94. päivä

Kaikki liveketjut arkistoituna.
Avatar
Marikki
Kroisos
Viestit: 1602
Liittynyt: 31 Elo 2010 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Marikki » 01 Joulu 2011 14:40

SEbastianin kirje. SEban sydän hakkaa, ottaa hatun pois koska on pyhä hetki. Kirje on nuorimmalta siskolta, Seban kädet tärisee.

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Zeus » 01 Joulu 2011 14:41

Sebastianille tuli kirje!
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 01 Joulu 2011 14:52

Sebastianin 7-luokkalainen sisko Julia kertoo kirjeessä kuulumisiaan mm. koulunkäynnistä ja jalkapalloharjoituksista ja toteaa olevansa ylpeä Sebastianista, kun tämä ei ole sortunut päihteiden houkutuksiin. Toivoo, että Sebastian pysyy loppuun saakka, vaikka kaikilla ikävä onkin, ja että tämä tulee joulua viettämään kotiin, sillä kuka muuten syö puolet joulukinkusta. (Asukkaat nauravat tälle kommentille.)

Kirjeen mukaan sisko on seurannut 24/7:ää isän luona ja jopa "mammakin" on innolla seurannut BB:tä, mitä Sebastian pitää merkityksellisenä. Sebastian kertoo äidistään, että tämä on (uskonnollisessa mielessä) hyvin "lakihenkinen": äidin luona ei ole televisiota ja jopa ruotsin ylioppilaskuunteluihin harjoittelun aikana tämä oli tullut sammuttamaan Sebastianilta radion, kun Sebastian oli kuunnellut harjoitukseksi maallista kanavaa, Radio Vegaa.

Sebastianin mielestä oli ihana saada tällainen kirje ja kuulla että kaikilla on kaikki hyvin.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 01 Joulu 2011 14:58

Seba: Oi tää on näin pitkä kirje! Ihanaa! "Tervehdys rakas veli.." Tän on Hanna kirjottanu.

"Meillä täällä kotona menee hyvin eikä ole ollut mitään ongelmia, joten älä huolehdi. Vaikka toivomme, että tulisit pian kotiin, toivon silti että olet siellä loppuun asti. Jalkapallo on sujunut hyvin ja meillä on aivan ihana joukkue." Voi tää on mun pikkusiskolta tai -veljeltä! "Olen saanut myös uusia aitoja ihania ystäviä paljon, myös vanhatkin ovat pysyneet. Vaikka harkkoja on ollut paljon, olen silti laulellut ja soittanut paljon." Se on mun nuorin sisko! (Suvilta aukeaa ihan just hanat taas.) "Olen myös itsekin säveltänyt jotain. Kokeita on ollut paljon ja koulunkäynti on mennyt vaihtelevasti, olen myös saanut uuden lempiaineen.." KEMIA ja huutomerkki!

"Olen käynyt Oulussa isillä seuraamassa 247:aa.. (Mikael nauraa) ..ja OLEN YLPEÄ SINUSTA!" (Seba hyppii ja toistaa viimeistä kolmea sanaa, muut taputtaa). "Et ole ollut muiden ryyppäämisessä mukana ja olet ollut poissa päihteiden seasta." Aaa! Halleluja! "Samaa mieltä ovat muutkin perheenjäsenet. Olet myös ollut oma itsesi huolimatta siitä mitä muut ajattelevat. Olet varmaan miettinyt sitä mitä ajattelin kun menit taloon. Ensireaktioni oli kun tuttuni soitti, että veljeni on BB-talossa, kysyin huijaatko, onko tämä totta? Romahdin säkkituoliin ja tärisin vaan. Kaverini nauroi vieressä. Alussa hieman epäröin, että oliko tämä todella hyvä asia, mutta kun pari viikkoa oli mennyt, olin tosi ylpeä sinusta." Sydän. Ja nuoli (kirje jatkuu toisella puolella). "Jopa mammakin on innolla seurannut BB:tä! (Mikael nauraa taas Seban kanssa ja taputtaa)" Ei oo todellista! Voi vitsi...

"Olen jo joulutunnelmissa ja siihen pääsin kunnon joulusiivouksella, ei uskoisi minusta..." No ei todellakaan. "..ja kynttilöiden tuoksulla. Toivon että voisit viettää joulun kotona kuten yleensäkin on ollut tapana, koska kuka sitten muuten söisi yli puolet meidän kinkusta." (Kaikki repeää nauramaan.) Mä en kestäää! "Perheeseemme kuuluu hyvää ja kaikki ovat terveitä, mitä nyt pieni yskä ja flunssa mukaan lukien. Meillä on hirveä ikävä sua ja rakastamme sinua valtavasti." Sydän. "Oulun perheeltä täysi tuki, ilolla seurataan. Pojilta terveisiä.

Ei ole mitään hävettävää, ikävä on. Tv. iskä ja noita
Oot rakas, pidä pää kylmänä ja tuo voitto kotiin. Tv. Oulun sisko
We miss you all, sydämellä kuopus, ps. oot ihana."
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Joulu 2011 14:59

Benkulta kysyttiin, keneltä hän haluaa kirjeen. Toivoi kämppiksiltä.
Tanja uskoo, että jos hänen äitinsä on kirjoittanut, niin kirjoittaa sen muodossa: "Hei äiti, Ammu täällä".
Suvia pelottaa oma kirjeensä.
Janica uskoo, että lapset kirjoittavat itse.
a walking disaster

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Joulu 2011 15:11

Sebastian kertoon nyt pitkästa aikaa tajunneensa mikä ero on perheellä ja ystävillä. Perhe ja biologiset suhteet on aina se tärkein. Toki näistäkin voi olla eri mieltä, että voi olla ystäviä, jotka ovat tärkeempiä. Mutta henkilökohtaisesti Seba tajusi tästä nyt jotakin.
Tanjalle perhe tarkoittaa läheiset, eikä ole välttämättä sitä mieltä, että biologisilla suhteilla olis mitään väliä. Mut tottakai ystävät voi valita ja sukulaisia ei. Mutta niinku...
Suvi: Sori vaan, mut mä en voi syödä tätä lihaa!
Seba: Hei, älkääpä keskeyttäkö.
Tanja: Meni jo.
Ja Suvilta meni ohi, ei edes tajunnut mitä teki.
a walking disaster

Avatar
Zeus
Päivystävä meribiologi
Viestit: 601
Liittynyt: 16 Loka 2011 13:01

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Zeus » 01 Joulu 2011 15:15

Tervehdys rakas veli.
Meillä täällä kotona menee hyvin, eikä ole ollut mitään ongelmia, joten älä huolehdi. Vaikka toivomme että tulisit pian kotiin, toivon silti, että olet siellä loppuun asti. Jalkapallo on sujunut hyvin ja meillä on aivan ihana joukkue. Olen saanut uusia, ihania, aitoja ystäviä paljon. Myös vahat ovat pysyneet. Vaikka harkkoja on ollut paljon, olen silti laulellut ja soittanut paljon. Olen myös itsekin säveltänyt jotain. Kokeita on ollut paljon ja koulunkäynti on mennyt vaihtelevasti. Olen myös saanut uuden lempiaineen: KEMIA! Olen käynyt Oulussa isillä seuraamassa 24/7:aa ja olen ylpeä sinusta sillä et ole ollut muiden ryyppäämisessä mukana ja olet ollut poissa päihteiden seasta. Samaa mieltä ovat muutkin perheenjäsenet. Olet myös ollut oma itsesi huolimatta siitä mitä muut ajattelevat. Olet varmaan miettinyt sitä, mitä ajattelin, kun menit taloon. Ensi reaktioni oli kun tuttuni soitti, että velejeni on BB-talossa, että kysyin huijaatko, onko tämä totta. Romahdin säkkituoliin ja tärisin vaan, kaverini nauroi vieressä. Alussa hiukan epäröin, että oliko tämä todella hyvä asia, mutta kun pari viikkoa oli mennyt, olin tosi ylpeä sinusta. Jopa Mammakin on innolla seurannut BB:tä! Olen jo joulutunnelmissa ja siihen pääsin kunnon joulusiivouksella ( ei uskoisi minusta) ja kynttilöiden tuoksulla. Toivon että voisit viettää joulun kotona kuten yleensäkin on ollut tapana, koska kuka sitten muuten söisi yli puolet meidän kinkusta. Perheeseemme kuuluu hyvää ja kaikki ovat terveitä, mitä nyt pieni flunssa ja yskä mukaan lukukien. Meillä on hirveän ikävä sinua ja rakastamme sinua valtavasti. Oulun perheeltä täysi tuki. Ilolla seurataan. Pojilta terveisiä. Ei ole mitään hävettävää. Ikävä on. Tv iskä ja noita. Oot rakas. Pidä pää kylmänä ja tuo voitto kotiin. TV Oulun sisko. We miss you all. Kuopus ps Oot ihana.
BB7 Janica BB5 Esa A BB2 Kaki BB7 Sebastian
1. Andte 2. Anna 3. Jussi K 4. Leyla

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Joulu 2011 15:22

Aknestik - Oravan joulu soi
a walking disaster

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 01 Joulu 2011 15:22

Musiikki soi, asukkaat tepastelee ympäri kuusta. Jopa Tanja tanssahtelee.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Joulu 2011 15:25

Jussi Hakulinen - Joulu avaruudessa
a walking disaster

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja ramasee » 01 Joulu 2011 15:42

sebastian tuli päiväkirjahuoneesta mukanaan kirje. sanoo, että janica ja suvi joutuvat pesemään saunan sisältä. Kirjeessä valkoparran tilaus, muut siis niitä tekemään
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja ramasee » 01 Joulu 2011 16:23

Janica ja Suvi ovat saaneet saunan siivottua. nyt ovat muiden kanssa pajassa töitä tekemässä.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Hilma
Leijona
Viestit: 2913
Liittynyt: 28 Syys 2010 18:17

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Hilma » 01 Joulu 2011 16:57

17.00 Tanjalle postia.

sisupussi
BB-talon ylijumala
Viestit: 4640
Liittynyt: 16 Marras 2009 14:47

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja sisupussi » 01 Joulu 2011 17:05

Tanjan systeri kirjoittaa kuulumisia. Paljon tulee tietoa ulkomaailmasta, mutta tiivistetysti Ammu on tipahtanut kiipeilytelineestä ja etuhammas on irronnut, lisäksi paloautot eivät ole enää kuuminta hottia vaan helikopterit. Lisäksi veljen kaima (= Marko) kaipaa Tanjaa ja odottaa kovasti näkemistä. Tanja itkee ilosta kuullessaan, että "se" mies odottaa häntä.

Suvi panikoi omaa kirjettään, ei tiedä haluaako saada koko kirjettä. Pelkää, ettei ne asiat siinä ole noin positiivisia.

Avatar
Marikki
Kroisos
Viestit: 1602
Liittynyt: 31 Elo 2010 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Marikki » 01 Joulu 2011 17:05

Tanja sisko kirjoitti Tanjan pojan kuulumisista, vähän vanhemmista ja itsestään. Lopuksi mainitsee Tanjan veljen kaiman (+358-mies) odottavan Tanjaa ulkomaailmassa. Tanja herkistyy ja ja hymyilee.

Suvia pelottaa oma kirje, siellä ei kuulemma tule olemaan mitään tuollaista.

Muut takaisin pajaan, Tanja olkkarissa fiilistelemässä kirjettä. Itkua ja naurua samaan aikaan.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja realityfan » 01 Joulu 2011 17:06

Tanja taisi piristyä saamastaan postista. Onnenkyyneleet silmissä Tanja hymyilee sohvalla ja lukee kirjettään hiljaa uudelleen. Janica ja Suvi on myös todella innoissaan Tanjan kirjeestä.

sisupussi
BB-talon ylijumala
Viestit: 4640
Liittynyt: 16 Marras 2009 14:47

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja sisupussi » 01 Joulu 2011 17:10

Suvi makaa makuuhuoneessa sängyssään ja tuijottaa kattoon apaattisena.
Tanja istuu olohuoneen sohvalla ja lukee kirjettään naureskellen ja kyyneliään pyyhkien.

Muut tontut ahkeroivat pajassa, Ben kutsutaan pk-huoneeseen.

Muut: "No niin, Ben saa seuraavana kirjeen..."

Ben tuli ulos pk-huoneesta ja tontut pajassa työn touhussa.
Suvi avautuu Janicalle makuuhuoneessa tuntemuksistaan. Pelkää kovasti saapuvaa kirjettä. Pelkää mitä siinä lukee tai ehkä paremminkin, mitä siinä EI lue.

Janica: "No, tää kestää enintään sen 10 päivää. Ne mitat oli varmaan itsenäisyyspäiväjuhlien pukuja varten.Tuskin meidän tarvii enää nimetä ketään, kun kaikista otettiin mitat".
Suvi: "Emmä usko että tarvii. Mä toivon ettei tarvii. Emmä haluu nimetä ketään."

Janica muistelee, että BB1-Minnan ala-asteikäiset lapset oli ottamassa äitiään studiossa vastaan. Janica: "Se olis kyllä parasta mitä vois olla, emmä kuitenkaan ole mikään Michael Jackson, jonka lapsia yritettäisiin kidnapata. Mä oon mä."

Suvi itkuisena: "Voi kun se mun kirje olis pitkä..."
Janica: "Mulle ihan sama, pääasia et se on lapsilta. Mä lyön vaikka vetoa, et siinä on joku maininta mun äidistä."

Tanja tulee iloisena makuuhuoneeseen. Suvi ja Janica ovat onnellisia Tanjan puolesta.
Sebastian lukee pajassa uudelleen ääneen saamaansa kirjettä ja analysoi kirjeessä olevia asioita. Ben ja Mikael kuuntelevat.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja knocker » 01 Joulu 2011 17:46

Taantumaa n.20 minsan takaa:
Janica ja Suvi makkarissa.
Suvia jännittää sikana..
Janica: Ihan varmasti sielt tulee sun lapsilta ja hyvää vaan
Suvi: Oli hienoa, että Tanja sai kuulla. Mä vaan tiedän, ettei ne oo tekemisissä, ne ei oo FB kavereita eikä mitään (ei puhu enää Tanjasta ilmeisesti), ni en mä vois kuulla. Tietysti Marikan kautta jotain.
J: Mut kyl se varmaan on nähny, et sä oot miettiny sitä täällä, et onkohan sitä.
S: En usko.
J: Mullei oo oikeen mitään, mist olisin huolissani. Ainoastaan kauhee ikävä.
S: Mul on koko ajan semmonen tunne,et mun vatsasta lähtee jotain palasii pois
J: Kui?
S: Emmä tiedä, joku vaan kaapii sieltä jotain veke, mulla velloo niin pahasti, kun mä jännitän.
J: Mitä sä jännität?
S: Emmä tiedä, mä jännitän sitä, et tulee samanlainen fiilis, ku Marika kävi. Et mullei oo niinku..
J: No sun kannattaa varustautuu siihen, ettet ehkä kuule Orista mitään.
S: Niin, mä tiedän, enkä mä sitä,mut niinku yleisesti ja sitä, et onks kaikki hyvin. Mullon niin järkyttävä ikävä, oikeesti. Mä oon joka päivä ajatellu, et mä en ajattelis lapsii, ku tulee sit just tällanen olo.
J: Niin mullaki oli se yks päivä, eikä sille vaan voi mitään sit ku se tulee.
Miettivät hetkeä, kun saavat oikeesti halata.
S:Mietin, onks Kiana vihanen, kun en sanonut sille mihin mä meen. Sanoin sille, et se näkee mut aina ku se haluu, mut mä en näe sua. Mietin toisaalta, keltä haluisin kirjeen ja se, jolta saisin eniten tietoo, olis Marika. Se tietäs lapsista, Piihusta ja Orista. Se tietäs kaikista jotain.
J: No, niinku sanoit ni tää on enintään se 10 päivää.
a walking disaster

sisupussi
BB-talon ylijumala
Viestit: 4640
Liittynyt: 16 Marras 2009 14:47

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja sisupussi » 01 Joulu 2011 18:07

Tytöt juomassa kahvia ja syömässä Suvin ideoimaa toscakakkua pähkinäkuorrutuksella, pojat pajassa tonttuilemassa.

Janica: "Kattookohan Minna tätä?"
Tanja: "Joo, ihan varmana." Kuvaa miten Minna on jättänyt ison jäljen taloon vaikkei ollutkaan näkyvin persoona ja lähtikin pois aika varhaisessa vaiheessa. Monet heitot on jääneet elämään.
Janica: "Kuka pudonnut seuraisi vähiten tätä?"
Oskaria ja Tameria ehdotetaan. Jutustelevat pudonneista asukkaista...

Ben ja Miksu tulevat keittiöön kahvihetkelle, Sebastian tuijottaa pajassa sisarelta saamaansa kirjettä omituisessa kyhjötys-asennossa kunnes vihdoin tulee keittiöön.

Avatar
Hilma
Leijona
Viestit: 2913
Liittynyt: 28 Syys 2010 18:17

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Hilma » 01 Joulu 2011 18:26

Tanjan kirje, joka oli siis siskolta, samalta joka jo kävi talossa. (Tanjan välikommentit kursiivilla.)

"Hei Tanja-tonttu! Terveiset kaikilta täältä ulkomaailmasta. Olemme olleet pääsääntöisesti terveinä ja aloittaneet jo jouluun valmistautumisen.
Ammu on askarrellut paljon ja tehnyt muun muassa kynttilöitä. --Voi vitsi! Paloautot eivät enää ole kuuminta hottia Ammun joululahjalistalla, sillä päiväkodissa kävi oikea paloauto ja se on nyt niin nähty. Sen sijaan helikopterit ovat todella siistejä ja Ammu kiittää nimipäivälahjastaan kovin.
Kuten joka syksy, nuo yhdet ovat sienestäneen ja marjastaneet kuin hullut. --Siis Mutsi ja Faija. Vaikka kesäkurpitsat ovatkin jo loppu, puolukoita ja sieniä on pakastin täynnä. (Kesäkurpitsoihin liittyy joku juttu joka ilmeisesti on talossakin joskus kerrottu.)
Syysloma meni mökillä, muuten on hengailtu Espoossa. Auto toimii taas.
Kaikkea on sattunutkin: Ammun hanska petti ja Ammu tuli päiväkodin kiipeilytelineestä alas pää edellä. --Voi eeii... Päivä menikin sitten äitimme kanssa röntgenissä kun etuhammas otti uuden suunnan elämälleen. --Voi eeiiiih..."

*Suvi kysyy onko Ammulla maitohampaat ja Tanja kertoo, että on ja että etuhampaat olivat jo ennestään "harmaita" kun Ammu oli joskus kaatunut viikon sisällä kaksi kertaa ja lyönyt ne.*

"Pari päivää myöhemmin kyseinen hammas päätti lopullisesti jättää Ammun suun. Onneksi kyseessä on vain maitohammas, vaikka yläetuhammas se onkin. --Voi ei, Ammu näyttää ihan lätkänpelaajalta!
Itse voin myös hyvin, olen laihtunut syksyllä 8kg, enää 1 kilo ja arvourpo (=siskon avomies, ilmaukselle naureskellaan ja Seba tarjoilee josko sillä tarkoitettiin avoautoa) leikkaa typerän partansa.
Kertoisin mielelläni myös veljemme kuulumiset, mutta hänen hankittuaan uuden tietokoneen en ole nähnyt hänestä kuin näppäimistön päällä lepäävän takaraivon.
Veljesi kaima sen sijaan odottaa sinua. Pyysi sanomaan, että olet ihana ja on ikävä. Niin kuin meillä kaikilla.

Voi hyvin! Toivoo sisaresi ja Muu perhe"
(Muu isolla alkukirjaimella niinkun lehmä, joista Tanja tykkää)

Tanja kirje on koristeltu sydän- ja lumiukkotarroilla.

("Veljen kaima" siis viittaa +358 -mieheen, jonka Tanja tapasi vähän ennen taloon tuloa ja jota Tanja on puhunut, ettei ole varma odottaako tämä ulkona.)

Tanja harmitteli myöhemmin makkarissa Janicalle ja Suville, että hänelle ei sitten kerrottu vaikka lapsi on pudonnut päälleen, ollut päivän röntgenissä ja hammas irronnut. Janica liennytteli, että katsoivat (=tuotanto?) varmaan, ettei ollut kyse niin isosta asiasta että Tanjan olisi pitänyt tietää. Toisti myös sen, ettei itse ei haluaisi kuulla jos vaikka lapselta olisi mennyt jalka poikki kun ei voisi asiaa kuitenkaan auttaa.

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 01 Joulu 2011 18:34

Asukkaat ulos. Pepun nuolemista kritisoinut Seba puhuu taas pieruista ja paskasta, ja muutenkin suolen toiminnasta... :td

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: 94. päivä

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 01 Joulu 2011 18:35

Asukkaat käskettiin pihalle, jossa keskusteltiin hetki sitten Benin pakaroista ja suolen toiminnasta, jonka jälkeen aihe siirtyi luontevasti yleiseen ulostekeskusteluun. Arvatkaapa kuka aloitti.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7 - Arkisto”