Yleistä keskustelua videopeleistä

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 23 Helmi 2020 10:27

Fallout 4 ja ensimmäinen story dlc, Automatron pelailtu läpi. Pitää vielä noi kaksi muuta ostaa. Sitten voikin aloittaa uuden saven, jos siltä tuntuu. Ja nyt kyllä tuntuu siltä. [smilie=a_happyhappy.gif]
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Maalis 2020 14:46

Viikon päästä julkaistaan Resident Evil 3 remake. Johan tuo on tullut ennakkotilattua. Odotteluaikana tulee lähinnä pelailtua Gta vitosta, jonka nappasin joskus alesta.
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Maalis 2020 21:28

Skygge kirjoitti:
26 Maalis 2020 14:46
Viikon päästä julkaistaan Resident Evil 3 remake.
Tätä odotan kovasti!

Nyt oon pelannu Doom Eternalia. Veikkaan että oon aikalailla lopussa joten eiköhän tuo tuu ennen Ressaa pelattua läpi. Toivottavasti.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 27 Maalis 2020 21:33

Itse määräämässäni karanteenissa siivoilin eräs päivä hyllyistä roinaa varastoon ja osui pelipino käteen. Selailin aikani ja nähtyäni Skyrimin laitoin uteliaisuuttani sisään että minkähänlaisia hahmoja mulla on kaikkiaan ollut. Kun sitten olin käynyt kaikki läpi ajattelin, että voiskai sitä ainakin intron pelata läpi kun iltakin on näin nuori. Nyt lvl 10. Taas mennään.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 06 Huhti 2020 17:20

Helkutin hyvähän tämä RE3 remake on! Joitain osia poistettu alkuperäisestä pelistä, mutta eipä tuo ainakaan meikäläistä haittaa. Itselläni ei koskaan Playstationia ollut (paitsi PSP) ja Resident Evileitä tuli pelattua vain kavereilla, joten kauheasti muistikuvia ei noista ole. Joitain hc-fania saattaa toki ymmärrettävästi harmittaa.
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Huhti 2020 18:10

Skygge kirjoitti:
06 Huhti 2020 17:20
Helkutin hyvähän tämä RE3 remake on! Joitain osia poistettu alkuperäisestä pelistä, mutta eipä tuo ainakaan meikäläistä haittaa. Itselläni ei koskaan Playstationia ollut (paitsi PSP) ja Resident Evileitä tuli pelattua vain kavereilla, joten kauheasti muistikuvia ei noista ole. Joitain hc-fania saattaa toki ymmärrettävästi harmittaa.
Sen verran lyhyt peli kuulemma että itse jätin nyt täyteen hintaan ostamatta. Vois kattella sitten ku hinta n. 20 euroa.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Huhti 2020 16:43

Risto kirjoitti:
06 Huhti 2020 18:10
Skygge kirjoitti:
06 Huhti 2020 17:20
Helkutin hyvähän tämä RE3 remake on! Joitain osia poistettu alkuperäisestä pelistä, mutta eipä tuo ainakaan meikäläistä haittaa. Itselläni ei koskaan Playstationia ollut (paitsi PSP) ja Resident Evileitä tuli pelattua vain kavereilla, joten kauheasti muistikuvia ei noista ole. Joitain hc-fania saattaa toki ymmärrettävästi harmittaa.
Sen verran lyhyt peli kuulemma että itse jätin nyt täyteen hintaan ostamatta. Vois kattella sitten ku hinta n. 20 euroa.
Juu, lyhyt on. Mulla on juuri alkamassa viimeinen boss fight. Olen ehkä noin 8h käyttänyt tuohon peliin. Hyvä peli kyllä, mutta lyhyt. Olisivat voineet tehdä ne puuttuvat chapterit tuohon remakeen myös. Nyt tuo jäi vähän torsoksi. Lisäksi pitää todeta, ettei tuo aiheuttanut edes Re2 remaken tuntuisia värinöitä. Edelleen kuumottavin ja paras RE on seiska. Olihan tämä kolmosen remake kyllä kakkosen jälkeen pienoinen pettymys. Silti ihan 3/5 arvosanan arvoinen tekele. Täyteen hintaan ei kannata tosiaan kuitenkaan ostaa, ellei polte käy kovaksi.

Noh, jospa nelosen remake (tulee ihan varmasti, kun fanit tykkää) olisi taas vähintään kakkosen tasoa.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Touko 2020 10:34

Raaah! Että mie inhoonkaan Sims 3:ssa tuota, että kaikki lisäosat ja kamasetit on erikseen. En ole vielä edes hommannut kaikkia lisäosia, kamasettejäkin vain mahtavat nolla. Silti pelien määrä on jo valtava. Ja kaikki ostettu tietenkin levyinä.
Noh, sainpa tässä aamulenkillä pitkästä aikaa uuden idean peliin. Ajattelin toteuttaa oman versioni BB:stä. Lenkin jälkeen sitten avaan koneen ja kyllä muuten naama venähtää. Kovalevyn vaihdon yhteydessä kaikki vanhat tiedot oli tietenkin hävinnyt koneelta, olin jo ehtinyt unohtaa koko jutun. Ja totta kai se tarkoittaa, että myös ne luokuisat viisimiljoonaa (ainakin tuntuu noin monelta) aiemmin asennettua lisäosaa + peruspeli ovat hävinneet. Eli ne kaikki pitäisi asentaa uudelleen, siinähän menee kokonainen päivä! :scry: Ja mikä vielä parempaa: ne pelithän ei suinkaan ole siellä olkkarin kaapissa vajaan 30 kilometrin päässä täältä möksältä. Eli siitä vain ajamaan 60 km yhden pelin takia, sen jälkeen voikin sitten viettää päivän mukavasti lisäosia asennellen...
No ei sitte, en ois halunnukkaan pelata.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 16 Touko 2020 14:03

Wendla kirjoitti:
07 Touko 2020 10:34
Raaah! Että mie inhoonkaan Sims 3:ssa tuota, että kaikki lisäosat ja kamasetit on erikseen.
Mä joskus waretin (hyi hyi) Sims 3:n ja kaikki expansion packit. Väittäisin, että on paikoittain jopa seuraajaansa parempi. Kolmonen vaan oli pirun kova kaatumaan ja se söi peli intoa. Neloseen on ostettu kaikki expansion packit (ne isot siis.) Pari Game Packia ja Stuff Packia on tullut kanssa ostettua, mistä suurin osa avovaimon ostamia, se kun tuota eniten meillä pelaa. :P

Itse innostuin vihdoinkin pelaamaan My Summer Caria. Onhan tuo hyvä peli, eikä tarvitse olla bensalenkkari amis pelistä innostuakseen. Hermoja on koeteltu kyllä välillä. Varsinkin sähköjen kanssa. [smilie=a_chuckle.gif] Ei sitä turhaan sanota, että peliä pelatessa on hyvä juoda olut tai muutama. ;)
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Touko 2020 21:09

Skygge kirjoitti:
16 Touko 2020 14:03

Mä joskus waretin (hyi hyi) Sims 3:n ja kaikki expansion packit. Väittäisin, että on paikoittain jopa seuraajaansa parempi.
Kolmonen nyt peittoaa nelosen ihan täydellisesti. Nelosesta en tykkää yhtään. Puolisolla on se, kerran kokeilin ja tulin hyvin nopeaa siihen tulokseen, että palaan kolmosen pariin. Kolmoseen on lisätty kaikki se, mitä kakkosesta jäi aikoinaan puuttumaan: mahdollisuus vierailla muiden luona ja se, että koko kaupunki ikääntyy samaan aikaan. Muistan harmitelleeni aikoinaan kakkosen kohdalla juuri noita mainitsemiani puutteita. Ja sitten kun kolmonen ilmestyi, niin tuntui kuin joku olisi lukenut ajatuksiani. Enempää en tarvitse.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 05 Kesä 2020 13:01

Kesäalet good old games.comissa. Tarttui Witcher 1 ja 2 ja Rollercoaster Tycoon 2 yhteisintään päälle 7€ nostalgiapärinöissä. My Summer Caria on tullut pelattua tunteja, mutta tossa nyt jotain, mitä pelata jos ei keksi tekemistä. ;) Steamin kesäaleja odotellessa.
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Marjo » 05 Kesä 2020 20:45

Ostettiin helatorstaina PS4 ja virtuaalilasit siihen, move-ohjaimet tuli viikon päästä perässä. Pääsyy hankintaan oli se, kun alkuvuodesta käytiin työporukalla jossain VR-paikassa ja tykkäsin Beat Saberista. :D

No, mies on pelaillut Days Gonea, itse hommasin RDR2:n ja pojalla on projektina Gran Turismo Sport, VR-puoli jäänyt vähän vähemmälle. Eilen sain viimein sen Beat Saberin ladattua, ja on se hauska edelleen. Saa nähdä koska tulee RDR2 jatkettua, olen siinä vasta tosi alussa, mutta tykkään kyllä kovasti. Siitä onkin tosi pitkä aika, kun on tullut pelattua jotain muuta kuin mobiilipelejä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 06 Kesä 2020 10:23

Mä haluisin kokeilla VR-laseilla RE7:aa. Harmittaa pirusti, kun siskon miehellä oli ne ja Resident Evil 7, mutta oli ehtinyt myymään VR-lasit ennen mun kyläilyä. :roll:
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Marjo » 06 Kesä 2020 13:45

Mulla on aika rajoittunutta toi oma VR-pelailu, tai ainakin tarvii ottaa tosi iisisti uusien pelien kanssa. Mulle tulee matkapahoinvointia ihan jo 3D-autopeleistä tietokoneen näytöltäkin, niin VR-maailmassa menee kuuppa ihan jumiin. :noup: Toi Beat Saber on siitä hyvä, kun siinä pelissä seisoo itse paikallaan ja muutenkin vain ne rikottavat palikat liikkuu, niin siinä ei tule orientaatio-ongelmia.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 15 Kesä 2020 19:34

Voi juku, perjantaina julkaistaan The Last of Us 2. Siinä se juhannus sit meneekin luultavasti pelatessa. Maistuu.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Marras 2020 21:51

Cities: Skylines ois tulossa piakkoin kokeiluun. Kaupunginrakennusta vaihteeksi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Marras 2020 09:03

EIH! Sain juuri tietää, että mitä ilmeisemmin joudun aloittamaan Soman kokonaan alusta. Ensin järkytyin. Sitten aloin miettiä pelin kulkua ja totesin jo, että no ei kai se niin paha olekkaan. Että ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla, kun olen sen alun jo kerran pelannut. Sitten muistin yhden kusipäärobotin, joka listi miut yhdessä kohtaa varmaan miljoona kertaa, ennen kuin lopultakin pääsin eteenpäin. Järkytyin syvästi.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Skygge » 30 Marras 2020 15:16

Mä oon lähinnä pelaillut My Summer Caria. Etenkin BB:tä seuratessa tuli sitä tahkottua. BB 24/7 toisella näytöllä auki ja MSC toisella. Onhan toi pirun koukuttava peli, vaikken bensalenkkari amis olekkaan. :lol:
:trollface:

Soikku1983
Intruuderi
Viestit: 285
Liittynyt: 12 Syys 2019 23:15
Paikkakunta: Sherwoodin metsät

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Soikku1983 » 01 Joulu 2020 22:03

^Haha, My Summer Car :D Meillä mies sitä välillä pelaa, ja itse olen seurannut kummipojan kanssa tubettajien peluusessioita tän pelin kanssa. Oikein viihdyttävä peli :thumbsup Itse koukutuin kaikkia odotuksia vastaan Forza-sarjan uusimpaan Horizon-peliin. En ole kokenut autopelien olevan omaa kohderyhmää, mutta..peli on todella hyvää aivojen nollausta, visuaalisesti ja audiomaailman puolesta huima peli. Ja voi ajaa kisoja, tai sitten leppoisasti ellei jopa kaasu pohjassa sunnuntaiajella joko maanteitä tahi metsän pohjia pitkin. Tai etsiä mysteeriautoja, jotka saa omaan autotalliin. Myös kämppiä voi ostaa, tässä voisi ostaa myös Edinburghin linnan (?). Ainoa huono puoli on vaan se, että nyt BB:n jälkeen ei sitten sitä vapaa-aikaa tainnutkaan tulla lisää.. [smilie=a_crylaugh.gif]
:Love: Team Joel Kristiina Timo :Love:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Marjo » 02 Joulu 2020 08:25

Mulla toi Red Dead Redemption 2 oli viimeinen niitti siihen, etten jaksanut seurata enää tätä BB-kautta. Se oli toisellakin läpipeluukerralla paljon kiinnostavampi kuin talon tapahtumat... Olen ollut viimeksi varmaan joskus ennen lasten syntymää, eli n. 20 vuotta sitten, yhtä koukussa johonkin peliin. Tosin veikkaan että jos ei olis aloittanut pelaamista nyt tämän koronaeristäytymisen aikana, niin ei olis ihan samalla tavalla jäänyt edes koukkuun, kun olisi kuitenkin muitakin vaihtoehtoisia ajanviettotapoja. Ja nyt toi villi länsi on ollut hyvä paikka paeta arkea.

Mulla on PS3 ollut monta vuotta pojan huoneessa silleen, että ei sitä ole varmaan montaa kertaa vuodessa käynnistetty. Nyt löysin Verkkokaupan alelaarista sen ekan RDR:n, niin tarvii se pelata seuraavaksi. Poika toi mulle jo isänsä luota jotkut kaiuttimet, että saan sen PS3:n viritettyä pienempään näyttöön kiinni ja äänet kuuluviin, ettei tarvi siellä sen huoneessa pelata. Vaikka olis kai sekin jonkunlaista laatuaikaa, kun se koittaisi touhuta omiaan ja äiti pelailisi siinä vieressä... [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Joulu 2020 09:12

Marjo kirjoitti:
02 Joulu 2020 08:25
Vaikka olis kai sekin jonkunlaista laatuaikaa, kun se koittaisi touhuta omiaan ja äiti pelailisi siinä vieressä... [smilie=a_chuckle.gif]
Toki laatuaikaa sulle. Poika voi olla eri mieltä.

Mä en pelaa säännöllisesti kuin yhtä mobiilipeliä puhelimella. Siihen olenkin jäänyt ehkä vähän liikaakin koukkuun.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Marjo » 02 Joulu 2020 12:38

Zygerö kirjoitti:
02 Joulu 2020 09:12
Marjo kirjoitti:
02 Joulu 2020 08:25
Vaikka olis kai sekin jonkunlaista laatuaikaa, kun se koittaisi touhuta omiaan ja äiti pelailisi siinä vieressä... [smilie=a_chuckle.gif]
Toki laatuaikaa sulle. Poika voi olla eri mieltä.
Jep. Varmaan sen takia poika varmaan ottikin aika oma-aloitteisesti hoitaakseen sen projektin että saan sekä kuvan että äänet toimimaan jossain muussakin laitteessa kuin hänen huoneessaan olevassa telkkarissa. Täältä meiltä ei olisi tarvittavia kamppeita löytynyt, niin otti homman hoitaakseen kun isänsä luona hänellä oli tarvittavat kamppeet, toi sitten kaupan päälle kaiuttimetkin. Tarvii vaan vielä yhdessä koittaa ne viritellä käyttökuntoon johonkin,hankalin vaihe tässä vaiheessa lienee järkevän paikan keksiminen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”