Tamer Karabulut

Keskustelua Suomen Big Brotherin asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Tamerille?

Äänestys päättyi 25 Joulu 2011 23:15

5 - Suosikki
20
6%
4
23
7%
3
49
14%
2
57
16%
1
89
26%
0 - Inhokki
110
32%
 
Ääniä yhteensä: 348

brotherhood
Mökkiläinen
Viestit: 241
Liittynyt: 17 Elo 2011 22:17

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja brotherhood » 20 Syys 2011 11:15

Sarki kirjoitti:
brotherhood kirjoitti:En ymmärrä, mistä tämä yleinen käsitys Tamerin sovinismista/naisvihasta on tullut.
Eiköhän se ole aika selvää kun ainoat asukkaat joille Tamer huutaa on naiset. Hänellä olisi mahdollisuus hermostua kyllä kaikkiin asukkaisiin, varsinkin meluisina bileiltoina, mutta jostain kumman syystä ne ovat aina naisia.
Ääh, kamoon. Tuon teorian perusteella Tamerin pitäisi inhota kaikkia naisia, kategorisesti. Tulee kuitenkin hyvin toimeen Aman ja Tanjan kanssa. Ja toisaalta sitten voitaisiin puhua Suvista miesvihaajana - hän huutaa Tamerille, Oskarille ja Salarille. Ei naisille.

Ei sukupuoli ole ainoa selittävä tekijä ihmisten käyttäytymiselle, tosiaankaan (kuten yritin viestissäni osoittaa).

[Kyllä Salar on osoittanut eniten naisiin kohdistuvaa vihaa tai katkeruutta kertomuksillaan ja käyttäytymisellään (Janican huorittelu ja "viha" Suvia kohtaan - sekstailujen jälkeen).]

janes
Mökkiläinen
Viestit: 207
Liittynyt: 08 Syys 2010 21:51

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja janes » 20 Syys 2011 15:43

Miten ihmeessä ei tule suomen puhumiskäskyä kun jatkuvasti höpisee/laulelee ilm. turkinkielellä? Sehän voi vaikka kuinka viestiä ulkomaailmaan noilla sanoilla.

Osais edes laulaa niin jotenki menettelis, mutta kun ei oo edes lauluääntä. Vaihtuu meinaan heti toinen kamera 24/7:sta.

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Bandit » 20 Syys 2011 15:45

^ Ihan samaa olen usein tuumiskellut, kun Tapiiri ilahduttaa laulullaan :shock:

Hänhän voi sanoa ihan mitä vaan ja varmaan pääosa katselijoista ei ymmärrä hölkäsen pöläystä.
* One Day at a Time *

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja sally » 20 Syys 2011 22:11

Mä en ollut nähnyt mitään niistä videopätkistä mitä näytettiin tamiirin riehumisesta ja olihan ne kyllä karumpia kun mitä olin uutisista tai täällä mainitusta päätellyt. Nousi karvat pystyyn kyllä miten pahasti tuo voi kilahtaa. Koskan en oo nähnyt niitä tilanteita ihan alusta asti videokuvana niin vaikea sanoa onko reaktiot ollu mitenkään puolustettavissa mutta kyllähän noissa haiskahti pahasti halveksunta kiistakapulaansa kohtaan, varsinkin sellainen naista halveksiva mieskäyttäytyminen mitä voi hänen kansallisuudellaan olettaa. En tykkää tästä, en edelleenkään.
Toisaalta kuitenkin vähän säälittää se miten on jäänyt ulkopuolelle ja sitten kuitenkin innoissaan kommunikoi ketä kiinnostaa eli Amandaa vaikka veikkaan ettei Amaa aidosti kiinnostakaan. Mutta sääliä ei kuitenkaan hirveästi löydy, niinku ei Minnallekaan, kun kuitenkin tuolla pitäisi kaikesta huolimatta pystyä saamaan jotain aikaiseksi, myös kontaktia muihin asukkeihin muutoinkin kuin rehaamalla.

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja jokeri » 21 Syys 2011 02:59

Tamerin "vittu saatana nyt mä suutun saatana oikeesti! vittu saatana!" on ollu kyl tähän mennes helposti tiputtavin BB-läppä! Ehdottomasti lisää Tameria!
Cool like Teppo.

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja maumiu » 21 Syys 2011 14:29

Aika kaksnaamanen taapertaja tää miniukkokin :? Puhui ensin Salarin kanssa Sebastianista selän takana joistain Sebastianin kommenteista ym. ja sitten meni puhumaan Sebastianille ja sanoi että puhuu Sebukalle rehellisesti eikä halua puhua ollenkaan seläntakana. Juuri kun oli tullut harrastamasta sitä seläntakana puhumista [smilie=a_doh.gif]
Eiköhän tuo Salar saanut jo tän mielen muokattua niin että tääkin äänestää juuri kuten limapiiri haluaa..
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja rink » 21 Syys 2011 14:31

^Ehkä Tamer tarkoitti, ettei enää puhu pahaa seläntakana. Omatunto painoi, kun näyttivät saavan asiat sovittua.

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja maumiu » 21 Syys 2011 14:32

rink kirjoitti:^Ehkä Tamer tarkoitti, ettei enää puhu pahaa seläntakana. Omatunto painoi, kun näyttivät saavan asiat sovittua.
Jääpi nähtäväksi. Itse käsitin asian juuri päinvastoin koska Tamer on kuitenkin täysin Salarin ohjailtavissa. Ja mikä pahempaa, ehkä täysin tiedostamatta.
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Bandit » 21 Syys 2011 15:51

Tapiiri laulaa jälleen turkin kielellä :madone:

Jess - nyt tuli sääntörikekuulutus Tapiirille [smilie=a_happyhappy.gif]
* One Day at a Time *

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Syys 2011 15:55

Bandit kirjoitti:Tapiiri laulaa jälleen turkin kielellä :madone:
Itse pistin tuosta jo palautetta Subille, samoin kuiskailuista (ei Tamerin). Tuollahan on tullut kuulutuksia mm. siitä, kun joku asukkaista luki kermapurkin sisältöä ranskaksi ja sanottiin, että täytyy puhua suomea.

Vai eivätkö äänitarkkailijat tajua, että Tamer joihkaa turkiksi?

// Vai tuli kuulutus, hienoa! Ehkä ne sittenkin lukee niitä palautteita.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 21 Syys 2011 23:01

Ja taas jälkijunassa, mutta kun dailyjen varassa (ja niiden mitä täältä ehdin lukea ennen, tusen takkar niistä) elän niin nyt on pakko avautua.

Ennen on ollut tosi vaikea pitää Tameria yhtään minään Matkaoppaitten jälkeen, mutta nyt tää yks ainoo PK-puheenvuoro antoi osoittaa et mies on ihan fiksu kyllä.

Aivan osuva pointti nimeomaan siinä, että miksi pitää kysyä mitä mieltä koraani siitä, mitä mieltä koraani tästä? Kun ei kerran oikeasti ole kiinnostusta siinä mielessä mitä koraani sitten mahtasi asioista sanoa, eli ei yhtään mitään. Ei Sebukaan voi olla oikeesti sitä mieltä etteikö muslimit muka kiroile!

Yhtä hyvin vois Tamer kysellä koko ajan mitä sanoo Raamattu tästä ja entäs tästä? No entäs sitten tuosta?

Kiroilua ei taida kumpikaan kieltää, paitsi jumalan (tarkotuksella pieni j) nimen turhaan lausumisen.

Ja kuten olen aiemminkin epäillyt ja Matkaoppaiskin todennut, kun Tamer saa olla rauhassa eikä tunne olevansa valvottu/painostettu/kiihtynyt, saa hänen puheestaankin huomattavasti paremmin selvää. Enkä nyt tarkoita "hänen huono Suomi", if you get the drift.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
Burph
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 836
Liittynyt: 07 Marras 2009 23:38

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Burph » 21 Syys 2011 23:21

^Huomasin saman asian. Siis Tamerin pointti selvis, kun se sai rauhassa selittää pk:ssa. Oli itse tilanteessa taas niin kiihdyksissään, ettei saanut mitään selvää, mitä tarkoitti. Tosin mä kyllä imettelen Sebunkin typeryyttä, miten se voi sen ainoan tuntemansa (?) muslimin pistää vastaamaan kaikkien muslimien puolesta.

Varsinkaan kun Tamer ei taida Koraania pahemmin tuntea. Voishan se noihin kyselyihin vastata Koraanin kannalla. - Nii, paitsi ettei se kyllä niin helposti tietty käy. Ku koko kirja on jotain vertauskuvallisia horinoita ja tulkinnat menee ihan tulkitsijan mukaan.. :roll:

Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Avatar
jamppa
Finalisti
Viestit: 663
Liittynyt: 01 Syys 2009 23:04

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja jamppa » 21 Syys 2011 23:29

Tamer on itse tuonut esiin sen, että on uskonnollinen ja lukee koraania säännöllisesti sekä arabiaksi että turkiksi ja Sebastian on kiinnostunut uskonnoista, joten on luonnollista, että Sebastian kysyy Tamerila islamista. Tamer hyökkäsi olkiukkoa vastaan, koska Sebastian ei väittänyt että muslimit olisivat robotteja, kunhan oli kiinnostunut islamista.

Polo
Mökkiläinen
Viestit: 208
Liittynyt: 24 Elo 2011 13:07

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Polo » 21 Syys 2011 23:39

Mun mielestä Sebun pointti oli se, että kuin Tamer ei syö sianlihaa ja viettää ramadania yms. tekee Koraanin mukaan, niin eikö näe ristiriita siinä että sitten kuitenkin kiroilee. Siis ettei ollut hakemassa mitään yksiselitteistä tulkintaa Koraanista (josta kyllä varmaan itsekin teologiaa opiskelleena ja muutenkin ko. asioista kiinnostuneena tietää), vaan nimenomaan haastamassa Tamerin omaa ajattelua, kuten sanoikin.

Edit/lisäys: Eli siis Tamer ei todellakaan ymmärtänyt mitä Sebu tarkoitti.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 21 Syys 2011 23:42

Nyt se on virallista: Tamer on Salarin bitch. Salar käski tuoda hänen suihkulaukkunsa, jonka tuotuaan kysyi pitääkö tuoda mitään muuta. Salar sanoi "ei tarvi, kiitos Tamer".

Avatar
White Rabbit
Päivystävä meribiologi
Viestit: 624
Liittynyt: 27 Loka 2010 01:11
Paikkakunta: Narnia

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja White Rabbit » 21 Syys 2011 23:45

Niin siis en nyt tiedä kieltääkö koraani kiroilemisen sen enempää kuin raamattukaan, muuten kuin "älä turhaan lausu herran sinun jumalasi nimeä" lisäksi.

Jääköön uskonnollinen debatti mun osalta tähän.
"Uhri olen itsekin, talven routa tappaa pihatontutkin."

Avatar
jokeri
VIP-vieras
Viestit: 899
Liittynyt: 19 Loka 2008 03:54

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja jokeri » 22 Syys 2011 17:50

Polo kirjoitti:Mun mielestä Sebun pointti oli se, että kuin Tamer ei syö sianlihaa ja viettää ramadania yms. tekee Koraanin mukaan, niin eikö näe ristiriita siinä että sitten kuitenkin kiroilee. Siis ettei ollut hakemassa mitään yksiselitteistä tulkintaa Koraanista (josta kyllä varmaan itsekin teologiaa opiskelleena ja muutenkin ko. asioista kiinnostuneena tietää), vaan nimenomaan haastamassa Tamerin omaa ajattelua, kuten sanoikin.
Sebastian itse kertoo olevansa kristitty bi-seksuaali, joka rukoilee joka päivä. Mun mielestä Sebastian voisi aloittaa haastamalla itsensä ennen kuin menee haastamaan muiden uskossa olemista.

Hyvin voin ymmärtää Tamerin hermostumisen. On varmasti ite ihmetellyt Sebastianin ristiriitaisuutta, muttei kohteliaana ja (astetta fiksumpana) kaverina ole ruvennut Sebastiania siitä "haastamaan".
Cool like Teppo.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 22 Syys 2011 17:52

Aito ruuanlaittaja joka vilpittömästi vain laittaa ruokaa ja kieltäytyy ottamasta vastaan kiitoksia, aidosti katoaa kameroista ja aidosti laulaa kauniita turkkilaisia kansanjoikuja Allahille. Muistinko sanoa aidosti?
:roll:
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja Taika » 22 Syys 2011 18:07

Joku kyseli mistä tämä Tamerin väitetty "naisviha" on saanut alkunsa. Tässä olis tämmönen esimerkki:

Annika erehtyy kysymään Tamerilta jotain perunoista käyttäen sanaa vittu. Aikasemmin on myös kehdannut esimerkiksi tiskata. Tamer: Mä en tykkää susta, sä oot feikki. FEIKKI!

Tamer LUULEE, että Terhi nauraa hänelle. Astuu sormella osoittaen toisen makuualustalle ja komentaa olemaan hiljaa. Terhi kehtaa olla tottelematta, mokoma ihminen. Tamer: Nyt mä suutun, VITTU SAATANA, OLE NYT HILJAA VITTU SAATANA.

Sebastian sörkkii Tamerin uskonnollisia vakaumuksia, joista Tamer loukkaantuu ja suuttuu. Tamer läyhää asiasta kaikille, jotka viitsivät kuunnella, käy pk-huoneessa nillittämässä asiasta ja lopuksi ottaa asian vielä PUHEEKSI Sebastianinkin kanssa.

Onhan tuossa nyt ihan selkeitä käsittelyeroja konflikteista ihmisten kanssa niiden sukupuolesta riippuen. Ei Tamer varmasti kaikkia naisia vihaa, ainoastaan niitä, jotka eivät älyä käyttäytyä Tamerin suvaitsemalla tavalla. Kaiken hiljaa nielevä ja alati hymyilevä Amanda ei varmaan ärsytäkään yhtään Tameria. On tietenkin mahdollista, että kysymys on persoonista, ei sukupuolista, mutta kyllähän jokainen voi pohtia itekseen miten toi viimeinen, Tamerille se "pahin", tilanne olisi mennyt, jos koraaniuteliana olisi ollut joku talon naisista.
Kuva

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 22 Syys 2011 18:13

Katsoin nyt vasta ekaa kertaa tuon Annikan ja Tamerin riitavideon keittiöstä. Annika tuntuu heittävän puoliksi vitsillä "Hei, mä en tykkää sust yhtään.", äänen sävy ei ainakaan minun korviini ole kovin vittuuntunut. Tamer taas ottaa asian ihan tosissaan ja alkaa haukkua Annikaa oikein urakalla. Ei voi ymmärtää tätä tyyppiä. Olis kyllä kiva tietää, mikä olisi ollu Tamerin reaktio, jos toinen osapuoli olisi ollut mies.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

sellofaani
Tuotantoassistentti
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Elo 2009 22:04

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja sellofaani » 22 Syys 2011 23:55

En ymmärrä tuota raivoamista Sebastianin kysymyksistä. Itse näen asian niin, että Sebastiania sattuu uskonnollisena ihmisenä kiinnostaa muutkin uskonnot noin yleisesti ja haluaa kysellä asioita, kerran talossa on joku, joka tietää asiasta enemmän. Tarkoitus on tuskin arvostella tai mitään, ihan vain haluaa kysyä, kun kiinnostaa. Miksi ihmeessä ei saisi kysyä? Ja miksei Tamer voi sanoa, että ei ole varma mitä koraani sanoo asiaan, mutta voi kertoa oman mielipiteensä? Ihmeen vaikeaa. Kaikki Sebastianin kysymykset Tamerin uskonnosta on loukkaus häntä kohtaan. Selvä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Tamer Karabulut

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 23 Syys 2011 00:14

sellofaani kirjoitti:Ja miksei Tamer voi sanoa, että ei ole varma mitä koraani sanoo asiaan, mutta voi kertoa oman mielipiteensä?
Tavallaan noinhan se sanoikin. Kehotti Sebastiania kysymään uskonasioiden yksityiskohtia imaamilta ja sanoi, että voi kertoa oman näkökantansa asioihin tai yleistietoja islaminuskon harjoittamisen käytännöistä ja perinteestä, mutta ei millään tavalla edusta kaikkia islaminuskoisia, turkkilaisia tai kurdeja.

Kysymystä esimerkiksi Koraanin ja kiroilun välisestä suhteesta Tamer pitänee asiattomana siksi, koska tuskin on Koraaniin ja haditheihin niin hyvin perehtynyt, että osaisi suoraan hihasta repäistä siihen jonkin tyhjentävän ja uskonoppineiden mielestä oikean vastauksen... ja koska toisaalta kiroilu nyt on Tamerin henkilökohtainen maallinen valinta eikä mikään muslimien uskonnollinen kollektiivinen valinta, ja jo kysymyksenasettelu tuntuu ikään kuin uskonnollisten lähtökohtien kautta syyllistävältä ja provosoivalta. (Sebastian on toisaalta myöntänytkin, että tykkää törkkiä ihmisiä provosoivilla kysymyksillä.)

Perustavanlaatuinen ero Tamerin ja Sebastianin uskovaisuuden välillä on se, että Tamer vaikuttaa olevan perinteitä kunnioittava tapa- ja kulttuurimuslimi, joka noudattaa tiettyjä sovinnaistapoja ja uskoo sen verran kuin uskoo (vrt. vastaavat tapa- ja kulttuurikristityt Suomessa, jotka jollain tasolla uskovat kristinuskon Jumalaan, mutta olisivat ihan pihalla jos niiltä ruvettaisiin tenttaamaan jotain kristinuskon opinkappaleita ja teologisia kysymyksiä), kun taas Sebu on ehta hihhuli joka elää ja hengittää Pyhää Kirjaa ja peilaa kaiken sen kautta. Kaksi aivan eri tyyppistä uskovaista.

Lisäksi jostain syystä Sebastian myös tuntuu pitävän Tameria paitsi islaminuskon myös arabikulttuurin yleis- ja erikoisasiantuntijana, vaikkei Tamer (tietääkseni) ole arabi. Turkki ei edelleenkään sijaitse Arabian niemimaalla, joten mitä helkkaria se Tamerilta aina niistä arabijutuista kyselee. Tai Israelin valtion olemassaolon oikeutuksestakaan. On erikoinen oletus, että Tamerin pitäisi pelkästään uskontonsa puolesta olla näistä asioista hyvin perillä tai ottaa niihin vahvasti kantaa.

Eri asia sitten jos Tamer olisi Sebun tasoinen uskontoa hengittävä ja elävä muslimifundamentalisti. Silloin sen voisi olettaa tietävänkin ja ottavan kantaa. Vaan kun ei ole.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”