Paras piirretty/animaatio sarja?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Paras lastenohjelma on?

Alfed J. Kwak http://www.youtube.com/watch?v=s7U3NrQQtc8
20
9%
Aladdin (animaatiosarja)
2
1%
Ankronikka
10
4%
Babar
3
1%
Hopeanuoli http://www.youtube.com/watch?v=Q4_mrdCI ... re=related
8
3%
Hämähäkkimies (1994 -1998)
7
3%
Kaukametsän Pakolaiset http://www.youtube.com/watch?v=H8pkxdBo ... re=related
6
3%
Maija Mehiläinen
3
1%
Matka Maailman Ympäri 80 Päivässä
15
7%
Muskettikoirat
3
1%
Muumilaakson Tarinoita
39
17%
Nikke Knatterton
15
7%
Olipa kerran elämä, ihminen jne.
16
7%
Peukaloisen Retket
7
3%
Smurffit
6
3%
Tao Tao -Pandakarhu
11
5%
Tenavat
4
2%
Tintti http://www.youtube.com/watch?v=le2v90CQyhs
6
3%
Tohtori Sykerö
21
9%
Vili Vilperi
10
4%
Wallace & Gromit
6
3%
Joku muu, Mikä?
12
5%
 
Ääniä yhteensä: 230

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 04:50

Tuskin on liian lapsellinen kysymys, koska toivon mukaan lähes jokainen on muksuna katsellut televisiosta jotain piirrettyä mistä on jäänyt hyviä muistoja. :) Voit äänestää 4 lastenohjelmaa, joista tykkäät eniten. Ohessa myös linkit parin ohjelman introon. Oma mielipiteeni on kuitenkin se, että nyky-ajan lapsille ei näytetä läheskään niin hyviä lastenohjelmia kuin omalla lapsuusajallani vai mitä mieltä olette yllä olevasta listasta? 8) Olen pyrkinyt listaamaan ainakin itselleni tuttuja nimikkeitä, ja mahdollisimman tärkeät, että omakin suosikkisi löytyisi listalta. Mikäli ei jostain syystä löydy :( , niin pistän taas joku muu vaihtoehdon kehiin. Ja äänestykseen ei saanut laittaa kuin 22 vaihtoehtoa.... :(
Äänestyksen lisäksi voitte kertoakin lempiohjelmastanne. :wink:
Päivitetty, 4 suosikillesi voit antaa äänesi!! :)
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Loka 2008 05:18

Wow. Tätä pitää nyt miettiä ainaki pari päivää.

Ja tällä en tarkoita välttämättä sitä mitä itse äänestäisin...

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 18 Loka 2008 05:28

Ankronikka ja Muumilaakson tarinoita! :thumbsup

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Loka 2008 08:18

Jaahas, on niin monta tosi hyvää. Alfed J. Kwak, Maija Mehiläinen, Matka Maailman Ympäri 80 Päivässä, Nikke Knatterton, Peukaloisen Retket, Smurffit, Taotao, Tohtori Sykerö.. Koska 2 ääntä sai vain antaa, niin äänet sai Alfed J. Kwak ja Matka Maailman Ympäri 80 Päivässä.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja James » 18 Loka 2008 09:18

Tohtori Sykerö oli kova sarja. :tonttu

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Loka 2008 12:02

Höh, miksi saa valita vain neljä, noissa oli paljon loistavia sarjoja. Rukseja saivat nyt sitten:

Alfed J. Kwak
Hopeanuoli
Hämähäkkimies (1994 -1998)
Muumilaakson Tarinoita
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 12:04

tuusannuuska kirjoitti:Höh, miksi saa valita vain neljä, noissa oli paljon loistavia sarjoja. Rukseja saivat nyt sitten:

Alfed J. Kwak
Hopeanuoli
Hämähäkkimies (1994 -1998)
Muumilaakson Tarinoita
Joo yritin vähän rajata, sorge. Voit mainita tekstin muodossa loput suosikkisi. :thumbsup
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Loka 2008 12:14

tuusannuuska kirjoitti:Höh, miksi saa valita vain neljä, noissa oli paljon loistavia sarjoja.
Sait sentään valita 2 enemmän kuin minä. :( Äänestin aamulla ja silloin sai valita vain 2 vaihtoehtoa. Nyt en pysty enää äänestämään uudelleen.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 12:18

Spencer kirjoitti:
tuusannuuska kirjoitti:Höh, miksi saa valita vain neljä, noissa oli paljon loistavia sarjoja.
Sait sentään valita 2 enemmän kuin minä. :( Äänestin aamulla ja silloin sai valita vain 2 vaihtoehtoa. Nyt en pysty enää äänestämään uudelleen.
Ahaa, se menee siis tuolleensa, pahoitteluni teille jotka äänestitte ensimmäisinä. :(
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Loka 2008 12:21

ff kirjoitti:Ahaa, se menee siis tuolleensa, pahoitteluni teille jotka äänestitte ensimmäisinä. :(
Ei se haittaa. Nikke Knatterton ja Tohtori Sykerö saavat pärjätä ilman minun ääniä. [smilie=a_tongue.gif]
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 12:22

Spencer kirjoitti:
ff kirjoitti:Ahaa, se menee siis tuolleensa, pahoitteluni teille jotka äänestitte ensimmäisinä. :(
Ei se haittaa. Nikke Knatterton ja Tohtori Sykerö saavat pärjätä ilman minun ääniä. [smilie=a_tongue.gif]
Huippusarjoja nuokin! :festari: Kuten moni muukin kyllä tuosta listalta. Hyvä kun osasin valkata oikeita piirrettyjä listalle. 8)
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Loka 2008 12:45

Nikke Knatterton jäi myös ilman minun ääntäni, myös Olipa kerran elämä ja Tohtori Sykerö olisivat saaneet äänen.
The reason I swear so much is because fuck you.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 18 Loka 2008 13:02

Hopeanuoli, Muumilaakson tarinat, x-men (ihan vaan kun luin pentuna jo kaikki sarjikset niistä) ja Muskettikoirat. Tosin viimeisen kanssa rinta rinna olisi kyllä Maailman ympäri 80 päivässä.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
effie
Isoveli
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Syys 2006 19:47

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja effie » 18 Loka 2008 13:10

Tohtori Sykerö, Smurffit ja Peukaloisen retket ovat olleet omia lemppareita muksuna. Listan ulkopuolisista ohjelmista äänen sai Barbababat.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 18 Loka 2008 13:31

Tällaista ketjua onkin odotettu! :in love: Itse katselen vielä aikuisiässäkin mielelläni piirrettyjä ja on myöskin mukava lukea muiden muisteloita piirretyistä.

Montahan noita hyviä piirrettyjä on vuosien varrella tullut nähtyä; Tuossa äänestyksessä äänen saivat Alfred J. Kwak, Olipa kerran -sarja, Matka maailman ympäri (joka on siis sarjan oikea suomessa köytetty nimi, tuo äänestyksessä oleva taas sitten sen kirjan oikea nimi) ja tietysti legendaarinen Nikke Knatterton. :)

Äänestyksestä puuttui harmittavan monta hyvää piirrettyä johtuen tietysti siitä että siihen ei mahdu kaikki hyvät piirrossarjat millään. Muunmuassa se yksi piirretty jota itse mieluiten pienenä katselin eli Tarinatuokio (jossa esitettiin Janoschin eläinsatuja piirrettyinä) puuttui kokonaan.

Sen kyllä kuulisin äärimmäisen mielelläni mikä ihmisiä viehättää muumeissa? Sitä tuli tosin itsellänikin nuorempana katseltua silloin kun se tuli televisiosta, mutta en ole siitä silti koskaan itse pitänyt. Ainoa hyvä puoli muumeissa on se että se on lähtöisin Suomesta, mutta itse piirrossarjahan on kuitenkin japanilainen.
Totuus on tuolla ulkona.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 18 Loka 2008 13:37

Tirkka kirjoitti:Sen kyllä kuulisin äärimmäisen mielelläni mikä ihmisiä viehättää muumeissa? Sitä tuli tosin itsellänikin nuorempana katseltua silloin kun se tuli televisiosta, mutta en ole siitä silti koskaan itse pitänyt. Ainoa hyvä puoli muumeissa on se että se on lähtöisin Suomesta, mutta itse piirrossarjahan on kuitenkin japanilainen.
Noi tv-sarjamuumithan on aika laimea versio alkuperäisistä sarjakuva- ja kirjamuumeista, joissa polteltiin pilveä, tehtiin pontikkaa ja oltiin poliittisia. Tai ainakin poliittisesti epäkorrekteja. Tove oli oman aikansa anarkisti.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 18 Loka 2008 13:39

Tirkka kirjoitti:Sen kyllä kuulisin äärimmäisen mielelläni mikä ihmisiä viehättää muumeissa?
Myy, Mörkö ja Muumipappa.

Ja nuo alkuperäiset sarjakuvat on ihan omaa luokkaansa.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 14:10

Muumithan on legenda! :bow:
Ja Janoschin tarinatuokio oli just viimeisiä, joka tippui tuosta listalta,
olen itsekin katsonut.

PS. Eikö kukaan ole katsonut kaukametsän pakolaisia?! Kertoo eläimistä joiden metsää uhkaa ihmisten puitten hakkuu ja metsän tuhoaminen rakennuksien edestä. Ite ainakin kattelin ja tykkäsin. Ja intro musiikki yksi kovimpia ikinä piirretyissä. [smilie=hump.gif]
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 18 Loka 2008 14:48

Tirkka kirjoitti:
Sen kyllä kuulisin äärimmäisen mielelläni mikä ihmisiä viehättää muumeissa? Sitä tuli tosin itsellänikin nuorempana katseltua silloin kun se tuli televisiosta, mutta en ole siitä silti koskaan itse pitänyt. Ainoa hyvä puoli muumeissa on se että se on lähtöisin Suomesta, mutta itse piirrossarjahan on kuitenkin japanilainen.
Se nyt vaan kuului oleellisena osana mun lapsuuteen. Tulee aina niin nostalginen fiilis muumeista. :in love: Eihän sellaisesta voi olla pitämättä?

Ja muumit on toisaalta myös pelottavakin(mörkö).

Edit. 1500 täynnä :cheers

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 18 Loka 2008 14:49

ff kirjoitti:
PS. Eikö kukaan ole katsonut kaukametsän pakolaisia?! Kertoo eläimistä joiden metsää uhkaa ihmisten puitten hakkuu ja metsän tuhoaminen rakennuksien edestä. Ite ainakin kattelin ja tykkäsin. Ja intro musiikki yksi kovimpia ikinä piirretyissä. [smilie=hump.gif]
Katsoin kyllä, mutten koskaan pitänyt. Ei oikeen napannu. :thumbsdown

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 18 Loka 2008 14:53

Big Mother kirjoitti:Noi tv-sarjamuumithan on aika laimea versio alkuperäisistä sarjakuva- ja kirjamuumeista, joissa polteltiin pilveä, tehtiin pontikkaa ja oltiin poliittisia. Tai ainakin poliittisesti epäkorrekteja. Tove oli oman aikansa anarkisti.
Siinä sarjassakin oltiin parissa jaksossa narkisteja (muistelen ainakin Muumipeikon ja Pikku-Myyn repineen maasta jotain kieltotauluja) ja vapautettiin Muumit eläintarhasta kun heitä oltiin ensin luultu virtahevoiksi. Olen meinaan itse nähnyt ne kaksi jaksoa aikanaan televisiosta.

Valitettavasti vain ne jaksot menivät ensiesityksen jälkeen esityskieltoon eikä niitä taida saada enää nykyuisellään oikein mistään juuri sen anarkia-teeman takia. Harmi, koska olivat ehkäpä kaksi parasta jaksoa koko sarjasta.

Ja loistavaa että joku muukin muistaa tarinatuokion. Luulin että olin
ainoa. :)

Kaukametsän pakolaisista katsoin ensimmäisen kauden, joka loppui siihen kun ne eläimet pääsivät sinne valkopeuran puistoon. Toista kautta sitten katselin paljon vähemmän, hyvin huonosti muistan sitä. Loistava sarja sekin oli, voisinpa katsoa uudestaankin joskus, tällä kertaa nekin loppupään jaksot voisi olla mukavaa nähdä.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paras piirretty/animaatio sarja?

Viesti Kirjoittaja ff » 18 Loka 2008 14:59

Muumeissa nimenomaan omasta mielestäni erittäin vahva ääninäyttely oli
lähestulkoon kovinta mitä suomessa on! Äänet loksahtivat paikalleen jokaiselle hahmolle niin sopivasti. Kaukametsän pakolaisia tuskin moni kohta muistaakaan, kun se esitettiin viimeksi joskus 6-9 vuotta sitten?
Ja hyvä että tykkäät ketjusta. Lapsuusmuistoihin on aina mukava palata siis niihin positiivisiin muistoihin. :thumbsup
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”