Sebastian Tynkkynen

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Sebastianille?

Äänestys päättyi 25 Joulu 2011 23:08

5 - Suosikki
366
52%
4
112
16%
3
69
10%
2
47
7%
1
31
4%
0 - Inhokki
82
12%
 
Ääniä yhteensä: 707

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja realityfan » 29 Marras 2011 20:38

Marika 1 kirjoitti:Sebastianis loppujen lopuks ärsyttää se asioista paasaaminen. :td Samaa asiaa kun pitää jauhaa koko päivän. Myös kiljuminen ja ylipursuava intoilu häiritsee vähän kun tuntuu että se tulee aina vaikka ei olisi edes mitään syytä.
Näin on. Joka asiaan pitää puuttua ja analysoida niitä elämää suuremmalla asenteella. Kyky, että antaa turhien asioiden vaan olla, puuttuu tyystiin.

Kakkahuumori taitaa hivenen ampua Sebastianilla yli. Varsinkin jos tuo äsken Sebun Mikaelille ehdottama - paskannetaan puolet ja puolet rosolliaskiin ja pannaan se Janican laatikon viereen - setti oli totta. Salarin sieraimiin pierut on vielä muistissani, joten en ihmettele vaikka tämä uusi kakkaleikkikin olisi ollut totisinta totta. Ilmeisesti kopissa homma kuitenkin kiellettiin?

Asetin Sebun pisteet kolmoseen.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 29 Marras 2011 20:38

rom0217 kirjoitti:
Sebastian on saanut ilmaista omia mielipiteitään koko kauden ajan ilman että kukaan niitä olisi suuremmin kyseenalaistanut, esim. evoluutioteoria on lytätty ilman mitään vastalauseita. Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka Sebastian suhtautuisi asukkiin, joka pääsisi hieman ns. ihon alle.

Jotain osviittaa on toki saatu, itsellä on tunne että esim. Jepen ja Ramin häädöistä Sebastian tuskin on kovinkaan pahoillaan. Lukuunottamatta Tanjaa nuo muut asukkaat ovat Seban vietävissä.
Oskar olis kyllä ollut hyvä vastapaino Sebastianille ja aikainen lähtö harmittaa edelleen. Sebun ja Jepen välille olis varmasti syntynyt mielenkiintoisia väittelyitä monestakin teemasta.

Ramista ja Tanjasta en kyllä ole samaa mieltä. Kummallakaan ei ole kunnon keskustelutaitoja: toinen ei pukahda juuri mitään ja toisella menee riidan haastamiseksi. Sebun ja Tanjan keskustelut ovat olleet lähinnä Tanjan tunnemaailman käsittelyä ja Ramista Sebu ei tosiaan saanut keskusteluissa mitään irti.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 29 Marras 2011 20:42

^ Jotain tuollaista olen itse ajatellut kun olen asukas-ranking-listoilleni kirjoittanut Sebastianin kohdalle "kaipaisi haastajia". Olisi ollut mielenkiintoista nähdä asiapohjaista vääntöä "tasaveroisten" kesken. Oskar olisi sitä viihdettä voinut tarjota mutta tipahti vähän turhan aikaisin.

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 29 Marras 2011 20:47

BrutalGentleman kirjoitti:Olisi ollut mielenkiintoista nähdä asiapohjaista vääntöä "tasaveroisten" kesken. Oskar olisi sitä viihdettä voinut tarjota mutta tipahti vähän turhan aikaisin.
Oskar kerran kommentoi ehkä hiukan tylysti mutta perustellen Sebastianin maailmanlopun profetioihin. Sebastian ei sanonut sanaakaan takaisin, tuijotti vain.
On kyllä hyvä fiilis.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 29 Marras 2011 20:52

^ Muistan ainakin että Jeppe ampui perustellusti alas Sebastianin väitteet siitä että maanjäristykset ovat lisääntyneet. Myöhemmin Seba kuitenkin selitti samaa puppua häkissä istuneelle Annikalle.

semale
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Elo 2011 15:07

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja semale » 29 Marras 2011 20:58

^Vaikka Sebasta tykkäänkin, ja on tuosta p*skasakista se toinen pienimmistä pahoista, niin tuon(kin) takia olisin halunnut, että Oskar olisi jäänyt. Nyt Seba pääsee vähän liian helpolla.

Juunas
Sala-asukas
Viestit: 357
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:07

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Juunas » 29 Marras 2011 21:01

Vaikka Sebastian muuten onkin tosi kypsän oloinen niin juurikin noissa vakavissa keskusteluissa ja muiden mielipiteiden ymmärtämisessä ja käsittelyssä näkyy mielestäni tietynlainen naiivius ja lapsellisuus mikä Sebastianissa kuitenkin on. Sebastianilla, vaikka paljon asioita onkin pohtinut, on usein ihan hirveän mustavalkoinen näkemys asioista ja kaikki jutut on Seban mielestä joko-tai, välimuotoja ei juurikaan ole. Ja vaikkei Sebastian ole ymmärtääkseni mitään ihan ruusuisinta lapsuutta viettänyt niin silti Sebastianista huomaa monissa noissa asioissa sen ettei elämänkokemusta ole juurikaan kertynyt ja siitäkin ehkä johtuu tuo jyrkkyys ja idealistisuus.

Mustakin olisi ollut mielenkiintoista nähdä Seban kunnon väittelyitä muiden kanssa, mutta vähän luulen, että vanhemmilla asukkailla olisi voinut karista mielenkiinto vakavampiin keskusteluihin tuon sinisilmäisyyden, naiiviuden ja jankkaamisen vuoksi. Sebastianillahan on ihan hirveän selvän oloiset sävelet jo avioliittoonsa ja tulevan seksielämänsäkin suhteen (tosi usein kuulee Seban toteavan faktanomaisesti jotain että "sitten kun mä olen naimisissa niin...") ja välillä kun hän latelee totuuksiaan niihin liittyen niin näkee esim. Suvin ja Janikan pyörittelevän vähän silmiään, mutta kumpikaan ei kuitenkaan viitsi alkaa valistamaan Sebastianille mitään. Varmaan samalla tavalla olisi käynyt jos talossa olisi ollut joku fiksumpi, mutta enemmän elämänkokemusta omaava asukki, hetken olisi jaksanut vääntää ja keskustella kunnes jossain vaiheessa olisi todennut, että antaa olla, ehkä sä joku päivä tajuat...

Avatar
ElMoronico
Pääohjaaja
Viestit: 2251
Liittynyt: 28 Elo 2008 22:14
Paikkakunta: Sweet Home Alabama

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja ElMoronico » 29 Marras 2011 21:05

LuckyTheFox kirjoitti:^ Muistan ainakin että Jeppe ampui perustellusti alas Sebastianin väitteet siitä että maanjäristykset ovat lisääntyneet.
Joo, tämä maanjäristysten lisääntyminen on Sebastianin mielestä todiste siitä että joku maailmanlopun profetia on käymässä toteen.
On kyllä hyvä fiilis.

Avatar
Plaza-asukki
Sala-asukas
Viestit: 362
Liittynyt: 21 Syys 2011 05:19

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Plaza-asukki » 29 Marras 2011 21:15

Juunas kirjoitti:Vaikka Sebastian muuten onkin tosi kypsän oloinen niin juurikin noissa vakavissa keskusteluissa ja muiden mielipiteiden ymmärtämisessä ja käsittelyssä näkyy mielestäni tietynlainen naiivius ja lapsellisuus mikä Sebastianissa kuitenkin on. Sebastianilla, vaikka paljon asioita onkin pohtinut, on usein ihan hirveän mustavalkoinen näkemys asioista ja kaikki jutut on Seban mielestä joko-tai, välimuotoja ei juurikaan ole. Ja vaikkei Sebastian ole ymmärtääkseni mitään ihan ruusuisinta lapsuutta viettänyt niin silti Sebastianista huomaa monissa noissa asioissa sen ettei elämänkokemusta ole juurikaan kertynyt ja siitäkin ehkä johtuu tuo jyrkkyys ja idealistisuus.

Mustakin olisi ollut mielenkiintoista nähdä Seban kunnon väittelyitä muiden kanssa, mutta vähän luulen, että vanhemmilla asukkailla olisi voinut karista mielenkiinto vakavampiin keskusteluihin tuon sinisilmäisyyden, naiiviuden ja jankkaamisen vuoksi. Sebastianillahan on ihan hirveän selvän oloiset sävelet jo avioliittoonsa ja tulevan seksielämänsäkin suhteen (tosi usein kuulee Seban toteavan faktanomaisesti jotain että "sitten kun mä olen naimisissa niin...") ja välillä kun hän latelee totuuksiaan niihin liittyen niin näkee esim. Suvin ja Janikan pyörittelevän vähän silmiään, mutta kumpikaan ei kuitenkaan viitsi alkaa valistamaan Sebastianille mitään. Varmaan samalla tavalla olisi käynyt jos talossa olisi ollut joku fiksumpi, mutta enemmän elämänkokemusta omaava asukki, hetken olisi jaksanut vääntää ja keskustella kunnes jossain vaiheessa olisi todennut, että antaa olla, ehkä sä joku päivä tajuat...
Tässä on just mun ajatukset kirjalliseen asuun puettuna! Sebastian oli pitkään suosikkini ja on osin vieläkin, mutta nämä asiat häiritsevät nykyään paljon. Lisäksi hieman ihmettelen sitä, että Sebastiania pidetäänyleisesti älykkönä. Monesti keskustuleissa Sebu on viimeisin, joka tajuaa asian pointin, jos silloinkaan. Aina kuuluu: "Ai, mikä?" yhdistettynä tyhjään katseeseen. Ymmärrän toki, että älykkyyttä on erilaista ja Sebulla on tietynlaista pohdiskelevaa sellaista, mutta hoksaavuus puuttuu mielestäni täysin. Lisäksi on mieletön besserwisser ja vänkää olevansa oikeassa, vaikkei asiasta ole hajuakaan (tässä kohdassa pilkka osuu omaan nilkkaan, it takes one to know one :) )

Myös yleissivistyksen puute ihmetyttää varsinkin opettajakoulutuksessa opiskelevaksi.

bichon
Toukka
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Marras 2011 07:22

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja bichon » 29 Marras 2011 21:16

Kun arvostelette sebastiania lapselliseksi kannattaa muistaa että hän on vasta 22v. Ikäisekseen ja nimenomaan ikäisekseen miespuoliseksi hän on mielestäni poikkeuksellisen kypsä (huolehtii muistakin kuin itsestään). Naivius ja tietämättömyys joissain esim. seksuaaliasioissa on minun mielestä vain söpöä.
Sebastian voittoon

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 29 Marras 2011 21:20

^ On se välillä mahdotonta sisäistää, että Seba on saman ikäinen kun Benkku! Ja sen lisäksi Tanja, Miksu, Annika ja Terhi on Sebua vanhempia!! :shock:

Kyllä Sebu on tositosi aikuismainen (ehkä liiankin) ikäisekseen.
Miksu ja Benkku on pikkupoikia verrattuna Sebaan. Ja ei kummassakaan ole mitään pahaa! Helpompi samaistua "pikkupoikiin", mutta arvostan kyllä että jollain tuolla on järkeäkin päässä.

Avatar
Plaza-asukki
Sala-asukas
Viestit: 362
Liittynyt: 21 Syys 2011 05:19

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Plaza-asukki » 29 Marras 2011 21:21

bichon kirjoitti:Kun arvostelette sebastiania lapselliseksi kannattaa muistaa että hän on vasta 22v. Ikäisekseen ja nimenomaan ikäisekseen miespuoliseksi hän on mielestäni poikkeuksellisen kypsä (huolehtii muistakin kuin itsestään). Naivius ja tietämättömyys joissain esim. seksuaaliasioissa on minun mielestä vain söpöä.
Tämä on aivan totta; fakta, joka itsellänikin on täysin päässyt unohtumaan! Mietin nuoruutta Tanjan kohdalla puolestellessani itselleni hänen angstauskäytöstään, mutta Sebun kohdalla ei enää muistunutkaan mieleen. Eli jossain määrin hyvin kypsä ikäisekseen, kun itsekin arvioin häntä eri kriteerein kuin kanssa-asukkejaan.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Taika » 29 Marras 2011 21:44

orgasmienkeli kirjoitti: Kyllä Sebu on tositosi aikuismainen (ehkä liiankin) ikäisekseen.
Mun mielestä se on pikkuvanha. Lapsellinen ikäisekseen, mutta pikkuvanha. Tätä käytetään monesti jostain 4-vuotiasta, mutta sopii Sebastianiin. Teinimäinen suhtautuminen keskusteluihin eli oma mielipide on se oikea ja mustavalkoisuus on vaan moraalia. Kyllähän se Sebastian kuuntelee muita, mutta toisten argumenteilla ei ole sen suurempaa painoarvoa. Sebastian 22v on jo miettinyt maailman valmiiksi tulevaa seksielämäänsä myöten. (se tosin on perseestä, et omaa ääntään rakastavat kaakattajat rupee aina huutaa päälle, et mikä kaikki Sebun avioelämäs menee pieleen, vaikkei sillä ole vielä edes morsianta)

Jotta en aiheuta sen suurempaa kiukkua, niin todettakoon myös positiivinen puoli eli Sebastianin epäitsekkyys on ihailtavaa. Toki se tässä vertailuryhmässä myös korostuu, koska tällä kaudella asukkaat ovat olleet oikein erityisen itsekkäitä ja itsekeskeisiä.

Onhan Sebastian ollut yksi tämän kauden hahmoja, siitä ei pääse yli eikä ympäri, vaikka kameroille esittäminen ärsyttäisi kuinka paljon.
Kuva

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 29 Marras 2011 21:51

Taika kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti: Kyllä Sebu on tositosi aikuismainen (ehkä liiankin) ikäisekseen.
Mun mielestä se on pikkuvanha. Lapsellinen ikäisekseen, mutta pikkuvanha. Tätä käytetään monesti jostain 4-vuotiasta, mutta sopii Sebastianiin. Teinimäinen suhtautuminen keskusteluihin eli oma mielipide on se oikea ja mustavalkoisuus on vaan moraalia. Kyllähän se Sebastian kuuntelee muita, mutta toisten argumenteilla ei ole sen suurempaa painoarvoa. Sebastian 22v on jo miettinyt maailman valmiiksi tulevaa seksielämäänsä myöten. (se tosin on perseestä, et omaa ääntään rakastavat kaakattajat rupee aina huutaa päälle, et mikä kaikki Sebun avioelämäs menee pieleen, vaikkei sillä ole vielä edes morsianta)
Tuo mustavalkoisuus on nimenomaan se, mikä paljastaa Sebastianin nuoren iän, vaikka muutoin ikäisekseen kypsästi käyttäytyykin. Kun ikää enemmän karttuu, niin luulis Sebunkin monien mielipiteiden lieventyvän ja monipuolistuvan. Sebu on mun mielestä edelleen ihana ja mielenkiintoinen persoona, mutta tuo ehdottomuus kieltämättä aika ajoin ärsyttää.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja sandman » 29 Marras 2011 21:54

^ malliesimerkki Sebastian ketjun fanaattisuus asteesta.
Se otti jopa 7 minuuttia että puolustus koneisto iski :D

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja mirian » 29 Marras 2011 21:59

sandman kirjoitti:^ malliesimerkki Sebastian ketjun fanaattisuus asteesta.
Se otti jopa 7 minuuttia että puolustus koneisto iski :D
Selitäpä vähän tarkemmin. Voit vaikka vääntää rautalangasta privasti, koska nyt multa meni ohi tuo kuittailun syy. Jos on kritiikin kanssa samaa mieltä, niin se on siis fanaattista fanittamista?

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja David Mills » 29 Marras 2011 22:07

sandman kirjoitti:^ malliesimerkki Sebastian ketjun fanaattisuus asteesta.
Se otti jopa 7 minuuttia että puolustus koneisto iski :D
Parempi keskittyä Sebastianiin kuin häntä kommentoiviin.

Mulla ei ole oikein mitään sanottavaa, kun porukka on hienosti listannut mielipiteitään tyypistä. Nopeasti: Kiljuminen, hölmöt sooloshowt ruutuajan saavuttamiseksi ja pitkät monologit keskusteluissa ärsyttävät. Silti kauden suosikki, vaikkei enää aivan loistossaan.

Mirjami
Mökkiläinen
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Loka 2010 08:38

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Mirjami » 29 Marras 2011 23:21

mirian kirjoitti: Tuo mustavalkoisuus on nimenomaan se, mikä paljastaa Sebastianin nuoren iän, vaikka muutoin ikäisekseen kypsästi käyttäytyykin. Kun ikää enemmän karttuu, niin luulis Sebunkin monien mielipiteiden lieventyvän ja monipuolistuvan.
Tätä asiaa olen Sebastianin ja muidenkin asukkaiden kohdalla joutunut pohtimaan ihan oman itsenikin kautta. (Kyllä, olen jo aika vanha...)

Minä ainakin ajattelin vielä tuon ikäisenä, että vain taivas on kattona ja kaikki tulee elämässäni menemään niin kuin olin suunnitellut. Omat mielipiteeni olivat ne ainoat ja oikeat jne...
Varsinkin, kuin taustat olivat pienet ja "turvalliset". Siksi voin hyvin ymmärtää Sebastianin "lapsellisutta", joka on suurelta osin kokemattomuutta ja tietämättömyyttä.
Mutta aika tekee tehtävänsä ja tuo kokemusta reaalimaailmasta lisää - kaikille.

Mietin myös sitä, että millainen tuo taloympäristö tällä hetkellä olisi, jos Sebu hiljenettäisiin kokonaan tai poistuisi porukan keskuudesta? Mitä tapahtuisi? Kuka pitäisi porukkaa edes jotenkin koossa?

hosni
Tuotantoassistentti
Viestit: 53
Liittynyt: 13 Kesä 2011 22:24

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja hosni » 29 Marras 2011 23:30

Sebastian on suolannut pelinsä mun silmissä siksi, että uskotteli olevansa ns. hyvä ihminen vaikka on loppupeleissä vain yksi julkisuustyrkky lisää.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Marras 2011 00:34

^ En usko että on julkisuustyrkky!

Olen varma, että Sebu tietää julkisuuden huonot puolet ja on kaikkea punninnut ennen kun mukaan haki. Päätti kuitenkin lähteä mukaan, ja on talossakin välillä pohtinut, mahtaako joskus katua sitä että tuonne meni.

Tuskin menee Seiskan bileristeilylle pastoriksi vihkimään naimisiin meneviä, tai chattiin juontajaksi. Joku Veera ehkä voidaan tällaisissa jutuissa nähdä, mutta ei kyllä Sebua!
Se jatkaa elämäänsä luokanopettajaopiskelijana ja seurakunnassa käyden. Yhtä kokemusta ja mahdollisesti 50 000 euroa rikkaampana.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Skygge » 30 Marras 2011 03:29

Pakko kompata orgasmienkeliä.

Vaikka Sebastian on vajonnut alas mun pisteissä, niin siliti se on top 3:ssa. Kaikkine reaktioidensa takia haluan että Sebastian tämän skaban vie. Joo, kyllä, Janica on minun ykkössuosikki, mutta Sebastian on Janskun kanssa niin tasoissa että... Samapa tuo, että kumpi tämän kisan voittaa. Sebastian on kyllä pudottanut pisteitään sen punkkariepisodin jälkeen ja pidin jopa Tanjaa Seban haastajana hetken, mutta en pidä tuota kovin realistisena.

Sebastian on virheistään ja mielipiteistään yksi voittajaehdokas Janican ohella. Huumoria irtoaa suhteellisen paljon verrattuna kilahteluihin. Janica, kun ehkä turhan "tasapaksu".
:trollface:

bichon
Toukka
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Marras 2011 07:22

Re: Sebastian Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja bichon » 30 Marras 2011 07:59

Olen yllättynyt subin big brother -keskustelusta jossa sebastiania moititaan siitä että luovutti laatikkoleikin. :shock:
Mitä mieltä olette, oliko tämä sebulle plussaa vai miinusta?
Omasta mielestäni ehdoton plussa, koska koki että äidit tarvitsevat pleikkarin lapsilleen joululahjaksi enemmän kuin hän. :in love: Kävi vihjaamassa Benkullekin että ehkä äidit tarvisivat pleikkaria enemmän kuin Ben jolla on jo 2 pleikkaria kotona. Ja sitten yllättäen Ben "keksii" että aikoo luovuttaa koska hänellä on jo 2 pleikkaria, että muita härnätäkseen vain oli laatikossa kykkinyt.
Sebastian voittoon

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”