Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Syys 2020 17:25

Mingviini kirjoitti:
27 Syys 2020 17:19
Muutto suoritettu. Uusi koti on ihana, kodikas. Täällä on ihmisen hyvä olla ja elää :in love:
:tu

Minäkin haluan muuttaa, mutta en saa mitään aikaseks. Hommatkaa mulle joku työ ja asunto Tampereen seudulta. Maksan 4 euroa ja tarjoan kahvit.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Syys 2020 18:51

Mingviini kirjoitti:
27 Syys 2020 17:19
Muutto suoritettu. Uusi koti on ihana, kodikas. Täällä on ihmisen hyvä olla ja elää :in love:
Tämä voisi olla myös minun näppiksillä kirjoitettu kommentti. Onnea uuteen kotiin. (:

Välillä sitä vaan havahtuu siihen ajatukseen, että tämä mahtava kämppä on oikeasti meidän. Epäuskoinen olo.

Ja nyt voi kohta taas laittaa saunan lämpiämään. Sähkönkulutus varmaan pomppaa tätä menoa pilviin.
Risto kirjoitti:
27 Syys 2020 17:25

Minäkin haluan muuttaa, mutta en saa mitään aikaseks. Hommatkaa mulle joku työ ja asunto Tampereen seudulta. Maksan 4 euroa ja tarjoan kahvit.
No nyt on kyllä melko pieni hinta vaivannäölle. :D Tosin hintaan taitaa kuulua myös uteliaisuuden tyydytyslisä, kun saisi tietää, millainen heppu siellä ruudun takana lymyää. Eli ei nyt niin paha.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Syys 2020 19:47

Wendla kirjoitti:
27 Syys 2020 18:51
millainen heppu siellä ruudun takana lymyää.
Sitä aina välillä itsekin mietin että millainen olen.

:veski:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 30 Syys 2020 19:09

Elämän ihana pieni asia, kun tulet töistä kotiin ja pitkä kaveri onkin siellä näpertämässä verhoja paikoilleen. Oli mukava yllätys. Oon jo tovin kironnut tämän kämpän verhotankoja. Ne on ihan katon rajassa, en yllä sinne edes talousjakkaralla keikkuessani. Mutta nyt on viimeinkin verhot paikoillaan. Tuli myös todettua, että olkkarin uudet verhot sopii tänne täydellisesti. On ne upeat. :in love:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Loka 2020 18:12

Kaivoin kaapista mun Muumi-vedenkeittimen ja avasin virallisesti teekauden 2020. Aina syksyn tullessa suosin teetä kahvin sijasta. En tiedä miksi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Loka 2020 19:04

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 18:12
Kaivoin kaapista mun Muumi-vedenkeittimen ja avasin virallisesti teekauden 2020.
Aaaws, muumi-vedenkeitin. Itsehän kyllä henkilökohtaisesti inhoan muumeja, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan söpöltä.

Alkoi tehdä mieli teetä. On löytynyt uusi ihana teemaku. On vähän kuin sellaisen lämpimän viinimarjamehun ja teen välimuoto. Tykkään siitä, että siinä on kunnolla makua.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Loka 2020 20:14

Wendla kirjoitti:
11 Loka 2020 19:04
Aaaws, muumi-vedenkeitin. Itsehän kyllä henkilökohtaisesti inhoan muumeja, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan söpöltä.
Miten voi vihata muumeja? :unbelievable:

En tosin itse ymmärrä näitä muumimukien keräilijöitä, mutta en ymmärrä paljoa muutakaan. Ton vedenkeittimen oon saanut joskus joululahjaks. Oikeastaan aika sama onko siinä muumin kuvaa vai ei.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 11 Loka 2020 20:24

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 20:14
Wendla kirjoitti:
11 Loka 2020 19:04
Aaaws, muumi-vedenkeitin. Itsehän kyllä henkilökohtaisesti inhoan muumeja, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan söpöltä.
Miten voi vihata muumeja? :unbelievable:
[smilie=a_okbyenow.gif]
Mä en siedä muumistettuja tuotteita, eli muumeilla kaupallistettuja kaikkea.
Ne alkuperäiset tarinat ja muumisarjakuvat on ihan ok, mutta nykymeno missä saat aivan kaikkea muumikuvalla höystettynä on ihan perseestä.
En pitänyt koskaan niistä animaatioistakaan. Hahmot oli tehty yksiulotteisiksi ja joku niiskuneitikin niin ärsyttäväksi että halusin aina heittää telkkarin ikkunasta kun se alkoi vinkumaan.
Jep. Helposti voi vihata muumeja.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Loka 2020 20:24

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 20:14

Miten voi vihata muumeja? :unbelievable:

Suoraan sanottuna erittäin helposti. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä ihmiset muumeissa näkee. Mutta noh, maku se on huonokin maku. [smilie=a_tongue.gif]

Kun oltiin yhen kaverin kanssa ihan pikkupirpanoita, niin meidän isosiskojen piti vahtia meitä. No eihän ne vahtineet, tyrkkäsivät aina tv:n ääreen, laittoivat muumit pyörimään ja painelivat tekemään omia juttujaan. Mitä julmuutta! Ihmekös, että ei nappaa. :D

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Loka 2020 20:26

Noniin, nyt on Iloisia asioita -ketju pilalla. Muumivihaajat!

Feikki-edit: vois laittaa seuraavaks muumiavatarin. ;)

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 11 Loka 2020 20:29

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 20:26
Noniin, nyt on Iloisia asioita -ketju pilalla. Muumivihaajat!

Feikki-edit: vois laittaa seuraavaks muumiavatarin. ;)
:bidmouth:

Sanotaanko sitten iloiseksi asiaksi että yritän yhdellä kädellä kirjoittaa viestejä kun kissa on niin onnellinen mun kotona olemisesta. Olin viikonlopun muualla ja nyt kissa on kietoutunut toiseen käteen ja häntä pitää rapsuttaa. Tätä on jatkunut nyt kohta kolme tuntia.
Kissa :Love:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Loka 2020 20:31

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 20:26


Feikki-edit: vois laittaa seuraavaks muumiavatarin. ;)
Hui kauhia, järkytyn sitten aina kun laitat viestin. :unbelievable:

Ja kissat menee aina iloisista asioista. :Love:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 12 Loka 2020 11:11

Risto kirjoitti:
11 Loka 2020 20:26
Noniin, nyt on Iloisia asioita -ketju pilalla. Muumivihaajat!
No niinpä!

En minä mikään mukikeräilijä sentään ole, mutta esikoiselleni aikanaan ensimmäinen hankkimani vaate oli muumibody. Ja lelu oli muumipehmo.

Että muumit :in love:
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Loka 2020 11:49

Bodyista mieleen, että se on ihan uskomatonta, miten ihania vaatteita pienille ihmisille onkaan nykyisin saatavilla. :in love: Välillä vain ihan pakko käydä ne vaatteet lävitse kaupoissa. Ostamaan en sentään ole vielä päätynyt, toisin kuin puoliso. Meiltä löytyykin jo Batman-body, yksisarvisbody ja kettubody. Että joo... Tosin pakko myöntää, että on sitä itsekin tullut käytyä lävitse jo omat ja siskon vanhat vauva-ajan vaatteet. Tähän tosin vaikuttaa sekin, että tämän asian suhteen kaikki ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Mutta vankka usko on vielä, että kyllä se rääkyvä nyytti lähivuosina sylissä on. (:

Ps taitavasti kiersin muumit, eikös niin? :D

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Loka 2020 10:31

Wendla kirjoitti:
12 Loka 2020 11:49
Bodyista mieleen, että se on ihan uskomatonta, miten ihania vaatteita pienille ihmisille onkaan nykyisin saatavilla. :in love:
Tämä on niiiin totta! Yhä edelleen ostan ja puen jälkikasvun suloisen ja tyylikkään kaavan mukaan, ihan intoilen niistä vaatteista, mutta itse kuljen missä sattuu rytkyissä. Lasten saannin jälkeen oma tyyli on muuttanut muotoaan malliin helppo, rento ja musta - miten vain vähimmällä pääsee! :bidmouth:

Ja tsemppiä Wendla, nuo on isoja asioita. Omat muistot sieltä vuosien takaa ovat edelleen yllättävän herkkiä - toisaalta kun se pitkä odotus tosiaan lopulta palkittiin, vieläpä kaksin kerroin, ilo oli sen mukainen. Ja vahva tunne on siitä, että juuri tämä kaksikko oli se juuri meille tarkoitettu. Ehdottomasti parhaat tyypit mitä on :in love:
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Loka 2020 18:01

Mingviini kirjoitti:
14 Loka 2020 10:31

Ja tsemppiä Wendla, nuo on isoja asioita. Omat muistot sieltä vuosien takaa ovat edelleen yllättävän herkkiä - toisaalta kun se pitkä odotus tosiaan lopulta palkittiin, vieläpä kaksin kerroin, ilo oli sen mukainen. Ja vahva tunne on siitä, että juuri tämä kaksikko oli se juuri meille tarkoitettu. Ehdottomasti parhaat tyypit mitä on :in love:
Kiitos tsempeistä. (: Eihän tämä tosiaan ihan läpihuutojuttu ole. Mutta loppujen lopuksi todennäköisyys sille, etteikö jossain vaiheessa onnistaisi, on kuitenkin melko pieni. Ja kun muutenkin on alusta alkanen tiennyt, että perheellistyminen ei ihan tuosta vain onnistu, niin ei ole tullut niin suurena yllätyksenäkään monet asiat.

Ja ihana, että saitte lopulta kaksikkonne. Voin vain kuvitella sen tunteen. :in love:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Loka 2020 16:30

Tänään vietetään avovaimon kanssa romanttista koti iltaa. Syötiin jo hyvin tossa aiemmin, lihapullia pippurikastikkeella ja valkosipuliperunamuussia. Iltasella korkataan valkkari ja syödään juustoja. [smilie=a_smitten.gif]
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Loka 2020 16:38

Skygge kirjoitti:
17 Loka 2020 16:30
Tänään vietetään avovaimon kanssa romanttista koti iltaa. Syötiin jo hyvin tossa aiemmin, lihapullia pippurikastikkeella ja valkosipuliperunamuussia. Iltasella korkataan valkkari ja syödään juustoja. [smilie=a_smitten.gif]
Kuulostaa hyvältä, nauttikeehan. (: Kai Taavikin saa osansa?

Mie oon iloinen siitä, että voin vain nukkua. Lisäksi puoliso tulee tänään kotia syyslomareissulta, en oo enään yksin. :Love: Hyvällä tuurilla tuo vielä mukanaan anoppilasta hienot terassikalusteet partsille, jos ne siis vain on mahtunut autoon. Pitää toivoa parasta.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Loka 2020 16:44

Wendla kirjoitti:
17 Loka 2020 16:38
Skygge kirjoitti:
17 Loka 2020 16:30
Tänään vietetään avovaimon kanssa romanttista koti iltaa. Syötiin jo hyvin tossa aiemmin, lihapullia pippurikastikkeella ja valkosipuliperunamuussia. Iltasella korkataan valkkari ja syödään juustoja. [smilie=a_smitten.gif]
Kuulostaa hyvältä, nauttikeehan. (: Kai Taavikin saa osansa?

Mie oon iloinen siitä, että voin vain nukkua. Lisäksi puoliso tulee tänään kotia syyslomareissulta, en oo enään yksin. :Love: Hyvällä tuurilla tuo vielä mukanaan anoppilasta hienot terassikalusteet partsille, jos ne siis vain on mahtunut autoon. Pitää toivoa parasta.
Saa. Taaville on varattuna kunnon ydinluu. :hug:

Toi on kyllä mukava uutinen. :) Vaikka sitä välillä viihtyykin yksin, niin kyllä se päivän jälkeen (ainakin mulla :D) menee siihen, että sitä vaan odottaa, et milloin puoliso tulee reissusta kotiin. Meilläkin on suunnitteilla hommata parvekkeelle kalusteita. Mut ootellaan eka, et saadaan Tampereelta kämppä, niin sinne sitten. Tässä on muutenkin aika paljon suunniteltu mitä kaikkee pitää hankkia uuteen kämppään. Jos saadaan kolmio, niin päästään sisustamaan toimisto/vierashuone, johon sit pitää kirjahyllyä yms. hommata. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Loka 2020 17:23

Skygge kirjoitti:
17 Loka 2020 16:44

Saa. Taaville on varattuna kunnon ydinluu. :hug:
Hyvä juttu. :tu

Skygge kirjoitti:
17 Loka 2020 16:44

Vaikka sitä välillä viihtyykin yksin, niin kyllä se päivän jälkeen (ainakin mulla :D) menee siihen, että sitä vaan odottaa, et milloin puoliso tulee reissusta kotiin.
Muistan että joskus suhteen alkuaikoina oli miullakin se juttu, että päivän jälkeen jo odotteli toista niin innolla. Nykyisin päivä kyllä menee hujauksessa yleensä, mutta kun alkaa lähennellä viikkoa, niin sitten alkaa jo kaipailla toista kotiin. Lämmöllä ja pienellä huvituksella myös muistelen niitä aikoja, kun tuli googlemapsin kanssa kytättyä, että se lähti ajamaan tuolloin ja tuolloin, on varmaan tulossa jotakuinkin tuossa kohtaa matkaa, täällä siis varmaan aikaan x. :D

Tuo uuden kämpän suunnittelu on kyllä kivaa. Me tehtiin yhdestä huoneesta kirjastohuone. Puoliso kun rakastaa tarinoita kaikissa mahdollisissa muodoissa, niin kirjoja kyllä riittää. Tuossa ennen muuttoa sain tietää, että edellisessä kämpässä ei edes ollutkaan kaikki hänen kirjat, kun ei ne mahtuneet sinne. Nyt on sitten raijannut niitä lisäkirjoja lapsuudenkodistaan kilokaupalla. Ja mie sitten oon itsekseni jupissut, että eikö nuo kirjat koskaan lopu. Varmaan pian tulevat niskaan, kun oven avaa. :D
No okei, ehkä vähän liioittelin. Ei se huone pelkästään kirjoja täynnä ole. On siellä myös toinen toinen tv pelikonsoleineen, pelihuonekin siis käytännössä. Vielä kun jossain vaiheessa löytäisi sinne jonkin vuodesohvan vieraita varten, niin ois ihan kiva. Mutta sillä nyt ei kiire ole, odotellaan että jokin hyvä ja kohtuuhintainen tulee vastaan. Olkkarin sohva kun kuitenkin on vuodesohva, niin hyvin siinä joku tarvittaessa koisii.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Loka 2020 17:31

Wendla kirjoitti:
17 Loka 2020 17:23
Tuo uuden kämpän suunnittelu on kyllä kivaa.
Niin on joo. Varsinkin, kun on joku jonka kanssa suunnitella ja jakaa ideoita. Jos olisin poikamies, niin ei tulisi juuri mitenkään suunniteltua kämppää. :lol: Muutenkin tässä muutossa on kiva silleen, kun välillä vähän stressaa toi asia, niin on joku jolla on samanlaisia fiiliksiä. Isoin stressi poistuu tosin sitten, kun kämppä saadaan. :tu Eikä tämä muuttostressi ole lähelläkään sitä kuin mitä mulla oli muutama vuosi sitten. Vuokraemäntä pisti kämpän myyntiin ja mulla oli puoli vuotta kauhea stressi päällä, kun etsin uutta asuntoa. :roll:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Loka 2020 17:43

Skygge kirjoitti:
17 Loka 2020 17:31

Niin on joo. Varsinkin, kun on joku jonka kanssa suunnitella ja jakaa ideoita. Jos olisin poikamies, niin ei tulisi juuri mitenkään suunniteltua kämppää. :lol: Muutenkin tässä muutossa on kiva silleen, kun välillä vähän stressaa toi asia, niin on joku jolla on samanlaisia fiiliksiä. Isoin stressi poistuu tosin sitten, kun kämppä saadaan. :tu Eikä tämä muuttostressi ole lähelläkään sitä kuin mitä mulla oli muutama vuosi sitten. Vuokraemäntä pisti kämpän myyntiin ja mulla oli puoli vuotta kauhea stressi päällä, kun etsin uutta asuntoa. :roll:
Hui kauhia. Sehän olisi jo lähes jonkin asteen rikos, jos ei suunnittelisi kämppää. Ainakin miun mittapuulla. :D
No joo, kyllähän noihin muutto- ja asuntojuttuihin sitä stressiakin liittyy. Varsinkin jos on vielä epäselvää, että missä se koti sitten on. Vielä jonkin aikaa sitten oli omassa mielessäkin pieni kriisin poikanen, kun ei vielä ollut varma, missä tulee asumaan. Koti kun on ollut itselle aina se tietynlainen turvapaikka ja kiintopiste, niin kyllä pisti välillä vähän pohdituttamaan, että missäs helkutissa sen miun turvapaikan ois tarkoitus olla.
Kuulostaa aika ikävältä tilanteelta tuo, että koti käytännössä myydään pois alta. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta voisin kuvitella, että se on ihan erilainen epävarmuuden ulottuvuus, kun edes päätös muutosta ei ole itse tehty.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”