Ja Manaaja 2 tulee heti perään lauantai-iltana.Tapzukka kirjoitti:Hyvistä kauhuelokuvista puheenollen täytyy mainita, että Manaaja tulee Subilta perjantaina :cheers . Täytyy laittaa nauhalle.
Leffasuosituksia
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Manaaja on legendojen legenda! :cheers
Hauska elokuva, pitää kattoa.
Hauska elokuva, pitää kattoa.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Huomenna näköjään saw -elokuva tv:stä, jos joku ei ole nähnyt
niin suosittelen! Yksi oikeasti huippu -kauhukuvia. :scared:
niin suosittelen! Yksi oikeasti huippu -kauhukuvia. :scared:
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Totanoin täällä periferiassa näkyy yhtäkkiä tv:ssä kaiken maailman Kino, subleffa, mtv fakta, discovery jopa bornoa kahdelta kanavalta. Hymiötä en uskalla valkata.
Kino joo sekin, mutta jos tähän vielä tupsahtaisi BBC vaikka prime niin melkein pyörtyisin onnesta. Aiai onko tämä tuntien vai päivien tekninen häiriö?
Kino joo sekin, mutta jos tähän vielä tupsahtaisi BBC vaikka prime niin melkein pyörtyisin onnesta. Aiai onko tämä tuntien vai päivien tekninen häiriö?
Mä vedän kännit ku pääsen täältä! Sauli mietti omaa talosta lähtöään Subtv:n Uutisarkisto 15.10.2007
-
- Diktaattori
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
The Happening oli todella paska. Shyamalan ollut ilmeisen kännissä tämän leffan tekemisvaiheessa.Tapzukka kirjoitti:Näin muuten mainoksen The Happening elokuvan DVD:n ilmestymisestä. Älkää vaan ostako tai menkö katsomaan. M. Night Shyamalanin pohjanoteeraus ikinä. Ei edes rippeitä jäljellä siitä hienoudesta joka elokuvissa Kuudes aisti ja Unbreakable oli.
Oma listani parhaista elokuvista tulee tässä. Varoitus: Pidän draamasta yli kaiken ja suuri osa näistä on varmaan melko tylsää katsottavaa...
Elizabeth
Elizabeth: The Golden Age
The Pianist
A Home At The End Of The World
The Hours
The Motorcycle Diaries
Babel
The Jacket
Silkwood
The Devil Wears Prada
Little Children
TransAmerica
Breakfast On Pluto
The Thin Red Line
The Fountain
The House Of The Spirits
Sin City
It´s a Wonderfull Life
Interview With The Vampire
Hotel Rwanda
Gone With The Wind
Brokeback Mountain
Rear Window
X-Menit
Sophie's Choice
Kramer vs Kramer
Who is she? Where did you find her?
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Listataanpa nyt jokunen suosikkileffa, ja sanotaan vaikka muutama sanakin.
Lost In Translation
Ihan uskomattoman hyvä elokuva. Sofia Coppola osoitti että on perinyt isältään upeat ohjaajan lahjat, Bill Murray näytti että osaa oikeasti näytellä, ja Scarlett Johanssonkin todisti viimeistään tällä leffalla miksi kuuluu Hollywoodin eliittiin. Jos totta puhutaan, niin en pitänyt Bill Murrayta juuri minään ennen Lost In Translationia, mutta nykyään arvostan paljon kyseistä näyttelijää. Jos joku ei ole nähnyt tätä elokuvaa, niin on menettänyt paljon.
Vertigo
Hitchcock ohjasi monia hienoja elokuvia, ja tämä on luultavasti oma suosikkini niistä. Aivan loistavat näyttelijäsuoritukset ja tietenkin ohjaus oli täydellisyyttä hipovaa. Myös yksi elokuvista joka jokaisen pitäisi nähdä.
Letters From Iwo Jima
En oikein uskonut Eastwoodin kykyihin ennen tätä elokuvaa. Elokuvan nähtyäni, en epäillyt enää hetkeäkään niitä kykyjä. Hieno ja kunniotusta herättävä kuvaus Iwo Jiman taistelusta toisesta maailman sodasta. Ja elokuva on nimenomaan kuvattu japanilaisten puolelta. Paljon, paljon parempi elokuva kuin jenkkien näkökulmasta kuvattu Flags Of Our Fathers, joka on ainoastaan ihan ok leffa.
The Butterfly Effect
Ennen tätä leffaa uskoin ettei Ashton Kurcherista olisi vakasti otettavaksi näyttelijäksi. Elokuva olikin tajunnanräjäyttävä upea teos. Loistava tarina, joka aiheutti niin iloa kuin suruakin. Loppu oli todella traaginen.
Sideways
Komedia, joka saisi hieman herkemmän kaverin kyyneliin. Sama juttu kuin aikaisemmassa leffassa, en uskonut Paul Giamattin näyttelijänkykyihin. Sitten hän tekikin koskettavan suorituksen tässä elokuvassa nousten arvostuslistallani huimasti. Voin suositella.
Sitten vielä muutama muu leffa, joista en nyt jaksa mitään raapustaa:
Raging Bull
Psycho
Rear Window
The Godfather
Crash
Forrest Gump
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
The Shining
A Beautiful Mind
Lost In Translation
Ihan uskomattoman hyvä elokuva. Sofia Coppola osoitti että on perinyt isältään upeat ohjaajan lahjat, Bill Murray näytti että osaa oikeasti näytellä, ja Scarlett Johanssonkin todisti viimeistään tällä leffalla miksi kuuluu Hollywoodin eliittiin. Jos totta puhutaan, niin en pitänyt Bill Murrayta juuri minään ennen Lost In Translationia, mutta nykyään arvostan paljon kyseistä näyttelijää. Jos joku ei ole nähnyt tätä elokuvaa, niin on menettänyt paljon.
Vertigo
Hitchcock ohjasi monia hienoja elokuvia, ja tämä on luultavasti oma suosikkini niistä. Aivan loistavat näyttelijäsuoritukset ja tietenkin ohjaus oli täydellisyyttä hipovaa. Myös yksi elokuvista joka jokaisen pitäisi nähdä.
Letters From Iwo Jima
En oikein uskonut Eastwoodin kykyihin ennen tätä elokuvaa. Elokuvan nähtyäni, en epäillyt enää hetkeäkään niitä kykyjä. Hieno ja kunniotusta herättävä kuvaus Iwo Jiman taistelusta toisesta maailman sodasta. Ja elokuva on nimenomaan kuvattu japanilaisten puolelta. Paljon, paljon parempi elokuva kuin jenkkien näkökulmasta kuvattu Flags Of Our Fathers, joka on ainoastaan ihan ok leffa.
The Butterfly Effect
Ennen tätä leffaa uskoin ettei Ashton Kurcherista olisi vakasti otettavaksi näyttelijäksi. Elokuva olikin tajunnanräjäyttävä upea teos. Loistava tarina, joka aiheutti niin iloa kuin suruakin. Loppu oli todella traaginen.
Sideways
Komedia, joka saisi hieman herkemmän kaverin kyyneliin. Sama juttu kuin aikaisemmassa leffassa, en uskonut Paul Giamattin näyttelijänkykyihin. Sitten hän tekikin koskettavan suorituksen tässä elokuvassa nousten arvostuslistallani huimasti. Voin suositella.
Sitten vielä muutama muu leffa, joista en nyt jaksa mitään raapustaa:
Raging Bull
Psycho
Rear Window
The Godfather
Crash
Forrest Gump
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
The Shining
A Beautiful Mind
Cool. Cool, cool, cool.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Olis muuten kiva jos porukka listais myös semmosia suosikkileffoja tai muuten vaan hyviä leffoja jotka ei ole klassikkoja tai muuten kovin tunnettuja tai ns. valtavirtaleffoja.
Niistä paljon leffoja katsovat saa monasti hyviä vinkkejä, kun noi tunnetut suosikit tuppaa olla jo nähtyjä
Niistä paljon leffoja katsovat saa monasti hyviä vinkkejä, kun noi tunnetut suosikit tuppaa olla jo nähtyjä
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Onhan tuossa omallani ainakin Sideways ja Letter From Iwo Jima sellasia ei ihan niin tunnettuja Tai ainakin Sideways. Ja tuskin Butterfly Effectiakaan voi klassikkona pitää.Punde kirjoitti:Olis muuten kiva jos porukka listais myös semmosia suosikkileffoja tai muuten vaan hyviä leffoja jotka ei ole klassikkoja tai muuten kovin tunnettuja tai ns. valtavirtaleffoja.
Niistä paljon leffoja katsovat saa monasti hyviä vinkkejä, kun noi tunnetut suosikit tuppaa olla jo nähtyjä
Cool. Cool, cool, cool.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Katsokaa komisario palmuja.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Mutta jep, ehkä tosiaan voisi suositella muutamaa hiukan tuntemattomampaa leffaa.
A Love Song for Bobby Long
Pääosissa John Travolta ja Scarlett Johansson. Tiedän, John Travolta. Mutta yllättäen hän tekee mahdollisesti jopa uransa parhaan näyttelijäsuorituksensa tässä leffassa. Harmi, kun en osaa oikein kertoa leffasta mitään.. No ainakin englanninkielisestä wikipediasta löytyy lisää tietoa jos kiinnostaa.
One Night at McCool's
Musta komedia, jossa leffan päähenkilö Randy pelastaa ensin Liv Tylerin näyttelemän Jewelin raiskaajan kynsistä ja sekaantuu tahtomattaan lopulta ryöstöön ja murhaan.
Enempää ei ehdi nyt sanoa, kun tuo Uutisvuoto alkaa ihan näillä minuuteilla. Voisin kuitenkin suositella myös näitä:
United 93 (syyskuun 11. tapahtumiin perustuva)
Die Fälscher (saksalaisten keskitysleireille sijoittuva)
In Good Company (draama/komedia, jossa mukana mm. Scarlett Johansson ja Topher Grace (70's Shown Eric).)
A Love Song for Bobby Long
Pääosissa John Travolta ja Scarlett Johansson. Tiedän, John Travolta. Mutta yllättäen hän tekee mahdollisesti jopa uransa parhaan näyttelijäsuorituksensa tässä leffassa. Harmi, kun en osaa oikein kertoa leffasta mitään.. No ainakin englanninkielisestä wikipediasta löytyy lisää tietoa jos kiinnostaa.
One Night at McCool's
Musta komedia, jossa leffan päähenkilö Randy pelastaa ensin Liv Tylerin näyttelemän Jewelin raiskaajan kynsistä ja sekaantuu tahtomattaan lopulta ryöstöön ja murhaan.
Enempää ei ehdi nyt sanoa, kun tuo Uutisvuoto alkaa ihan näillä minuuteilla. Voisin kuitenkin suositella myös näitä:
United 93 (syyskuun 11. tapahtumiin perustuva)
Die Fälscher (saksalaisten keskitysleireille sijoittuva)
In Good Company (draama/komedia, jossa mukana mm. Scarlett Johansson ja Topher Grace (70's Shown Eric).)
Cool. Cool, cool, cool.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Lainsuojaton (1976) The outlaw Josey Wales. Clint Eastwood USA:n sisällissodan jälkimelskeissä.
Ed Wood (1994). Kertomus eräästä hollywood-ohjaajasta jolla kaikki ei aina mennyt putkeen.
Sukellusvene U-96 (1981) Das Boot. Sukellusvene saattaa olla bb-taloakin ahdistavampi paikka, siinä niitit natisee kun osumaa tulee.
Postimies soittaa aina kahdesti (1981) The Postman Always Rings Twice. Elokuva ajalta jolloin Jack Nicholson oli elämänsä vedossa, monessakin mielessä.
Christine - tappaja-auto (1983). Kingin kauhuromaanin onnistunut filmatisointi `58 Plymouth Fury ottaa läyhääjiltä liiat luulot pois.
Näitä jos löytyy ale-laareista, kirjastoista jne. niin ei kun katsomaan. HPP suosittelee.
Ed Wood (1994). Kertomus eräästä hollywood-ohjaajasta jolla kaikki ei aina mennyt putkeen.
Sukellusvene U-96 (1981) Das Boot. Sukellusvene saattaa olla bb-taloakin ahdistavampi paikka, siinä niitit natisee kun osumaa tulee.
Postimies soittaa aina kahdesti (1981) The Postman Always Rings Twice. Elokuva ajalta jolloin Jack Nicholson oli elämänsä vedossa, monessakin mielessä.
Christine - tappaja-auto (1983). Kingin kauhuromaanin onnistunut filmatisointi `58 Plymouth Fury ottaa läyhääjiltä liiat luulot pois.
Näitä jos löytyy ale-laareista, kirjastoista jne. niin ei kun katsomaan. HPP suosittelee.
"HPP - Aina asiallinen ja hyvin koostettuja mielipiteitä"
-
- Diktaattori
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Vähän tuntemattomampia, maininnan arvoisia elokuvakokemuksia:
The Telephone - Whoopi Goldbergin mielenkiintoinen yhden naisen sekoilu.
Doom Generation - Greg Arakin ohjaama R&A leffa.
Priest - Aivan mahdottoman hyvä kuvaus katolilaisuudesta ja homoudesta.
Aiemmmasta listastani mainitsisin:
A Home At The End Of The World - Pelkistetty elokuva siitä, kun ei kuulu minnekään.
The Motorcycle Diaries - Mielenkiintoinen tositapahtumiin perustuva road movie che guevaran nuoruudesta.
The Jacket - Psykologinen
Breakfast on Pluto - Hauska, sukupuoleton kasvutarina.
The Fountain - Todella kaunis leffa ja jokseenkin vapauttava.
The Telephone - Whoopi Goldbergin mielenkiintoinen yhden naisen sekoilu.
Doom Generation - Greg Arakin ohjaama R&A leffa.
Priest - Aivan mahdottoman hyvä kuvaus katolilaisuudesta ja homoudesta.
Aiemmmasta listastani mainitsisin:
A Home At The End Of The World - Pelkistetty elokuva siitä, kun ei kuulu minnekään.
The Motorcycle Diaries - Mielenkiintoinen tositapahtumiin perustuva road movie che guevaran nuoruudesta.
The Jacket - Psykologinen
Breakfast on Pluto - Hauska, sukupuoleton kasvutarina.
The Fountain - Todella kaunis leffa ja jokseenkin vapauttava.
Who is she? Where did you find her?
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Pimpelipom, komppaan. Ensimmäinen genren elokuva josta olen pitänyt. En kyllä yhtään ihmettele, jos joku pitää tätä tekotaiteellisena paskana. Sori, mutta sitä se ei ole. Kannattaa tarkastella niiden päähenkilöiden suhdetta niinkö näin. Siinä katseilla ja ilmeillä kerrotaan paljon enemmän kuin sanoilla.kalleh kirjoitti:Lost In Translation
Ihan uskomattoman hyvä elokuva. Sofia Coppola osoitti että on perinyt isältään upeat ohjaajan lahjat, Bill Murray näytti että osaa oikeasti näytellä, ja Scarlett Johanssonkin todisti viimeistään tällä leffalla miksi kuuluu Hollywoodin eliittiin. Jos totta puhutaan, niin en pitänyt Bill Murrayta juuri minään ennen Lost In Translationia, mutta nykyään arvostan paljon kyseistä näyttelijää. Jos joku ei ole nähnyt tätä elokuvaa, niin on menettänyt paljon.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja .
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Muutama lisää :
- Ronin
- Pollock
- El Mariachi
- Lost Highway
- Ronin
- Pollock
- El Mariachi
- Lost Highway
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Parhaillaan Teemalta tulee John Watersin klassikkoelokuva Pink Flamingos. Toivottavasti mahdollisimman moni on bongannut elokuvan. Ei välttämättä maailman laadukkain tekele, mutta ehdotonta kulttikamaa - aika harvassa elokuvassa kuitenkaan syödään oikeaa koiranpaskaa.
Pääosan esittäjä drag artisti Divine on tunnettu muun muassa myös näistä:
http://www.youtube.com/watch?v=dM-Juzex ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2DM9Ye-_ ... re=related
Pääosan esittäjä drag artisti Divine on tunnettu muun muassa myös näistä:
http://www.youtube.com/watch?v=dM-Juzex ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2DM9Ye-_ ... re=related
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Hoksasin just että miullahan on dvd profilerilla tehty lista suppeasta dvd-kokoelmastani. Kätevä ohjelma, naputtelee vaan UPC-koodin viivakoodin alta ja progu löytää netistä dvd:n tiedot.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Punde
Niinku näkyy ni enpä paljo leffoja ostele.. enkä ostelis vaikka oisin rikkaampiki, aika harvoja leffoja tulee uudestaan katteltua. Noistakin kaikki paria poikkeusta lukuunottamatta play.comista ostettuja halpiksia (4-9 juuroo) tai sitten käytettynä vielä halvemmalla hommattuja.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Punde
Niinku näkyy ni enpä paljo leffoja ostele.. enkä ostelis vaikka oisin rikkaampiki, aika harvoja leffoja tulee uudestaan katteltua. Noistakin kaikki paria poikkeusta lukuunottamatta play.comista ostettuja halpiksia (4-9 juuroo) tai sitten käytettynä vielä halvemmalla hommattuja.
- absurdduck
- Toukka
- Viestit: 12
- Liittynyt: 04 Joulu 2008 04:07
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Kannattaa ehdottomasti katsoa Oldboy!
Arvostelun tehnyt The Wolf."Naura, ja koko maailma nauraa kanssasi. Itke, ja itket yksin."
Oh Dae-su on täysin päissään ja joutuu viettämään tyttärensä syntymäpäivää poliisiasemalla. Välillä on pakko haistatella poliiseille. Dae-sun kaveri, Joo-hwan, onnistuu saamaan Dae-sun vapaaksi. Mutta aseman ulkopuolella sateessa seisoessaan Dae-su katoaa pian. Dae-su löytää itsensä hotellihuoneeksi naamioidusta sellistä, jossa hän joutuu riutumaan mutta ei tiedä kuinka kauan ja miksi. Mitä pahaa hän on tehnyt ja kenelle? Kuuden vuoden jälkeen Dae-su alkaa tatuoida viivoja käteensä, yksi viiva yhdestä vuodesta. Viidentoista vuoden kuluttua Dae-su pääsee vihdoinkin vapaaksi, mutta hänet on lavastettu vaimonsa murhaajaksi ja tytärkin on adoptoitu kaikista maailman kolkista Ruotsiin. Kuka on kaiken takana ja miksi kaikki kohdistuu juuri Dae-suhun? Sitä Dae-sulla on vain vähän aikaa selvittää. Alkaa huima kostoretki ja syntyjen syvien pohtiminen.
Oldboy yhdistelee useita eri tyylilajeja taide-elokuvasta mysteeriin ja trilleriin, mutta pääpaino on kuitenkin draamalla ja mahtuipa mukaan sysimustaa huumoriakin. Väkivalta on vähäistä, mutta sitäkin brutaalimpaa (lähinnä kidutusta ja pari joukkotappelua). Mutta henkilöhahmojen taustat ja kohtalot tekevät paljon enemmän kipeää kuin vasaran isku päähän. Tarina on kekseliäs, syvällinen, vakava ja erittäin pirullinen. Kuvitelkaa, että itsenne teljettäisiin viideksitoista vuodeksi ilman syytä ja sillä välin teidät olisi lavastettu vaimonne murhaajaksi. Karua.
Oldboy perustuu samannimiseen mangaan ja tyyli tuo ainakin minulle hieman mieleen joitanin Takeshi Kitanon elokuvia, mutta Oldboy ei todellakaan ole mikään toiminnantäytteinen räiskintäpätkä, vaan syvällinen mysteeri-/kostodraama.
Chan-Wook Park ohjaa elokuvaansa mestarillisin ottein eteenpäin ja Min-sik Choi Dae-sun roolissa varmistaa, että elokuva on loppuun asti surumielinen ja koskettava. Miehen rooli onkin parasta, mitä valkokankaalla on nähty pitkiin aikoihin.
Oldboy on visuaalisesti pelottavan kaunista katseltavaa. Kuvaus tehdään erikoisista kulmista ja audiovisuaalinen puoli suorastaan hyväilee korvia. Ja mitkä musiikit. Vastaavanlaisia tunteita minulle(kin) herätti viimeksi Fincherin Fight Club. Oldboy on taatusti uniikki elokuva ja se kahlitsee katsojansa ruudun eteen, eikä katsoja voi siitä hievahtaakaan. Ihan suotta ei ole elokuvaa kehuttu ja kohuttu. Oldboy on myös niitä elokuvia, jossa sisältö on väkivaltaa rankempaa.
Tarantinon johtama jury palkitsi Oldboyn Grand Prix -palkinnolla Cannesin filmifestareilla, silloin Kultaisen Palmun vei Michael Mooren loistava Fahrenheit 9/11. Jenkit ovat jo Oldboystakin väsäämässä omaa versiotaan, luvassa päätöntä toimintaa, joka todennäköisesti uppoaa massoihin.
Oldboy on kiistaton mestariteos, jota vuosien saatossa tullaan taatusti kutsumaan klassikoksi. Se on ehdottomasti parasta aasialaista elokuvaa sitten Seitsemän samurain ja kestää (tai vaatii) useamman kuin yhden katsomisen. Kaikin puolin täydelliseksi hiottu elokuva, josta ei löydy mitään pahaa sanottavaa. Ehdottomasti yksi 2000-luvun parhaista elokuvista, mahdollisesti jopa paras. Oldboy jättää miettimään omaa elämäänsä ja vapauden itsestäänselvyyttä. Leffan loputtua katsojalle jää takulla haikea mieli. Oldboytä ei missään nimessä kannata jättää väliin.
"Vaikka en ole juuri villipetoa parempi, kai minulla on silti oikeus elää."
5/5
Tajunta laajenee kunnes se hajoaa.
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Perjantainahan tulee jokin leffa neloselta missä on Heath Ledger pääosassa? Se pitää ehdottomasti katsoa
this is the last time I'll abandon you
and this is the last time I'll forget you
I wish I could
and this is the last time I'll forget you
I wish I could
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Heath Ledger oli lahjakas näyttelijä, ei mulla muuta! Katsokaa vaikka ensi vuoden Oscar-gaalaa. Ja tuo Grimmin Veljekset on huumori/fantasia/seikkaulu -elokuva, jos niistä genrestä tykkäätte niin katsokaa vaan.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Mahdoton sanoa lempielokuvaa.. Mutta oma lempiohjaaja on kyllä Alfred Hitchcock, täysi nero! David Lynch on kanssa loistava, Blue Velvet on uskomaton taidonnäyte. Stanley Kubrick lukeutuu kans lemppareihin, kellopeliappelsiini on loistava ei siitä voi kiistellä. Francis Ford Coppola, tarviikohan muuta sanoa. Ilmestyskirja. Nyt. Paras sotakuvaus ikinä. Kokosin tähän jonkinlaisen top-10 listan, mutta sehän heittelee kerran viikossa.. No edes tämänhetkinen ^^
top-10 elokuvat:
1. The Godfather I & II. Loistavat, vähän pitää omia aivoja käyttää. En osaa päättää ykkösen ja kakkosen välillä.. II parempi elokuvana, mut ykkösessä Brando.
2. Dial M For Murder (Täydellinen rikos) loistava rikoselokuva Hitchcockilta.
3. Psycho, klassikko, mutta pakko listata, aivan loistava!
4. Apocalypse. Now. (Ilmestyskirja. Nyt) Loistava kuvaus Vietnamin sodasta, onko missään elokuvassa yhtä hyvää näyttelijäkaartia?
5. Sabotage (Sabotaasi) 30-luvun Hitchcockin brittijännäri, ja vieläkin loistaa. Mukaansatempaava, nopeatempoinen, jännittävä. Parasta Hitchcockia!
6. A Clockwork Orange (kellopeliappelsiini) Kubrick loistaa tässä pätkässä! Uskomaton tarina tulevaisuuden yhteiskunnasta.
7. The Shining. Pitää listata, kun kirjankin olen lukenut. Parasta kauhua sitten Hitchcockin!
8.Strangers On A Train [USA] (muukalaisia junassa) Hitchcockin parhaimmistoa hollywood kaudelta. Jännäriklassikko, eikai muuta voi sanoa.
9. Pulp Fiction. En ikinä saa päätettyä kumpi voittaa Reservoir Dogs vai tämä, no tällä kertaa tämä. Loistavat näyttelijät, erinomainen monologi. Tarantino tekee väkivallasta taidetta.
10. Blue Velvet (Blue Velvet - ja sinisempi oli yö) Hävettää oikeen laittaa tämä viimeiseksi, no mutta oikeestaan muistakaa ettei nämä ole välttämättä JÄRJESTYKSESSÄ. Loistava elokuva Lynchiltä maailman pimeämmästä puolesta. It's a strange world.
top-5 ohjaajat
1. Alfred Hitchcock. Jännityksenmestari Hitchillä aivan omatyyli kukaan ei pysty samaan.
2. Francis Ford Coppola. Ohjannut loistavia elokuvia, ja hienosti onkin.
3. David Lynch. Twin Peaks sarja oli aivan loistava, elokuvat myös hemmetin hyviä ja selkeä omatyyli.
4. Stanley Kubrick. Hohto ja kellopeliappelsiini tekee tästä ohjaajasta hyvän, toki löytyy muitakin hyviä, ja myös huonoja.
5. Quentin Tarantino. Taitava mies, tyylikkäimmät taistelukohtaukset on kyllä Tarantinon käsialaa. Ei kukaan osaa tehdä yhtähyvää 'väkivalta' elokuvaa, kuin tämä ohjaaja.
top-10 elokuvat:
1. The Godfather I & II. Loistavat, vähän pitää omia aivoja käyttää. En osaa päättää ykkösen ja kakkosen välillä.. II parempi elokuvana, mut ykkösessä Brando.
2. Dial M For Murder (Täydellinen rikos) loistava rikoselokuva Hitchcockilta.
3. Psycho, klassikko, mutta pakko listata, aivan loistava!
4. Apocalypse. Now. (Ilmestyskirja. Nyt) Loistava kuvaus Vietnamin sodasta, onko missään elokuvassa yhtä hyvää näyttelijäkaartia?
5. Sabotage (Sabotaasi) 30-luvun Hitchcockin brittijännäri, ja vieläkin loistaa. Mukaansatempaava, nopeatempoinen, jännittävä. Parasta Hitchcockia!
6. A Clockwork Orange (kellopeliappelsiini) Kubrick loistaa tässä pätkässä! Uskomaton tarina tulevaisuuden yhteiskunnasta.
7. The Shining. Pitää listata, kun kirjankin olen lukenut. Parasta kauhua sitten Hitchcockin!
8.Strangers On A Train [USA] (muukalaisia junassa) Hitchcockin parhaimmistoa hollywood kaudelta. Jännäriklassikko, eikai muuta voi sanoa.
9. Pulp Fiction. En ikinä saa päätettyä kumpi voittaa Reservoir Dogs vai tämä, no tällä kertaa tämä. Loistavat näyttelijät, erinomainen monologi. Tarantino tekee väkivallasta taidetta.
10. Blue Velvet (Blue Velvet - ja sinisempi oli yö) Hävettää oikeen laittaa tämä viimeiseksi, no mutta oikeestaan muistakaa ettei nämä ole välttämättä JÄRJESTYKSESSÄ. Loistava elokuva Lynchiltä maailman pimeämmästä puolesta. It's a strange world.
top-5 ohjaajat
1. Alfred Hitchcock. Jännityksenmestari Hitchillä aivan omatyyli kukaan ei pysty samaan.
2. Francis Ford Coppola. Ohjannut loistavia elokuvia, ja hienosti onkin.
3. David Lynch. Twin Peaks sarja oli aivan loistava, elokuvat myös hemmetin hyviä ja selkeä omatyyli.
4. Stanley Kubrick. Hohto ja kellopeliappelsiini tekee tästä ohjaajasta hyvän, toki löytyy muitakin hyviä, ja myös huonoja.
5. Quentin Tarantino. Taitava mies, tyylikkäimmät taistelukohtaukset on kyllä Tarantinon käsialaa. Ei kukaan osaa tehdä yhtähyvää 'väkivalta' elokuvaa, kuin tämä ohjaaja.
Anniina "Siis viittaaks sosialismi jotenki sosiaaliseen kanssakäymiseen?"
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Mua kiinnostaisi kanssa Doubt. Ihan jo mahtavan näyttelijän Philip Seymour Hoffmanin takia. Kuitenkaan Finnkinon perkele ei näytä sitä ollenkaan Porissa. Raahaudu tästä nyt sitten Tampereelle jollain ilveellä.Big Mother kirjoitti:Kävinpä katsomassa The Doubtin. Oli mielenkiintoista nähdä elokuva joka lepäsi hyvin pitkälti vahvojen roolisuoritusten varassa. Itse tarina ei ollut kummoinen, puhumattakaan ohjauksesta, kuvauksesta yms. Mutta kyllä ne näyttelijät hyvin vetivät.
Laitetaan nyt nykyisistä Oscar-leffoista jotain kommenttia. Eli siis näistä "Paras elokuva" ehdokkaista, ei mitään paras maskeerauksen valaistus :
The Curious Case of Benjamin Button: Fincherin ohjaama draama. Ei vaadita muuta kuin nuo sanat ja Tapzukka olla heti ensi-illassa katsomassa .
The Reader, Milk, Frost/Nixon: Vielä vähän etäinen tapaus, voisi käydä katsomassa.
Slumdog Millionaire: Odotan kuin kuuta nousevaa :cheers . Danny Boylen uusin, kerännyt aika paljon ylistystä monelta taholta.
Nimimerkki muutettu Tapzukka -> Tapio. SBB5:n asukas nro. 11 vankkumaton kannattaja .
Re: Elokuvat:Mitä kannattaa katsoa mitä ei.
Ylläolevista voisin käydä katsomassa Milkin, Frost / Nixonin sekä Slumdog Millionairen. Benjamin Button ei voisi vähempää kiinnostaa.