Musiikkiketju

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 26 Marras 2020 13:48

The War On Drugs - Live Drugs

Levyllinen kultaa. Ihan outo bändi mutta ei kauaa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 08 Joulu 2020 21:48

Risto kirjoitti:
09 Marras 2020 13:00
Iloinen yllätys kun sain eilen tietää että Maustetytöiltä tulossa perjantaina uus albumi. Piti laittaa heti vinyyli tilaukseen. :in love:
Parempi kuin debyyttilevy mutta en yhdy sokeiden ylistäjien kuoroon ainakaan vielä. Musiikki kuitenkin perustuu Leevien ideoiden kierrättämiseen sanoituksista lähtien mutta on tässä sentään jotain omaperäistä ja parempaa ideaa kuin Wiskarin esittämissä lähes plagiaateissa. Oon aika varma että näiden jalustalle nostaminen johtuu osittain sukupuoli- ja ikänäkökulmasta.

Mut Jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitään on oikeasti loistava kappale.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 31 Joulu 2020 21:38

Noniin rakkaat ihmiset. Tiedän että olette odottanut tätä hetkeä. Riston lempparialbumit herran vuodelta 2020. Sama juttu kuin viime vuonna eli 10 kuunnelluinta levyä kuluneelta vuodelta. Olkaa hyvät.

1. Currents - The Way It Ends
2. Aivovuoto - Liikkeellä
3. Trivium - What The Dead Men Say
4. Protest The Hero - Palimpsest
5. Ezkimo - Agentti Sumo
6. Silverstein - A Beautiful Place To Drown
7. Polaris - The Death Of Me
8. Creeper - Sex, Death & The Infinite Void
9. Ex Tuuttiz - Kaikki Keil On Välii Digaa Ex Tuuttizt
10. In Hearts Wake - Kaliyuga

Kaikki on joko metalcorea tai suomiräppiä kuten aina ennenkin, joten en jaksa sen enempää näistä tarinoida. Ikävää jos joku odotti nasevaa kommentointia. Nyt ei irtoa. aadeehooveelle suosittelen kuitenkin tutustumaan Creeperiin, se ei oo metalcorea.

Kiitos.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 05 Tammi 2021 13:55

Risto kirjoitti:
31 Joulu 2020 21:38
Kaikki on joko metalcorea tai suomiräppiä kuten aina ennenkin, joten en jaksa sen enempää näistä tarinoida. Ikävää jos joku odotti nasevaa kommentointia. Nyt ei irtoa. aadeehooveelle suosittelen kuitenkin tutustumaan Creeperiin, se ei oo metalcorea.
Eli sit se on suomiräppiä. Hehheh. Poistun paikalta vähin äänin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Tammi 2021 10:44

Zygerö kirjoitti:
05 Tammi 2021 13:55
Eli sit se on suomiräppiä. Hehheh. Poistun paikalta vähin äänin.
Hemmetti. Sanattomaks vetää.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 07 Helmi 2021 13:57

Viimeaikaiset kuuntelut:

Gatecreeper - An Unexpected Reality
- Räyhäkästä menoa.

Wöyh! - IV
- Pienimuotoinen pettymys. Ei vaan meinaa iskeä vaikka kuinka yritän.

Weezer - OK Human
- Iski kovempaa kuin odotin.

Hayley Williams - FLOWERS for VASES / descansos
- Rakkautta <3

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Helmi 2021 14:48

En muista, että oonko tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut. Mutta ainakaan Ristolle ei pitäis tulla yllätyksenä, että oon raskaamman musiikin suurkuluttaja. Toki kevyempikin menee. Hyvät biisit on hyviä biisejä, eikä siitä mihinkään pääse. Itse aloittelen tässä viikonloppua ja tää biisi sopii hyvin tunnelmiini:

:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 26 Helmi 2021 20:27

Skygge kirjoitti:
26 Helmi 2021 14:48
Mutta ainakaan Ristolle ei pitäis tulla yllätyksenä, että oon raskaamman musiikin suurkuluttaja. Toki kevyempikin menee. Hyvät biisit on hyviä biisejä, eikä siitä mihinkään pääse.
Puhut paljon, mutta asiaa.

Tänään tuli uutta musaa Stam1nalta ja Architectsiltä. Kumpikin maistuu. Sopii myös raskaan musiikin ystäville.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Helmi 2021 02:34

Risto kirjoitti:
26 Helmi 2021 20:27
Tänään tuli uutta musaa Stam1nalta ja Architectsiltä. Kumpikin maistuu. Sopii myös raskaan musiikin ystäville.
Pari kertaa oon Stam1nan nähnyt livenä. En tiedä mistä johtuu, mutta ne ei oikeen muhun uppoo. Samaa voin sanoo Mokomasta. En tiedä, joku siinä vaan sakkaa. Musiikki on jännä juttu.
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Helmi 2021 09:05

Skygge kirjoitti:
27 Helmi 2021 02:34
Pari kertaa oon Stam1nan nähnyt livenä. En tiedä mistä johtuu, mutta ne ei oikeen muhun uppoo. Samaa voin sanoo Mokomasta. En tiedä, joku siinä vaan sakkaa. Musiikki on jännä juttu.
Itelle ei Mokoma myöskään maistu jostain syystä, mutta Stam1na koliseee kyl kovaa. Ja just livenä ne on ihan helvetin kovia. Ainakin kolmesti oon nähnyt livenä ja aina olen nauttinut.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 27 Helmi 2021 23:16

:festari:

Muhun Stam1na uppoaa kovaa.
Uuden levyn kuunteluun en ole vielä päässyt uppoutumaan kunnolla, kun tässä on kaikkea hässäkkää.

Ilmeisen kova lätty mitä olen lähipiiristä kuullut supinaa.

Livenä bändi on silti parhaimmillaan.
Nyt jääkaapin ovessa roikkuu keikkaliput kahdesti siirrettyyn jäähallikeikkaan ja vitsit että harmittaa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Maalis 2021 14:57

Päädyin uteliaisuudesta kuuntelemaan Stratovariusta. Ei huono. Jollain kaukaisella tavalla kuulostaa jotkut biisit tutuilta. Oisinkohan joskus jonkun kaverin tai puolison kajareista kuullut.

Tuntuupa muuten hyvältä kuunnella pöytätietokoneelta ihan erillisillä kajareilla. Voittaa läppäriltä kuuntelut mennen tullen. Tulee mieleen ne ajat, kun teininä yksin kotona ollessani käänsin yleensä musiikit kovalle ja fiilistelin siellä melun keskellä omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni. Tosin täällä kerrostalossa pitää nyt vähän sääliä naapureitakin, joten äänenvoimakkuudetkin sitten säädettävä naapurisovun kannalta sopiville tasoille.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 05 Maalis 2021 15:02

Wendla kirjoitti:
04 Maalis 2021 14:57
Päädyin uteliaisuudesta kuuntelemaan Stratovariusta. Ei huono. Jollain kaukaisella tavalla kuulostaa jotkut biisit tutuilta. Oisinkohan joskus jonkun kaverin tai puolison kajareista kuullut.
Harvassa on ihmiset, jotka eivät ole joskus Stratovariuksen biisejä kuulleet. Ainakin jos on syntynyt 70-90 luvun välillä, niin hyvin tod. näk. on heidän biisejään kuullut joskus jossain yhteydessä.

Strato on mulle vieläkin se ykkösbändi. Innostuin joskus 10-12 vuotiaana metallimusiikista juurikin heidän ansiostaan. Välillä jotkut kyseli vuosien varrella että "miksi sä kuuntelet edelleen Stratovariusta?" Vähän sama kuin kysyisi joltain Iron Maiden/mikä tahansa bändi fanilta, että miksi sitä kuuntelet. :D Straton ansiota myös se, että aloitin musiikkiharrastuksen 12-13 vuotiaana ja harrastan edelleen. En tosin niin aktiivisesti kuin nuorena.
Wendla kirjoitti:
04 Maalis 2021 14:57
Tuntuupa muuten hyvältä kuunnella pöytätietokoneelta ihan erillisillä kajareilla. Voittaa läppäriltä kuuntelut mennen tullen.
Joo onhan toi äänentoisto ihan eri luokkaa kuin läppärillä kuunnellessa. Jos yhtään enemmän kuuntelee, niin mun mielestä äänentoistoon kannattaa panostaa edes jonkin verran. Itellä on edelleen käytössä joskus 2009 tienoilla ostetut Logitech Z4 kaiuttimet. Edelleen ovat hyvässä kunnossa ja olen tykännyt. Taisivat jotain 130-150 euroa maksaa aikoinaan. Näillä menään niin kauan, kunnes hajoavat. Seuraavat kaiuttimet tulee kanssa olemaan vähintään siellä 100-150 euron hintaluokassa. Joskus omistin jotkut 50 euron 2.1 kaiuttimet ja surkeathan ne oli.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 05 Maalis 2021 17:44

Skygge kirjoitti:
05 Maalis 2021 15:02

Harvassa on ihmiset, jotka eivät ole joskus Stratovariuksen biisejä kuulleet. Ainakin jos on syntynyt 70-90 luvun välillä, niin hyvin tod. näk. on heidän biisejään kuullut joskus jossain yhteydessä.
En oikeastaan olisi yllättynyt, vaikka olisinkin kuulunut niihin harvoihin. Mitä musiikkiin tulee, niin elän jonkinlaisessa hiljaisessa kuplassani. Reippaasti vähemmän tulee kuunneltua kuin ihmisillä keskimäärin. Harvoin on edes radio auki. Tai no joitain viikkoja sitten oli poikkeuksellinen hetki ajaessa, kun laitoin ration päälle. Mutta sitä edeltävästä kerrastakin varmaan puoli vuotta.
Skygge kirjoitti:
05 Maalis 2021 15:02
Straton ansiota myös se, että aloitin musiikkiharrastuksen 12-13 vuotiaana ja harrastan edelleen. En tosin niin aktiivisesti kuin nuorena.
Saako udella, että mikä musiikkiharrastus?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 05 Maalis 2021 18:27

Wendla kirjoitti:
05 Maalis 2021 17:44
Skygge kirjoitti:
05 Maalis 2021 15:02
Straton ansiota myös se, että aloitin musiikkiharrastuksen 12-13 vuotiaana ja harrastan edelleen. En tosin niin aktiivisesti kuin nuorena.
Saako udella, että mikä musiikkiharrastus?
Saahan sitä udella. Joo, siis laulamista oon harrastanut pitkään. Ihan yksikseen lauleskelusta pieniin kaverin kanssa tehtyihin projekteihin ja bänditreeneihin asti. Toki myös karaokee oon laulanut, luonnollisesti. Mun ääntä on hyvin usein myös kehuttu. Ja sitä mä ihmettelen. Kyl mä ny uskon, että osaan laulaa, mutta oon niin itsekriittinen tietyissä asioissa, etten meinaa uskoa. :lol:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Maalis 2021 08:59

Skygge kirjoitti:
05 Maalis 2021 18:27
Wendla kirjoitti:
05 Maalis 2021 17:44
Skygge kirjoitti:
05 Maalis 2021 15:02
Straton ansiota myös se, että aloitin musiikkiharrastuksen 12-13 vuotiaana ja harrastan edelleen. En tosin niin aktiivisesti kuin nuorena.
Saako udella, että mikä musiikkiharrastus?
Saahan sitä udella. Joo, siis laulamista oon harrastanut pitkään. Ihan yksikseen lauleskelusta pieniin kaverin kanssa tehtyihin projekteihin ja bänditreeneihin asti. Toki myös karaokee oon laulanut, luonnollisesti. Mun ääntä on hyvin usein myös kehuttu. Ja sitä mä ihmettelen. Kyl mä ny uskon, että osaan laulaa, mutta oon niin itsekriittinen tietyissä asioissa, etten meinaa uskoa. :lol:
Okei, laulun harrastajia tulkeekin vähän harvemmin vastaan. Ja jos usein on kehuttu, niin tuskimpa ne kaikki kehujat väärässäkään ovat. (:

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 06 Huhti 2021 12:23

Ruoskalta tulee pitkästä aikaa uusi albumi. Runno -biisin ansiosta odotukset on aika korkealla.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja James » 07 Huhti 2021 22:51

Lordi tekee aika erikoisen maailmanennätyksen julkaisemalla Halloweenin aikoihin 7 albumia kerralla. Aivan, seitsemän! :festari:

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 08 Huhti 2021 23:13

Toivottavasti Lordi panostaa laatuunkin, eikä pelkästään määrään. Kyllä mä varmasti kaikki levyt ainaki kertaalleen läpi kuuntelen, mut ehkä en yhdellä istumalla.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 15 Kesä 2021 20:23

Sia - Never Give Up. Siitä on tullut voimabiisini nyt viime aikoina, kun mieli on tehnyt kepposet ja on päättänyt, että useiden vuosien takaisia menneitä kökköjä juttuja onkin nyt hyvä elää uudelleen. En välttis oo ihan samaa mieltä, mutta tuo biisi on antanut voimaa ja auttaa aina tavoittamaan sen tunteen, että kyllä kaikki kutenkin on omissa käsissä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 25 Kesä 2021 23:46



Juhannuksen kunniaksi vähän Turmion Kätilöitä.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 31 Heinä 2021 23:27

Nightwish :Love: Tuli kuitenkin valitettavasti jätettyä rokki välistä, vaikka liputkin oli hommattu. Mutta ihmeen hyvin kantautuu kilometrien päähän ääni. Oon leiriytynyt avoimen ikkunan alle. Ei tääkään nyt ihan huono vaihtoehto ole.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”