Päihteiden käyttö

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Käytätkö tai oletko käyttänyt päihteitä?

En ole koskaan edes alkoholia maistanut
2
2%
En käytä mitään päihteitä, edes alkoholia
18
19%
Alkoholia/tupakkaa käytän, muuta en
49
51%
Kannabista olen kokeillut, mutta en käytä
16
16%
Käytän kannabista
0
Ei ääniä
Olen kokeillut vahvempiakin huumeita, mutta en käytä
8
8%
Käytän huumeita
1
1%
Olen käyttänyt huumeita, mutta lopetin
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 97

Avatar
Anira
Ohjaaja
Viestit: 1073
Liittynyt: 02 Marras 2010 10:32

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Anira » 27 Elo 2012 15:05

Käytän alkoholia silloin tällöin (ehkä kerran 2-3 kuukaudessa). Tupakoin myös satunnaisesti, koko ajan yritän päästä kokonaan eroon tupakista. D: Muita päihteitä en ole kokeillut enkä haluakaan kokeilla.

Avatar
KakkaPate
Työläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Syys 2012 09:54

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja KakkaPate » 25 Syys 2012 01:28

Subutex, tramalit, stilnoctit, pamit menee päivittäin. Pollea kiskon kun on saatavilla. Pirillä usein bb 24/7 maratooneja (ennätys neljä vuorokautta).

Avatar
Jonni
Television orja
Viestit: 797
Liittynyt: 25 Syys 2011 16:51

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Jonni » 25 Syys 2012 04:46

Leijona kyllä/tupakki ja muut ei :holyshit:
"Me Jääkärit uskomme yhä !"
Alias Kosinta 2005 -2013 .

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja JVDS » 25 Syys 2012 13:27

Tunnustan. Olen päihteiden väärinkäyttäjä. No vitsi vitsinä. Tupakkaa olen joskus kännissä maistanut, mutta siihen se jäi. Kuningas alkoholi maistuu silloin tällöin. Viimeksi olen juonut mitään alkoholijuomia heinäkuussa ainakin muistaakseni ( ;) ), joten vähiin on jäänyt sekin.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Bandit » 25 Syys 2012 13:42

En löytänyt itselleni sopivaa vaihtoehtoa vastattavaksi; olen ollut raittiina reilut 24 v, edelleen tupakoin.
Viina on viisasten juoma ja ei sovellu mulle.
* One Day at a Time *

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Syys 2012 13:48

^ Alkoholia/tupakkaa... Siinä ei ole ja-sanaa välissä. :D
Rinnastan alkoholin ja tupakan "saman tasoisiksi" päihteiksi keskenään. Ne on niitä laillisia aineita. [smilie=a_cool.gif]

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Bandit » 25 Syys 2012 14:03

^ Luin huolimattomasti, kiitos huomiostasi, piirsin pallukan ruutuun :thumbsup
* One Day at a Time *

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Sihi » 25 Syys 2012 17:20

En polta ja juon vuodessa kaksi lonkeroa. Yhden jouluna ja yhden juhannuksena.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
kuiskaus
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2010 07:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja kuiskaus » 04 Loka 2012 05:25

Olen kokeillut kannabista, alkoholia käytän melko harvoin, en tupakoi.

En ymmärrä ihmisiä jotka tupakoivat mutta ovat pilven polttelua vastaan, koska tupakointihan on paljon haitallisempaa terveydelle. Tai no en tiedä päivittäisestä polttelusta, mutta harva niin usein polttelee kun taas moni tupakoija tupakoi päivittäin. Oikeastaan runsaalla alkoholinkäytölläkin on haitallisemmat terveysvaikutukset kuin satunnaisella, tyyliin 1-2 x kuussa, polttelulla!

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 05 Loka 2012 01:40

^ Olen ihan samaa mieltä! Luulen että tuo kannabis on vaan siksi monen mielestä pahempi, että se on laissa kielletty ja sillä on huumaava vaikutus. Toisaalta alkoholikin nousee päähän ja aiheuttaa joissain ihmisissä jopa aggressiivisuutta! Kannabis taas ei tee kenestäkään aggressiivista.

Onhan se riski olemassa, että jos paljon pössyttelee, niin riski psykoosiin kasvaa. Silti tuo ei aiheuta läheskään niin suurta tuhoa ihmiskehoon kun alkoholi tai tupakka, eli komppaan todellakin kommenttiasi.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Rita » 13 Loka 2012 11:01

En ole koskaan edes maistanut, tosin oon vielä alaikäinen joten eipä mun kuuluisikaan ollut.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
Sky
Juontaja
Viestit: 1016
Liittynyt: 15 Loka 2010 20:34
Paikkakunta: Helsinki/NYC

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Sky » 10 Marras 2012 18:15

Kokeilin ensimmäisen kerran tupakkaa ja alkoholia yläasteella. Sit muutettiin yhdeksännen luokan jälkeen mun vanhempien työn takia ulkomaille, jossa koko juttu lähti vähän lapasesta. Kokeilin tuolloin myös kannabista. Vuoden jälkeen tultiin takas Suomeen ja silloin rauhoituin ja jätin päihteet kokonaan pariksi vuodeksi.

Nykyään en polta enää ja juon tosi harvoin.
Edit: Korjattu ajatuskatkos.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Marras 2012 18:19

^ En nyt sanoisi että kovin pahasti vielä lapasesta lähti, jos kannabista kokeilit! En tietenkään tarkoita että se olisi suositeltavaa tai jotenkin hienoa, mutta en kuitenkaan pidä kannabiksen kokeilua (tai käyttöä) kovin pahana asiana.

Vahvat huumeet on sitten asia erikseen.

Avatar
Sky
Juontaja
Viestit: 1016
Liittynyt: 15 Loka 2010 20:34
Paikkakunta: Helsinki/NYC

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Sky » 10 Marras 2012 18:20

orgasmienkeli kirjoitti:^ En nyt sanoisi että kovin pahasti vielä lapasesta lähti, jos kannabista kokeilit!
Tarkoitin, että mun alkoholinkäyttö lähti lapasesta.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 10 Marras 2012 18:24

Ymmärsin väärin. Mun moka! [smilie=a_cool.gif]

Itsellenikin tuo biletys oli vähän liian tärkeää 18-19 -vuotiaana ja sitten rauhoituin vähäksi aikaa liikaakin. Nyt on sopivaa tahtia että vanha jaksaa. :D

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Marras 2012 18:42

Nyt olen ollut yli kymmenen kuukautta juomatta alkoholia. Ainakin tonne Tammikuun alkuun olis tarkotus olla ihan kuivin suin, mut taitaapa tää tyyli jatkua vielä senkin jälkeen. Oikeesti mulla ei ole ollut ikävä sitä humalan tunnetta kertaakaan ensimmäisen parin tipattoman kuukauden jälkeen. Aluks meinas olla vähän hankalaa olla juomatta jo ihan sen takia että siihen oli jo niin tottunut että illalla otti sen muutaman oluen ja viikonloppusin ehkä pari enempikin. Aika nopeesti tostakin pääs kuitenkin yli, ja ainoastaan kesällä oli pari kertaa semmonen fiilis et ei helvetti nyt kylmää bissee ja heti. Mut onneks hellepäiviä oli niin vähän et noistakin pääsi yli aika helposti.

Sainpas kuulostamaan itseni ihan alkoholistilta, hah. Mut siis en todellakaan ollut ennen joka ilta kännissä vaan sitä bissee tuli juotua lähinnä tavan vuoksi ja siks että se maistui hyvältä. Mut on tossa juomattomuudesta enempi hyötyä kuin juomisesta. Paino on ainakin tippunut ja säästyypähän rahat.

Tupakkaa en polta, enkä ole koskaan polttamalla polttanut, joskus kännissä vähän maistellut.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 10 Marras 2012 19:17

^ Multa on kerran kysytty, että miten mä jaksan olla bileissä juomatta ku kaikki muut juo? Miten mulla voi olla hauskaa? Ihan helposti, senkus on jengissä mukana kuiteskin eikä eristäydy mihinkään. Mua ei ne humalaiset häiritse (paitsi silloin ku ne on oksennuskunnossa...) ja hauskempaa mulla on ku saan naureskella ja ivailla niille. [smilie=a_teeth.gif] Kaikkein "hauskinta" noissa bileissä yleensä on, että mä olen nuorin porukasta...

Mä osaan pitää hauskaa ilman juomistakin. Mä en ees muista milloin viimeeks oon ollu kännissä, siitä on aikaa ainakin yli vuosi. :scratch Tosi harvoin oon juonu ehkä yhen, mut viimesimmissäkin bileissä joissa sen yhden join (oiskohan ollu touko-kesäkuussa?), nii mulla kesti 1,5h saada se alas (jonka aikana se tietysti lämpeni ja maistu entistä pahemmalle). Enpä tunne tarvetta ryypiskellä ja voisin ihan hyvin olla absolutisti, mut en vielä itteäni absoksi julista. Eihän sitä koskaan tiiä kuin käy. Nykyään meen kyllä bileisiin, yleensä autolla ja kuskaan sitte kännisiä baariin.

Tupakkaan en oo koskaan koskenukaan (paitsi yrittäessäni saada kavereita lopettamaan ja oon ryöstäny heidän kädestään ja tallonu röökin maahan [smilie=a_teeth.gif] ) enkä tule koskemaan.

Ohhoh, johan tuli tekstiä, pahoittelen. [smilie=a_tongue.gif]
That damn fox!

Kuva

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Marras 2012 13:31

Jonksu kirjoitti:paitsi yrittäessäni saada kavereita lopettamaan ja oon ryöstäny heidän kädestään ja tallonu röökin maahan [smilie=a_teeth.gif]
Oikeesti? Jos mulle joku tekis noin, oli sitten kaveri tai ei, niin antaisin kyllä pitkin korvia. Tuohan on ihan sama asia, jos käy ottamassa toisen juuri huoltsikan kahvilasta ostaman hillomunkin sen kädestä ja talloo maahan, kun se munkkihan on terveydelle haitallinen. Tai se, että käy baarissa kaatamassa kaverin kaljan lattialle.

----

Ketjun aiheeseen: Tupakoin satunnaisesti, tissuttelen satunnaisesti ja kukkaa olen kerran maistanut.
Edit: Muutin äänestystä niin, että siinä saa valita neljä vaihtoehtoa, koska huomasin, että noissa voi olla päällekkäisyyksiä ja itsellänikin on.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Marras 2012 14:10

Zygerö kirjoitti:
Jonksu kirjoitti:paitsi yrittäessäni saada kavereita lopettamaan ja oon ryöstäny heidän kädestään ja tallonu röökin maahan [smilie=a_teeth.gif]
Oikeesti? Jos mulle joku tekis noin, oli sitten kaveri tai ei, niin antaisin kyllä pitkin korvia. Tuohan on ihan sama asia, jos käy ottamassa toisen juuri huoltsikan kahvilasta ostaman hillomunkin sen kädestä ja talloo maahan, kun se munkkihan on terveydelle haitallinen. Tai se, että käy baarissa kaatamassa kaverin kaljan lattialle.
Kerran tai pari oon noin tehnykin ja yleensä tapaus on ollu sellanen, että se on jankuttanu ties kuinka kauan, että pitäis lopettaa ja pitäis lopettaa, mut jos ei saa aikaseks nii pakkohan se on "avustaa". Myöskin on mulle kivenkovaa väittäny, että ei hän polta, eikä vois kuvitellakaa polttavansa. Mut on sit kuiteski kärähtäny ja mä en siedä valehtelua mulle kaikkein läheisimmiltä ihmisiltä. Yleensä noi tapaukset on ollu sellasia, että ne osaa ottaa sen huumorilla, koska tietää etten mä kuiteskaan pahalla sitä tarkota. Semmoset ns. "menetetyt tapaukset", eli on polttanu monta vuotta ja sille ei loppua näy, annan olla ihan suosiolla.

Kenenkään munkkeja ja kaljoja yms en kyllä kävis ryöstämään ja se nyt ois ihan vittumaista kukkahattutätimäisyyttä, enkä sellanen kuiteskaan ole. :D Enkä mä mikään terveyskiihkoilija ole.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 16 Marras 2012 14:28

Zygerö kirjoitti:
Edit: Muutin äänestystä niin, että siinä saa valita neljä vaihtoehtoa, koska huomasin, että noissa voi olla päällekkäisyyksiä ja itsellänikin on.
Ihan hyvä kun sen teit!

Ajattelin tuon vähän putkiaivoisesti kun äänestyksen tein. :D Eli ajattelin sen yksinkertaisesti niin, että tupakka ja alkoholi on "saman tasoisia" eli laillisia päihteitä, ja jos joku on kokeillut kannabista tai vahvempia, niin varmasti myös välillä ainakin juo alkoholia.

Ihan mielenkiinnosta kyllä haluaisin tietää, että ketkä täällä on niitä vahvempia huumeita kokeillut, kun niitä on täällä kuitenkin enemmän kun yksi..
Itse olen näistä laittomista päihteistä nauttinut kannabiksesta, amfetamiinista ja salakuljetetusta viinasta. :imrgreen:
Keskimmäistä en enää ikinä kokeile! Ja tuo salakuljetettu viina oli lähinnä läppä.. joku sukulaissetä kiikutti joskus muutaman viinapullon liikaa ja antoi kunnon paukut siitä minullekin. :thumbsup

Avatar
KakkaPate
Työläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Syys 2012 09:54

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja KakkaPate » 18 Marras 2012 15:03

KOKSUA, essoja, piriä, sieniä, mdma, kannabista öljynä hasana kukkana viinaadrinkkinä ja trikomijauhona. Nuoruusvuosien innossa tuli kokeiltua kaikenlaista, mutta kohtuudella! Kokkelit ja essot tuonut parhaat elämykset. Better than sex. :lets dance: Mitään en suosittele, voi lähteä lapasesta. Hauskinta on loppujen lopuksi selvinpäin tai kahvipärinöissä. Ja on alkoholi myös melko tehokas liuotin joka liuottaa kyllä myös kaikkea orgaanista.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päihteiden käyttö

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Huhti 2013 18:52

Käytän alkoholia. Liikaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”