9. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

9. päivä

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 14 Syys 2020 00:47

Minna sai tavaransa varastomökkiin.

Iltapalapöydän ääressä Niko jupisi, että haluaisi antaa Minnalle mahdollisuuden, kun se kuuluu periaatteisiin. Mutta se on vaikeaa, koska ”mä vaan nään sen”. Roope haluaa ainakin tutustua kunnolla ihan niin kuin haluaisi muiden tutustuvan häneen. Sami ehti saada sen käsityksen, että on hyvin samanlainen kuin itse. Aikoo vielä kysyä ”oikeat kysymykset” ja testata Markon teoriaa. (Ilmeisesti onko näyttelijä?)

Paula leikkasi veitsellä sormeen haavan. Sami desinfioi ja laittaa laastarin.

0:53 Minna sanoo englannin puhumisen olleen ”ice breikkeri” ja keksi sen tullessaan pihalle. Muut kertoo sen menneen täydestä ja pelättiin joutuuko tässä lontoota alkaa puhumaan.

1:20 Kristiina ja Roope lähti puhdistamaan meikkejä ja puhui samalla Minnasta. Kristiinaa vähän epäilyttää miten konservatiivisuus tulee näkymään käytännössä. Ei voi tietää ja aika näyttää. Roope aluksi pelästyi, mutta sitten päätti ottaa vastaan ihan noin kuin haluisi itsensäkin otettavan.

Pihalla sama keskustelu Nikon, OP:n, Paulan, Samin ja Markon välillä. Nikolla sellainen fiilis, että Minna on ihan ”Tuokaa orjat takaisin ja ruoskitaan niitä!” Pehmitteli heittävänsä vain läppää niin kuin aina ja Paula komppasi, että se kuuluu tähän heidän mökkijuttuun. Niko jatkoi ettei Minna ole hänen mielestään yhtään samanlainen kuin Kessu samanlaisista arvoista huolimatta. Ei kenestäkään muusta ole tullut vastaavaa fiilistä kuin Minnasta.

1:25 BB: Saatte mennä nukkumaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 14 Syys 2020 01:25

AIkaisemmin:

00:52 DC2: Mökkiläiset (mukaanlukien nyt myös Minna) iltapalalla jännittävän häätöillan jälkeen.

Marko kysyy, alkaako Minnalla olla jo kotoisampi olo sitten sisääntulon jälkeen. Minna sanoo, että nyt kyllä jo naurattaa. Ei mitenkään pelännyt mökille tulemista, mutta oli vähän hämmentynyt pihalle astuessaan, kun ei aivan tiennyt, mitä tapahtuu ja mitä asioita voi mökkiläisille kertoa.

Paula: ”Miksi nää puhuit englantia? Oliko se joku juttu?”
Marko (Minnaan päin kääntyen, kiinnostuneena): ”Mikä se oli muuten?”
Minna (hymyillen ja omppua syöden): ”No se oli ihan joku ihan mun oma aivopieru. Mää katoin et kuin te reagoitte!”
Muut vähän hörähtelevät.
Minna: ”Ei sen kummosempaa mitään!”
Joku miehistä (naurahtaen): ”No nih!”

Minna (kiharoitaan nostellen, ilkikurisella ilmeellä): ”Että eiks se ny oo vähä silleen niinku et ku tämmönen ’English Lady’ tulee, niin tota.. silleen, että... ja... jatkuuks sitte toisel kotimaisel, vai.”

Minna (hymyillen): ”Mut vähä pitää silleen niinku... leikkii mukana!”

Markosta se oli hyvä jäänmurtaja, ice-breaker. Minna myöntelee, että ice-breaker, joo. Joku (O-P? Sami?) sanoo, että oli kauhuissaan. Muutkin olivat miettineet, että joutuuko tässä lontoota vääntämään tästedes. Niko sanoo, ettei olisi hänelle ollut ongelma.

Minna kysyy, menikö ihan täydestä. Oli mennyt. Minna vielä sanoo hymyillen ja naurahtaen, että oli pakko nähdä miten porukka reagoi. Keksi sen ihan tuossa kuikuillessaan pihalle nurkan takaa. Oli ihan oma aivopieru.

00:54

Roope kysyy, ajatteliko Minna tulleensa häädetyksi. Minna ei saa sanoa miten se stoori menee, mutta voidaan katsoa sitten jälkikäteen, miten se meni. Mökkiläiset ovat tyytyväisiä tähän vastaukseen.

Marko: ”Mut sä oot tääl nyt.”
Roope: ”Niin sä oot tääl nyt! Niin.”
Marko: ”Ei sil oo mitään välii nyt.”
Minna: ”Mm. Niinpä! Ja huomenna ootetaan uutta viikkotehtävää ja vedetään se täysillä läpi, 99 ja--” (nyökyttelee omppua haukaten)
Marko: ”Joo, joo, joo!”
Roope (naurahtaen): ”Kyllä!”
Minna: ”--me voitetaan, ja syyään, ja--”
Marko: ”Saa lyödä kädet paskaan taas oikein kunnolla!”
Minna: ”Todellakin! Naaman... kans.”

Marko tajuaa, että tuli sanoneeksi ruman sanan. Joutuu vallitsevien sääntöjen mukaan pyytämään sitä porukalta anteeksi. Marko aloittaa pohjustamalla, että on hauskaa, että muut ovat pöydän äärellä ja saa perustella kuudennen kerran tänään, miksi käytti tällaista sanaa tavarasta, jota tulee takapuolesta.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 14 Syys 2020 02:17

Marko ja Roope lähti vielä ulos iltatoimille. Roope nauraa että miten Tiia esittelee heidät toiselle puolelle. Minna esitteli jokaisen niin rauhallisesti omalla tyylillään ja Tiia varmaan antaa palaa kunnon täyslaidallisen.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 14 Syys 2020 02:29

^ Roope sanoi Minnan esitelleen talon asukkaat diplomaattisella tyylillä.

Minna kertoi aikaisemmin mökkiläisille hyvin yleisesti talon asukkaiden luonteenpiirteistä ja jonkin verran ammateista, harrastuksista tai mielenkiinnon kohteista.

Kysyttäessä myös mainitsi, montako seksuaalivähemmistöön kuuluvaa talossa on ja keitä he ovat, mutta ilmoitti myös, ettei katso asiakseen lähteä avaamaan asukkaiden taustoja näissä tai muissakaan henkilökohtaisissa asioissa sen yksityiskohtaisemmin. Asukkaat saavat itse kertoa näistä asioista lisää, jos kohtaavat.

Käytännössä siis pidättäytyi kertomasta talon asukkaista mitään syvemmälle meneviä henkilökohtaisia tietoja tai mitään negatiivista.

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 14 Syys 2020 02:46

Talossa Sini itki pitkään Artun kainalossa ja lähti sitten PK:hon, jossa oli pitkään. Palasi pesuhuoneen kautta Artun kainaloon.

Sini: ”Tämä ei johdu sinusta, mutta tekisi mieli luovuttaa”
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Tarjuli
Toukka
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Syys 2013 18:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Tarjuli » 14 Syys 2020 09:48

klo 9.45: Talossa ollaan jo aamutoimilla ja mökillä kuorsataan tyytyväisinä.

klo 9.53: Mökilläkin kömmitään ylös sängyistä.

klo 9.58: Mökillä miettivät Minnan puheita ja sitä, että rikkoo aika paljon sääntöjä. Tiedostaa asioita (kameroita) liian hyvin ja puhuu ulkopuolen asioita (ilmeisesti). Toteavat lopuksi, että taitaa mennä vielä jännityksen piikkiin.
Antaa kaikkien kukkien kukkia :hug:

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 14 Syys 2020 10:23

Minna kysyi onko Roope ollut Sohvaperunoissa. Jostain on niin tutun näköinen, että oli ihan pakko kysyä. Roope kertoo hieman hämmentyneenä, että ei ole ollut.

Marko: Mutta sellanen ku Poliisit-sarja, niin siinä on ollut.

11:22 Minna kutsuttiin päiväkirjamökkiin. Porukka puhuu miten kaduttaa eiliset ennakkoluulot ja puheet. Nytkin kun kuunteli Minnan juttuja, niin aivan täysin eri kuva kuin eilen.

Avatar
missmarple
Peitonheiluttaja
Viestit: 174
Liittynyt: 25 Elo 2014 13:53

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja missmarple » 14 Syys 2020 12:07

Mökkiläiset pöydän ympärillä syömässä. Kertaavat talon asukkaita, Minna raportoi, muut vuorotellen kyselevät. "Kuka oli irokeesi?" "Juoko se PT viinaa?" :lol:

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Dille » 14 Syys 2020 12:38

Mökkiläiset ovat varastomökissä evakossa kun ilmeisesti viikkotehtävää valmistellaan tehtäväalueella.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 14 Syys 2020 14:04

Mökin telkkariin ilmestyi BB-logo.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 14:35

Mökillä on vietetty päivää mukavan leppoisissa tunnelmissa. Jutustelut pyörineet aiheessa jos toisessakin. Roopen sanoin, Minna on nyt yksi heistä.

14.30 Päivätehtävästä kunnialla suoriutuminen on osalle porukasta lähes mahdoton tehtävä, saavat pyytää kirosanojaan alvariinsa anteeksi. Sami käytti sanaa mulkku useampaankin kertaan, mutta selitti että se on vain ruma sana, ei kirosana. BB kuulutti, rikotte sääntöjä. Sami taipuu anteeksipyyntöön. Samin lisäksi ainakin Marko on saanut suoriutua anteeksipyyntölitanista taajaa tahtiin.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 14:54

14.42 Sami tiskaa, Paula samalla venyttää Samin selkää, seurana myös OP. Sami huokailee nautinnosta, kun on ollut niin juissa.

Paula miettii, me ollaan menty eilen myöhään nukkumaan, varmaan yheltä, kahelta, on vähän väsynyt. Myös OP ja Sami kertovat että väsynyt olo. OP murehtii, meni tosia kauan, kun oli semmoinen sinfonia (piereskelyn aiheuttama älämölö) taas käynnissä että. Sami sanoo, minä en osallistunut siihen sinfoniaan. OP jatkaa, sulla oli se hiljaisin siinä vaiheessa, kyllä se oli se Marko kun, vielä naama muhun päin. Pitäisi olla joku tuppo joka laittaa sen suuhun, no se sukka. Paula toteaa, joo, tässä pitää jotain alkaa kehittämään jos täällä viikkoja ollaan. OP tokaisee, tai sitten siihen vaan tottuu. Tottuu, toistaa Paula.

14.45 Sami palaa (käsittääkseni) aikaisempaan mulkun toistoon, toteaa, se oli ehkä sellainen kiukkuisen miehen purkaus tuolla. Paula huikkaa, joo, aamuärreys. OP kommentoi, no ei ollut kyllä paha jos oli. Sami naurahtaa, mutta mikä idea oli seitsemään kertaan putkeen. OP toteaa, mä en tiedä. Sami sanoo, musta tuntuu että tulee vielä joku rankku. Mulla on sellainen kutina, että se ei mene tällä enää ohi. OP sanoo, se oli kyllä aika paha, suorastaa kapinointia. Sami heittää, se melkein oli kapinointia.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 15:21

15.04 Mökillä käydään keskustelua Israeleista ja Palestiinasta hyvässä hengessä. Pääosassa Minna ja Niko.

15.11 Minna on kertonut omia ja kuulemiaan kokemuksia alueelta, toteaa, mä olen käynyt itkumuurilla, mutta se muuri joka kiertää sitä aluetta on se oikea itkumuuri, mä olen sitä mieltä. Liikuttuen, saa Krisseltä halin.

Kuva

Avatar
Bandit
Puhuva pönttö
Viestit: 1774
Liittynyt: 01 Loka 2009 13:47
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Bandit » 14 Syys 2020 15:23

15:21 Tämä on BB: Sini, tulisitko päiväkirjahuoneeseen.
* One Day at a Time *

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Mama » 14 Syys 2020 15:25

Klo 15.20: Sini pyydettiin päikkyyn asukkaiden ollessa syömässä. Muut vielä lopettelevat syömisiään ja rupattelevat niitä näitä.
Ruokailu päättyy ja asukkaat kantavat astioitaan tiskikoneeseen ja tiskipöydälle. Sasa totesi syöneensä itsensä ähkyyn.

15.31:Sasa päikkyyn
Samaan aikaan Ella, Arttu ja Joel kehittelivät taas omaa pikku tarinaansa..
Sasa päikystä kirjekuoren kanssa.
”Sini on poistunut BB-talosta henkilökohtaisten syiden takia.”
Spekuloivat asiaa. Ja ihmettelevät että miksi eivät saaneet sanoa heippa!
Kati toivoo että mikään mitä Sini on tehnyt talossa, ei oo vaikuttanut lähtöön sekä että lähtöpäätös oli varmaan Sinin oma päätös.
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

MikkoY
Kesä-Esa
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Syys 2011 11:39

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja MikkoY » 14 Syys 2020 15:32

15.31 Sasa PK huoneeseen..

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 15:37

15.14 Minna kertoo että hänen vanhempansa ovat tullee pieninä lapsina Karjalasta evakkona sotaa pakoon … Isä oli vähän kertonut siitä ajasta … Minna kertoo näiden suomalaisesten maahanmuuttajien, omassa maassaan, karuista kokemuksista ... Muut nyökkäilevät samoilla linjoilla. Myös Roope antaa jälleen liikuttuneelle Minnalle halin. Roope toteaa, hyvin sä tänne sopeudut.

15.19 Niko kertoo, mä oli niin maassa maan tavalla, muut ulkomaalaiset haukkuivat että mä en ole yksi heistä vaan suomalainen, ja mähän otin sen kunnioituksella, mä oli mikäs siinä, todellakin ...

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 14 Syys 2020 15:39

Sini poistunut talosta saivat tiedot kirjeitse.
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Dille » 14 Syys 2020 15:46

Myös mökkiläiset saivat saman kirjeen.

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Mama » 14 Syys 2020 16:05

Talon asukit pyysivät Timolta jotakin mukavaa eläintarinaa. Timo kertoi kahdesta pelastamastaan hirven vasasta (alle viikon vanhoja, emä oli jäänyt auton alle). Oli vienyt ne kotiinsa ja sittemmin ne on sijoittuneet muualle. Ranualle ja Ähtäriin.
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 16:12

15.53 Mökin pihalla kokkaillaan ja jutustellaan. Minna kertoo, eilisessä Kottosen haastattelussa mä olin aivan jonnepärinöissä. OP mainitsee, ei saa mainita nimiä. Minna ensin ihmeissään, mitä nimiä, aaa, joo, anteeksi, pyydän nöyrimmästi. Mutta eilisessä kun minulta kysyttiin asioita, niin minulla oli joku ihan ihme itsetunto boosti, mä olin jotenkin niin täynnä, en itseäni tai ylpeyttä, vaan silleen että tämä ei vaan voi mennä näin. Jatkaa naurahtaen, ja sitten mä vaan heräsin täällä. OP kertoo, joo, mä ennustin tuon koko homman kyllä. Mä näin unta. Minna ihmettelee, sä näit unta. OP jatkaa, joo meni ihan niin kuin unessa ...

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 14 Syys 2020 16:31

16.11 Mökillä kiroilut sen kun jatkuvat. Tällä kertaa anteeksipyynnön joutui esittämään paula. Roope ehdottaa, tehdäänkö nyt yksi diili. Ihan koko loppu päivän ilman. Ja sovitaan sanktio. Sami vuorostaan ehdottaa, olisko kahvi- ja nikotiinikielto sille joka seuraavaksi kiroilee. Ehdotus saa kannatusta eritoten Roopelta. Niko heittää, mitä enemmän kiroile, sitä enemmän sä röökiä säästät.

Aika herättää keskustelua, Paula ehdottaa tuntia. Samin mielestä iltapalaan asti. Paula miettii että he jotka eivät polta, ei tarvitse selvitä kuin kahviin, ja sen jälkeen ei ole mitään. Marko ja Niko ovat sitä mieltä että tiskaus olisi sopiva rangaistus. Miettivät onko tiskaus tarpeeksi, vai pitäisikö olla kaksi tiskausta. Päättivät yksi tiskaus per sana, niin kauan kun päivätehtävä jatkuu.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”