Ihmissuhteet ja reaktiot

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Jos huomaat, että kumppanisi pettää sinua jonkun toisen kanssa niin..

Sanon vain, ''ihan sama'' vaikka rakastaisin häntä.
0
Ei ääniä
Haukun vain minua pettäneen kumppanin törkeästi lyttyyn.
5
33%
Haukun minua pettäneen kumppanin ja hänen uuden kumppanin törkeästi lyttyyn.
1
7%
Jotakin muuta, mitä?
9
60%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 02 Marras 2013 19:09

Ihan kiinnostuksesta kyselen.

Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 02 Marras 2013 19:10

Jos suhde olisi ollut todella läheisomainen, niin kyllä haukkuisin minua pettäneen todella törkeästi lyttyyn.. ja riippuu ihan ihmisestä, että myöskin sen uuden kumppanin!

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 02 Marras 2013 21:24

Miksei ole vaihtoehtona eroaminen/yhdessä pysyminen ja kaikenlaiset "ei se haittaa kun itekin petän" ja muut joita ihmiset saattaisi valita?

Ero tosta tulisi, pettäjän vika huomattavasti enemmän kuin "sen toisen" (eihän se välttämättä edes tiedä pettäjän olevan varattu). En tiedä jaksaisinko edes haukkua, aika turta tollasen jälkeen olisi ja keskittyisi vaan siihen miten pääsee eteenpäin itsekseen. Suhteessa on tärkeintä luottamus, se että voi olla varma siitä ettei toinen halua toiselle mitään muuta kuin hyvää. Jos se menee, on suhde kuollut.

Ainoa poikkeus olisi se, että joku kaveri olisi juuri voittanut törkeän summan lotossa ja olisi yllyttänyt, että saat satatonnia jos uskallat pettää. Siis ettei kyseessä todella olisi muuta kuin helpot rahat pois hölmöltä -tilanne, eikä mikään tunnepuolen juttu. Silloinkin kyllä arvostaisin, että kysytään ensin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja knocker » 02 Marras 2013 23:30

Pettäminen on niin vakava asia, ettei siinä kenenkään haukkuminen ole mikään "juttu". Paljon syvällisemmissä asioissa mennään, kun tollasta tapahtuu. En pistä ruksia mihinkään ruutuun. Erittäin huono äänestys mielestäni.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 04 Marras 2013 21:31

Saatan antaa jopa luvan pettää ja luvan kanssa saatan mennää itsekin. Lojaalius on eri asia kuin uskollisuus!
Määrittelen tuon tosin itse vähän eri tavalla kun miten moni muu sen määrittelisi. En pidä jotain suutelemisia ja panoja pettämisenä jos siinä ei ole mitään vahvaa tunnetta mukana. Sitä sitten taas pidän pettämisenä jos tällaista fyysistä toimintaa ei kerro toiselle eli jos sen pitää salassa.

Saatoin nyt kuulostaa aika EVVK-ihmiseltä jolle on ihan sama mitä toinen tekee, ja jolla ei itselläänkään ole minkäänlaista moraalia.
Todellisuudessa kuitenkin haluan olla lojaali sille kenen kanssa olen ja itse olen tyytyväinen niin kauan kun olen itse etusijalla ja se jonka luokse palataan takaisin.
Romahtaisin varmaan aika pahasti jos joku johon todella luotan, pettäisikin luottamukseni tai rakastaisi jotain toista enemmän.

Riippuu tilanteesta miten reagoisin siihen pettämiseen.
Kumppaniani kyllä syyttäisin enemmän kun sitä kolmatta osapuolta. Kolmas osapuoli saisi ainoastaan siinä vaiheessa suurimmat vihat niskoilleen, jos olisi joku ystäväni. Siinä vaiheessa laittaisin välit poikki enkä rehellisesti sanottuna tiedä pystyisinko olla repimättä hiuksista. :imrgreen:

Olen myös raivoissani sen verran erilainen kun muuten, että saattaisin joissain tapauksissa kostaa pettäjälle. Aiheuttaisin julkisen nöyryytyksen tai tekisin muuten vain jonkun tempauksen joka tekisi hetkeksi aikaa pettäjän elämästä helvettiä.
Tällainen tilanne kuitenkin vaatisi jo vähän enemmän. Jos minulle on avoin ja rehellinen niin aika pitkälle sillä jo pääsee.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja dertsi » 04 Marras 2013 21:52

Minua on petetty, ja siitä seurasi suhteen päättyminen, mutta en silti osaa suhtautua pettämiseen mitenkään katkerasti. Jokin syyhän sille pettämiselle on oltava, ei se vaan vahingossa tapahdu.

Kaikkia ei ole luotu sitoutumaan, mutta silloinhan ei myöskään pidä luvata kumppanille, että on vain ja ainoastaan hänen kanssaan. Orkun kuvailemat "luvan kanssa" tehdyt syrjähypyt on ihan eri asia, eiväthän ne ole pettämistä ollenkaan.

Itse petos on aina loppupeleissä kuitenkin pettäjän vika. Petokselle on syynsä, mutta pettäjä itse on tehnyt päätöksen pettää. Se "toinen nainen/mies" ei ole syyllinen, eikä minulla tulisi mieleenkään olla hänelle katkera. Tietysti tilanne muuttuu, jos se petoskumppanikin on joku läheinen ystävä tai perheenjäsen, koska silloin myös hän on pettänyt luottamuksen.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Loka 2019 21:45

Todennäköisesti saisin ihan hysteerisen itkukohtauksen, varmaan itkisin niin paljon että antaisin ylen. Sitten varmaan häippäsisin lapsuudenkotiini, koska äiti ja iskä :Love: Ja sitten alkaisin kai selvittämään, miten avioero käytännössä toteutuu. Olen aika jyrkkä tällaisissa asioissa. Jos puoliso minua pettäisi, niin se luottamus olisi sitten siinä.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Ihmissuhteet ja reaktiot

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 01 Loka 2020 15:40

Jotain muuta. Jos tollattis kävis, niin juteltais asiat läpi ja jos haluttais jatkaa yhdessä (ja kumppani jättäis sen toisen) niin jatkaisin.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”