Sebastian Tynkkynen

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Sebastianille?

Äänestys päättyi 25 Joulu 2011 23:08

5 - Suosikki
366
52%
4
112
16%
3
69
10%
2
47
7%
1
31
4%
0 - Inhokki
82
12%
 
Ääniä yhteensä: 707

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Burph » 08 Marras 2011 10:31

jamppa kirjoitti:Kysymyslauseiden muotoon asetettujen väitteiden esittäminen on yksi psykologisen vaikuttamisen muoto jonka avulla voidaan istuttaa ajatuksia ihmisen päähän ja ihmiselle voi tulla tunne, että hän on itse keksinyt ne ajatukset vaikka ne ovatkin tulleet toiselta...
Mä kyllä pidin tuota lähinnä coachaamisena. Sebu pyrki kysymyksillään siihen, että Annika olisi ihan itse keksinyt ratkaisun ongelmaansa. Tosin en ihan koko juttua jaksanut kuunnella, kun oli niin tilanne päällä taas Annikalla, että oli järjen tavoittamattomissa.

Toisaalta en mä kyllä kauheesti pysty tuomitsemaan sitäkään, jos Sebu vähän yritti jopa töniä Annikaa "oikeaan" suuntaan. Siis huomaamaan, että koko toi Miksujuttu ei sovi sille. Kun näkeehän tuon kuka tahansa, että Annika muuttuu ihme himmeliksi Miksun seurassa.
Mikä on harmi, koska joskus näkee välähdyksiä toisenlaisestakin Annikasta.

Mä oikein yllätyin siitä, millainen Annika oli, kun Miksu oli "kotona lapsenvahtina". Tanssitehtävän aikana Annikan silmät loistivat ja koko tyyppi oli jotenkin.. valloittava (+ aivan sairaan kaunis siinä tummassa peruukissaan) keskittyneenä johonkin muuhun kuin Miksuun tai omaan surkeuteensa. Hassua muuten, miten ihmisen ulkonäkökin voi vaihdella päänsisäisen fiiliksen mukaan. Ellun tulon jälkeisessä huolessaan Annika näytti sitten Fakta homman Pirreltä. :shock:

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Mirjami
Mökkiläinen
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Loka 2010 08:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Mirjami » 08 Marras 2011 11:26

Burph kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Kysymyslauseiden muotoon asetettujen väitteiden esittäminen on yksi psykologisen vaikuttamisen muoto jonka avulla voidaan istuttaa ajatuksia ihmisen päähän ja ihmiselle voi tulla tunne, että hän on itse keksinyt ne ajatukset vaikka ne ovatkin tulleet toiselta...
Mä kyllä pidin tuota lähinnä coachaamisena. Sebu pyrki kysymyksillään siihen, että Annika olisi ihan itse keksinyt ratkaisun ongelmaansa. Tosin en ihan koko juttua jaksanut kuunnella, kun oli niin tilanne päällä taas Annikalla, että oli järjen tavoittamattomissa.

Toisaalta en mä kyllä kauheesti pysty tuomitsemaan sitäkään, jos Sebu vähän yritti jopa töniä Annikaa "oikeaan" suuntaan. Siis huomaamaan, että koko toi Miksujuttu ei sovi sille. Kun näkeehän tuon kuka tahansa, että Annika muuttuu ihme himmeliksi Miksun seurassa.
Mikä on harmi, koska joskus näkee välähdyksiä toisenlaisestakin Annikasta.
(Boldaus minun.)
Näin minäkin tilanteen ehdottomasti koin ja näinhän Sebu juttelee muidenkin kanssa vastaavissa tilanteissa. Ei sillä ole mitään tekemistä manipuloinnin kanssa. (Vertailun vuoksi Benin samanaikainen neuvo, kun piipahti pesässä: "Nyt lopeta nuo kakkapuheet...")
^Onko tuollainen "kuunteleminen" sitten parempi tapa?

Tällä kertaa Sebun tilannetaju osui nappiin ja osasi valita kumpi on tärkeämpää: Annikan kanssa juttelu (kun huomasi, että A hajoaa) vai Elinan ympärillä pyöriminen.
Muistakaamme sekin aina, että A on ongelmastaan puhunut ihan itse avoimesti. Keskustelussa ei siis tullut esille mitään uutta ja yllättävää, johon olisi voinut vaikuttaa ja samalla johdatella koko Annikan loppuelämä väärään suuntaan... Huoh...

Avatar
Kaizerchief
Sveitsi
Viestit: 97
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:43

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Kaizerchief » 08 Marras 2011 14:03

Eilen dailyssa, kun Seba ja Benkku keskustelivat terassilla ja Seba sanoi Benkun alentavan naisia, niin jäi hiukan harmittamaan, että miksi Sebu jätti kysymyksensä avoimeksi (koska Ben ei ymmärtänyt/halunnut ymmärtää, mitä Sebu kysymyksellään tarkoitti), Sebun olisi pitänyt vääntää asia rautalangasta Benkulle. Nyt Benkku jäi luuloon, että hän sai kuitenkin sen viimeisen sanan, kun Sebu ei suostunut perustelemaan asiaansa (ja Benin käytöksessä naisia kohtaan ei ole mitään alentavaa)... :madone:

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 08 Marras 2011 14:15

Kaizerchief kirjoitti:Eilen dailyssa, kun Seba ja Benkku keskustelivat terassilla ja Seba sanoi Benkun alentavan naisia, niin jäi hiukan harmittamaan, että miksi Sebu jätti kysymyksensä avoimeksi (koska Ben ei ymmärtänyt/halunnut ymmärtää, mitä Sebu kysymyksellään tarkoitti), Sebun olisi pitänyt vääntää asia rautalangasta Benkulle. Nyt Benkku jäi luuloon, että hän sai kuitenkin sen viimeisen sanan, kun Sebu ei suostunut perustelemaan asiaansa (ja Benin käytöksessä naisia kohtaan ei ole mitään alentavaa)... :madone:
Sebu perusteli ja kertoi esimerkkejä Benin alentavasta suhtautumisesta naisiin sitten pesäkeskustelussa myöhemmin kahden kesken. Ei varmaan halunnut angsti-rooli päällä mennä "syvemmälle" tuossa keskustelussa terassilla haastaessa. Mutta sitä pesäkeskusteluako ei sitten näytetty dailyssa... No niinpä tietenkin. (Itse en siis jaksanut katsoa, kun täältä jo lukenut, että oli sitten leikattu Benkkuraukkaversio.) Tosin Ben tais vain olla, että: No en mä enää niin paljon Suvin peffaa kommentoi ja en mä oikeestaan ees haluu muuttua. [smilie=a_doh.gif]

Mirjami
Mökkiläinen
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Loka 2010 08:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Mirjami » 08 Marras 2011 14:22

^^ Dailyä en katsonut, mutta keskustelun seurasin livenä.
Kyllä Sebastian eri esimerkein (mm. Ekin tai Matin käytökset ja sanomiset Suville ja Annikalle) otti esille ja kysyi Beniltä, miksi ne eivät sitten kolahtaneet Benille raskaasti.
Benkku kuitenkin kieroili itsensä tilanteesta pois. Vaikeaa sitä keskustelua oli jatkaa, kun toinen torppasi saman tien ja käänsi asiat oman mielensä mukaan.

Tuolloin oli myös vielä aika hämmentynyt tilanne, kun paljastus oli juuri tehty ja tunteet pinnassa - Sebullakin.

Tuotanto on näköjään sopivasti leikannut noi kohdat pois... :(

Avatar
Kaizerchief
Sveitsi
Viestit: 97
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:43

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Kaizerchief » 08 Marras 2011 14:28

Mirjami kirjoitti:Tuotanto on näköjään sopivasti leikannut noi kohdat pois... :(
No just [smilie=a_doh.gif]

Olis voinu Sebu kertoa myös pari esimerkkiä Benkun itsensä kertomista asioista: monen naisen pyöritys yhtäaikaa, stereotyyppisen naismallin (blondi, pieni perse, korkkarit, tyhmä) ihannointi... Muistelen muuten, että dailyssa Seba taisikin johonkin tämmöiseen viitata mutta se meni tietty Benkulta ohi.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 08 Marras 2011 14:34

Kaizerchief kirjoitti:
Mirjami kirjoitti:Tuotanto on näköjään sopivasti leikannut noi kohdat pois... :(
No just [smilie=a_doh.gif]

Olis voinu Sebu kertoa myös pari esimerkkiä Benkun itsensä kertomista asioista: monen naisen pyöritys yhtäaikaa, stereotyyppisen naismallin (blondi, pieni perse, korkkarit, tyhmä) ihannointi... Muistelen muuten, että dailyssa Seba taisikin johonkin tämmöiseen viitata mutta se meni tietty Benkulta ohi.
Kyllä Sebastian siellä pesässä siis juuri tuosta Benin pinnallisesta naisihanteesta kritisoi. Sanoi, että varsinkin nyt jos Benkku on nuorten tyttöjen suosikki, niin tuollainen pelkkää ulkonäköä painottava naisihanne ja siitä toitottaminen on typerää. Että se voi vaikuttaa tyttöihin niin, että pitää väkisin muuttaa ulkonaköään tiettyyn suuntaan kun Benkun kaltaiset miehet sanoo, että nainen kelpaa vain jos sillä on jokin tietty ulkonäkö.Mainitsi just esimerkkinä sen, kun Beenis oli kuvaillut ihannenaisensa ulkonäköä (minari, legginsit ja korkkarit jne.).

Mutta ei sillä ole näkäjöön mitään väliä, mitä Sebastian sanoo Benkulle, koska tämähän ei ainakaan Sebua usko. Uskooko ketään. Benkku on niiiiiin kiltti, niin kuin itse sanoo. Eikä siis halua muuttua.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja jokeri » 08 Marras 2011 16:56

Salami kirjoitti:Aika ämmämäinen temppu Sebulta jauhaa Annikalle Miksusta, niinkun joku parisuhdeterapeutti. Ei tollasta voi mies tehdä toiselle miehelle, jota vieläpä pitää kaverinaan.
Ei kai Sebastian Mikaelia kaverinaan pidä? Sehän on jo pitkään puhunut siitä miten sitä ärsyttää Mikaelin saama huomio, koska sen ite on vaikea päästä esiin sen takia. Lisäksi puhunut moneen kertaan siitä miten Mikaelille (ja Annikalle) pitäisi antaa opetus ja toivoo, ettei Mikael voittaisi, jne. Tähän liittyen on ollut selvästi nähtävissä myös Sebastianin tarve olla esillä ja auktoriteettina. Melkosta "huomiohuoraamista" ollut Sebastianin setti viime aikoina.

Sebastianhan on varmasti yksi laskelmoivimmista asukkaista ikinä. Nää sen kahdenkeskiset "keskustelut" on sitä samaa osastoa. Haluaa rauhassa päästää istuttamaan omat kelansa muiden mieliin. Ja haluaa olla varma siitä, että tilanne on sen hallinnassa eli ei ulkopuolisia paikalla. Sebastianhan jäätyy lähes aina, kun joutuu jonkinlaiseen väittelyyn isomman porukan läsnäollessa. Sit rupee tulemaan sitä hörönaurua ja keskusteluaiheen vaihtamista. Tää jätkä haluaa pitää kaikki narut tiukasti käsissään ja hallita tilanteita. Se on ihan päivänselvää. Äärimmäisen kontrollifriikki tyyppi. Muut pitäisi aina saada elämään kuten Sebastian itse haluaa.

Lisäks oon viime aikoina pistänyt merkille sitä, ettei Sebastianin kasvoilta käytännössä koskaan näy aito välittäminen, lämpö tai empatia. Kaveri on suurimman osan ajasta kuin robotti. Sit kyllä välillä tulee noita pikkutyttömäisiä innostuspuuskia, mutta niitä en tässä tarkoittanutkaan. Jopa se Sebastianin äiti-huutelu näytti ja kuulosti todella teennäiseltä. No, eihän se sit lopulta kyennytkään itkemään, vaikka kuinka teatraalisesti huusi.

Jotenkin Sebastiania tuntuu leimaavan kaverin pelko heittää itsekontrolli nurkkaan ja kohdata itse itsensä. Siis nimenomaan tunnetasolla. Nyt mun mielestä selvästi kieltää erilaisia tuntemuksia itseltään. Tai mikä muu selittäisi kaverin "robottimaisuuden"? Ja korostetaan vielä kerran, että siis nimenomaan tunnetasolla. Kyllähän toi muuten hyppii ja kikattaa tuolla. No joo, tää loppu oli vaan tällasta tajunnanvirtaa - en oo itekään vielä ihan perillä tästä hommasta tai analyysini oikeellisuudesta.
Cool like Teppo.

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja David Mills » 08 Marras 2011 17:57

jokeri kirjoitti:No joo, tää loppu oli vaan tällasta tajunnanvirtaa - en oo itekään vielä ihan perillä tästä hommasta tai analyysini oikeellisuudesta.
Mun mielestä saa vihata ihan rauhassa ilman kunnon analyyseja. Harva meistä on Runeberg syntyjään. Tärkeämpää onkin muistaa raportoida jokaisesta virheestä mitä inhokki tekee.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja jokeri » 08 Marras 2011 18:32

David Mills kirjoitti:
jokeri kirjoitti:No joo, tää loppu oli vaan tällasta tajunnanvirtaa - en oo itekään vielä ihan perillä tästä hommasta tai analyysini oikeellisuudesta.
Mun mielestä saa vihata ihan rauhassa ilman kunnon analyyseja. Harva meistä on Runeberg syntyjään. Tärkeämpää onkin muistaa raportoida jokaisesta virheestä mitä inhokki tekee.
Katkeraa, katkeraa :D

Ja ei, en vihaa tai edes inhoa Sebastiania. En vaan pidä sitä juuri minään. En ainakaan samanlaisena vilpittömänä, hyväntahtoisena vekkulina kuin Sebastianin fanikatras. Se varmaan ärsyttää kovasti.
Cool like Teppo.

valdemar
Kasmasiini
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Syys 2011 18:55

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja valdemar » 08 Marras 2011 19:48

jokeri kirjoitti:Mut toki luonnollista jatkumoa sille, että nuuska on päihde.
Nuuskahan on päihde :o?
tuusannuuska kirjoitti:Typerintä koko show'ssa oli vieläpä se, että ilmeisesti Seballa on mielessään joku naurettava mielikuva siitä, että huonosti voiva ja ilkeilevä ihminen näyttää punkkarilta ja polttaa tupakkaa. Voi morjens...
Ei Sebastian nyt varmasti niin idiootti ole. Jotenkin nyt vain piti muuntautua; vähän sai tehostetta tempaukselleen.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 08 Marras 2011 20:02

valdemar kirjoitti:Ei Sebastian nyt varmasti niin idiootti ole. Jotenkin nyt vain piti muuntautua; vähän sai tehostetta tempaukselleen.
Jonkun negatiivisuuden se siihen punkkaritukkaan yhdisti kun se piti niin äkkiä olla ajamassa pois.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja jokeri » 08 Marras 2011 20:05

valdemar kirjoitti:
jokeri kirjoitti:Mut toki luonnollista jatkumoa sille, että nuuska on päihde.
Nuuskahan on päihde :o?
Ei kai nyt sentään. Päihde on päihdyttävä aine. Nuuska ei taida nousta nuppiin niinku esim. viina.
Cool like Teppo.

Mirjami
Mökkiläinen
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Loka 2010 08:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Mirjami » 08 Marras 2011 20:06

tuusannuuska kirjoitti:
valdemar kirjoitti:Ei Sebastian nyt varmasti niin idiootti ole. Jotenkin nyt vain piti muuntautua; vähän sai tehostetta tempaukselleen.
Jonkun negatiivisuuden se siihen punkkaritukkaan yhdisti kun se piti niin äkkiä olla ajamassa pois.
Sebuhan sanoi, että on hänellä irokeesi ennenkin ollut ja kalju. Ei se kampaus siis mikään uusi juttu hänelle ollut.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 08 Marras 2011 20:08

^ Liittyikö tämä siihen teatteritaustaan tai johonkin naamiaisasuun? Jotain sinne päin muistaakseni.

pomeranssi
Nevahööd
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Loka 2011 23:01

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja pomeranssi » 08 Marras 2011 20:12

Rooliin laskeutuakseen näyttelijä tarvitsee jonkun selkeän symbolin, hatun, peruukin yms. Sen kanssa ollaan treeneissäkin tarkkoja, että kun hattu menee päähän niin rooli menee päälle. Heti paljastuksen jälkeen tukka lähti pois ja rooli lähti. Tavallinen Sebastian tuli takaisin myös konkreettisen muutoksen myötä ei vaan puheiden tasolla. Suvin kanssa oli sikakeskustelut ja nyt Suvi sai omin käsin karkottaa mörköseban pois. Aivan oikeaoppista roolin purkamista.

Sebastian etsi vastakohtaansa ja toi oli ainakin forumin reaktioista päätellen shokeeraava vaihtoehto. Lisäksi oli kokemusta irokeesista aikaisemmin. Onnistunut muodonmuutos tupakkia myöten. Osoittelevaa toki ja mustavalkoista pastorin saarnatyylin sopivaa, mutta mun mielestä huikea roolityö kaikissa kliseissäänkin tuo oli, kun ei mennyt puhtaaksi vitsiksi muiden silmissä ja Sebastianin pokka piti hienosti. Ison riskin otti ja meni epämukavuusalueilleen. :tu

Avatar
tarjaliisukka
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1205
Liittynyt: 02 Syys 2008 09:49

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja tarjaliisukka » 08 Marras 2011 20:27

Joku lienee eri mieltä, mutta mun käy oikeasti sääliksi Sebua tuolla strippiesityksessä. Ei oikeasti haluaisi olla paikalla ollenkaan ja toinen vaan tunkee haaruksiaan naamaan.
BB-koukussa jo ties monettako vuotta, tänä vuonna en seuraa 24/7:kaa, joten olen muiden lähteiden varassa. Mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus tästä tulee.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 08 Marras 2011 20:49

Ymmärrän Sebastianin vakaumuksen ja siinä mielessä harmillinen homma hänen kannaltaan mutta kyllä hän tuolla kiukuttelullaan taas teki itsestään minun silmissäni täyden pellen.

Samalla on sanottava että Sebastianin sisko oli tosi nätti! :in love:
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Burph » 08 Marras 2011 20:51

^^Ihan samaa mieltä. Kamalaa pakottaa Sebu paikalle. Pelkäsin koko ajan että se häipyy koko talosta.

^Mitä Sebun olis pitäny tossa tilanteessa tehdä? Katsella jotain, mitä se pitää vakaumuksensa vastaisena?


Edit: kysymysmerkin lisäsin

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 08 Marras 2011 20:52

tarjaliisukka kirjoitti:Joku lienee eri mieltä, mutta mun käy oikeasti sääliksi Sebua tuolla strippiesityksessä. Ei oikeasti haluaisi olla paikalla ollenkaan ja toinen vaan tunkee haaruksiaan naamaan.
Oli kyllä huonoa tilannelukutaitoa stripparilta (tosin on todennäköisesti käsketty menemään juuri Seban kimppuun), poistui kyllä heti kun Seba käski.

Jännä kuulla kuinka Seba tuosta tilanteesta ja koko show'sta tulee saarnaamaan vai katkesiko nyt kamelin selkä ja lähtee 24 käyntiin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Karpow
Kyttääjä
Viestit: 73
Liittynyt: 11 Syys 2011 02:29

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Karpow » 08 Marras 2011 20:53

Ei kyse ollut kiukuttelusta. Strippausesitys oli Sebastianille silkkaa kidutusta ja tuskin koettelemukset loppuvat tähän tämän illan osalta. Poika parka väänsi vähän väliä itkua ja veisasi jopa virttä pahimpaan oloonsa. Luulenpa, että tänä iltana on jopa mahdollisuus, että suurin kauden voittajasuosikki kävelee talosta ilman häätämistä ulos. :?

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 08 Marras 2011 20:59

Typerää touhua oli stripparilta Sebastiania kohtaan. Voiko selvemmin enää näkyä, että toinen ei halua olla osallisena tilanteessa kun on kerran kääntynyt katsomaan muualle. Olisi vaan esiintynyt sille halukkaalle osalle yleisöstä eikä tunkenut sellaisen naamalle, joka kokee tilanteen noin näkyvästi epämukavaksi. Soo soo Melanielle! [smilie=nonono.gif]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”