Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Huhti 2020 20:30

Marjo kirjoitti:
14 Huhti 2020 19:29
Mun tytär pääsi tänään inssistä läpi. Viimein. :Cheers:
Hieno juttu. :thumbsup Siitä sitten vain ajelemaan itsekseen, se onkin sitten jo ihan toisenlaista ajoharjottelun aikaa.

Hyi kamala, tuli jotenkin mieleen omat inssiajat. Olin täydessä paniikissa, pääsin vasta 6 yrittämällä läpi. Silloinkin olin oikeasti paniikissa, mutta ilmeisesti onnistuin peittämään sen riittävän uskottavasti.
Mutta aiheeseen liittyvä iloinen asia onkin se, että voin viimeinkin todeta, että oon tainnut päästä eroon vaikeasta ajopelosta. Sain siis kortin 19-vuotiaana ja vasta nyt 26-vuotiaana voin rehellisesti todeta, että ajaminen alkaa ihan oikeasti sujua. Tuohon ajopelosta ylipääsemiseen vaadittiin tosin ahdistusoireita lievittävä lääkitys, mutta väliäkös noilla keinoilla on, lopputulos kuitenkin hyvä. On niin paljon helpompaa, kun voi vain lähteä jonnekin autolla, kun ei tarvitse vältellä ajamista ties millaisten tekosyiden varjolla. Ja kyllähän se säästää helkutikseen voimavarojakin, kun ei jokaisen ajon jälkeen ole ihan rättiväsynyt kaiken sen panikoinnin jäljiltä. Ja mikä kaikesta tärkeintä: olen nykyisin paljon turvallisempi kuski kuin ennen, ei ole enää niin suurta riskiä sille, että alkaisin paniikissa töpeksimään ja aiheuttamaan vaaratilanteita.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Touko 2020 09:26

Oon tässä tän vuoden aikana ruvennut lenkkeilemään ja äsken heitin ekan yli 10km lenkin aikoihin. Edellisestä yhtä pitkästä lenkistä aikaa noin 8 vuotta. Tuntuu ihan hyvältä. Kai.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Touko 2020 22:11

Risto kirjoitti:
02 Touko 2020 09:26
Oon tässä tän vuoden aikana ruvennut lenkkeilemään ja äsken heitin ekan yli 10km lenkin aikoihin. Edellisestä yhtä pitkästä lenkistä aikaa noin 8 vuotta. Tuntuu ihan hyvältä. Kai.
Siehä parannat koko ajan. Ensin 6 km aamulenkki, sitten 10 km. Jokos on pian 14 km?
Itsehän henkilökohtaisesti ajattelen, että tuollaiset lenkit aamusta vaatii kyllä jonkinlaista hulluutta. Mutta ihan hyvänlaista hulluuttahan se taitaa olla.

Tämän hetken kiva juttu on se, että uusi laituri on tilattu. Tulevat asentamaan kesäkuun toisella viikolla. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 09 Touko 2020 06:26

Wendla kirjoitti:
08 Touko 2020 22:11
Itsehän henkilökohtaisesti ajattelen, että tuollaiset lenkit aamusta vaatii kyllä jonkinlaista hulluutta. Mutta ihan hyvänlaista hulluuttahan se taitaa olla.
Ihmiset ahdistaa joten helpompi mennä aikasin aamulla ulos. Itseasiassa kohta aattelin lähteä jonkinmoisen lenkin heittämään. Herännyt tänään jo 5 aikaan eikä oo nyt muutakaan tekemistä.

Edit: 12 kilsaa tuli kiskottua.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 09 Touko 2020 15:07

Ihmiset ahdistaa joten helpompi mennä aikasin aamulla ulos. Itseasiassa kohta aattelin lähteä jonkinmoisen lenkin heittämään. Herännyt tänään jo 5 aikaan eikä oo nyt muutakaan tekemistä.

Edit: 12 kilsaa tuli kiskottua.
Mä käyn aina vapaalla ollessani lauantaiaamuisin lenkillä, juuri samasta syystä. Saa ihan itekseen mennä. Tänään kävin 7km, meinasin heittää 3km vielä päälle, mutta sattui iloinen asia! Lenkkarini kuluivat vihdoin putki! Nyt saan viimein ottaa uudet käyttöön hyvällä omatunnolla :D

Meillä lapset herättävät aina ihan viimeistään 6.30, yleensä siinä kuuden maissa, joten aamuissa on aikaa - ja virtaa kans.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Touko 2020 21:45

Tottahan tuo on, että aikaseen aamusella saa lenkkeillä aika rauhassa. Mukavampaahan se usein niin on. Koirien myötä kun aamulenkeistä on tullut jokapäiväinen välttämättömyys, niin on alkanut huomaamaankin, että ihan hyvästä ne lenkit aamusellakin on. Niiden avulla saa jotenkin päivän iha eri tavoin käyntiin, vaikka omat aamulenkkini ovatkin vain jotain kilsan pikapyrähdyksiä. Tokkopa niitä edes varsinaisiksi lenkeiksi kehtaa kutsua. :D
Risto kirjoitti:
09 Touko 2020 06:26

Edit: 12 kilsaa tuli kiskottua.
Eli siinä se 14 km hyvää vauhtia lähenee. :tu

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Touko 2020 08:03

Wendla kirjoitti:
09 Touko 2020 21:45
Eli siinä se 14 km hyvää vauhtia lähenee. :tu
Tavoitteena ois tässä jossain vaiheessa vetää toi Jyväsjärven kiertävä lenkki. Mun kämpiltä kun lähtee niin se on joku 14-15km yhteensä. Kyllähän se jo varmaan menis, mutta oottelen että kelit vähän lämpiää. Ei huvita veden äärelle lähteä vielä palelemaan.

Äsken kävin käppäilemässä vajaat 4 kilsaa suht rauhalliseen tahtiin. Ihan piristävä kokemus.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Touko 2020 12:11

No kappas kehveliä, se muuten tuli soitto töihin. Ylihuomenna alkaa. Nykyisten tietojeni perusteella voisin väittää, että kyseessä ehkä tämän alan haastavin tai ainakin yksi haastavimpia työkenttiä. Mutta onneksi on tukena pitkän linjan kokeneita rautaisia ammattilaisia, joiden puoleen tarvittaessa kääntyä.

Alussa iski pienet ylikierrokset päälle kun soitto tuli, kun en ollut osannut yhtään odottaa. Mutta nyt oon jo ihan täpinöissäni. Seuraavat pari päivää meneekin lakia lueskellen, alan perusteosta selaillen sekä muutenkin työkentälle valmistautuen.

Se tietää sitten lisää mania ja lisää kallisarvoista työkokemusta aloittelijalle. Ja mikä parasta: pääsen taas takaisin sen ihanan työyhteisön pariin! [smilie=vibes.gif]

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 11 Touko 2020 15:08

Wendla kirjoitti:
11 Touko 2020 12:11
No kappas kehveliä, se muuten tuli soitto töihin. Ylihuomenna alkaa.
Loistavaa, onneksi olkoon! :Cheers:

Mä en tykkää yhtään kävelemisestä. Ollaan me silti käyty nyt kävelylenkeillä, mutta jos sais valita, niin pyöräilisin mieluummin. Mutta mies tykkää kävelläkin, niin tarvii sitäkin sit aina välillä harrastaa. Olen vaan niin hidas kävelemään, että iskee aina turhautuminen kun tietää että toiset joutuu himmailemaan ja itse huhkin hiki hatussa. Mutta kai se tilanne siitä helpottaisi, jos tekis Ristot ja jatkais vaan sitkeästi...

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Touko 2020 12:49

Marjo kirjoitti:
11 Touko 2020 15:08
Wendla kirjoitti:
11 Touko 2020 12:11
No kappas kehveliä, se muuten tuli soitto töihin. Ylihuomenna alkaa.
Loistavaa, onneksi olkoon! :Cheers:
Kiitoksia. (:

Tänään on kyllä ilon ja onnen päivä. Päästiin iskän kanssa yhteisymmärrykseen asiasta, josta ollaan väännetty kahden vuoden ajan. Sen siitä saa, kun kaksi jäärää on vastatusten. :D Mutta mikä vielä parempaa tässä tilanteessa: mie olin "oikeassa", ainakin tällä kertaa. :)

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 12 Touko 2020 16:31

Loistavaa, hyvä että saitte homman päätökseen. Ja tietty paras tuolleen että itse on oikeassa. [smilie=a_chuckle.gif]

Mun tytär valmistuu ylioppilaaksi, tänään tuli tulokset kevään kirjoituksista. Lopputulos on näköjään 5 x L ja 2 x E. Pitkästä matikasta ja espanjasta piti alustavien arvioiden mukaan tulla M molemmista, niin espanjan L ja matikan E oli kyllä kivoja ylläreitä. Englannin E jäi harmittavasti pisteen päähän L:stä, mutta eiköhän toikin kelpaa... :thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Touko 2020 16:57

Marjo kirjoitti:
12 Touko 2020 16:31


Mun tytär valmistuu ylioppilaaksi, tänään tuli tulokset kevään kirjoituksista. Lopputulos on näköjään 5 x L ja 2 x E.
Nuo on muuten ihan helkutin hyvät tulokset! :o On kyllä aihetta ylpeyteen. (:

Heh, tuli mieleen omat kirjoitukset aikanaan. Jalat oli vähällä pettää alta, kun näin pitkän enkun B:n. Olin niin helpottunut ja äimänä, kun olin pelännyt, että en edes pääse läpi koko enkusta.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja James » 12 Touko 2020 17:56

Aika menee nopeesti. Tyttö tänään tasan 3 kuukautta :love61:
Huomenna 3kk neuvola ja rokotuksia. Harmi, että näinä aikoina vain toinen vanhemmista saa mennä hänen kanssaan.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Touko 2020 15:50

Marjo kirjoitti:
12 Touko 2020 16:31
Englannin E jäi harmittavasti pisteen päähän L:stä, mutta eiköhän toikin kelpaa... :thumbsup
Mulla kävi aikoinaan sama juttu. Harmitti aika vietävästi ja vakavasti harkitsin uusimista. Siinä kävi vielä niin, että kuuntelupäivänä olin vaan liian väsynyt ja se L meni käytännössä siihen. Tai no ei oikeastaan, koska kielioppiosuudesta sain täydet ja aineesta yhden pisteen vajaa täydet, eli sillä paskalla kuuntelullakin olisin voinut saada L:n, kun olisin vielä vähän skarpannut aineessa.

Mutta onnittelut tyttärellesi. Hienot paperit.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Touko 2020 18:18

Heh, miun motto enkun kuunteluissa oli "veikkaamallakin voit voittaa". [smilie=a_chuckle.gif] Ja yllättävän hyvin meni veikkaukset, sillä silloin tuli miun parhaat kunteluiden pisteet ikinä. No okei, en mie nyt ehkä ihan kaikkea veikannut, ehkä mie ihan hiukan ymmärsinkin, vaikka iso osa menikin ohi ja lujaa. :D

Täällä fiilistelen kevättä ja valoa. Ihan uskomatonta, että pitkän työpäivänkin jälkeen on vielä näin valoisaa. :Love: Tuntuu kuin päivissä olisi ihan oikeasti yllättäen enemmän tunteja.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Touko 2020 18:56

Zygerö kirjoitti:
13 Touko 2020 15:50
Marjo kirjoitti:
12 Touko 2020 16:31
Englannin E jäi harmittavasti pisteen päähän L:stä, mutta eiköhän toikin kelpaa... :thumbsup
Mulla kävi aikoinaan sama juttu. Harmitti aika vietävästi ja vakavasti harkitsin uusimista. Siinä kävi vielä niin, että kuuntelupäivänä olin vaan liian väsynyt ja se L meni käytännössä siihen. Tai no ei oikeastaan, koska kielioppiosuudesta sain täydet ja aineesta yhden pisteen vajaa täydet, eli sillä paskalla kuuntelullakin olisin voinut saada L:n, kun olisin vielä vähän skarpannut aineessa.

Mutta onnittelut tyttärellesi. Hienot paperit.
Mua toi harmitti varmaan enemmän kuin tytärtä, kun se lähtikin E:nä, nousi muutaman pisteen alustavista, mutta yhden liian vähän. Tytär osasi keskittyä iloitsemaan siitä, että matikka ja espanja meni niin paljon paremmin kuin hän odotti. (: Tuskinpa sillä enää myöhemmin on mitään väliä, jos nyt vaan pääsisi todistusvalinnan kautta yliopistoon...

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Touko 2020 18:58

Wendla kirjoitti:
13 Touko 2020 18:18
Täällä fiilistelen kevättä ja valoa. Ihan uskomatonta, että pitkän työpäivänkin jälkeen on vielä näin valoisaa. :Love: Tuntuu kuin päivissä olisi ihan oikeasti yllättäen enemmän tunteja.
Joo, tää on tosi hienoa, kun on valoisaa. :Love: Talvisin ei jaksa tehdä mitään työpäivän jälkeen, kun aina on pimeää.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Touko 2020 15:01

Viimeaikoina on tullut fiilisteltyä aika paljon mökkijuttuja. Aloitetaan lopultakin tontilla olevan toisen mökin remontti. Mökki ollut kauan käyttämättömänä. Vaurioita on korjattava, itse asiassa aika mittavat remontit tehtävänä. Ensin tehtävä salaojat ja patolevyt, myös sadevesien ohjaus tehtävä. Sitten sisäpuolelta purettava seinät ja lattiat auki, höyrynsulkuja muokattava toimivammiksi, eristeet vaihdettava, rakennettava uudestaan lattiat ja sisäseinät, sähkötkin menee siinä vaiheessa monilta osin uusintaan. Lisäksi yksi turha ulko-ovi laitetaan umpeen, tilalle ikkuna. Ja yksi pieni ei-kantava sisäseinä vetästään nuritte. Oikeastaan siis sisältä menee aika lailla kaikki uusiksi. Ainoastaan keittiöön ja takkaan ei tarvitse koskea.

Paljon hommaa siis tiedossa, MUTTA oon ihan varma, että tuosta mökistä tulee täydellinen. Se on talviasuttava, toisin kuin tämä nykyinen mökki, mitä asutamme. Eli sitten voi mökkeillä talvellakin. Siellä on takka, joka lämmittää mukavasti, lisäksi kyllähän perinteinen puutakka "kuuluu" mökkeilyyn. Lisäksi siinä on iso ihana terassi, jonka voi verkottaa kissojen kesäparatiisiksi.Tykkään myös siitä, että mökki on kokonaisuudessaan hyvin erilainen kuin tämä nykyinen mökki. Siinä missä nykyisessä mökissä toimii vaaleat päävärit ja sellainen valoisuus, niin tuo toinen mökki suorastaan huutaa vaalean takan ja vaalean massiivisen tiiliseinän vastapainoksi tummaa puuta, tummia huonekaluja sekä tekstiileissä paljon sallaisia vahvoja, voimakkaita värivalintoja. Ihanaa päästä toteuttamaan vaihteeksi taas ihan toisenlaisia sisustusratkaisuja.

Hyvin mahdollisesti kunnolla pääsen sisustamaan vasta ensikesänä, mutta mukavahan tässä on suunnitella ja unelmoida ajan kanssa. Lisäksi pitää sitten pohdiskella sitäkin, että mihinhän käyttööön sitä tämän nykyisen mökin jättää. Olisihan se kiva, jos vaikka joku kaveri tai tuttu innostuisi koittamaan jonkinlaista ryhmämökkeilyä samalla tontilla. Mutta se jää nähtäväksi. Vähintäänkin vierasmökiksi tämä nykyinen ainakin jää. Täällä on jo nyt entuudestaan aika paljon nukkumapaikkoja, vaikka pikkuinen mökki onkin. Eli varmasti vierasmökkinäkin toimii ihan hyvin.

On tää mökkihöperyys kyllä ihanaa. Oon niin täpinöissäni. :Love:

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja RedMal » 18 Touko 2020 13:27

Pari viikkoa sitten kihlattuni kävi kuvauksissa ja kehosta ei löytynyt enää mitään syöpään viittaavaa. Hoidotkin on loppusuoralla ja kunhan hän sen proteesin saa, niin voikin sanoa että alkaa uusi elämä.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Touko 2020 15:32

RedMal kirjoitti:
18 Touko 2020 13:27
Pari viikkoa sitten kihlattuni kävi kuvauksissa ja kehosta ei löytynyt enää mitään syöpään viittaavaa. Hoidotkin on loppusuoralla ja kunhan hän sen proteesin saa, niin voikin sanoa että alkaa uusi elämä.
Mahtava juttu! :tu :Love:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Touko 2020 19:21

RedMal kirjoitti:
18 Touko 2020 13:27
Pari viikkoa sitten kihlattuni kävi kuvauksissa ja kehosta ei löytynyt enää mitään syöpään viittaavaa. Hoidotkin on loppusuoralla ja kunhan hän sen proteesin saa, niin voikin sanoa että alkaa uusi elämä.
Ihana kuulla, että selätti sen pirulaisen. (: :tu

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 19 Touko 2020 14:05

RedMal kirjoitti:
18 Touko 2020 13:27
Pari viikkoa sitten kihlattuni kävi kuvauksissa ja kehosta ei löytynyt enää mitään syöpään viittaavaa. Hoidotkin on loppusuoralla ja kunhan hän sen proteesin saa, niin voikin sanoa että alkaa uusi elämä.
Loistavaa! :Cheers:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”