Tupakointi

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Poltatko

Säännöllisesti
37
24%
Silloin tällöin (esim. vain kännissä etc.)
27
18%
En
84
55%
Jokin muu vaihtoehto,mikä?
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 154

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 22 Marras 2011 12:37

^ Kyllä itsekin pitäisin oman kumppanin aika tiukasti erossa röökistä, vaikka periaatteessa se oma asia onkin! Mutta jos asuisi yhdessä, niin menisihän siinä jo vuodessa kivasti rahaa (millä voisi tehdä esim yhdessä jotain kivaa tai ostaa esimerkiksi niitä elintärkeitä ruokia! :D) ja juuri tuo terveyspuolikin. Toki jos nyt erittäin tupakanhimoiseen ihmiseen rakastuisin, niin en nyt sen takia jättäisikään. Tekisin vaan kaikkeni että lopettaisi!

Ravintolatyöntekijöitä erityisesti säälin sillon kun sai vielä tupakoida sisätiloissa. Siinä varmasti altistuu yhdelle jos toisellekin sairaudelle, kun on tuntikaupalla siinä savussa.

Itse en polta, paitsi joskus kännissä.

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Bandit » 22 Marras 2011 13:03

Kyllähän tuota on tullut kessuteltua jo n 33 vuotta. :oops:
* One Day at a Time *

Avatar
Puumuna
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 17 Joulu 2009 16:17

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Puumuna » 22 Marras 2011 14:33

En ole koskaan tupakoinut. Siihen en ole tuntenut tarvetta. Nuoruudessa tupakalta pelasti oma uppiniskainen kapinamieli; halusin tehdä asiat omalla tavallani. Ehkä siinä siltojakin paloi...

Myöhemmin tupakoimattomuudessa on auttanut luontainen nuukuuteni. Joitakin vuosia sitten laskin, että tupakoiva pariskunta polttaa vuodessa savukkeissa helposti omakotitalon öljyllä lämmittämisen verran rahaa. Silloinkin öljyä pidettiin kalliina. Nykyisestä hintasuhteesta en tiedä.

Ehkä kuitenkin salaa kadehdin savuttelijoita ja heidän tupapparinkejään. Se voisi ilmetä mm. siinä, että tunnen kutkuttavaa vahingoniloa, kun näen vaikkapa BB-asukkaan hajoavan tupakantuskaansa. Siinäpä nyt kärsit!
Onneksi ovat ruudun takana, lähipiirissä tilanne ei enää jaksa naurattaa. Siitäkin on kertynyt kokemusta.

Tupakointi on terveydelle vaaraksi, mutta ehkä se joillakin toimii myös heikon itsetunnon kohottajana; eleenä laumaeläimen koiranpentumaisessa hyväksynnän kerjäämisessä.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Burph » 22 Marras 2011 15:43

En polta. Enkä tykkää ihmisistä, jotka polttaa. Ne haisee ja yskii.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja ramasee » 22 Marras 2011 15:47

en polta. ällöttävä tapa, en tykkää yhtään.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja minna » 22 Marras 2011 16:53

Burph kirjoitti:En polta. Enkä tykkää ihmisistä, jotka polttaa. Ne haisee ja yskii.
Joo ketkään muut kun ei koskaan yskikään.
Aika jännä yleistys kyllä, koska itse en yski enkä pahemmin tunne ketään kellä ihan oikeasti tupakkayskä olisi.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Burph » 22 Marras 2011 20:09

minna kirjoitti:
Burph kirjoitti:En polta. Enkä tykkää ihmisistä, jotka polttaa. Ne haisee ja yskii.
Joo ketkään muut kun ei koskaan yskikään.
Aika jännä yleistys kyllä, koska itse en yski enkä pahemmin tunne ketään kellä ihan oikeasti tupakkayskä olisi.
Mutta siis haisee kuitenkin? [smilie=a_cool.gif]

Oottelepa vähä, niin kyllä se keuhkoahtaumatauti sieltä tulee.. Ja sit yskittää.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja minna » 23 Marras 2011 14:59

Tää on vähän turha aihe väitellä. Tupakoitsijat voivat sairastua kyllä ja pahastikin. Riski on suurempi kuin "normaaleilla" ihmisillä. Tai sitten tupakoitsija ei sairastu. Tupakoimaton ihminen voi sairastua paljon pahemmin kuin se kaveri joka tupakoi.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Marras 2011 15:04

Yhdellä kaverillani muuten on oikeasti ihan mahdoton yskä aina! Toki se tupakoikin, mutta luulen että kaksikymppisen kohdalla syy on enemmän siinä ettei se ole hoitanut muutamia flunssiaan koskaan kuntoon, ja yskästä on tullut jo aika krooninen juttu. Tupakointi tietysti voi lisätä yskimisen määrää!

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Bandit » 23 Marras 2011 15:05

OT: Ei liene sen pahempaa immeistä maan päällä kuin sellainen tupakoitseva koiranulkoiluttaja. Vaikuttaisi olevan huomattavasti hyväksyttävämpää paukuttaa naapuria kännissä kuuppaan.
* One Day at a Time *

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Burph » 23 Marras 2011 15:31

minna kirjoitti:Tää on vähän turha aihe väitellä. Tupakoitsijat voivat sairastua kyllä ja pahastikin. Riski on suurempi kuin "normaaleilla" ihmisillä. Tai sitten tupakoitsija ei sairastu. Tupakoimaton ihminen voi sairastua paljon pahemmin kuin se kaveri joka tupakoi.
Defenssit pinnassa?
Hengitysliiton sivuilta: "Keuhkoahtaumataudin (COPD) oireita ovat lisääntyvä yskä, limannousu ja hengenahdistus rasituksen aikana. Suurin yksittäinen taudin aiheuttaja on tupakointi, joka aiheuttaa lähes 90 prosenttia sairastumisista. Noin puolet tupakoitsijoista sairastuu keuhkoahtaumatautiin jossakin vaiheessa elämäänsä. Keuhkoahtaumatautia on totuttu pitämään vanhojen tupakkamiesten tautina. Nuorten naisten tupakoinnin lisääntyessä aletaan kuitenkin olla tilanteessa, jossa tyyppipotilas on työikäinen nainen."

Mä olen muuten ollut yhden ihmisen hautajaisissa, jolla oli keuhkoahtauma. Kuoli tukehtumalla. Mutta aika paljo röökiä ehti ennen sitä vetää, eli ehkä se oli sitten sen arvoista.

Ja poltinhan mäkin joskus, mut sen jälkeen kun käytiin exän keuhkosyöpään sairastuneen isoäidin kanssa röökillä sairaalan partsilla, mä päätin lopettaa.

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Marras 2011 15:40

Burph kirjoitti:Nuorten naisten tupakoinnin lisääntyessä aletaan kuitenkin olla tilanteessa, jossa tyyppipotilas on työikäinen nainen."
Naiset taitaa polttaa nykyään enemmänkin kun miehet!
Aloin huomata sen riparilla, kun tytöistä melkein kaikki poltti, ja jätkistä taas yhtään niin iso osa ei polttanut.
Ja sen kun huomasin, niin aloin huomata myös sen että tunnenhan jo lapsuudesta asti olleesta lähipiiristä enemmän naisia jotka polttaa.
Ja aika iso osa niistä naisista polttaa vieläkin, vaikka joillain on syöpääkin jo ollut.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja minna » 23 Marras 2011 19:11

Burph kirjoitti:Defenssit pinnassa?
Siinä mielessä, että olen todennut jo, että tottakai tupakoiva sairastuu todennäköisemmin. Mutta kun tuollaiset voi käydä kelle vain. Vakavat sairastumiset. Missasit pointin kun kaivelit faktoja.
Ja kyllä voit kysellä, että miksi sitten poltat kun tiedät. Se ei kuulu sinulle eikä kenelle muullekaan.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Burph » 23 Marras 2011 19:32

minna kirjoitti: Mutta kun tuollaiset voi käydä kelle vain. Vakavat sairastumiset.
Niin voihan kuulua siihen 10%:iin ei-tupakoivista, jotka sairastuu keuhkoahtaumaan. Tai sairastua mihin tahansa tautiin, mitä ei ole itse aiheuttanut. Tai jäädä auton alle.

Auton allekin jää suuremmalla todennäköisyydellä mikäli menee moottoritielle toikkaroimaan kuin jos pysyy jalkakäytävällä.

Mutta turhahan tästä tietty on väitellä, kun röökaamisen puolesta ei ole olemassa yhtään argumenttia.

minna kirjoitti:Missasit pointin kun kaivelit faktoja.
Tää oli kyllä loistava! [smilie=a_holycrap.gif]

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
calderyon
Jumalan ruoska
Viestit: 8528
Liittynyt: 12 Marras 2007 14:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja calderyon » 23 Marras 2011 23:40

En polta, paitsi joskus harvoin passiivisesti.
You´re welcome!

I am the eater of Worlds !!!

My god... Half man, half amazing!

Joni Hesselgren: Big Brotherin moraalinen voittaja kaudella 2014.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 11 Joulu 2011 19:25

Olisin voinut lyödä pääni vetoa, että jossain täällä foorumilla on joskus ollut juttua sähkötupakasta, mutta taidan muistaa väärin...

Jokatapauksessa toivon, että siitä huolimatta että niitä ei Suomessa myydä, ne yleistyisivät tupakoijien joukossa. Itse kokeilin kyseistä vehjettä tänään yksien savujen verran ja vaikka se otti aika ärtsysti kurkkuun (vedin tietty kunnon henkoset, vaikka sanottiin, että varovasti, oli kuulemma sen verran vahvasti nikotiinia kuitenkin siinä...), ei suuhun jäänyt pahaa makua/hajua. Käskin vielä toisen henkilön puhaltaa sähkötupakka"savut" suoraan naamalleni ja tuoksui pelkästään makuaineelle (tässä tapauksessa kookokselle). Tommosia jos kaikki sauhuttelisi, ei tarvitsisi pakoilla tupakansavua tuulen puolelle aina kun joku lähietäisyydellä polttaa.

Noissahan on kai vielä toistaiseksi ollut käyttövikoja jonkin verran ja ei ole tutkittu ja blaa blaa, mutta itse voisin jopa kuvitella käyttäväni tuollaista jos olisi jotain tarvetta. En tiedä mitä makuja noihin on saatavilla, mutta kuvittelisin että joku mentholi ja lakritsi voisivat toimia hyvin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Mour » 13 Joulu 2011 17:51

Vastaukseni on, että ehdottoman satunnaisesti! Usein tämä toimitus tapahtunee humalatilan siivittämänä, sosiaalisena "pakkona". Silloin tällöin tulee aski ostettua noin muuten vaan ja se saattaakin kestää vaikka kuukauden päivät. Koskaan ei oikeastaan tee mieli, mutta silti tulee välillä tupakoivien kavereiden seurassa hiisailtua.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 13 Joulu 2011 18:16

^ Minäkin poltin esimerkiksi eilen "kaverin seurana" jotain viisi röökiä. :? Jälleen kerran ihmettelin, miksi tein niin! Hullun pahaahan rööki on, ja minulle ainakin tulee siitä huono olo.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Mour » 13 Joulu 2011 18:28

^ Sanos muuta. Usein vielä jaksan ihmetellä, että olipas muuten pahaa ja että miten tähänkin nyt voisi koukuttautua. ;) Kummallisia tapoja sitä tarvitseekin itselleen luoda. Ikään kuin kaverin kanssa seurustelu siitä kärsisi, että itse seisoisi tosiaan vain seurana ja jättäisi sauhuttelut kerta siitä ei edes nautiskele.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 13 Joulu 2011 22:44

Teille molemmille: Itse en ole polttanut koko elinaikanani, en edes maistanut, eikä kaverisuhteet ole kärsinyt yhtään! Jos kaverini haluaa lopettaa kaverisuhteen sen takia, että polttaisin, niin ei ne mun oikeita kavereita ois :D Ihan tyhmää tommonen polttaminen ;) Varsinkin vähän katon säälien niitä pieniä vauvaikäisiä lapsia, joiden äiti polttaa :?
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 14 Joulu 2011 00:17

Jonksu kirjoitti:Itse en ole polttanut koko elinaikanani, en edes maistanut
Tuo on jo hyvin! :shock: Tuntuu että kaikki maistavat jo alaikäisinä, mutta näitä poikkeuksiakin löytyy!
Ehkä tässä vaiheessa ei tee edes mieli maistaa enää? :D
Jos kaverini haluaa lopettaa kaverisuhteen sen takia, että polttaisin, niin ei ne mun oikeita kavereita ois :D
En itse ainakaan ihan sitä tarkoittanut, että kukaan kaveri hylkäisikään! Jossain tilanteissa vaan kun käyttää muitakin päihdeaineita ja haluaa "hyvän fiiliksen", niin röökiäkin tulee poltettua. :roll: Joka kerta sen huomaa, ettei se mieltä nostata ja ensi kerralla pelkkä alkoholi riittäisi, mutta jotenkin sitä silti aina jossain vaiheessa hämääntyy!
Varsinkin vähän katon säälien niitä pieniä vauvaikäisiä lapsia, joiden äiti polttaa :?
Minua huolestuttaa se, että koko ajan vaan vauvaikäisemmät polttavat itse. :? Ala-asteenkin puolella poltetaan joka vuosi enemmän röökiä.. Ainakin siltä näyttää, että aika usein ohi kävelee lapsi joka polttaa!

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 14 Joulu 2011 00:24

Juu ei tee mieli edes maistaa, miks maistaa jotain sellasta mikä haiseekin ihan paskalle? ;) Itelle toi alkoholi riittää varsin hyvin noissa päihdyttävissä aineissa.
That damn fox!

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”