Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Kaikki liveketjut arkistoituna.
punaviinilasi
Intruuderi
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Syys 2011 16:06

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja punaviinilasi » 08 Loka 2011 22:24

Littyiskö jotenkin Salarin uskonkatsomukseen, en tiedä :keineahnung:

punaviinilasi
Intruuderi
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Syys 2011 16:06

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja punaviinilasi » 08 Loka 2011 22:25

punaviinilasi kirjoitti:Littyiskö jotenkin Salarin uskonkatsomukseen, en tiedä :keineahnung:

Siis tähän verijuttuun viittasin

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja KariTa » 08 Loka 2011 22:25

Muslimeille nainen jolla on kuukautiset, on likainen ja tabu, eikös se niin mene?

Avatar
TangataManu
VIP-vieras
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2011 20:28

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja TangataManu » 08 Loka 2011 22:26

punaviinilasi kirjoitti:Littyiskö jotenkin Salarin uskonkatsomukseen, en tiedä :keineahnung:
Tämä tuli itsellenikin mieleen: ainakin juutalaisten (=VT:n) mukaan nainen on kuukautisten aikana epäpuhdas, ehkä asia on sitten näin myös muslimeilla/islamilaisessa kulttuurissa.
Izan gabe eman dezakegun gauza bakarra da zoriona. – The only thing we can give without having is happiness.

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 08 Loka 2011 22:27

punaviinilasi kirjoitti:Littyiskö jotenkin Salarin uskonkatsomukseen, en tiedä :keineahnung:
Mihin uskonkatsomukseen? Salaatti on maalistunut muslimi samoin kuin Aso eli ei pätkääkään uskonnollinen. Kulttuuritausta voi olla eri asia.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Xanten » 08 Loka 2011 22:30

Kiva kun ei pallot toimi, ei tuu vibroja :lol:

Ja hyvin Annika tenttaa Sebua, tietää kasteestakin, että miks vauvat, jotka ei voi itse päättää kastetaan, eikä kuten aikuiset, jotka itse päättää, kuten helluntaiseurakunnissa, kun tulevat uskoon (tosiuskoon) kastetaan.

Sebu itse on mukana sekaryhmässä jota helluntaiseurakunta vetää, nuorisoryhmä/joukko, jossa eri kristinuskoisia koolla, lutherinuskoisia suuri osa. (luulin itse että Sebu ois lestadiolaisia kun pohjoisemmasta on)

Avatar
TangataManu
VIP-vieras
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2011 20:28

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja TangataManu » 08 Loka 2011 22:31

BB-Kärpänen kirjoitti: Mihin uskonkatsomukseen? Salaatti on maalistunut muslimi samoin kuin Aso eli ei pätkääkään uskonnollinen. Kulttuuritausta voi olla eri asia.
Ai Salar siis on maallistunut muslimi? Tätä en tiennytkään. Mutta kuitenkin, vaikka onkin maallistunut muslimi niin voihan islamilaisen kulttuurin tausta toki vaikuttaa: islamilaisesta kulttuuritaustasta voi ottaa aineksia omaan elämänkatsomukseensa ja näkemyksiinsä, vaikka ei varsinaisesti uskontoa harjoittaisikaan.
Izan gabe eman dezakegun gauza bakarra da zoriona. – The only thing we can give without having is happiness.

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Xanten » 08 Loka 2011 22:33

KariTa kirjoitti:Muslimeille nainen jolla on kuukautiset, on likainen ja tabu, eikös se niin mene?
No kyllä nainen jolla on kuukautiset on tabu kelle tahansa miehelle! Ei liity kyllä mitenkään uskontoon.

Avatar
BB-3
Kanavajohtaja
Viestit: 3841
Liittynyt: 26 Elo 2007 12:04

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja BB-3 » 08 Loka 2011 22:33

Idioottimaista läppää salarilla ja miksulla amaa kohtaan :(
ja noin

BB-Kärpänen
Isä Pernoo
Viestit: 3315
Liittynyt: 09 Loka 2009 06:42

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja BB-Kärpänen » 08 Loka 2011 22:36

Xanten kirjoitti:
No kyllä nainen jolla on kuukautiset on tabu kelle tahansa miehelle! Ei liity kyllä mitenkään uskontoon.
Näin on, ei kiinnosta pätkääkään kuunnella mitään vuotojuttuja. Ei niistä kuitenkaan tarvitse mitään isoa numeroa tehdä niinkuin Jafari tekee.
Itse tiedän sydämessäni, että siellä ei ole rikoksen muruakaan.
-Ilkka Kanerva

punaviinilasi
Intruuderi
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Syys 2011 16:06

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja punaviinilasi » 08 Loka 2011 22:41

Xanten kirjoitti:Kiva kun ei pallot toimi, ei tuu vibroja :lol:

Ja hyvin Annika tenttaa Sebua, tietää kasteestakin, että miks vauvat, jotka ei voi itse päättää kastetaan, eikä kuten aikuiset, jotka itse päättää, kuten helluntaiseurakunnissa, kun tulevat uskoon (tosiuskoon) kastetaan.

Sebu itse on mukana sekaryhmässä jota helluntaiseurakunta vetää, nuorisoryhmä/joukko, jossa eri kristinuskoisia koolla, lutherinuskoisia suuri osa. (luulin itse että Sebu ois lestadiolaisia kun pohjoisemmasta on)

Lestoja on kyllä ihan täällä etelässäkin [smilie=a_doh.gif]

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja KariTa » 08 Loka 2011 22:41

Annika rikkoo sääntöjä, laatikosta sai vain poistua vessakäyntien ajaksi tai jos BB käskee.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja carjock » 08 Loka 2011 22:44

KariTa kirjoitti:Annika rikkoo sääntöjä, laatikosta sai vain poistua vessakäyntien ajaksi tai jos BB käskee.
Annika kävi laittamassa sen pallon taas päälle. Niillä on se avain kai tossa pöydällä, millä se pallo pistetään päälle, mutta nuo ei tajua, että sitä ei tarvi tehdä kun yhden kerran.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 08 Loka 2011 22:46

Xanten kirjoitti:No kyllä nainen jolla on kuukautiset on tabu kelle tahansa miehelle! Ei liity kyllä mitenkään uskontoon.
Jotkut kyllä puuhailevat tabunsa kanssa ihan estoitta sottapäivinäkin mikäli tabua huvittaa. Mutta menee ehkä OT:ksi.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 08 Loka 2011 23:06

Hohhoijaa, olisin mielummin kuunnellut Annikan ja Seban juttuja, enkä tota ihmeen vänkäystä mihin Suvi, Janica ja Terhi tuli mukaan.
you've got the dream but not the drive

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 08 Loka 2011 23:11

TangataManu kirjoitti:Ai Salar siis on maallistunut muslimi? Tätä en tiennytkään. Mutta kuitenkin, vaikka onkin maallistunut muslimi niin voihan islamilaisen kulttuurin tausta toki vaikuttaa: islamilaisesta kulttuuritaustasta voi ottaa aineksia omaan elämänkatsomukseensa ja näkemyksiinsä, vaikka ei varsinaisesti uskontoa harjoittaisikaan.
Kolmevuotiaasta(?) asti ollut Suomessa, perhe syö sianlihaa ja käyttää alkoholia. Ei Salarilla mitään kauhean vahvaa islamilaista kulttuuritaustaa kuulosta olevan.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja sandman » 08 Loka 2011 23:12

Olenko minä ainoa kenestä tuntuu että talon suunnilleen ainoat mielenkiintoiset keskustelut käydään Sebastianin ja Janican välillä ...

Seikkailia
BB-talon päällikkö
Viestit: 1944
Liittynyt: 02 Syys 2007 23:21

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Seikkailia » 08 Loka 2011 23:13

Just kun Sebastian yrittää keskustella järkeviä Janican kanssa niin Suvin pitää tietenkin sanoa oma painava sanansa jostain aivan muusta asiasta.

SUVI MENE POIS SIELTÄ. :madone:

Avatar
Rambokala
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2192
Liittynyt: 04 Syys 2011 21:21

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Rambokala » 08 Loka 2011 23:13

sandman kirjoitti:Olenko minä ainoa kenestä tuntuu että talon suunnilleen ainoat mielenkiintoiset keskustelut käydään Sebastianin ja Janican välillä ...
Ainoat aikuiset keskustelut ainakin. Molemmat kykenevät kommunikoimaan nostamatta ääntään ja aukomatta päätään. Äsken oli jotain aika hienoa kun Janica aloitti puhumaan jotain, ja Terhi meinasi puhua päälle, niin Janica totesi että "Oletko nyt hiljaa kun mä puhun välillä". Harvalla on munaa sanoa noin.

Avatar
sindin
Tuotannon kätyri
Viestit: 580
Liittynyt: 30 Syys 2006 18:49

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja sindin » 08 Loka 2011 23:14

sandman kirjoitti:Olenko minä ainoa kenestä tuntuu että talon suunnilleen ainoat mielenkiintoiset keskustelut käydään Sebastianin ja Janican välillä ...
Et ole ainut. Nää kaks alkaa olee mun ainoot suosikit talossa :)

Avatar
Hilma
Leijona
Viestit: 2913
Liittynyt: 28 Syys 2010 18:17

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Hilma » 08 Loka 2011 23:19

sandman kirjoitti:Olenko minä ainoa kenestä tuntuu että talon suunnilleen ainoat mielenkiintoiset keskustelut käydään Sebastianin ja Janican välillä ...
Et. :D
Nuo kaksi kun pääsee ääneen, niitä pitää kuunnella aina kahdella korvalla eikä sivusellaisella.

Suvilla on suuri sydän. Selväksi tuli. Siis oikeesti. Voisko sen nyt siirtää suuren suunsa sisätiloihin tuosta? :madone:

Seikkailia
BB-talon päällikkö
Viestit: 1944
Liittynyt: 02 Syys 2007 23:21

Re: Yleistä 24/7 -keskustelua (lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Seikkailia » 08 Loka 2011 23:21

Janicako hyvä keskustelija? Voin tiivistää Janican argumentit:

"Mä oisin voinut olla tuolla ihan hyvin, mä en ymmärrä noita reaktioita."

Sebastian yrittää toki hyvin selittää miten ihmiset on erilaisia ja miten juuri tämän takia empatia on talossa tärkeää. Janica sen sijaan on hokenut samaa mantraa useamman päivää ymmärtämättä mitään mitä Sebastian sanoo.

Annika on toki ihan yhtä perseestä kun ei suostu edes kunnon keskusteluun.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”