Yleistä keskustelua videopeleistä

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 04 Elo 2013 15:39

Sammy kirjoitti:Tai sitten se oli vain minulle niin iso shokki, ettei tämä ollutkaan mikään Uncharted 2.0. Pelissä ei päättömällä räiskinnällä pärjää, vaan joka tilanteessa joutuu vähän pähkäilemään miten pääsee eteenpäin.
Ihan kuin tämä olisi mitenkään huono asia. Itse olen pelannut kaksi ensimmäistä Uncartedia läpi ja kummassakin huonoin asia oli liiallinen räiskintä. Kaikenlisäks se räiskiminen on noissa Unchartedeissa jokseenkin kökköä. Ei se kyllä Last Of Usissakaan ihan parasta ole, mutta sitä ei tarvitse niin paljoa tuossa käyttääkkään. Sanoisin kuitenkin että The Last of Us on joka osa-alueella Unchartedeja parempi. Kevyesti.

Ite olen pelannut nyt The Last of Usin kahdesti läpi ja kolmas kerta olis tarkoitus aloittaa pian. Survivor-tasolla pelaaminen oli ihan hauskaa vaikka parissa kohtaa meinasi usko loppua kun ammukset ja muut tarvikkeet oli suht harvinaista herkkua. Suuremmitta ongelmitta tuo kuitenkin läpi meni. Stoorihan nyt oli edelleen ihan loistava vaikka siitä ei kauaa ole kun se eka läpipeluu tuli tehtyä.

5/5

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Elo 2013 00:57

Sammy kirjoitti:
ff kirjoitti: mutta ensi viikolla eurooppaan saapuu Tales of Xillia jei.
Hei jes, joku muukin odottaa Xilliaa! Ärsyttävää kun läpipeluuvideoita on alkanut tulla youtubeen mutta ei todellakaan haluaisi avata niitä linkkejä. Toinen ongelma on kaksi pelattavaa hahmoa. Juden minä aika varmasti valitsen ihan vain sen sikahyvän taistelumusiikin takia. Mutta Milla... eh :D
Totta mooseksessa. Tales -sarja on kuitenkin tullut melko tutuksi cuben Symphoniasta lähtien, mutta paras on edelleen Tales of the Abyss. Graces f on vielä viimeisiä taisteluja vaille valmista kauraa. Tämän pitäisi olla ainakin yhtä hyvä, kuin edeltäjänsä. Kyllähän Millalla lähdetään ehdottomasti katsomaan mikä on tämän talesin meininki. Jatko-osakin lokalisoidaan näillä näkymin jo ensi vuonna, joten hyviä aikoja PS3:n jrpg-faneille. Saadaan sentään edes jotain vielä tällekin konsolille, kun muistelee niitä jrpg:n kulta-aikoja Playstationilla.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Sammy
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Maalis 2013 10:22

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Sammy » 05 Elo 2013 15:25

ff kirjoitti:Jatko-osakin lokalisoidaan näillä näkymin jo ensi vuonna, joten hyviä aikoja PS3:n jrpg-faneille. Saadaan sentään edes jotain vielä tällekin konsolille, kun muistelee niitä jrpg:n kulta-aikoja Playstationilla.
Ja Tales of Symphonia Chronicles jossa on hoodeepläjäykset juuri tuosta GameCuben Symphoniasta ja Dawn of the New Worlista. Graces f oli meikäläiselle eka Tales-peli, ja se koukutti pahemmin kuin yksikään PS3:n Final Fantasy (XIV:tä ei lasketa) :D

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 07 Elo 2013 01:48

^ Niin, sieltä oli sekin tulossa 2014 heh. Voisi jopa hommata, kun ei se jatko-osa sentään ihan tyrmäyslukuja saanut arvosteluista. Vaikka ei tässä ennenkään niinkään scoreja ole tuijoteltu, jos jokin peli kiinnostaa niin se kiinnostaa. Isoin esimerkki varmaan Gamespotin antama 6.0 aikoinaan Suikolle.

Graces f:n addiktiota en ihmettele, koska oli aika uskollinen juurilleen. Kun taas FF yritti jotain uutta tällä trilogiallaan ja joskus riskinotto kannattaa. Toki kaikkia ei voi miellyttää ja se onkin mahdoton tehtävä. Itse en ole mmorpg-fantasiaan ehtinyt perehtyä, mutta siitäkin julkaistaan jokin "uudelleensyntymis-edition", joten saa nähdä inspiroiko ostamaan..
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 16 Elo 2013 22:13

Sain muuten The Last of Usista platina-trophyn. Hyvä minä. Vaikka tuo onkin nyt "täydellisesti" vedetty läpi, niin silti tekis mieli alottaa se taas alusta. Huhhuh.

GTA Online -traileri oli upea. Aattelin jo että mun koko elämä menee tuohon single playeriin, mutta eiköhän tuo multiplayerikin vie yhtä paljon aikaa tai jopa enempikin. Onneks se multiplayer ei vissiin tule heti julkaisussa käyttöön jotta kerkeää rauhassa hoonataa sp:n läpi.

Joo ja äsken alotin pelaa Uncharted 3:sta. Hyvältä vaikutti taas siihen asti kun tuli ihan himovaikee puzzle vastaan. Ehkä se olisi ollut helpompi selvinpäin pelattuna, mutta meni se nyttenki läpi. Jee!

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 26 Elo 2013 01:34

2013 Game of the Year? Ei epäilystäkään. Hands down. Tarina on minusta pelien tärkein aspekti ja tämä peli teki kyllä upeaa työtä sen suhteen. Enpä olisi herra Levineltä vähempää odottanutkaan, kuin mestariteosta.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja KariTa » 26 Elo 2013 20:42

^ En panisi pahakseni jos voittaisi parhaan pelin palkinnon. Pelasin kyseisen pelin läpi PC:llä ja mahtavan tarinan ja pelattavuuden lisäksi jäi mieleen kaikkien aikojen hienoin grafiikka. Menee ehkä kaikkien aikojen top-5 listallenikin.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 26 Elo 2013 20:53

Kertoisko joku mistä pelistä on kyse? En availe linkkejä umpimähkään. Foorumin säännöissäkin se lukee:
Kerro mitä linkin takana on
Lähetettäessä linkkejä foorumille, linkin sisällön kuvaus on pakollinen. Kuvauksen puuttuessa viestisi saatetaan poistaa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Elo 2013 21:13

^Bioshock Infinite

Paljon olen tuosta hyvää kuullut, mutta kun en ole aiempia Bioshockeja pelannut niin eipä ole tullut tuohonkaan tartuttua. Enkä muutenkaan oikein diggaile FPS:sistä, joten tuskinpa koskaan tuota pelaan.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Punde » 05 Syys 2013 18:06

Farming Simulator julkaistaan vihdoin PS3:lle ja X360:lle huomenna! Jos tähän videoon on uskominen, ja miksei ois, niin kyseessä on pirun tykki peli:



My plow is augmented!

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 05 Syys 2013 20:09

Ai täällä ehdotetaan Bioshock Infiniteä vuoden peliksi? :bidmouth: . Yksi kaikkien aikojen yliarvostetuimpia pelejä, hienot graffat, omaperäinen maailma ja hyvä tarina. Ei mitään muuta. Mua naurattaa kuin ylistetty tämä putkijuoksu on. Hirveää taluttamista, ei mitään vapautta tehdä mitään ja koko peli yhtä ja samaa. Olen KariTan kanssa vielä erimieltä pelattavuudesta, aivan surkeaa.

Sen verran pitää kuitenkin kehaista että alkuun olin todella innoissani mutta läpipelaaminen oli lopussa hirveää tuskaa. Peli oli parhaimmillaan siinä alussa kun tilanne ei ollut vielä päällä ja sai rauhassa tutkia Columbiaa mutta sen jälkeen kaikki oli yhtä jyrkkää alamäkeä. Peli ei siis ollut huono mutta ei mitenkään kaiken hypen arvoinen.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja ff » 05 Syys 2013 20:42

^ Onneksi en ole yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta rehellisiä kun ollaan niin olenkin fanipoika ja sillä tietenkin hehkutan Infiniteä. Rapture oli minusta erittäin cool setting ja niin oli tämä ilmakaupunkikin. Toiminta oli aikalailla samaa mitä aiemmissakin osissa ja se oli tuttua touhua. Itse pelasin hard-tasolla samantein niin sopivasti tuli haastetta joissakin kohdissa vastaan. Muutama kirosanakin piti huutaa silloin tällöin, varsinkin kun vihollisten hp palautui kun iteltä lähti henki. Toisille tuo lineaarisuus on se tärkein aspekti peleissä, vaan ei minulle. Half-Lifet on edelleen kärjessä minun top-listalla ja Valve saisi työntää episode 3:n pihalle tai jotain Freemania. Black Mesa oli kyllä komeaa paukutusta. Ei kyllä haittaa, jos Last of Us vie tittelin useimmissa gaaloissa vaan luulenpa että suurin osa rakastuu korviaan myöten uuteen Gta:han.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Orphan » 13 Syys 2013 08:42

Tuli eilen hankittua The Last Of Us ja toistaiseksi olen aivan pihalla. :D Kovasti tuntuu siltä, että hiipiminen on joka tilanteessa parempi vaihtoehto kuin suora rällätys, kun ammukset loppuu heti kättelyssä. "Wow-fiilistä" ei ole tämä peli vielä aiheuttanut, mutta uskon senkin hetken vielä tulevan kun pääsee pidemmälle pelissä. Vuodenajan vaihdot ovat kyllä plussaa. Tunnelma tässä pelissä on kyllä loistava ja pelikentät ovat kauniita.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 14 Syys 2013 13:51

GTAV onkin lähteny jo matkan Discshopilta
ZUN HAAL VIIK!

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 14 Syys 2013 13:58

jp8000 kirjoitti:GTAV onkin lähteny jo matkan Discshopilta
Kuin myös mulle verkkokauppa.comista. Ei perkele jos tää tosiaan ehtii mun postilaatikkoon tiistaiks, niin kusen hunajaa.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 15 Syys 2013 02:35

GTA V: http://instagib.tv/oliverx22

ilmeisesti streami. En sano mitään varmaan, mut öögade ite.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Orphan » 16 Syys 2013 21:58

Ja niin tuli pelattua The Last Of Us läpi. Oli kyllä aivan huikea pelikokemus ja voin suositella lämpimästi kaikille. Tarina ja koko yksinpeluu oli täyttä timanttia ja kaiken hypetyksen ansainnut. Moninpeliä en ole vieä ehtinyt kokeilla, mutta uskon sen olevan ihan jees, vaikka tuskin pääsee lähellekään yksinpelin tasolle. Vaihtelut vuodenajoissa olivat suurta plussaa ja henkilöt olivat miellyttäviä. Lopusta vielä sen verran, ettäOlisin ehkä toivonut kieroutuneessa ajatusmaailmassani Ellien kuolevan lopussa. Se olisi ainakin ollut kaunis ja upea päätös loistavalle tarinalle. Olisin tosiaan toivonut jotain muuta kuin sitä, että Joel vain marssii leikkaussaliin kantaa Ellien pois sylissään ja kaikki on taas hyvin. Toisaalta tällä lopetuksella saadaan melko varmasti jatko-osa, joka olisi mahtavaa. Vähän ristiriitaiset tunteet kyllä. Toisaalta olisin toivonut loppuun jotain dramaattisempaa mutta toisaalta yksinkertaisuus on kaunista. Kyllä tämä tarina tulee varmasti pelattua vielä muutaman kerran läpi, platina-trophya kohti edetessä.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 17 Syys 2013 12:33

Discshop sitten mokasi tilaukseni jotenkin, kun GTA5 ei tullukkaan tänään
ZUN HAAL VIIK!

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 17 Syys 2013 16:34

There is new 'sheriff' in town [smilie=a_cool.gif] .
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Syys 2013 10:39

About 5 tuntia peliä takana ja onhan toi ollut ihan älytön kokemus jo näin heti alussa. Pääjuonta oon yrittänyt pelata, mutta huomio kiinnittyy aina johonkin muuhun joten ei tuo tarina vielä pahemmin ole mihinkään edennyt.

Franklin on kyl huippu tyyppi. I like it.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja RedMal » 18 Syys 2013 12:29

Itse vielä odottelen omaa GTA:ta, toivottavasti jo tänään tulisi.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Re: Yleistä keskustelua videopeleistä

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 18 Syys 2013 17:51

Sain itekin GTA5:n mutta eipä sitten kuitenkaan iske, koska Skyrim houkuttaa enemmän, mutta onhan tässä aikaa, kun kuitenkin peli on oma eikä lainapeli.
ZUN HAAL VIIK!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”