Yleistä keskustelua realitysarjoista

Seuraatko tosi-tv-sarjoja? Keskustelua kaikista realityistä!
Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja ramasee » 24 Maalis 2021 15:00

Pakko myöntää. Itse nyt kaksi myyrä jaksoa katsoneena täytyy sanoa, että kyllähän tämä on loppuun asti katsottava. Vaikka edelleenkään ei oo semmoinen olo, et pakko nähdä jakso heti, niin onhan toi silti hyvä. Kai noihin kilpailijoihin vaan tottuu. Harmittaa tässä vaan se, että kerkeen saada tietää tippujan, ennen kuin saan itse aikaiseksi katsoa kyseisen jakson. En edes ole ihan varma mikä päivä tämä edes tulee. Diili tulee suunnilleen samoihin aikoihin, niin se menee mun katselussa ohi. Sitäkään en ole vielä tällä viikolla katsonut. Pitänee ottaa molemmat katseluun illalla.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Maalis 2021 15:36

Oon tyytyväinen siitä, että Huvilasta ja huussista alkoi uusi kausi. Vanhat jaksot on tullut nähtyä turhankin monta kertaa. Yksi ensimmäisen jakson mökin omistajista hurmasi kyllä persoonallaan. Ihanan eloisa, hassu ja aidon oloinen ihminen. Nostatti kyllä hymyn huulille.

Lisäksi kyseinen sarja sopii täydellisesti myös omaan elämäntilanteeseen, kun mökki on valtavan remontin alla. Kuulin huhuja, että toukokuussa saattaisi valmistua. Eli ties vaikka saisikin Huvilasta ja huussista jotain ideoita mökille.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Huhti 2021 16:05

I Wanna Marry Harry on kyllä hyvää katseltavaa, jos haluaa vain nollata ja laskea aivot vapaalle.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja ramasee » 28 Huhti 2021 18:42

Diili se oli ja meni. Oli kyllä huikee kausi, tykkäsin kovasti. Jaajo oli ihan ok, sopivan rento, mut tietyissä tilanteissa jämäkkä. Mieleen jäi ekan jakson kasvomaskeihin kirjoitettu lifesaver, tai joku vastaava. Aluksi aattelin Jaajon huumorikaverina arvostavan, mutta eipä tykännytkään. Oikee voitti. Tykkäsin Soinnusta alusta asti. Paras tehtävä oli mielestäni Jungle Juice Barin pyörittäminen, aiettä se oli hieno jakso! Tulispa vielä uusi kausi Jaajon vetämänä, sen verran teki vaikutuksen tämä kokoonpano.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 03 Touko 2021 10:14

MOT-ohjelmassa otetaan esille tosi-tv:n salaiset sopimukset.

Mukana ovat Big Brother, Au pairit ja Temptation Island.
"Asiantuntijoiden mukaan osin lainvastaisetkin sopimukset rikkovat jopa osallistujien perusoikeuksia. He kuvailevat sopimuskohtia muun muassa törkeiksi ja koomisiksi."

Ohjelma näkyy jo Areenassa.

Mukana on vuoden 2014 Big Brotherin Jussi Kettunen.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja James » 05 Touko 2021 06:28

Myyrä päättyi eilen. Laitetaan piiloon jos jollain vielä katsomatta.
| +
Pyhimys Myyrä, Aino voitti rahat.
Itse ajattelin siinä vaiheessa kun Ilari putosi, että Aino myös näyttelijänä olisi ehkä liian selvä valinta Myyräksi. En nyt sano, että oikeassa olin pitkän ajan, mutta Teemun ja Mikon välillä lopun lähestyessä Myyrää pallottelin.
Hyvä kausi vaikka oli julkkiksilla tehty tällä kertaa. Ja hienoa, että Roope sai jatkaa juontajana. Hoiti jälleen tonttinsa mallikkaasti. :tu

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Elo 2021 21:17

Remppa vai muutto Suomen ensimmäinen jakso päättyi juuri. Tykkäsin kyllä todella paljon. Aiemmin olin miettinyt, että mitenköhän kyseinen ohjelma taipuisi Suomeen. Olin jotenkin ajatellut, että budjetit tulisi varmaan olemaan aika pienehköjä. Mutta oikeastaan ainakin tässä jaksossa oli aika isot budjetit. Remppaan 60 000 ja muuttoon 600 000.

Ei sillä, että itseäni hieman ihmetyttää se, kuinka ihmiset pystyvät laittamaan kotiin jopa 600 000 euroa. Ihan hullun suuri summa, kun itsellä jo ajatus jostain 200 000 euron kodista tuntuu melkoiselta hinnalta. Mutta varmasti tähän vaikuttaa sekin, missä ja miten on tottunut elämään. Tuolla pääkaupunkiseudun tietämillä nyt ylipäätänsä kaikki asunnot ovat ihan järjettömän kalliita.

Yhdessä kohtaa tuli kohoteltua kulmia jo sen verran, että hyvä kun en saanut päänsärkyä. Nimittäin kun toinen osallistujista totesi, että ei halua Espooseen tai Vantaalle, koska sinnehän pitäisi laittaa kumpparit jalkaan. Voi saakelin stadilainen. :lol:

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 06 Syys 2021 22:34

Wendla kirjoitti:
26 Elo 2021 21:17
Remppa vai muutto Suomen ensimmäinen jakso päättyi juuri. Tykkäsin kyllä todella paljon.
En katsonut jaksoa, mutta uutisista bongasin, että remonttiin olisi kulunut enemmän rahaa kuin mitä asunnon arvon arvioitiin lopulta nousseen, eli takkiin tuli. Onko näin käynyt formaatin muissa versioissa koskaan?

Tietysti voi myös kysyä, onko niissä muissa versioissa käytännön myyntihintatoteutumaa vastanneet rehelliset arviot remontin tuottamasta arvonnoususta...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Syys 2021 08:24

BrutalGentleman kirjoitti:
06 Syys 2021 22:34
Wendla kirjoitti:
26 Elo 2021 21:17
Remppa vai muutto Suomen ensimmäinen jakso päättyi juuri. Tykkäsin kyllä todella paljon.
En katsonut jaksoa, mutta uutisista bongasin, että remonttiin olisi kulunut enemmän rahaa kuin mitä asunnon arvon arvioitiin lopulta nousseen, eli takkiin tuli. Onko näin käynyt formaatin muissa versioissa koskaan?

Tietysti voi myös kysyä, onko niissä muissa versioissa käytännön myyntihintatoteutumaa vastanneet rehelliset arviot remontin tuottamasta arvonnoususta...
Jeps, miullakin pisti silmään tuo, että rahaa vaikutti menevän ekassa jaksossa remppaan enemmän kuin arvo nousi. Muistaakseni jotain 10 000 euroa taisivat jäädä miinukselle. Ulkomaalaisissa versioissa ei ole muistaakseni käynyt vastaavaa. Ymmärtääkseni ulkomaisissa versioissa ollaan nimenomaan pyritty siihen, että vaikka päätyisivätkin myymään, niin jäisivät rempasta huolimatta plussalle myyntihinnassa.

Toisaalta yhden eron olen ollut havaitsevinani ulkomaisten ja suomalaisen version välillä. Ulkomaisissa versioissa välittäjä taitaa arvioida aina alussa asunnon sen hetkisen arvon. Suomalaisessa versiossa tällaista sen hetkisen asunnon arvon arviointia ei taida olla, vaan remontin myötä tullutta arvonnousua suhteutetaan asunnon alkuperäiseen osto/rakekennushintaan. Eli siis käytännössä suomalaisessa versiossa remontin tuomaa arvonnousua suhteutetaan vuosien takaiseen asunnon arvoon. Kun sitten taas ulkomaisissa versioissa remontin myötä tullut arvonnousu suhteuteetaan tuoreeseen arvioon asunnon arvosta. Mietin sitten sitä, että voiko tämä jollain tapaa vaikuttaa kokonaisuuteen. Olisiko esim. mahdollista, että ekan jakson asunnon arvo olisi ollut jo itsessään laskenut alle alkuperäisen ostohinnan.

Toisaalta ensimmäisen jakson alkuperäinen asunto sijaitsi Helsingin Viikissä. Vaikea kuvitella, että siellä päin hirmuisesti olisi asunnon arvo laskenut. Vaikka mistäpä minä tiedän pääkaupunkisaudun asuntojen arvojen kehityksestä. Ties vaikka sielläkin olisi samankaltaista ilmiötä kuin täällä kotopuolessa. Siis että kaikki haluaisivat ydinkeskustaan eli keskustan asuntojen hinnat vain nousee ja nousee, minkä seurauksena muiden asuntojen hinnat laskevat ja parinkin kilsan päästä keskustasta voi olla yllättävänkin edullisia hintoja. Mutta tosiaan, näin ainakin täällä päin. Ei välttämättä tosiaankaan mene samalla tavoin pääkaupunkiseudun tuntumassa.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja James » 22 Marras 2022 22:47

Ruutuun on ilmestynyt tällä kertaa Selviytyjät Australian All-star kausi. Vaatii tietenkin plus tilauksen, mutta monella BB-fanilla varmaan löytyy. Itse vähän niin ja näin, että tuleeko katsottua kun kauden henkeen vaikea päästä käsiksi koska kisailijat ovat ihan outoja. Joten itselle se ei ole mikään all star-casting.

Toivoa sopii, että Big Brotherkin tulee taas.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Yleistä keskustelua realitysarjoista

Viesti Kirjoittaja rink » 16 Joulu 2022 13:54

James kirjoitti:
22 Marras 2022 22:47
Ruutuun on ilmestynyt tällä kertaa Selviytyjät Australian All-star kausi. Vaatii tietenkin plus tilauksen, mutta monella BB-fanilla varmaan löytyy. Itse vähän niin ja näin, että tuleeko katsottua kun kauden henkeen vaikea päästä käsiksi koska kisailijat ovat ihan outoja. Joten itselle se ei ole mikään all star-casting.

Toivoa sopii, että Big Brotherkin tulee taas.
Olen katsellut Aussien allstaria ja mielestäni ollut hyvä. Eikä ole haitanut, että kisailijat ovat "outoja" eli ei ole tullut nähtyä niitä aiempia selviytyjiä. Se, että ovat toisilleen tuttuja ja kisailijat ovat kokeneita näkyy kyllä. Melkoisia juonittelijoita ja äärettömän kovia kisaamaan.

Mitään erityisiä suosikkeja ei tosin ole, mutta ihan aluksi "inhosin" Shoneeta, mutta nyt tämä "yksi käärmeistä" (eli joskus muinoin hyvin juonitellut) alkaa olla sellainen kisailija mistä pidän. Ukoista ehkä Matt on jonkin sortin suosikki (Myös Henry oli - huikea se valesymboli). Ja onhan tuolla muitakin hyviä. Nikistä (2. käärme) en kyllä tykkää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tosi-tv”