Kalmaveikkaus 2014

Kaikenlaisia veikkauskilpailuja.
Lukittu
Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Joulu 2013 20:34

Kokeillaanpa tätä muilta foorumeilta tuttua kalmaveikkausta täälläkin. Listalle valitaan siis viisi julkkista (ulkomaisia ja/tai suomalaisia), joiden veikataan kuolevan vuoden 2014 aikana. Kisan voittaja on luonnollisesti se, jonka listalta löytyy eniten osumia.

Veikkauskuponki:

1.
2.
3.
4.
5.

Äänestysaika päättyy 1.1.2014 klo 00:00.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Joulu 2013 07:35

Aivan liian makaaberia miun makuun. Itse selailen useita foorumeita enkä ole vielä törmännyt vastaavaan kertaakaan, onneksi.

80 ketjun katsontaa eikä yhtään osallistujaa näyttää ihan hyvältä. Vaikka olet foorumin ylläpitäjä, uskallan silti sanoa että typerä idea.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Joulu 2013 07:45

Komppaan Pundea, (toivottavasti) pystyyn kuollut idea. Vaikka musta huumori uppoaakin, on kuolemaveikkaus todellisilla ihmisillä kuitenkin jo niin mautonta, että ei kiitos.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Spencer » 19 Joulu 2013 13:53

FutisForumilla ja Punk in Finlandissa oon tähän veikkauskisaan törmännyt, enkä etes selaile useita foorumeita. FutisForumilla hyvinkin suosittu, niin siks päätin kokeilla oisko täälläkin. Jos meidän foorumin porukkaa ei tällainen veikkailu syystä tai toisesta houkuttele, niin kokeiluksi jääkin. Ei kiitos mitään moraalisaarnoja. :)
Edit: Pitää vissiin olla rekisteröitynyt nähdäkseen tuon FF:n ketjun. No joka tapauksessa siellä alkoi eilen vastaava veikkailu ja osallistujia on jo nyt vaatimattomasti kohta 70.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 19 Joulu 2013 17:15

Mun mielestä tää on kyllä aika tyhmä veikkaus, en mä ainakaan haluiaisi veikata että kuka kuolee koska kuolema on kuitenkiin niin hirveä asia :(.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Mardis » 19 Joulu 2013 17:23

Joo... ei kiitos.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 19 Joulu 2013 17:30

Itse en tätä erityisen vakavasti ota, mutta ymmärrän tietysti Punden, tuusiksen, Sherzyn ja Mardiksen mielipiteen.

Onhan täällä muistaakseni joku joskus veikannutkin uv:n aikaan muutaman seuravana vuonna kuolevan julkkiksen.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Joulu 2013 17:44

Olen itsekin veikkaillut muilla foorumeilla juhannuksen hukkuneiden määrää, mutta se on kuitenkin vielä eri asia kun ei veikata nimellä jotain tiettyä kuolevaa. Tiedän, että nämä tällasetkin on suosittuja ympäriinsä, mutta ei se poista sitä, että mielestäni niiden ei pitäisi olla niin yleisesti hyväksyttyjä veikkauskohteita.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Spencer » 19 Joulu 2013 19:42

orgasmienkeli kirjoitti:Itse en tätä erityisen vakavasti ota, mutta ymmärrän tietysti Punden, tuusiksen, Sherzyn ja Mardiksen mielipiteen.
Sentäs joku muukin osaa suhtautua tähän kevyemmin! Ymmärrän itsekin toki, jos jotkut karsastaa tällaisia kuolemaveikkailuja ja tuomitsee ne mauttomiksi. Kuolema on kuitenkin vakava asia! Itse en todellakaan katso hyvällä, jos joku esimerkiksi iloitsee toisen kuolemasta tai toivoo jonkun kuolevan. Se jos joku on mautonta ja sitäkin valitettavasti näkee, mutta mikäpä minä olen ketään moralisoimaan. Tätä veikkauskisaa ei kuitenkaan pidä ottaa kuolemanvakavasti if you know what i mean.

Näköjään muualla suosittu ei oo automaattisesti suosittu täällä. Sen opin ainakin nyt. :blackeye Ei tuo tuusiksen mainitsema juhannusveikkauskaan (myöskin muualla suosittu) IMO eroa luonteeltaan oleellisesti tästä.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 19 Joulu 2013 21:17

Spencer kirjoitti:Näköjään muualla suosittu ei oo automaattisesti suosittu täällä. Sen opin ainakin nyt. :blackeye Ei tuo tuusiksen mainitsema juhannusveikkauskaan (myöskin muualla suosittu) IMO eroa luonteeltaan oleellisesti tästä.
Ai ei? Mielestäni on vähän eri asia veikata, että juhannuksena hukkuu 3 kuin, että Punde kuolee 23.4.2016, Jonksu kuolee 1.8.2017 ja orgasmienkeli kuolee 25.12.2014 (foorumilaiset esimerkkinä nyt ihan siksi, että vedän ihmisyysyhtäläisyysmerkin ihan taviksiin ja julkkiksiin siitä syystä että kuolema koskettaa samalla tavalla heitä ja heidän lähipiiriään, siinä ei ole eroa kun joku menettää lopullisesti rakkaan/puolison/lapsen/vanhemman).
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Karhu » 19 Joulu 2013 21:24

Yksilön kuolema on vakava asia - mutta se on myös maailman luonnollisin asia. Itse olen omin käsin laskenut hautaan sen verran monta arkkua, että turha klooria ja mystiikka on karissut jo ajat sitten. Ei se nyt tietenkään tarkoita jos tällaisen listan tekee, että toivoisi heidän kohtaavan lopullisen.

Lueskelin noita futisfoorumin listoja. Siellä monet oli vetäneet enemmän tai vähemmän kieli poskessa, toiset ehkä vakavammin miettien. Monien nimien kohdalla jäin miettimään mitä he ovat tehneet elämässään - mikä heidän merkityksensä on ollut maailmalle, omalle taiteen- tai tieteenalalleen, tai musiikille, elokuvalle, viihteelle. Mitä he ovat merkinneet minulle. Monien kohdalla toivoi vielä monia lisävuosia.

Toinen juttu on sitten kaikentyyppinen jälkiseuranta, hehkuttelu ja tuulettelu. Se menee toki mauttomaksi, ja sellaista ei haluais nähdä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 19 Joulu 2013 21:54

Eikö teistä kukaan ole tehnyt testiä jossa voi testata milloin kuolet? Minä olen. Enkä pidä tätä ollenkaan liian makaaberina ideana. Itse ainakin aion veikata tätä ja toki sitten toivoa että nämä veikkaukset eivät osuisi oikeaan. Ainakin jos veikkauksiksi osuu keskimääräistä kuolemisikää nuorempia ihmisiä. Veikkaus tulee sitten jossain vaiheessa, vaikka tämä lukittaisiinkin. :blackeye
Edit: Lihavoin tuon tärkeän pointin vielä etten tulisi ymmärretyksi liian pahasti väärin. En siis tietenkään toivo kenenkään sellaisen henkilön kuolemaa jota aion veikata.

En kuitenkaan nyt ihan vielä veikkaa koska vuotta on vielä jäljellä. Marraskuussa veikkaus olisi osunut Mandelaan mutta ehtikin kuolla jo tämän vuoden puolella. Esimerkiksi.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 20 Joulu 2013 11:39

Pakko kompata Spenceriä ja Tirkkaa, vaikka ymmärrän tosiaan myös tuusiksen pointin ja onhan se myönnettävä että onhan tässä omalla tavallaan aika karu arvausleikki. :D

Saatan hyvinkin tehdä oman listan, mutta painotan kyllä itsekin sitä että toivon olevani väärässä ja kenenkään listallani olevan kuolemaa en tietystikään toivo missään nimessä.

Ja olen tehnyt kyllä parikin testiä, jossa testaan oman kuolinaikani, ja aika samanlaisia tuloksia sain niistä testeistä keskenään. :?
Tietysti se on eri asia tehdä testi millon itse kuolee kun veikata kenenkään muun kuolevan ihan vuoden sisällä, mutta jos itse olisin julkkis ja päätyisin tällaiselle listalle, niin osaisin varmaan ottaa huumorilla tai ainakin osaisin olla ottamatta sen liian vakavasti. Ihmiset on tietysti erilaisia, joten en tiedä suhtautuisiko muut samalla lailla.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kalmaveikkaus 2014

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 20 Joulu 2013 18:29

orgasmienkeli kirjoitti:mutta jos itse olisin julkkis ja päätyisin tällaiselle listalle, niin osaisin varmaan ottaa huumorilla tai ainakin osaisin olla ottamatta sen liian vakavasti.
Se veikkaus vaan ei kosketa vaan sitä julkkista vaan myös sen kyseisen julkkiksen lähipiiriä. Julkkikset itse käsittääkseni kuitenkin aika harvoin lukevat mitään itseään koskevia juttuja netistä (ihan syystä ettei järki mene), mutta lähipiirissä voikin olla paljonkin ihmisiä jotka seuraavat kyseisen julkkiksen nimeä myös netissä. Olisi siis aika karua löytää vaikka oman pojan nimi kuolinveikkauslistalta tai kenen tahansa muun rakkaan ihmisen.

Olisi siis täysin eri asia veikkailla koska joku saa lapsen tai menee naimisiin, saa Oscarin tai mitä vaan sen tyyppistä, mutta kuolinajan veikkailu vaan painii mielestäni ihan omassa tökerösarjassaan.
The reason I swear so much is because fuck you.

Lukittu

Palaa sivulle “Veikkauskilpailut”