Viime syksyn aikana BB:llä oli ollut katsojia yhteensä lähes kolme miljoonaa, viikottain 1,4 miljoonaa.
Aika vähän, etten sanoisi.
Ja me BB:n katsojat olemme ilmeisesti tätä nykyä Nautiskelijoita. 8)
Spotti.sub.fi kirjoitti:Ketkä seuraavat Big Brotheria?
Big Brotheria seurasi TV:stä viime syksyn aikana lähes kolme miljoonaa suomalaista*, ja viikoittain 1,4 miljoonaa suomalaista. Big Brother oli syksyllä aikablokkinsa klo 22 - 23 markkinajohtaja 15-44-vuotiaiden TV-katselijoiden keskuudessa. Ohjelma oli kaupallisten kanavien katsotuinta prime time -viihdettä samaisessa kohderyhmässä. Big Brother -nettisivusto keräsi viime syksynä parhaimmillaan yli puoli miljoonaa eri viikkokävijää. Ohjelman virallisella Facebook-sivulla oli lähes 60 000 aktiivista ja osallistuvaa fania. (Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel Oy. *Tavoittavuus = 5 min yhtäjaksoista katselua)
Kaupallisten kanavien katsotuimmat viideohjelmat ja draamasarjat prime timessä
Big Brother oli kohderyhmässä 15-44-vuotiaat kaupallisten kanavien katsotuinta prime time -viihdettä.
(Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel Oy, vkot 34-47/2010)
Big Brother -katsojien keski-ikä on 39 vuotta
Viime vuonna Big Brother -ohjelmisto tavoitti* 74% alle 50-vuotiaista suomalaisista. Big Brotheria katsottiin eniten 25-44-vuotiaiden naisten keskuudessa, joista ohjelma tavoitti 76%.
(Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel Oy, *tavoittavuus = vähintään 5 min yhtäjaksoista katselua)
Big Brotherin kuudes kausi oli Subin katsotuimpia ohjelmia viime syksynä. Sunnuntain finaali keräsi keskimäärin 578 000 katsojaa, ja voittajan ratketessa (klo 22:15 -22:30) Big Brotheria seurasi 720 000 suomalaista.
Syksyn aikana Susanna Laineen juontama Big Brother Talk Show sai keskimäärin puolen miljoonan katsojan yleisön, klo 22:00 koostelähetyksillä oli keskimäärin 314 000 katsojaa, ja Elina Viitasen juontamalla Big Brother Extralla keskimäärin 166 000 katsojaa.
(Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel Oy)
Tyypillinen Big Brother -katsoja on Nautiskelija (RISC)
Big Brotherin katsojissa korostuvat selkeästi RISC-luokituksen mukaisesti Nautiskelijat. He ovat kiinnostuneita muodista, julkkiksista, kauneudenhoidosta ja ylipäätään urbaanista elämäntyylistä. TV:stä he seuraavat Big Brotherin ohella muita kotimaisia sarjoja kuten Salatut Elämät.
Nautiskelijat - helppoa ja mukavaa elämää
- Arvostavat elämässä helpoutta ja mukavuutta
- Kuluttajina aktiivisia ja impulsiivisia
- Shoppailu ja brändit elämyksien ja nautinnon lähteinä
- Menestymistä arvostetaan ja brändeillä on status-arvoa kohderyhmälle
- Kuluttaminen suuntautuu harrasteisiin, vapaa-aikaan, elokuviin, ravintoloihin, ulkonäköön ja teknologiaan
- Demografisista kohderyhmistä 15-34-vuotiaat naiset ja 15-44-vuotiaat miehet korostuvat
(Lähde: TNS Gallup Atlas, tammi-kesäkuu 2010)
Netin ja TV:n yhteiskäyttö korostuu Big Brother -fanien keskuudessa
Jopa 70% BB-sivuston kävijöistä seuraa ensin päivän tapahtumia netissä ja myöhemmin illalla vielä Big Brother -realityn television puolelta. Tämä suhdeluku on ennätyksellinen verrattuna kaikkiin muihin BB-maihin. 10% Big Brother -faneista vastasi seuraavansa Big Brotheria vain netistä.
(Lähde: TNS Gallup / Atlas Intermedia-tutkimus, Q2/2010 [nettipaneeli (GallupForum), kr. 15-69 v.], BB-sisältökysely syyskuu 2010)
Big Brother -sivusto tarjoaa kiinnostavimmat uutiset ja videoklipit 24/7
Big Brother -sivusto oli 20 seuratuimman kotimaisen nettisivun joukossa koko kauden ajan. Viime vuonna sivustolla oli keskimäärin 344 000 eri viikkokävijää, ja sivustolla vierailtiin 3-4 kertaa viikossa. Maksuttomat nettivideosisällöt kiinnostivat: kaudella 2010 kirjattiin 5 miljoonaa BB-videoklikkausta.
Valtaosa BB-sivuston kävijöistä on naisia (84%), ja enemmistö (59%) kävijöistä on 25-44-vuotiaita. BB-sivuston aktiivikävijöistä 45% tilaa myös maksullista Big Brother 24/7 –palvelua
(Lähde: Omniture, TNS Metrix, BB-sisältökysely syyskuu 2010)
Mobiilista tavoitat edelläkävijät
Big Brotherin mobiilisivustolla vieraili viime kauden aikana keskimäärin 20 000 viikkokäyttäjää. Älypuhelinten ja mobiilisurffailun arkipäiväistyminen sekä lisääntynyt sisällöntuotanto näkyi sivulatausmäärien huimana 62%:n kasvuna (n. 350 000/vko). Mobiilipalvelun käyttäjistä korostuivat iPhone-käyttäjät (33% kävijöistä). Mobiilisivustolla tehtiin videokäynnistyksiä kauden aikana yli 150 000 kappaletta.
(Lähde: Taloustutkimus Oy,Omniture, syksy 2010)
http://spotti.sub.fi/site/sub/mainostam ... 6&id=64378