Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Keskustelua liittyen Suomen seitsemänteen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 31 Elo 2011 07:07

Palokaivo kirjoitti:Ja sitten sellaisenkin huomion oon tehhyt että Firefox-selaimella ei toimi, pitää olla Explorer. Viime vuonna mulla toimi molemmilla selaimilla.
Täällä katellaan Firefoxilla ja hyvin toimii.

Kalamake
Tapetti
Viestit: 37
Liittynyt: 17 Marras 2007 21:33

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Kalamake » 31 Elo 2011 07:14

Palokaivo kirjoitti:Netissä mulla DC2:ssa on virhe joka ei ole korjaantunu koko iltana vaikka konekin on käynnistetty uudelleen. Kuva on kahdessa osassa.

Ja sitten sellaisenkin huomion oon tehhyt että Firefox-selaimella ei toimi, pitää olla Explorer. Viime vuonna mulla toimi molemmilla selaimilla.
Kalamake kirjoitti:Viimevuonna pelas mobiili samsungin wavella mutta eipä enää. Ainoastaa noksuilla ja omenoilla. Törkeetä. Varmaan joku hyvä syy moiseen, katotaan vastaako aspa.
Mä laitoin asiasta jo palautetta. Ei toimi mullakaan. Puhelin on HTC Desire eli Android-puhelin sekin kuten Samsungkin.
Wave on kylläkin Bada mutta kumminkin. Rps rtp tjsp ihan standardi kamaa oli se streami joka olis pelaanu ties missä laitteessa mutta ei, piti taas säätää siellä. Kuva sakkanen ja ääni sakkasempi mutta ois se ollu tyhjää parempi.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 31 Elo 2011 07:52

Palokaivo kirjoitti:Netissä mulla DC2:ssa on virhe joka ei ole korjaantunu koko iltana vaikka konekin on käynnistetty uudelleen. Kuva on kahdessa osassa.
Ei tuota virhettä alusta saakka ollut, tuli vasta myöhemmin. Mutta yhä vieläkin DC2 kyllä on tuossa tilassa. Varmaan tässä aamusella tai aamupäivän aikaan joku nettiwebbistriimaustekniikan velho saapuu töihin ja pistää resettiä striimausmyllylle.
Palokaivo kirjoitti:Ja sitten sellaisenkin huomion oon tehhyt että Firefox-selaimella ei toimi, pitää olla Explorer. Viime vuonna mulla toimi molemmilla selaimilla.
Toimii kyllä Firefoxilla täällä. Oletko asentanut Firefoxiin tuoreimman version Silverlight-pluginista?

Avatar
tarjaliisukka
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1205
Liittynyt: 02 Syys 2008 09:49

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja tarjaliisukka » 31 Elo 2011 08:06

DC 2 on kummallisesti hajallaan myös täällä. Safarilla katselen.

Ilmeisesti näin vanhalla koneella ei kuulu enää katsoa BB:tä. Ärrinmurrin. En edelleenkään saa vaihdettua kameroita alapalkista, ainoastaan jos menen koko näytön tilaan ja siinä valitsen kamerat, pääsen vaihtamaan niitä.
BB-koukussa jo ties monettako vuotta, tänä vuonna en seuraa 24/7:kaa, joten olen muiden lähteiden varassa. Mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus tästä tulee.

Avatar
Piivi
Nimetty
Viestit: 19
Liittynyt: 24 Elo 2010 13:49

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Piivi » 31 Elo 2011 08:14

Palokaivo kirjoitti:
Kalamake kirjoitti:Viimevuonna pelas mobiili samsungin wavella mutta eipä enää. Ainoastaa noksuilla ja omenoilla. Törkeetä. Varmaan joku hyvä syy moiseen, katotaan vastaako aspa.
Mä laitoin asiasta jo palautetta. Ei toimi mullakaan. Puhelin on HTC Desire eli Android-puhelin sekin kuten Samsungkin.
Mulla Samsung Omnia HD, symbian-laite siis, ja viime vuonna toimi täydellisesti vaan eipä enää :twisted:

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 31 Elo 2011 12:23

Piivi kirjoitti: Mulla Samsung Omnia HD, symbian-laite siis, ja viime vuonna toimi täydellisesti vaan eipä enää :twisted:
mikä selain siinä on? Itse huomasin että noksullakaan ei toimi kun sen omalla selaimella, esim. Opera Mobilella herjaa vaan että pitää olla Nokia tai iOS.

Avatar
Piivi
Nimetty
Viestit: 19
Liittynyt: 24 Elo 2010 13:49

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Piivi » 31 Elo 2011 12:28

Maxxer kirjoitti:
Piivi kirjoitti: Mulla Samsung Omnia HD, symbian-laite siis, ja viime vuonna toimi täydellisesti vaan eipä enää :twisted:
mikä selain siinä on? Itse huomasin että noksullakaan ei toimi kun sen omalla selaimella, esim. Opera Mobilella herjaa vaan että pitää olla Nokia tai iOS.
Ihan tuo puhelimen oma selain on käytössä, kuten viime vuonnakin.

Edit: Tuolla subin sivuilla lukee näin:

Big Brother 2011 mobiiliversion löydät osoitteesta m.sub.fi/bb. Sivusto toimii lähes kaikissa tällä hetkellä markkinoilla olevissa puhelinmalleissa. Videoita voit katsoa iOS-puhelimilla, iPadilla ja iPod touchilla sekä Nokia-malleilla S60 3rd Editionista ylöspäin.

Et mitenköhän se ei sit tässä toimi, kun tämä on S60 5th edition?! Miten se nyt voi olla puhelimen merkistä kiinni, ei tajuu!

Utunga
Juonittelija
Viestit: 187
Liittynyt: 16 Elo 2010 01:04

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Utunga » 31 Elo 2011 13:48

Piivi kirjoitti:Videoita voit katsoa iOS-puhelimilla, iPadilla ja iPod touchilla sekä Nokia-malleilla S60 3rd Editionista ylöspäin.

Et mitenköhän se ei sit tässä toimi, kun tämä on S60 5th edition?! Miten se nyt voi olla puhelimen merkistä kiinni, ei tajuu!
Videopyöritin on sovellus. Nokian S60-käyttöjärjestelmää käyttävissä puhelimissa voi hyvinkin olla eri sovellus videoiden katsomiseen kuin Samsungin luureissa. Varmaksi en toki tiedä, onko veikkaukseni oikein...

Avatar
Saaga
Merirosvo
Viestit: 1279
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:45
Viesti:

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Saaga » 31 Elo 2011 13:48

Voihan kökkö. Ostin eilen vuorokaudeksi 24/7:n vaan eihän mun vanha läppäri jaksanu enää pyörittää live feediä. Firefoxilla teki totaalijumin heti, Chromella jakso toimia vähän pitempään, mutta lopulta hyyty sekin. :shock: Onneksi en ostanut koko kautta. :)
I am the sunshine of my life!

Avatar
Velipuolikuu
Kroisos
Viestit: 1693
Liittynyt: 02 Touko 2008 21:29

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Velipuolikuu » 31 Elo 2011 14:39

Itsellä on Nokian C5, eli halvimmasta päästä noita älypuhelimia. BB:n mobiili 24/7 toimii puoliksi, eli kuvaa se ei lähde pyörittämään mutta yrittää, ja verkon ollessa 3G onnistuen pelkkää ääntä toistamaan. Itsellehän toi "radio" on passeli, kun autoillessa käytän :)
Verkon ollessa pelkkä matkapuhelin niin toimii kyllä, mutta pätkii aika kovasti.

2 megaisella (speedtest kyllä useimmin kertoo hiukka yli 3 megan todellista nopeutta) netillä, ja vuoden vanhalla hintaluokkaa tokahalvin läppärillä, chromella, katsomon kautta pyörivä 24/7 toimii hyvin. Mutta odotellaan bb vieweriä.
Enkelin kasvot, ja kolmoismurhasta kakkua istuvan kroppa
-Juufin Laura ärrästä

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 31 Elo 2011 16:10

Ei ole missään vaiheessa tökkinyt käytännössä. Pari kertaa illalla/yöllä pätkäisi mutta reload auttoi siihen. Käytän ton 24/7:n pyörittämiseen Firefoxia vaikka muuten käytänkin pääasiassa Operaa. Kunhan BBViewer tulee niin siirryn siihen.

Ainut ongelma oli illalla se että kameraa vaihdettaessa ääni tökkii aluksi ja välillä joutui reloadaamaan saadakseen sen kuntoon. Ei suuri ongelma sekään kuitenkaan.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Piivi
Nimetty
Viestit: 19
Liittynyt: 24 Elo 2010 13:49

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Piivi » 31 Elo 2011 16:53

Miehen N97 testattu, ei toimi. Ei voi toistaa ääntä eikä kuvaa. Nyt loppuu huumorintaju, mä oisin kuitenkin katsonut 90% ajasta nimenomaan puhelimesta tuota...

Avatar
Tsikio
Nimetty
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Elo 2010 14:10

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Tsikio » 31 Elo 2011 18:46

Onko kukaan kokeillut 24/7:n toimivuutta iPod touchilla? Jostain syystä touch herjaa 24/7:aa avattaessa "Tiedostohaku epäonnistui. Safari ei voi hakea tätä tiedostoa". Mikäköhän mättää?

Whatever
Työläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 31 Elo 2011 11:43

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Whatever » 31 Elo 2011 19:39

Sellainen kysymys, että kannattaisiko tuo 24/7 ottaa kaapelin vai netin kautta? Aikaisempina vuosina itselläni on ollut netin kautta otettuna, Welhon kaapeli siis, mutta nyt kun on tämä DNA/Welho yhdistyminen tapahtunut niin kaapeli toimii vähän miten sattuu. Eli osaako joku esim. kommentoida miten PK-seudulla toimii DNA/Welho-kaapelin 24/7 tällä hetkellä?

Ja sikälimikäli tuon netin kautta ottaisi, niin mistä? Eikös saunalahdella ainakin aikaisempina vuosina ollut joku juttu, kuten myös ilmeisesti soneralla..

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Elo 2011 19:42

Whatever kirjoitti:Ja sikälimikäli tuon netin kautta ottaisi, niin mistä? Eikös saunalahdella ainakin aikaisempina vuosina ollut joku juttu, kuten myös ilmeisesti soneralla..
Netin kautta otettaessa riittää, että oma nettiyhteys on riittävä. Kannattaa tarkastaa asia vaikka katsomalla jotain ilmaispätkiä Katsomon sivuilta jos on epävarma.

Nettikameroitahan on useampia, DC1, DC2, makkari, piha, keittiö, kaapelin kautta ottaessa näkyy pelkkä DC1. Kuvanlaatu ei ole yhtä hyvä kuin kaapelissa (telkkari), mutta näkee myös videopätkiä mitä Katsomon BB-sivuille laitetaan.

Jos nyt ymmärsin oikein mitä kysytään?
The reason I swear so much is because fuck you.

Whatever
Työläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 31 Elo 2011 11:43

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Whatever » 31 Elo 2011 19:48

tuusannuuska kirjoitti:Netin kautta otettaessa riittää, että oma nettiyhteys on riittävä. Kannattaa tarkastaa asia vaikka katsomalla jotain ilmaispätkiä Katsomon sivuilta jos on epävarma.

Jos nyt ymmärsin oikein mitä kysytään?
Kaistaa on 200/10, eli kyllä kaikki nettistreamit toimii ongelmitta, ei siinä mitään. Mutta lähinnä siis että mitä kautta tuo pitäisi tilata ja mistä sitä katsotaan? Joku nettisivulinkki varmaan olisi kovastikin avuksi..

Eli vaikka mulla on DNA/Welho kaapeli jne. niin voinko silti ottaa vaikka Soneran tai vastaavan kautta sen nettistreamin? Ja tapahtuuko maksaminen jollain tekstarilla/laskulla/miten? Ja kauanko kestää avautuminen?

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 31 Elo 2011 19:53

Whatever kirjoitti:Kaistaa on 200/10, eli kyllä kaikki nettistreamit toimii ongelmitta, ei siinä mitään. Mutta lähinnä siis että mitä kautta tuo pitäisi tilata ja mistä sitä katsotaan? Joku nettisivulinkki varmaan olisi kovastikin avuksi..
Tosta Katsomon etusivulta päätyy lähes väkisin BB:n 24/7-tilaukseen:
http://www.katsomo.fi/

Itse maksoin verkkopankin kautta, se mikä nettiyhteys kullakin on, ei ole mitään väliä. Tilaamisen jälkeen valkkaa Live-välilehden niin näkyy taloon. Pitäs näkyä heti kun on maksanut.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Tsikio
Nimetty
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Elo 2010 14:10

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Tsikio » 31 Elo 2011 19:54

Whatever kirjoitti:Sellainen kysymys, että kannattaisiko tuo 24/7 ottaa kaapelin vai netin kautta? Aikaisempina vuosina itselläni on ollut netin kautta otettuna, Welhon kaapeli siis, mutta nyt kun on tämä DNA/Welho yhdistyminen tapahtunut niin kaapeli toimii vähän miten sattuu. Eli osaako joku esim. kommentoida miten PK-seudulla toimii DNA/Welho-kaapelin 24/7 tällä hetkellä?
DnaWelho kaapelin 24/7 on ainakin minulla, täällä pk-seudulla, toiminut täysin moitteetta :tu Netti 24/7 sen sijaan hieman tökkinyt tänään.

Aikaisempina vuosina olen ottanut ainoastaan nettiversion. Tällä lyhyellä "kaapeli-tuntumalla" suosittelisin kyllä kaapeli vaihtoehtoa.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 31 Elo 2011 19:56

Whatever kirjoitti:Kaistaa on 200/10, eli kyllä kaikki nettistreamit toimii ongelmitta, ei siinä mitään. Mutta lähinnä siis että mitä kautta tuo pitäisi tilata ja mistä sitä katsotaan? Joku nettisivulinkki varmaan olisi kovastikin avuksi..

Eli vaikka mulla on DNA/Welho kaapeli jne. niin voinko silti ottaa vaikka Soneran tai vastaavan kautta sen nettistreamin? Ja tapahtuuko maksaminen jollain tekstarilla/laskulla/miten? Ja kauanko kestää avautuminen?
Varmistetaan nyt vielä: sinulla on siis DNA/Welhon kaapeli-tv, jota voi katsoa sieltä telkkarista kun kytkee antennijohdon seinään ja siinä samassa seinärasiassa kiinni oleva DNA/Welhon kaapelimodeemi, jonka kautta saat Internet-yhteydet?

Ja haluat tilata netti-24/7:n kaapelimodeemi-internet-yhteytesi kautta?

Netti-24/7 ostetaan MTV3:n Katsomo-palvelusta:

http://www.katsomo.fi/bigbrother

Luo itsellesi tunnukset Katsomo-palveluun tuon osoitteen kautta ja tilaa sieltä kautta tuo BB 24/7-palvelu. Tilaus maksetaan siellä normaalien verkkopankkisysteemien kautta. Tai luottokortilla, miten haluaakaan.

Streameja katsotaan webbiselaimella samasta osoitteesta. Sisään pitää olla kirjautunut omilla Katsomo-tunnuksilla. Myöhemmin streameja voi ehkä katsoa myös erillisellä BBviewer-ohjelmalla, jos se on tänä vuonna mahdollista sovittaa toimimaan yhteen Katsomon kanssa.

Mitään Soneroita ja muita ei tähän tarvitse sotkea.

Whatever
Työläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 31 Elo 2011 11:43

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Whatever » 31 Elo 2011 20:20

Tsikio kirjoitti:DnaWelho kaapelin 24/7 on ainakin minulla, täällä pk-seudulla, toiminut täysin moitteetta :tu Netti 24/7 sen sijaan hieman tökkinyt tänään.

Aikaisempina vuosina olen ottanut ainoastaan nettiversion. Tällä lyhyellä "kaapeli-tuntumalla" suosittelisin kyllä kaapeli vaihtoehtoa.
Itselläni siis tosiaankin ollut aina ennen tuo kaapelivaihtoehto, ja se on toiminut täydellisesti, mutta nyt DNA/Welho-aikana ei edes lukuisista kanavien uudelleenhakuyrityksistä huolimatta löydä koko BB24/7 kanavaa. Toisin oli ennen kuin DNA tuli sotkemaan asioita, netti toimii edelleen jotenkuten mutta tilatuista kanavapaketeista näkyy tällä hetkellä ehkä pari kanavaa satunnaisesti, useimmat eivät huonon signaalin takia edes suostu virittymään. Sen takia tuota streamivaihtoehtoa olin nyt ajatellutkin..

Btw. Onko sulla käytössä joku näitä uusia DNA/Welho-kortteja, vai wanhempi jostain Welho-ajoilta oleva? Asiakaspalvelusta ovat suositelleet vaihtamaan vanhat kortit noihin uusiin, että siitä voisi johtua nämä erinäiset ongelmat..
BrutalGentleman kirjoitti:Varmistetaan nyt vielä: sinulla on siis DNA/Welhon kaapeli-tv, jota voi katsoa sieltä telkkarista kun kytkee antennijohdon seinään ja siinä samassa seinärasiassa kiinni oleva DNA/Welhon kaapelimodeemi, jonka kautta saat Internet-yhteydet?

Ja haluat tilata netti-24/7:n kaapelimodeemi-internet-yhteytesi kautta?

Netti-24/7 ostetaan MTV3:n Katsomo-palvelusta:

http://www.katsomo.fi/bigbrother
Selvä homma, kiitokset tästäkin vastauksesta. Jos en saa nyt selkoa tähän kaapelin heikkoon signaalitasoon niin sitten tuo nettistreami jäänee ainoaksi vaihtoehdoksi. Aiempina vuosina vain tuo kaapelin 24/7 on toiminut niin moitteetta että hieman ns. sylettäis ottaa tuota streamia josta on kuulunut vuosien varrella vähän yhtä sun toista huonoa..

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 31 Elo 2011 20:28

mutta jos kaapelin signaalitaso on heikko ja se nettikin tulee kaapelia pitkin niin eikös se yhtä heikko signaali vaikuta sitten siihen netin toimivuuteenkin?

Kannattaa tosiaan katsella ilmaispätkiä katsomosta noin niinkuin testimielellä.

Whatever
Työläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 31 Elo 2011 11:43

Re: Livefeed netissä ja kaapelissa 2011

Viesti Kirjoittaja Whatever » 31 Elo 2011 20:32

Maxxer kirjoitti:mutta jos kaapelin signaalitaso on heikko ja se nettikin tulee kaapelia pitkin niin eikös se yhtä heikko signaali vaikuta sitten siihen netin toimivuuteenkin?

Kannattaa tosiaan katsella ilmaispätkiä katsomosta noin niinkuin testimielellä.
Itseasiassa netti toimii ihan täysin, 200M kaistaa tulee downstream sisäänpäin täysin ongelmitta ja myös UL kunnossa. Otan nyt kokeeksi tunnin katseluaikaa kuitenkin tuolta katsomosta ja katsellaan miten toimii.

Netin TCP/IP-liikenne ja kanavat kulkevat kaapelissa kuitenkin niin eritavalla että vaikka TV-kanavien kanssa olisikin ongelmia niin se ei välttämättä vaikuta mitenkään itse netin toimintaan.

[edit: Eipä toimi streami ollenkaan, ilmoittaa "Toisto epäonnistui (6013 an error has occurred.)." ...että se siitäkin sitten, ensin ajattelin että johtui Google Chromesta, kokeilin MSIE:llä - no se vaati että katsomon käyttäjätunnus vielä vahvistetaan sähköpostitse minkä myös tein - jonka jälkeen sama virhe sielläkin puolella. Taitaa nyt jäädä kyllä 24/7 jutut tältä vuodelta ainakin tällä tuntumalla välistä...]

[edit2: "6013 - The DRM hardware configuration changed, which caused an error." Että tällaista sanotaan silverlightin sivuilla jonne tuo virheilmoitus ohjasi, olisin olettanu että käyttävät flash-pohjaista streamia mutta ilmeisesti sitten eivät? Huhhu ei jaksais kyllä kauheesti ruveta tuon takia säätämään..]

[edit3: Nuo tallennetut, tunnuksen vaativat, 24/7 pätkät kyllä toimivat ongelmitta, mutta livestreami ei ollenkaan.]

...jos jollain on jotain vinhaa vinkkiä niin saapi kertoa =)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2011”