86. päivä

Kaikki liveketjut arkistoituna.
Avatar
Hilma
Leijona
Viestit: 2913
Liittynyt: 28 Syys 2010 18:17

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Hilma » 23 Marras 2011 12:29

knocker kirjoitti:Astronautit ben ja Janica kalibroimaan kuukävelijää. Tehtäväalueella kolmipyörä. Lisäksi 3 laatikkoa, joissa ympyrä, kolmio ja tähti. J näkee röökiaskin vessan vieressä, korjaa että mustan aukon vieressä.

Astronautit ovat saaneet ohjeet kiertää polkupyörällä (kuukävelijä?) kiertokappaleita (kuu, kolmio ja tähti) tietyt eri lukumäärät myötä- ja vastapäivään.
Kuva

Kuva

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Zeus » 23 Marras 2011 13:58

Tanja: Jos ihmisillä on sellainen yleiskuva, että mä olen aina masentunut ja kärttyinen, niin sille mä en voi mitään. Sitä mä en jaksa yrittää muuttaa, koska mua ei oikeesti kiinnosta vittuukaa. Jos mä istun sohvalla hiljaa, niin kaikki sillee: voi, onks sulla kaikki kunnossa. Mitä vittua, mä istun sohvalla, mikä mulla ei olis kunnossa.

Sebastian: kun mä meen tonne makuuhuoneeseen, niin multa kysytään joka ikinen päivä, onks sulla kaikki kunnossa.

Tanja: Mulla on tullu sellanen käsitys, että kaikki ajattelee että mä ole yleissynkkä masentunut ihminen, ärtynyt.

Suvi: niinhän mustakin ajatellaan. Mä kuulen harva se päivä että mitä sä suvi mökötät tai mitä sä oot vihanen.

Tanja: miks mä suuttuisin siitä, että joku toinen haluaa tehdä kastikkeen. Mä vain välttelen tilanteita jotka on musta epämieluisii. Mut mä en näköjään saa vältellä niitä, tai kaikki ajattelee, että mä oon suuttunut tai hirveen vihanen. Mä en ymmärrä minkä takia mun pitää olla tilanteessa joka on mulle epämieluinen josmä pääsen siitä helposti pois.

Suvi: totta kai se tuntuu niistä ihmisistä, jotka on ollut siinä neuvomassa. Me ajateltiin, jotka oltiin siinä sua neuvomassa, et me ollaan tehty siitä ongelma. Ja sä loukkaannuit siitä. Tanja: mut mä sanoin siinä, et mulla ei ole mitään ongelmaa. Ongelma siitä tuli vasta siten kun kaikki oletti että mä vedin siitä jotkut hirveet pultit.

Suvi: mun mielestä se on kohtelista, et mä kysyn sulta: suutuit sä? Jos se tilanne näyttää siltä.

---

Suvi: Mä olen hyvä ihminen niin kauan kun mua kohtaan ollaan hyvii. Ja sit kun mut saa suuttumaan, niin sit mä osaan kyl olla tosi häijy. Mä osaan vetää oikeesti niistä naruista mistä pitää vatää silleen et sä saat sen ihmisen loukkaantuu.
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 14:08

Lennonjohto sai kirjekuoren.

Sisällä oli tehtävä, jossa sanottiin (suurin piirtein) "Kertokaa astronauteille että bla bla blaa ja keksikää hyvä tekosyy saada Miksu ja Benkku taloon". Ben soittaa puhelimella, Sebastian vastaa ja käskee Mikaelin ja Benin avaruuskävelylle, koska tehtävä vaatii miehistä voimaa.
Todellisuudessa suunnittelevat taas Janican synttäreitä.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 14:21

Pojat poistuvat sukkulasta ja siirtyvät suoraan makkariin. "Mitä, onko noilla joku tehtävä?", lennonjohto ihmettelee ja seuraa perässä. "Teidän piti mennä kyllä puoli väliin putkea, mutta ei se mitään", Suvi toteaa.
Ben ja Miksu riisuvat avaruuspukunsa ja siirtyvät ruokapöytään.

Sebastian ihmettelee miksi pojat menivät suoraan makkariin. Mikael sanoi että eilen sanottiin heidän saavan ottaa puvut heti pois. Lennonjohto kertoo, että heitä on neuvottu niin, että astronauttien pitää mennä puoliväliin putkea. Antavat asian olla ja alkavat syömään (päivälliseksi on lohkoperunoita ja lihamureketta).

Benkku kertoo Janican puhuneen "Itse ilkimys" leffasta. Muut miettivät saako sitä enää mahtumaan valmiiseen bilesuunnitelmaan. Benille aletaan kertoa yksityiskohtaista suunnitelmaa.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 14:27

Janica soittaa puhelimella, Suvi menee vastaamaan ja kyselee Sebalta mitä pojat muka tekevät. Janica haluaa ohjeita. Suvilla ei ole vielä tarkempia ohjeita, poikien pitää lakaista esteet pois tieltä. (Etsivät muka Sebastianin kanssa lappua). Painavia esteitä pitää keräillä pois. Kaikki objektit kuun pinnalla pitää merkitä myös karttaan, jokainen löytyvä kraateri pitää merkitä, pitää olla tarkka.

Janica lupaa soitella myöhemmin kun tarvitsevat lisää ohjeita. "Vittu miks se soittaa tolleen yks kaks?", Suvi ihmettelee puhelun loputtua.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 14:31

Ben: "Olisitte nähneet kun Janica suuttu eilen!".
Lennonjohto ihmettelee. Ben kertoo heidän puhuneen vessassa salatehtävästä, Janica kuuli vaan omaa nimeään ja oletti heidän puhuneen hänestä pahaa. Ben kuvailee miten Janica huusi, astronautit olivat ihan "what???!". Saivat kuitenkin asian sovittua. Suvista on parempi, että Janica luulee muiden puhuneen paskaa, ettei salatehtävä selviä. Tajuaa kuitenkin myöhemmin mistä on kyse.

Sebastian kertoo Jumpsuittien olevan osa suunnitelmaa, vaikka eivät välttämättä saakaan niitä. Tanja alkaa nauraa kun Sebastian oli unissaan puhunut one pieceista, bubbleroomista, tuotannosta ja pk-asioista. Ei voi toistaa kaikkea, koska rikkoisi sääntöjä.

Kertovat myös pyytäneensä ilotulitusta, että saavat tähdenlennon Janicalle, joka on taikauskoinen. Tanja ei usko että saavat ilotulitusta, Benkku voi vaikka viskoa tähtisädetikkuja. Suvi ehdottaa että Janica heittää jonkun kolikon altaaseen ja toivoo. Se kelpaa kaikille.

Sebastian pyydetään pk:hon. Suvi ja Tanja kyselee uskoiko Janica ja Ben kaiken eilen. Olivat uskoneet.

Suvi alkaa selostaa uudelleen Seban unissapuhumisia, Tanja kertoilee kanssa. Nauravat kahdestaan.

Mikaelin ei tarvitse omasta puolestaan tulla enää "kuukävelylle" eli suunnittelemaan synttäreitä, koska on tarpeeksi perillä. Ainoastaan jos BB toimittaa trumpetin, Miksun pitää päästä harjoittelemaan rauhassa vaikka tehtäväalueelle. Miksua jännittää pelkkä ajatus, kun ei ole aikoihin soittanut.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 14:43

Sebastian tulee pk:sta. Mikael kertoo Seballekin, ettei hänen tarvitse tulla mukaan suunnittelemaan ellei sitten tule trumpettia. Mikael kertoo ettei pysty soittamaan mitään laulua kokonaan, koska ei jaksa puhaltaa niin pitkään. Seba kertoo Isoveljen ehdottaneen fanfaaria trumpetilla. Miksu suostuu siihen, mutta sitä on pakko päästä harjoittelemaan.

Harjoittelevat ruokapöydän ääressä Janican synttäreitä varten tehtyjä lauluja.
Seban "Päivänsäde ja Menninkäinen" laulu Janicasta ja Robertosta saa muut nauramaan. Miksusta laulu oli "ihan törkeen hyvä".

15.00 - Seba on saanut pk:sta ohjeen, lauluesitys pitää hioa nyt loppuun. Avaruus-BB kuuluttaa happea olevan vielä 30 minuutiksi.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Zeus » 23 Marras 2011 15:03

Sebastianin sanat päivänsäde ja menninkäinen:

Janica kun alkoi retken,
veljistään jäi jälkeen hetken
prinsessamme pienoinen.

Syksy saapui, pimeys tuli
Taloon neiti lukkiutui
Oudot silmät häntä seurasi

Vaan pian tie vei Norjaan
missä hauskaa pitää sai
Siel ystäviä kaikki oli vain

Vaan yksi heistä silmään pisti - suklaavanukas
tuo herkku kuuman Karibian

He katselivat toisiansa
surffipoika rinnassansa
tunsi kummaa leiskuntaa

Sanoi: poltat silmiäni
mutten ole eläissäni
nähnyt mitään yhtä ihanaa

Ei haittaa vaikka makuuhuoneen valot katkaistaan
voi infapunavalois mekastaa
Käy kanssani niin kotiluolaan näytän sulle tien
Ja sinut armaakseni vien

Roberto vastas: tyttö kulta
tv-neitsyys meni sulta
enkä toivo lapsia

Pois sun täytyy heti mennä
Suomen BB-taloon lennä
Minusta et isää tehdä voi

Niin lähti kaunis päiväsäde mutta vieläkin
miettii Norjan tapahtumia
Miks videolla moppitukka jotain pyöritti
Kai joskus mennään naimisiin
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 15:11

Kynä on kateissa, joten suunnitelman kirjoittaminen puhtaaksi vaikeutuu. Lopulta Benkku löytää kynän jostain.

Seba: "Hyvä Ben! Well done!"
Ben: "Jes"
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 15:19

Kuva
Lauluharjoitukset.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 15:28

Mikael ja Ben palaavat kohta sukkulaan, pukivat avaruusasut päällensä. Yrittävät saada kypäränsä huuruun, ettei Janica epäile mitään. Hyppivät ja tanssivat että hengästyisivät ja tulisi kuuma. Muut käskevät ottaa kypärän heti pois, ettei Janica ehdi nähdä mitään. Jos Janica ihmettelee, miksei kypärä ole huurussa, sanovat etteivät tiedä miksi näin on.

Minuutti jäljellä happea, Janica käskee tulla äkkiä takaisin. Pojat siirtyvät kohti lisähuoneen ovea ja siitä menevät sukkulaan.

Janica kysyy saivatko hommat tehtyä. Mikael kertoo joo, ei ollut niin rankkaa. Janica kysyy missä pojat olivat oikeasti, kun kypärät ei ole huurussa. Miksu selittää kypärissä olevan jotain huurustumisen esto ainetta (prätkäkypärään saa kuulemma samaa). "Tässä on joku juttu, Benkku on yleensä ihan hikinen", Janica kuiskaa Netalle. Kysyy Miksulta satoiko ulkona. Ei satanut, Miksu vastaa. "Ne ei ole edes ollut ulkona", Janica kuiskaa Netalle virne naamallaan.
you've got the dream but not the drive

warre1
Taivaan iskä
Viestit: 4255
Liittynyt: 20 Elo 2007 12:33

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja warre1 » 23 Marras 2011 15:31

ei mee janicalle selitykset läpi...

semale
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Elo 2011 15:07

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja semale » 23 Marras 2011 15:33

Jaaa Janica arvasi, että jotain on vialla, Ben ei ole yhtään hikinen, kypärät ei ole huurussa. Ei usko, että ovat olleet pihalla. Netta on ihan hiljaa. Mikael yrittää seivailla kertomalla mitä pihalla oli muuttunut.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 15:33

Janica: "Mä en usko että te ootte edes ollut pihalla"
Mikael: "Mikset?"
Janica vaan virnistää takaisin, hetken päästä vastaa: "Koska siellä oli ihan märkää". Miksu kysyy oliko eilinen koppi vielä pihalla, kun Janica kävi pihalla aamulla. Piha oli myös lakaistu. Janica kertoo päivällä sataneen kunnolla. "Nyt ei satanu, oli siellä kosteeta", Mikael vastaa.

Mikael ja Ben kertovat tehneensä kraatereita kivistä, tekivät niistä renkaita ja piirsivät isolle pahville karttaa. Painavimmat kivet olivat noin 15 kiloisia.

Janica ihmettelee vielä, miksei kypärät menneet huuruun. Mikael uskoo että kypäröihin on suihkutettu jotain ainetta. Janica kysyy oliko maa märkä. Oli se kostea. Janica ei usko, pojat kusettaa häntä, hän näkee poikien ilmeistä. Mikael ja Ben naureskelevat, okei, he kusettaa, kunnon spekulaatiot. Janican mielestä Benin ilmeestä näkee, että on jo jäänyt kiinni.

Janica toteaa, että poikien olisi kannattanut huurustaa kypärät pihalla ennen kuin tulivat sukkulaan. "Kokeile ite, ei ne mene huuruun, kato ite kun meet seuraavan kerran ulos", Ben vastaa. Mikael virnuilee Janicalle, voi ei, he jäivät kiinni, nyt pitää olla hiljaa. Janica toteaakin olevansa tosi fiksu, mutta jättää pojat nyt rauhaan, ettei paljasta niiden salatehtävää. Janica mutisee vielä, että katsotaan huurustuuko kypärät, nyt niihin ainakin suihkutetaan aineita, pojat on varmasti saaneet ruokaakin...
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 15:52

Janica alkaa jo epäillä, että Mikael ja Ben ovat jutelleet Suvin, Sebastianin ja Tanjan kanssa. Pojat kuuntelivat vielä hetken Janican spekulointia, menivät sitten nukkumaan ja käänsivät selkänsä Janicalle.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Marikki
Kroisos
Viestit: 1602
Liittynyt: 31 Elo 2010 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Marikki » 23 Marras 2011 16:16

Suvi varastohuoneen edessä odottamassa sen avautumista, koska haluaisi viedä roskat ja hakea pakastimesta mansikoita. Tanjan kanssa käyvät kesäteatterihenkistä kovaäänistä keskustelua, jotta Isoveikka aukaisisi oven.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 16:17

Lennonjohto haluaisi varastohuoneen oven auki. Suvi kävelee ovelle ja kailottaa asiaa, Tanja huutelee takaisin, Sebastiankin liittyi juttuun hetkeksi, mutta lopulta Tanja ja Suvi huusivat toisilleen muutaman minuutin. Varastohuoneen ovi ei auennut, joten Suvi luovutti.

(Näyte vuorohuutelusta:
Suvi: "Haluaisin varastohuoneen oven auki, että saisin sieltä meille mansikoita"
Tanja: "Ai mitä sinä sanoit?"
Suvi: "Haluaisin mansikoita varastohuoneesta!"
Sebastian: "Missä ne on siellä?"
Suvi: "Pakastimessa, varastohuoneessa"
Tanja: "Ai missä?"
Suvi: "Varastohuoneessa, jonne haluaisin"
Sebastian: "Mikset mene sinne?"
Suvi (yrittää avata oven): "Ovi on lukossa"
Sebastian: "Mitä? Onko ovi lukossa?"
Tanja: "Mitä? Siis varastohuoneen ovi?"
Suvi: "Kyllä, varastohuoneen ovi on lukossa. Vaikka haluaisin sieltä mansikoita"
jne. jne.)
you've got the dream but not the drive

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 16:26

Sukkula jatkaa matkaansa, Netta on pilottina ja Janica vieressä. Pojat nukkuvat.
you've got the dream but not the drive

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Karhu » 23 Marras 2011 17:00

Sebu piirtää M&M-karkeilla pk-seudun "karttaa" ja puhelee "...Vantaata kuvaa sitten ehkä punaset tai keltaset..." johon Tanja salamannopeasti: "Keltaset on enemmän Vantaata, se on ihan kusinen mesta!"

Avatar
Hilma
Leijona
Viestit: 2913
Liittynyt: 28 Syys 2010 18:17

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Hilma » 23 Marras 2011 17:07

Kuva

Metrorata oransseista eminemeistä. Vuorossa Herttoniemi.

Avatar
Marikki
Kroisos
Viestit: 1602
Liittynyt: 31 Elo 2010 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Marikki » 23 Marras 2011 18:18

Naisastronautit lähtivät etsimään neuloja heinäsuovista. JAnica totesi, että kypärä menee huuruun, että se siitä kusetuksesta. Nettaakin piti ohjeistaa pihalla turvaköyden kanssa, äkkääköhän tuostakin, ettei Netta ole edes käynyt tehtäväalueella... Mikael kuuluttaa aluksesta jos jonkinlaista, on kebabia ja Itse ilkimys -elokuvaa tarjolla pojille avaruuskävelyn aikana.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 86. päivä

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 23 Marras 2011 18:19

Lennonjohto sai postia. Sukkula pitää laskea heinäpellolle ja tytöt lähti avaruuskävelylle. Mikael soitti lennonjohdolle kun tytöt olivat päässeet pihalle. Seba neuvoo, tyttöjen pitää löytää kolme neulaa heinäpaaleista. "Ps. Tämä tarkoittaa jotain, tämä on tärkeää", Sebastian lopettaa puhelun. "...ok...", Mikael vastaa ja välittää ohjeet tytöille.
you've got the dream but not the drive

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”