Euroviisut

Mitä seuraat Big Brotherin lisäksi? Keskustelua TV-sarjoista.
Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 21 Touko 2021 12:08

Latvialla oli epäonninen esiintymispaikka Suomen jälkeen sillä kummallisella heroiinin vieroitusoireet ja saatananpalvonnan yhdistämällä performanssilla, kun juuri heitä ennen esiintyi äärimmäisen high energy Suomi.

Täytyy myöntää, että ne lähetyksen lopulla tulleet spontaanit Finland, Finland, Finland chantit nosti tunnelman äärimmilleen. Mikä sit loppu ku seinään ku yle löi lähetyksen poikki ja alko jotkut psykoosiuutiset yleltä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 21 Touko 2021 16:17

Wicker Man kirjoitti:
21 Touko 2021 11:11
Karhu: Myös Italialla on rockimpaa kamaa. Tästä näytettiin pieni pätkä ekassa semissä. Eipä kyllä jäänyt mitään siitä mieleen.
Tätä olin tulossa sanomaan. Italialla on rokkibiisi, mutta mun mielestä aika pliisu sellanen.

Mä luulin, että en oo Suomen biisiä edes kuullutkaan, mutta kun se tuli, niin huomasin, että oon mä sen jossain bongannut. En vaan tiedä missä. Ihan menevä ralli näin Euroviisumittapuulla, toivottavasti pärjää.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja James » 22 Touko 2021 14:45

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Suomi on vedonlyöntilistoilla jopa seitsemäntenä tällä hetkellä. Italian rokkiviisua pidetään jopa suurimpana voittajasuosikkina.
Sinänsä aika erikoiset viisut, että viidestä suuresta rahoittajamaasta kaksi on ennakkosuosikkeja. Yleensä ne kaikki viisi on ihan täyttä kuraa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 22 Touko 2021 22:23

Kyproksen ja Kreikan esiintyjiä katsellessa silmä lepää.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 22 Touko 2021 23:53

Zygerö kirjoitti:
21 Touko 2021 16:17
Wicker Man kirjoitti:
21 Touko 2021 11:11
Karhu: Myös Italialla on rockimpaa kamaa. Tästä näytettiin pieni pätkä ekassa semissä. Eipä kyllä jäänyt mitään siitä mieleen.
Tätä olin tulossa sanomaan. Italialla on rokkibiisi, mutta mun mielestä aika pliisu sellanen.
No nyt kun kuulin biisin kokonaan, niin otan vähän sanoja takaisin. Ei se pliisu ole. Ihan menevä ralli, mutta ei mielestäni ihan niin tarttuva kuin Suomen biisi. Saa nähdä, miten käy.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Karhu » 23 Touko 2021 00:12

Koostepätkässä tuli Italialta terkkuja Suomelle kun laulaja kumos kaljapulloa kurkkuunsa. Hyvä meininki.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 23 Touko 2021 00:15

Viimeisimmissä kertoimissa bet365.comissa Suomi oli neljäntenä. Edellä Italia, Ranska ja Malta.
bet365.com kirjoitti:Italia 2.50
Ranska 4.50
Malta 6.00
Suomi 10.00
Sveitsi 17.00
Ukraina 17.00
Islanti 21.00
Ruotsi 34.00
Mä tykkäsin Bulgarian balladista, mutta ei taida kuulua suosikkeihin, kun voittokerroin 81.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Karhu » 23 Touko 2021 02:55

Suomi välieränsä viides, voitti yleisöäänestyksen kahden pisteen erolla Islantiin.
https://eurovisionworld.com/eurovision/ ... -2#finland

Finaalissa Suomelle 12 pistettä yleisöltä Ruotsista, Islannista ja Virosta.
https://eurovisionworld.com/eurovision/2021#finland

Blind Channelin pojat viihtyi, google-käännös: "Tämä on video, jonka sinun täytyy nähdä. Suomi antoi kaiken, kun Italia lauloi, kun se oli julistettu festivaalin voittajaksi"


"Rockn' roll is back!"

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja James » 23 Touko 2021 09:46

Italia siis odotetusti voitti ja Suomi loistavasti kuudes. Pelkissä yleisöäänissä neljäs. Väitän, että ilman Italian rock-biisiä Suomi olisi jopa voittanut.
Edellisen kerran kun rock-biisi voitti niin oli vuosi 2006 & muuan Lordi.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 23 Touko 2021 17:11

Olipahan ilta ja yö.
Omassa pistelistauksessa Italia oli kolmantena.
Olen samaa mieltä siitä, että Italia ja Suomi jakoivat ääniä. En tiedä olisiko Suomi voittanut, kun vastassa oli kuitenkin yleisöpisteissäkin toiseksi tullut Ukraina. Jos katsoo miten pisteet jakautuivat, on ihana huomata miten hyvin pärjää ei-engalanninkielisillä kappaleilla. Olen vuosien aikana harmitellut miten kielivaihtoehdot katoavat ja tilalle tulee englanti ja vielä sitten johonkin toiseen kieleen sekoitettu englanti. Nyt voitettiin äidinkielllä, samoin toiseksi ja kolmanneksi tuli kappaleet äidinkielillä. Ukrainakin oli top10:ssä. Toki Espanja sitten pitämässä häntäpäässä paikkaa, jos katsoo miten ei-englanninkieliset kappaleet sijoittui.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 24 Touko 2021 11:50

Hyvä voittaja saatiin, jos nyt ei kulisseissa ryöstetä sitä voittoa. Kuulin voittajabiisin ekan kerran vasta finaalissa. Näinhän nämä euroviisut kuuluisikin mennä. En vieläkään täysin ymmärrä sitä, et jo alkuvuodesta tiedetään kaikki biisit. Vanhoina hyvinä aikoina monesti tuli lauantai iltana kanavasurffaillessa huomattua, et euroviisut on menossa ja jäi niitä katsomaan, ilman pienintäkään ennakko-odotusta siitä mitä on tulossa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 24 Touko 2021 13:00

^Joo, ennenvanhaanhan sieltä hylättiin suoraan, jos joku biisi oli esitetty ennen Euroviisuja jossain. Nykyään ei oo enää niin tarkkaa ja monissa maissa vissiin soitetaan noi biisit puhki jo ennen semejä. Tykkäisin ite siitä, että mentäisiin takaisin aikoihin, jolloin se ensiesitys on itse viisuissa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 24 Touko 2021 18:10

Mä taas koen että biisien julkaisut etukäteen on ihan ok.
Katsoin että sääntöjä on vuosien saatossa muutettu, wikipedia kertoi seuraavaa: "Rules in recent years have typically seen this date set as the first day of September of the year before the contest is to be held, however this date has changed, and in the contest's history this has been as late as a few weeks before the contest is held.[4][16] Previously songs were not allowed to be released commercially in any other country than that which it represented until after the grand final, however this criterion is no longer in place, and with the advancement in technology and the growth of internet streaming."

Se, että joku biisi soitetaan puhki ei sinänsä vaikuta, kun viisuissa kokonaisuus ratkaisee. Jos ei osaa laulaa livenä tai show on ihan kamala, ei auta että on yleisölle tuttu biisi. Tykkään itse siitä miten joissain maissa nähdään vaivaa videoiden tekemisessä ja esikatselumateriaalin tekemisen kanssa. Samoin tykkään että nykyisin on kohtuuhelppo seurata eri maiden karsintoja! Parhaimpia on ollut Kreikan monen tunnin karsinnat, missä on joka kappaleen välissä juontajien asunvaihto, hirvesti lätinää ja joku kuus biisiä kolmen tunnin lähetyksessä. Tai karsinnat missä lava on postikortin kokoinen, yleisössä on yhden esiintyjän kaverit ja kaikki kappaleet on aivan hirveitä.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja James » 05 Maalis 2023 09:42

Suomen edustaja taas UMK:sta valittu ja tänä vuonna mennään Käärijän suomenkielisellä partyräppimetallilla vai mikä lie olisi oikea ilmaisu Cha Cha Challe.
Ei ole kyllä omaa suosikkigenreä yhtään. Mutta sikäli kun Spotify-kuuntelulukemista voi jotain päätellä ja kun Cha Cha Cha jyrää listoilla pitkin Eurooppaa ja maailmanlaajuisestikin niin nyt meillä on kait oikeasti mahdollisuus jopa voittoon. Vedonlyöntilistoilla Suomi on toisena Ruotsin jälkeen, joka ei ole valinnut vielä edustajaa. Loreenin kuitenkin povataan voittavan Melodifestivaalin ja siitä syystä Loreenia pidetään suurena suosikkina voittamaan viisut uudestaan.

Voi olla mielenkiintoinen kevät viisufaneilla.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja ramasee » 10 Maalis 2023 11:37

Käärijä on kyllä kova! :party: Tykkään biisistä ja esityksestä. Tarpeeksi erilainen. Mä en silti jaksa uskoa hetkeäkään, että Suomi pärjäisi. Eikö näitä ole ennenkin kuullut, et nyt ollaan kovilla ja sitten hyvä, kun edes finaaliin on asiaa :lol: Mut sama mulle, kuhan on hyvä show ja kiva seurata (jos edes katson [smilie=a_teeth.gif] )
Laura vie, muut vikisee!

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Maalis 2023 22:20

Ajatukset Käärijästä:
  1. Outo konsepti ja hahmo, mutta selkeästi Euroviisuihin sopivaa kamaa!
  2. Esittäjällä hassu lempinimi (joo, olen lukenut taustat). Kuitenkin ilmeisen sympaattinen tee-se-itse-tyyppi. Tietää, mitä tahtoo ja vetää omaa linjaansa, eikä ole tekemässä tällaista tempausta ensimmäistä kertaa, vaikkakin nyt on päässyt ”nextille levelille”.
  3. ”Bolero” = Hulkin lihakset. Marvelin sarjakuvahahmosta ja meksikolaisesta naamiovapaapainista ammennetaan (virallinen musiikkivideo tuomareineen ja kehän ulkopuolisine painijasivuhahmoineen, ei UMK-esitys).
  4. Kyseessä on (yllättävästi) alkoholin rentouttavuutta ja vapauttavuutta promoava ryyppylaulu; vähän kuin moderni versio Miljoonasateen Marraskuusta. Luulin, että nykynuoriso kaikkineen on tiukkoja vegaanistreittareita, joille ei keitto juuri maistu. Mutta tuntuuhan tämä uppoavan laajalla skaalalla imeväisistä mummoihin saakka, sikäli kun olen reaktioita nähnyt.
  5. Biisin alkuosa (hypnoottinen konebiitti + kitarariffi + rytmikäs puhelaulu) toimii, samoin se cha-cha-chaa, mutta melodisempi loppupuoli autotuneineen on vähän niin ja näin; ei samalla laatutasolla ensimmäisen puoliskon kanssa. Ilmeisesti jälkimmäisen puoliskon keskinkertaisuus ei kuitenkaan suurinta osaa kuulijoista haittaa.
  6. Melodisemman osion aikana koreografiassa esiintyvä sivuttain-rapukävely on kai biisin leikkisä kevennys-itseironiaosuus: lisätty ”jotta ei mene turhan vakavaksi”, ”jotta olisi kaikille jotain” tms.
  7. Tanssijat liealla ruoskittavana, tanssijat ratsastettavana ihmistuhatjalkaisena (”human centipede” ja Euroviisut, mikä ettei!), tanssijat heittelemässä toisiaan ilmaan, tanssijat kuristamassa toisiaan, tanssijoiden liian isot, valkeat keinohampaat ja uncanny valley -robotti-irvistyshymyt, värikontrasti tanssijoiden asujen ja Hulk-boleron välillä — kaikki toimivaa psykedeliaa ja random-outoilua eurohumppakisoihin.
  8. Spesiaalikohdat, joissa esittäjä vaihtaa asentoa ja taustaraita ja valaistus tukevat ääni- ja valoefektein (esim. rinnan paljastaminen ja Jeesus-poseeraus spottivalokeilassa, taaksepäin heittäytyminen) ovat hyvin ideoituja lisiä. Joistain näkymistä ja ääniefekteistä tulee mieleen vähän tietokonepeli.
Yhteenveto:

Sen verran erikoinen ja euroviisulavalle täsmäräätälöity biisi, hahmo ja esitys, että jos pysyy kasassa myös isolla estradilla yhtä hyvin kuin UMK:ssa (tv-ohjaus, kuvakulmat ja oikeaan kameraan katsomiset mukaanlukien), voi jopa oikeasti sijoittua aika hyvin.

Omaa myös radiosoittopotentiaalia ihan biisinä — tosin lähinnä alkuosansa vuoksi; pelkällä loppuosalla ei pitkälle pötkittäisi.

Eikä toki viisuäänestysmielessä haittaa, että naiset tuntuvat pitävän Jereä jotenkin luonnostaan lutuisena. Homoillekin tämä kaveri ilmeisesti hyvin kelpaa avorintabolerossaan silmänruuaksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “TV-sarjat”