viestin siitä, että puolustakaa kaikkien ihmisten oikeuksia. Otan sen hyvin vakavasti", Mäkinen totesi Neloselle."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Arkk ... 5260963578


"Kirkosta eroaminen ei tällaisessa tilanteessa ole järkevä ratkaisu. Homojen asiat eivät sillä edisty. Pikemminkin käy niin, että suvaitsemattomat suuntaukset saavat entistä enemmän painoarvoa kirkon päätöksenteossa. "

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Irja ... 5260958131
.
Ihmisten edessä.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Loka 2010 07:33

Punde kirjoitti: Siksi, koska se tuo aiheelle enemmän julkisuutta ja kirkosta eroamisille on nyt menossa mainio buumi, ja tuollaiset kirjoitukset todennäköisesti lisäävät eroajien määrää
Miksi toivot, että kirkosta eroaisi porukkaa, ja miksi pidät siis oikeutettuna tuollaista propagandaa sen aikaansaamiseksi?

"Tarkoitus pyhittää keinot"? varsin jesuiittamaista, ei anna kovin hyvää kuvaa kirkon vastustajien moraalista.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Loka 2010 08:39

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 10/1206721

"Pappisliiton puheenjohtaja Jukka Huttunen painottaa, että kirkossa homoudesta ei olla vain yhtä mieltä.

- Pitäisi nähdä asiaa laajemmin - kysymys ei ole pelkästään Päivi Räsäsen lausunnoista, vaan asetelmista, joita tuossa ohjelmassa synnytettiin. Ohjelma ei kertonut selkeästi, että kirkossa on monenlaisia ääniä tässä asiassa. Nyt jää se kuva että kirkko itsessään on hirmuisen konservatiivinen ja tyly, sanoo Huttunen.

"Huttunen toivoo, että tuohtuneet seurakuntalaiset eivät eroaisi kirkosta, vaan sen sijaan äänestäisivät ensi kuun seurakuntavaaleissa.

- Eroaminen ja poislähteminen ei ole hyvä tie, jos rakastaa kirkkoaan. Vaalit on ajankohtainen keino valita se ehdokas, joka parhaiten edustaa näkemystä, jota itsekin kannattaa."
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Burph » 18 Loka 2010 09:27

Mä olen iloinen siitä, ettei Räsäsen (+ muiden samanlaisten vatipää-fanaatikkojen) linja ei ole se kirkon yleinen. Ja tottakai olis järkevää jäädä kirkkoon ja osallistua ja äänestää, mikäli kirkkoa tärkeänä pitää.

Itse en taida kuitenkaan viitsiä liittyä uudestaan ihan vaan, että pääsen äänestämään. Pidän kirkkoa hyvin vastenmielisenä instituutiona, jolla ei ole minulle mitään annettavaa. Samoin en juurikaan arvosta ihmisiä, jotka kuuluvat kirkkoon pelkästään laiskuuttaan, ilman mitään vakaumusta. Itse haluan kuulua vain klubeihin, joiden arvot pystyn jakamaan.

Mulle sopii sekin, että kaikki järki-ihmiset eroaa ja pelkät fanaatikot jää sinne heilumaan keskenään (vrt. Luther-säätiö). Kirkon asema yhteiskunnassa on liian suuri ja kun siellä aikansa vatipäät kouhkaa yhteiskunnan rahoilla, niin on jännä nähdä mitä tapahtuu.

Maksavatko muuten yhdistykset myös kirkollisveroa, kuten yritykset? Esim. Seta?

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Loka 2010 09:40

Burph kirjoitti:Pidän kirkkoa hyvin vastenmielisenä instituutiona, jolla ei ole minulle mitään annettavaa.
Millä lailla se on vastenmielinen?

Maksavatko muuten yhdistykset myös kirkollisveroa, kuten yritykset? Esim. Seta?
Yrityksillä on yhteisövero, jonka tuotosta menee pieni osa seurakunnille. Myös muut yhteisöt kuin seurakunnat saavat valtiolta tukea, siis esim. vapaa-ajattelijat, Seta jne. Tuki on suunnilleen sama / jäsen kuin kirkon saama osuus yhteisöverosta.

Ry:t eivät maksa veroa.

Kirkko siis saa yhteiskunnan tukea suunnilleen saman verran kuin mikä tahansa yhdistystoiminta, jonka valtio näkee hyödylliseksi tai merkittäväksi.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 18 Loka 2010 10:03

Jopa kd:t itse alkavat vähän vierastaa Pihoa:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/103991- ... kko-potkut
.
Ihmisten edessä.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kuulutko kirkkoon? (polli nollattu 19.10.2010 klo 6:00)

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Loka 2010 06:08

minna kirjoitti:Höh. Täällä ei pääse vaihtamaan enää vastaustaan joka nykyään kuuluu: En, enkä ole uskonnollinen.
Ei pelkästään tämän vuoksi, paljon ehtii muuttua monien mielissä parissa vuodessa tai parissa viikossa! Pistetään uusi kierros liikkeelle, melkein tasan kaksi vuotta alkuperäisestä. (avausviestissä löytyy kahden vuoden tulos)

En, enkä ole uskonnollinen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”